Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.25 0 0 864
Végülis most milyen vasutat is építesz? Németet, vagy magyart?

Német jelzők:
Blocksignal, térközjelzőnek lehetne fordítai, két fényű, piros, zöld. Azt jelzi, hogy be lehet-e menni a jelző mögötti térközbe.
Einfahrtsignal: bejárati jelző. Háromfényű, piros, zöld, sárga. Állomások bejárata előtt van, azt jelzi, hogy bejárhat-e a szerelvény az állomásra, és hogy teljes sebességgel-e, vagy lassúmenetben.
Ausfahrtsignal: kijárati jelzők. Négy fényű, piros, sárga, zöld, fehér. Állomásokon van, azt jelzi, hogy kijárhat-e a vonat az állomásról, maximális sebességgel, vagy lassúmenetben, illetve általában ezek tolatásjelzőkkel vennek egyesítve, a tolatómeneteket külön engedi.
Vorsignal: előjelzők. Kétfényű: zöld, sárga, de 2x, a mögöttük lévő főjelzők várható képét jelzik előre.
Sperrsignal: tolatásjelző, kétfényű, piros, fehér. A tolatást engedélyezi a mogotte lévő szakaszon.

Csak az egyszerűbbeket soroltam fel, amik egy asztalon előfordulnak általában.
Előzmény: sikumegalifter (861)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 863
Azt én is tapsztaltam hogy a ludmillám a balos ivesen ha kis ivre küldtem nekem szoszerint felakadt az alja az állitomün.  Lehet hogy át kéne szerelnem az állitot a másik oldalra?Na ezt most nem tudom érti-e valaki amit irtam
Előzmény: Bill Nagith (862)
Bill Nagith Creative Commons License 2007.01.25 0 0 862

Használtam a próbaterepasztalomon Tillig íves váltókat,ezért a saját tapasztalatomat írom le, nem tudom mások hogyan vélekednek erről.

Ha az íves váltót közvetelenül  íves szakasz ill. sín után építettem be / így lenne értelme, folytatva a megkezdett ívet/ akkor a hosszabb két tengelyes kocsik egy része, különösen a műanyagkerekesek felvágták a váltót, ha azokat a váltó kisebb ívsugarú részére kívántam küldeni. Előfordult ez néhány mozdonnyal is. /pl Ludmilla/.

Nyilván ez utóbbi forgóváz függő.Feltételezem hogy ezt a problémát úgy lehetne kiküszöbölni, ha a váltó elé egy kisebb egyenest szakaszt építünk be. A gond  csak az hogy  ezzel a pálya geometriája nem lesz olyan szép folyamatos /nem tudom másképp megfogalmazni/ és az állomási hasznos vágányhosszak is rövidülnek, ami ellentétben áll azzal amiért az íves váltókat végül is kitalálták.

A saját "végleges" terepasztalomon próbálom majd elkerülni az íves váltók beépítését, pedig ott állnak a dobozukban.

 

Azért kérd ki a rutinos öreg profik véleményét is.

Előzmény: Benbe 3.0 (859)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 861

Én csak egy csomo jelzöt találtam de ez nekem kinai,ugyanis én inkább közutban utazom,fuvarozok

 

Előzmény: Benbe 3.0 (860)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 860
Légyszí olvasd el ezt: http://www.kka.bme.hu/staff/hogo/public_html/Vasuti%20balesetek/M%C1V%20Sebess%E9g%20jelz%E9si%20rendszere.pps
Előzmény: sikumegalifter (858)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 859
Üdv!

Ezt légyszi fejtsd ki, mert én igen sok íves váltóra terveztem, és ez a figyelmeztetés most kicsit mellbevágott!

B
Előzmény: Bill Nagith (856)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 858
ma megint tanultam valamit tehát ez  a jelzö jo arra hogy külön vörös és külön zöldet világitson.Tehát állomáson tudom használni vonatok megállitására meg inditására mint például ez itt
Előzmény: RhB (857)
RhB Creative Commons License 2007.01.25 0 0 857
Térközjelző, és csak vöröset meg zöldet tud... (Vasutas körökben azt mondják, hogy a majom s***gge piros. :-)))
Előzmény: sikumegalifter (855)
Bill Nagith Creative Commons License 2007.01.25 0 0 856
Íves Tillig váltóval nagyon vigyázz !!!!!!!!!!
Előzmény: Törölt nick (852)
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 855
Erre azt irják BLOCKSIGNÁL ez mit jelent ez is tud külön pirosat,zöldet
sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 854
Hali ez a daru nem távirányitos szinte fém az egész ki lehet huzni a gémet lehet a kötelet fel és lehuzni,ki lehet talpalni ja és 1:55 méretarányu
Előzmény: kisvautas (837)
crash__override Creative Commons License 2007.01.25 0 0 853
nagyon látszik hogy műanyag
A festék csodákra képes :-)
Előzmény: ZolTTán (848)
Balu005 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 851
Naon köcce!:)
nastu pista Creative Commons License 2007.01.25 0 0 850
Nagyon egyszerű! Szalag kábel.
Előzmény: Törölt nick (839)
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.25 0 0 849
A régi sínkészlet és kiegészítő készletek jelzése, így nem kell vele foglalkozni. Rendelés miatt nézd meg a Modell-kit vagy a Modell és Hobby honlapját. Szegeden egyébként van modellbolt az hátha közelebb van hozzád.
Előzmény: Balu005 (847)
ZolTTán Creative Commons License 2007.01.25 0 0 848
Tényleg ízlés dolga, de én is az Auhagenre szavazok. A fűtőházamat is abból építettem, beleértve a hozzá kapható lapokat. Ha viszont szépet akarsz, akkor mindkettőnél ugyanaz a probléma: nagyon látszik hogy műanyag. Ezért az összeépítés után a koszolás, öregbítés és egyéb trükkök igen fontosak - én még ezek előtt vagyok, csak most jön ez a rész -. Az Auhagennnél csak az ágyazatkővel van egy kis gond, a festéke vízoldható.
Előzmény: norbi145 (832)
Balu005 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 847
Balu005 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 846
Sziasztok!Először is azzal kezdeném hogy már kiskorom óta naon sztem a vonatokat és csak most nyílt rá alkalmam hogy elkezdhessem gyűjteni is őket!Méretben a TT-t választottam mert panelben lakom és talán kevésbé helyigényesebb!:)És azzal a kéréssel fordulnék hozzátok hogy szeretnék síneket venni de nem tom hogy hol keressek(Csak új jöhet szóba!).Szóval ha tudtok olyan oldalt ahonnan lehetne rendelni vagy olyan boltot ahol hozzá lehet jutni (üzlet csak Békés Megyében jöhet szóba) akkor naon megköcönném!Jah és kinéztem magamnak 1 terepasztal tervet is de nemtom hogy milyen fajta és mekkorák kellenek hozzá!És mit jelentenek a színek?Segítségeteket előre is köszönöm!Amúgy eza terepasztal terv lenne az:
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.25 0 0 845
Rendelés Ügy:

