Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2007.04.12 0 0 3945
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.04.07 0 0 3944

még én se néztem át az általad ajánlott kerékpár-oldalt, ahol a magyar EuroVelo szakaszok térképei vannak részletesen, de itt egy másik :)

www.eurovelo.hu

www.eurovelo.org

 

Itt az európai hálózat térképe is:

http://www.eurovelo.hu/euvmap.htm

 

Előzmény: Rooger Preed (3881)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.04.07 0 0 3943
a szigetszentmiklósi csmópontnál mégis valamit csinálnak... Ha jól tudom épp azt előzik meg, hogy teljesen szétessen. Talán azért mert annak idején kispórolták belőle az anyagot, de lehet hogy csak nem bírta tovább egyszerűen.
Előzmény: Törölt nick (3941)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.04.06 0 0 3942

Valaki tudja mely főutakat tábláztak ki 90 km/h-nál magasabb megengedett sebességre április 1-től? Ezt az új KRESZ engedi meg.

 

Úgy tudom a Várpalota-Veszprém út autóútként megszűnt (és ezért nem is lehet fizetős gyorsforgalmi útként), de legalább 100-zal lehet rajta menni ezután is.

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.05 0 0 3941

A csomópontokat át kell alakítani...

olyan nagyon nem...

a le- és felhajtó ágakon lesznek kisebb terelések, mivel egy részük a készülő új félpályán fog átvezetni az építés ideje alatt, de a felüljárók úgy készültek, hogy a 2. pálya befér alájuk, így azokat már nem kell baszkurálni...

Előzmény: Rooger Preed (3936)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3940
Ott van a hegyeshalmi vasútvonal 50 méterre...
Előzmény: mzdude (3938)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3939
Ez is egy megoldás. Vagy a meglévő elővárosi vasútvonalak felújítása és P+R rendszer kiépítése. Elvégre minek autózzon valaki 10-20 kilométert, ha elmehet a legközelebbi vasútállomásig, ahonnan 120-160 km/h közötti sebességgel roboghat be az ember.
Előzmény: mzdude (3938)
mzdude Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3938
Milyen szép lenne kicsit kibővíteni a bevezető szakaszt, esetleg a leállósáv megszüntetésével, középre pedig tenni valami gyorsvillamost/metrót. Ahol összeér a két autópálya, ott elférne egy szép nagy P+R. Amikor telepítették a világítást, és le volt zárva a belső sáv, akkor egyből el is intézhették volna a dolgot.

Beljebb pedig mehetnének tovább az emberek a metróval vagy pedig az Alkotás úton a villamossal.

Na? :-)
Előzmény: Rooger Preed (3937)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3937

Egy keményebb hétfő reggel a budaörsi körforgóig ér a sor fél nyolckor (szóval az megy még hátrébb).

Előzmény: attus germanicus (3933)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3936

Fogja azt!

 

A csomópontokat át kell alakítani, ami miatt lesznek részleges lezárások. És tudod, hogy bármi kis zavar van, egyből rohad az egész M0.

Előzmény: Törölt nick (3927)
felucca Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3935
Áhh, szó sincs róla, kedvenc témám:)))
Előzmény: mzdude (3934)
mzdude Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3934
Sajnálom, tényleg nem akartam ezzel rombolni a topicot...
Előzmény: felucca (3932)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3933

A reggeli dugó nem túllóg, hanem itt kezdődik, ill. itt van vége - nézőpont kérdése. A Sasadi útig nehéz eljutni, de onnan tovább már elég jól lehet haladni. Még a Budaörsi úton is, a Nagyszőlős utcán meg pláne.

Eszembe nem jutna idáig elaraszolgatni, aztán itt lerakni az autót.

Előzmény: mzdude (3931)
felucca Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3932
Jajdejó, megint elérkeztünk - igaz, most közúti oldalról - a négyes metró elkúrtságához:)))
Előzmény: mzdude (3931)
mzdude Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3931
Ezek jó dolgok... Csak. Tudtommal a reggeli dugó jóval túlér ezen a szakaszon, tehát jobb lett volna még kijjebb vinni a parkolót és a pályaudvart is. Ez is jobb, mint a semmi, csak nem az igazi.

Érdekelne az is, hogy vajon a P+R parkolót használó autósoknak hány kilométert kell majd gyalogolniuk, hogy elérjenek a metróig.
Előzmény: Rooger Preed (3930)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3930
A 900-1400 férőhelyes P+R parkoló a pályaudvar Gazdagrét felé eső részén lesz, ott lesz valami Volán (?) és BKV pályaudvar is (miközben megmarad a mostani az Etele téren), és ehhez kell a csomópontot kialakítani.
Előzmény: mzdude (3926)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3929
A cél, hogy az autópályáról közvetlenül el lehessen érni az Etele téri új buszvégállomást. Ez csak névleg lesz az Etele téren, valójában a Kelenföldi pu. őrmezei oldalára építik ki. Ide fog járni az M1, M7, Börs, stb. felől minden buszjárat.
Előzmény: mzdude (3926)
RadiX Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3928
Gondolom össze akarják kötni az Etele téri buszpályaudvart közvetlenül a bevezetővel, hogy az agglomerációs buszok a metróra tudják hordani az utasokat. Bár ez most is megoldható szerintem az Egérúton keresztül.
Előzmény: mzdude (3926)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3927

Az M0 bővítés túlzottan nem fogja zavarni a forgalmat, hiszen nem a meglévő pályát toldják meg sávokkal, hanem egy újabb pályát építenek a meglévő mellé...

 

a forgalmat leginkább zavaró építési műveletet, a jobb-bal pályaváltós szakasz kialakítását most csinálják az M6 elválási csomópont építésével egyidejűleg...

Előzmény: Rooger Preed (3925)
mzdude Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3926
ÍGy nagy hirtelen nem igazán értem, mi az összefüggés a metró és az M1-M7 kivezető között.

Persze káoszcsinálásban nagyok vagyunk, ettől függetlenül. :-)
Előzmény: Rooger Preed (3925)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3925
M1-M7: Tegnap a Kerékpárosklub gyűlésén volt róla szó, hogy az Osztapenkót a 4-es metró miatt teljesen átépítik. Több megoldás van most szóban (sajnos terveket, vázlatokat nem láttam), de mindegyik esetében igen durva lezárások lennének 1-2 évig.
Azért az szép lesz, ha fel van túrva a Móricz, a Bocskai-Fehérvári, le van zárva a Szabadság-híd, a Műegyetem rakpart, akkor az M1-M7 bevezetője is fel lesz túrva.
Ha "szerencsénk van", akkor addigra elkezdik az M0-Dél 3+3 sávosra bővítését, így garantált lesz, hogy Dél-Buda (és ezen keresztül az egész agglomeráció) állni fog, mint f@sz a lakodalomban. :P
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3924

szerintem még 45-ig sem megy le...

(ehhez azért hosszú időn keresztül baromi nagy gazdasági növekedés kellene, ami nemigen fenyeget mostanság...)

Előzmény: attus germanicus (3923)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3923

És ez a folyamat még folytatódni fog. Ha mostantól a tömegközlekedésre költjük az EU összes pénzét, akkor is. A kérdés nem ez, hanem az, hogy hol áll meg. A német nagyvárosokra jellemző 45% körüli modal split, vagy az elviselhetetlen 15% lesz a végállomás.

Előzmény: Törölt nick (3922)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3922

alapvetően ott a baj, hogy ezt így gondolod...

 

nem a színvonal romlása eredményezte az utasszámcsökkennést, hanem a hirtelen ránkszabadult autósjólét...  (előre tejelés és 5-10 éves merkúrra várakozás helyett - ó a régi szép idők...  0% kezdőrészlet és azonnali autóhoz jutás...)

 

ennek eredményeképp pesten több, mint duplájára nőtt az autók száma...

ez viszont kapacitásfelesleget eredményezett a tömegközlekedésben...

Előzmény: Rooger Preed (3921)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3921
A tömegközlek még rosszabb. Ott a színvonal romlása utasszám vesztést eredményezett, így sok jelentős vonal szűnt meg.
Előzmény: Törölt nick (3920)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3920

- M0 6 és M1 között, M5 és az ÚJ 4-es között, M3 és a 2-es között, 2/A főút Vácig

- M0 többi szakasza most épül 11-es útig az északi M0 híddal

 

kösz, ezekről azért tudok... :-)

de ezeket én nem pesthez, hanem az országos hálózathoz sorolom...

