C. hegyoldal, rajta alpesi panzió, a sarokban kilátótorony
E. hegyoldal, sziklás
F. vasúti híd
Jelenleg a hidat faragom, egy alpesi alagútbejáratról kéne fotó!
Amúgy mi a véleményetek?
Kalap síneket fektettem le, abból a készletből, ami gyerekkoromból maradt.
Igazándiból (mivel első asztal), azért kérdezek tőletek sokat, mivel ezen akarom megtanulni a modellezés alapjait, technikai fogásait. Szóval, értitek!
Sziasztok! Két kérdéssel is fordulnék hozzátok... Méretváltozás miatt (az épülő asztal végleges mérete 100 x 200 centi lesz) jelentősen át kellett tervezni a terepasztalomat és azt akarom kérdezni tőletek, h szerintetek flex sínnel mennyi az a "biztonságos" legkisebb ívsugár amit bevállalhatnék? A másik, h nem tudtok-e valahol esetleg terepasztal terveket normális méretben... Próbáltam rákeresni, de nem sokat hozott ami használható és tetszene, próbáltam Gleisplane névvel is keresni, meg nemrég szúrt be ide valaki azt hiszem egy oldalt tervekkel(vagy modellvasút építés topicba) de azok nem nagyíthatók, viszont olyan kicsik, h nem látni mi van rajtuk... Még az alaprajzot se :S Előre is köszönöm a segítséget!!!
A múltkor kerestél kézi váltóművet, inkább küldök neked ajándékba csak ezt felejtsd el gyorsan:D De komolyan, egy van és elvileg még egynek kéne lennie. Ha érdekel még szólj.
na ez engem is megütött, Tillig íves váltón kisiklik meg akad a ludmilla? nekem baromisok íves váltó lesz beépítve és az első újonnan vett és legszebb mozdonyom egy roco ludmilla, ehh... aztán olvasom tovább, és jön hogy átszerelhető állító, na akkor ez bizony a standard azaz U profilos váltó.
csak én értettem félre az első ivesproblémás hozzászólást, vagy egyértelmü hogy nem vonatkozik ez az I profilos váltóra, vagy arra is vonatkozik?
jelzők: én ha lehet magyart szeretnék; hogy honnan lesz magyar fényjelzőm, ezt még nem tudom. amugy elég németes lesz az asztal, német vonataim vannak eddig leszámitva egy alig-müködö BTTB nohabot, és az épületek is németesek (állomásépület, ahoz való raktár, peron). viszont a nagy fekete német fényjelzők nekem nemtetszenek; ősszel voltam bécsbe, és láttam élőben is ien ormótlan izét, és ott sem tetszett meg...
/remélem senkit nem sértettem meg, hozzászólásaim kizárólag építő és véleménykifejtő szándékúak, a félreértések oka a szöveg kifejezőértékének alacsony mivolta lehet/
éshogy végre ne csak az észt osszam, megkisérlek berakni egy képet a nemrég elkészült tárgyemelőmröl és egyet egyik kedvenc Tillig silókocsimrol, ami természetesen a fotózás céljából készült tárgyemelőn látható:) (ha nemjelenik meg nem probálom meg ujra, még sose probáltam képet berakni)
Egy hülye kérdés tölem mivel kézi állitásuak lesznek a váltoim kitaláltam valamit.Nagyvonalakban a terv:leveszem az állitomüvet vagy mi a neve nemtudom és furok két lyukat ahol van az a rud és egy szöget vagy valami hasonlot dugok bele abba meg a rudon találhato lyukba mikor váltok kihuzom eltolom arudat aztán bedugom a másik furt lyukba.Szerintetek ez mekkora baromság?
Hát hogy magyar vagy német azt nem tudom én csak ugy épitek ehhez nem nagyon értek.Ez nálam ugy müködik meglátok valamit megtetszik és megveszem nem kötöm korszakhoz ,nemzethez remélem ezzel nem logok ki innen jelzöt is csak azért akarok két fényüt mert kézzel fogom azt is állitani csak ugy a saját szorakoztatásom céljábol.Nem akarom tul komplikálni a dolgot sok idöm sincs meg hülye is vagyok hozzá.Négy jelzö kell nekem 2 a jobb végén 2 pedig a bal végén az állomásnak a két vágány mellé körülbelül érted mit szeretnék egyszerü állomás tehervonatok részére lesz
Végülis most milyen vasutat is építesz? Németet, vagy magyart?