Bettina-ek válaszoltak, 5kg-ig 30Euro a postaköltség, DHL-el jön.
Előzmény: Törölt nick (831)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 844
Vagy pedig, a drótból egy szál letisztítva a műanyagtól, és feldarabolva. Szükség szerint festve.
Szerintem.
Előzmény: Törölt nick (843)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 842
A képet szemügyre véve, szvsz maga a korlát, háromeres kábelből lehet (ha jól tudom, MN falikábel a böcsületes neve). A tartó oszlopokat nem sikerült ki silabizálnom.

Elnézést ha közbekotyogtam volna....:-( :-)
Előzmény: Törölt nick (839)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 841
Köszi a képet!
Előzmény: Némm (778)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 840

Köszönöm a fotókat, a fáradozásodat!

Nekem kiindulásként ezek is megfelelnek, de bogarat ültettél a fülembe:

Mivel az asztal az általad említett egyéb, azaz hegyi környezetre épül fel, még kutatnom kell, hogy Svájc vagy Németországban milyenek is a bejáratok...

Előzmény: RhB (793)
xmb Creative Commons License 2007.01.25 0 0 838
Helló!
Nekem van 2db eladó karos jelzőm.
Azt nem mondanám, hogy új, de működik.
Ha érdekel akkor írj mailt.
csotkanypatkany@freemail.hu-ra
Előzmény: Holgery (783)
kisvautas Creative Commons License 2007.01.25 0 0 837
Ez a Daru - mit tud, milyen kivitel, nem véletlenul bovden távirányíttásos? Fém vagy muanyag? Válasz johet ide is biti7foto@post.sk
Előzmény: sikumegalifter (809)
J.B.07 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 836
Sziasztok !

Ha be lehet szállni hozzátok a megrendelésbe, (az ismertetett feltételek OK)
szóljatok részt vennék én is.

ÜDV : Attila

elérhetőségeim: 06209361809 orient@freemail.hu
Előzmény: Törölt nick (816)
Uplink Creative Commons License 2007.01.25 0 0 835
Kipróbálom a 7végén, mert nem vagyok 100% biztos, hogy LS150 és az LS110 azonos módban müxik....
Előzmény: digittrain (814)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 834
A VATERán most van egy Fz2-es, ezért kérdeztem
Fz2 a VATERán
Előzmény: Törölt nick (833)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.25 0 0 833
Az FZ2-es az FZ1 továbbfejleszetett változata. Ha mindene szép, és jó, akkor max 4-5000Ft. Nem összekjeverendő az F2-vel! Ez utóbbi Zeuke/BTTB, az előbbi PIKO, és va váltóáramú kimenete is, az F2-es csak vezérlőtarfó, annak viszont sokkal jobb, mint a PIKO által elkövetett FZ1, vagy FZ2.

Auhagen vagy Faller? Ízlés dolga. Az Auhagennek sokkal nagyobb a TT választéka. Nekem, hangsúlyozom, _nekem_ az Auhagen tetszik jobban.
Előzmény: norbi145 (832)
norbi145 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 832
Uraim! Az alábbi kérdésemre még várnám az érdemi választ.

Felhomályosításra lenne szükségem!

Az fz2 trafó terepasztalra beépítve, mire használható, és mennyit lehet
adni érte használtan?

Előre is köszi a segítséget.

Valamint, azt szeretném még kérdezni, hogy a Faller, vagy az Auhagen gyárt szebb, kidolgozottabb (vagy esetleg más gyártó) házakat, épületeket, kiegészítőket terepasztal építéshez. Mert akkor inkább azon termékek körében nézelődnék. Vagy lehet e egyáltalán enyire kategorizálni? Igazából nem az ár az elsődleges, hanem a minőség, mert inkább építkezem lassabban, de ha már beruházok valamibe akkor az legyen jó minőségű.
Vagy cáfoljatok meg ha nincs igazam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!