- a hátul 2 ablakosok Tr5-ből készültek, 1960-63 között (az M5 is 2ablakos volt, de abból nem készült csuklós!)
- a hátul 3 ablakosok Ik60-ból készültek, 1 db 1962-ben, a többi 63-67 között,
- a hátul 1 (ovál) ablakosok az Ik60-asok újabb évjárataiból (1958-59-ben gyártottakból) készültek, 1966-67-ben
- hosszított kivitelű (4 tengelyes) 1 db volt, az is trolibusz (T400), hátul 3 ablakos
- a Tr5 végűek (ITC-600, 601) hossza 15,0 m volt, az Ik60 végűeké (IC-660) kb.15,8 m (saját számításom szerint), a 3 tengelyes (IC-662T) kb.16,7 m.
Ik620 csuklósból a FAÜ-nél 1 db 3 tengelyes (1962-ben) és 1 db 4 tengelyes (1961-ben) készült (IC-620 ill. 622), a további IC-620 és 630-asok tudtommal a Mávautnál készültek.
A fenti linken található képen látszik hogy 4 kar lenne, igaz csak a helye van meg, de akkor jól emlékeztem, 4 kioldókar volt amivel fullosan le lehetett szedni a tetőszellőzőt..
De viszont akkor a 256-osoknál miért csak 2 kioldókar van (egyik oldala nyitható) és a nyitható rész miért pont a menetirány felé néz?
Az Ikarus tetőszellőzők amelyek vészkijáratként is használhatóak azoknál mindkét oldalon volt oldókar vagy csak az egyik oldalán??
Mert 256-oson láttam hogy csak az egyik oldal oldható ki, nem tom miért, de pont a menetirány felöli, de a lényeg az hogy teljesen kilökni nem lehet hanem így csak kinyitni mint egy ajtót.
De úgy emlékszem hogy a 280-asoknál meg mindkét oldalon voltak karok amivel oldani lehetett a rögzítést tehát teljesen lelehetett szedni a tetőszellőzőt.
Jól emlékszem, vagy minden busznál csak az egyik oldala volt az oldható??
A trolibusznál is volt 2 Tr 5-ös hátsórész, emlékszem is rá. mert nem volt peron hátul, és alig fértem el, sőt nem láttam ki az ablakon. Viszon két kocka ablaka volt. Csak a 400-asnak volt 3 ablaka, de azt csak képről ismerem.