Régi Zeuke mágnese is jobb, mint a lapos BTTB. Igaz ez a változó polaritás érintkezésére is. BTTB-ből volt pár megoldás, de egyik sem igazán megbízható.
A Zeukét be mertem rakni árnyékpályaudvarra, mert megbízom benne, jelenleg is használom.
Tillig íves váltóval nekem is rossz tapasztalataim vannak, én először azt hittem, a kocsik nyomtávja, nyomkarimája, műanyag kerék keresztmetszeti geometriája stb. nem tetszik neki, de feladtam. "Örülök", hogy másnál is a váltó konstrukciós (?) hibája jött ki.
Sziasztok! Tegnap kaptam egy ismerőstől egy komplett TT készletet, benne a BR 56-os gőzössel de sajnos a szerkocsija hiányzik. Lehet-e ilyet beszerezni valahol illetve alkatrészeket hozzá? Esteleg van-e valakinek ilyen gép vagy BR 86-os romos állapotban amit eledna nekem alkatrészbázisnak. A motor, fogaskerekek, ütközők nem kellenek, ami fontos lenne szerkocsi, csatlórudak, hengerek, futókerék. esetleg egy BR 86-os kaszni.
A megoldásoddal az a gond, hogy nem szorítja oda a mozgó részt a sinekhez. Ezt mind a kézi, mind az elektromos megoldja. Előbb-utóbb lesz egy holtjátéka a szerkezetnek, mert kitágul a luk. Ezután, ha egy kis rés van a mozgó és a fix rész között, könnyen kisiklik a vonat, főleg kitérő állásban.
Nem tudom, hogy nektek mi a tapasztalat, de nekem a régi Zeuke váltók sokkal megbízhatóbbak, mint az újabb BTTB-k. (Tillig tapasztalatom nincs).
Szóval, ha valakinek megtetszik valami ebből a halberstadt-i boltból www.modelltrain.com akkor a következőkre kérném a Nagyérdeműt: - "bettina" tárggyal írjon nekem egy e-mailt, benne lehetőleg a bolt által adott cikkszámmal jelölje meg a modellt (hadd ne én keressem meg!). - én elküldöm a megrendelőt Halberstadt-ba - visszaigazolják, hogy mennyi az annyi, én visszaírok a kollégának, hogy ez mennyi forintban. - valamilyen úton-módon, de max 4-5 napon belül el kéne juttatni hozzám a pénzt, forintban, ami a modell(ek) ára + 30Euro DHL költség + 3500Ft banki költség. - én átutalom a boltba pénzt, és innen kezdve nincs más dolgunk, mint várni a DHL-t.
Praktikus dolgok ezzel kapcsolatban: - mivel a postaköltség tetemes, így érdemes összeállni az Uraknak, és összehangolni a rendeléseket, így oszlik a posta, és a banki költség is! - Bettina-ek két hétig tartják a megrendelt cuccot, ha addig nem fut be hozzjuk a pénz, törlik a megrendelést. Ezért kértem, hogy a válaszom után 4-5 napra jusson el hozzám a pénz, mert a hazai bankrendszerben újabb 3-5 nap, mire Németországba kijut az átutalás. - pénz Halberstadt-ba érkezésétől kb. egy hét - 10 nap, mire itt a csomag. - modellek átvétele személyesen a műhelyben, vagy el is tudom postázni, de akkor a hazai postaköltséget is a vevőnek kéne fedeznie.
Igen, erre! Nagyon jóóó... Ha kézzel megpróbálod elhúzni a váltó közepén lévő csúcssínt, vagy mi a neve, akkor van ellenállása nálad? És visszaugrik az eredeti állásába, ha elengeded?
nem Noch, Heki-flor al van; már erősen készülőben van a fakészítés ezen módjának kifejtése és felpakolása a weblapomra,de nem igérek semmit mert akkor sose csinalom meg:) (a weblapot) és a tárgyemelő készítése is fennelsz ugyanakkor. ha készvan (van látogatható része) tutira kikürtölöm mindenhol ahol csak tudom=)
(a fakészités nem egyedi modszer de azér felrakom énis, a végeredmény viszont sajátos)
KQno: az elejét még értem a végére belezavarodtam:)) majd tegyél fel képet a tervekről:)
ez az ívesváltós dolog egyrejobban aggaszt, max elő a jolbevált dremel-multit és vagy megoldom vagy eltünik a váltó a sok marástól:D
Az észrevételem a Tillig I profilos ú.n. modellsínes váltóira vonatkozott Ezeknél a váltóknál a csúcssín valahogy nem vékonyodik el annyira mint a régi tipusú váltóknál, és kis mélyedés sincs kiképezve a találkozási pontnál. /Lehet hogy rosszul emlékszem és ez utóbbi a régi típusú váltóknál sincs/.
A probléma oka az lehet, hogy az előző hozzászólásomban említett vagonok és mozdonyok kereke közvetlenül az ívből túl nagy szögben éri el a csúcssín végét.
/Nem tudom szakszóval hogyan hívják ezt a részt/.Ezért van hogy a rövid forgózsámolyos vagonok, mozdonyok esetében semmilyen probléma nincs.