 

1-es villamost is meghosszabbították...  13-as villamost összekötötték...

én közútfejlesztésre gondoltam, de ezexerint a tömközl lista sem túl hosszú...

 

szóval közútügyileg ti sem tudtok egyebet mondani...

 

tehát lényeges új hálózati elem:

- lágymányosi híd+könyvesk. + hamzsabégi helyett:egérút + szerémi u.

- M5 bevezető (könyvesk.-határ u. között)

 

ezt így még nem is gondoltam végig.... de ez egyszerűen katasztrófa. egyszerűen NULLA.

 

ennek volumennek a 10xese sem lenne soknak nevezhető, max. az igényekkel lépéstartásnak...

 

- hol vannak az új hidak, új körutak, új/kiszélesített sugárirányú utak?

 

ezek hiányának a közvetlen és közvetett gazdasági kára (közlekedési/szállítási költség növekedés, elmaradt befektetések) nagyon brutális lehet... akár meghaladhatja ezen fejlesztések költségét is...

Előzmény: _roadrunner_ (3919)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3919

Hát valami ilyesmit akartam mondani :-))

 

Ezért sem szeretik a politikusok az útfelújításokat, mert a rumli csak viszi el a választókat, a felújított utat hamar meglehet szokni, semmi fejlesztés nincs benne. Valami jobb a helyzet politikailag, ha már előtte nagyon nagy baj volt azzal az úttal és akkor mintegy fellélegezhet mindenki a felújítás után, már ha lehet egyáltalán a nagyobb forgalomtól, gazdaságilag viszont ez nagyon gáz, hagyni leromlani az utat a végletekig és aztán felújítani, többszörösébe kerül.

 

És a legfontosabb, sokkal egyszerűbben és többet lehet lopni, ha valami újat csinálnak (metró-, autópálya-építés, járműbeszerzés), mintha mindezt felújítások kapcsán csinálják.

 

A budapesti politikusok viszont igazi művészek, alig újítottak fel utakat, alig építettek valami újat, mégis lenyúlták a pénzt. Országosan legalább épültek az autópályák, legintenzívebben akkor, amikor még a mostaninak majdnem a duplája volt az árszínvonal... Ahelyett hogy örülnék, hogy most már akár félpénzért is lehetne autópályát építeni... (csak nincs már rá pénzünk EU-támogatással sem).

Előzmény: mzdude (3918)
mzdude Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3918
Jól mondod. Bár az örök elégedetlenkedés nem szép dolog, de ezek a fejlesztések tényleg olyanok, mintha kiporszívóznék a lakásban, aztán verném a mellem, hogy micsoda felújítás történt. :-)
Előzmény: _roadrunner_ (3917)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3917

Ha arra gondolsz, hogy a Lágymányosi hídnál a Csepelről a Soroksári út szintbeni keresztezésével a Könyves Kálmánra hajthasz most már Pest felé, én ezt a hídhoz kapcsolódó beruházásnak tartom, szükséges és nem nagy dolog. 2000-re ígérték meg nagy nehezen először, akkor 300 millióba került volna, végül tavaly lett kész.

Ne feledjük, hogy ennek egy Tesco volt az ára, ott ahol a legszűkebb a keresztmetszete a Soroksári útnak, a ráckevei HÉV végállomásával szemben...

 

Az 1-es villamost is meghosszabbították, nem volt olcsó, de én ezt a Laci által leírt beruházásnak tekinteném, ráadásul át se vitték a Lágymányosi hídon, sőt még a mostani végállomásig, a hídfőig se akarták elvinni.

A 13-as villamost összekötötték a 63-assal, lett belőle 3-as meg lett hannoveri villamos is UV helyett. OK, ez is szép, de nem valami nagyléptékű dolog, inkább a folyó ügy, a mindennapi igényekhez történő igazodás.

 

Hasonló a helyzet a 6-os bevezető utat kiszélesítették, hát ennek is ideje volt már, szóval inkább restancia volt és jövőre nézve se oldunk meg vele semmit.

Előzmény: mzdude (3916)
mzdude Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3916
A csepeli lehajtó környékének rendezésére gondolsz? Hát ja, végül is megcsinálták.
Előzmény: BoGar (3915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!