Ez a Harta felől jövő mellékút, érdekes, ennyi baleset lenne ebben a csp-ban, hogy ilyet szereltek fel. Én amúgy eddig az útban villogó sárga prizmákkal találkoztam már itthon, meg is lepődtem, hogy mi ez, de nem emlékszem, hogy hol.
A napfény miatt nem látszik, de a közeledő autók hatására a macisajt körül ledek villognak, alatta a négyszögletes kijelzőn a STOP 120m villog, + a sárga csíkozások előtt, a prizmák között ledek villognak az aszfaltban. Tavaly láttam először, és még mindig műxik. Van még ilyen máshol Mo-n?
Az igaz, hogy pl az M4 az sokkal fontosabb lenne. De ezt nem értem, megépítenek más sztrádát drága áron, normál autópályaként úgy, hogy nem is indokolná a forgalom, bezzeg az M4ből mi lesz? Gyorsforgalmi tele körforgóval, de ez is majd talán 4-5 év múlva(vagy később???).
hát az egyik gazdasági topikban is felmerülnek időnként ilyen 5letek, de ennek nem sok realitása van... többe kerülne a leves, mint a hús...
(pl. azt is érdemes számbavenni, hogy ha nehéz fizikai munkával idő előtt leamortizálsz egy pógárt, akkor annak fizetheted a rokkantnyugdíjat...)
van így is kétkezi munka az útépítéseknél épp elég: allvány-, zsalu- és vasalás szerelés, árokburkolás, szalagkorlát szerelés, vadvédő kerítés építés, sötöbö...
bár az is igaz, hogy egyre inkább gépesítenek:
szűk helyeken a közművezetékek árkait nem is olyan rég még brazil gépsor ásta, mostanság meg már ezt is gépesítve, minilánctalpas minikotróval ássák, meg bobketelnek...
vajon mennyi lenne 1km, ha így építenénk ma is, és 70.e pengős minimálbérrel számolunk?
Vagy közmunka-programmal. :-) Komolyra fordítva a szót: lehet hogy a munkanélküliség egy részét fel lehetne számolni ilyenfajta kétkezi munkákkal. és még lehet, hogy a látszólagos többletköltség más területeken megtakarítást eredményezhet.
az M300-zal értelmetlen összehasonlítani, hisz az M300 a csenger-saújhely útvonalnak egyáltalán nem alternatívája, ellenberger a kisforgalmú, tökéletes vonalvezetésű településelkerülős 4esnek igen... (a nyíregy-záhony szakaszon)
az a qrva nagy baj, hogy megépülnek ezek a haszontalan szarok, aztán majd nem lesz péz semmire, mert fizethessük ezek után vagy 30 évig a lízingdíjat...
az eredeti felvetésem ugye az vót, hogyhamán a meglévő 47es nyomvonalat 2x2esítik szöged-vásárhely között, akkor nem kéne teleszarni körforgalommal, hanem rászánni a pézt a különszintre, meg a szervízutakra, oszt lenne belőle egy pofás kis gyorsforgalmi, egész ócsón... (legalábbis lényegesen ócsóbban, mintha a 2x2esített 47 mellé még külön nyomvonalon építünk egy M47et)
De ez egyszerűen logikátlan... A 32-es út, vagy az 54-es, vagy a 46-os út idén, illetve tavaly felújított szakaszai sem 2*3 méteresek, hanem 2*3.5-ösök sztem, és ezekre az előírások szerint már kellene festeni optikát, míg a dunántúlon pl a balatonalmádit veszprémmel összekötő négyszámjegyű út csak 6 méter széles, mégis van optika felfestve.
Sztem abszolút indokolt lenne, hogy legalább a felújított másodrendű főutakon meglegyen ez, vagy olyan drága mulatság???
A másik baromság meg, hogy lakott területen belül sehol sem festenek fel ilyet. Ennek vajon mi értelme vagyon??
Ja jó, hát bocs, hogy aszittem, nem a vágyálmaidról beszélünk. :-)
"azért, mert egyből jól megcsinálni olcsóbb, mint előbb szarul, aztán jól."
Nade épülnek. Pont a 47-es út szintbéli kereszteződéseinek. (Az M43-nak persze ez nem lesz szintbeli.) Szóval kettőnk közül valaki jobban képben van, mint a másik, és az speciel láthatólag én lennék. :-)
érdekességképp megemlítem, hogy pl. a hollandusok annyira kőgazdagok, hogy mostanság azzal múlassák a zidőt, hogy 2x1es jó vonalvezetésű utakra méter széles záróvonalat festenek soksok km-en keresztül fehér-ződ-fehér szinkombóban...
Nem ROP-ban készül, abból a keretből csak 4 és 5 számjegyű utakat újítanak fel.
Ezek sima Útpénztáras felújítások.
Amúgy frankó lett az 54-es, csak azt nem értem, hogy mitől függ, hogy vmelyik másodrendű főúton fel van festve az optika vmelyiken meg nincs. Pl. 442-est felújították és fel van festve, de mégy a 8135-ösön is, de 31-esen nincs, meg 54-esen, meg 52-esen, meg sorolhatnám. Főleg a Dunán innen jellemző hogy nincs optika.
mindenesetre a hídépítő felkötheti a nadrágot, mert ezen a rövid szakaszon 21 műtárgyat kell építenie, és nem csak mezei 50mes felüljárókat...
az idő is elég rövidke, hisz érdemben csak most tavasszal tudtak a munkának nekilátni, előtte a nyomvonalat kellett fátlanítani, meg a bejáró utakat elkészíteni...
(ez azér elég nagy kibaszás az építőkkel, hogy ilyen rövid 6áridőt szabnak, miközben a nagyseggű aktatologatók vagy 2 évig vakarták a faxukat...)
ja, felrakom majd az indafosóra is, onnan meg már nem nagy ügy az ssc-re belinkelni... :-)
Jó látni, hogy a földmunkákkal ilyen jól állnak, igaz azért a hidak, felüljárók pilléreivel tarthatnának kicsit előrébb, de ettől függetlenül szerintem simán tartható lesz a 2010 júniusi (vagy júliusi? , nemtom) határidő.
ha magyar területre akarjuk, akkor ott a cigándi híd...
de igazából nem is az a lényeg, hogy tokaj vagy cigánd, hanem az, hogy valami épkézláb megoldás szülessen a problémára, és ne ezt a semmire se jó M3/M300 baromságra baxuk el a pénzt...