Köszi szépen az ötleteket, de már nekem is megvan mit szeretnék látni, csak még meg akarom toldani egy egyvágányú mellékvonallal és azért érdekel a legkisebb ívsugár, mert annak nem tok akkora helyet hagyni. De ez pont belefér :) Amúgy az építés nekem is végig flexszel lesz... Egyrészt könyebb, másrészt nagyobb teret az ötleteimnek :) Amúgy az asztal egy egyvágányú fővonal, plusz ez a mellékvonal akkor mostmár. Alul egy szép széles álomás, ami az asztal végén ívben mászik egy szintet fel nyílt pályán, fent még meglátom... Lehet, h kisebb állomás, vagy egy rakodó, ez lényegtelen... Abból lesz egy kiágazás biztosan, mert szeretnék egy kis kétvágányú fűtőházat. Alul pedig egy úgy kb 50%-ot a felső szint alatt futó (hegy gyomrában) futó mellékvonal lesz. A fővonal ovál, plusz fenti tekergő a fűtőházhoz, a mellékvonal meg egy kör tulajdonképp egy egyvágányú végállomással úgy, h a kört egy váltóval csinálom meg. Huhh, hát remélem, h érthető voltam :D Jah, a wintrackkel próbálkoztam már, de nem tom... a papír+toll nekem még mindig jobban bejön :D De a program legalább szebb 3D-t csinál mint én:P
kb ugyanekkora lesz az én asztalom is (210x105), én csak flexxel épitek, viszont aztmondom ha nem akarsz idiótán kinéző derékszögben törő szerelvényeket akkor vagy ne járass nagy kocsikat, tehát max rövid 2tengelyes kocsikbol állo vonat, vagy minimum 310es sugár alá ne menj (ezen minden elmegy, márcsak azért is célszerű tartani -gondolok itt pl BR52 es gőzösre-) , és ahol lehet minél nagyobb sugárral dolgozz, szerintem ugy lesz szép, és nem utolsó sorban biztonságosabb is -legalábbis remélem:)-
/persze a derékszög kis tulzással értendő/
tervek: ajánlani a wintrack et tudom, szerintem tervezz egyedit, a terveid mentése a demoban nem lehetséges, de van rá megoldás ha érdekel emailben küldök egy filet hozzá:) -őőő a 7es verziohoz van ez, és már a 8as van letölthető, szal a 7es kéne hogy mentéslehetőséget varázsoljunk, ha érdekel küldj mailt-
még mindig tervek: nagyon jo és ötletes, jo kiindulo alapú terveket ne azon a linken keress hanem van egy ilyen hogy: TT-Gleispläne - Modellgleissystem című kis kék "füzet", G. Feuereißen van itt kb mint író, ez bizony majdnem 3000ft, de sok ötletet lehet belőle meríteni, nekem bevált, még mostanban is nézegetem pedig már kifejlesztettem mit fogok építeni:)
/remélem senkit nem sértettem meg, hozzászólásaim kizárólag építő és véleménykifejtő szándékúak, a félreértések oka a szöveg kifejezőértékének alacsony mivolta lehet; ha hülyeséget irtam:elnézést!/
C. hegyoldal, rajta alpesi panzió, a sarokban kilátótorony
E. hegyoldal, sziklás
F. vasúti híd
Jelenleg a hidat faragom, egy alpesi alagútbejáratról kéne fotó!
Amúgy mi a véleményetek?
Kalap síneket fektettem le, abból a készletből, ami gyerekkoromból maradt.
Igazándiból (mivel első asztal), azért kérdezek tőletek sokat, mivel ezen akarom megtanulni a modellezés alapjait, technikai fogásait. Szóval, értitek!
Sziasztok! Két kérdéssel is fordulnék hozzátok... Méretváltozás miatt (az épülő asztal végleges mérete 100 x 200 centi lesz) jelentősen át kellett tervezni a terepasztalomat és azt akarom kérdezni tőletek, h szerintetek flex sínnel mennyi az a "biztonságos" legkisebb ívsugár amit bevállalhatnék? A másik, h nem tudtok-e valahol esetleg terepasztal terveket normális méretben... Próbáltam rákeresni, de nem sokat hozott ami használható és tetszene, próbáltam Gleisplane névvel is keresni, meg nemrég szúrt be ide valaki azt hiszem egy oldalt tervekkel(vagy modellvasút építés topicba) de azok nem nagyíthatók, viszont olyan kicsik, h nem látni mi van rajtuk... Még az alaprajzot se :S Előre is köszönöm a segítséget!!!