Német jelzők: Blocksignal, térközjelzőnek lehetne fordítai, két fényű, piros, zöld. Azt jelzi, hogy be lehet-e menni a jelző mögötti térközbe. Einfahrtsignal: bejárati jelző. Háromfényű, piros, zöld, sárga. Állomások bejárata előtt van, azt jelzi, hogy bejárhat-e a szerelvény az állomásra, és hogy teljes sebességgel-e, vagy lassúmenetben. Ausfahrtsignal: kijárati jelzők. Négy fényű, piros, sárga, zöld, fehér. Állomásokon van, azt jelzi, hogy kijárhat-e a vonat az állomásról, maximális sebességgel, vagy lassúmenetben, illetve általában ezek tolatásjelzőkkel vennek egyesítve, a tolatómeneteket külön engedi. Vorsignal: előjelzők. Kétfényű: zöld, sárga, de 2x, a mögöttük lévő főjelzők várható képét jelzik előre. Sperrsignal: tolatásjelző, kétfényű, piros, fehér. A tolatást engedélyezi a mogotte lévő szakaszon.
Csak az egyszerűbbeket soroltam fel, amik egy asztalon előfordulnak általában.
Azt én is tapsztaltam hogy a ludmillám a balos ivesen ha kis ivre küldtem nekem szoszerint felakadt az alja az állitomün. Lehet hogy át kéne szerelnem az állitot a másik oldalra?Na ezt most nem tudom érti-e valaki amit irtam
Használtam a próbaterepasztalomon Tillig íves váltókat,ezért a saját tapasztalatomat írom le, nem tudom mások hogyan vélekednek erről.
Ha az íves váltót közvetelenül íves szakasz ill. sín után építettem be / így lenne értelme, folytatva a megkezdett ívet/ akkor a hosszabb két tengelyes kocsik egy része, különösen a műanyagkerekesek felvágták a váltót, ha azokat a váltó kisebb ívsugarú részére kívántam küldeni. Előfordult ez néhány mozdonnyal is. /pl Ludmilla/.
Nyilván ez utóbbi forgóváz függő.Feltételezem hogy ezt a problémát úgy lehetne kiküszöbölni, ha a váltó elé egy kisebb egyenest szakaszt építünk be. A gond csak az hogy ezzel a pálya geometriája nem lesz olyan szép folyamatos /nem tudom másképp megfogalmazni/ és az állomási hasznos vágányhosszak is rövidülnek, ami ellentétben áll azzal amiért az íves váltókat végül is kitalálták.
A saját "végleges" terepasztalomon próbálom majd elkerülni az íves váltók beépítését, pedig ott állnak a dobozukban.
Azért kérd ki a rutinos öreg profik véleményét is.
ma megint tanultam valamit tehát ez a jelzö jo arra hogy külön vörös és külön zöldet világitson.Tehát állomáson tudom használni vonatok megállitására meg inditására mint például ez itt
A régi sínkészlet és kiegészítő készletek jelzése, így nem kell vele foglalkozni. Rendelés miatt nézd meg a Modell-kit vagy a Modell és Hobby honlapját. Szegeden egyébként van modellbolt az hátha közelebb van hozzád.
Tényleg ízlés dolga, de én is az Auhagenre szavazok. A fűtőházamat is abból építettem, beleértve a hozzá kapható lapokat. Ha viszont szépet akarsz, akkor mindkettőnél ugyanaz a probléma: nagyon látszik hogy műanyag. Ezért az összeépítés után a koszolás, öregbítés és egyéb trükkök igen fontosak - én még ezek előtt vagyok, csak most jön ez a rész -. Az Auhagennnél csak az ágyazatkővel van egy kis gond, a festéke vízoldható.
Sziasztok!Először is azzal kezdeném hogy már kiskorom óta naon sztem a vonatokat és csak most nyílt rá alkalmam hogy elkezdhessem gyűjteni is őket!Méretben a TT-t választottam mert panelben lakom és talán kevésbé helyigényesebb!:)És azzal a kéréssel fordulnék hozzátok hogy szeretnék síneket venni de nem tom hogy hol keressek(Csak új jöhet szóba!).Szóval ha tudtok olyan oldalt ahonnan lehetne rendelni vagy olyan boltot ahol hozzá lehet jutni (üzlet csak Békés Megyében jöhet szóba) akkor naon megköcönném!Jah és kinéztem magamnak 1 terepasztal tervet is de nemtom hogy milyen fajta és mekkorák kellenek hozzá!És mit jelentenek a színek?Segítségeteket előre is köszönöm!Amúgy eza terepasztal terv lenne az: