Végülis most milyen vasutat is építesz? Németet, vagy magyart?
Német jelzők: Blocksignal, térközjelzőnek lehetne fordítai, két fényű, piros, zöld. Azt jelzi, hogy be lehet-e menni a jelző mögötti térközbe. Einfahrtsignal: bejárati jelző. Háromfényű, piros, zöld, sárga. Állomások bejárata előtt van, azt jelzi, hogy bejárhat-e a szerelvény az állomásra, és hogy teljes sebességgel-e, vagy lassúmenetben. Ausfahrtsignal: kijárati jelzők. Négy fényű, piros, sárga, zöld, fehér. Állomásokon van, azt jelzi, hogy kijárhat-e a vonat az állomásról, maximális sebességgel, vagy lassúmenetben, illetve általában ezek tolatásjelzőkkel vennek egyesítve, a tolatómeneteket külön engedi. Vorsignal: előjelzők. Kétfényű: zöld, sárga, de 2x, a mögöttük lévő főjelzők várható képét jelzik előre. Sperrsignal: tolatásjelző, kétfényű, piros, fehér. A tolatást engedélyezi a mogotte lévő szakaszon.
Csak az egyszerűbbeket soroltam fel, amik egy asztalon előfordulnak általában.
Azt én is tapsztaltam hogy a ludmillám a balos ivesen ha kis ivre küldtem nekem szoszerint felakadt az alja az állitomün. Lehet hogy át kéne szerelnem az állitot a másik oldalra?Na ezt most nem tudom érti-e valaki amit irtam
Használtam a próbaterepasztalomon Tillig íves váltókat,ezért a saját tapasztalatomat írom le, nem tudom mások hogyan vélekednek erről.
Ha az íves váltót közvetelenül íves szakasz ill. sín után építettem be / így lenne értelme, folytatva a megkezdett ívet/ akkor a hosszabb két tengelyes kocsik egy része, különösen a műanyagkerekesek felvágták a váltót, ha azokat a váltó kisebb ívsugarú részére kívántam küldeni. Előfordult ez néhány mozdonnyal is. /pl Ludmilla/.
Nyilván ez utóbbi forgóváz függő.Feltételezem hogy ezt a problémát úgy lehetne kiküszöbölni, ha a váltó elé egy kisebb egyenest szakaszt építünk be. A gond csak az hogy ezzel a pálya geometriája nem lesz olyan szép folyamatos /nem tudom másképp megfogalmazni/ és az állomási hasznos vágányhosszak is rövidülnek, ami ellentétben áll azzal amiért az íves váltókat végül is kitalálták.
A saját "végleges" terepasztalomon próbálom majd elkerülni az íves váltók beépítését, pedig ott állnak a dobozukban.
Azért kérd ki a rutinos öreg profik véleményét is.
ma megint tanultam valamit tehát ez a jelzö jo arra hogy külön vörös és külön zöldet világitson.Tehát állomáson tudom használni vonatok megállitására meg inditására mint például ez itt
A régi sínkészlet és kiegészítő készletek jelzése, így nem kell vele foglalkozni. Rendelés miatt nézd meg a Modell-kit vagy a Modell és Hobby honlapját. Szegeden egyébként van modellbolt az hátha közelebb van hozzád.
Tényleg ízlés dolga, de én is az Auhagenre szavazok. A fűtőházamat is abból építettem, beleértve a hozzá kapható lapokat. Ha viszont szépet akarsz, akkor mindkettőnél ugyanaz a probléma: nagyon látszik hogy műanyag. Ezért az összeépítés után a koszolás, öregbítés és egyéb trükkök igen fontosak - én még ezek előtt vagyok, csak most jön ez a rész -. Az Auhagennnél csak az ágyazatkővel van egy kis gond, a festéke vízoldható.
Sziasztok!Először is azzal kezdeném hogy már kiskorom óta naon sztem a vonatokat és csak most nyílt rá alkalmam hogy elkezdhessem gyűjteni is őket!Méretben a TT-t választottam mert panelben lakom és talán kevésbé helyigényesebb!:)És azzal a kéréssel fordulnék hozzátok hogy szeretnék síneket venni de nem tom hogy hol keressek(Csak új jöhet szóba!).Szóval ha tudtok olyan oldalt ahonnan lehetne rendelni vagy olyan boltot ahol hozzá lehet jutni (üzlet csak Békés Megyében jöhet szóba) akkor naon megköcönném!Jah és kinéztem magamnak 1 terepasztal tervet is de nemtom hogy milyen fajta és mekkorák kellenek hozzá!És mit jelentenek a színek?Segítségeteket előre is köszönöm!Amúgy eza terepasztal terv lenne az:
A képet szemügyre véve, szvsz maga a korlát, háromeres kábelből lehet (ha jól tudom, MN falikábel a böcsületes neve). A tartó oszlopokat nem sikerült ki silabizálnom.
Nekem kiindulásként ezek is megfelelnek, de bogarat ültettél a fülembe:
Mivel az asztal az általad említett egyéb, azaz hegyi környezetre épül fel, még kutatnom kell, hogy Svájc vagy Németországban milyenek is a bejáratok...
Az FZ2-es az FZ1 továbbfejleszetett változata. Ha mindene szép, és jó, akkor max 4-5000Ft. Nem összekjeverendő az F2-vel! Ez utóbbi Zeuke/BTTB, az előbbi PIKO, és va váltóáramú kimenete is, az F2-es csak vezérlőtarfó, annak viszont sokkal jobb, mint a PIKO által elkövetett FZ1, vagy FZ2.
Auhagen vagy Faller? Ízlés dolga. Az Auhagennek sokkal nagyobb a TT választéka. Nekem, hangsúlyozom, _nekem_ az Auhagen tetszik jobban.
Uraim! Az alábbi kérdésemre még várnám az érdemi választ.
Felhomályosításra lenne szükségem!
Az fz2 trafó terepasztalra beépítve, mire használható, és mennyit lehet adni érte használtan?
Előre is köszi a segítséget.
Valamint, azt szeretném még kérdezni, hogy a Faller, vagy az Auhagen gyárt szebb, kidolgozottabb (vagy esetleg más gyártó) házakat, épületeket, kiegészítőket terepasztal építéshez. Mert akkor inkább azon termékek körében nézelődnék. Vagy lehet e egyáltalán enyire kategorizálni? Igazából nem az ár az elsődleges, hanem a minőség, mert inkább építkezem lassabban, de ha már beruházok valamibe akkor az legyen jó minőségű. Vagy cáfoljatok meg ha nincs igazam.