A múltkor kerestél kézi váltóművet, inkább küldök neked ajándékba csak ezt felejtsd el gyorsan:D De komolyan, egy van és elvileg még egynek kéne lennie. Ha érdekel még szólj.
na ez engem is megütött, Tillig íves váltón kisiklik meg akad a ludmilla? nekem baromisok íves váltó lesz beépítve és az első újonnan vett és legszebb mozdonyom egy roco ludmilla, ehh... aztán olvasom tovább, és jön hogy átszerelhető állító, na akkor ez bizony a standard azaz U profilos váltó.
csak én értettem félre az első ivesproblémás hozzászólást, vagy egyértelmü hogy nem vonatkozik ez az I profilos váltóra, vagy arra is vonatkozik?
jelzők: én ha lehet magyart szeretnék; hogy honnan lesz magyar fényjelzőm, ezt még nem tudom. amugy elég németes lesz az asztal, német vonataim vannak eddig leszámitva egy alig-müködö BTTB nohabot, és az épületek is németesek (állomásépület, ahoz való raktár, peron). viszont a nagy fekete német fényjelzők nekem nemtetszenek; ősszel voltam bécsbe, és láttam élőben is ien ormótlan izét, és ott sem tetszett meg...
/remélem senkit nem sértettem meg, hozzászólásaim kizárólag építő és véleménykifejtő szándékúak, a félreértések oka a szöveg kifejezőértékének alacsony mivolta lehet/
éshogy végre ne csak az észt osszam, megkisérlek berakni egy képet a nemrég elkészült tárgyemelőmröl és egyet egyik kedvenc Tillig silókocsimrol, ami természetesen a fotózás céljából készült tárgyemelőn látható:) (ha nemjelenik meg nem probálom meg ujra, még sose probáltam képet berakni)
Egy hülye kérdés tölem mivel kézi állitásuak lesznek a váltoim kitaláltam valamit.Nagyvonalakban a terv:leveszem az állitomüvet vagy mi a neve nemtudom és furok két lyukat ahol van az a rud és egy szöget vagy valami hasonlot dugok bele abba meg a rudon találhato lyukba mikor váltok kihuzom eltolom arudat aztán bedugom a másik furt lyukba.Szerintetek ez mekkora baromság?
Hát hogy magyar vagy német azt nem tudom én csak ugy épitek ehhez nem nagyon értek.Ez nálam ugy müködik meglátok valamit megtetszik és megveszem nem kötöm korszakhoz ,nemzethez remélem ezzel nem logok ki innen jelzöt is csak azért akarok két fényüt mert kézzel fogom azt is állitani csak ugy a saját szorakoztatásom céljábol.Nem akarom tul komplikálni a dolgot sok idöm sincs meg hülye is vagyok hozzá.Négy jelzö kell nekem 2 a jobb végén 2 pedig a bal végén az állomásnak a két vágány mellé körülbelül érted mit szeretnék egyszerü állomás tehervonatok részére lesz
Végülis most milyen vasutat is építesz? Németet, vagy magyart?
Német jelzők: Blocksignal, térközjelzőnek lehetne fordítai, két fényű, piros, zöld. Azt jelzi, hogy be lehet-e menni a jelző mögötti térközbe. Einfahrtsignal: bejárati jelző. Háromfényű, piros, zöld, sárga. Állomások bejárata előtt van, azt jelzi, hogy bejárhat-e a szerelvény az állomásra, és hogy teljes sebességgel-e, vagy lassúmenetben. Ausfahrtsignal: kijárati jelzők. Négy fényű, piros, sárga, zöld, fehér. Állomásokon van, azt jelzi, hogy kijárhat-e a vonat az állomásról, maximális sebességgel, vagy lassúmenetben, illetve általában ezek tolatásjelzőkkel vennek egyesítve, a tolatómeneteket külön engedi. Vorsignal: előjelzők. Kétfényű: zöld, sárga, de 2x, a mögöttük lévő főjelzők várható képét jelzik előre. Sperrsignal: tolatásjelző, kétfényű, piros, fehér. A tolatást engedélyezi a mogotte lévő szakaszon.
Csak az egyszerűbbeket soroltam fel, amik egy asztalon előfordulnak általában.
Azt én is tapsztaltam hogy a ludmillám a balos ivesen ha kis ivre küldtem nekem szoszerint felakadt az alja az állitomün. Lehet hogy át kéne szerelnem az állitot a másik oldalra?Na ezt most nem tudom érti-e valaki amit irtam
Használtam a próbaterepasztalomon Tillig íves váltókat,ezért a saját tapasztalatomat írom le, nem tudom mások hogyan vélekednek erről.
Ha az íves váltót közvetelenül íves szakasz ill. sín után építettem be / így lenne értelme, folytatva a megkezdett ívet/ akkor a hosszabb két tengelyes kocsik egy része, különösen a műanyagkerekesek felvágták a váltót, ha azokat a váltó kisebb ívsugarú részére kívántam küldeni. Előfordult ez néhány mozdonnyal is. /pl Ludmilla/.
Nyilván ez utóbbi forgóváz függő.Feltételezem hogy ezt a problémát úgy lehetne kiküszöbölni, ha a váltó elé egy kisebb egyenest szakaszt építünk be. A gond csak az hogy ezzel a pálya geometriája nem lesz olyan szép folyamatos /nem tudom másképp megfogalmazni/ és az állomási hasznos vágányhosszak is rövidülnek, ami ellentétben áll azzal amiért az íves váltókat végül is kitalálták.
A saját "végleges" terepasztalomon próbálom majd elkerülni az íves váltók beépítését, pedig ott állnak a dobozukban.
Azért kérd ki a rutinos öreg profik véleményét is.