Ahoj kamarádi.
Múlt héten északcsecsnyában jártunk. Pár (tucat :-) mondatban az ottani útviszonyokról:
Az első benyomódások nagyon kellemetlenek voltak, mera D1 brno-praha közötti szakaszának java része, ill. a D2 brno felöli fele még az originál betonpálya, vagyis kirázza a zemberből a szart is.
Ezen úgy lehet valamennyit enyhíteni, hogy beáll az emberfia a belsőbe (ami sokkal elviselhetőbben szar), oszt nyomja neki, ami a csövön kifér...
úgy tapasztaltam, hogy 140 környékén már csak 5-10 percenként kell elengedni a még ennél is nyomulósabbakat, de ennyi épp elég is a külső sáv által nyútott élvezetekből.
a probléma ezzel a túlélési teknikával az, hogy a szemét zsernyákok ittott méricskélnek, és nemtom náluk mennyi a limit feletti tűrés... ill. hogy vane kiadatási egyezmény baráti országaink között...
teljesen érthetetlen számomra, hogy mér nem kapták eddig rendbe ezeket a betonxarokat, mikor ezek képezik a hálózatuk gerincét, és itt a legjelentősebb a forgalom... ???
A másik nagy durvasággal a brno melleti pálya 2 lóheréjében szembesültem:
a jobbkanyaros csp ágak némelyikének NINCS gyorsító sávja, lazán bele vannak vezetve a gy/e pályákba (jó lapos szögbe, hogy ha képbe is vagy a szituval, akkor is nehezen tuggy elsőbbséget adni...)
émmegugye asziszem, hogy egy ótópályán megyek (nem valami ótvar, háború előtti szabványú szaron), nyomom vagy 80-90-el, arra számítva, hogy saját gyorsítóba érkezek, és elhűlve látom, hogy nuku gyosító és elsőbbségadás nélkül szállok bele a védett gy/e pályába....
hátbazmeg.
hogy a faxba lehet ilyet ajrópában a XXI.sz.ban üzemeltetni???
a 3. negatívum, hogy a pályákon meglehetősen dúrván lehúzósak a kutak, 30-50Ft-tal drágább a nafta, mint az országutak mellett...
(oké, a pályakutak nálunk is drágábban, nade azé nem ennyivel...)
ezeket az "apróságokat" nem számítva, azonban nagyon frankó az úthálózatuk:
kb. 1000kmt kocsikáztunk mindenféle fő- és mellékutakon, és a többségen a burkolat NAGYON jó minőségű, a maradékon meg elfogadható.
Olyan trágyakategóriájú utakkal, mint amibe a mi útjaink többsége tartozik, csak nagyon elvétve találkoztam...
a forgalmasabb főutak olyan szélesek, hogy 3 jármű is kényelmesen elfér egymás mellett, így egy elszabott előzésnél nem kell az árokba szállni, ill. tengelyt törni az útpadka helyén lévő tankcsapdákban...
sajnos a főutak vonalvezetése nem ennyire frankó: elég ritkák a település elkerülők, és meglehetősen sok a szűk kanyar és bukkanó...
érdekesek a burkolati jelekkel kapcsolatos tapasztalatok is:
jellemzően nem spórolnak a festékkel: baromi vastag útszélecsíkokat festenek, még a mellékutakon is, ellenben az utóbbiakon sokszor nincs felező...
azonban a mellékutak átkelési szakaszainak kereszteződéseiben soxor SEMMILYEN felfestés sincs.
ez olyan szitukban meglehetősen zavaró, amikor a védett út kanyarodik (tábla jelzi 100-200m-rel a kereszteződés előtt), és becsalakozik vagy 2-3 alárendelt út.
ilyenkor az ember beérkezik egy kiszélesedő placcra és lehet találgatni, hogy melyik is az a becsatlakozó út, ami adott szituban a főút...