Ülj bele egybe és meglátod. Én 2 nagydarab (120 kg<) barátomat vittem (igaz a hátsó ülésekre alig fért be az egyikük :) ) el egyszer itt a Mecseken, és csak pislogtak, amikor hegynek fel egy komoly emelkedőn gyorsultunk. Előtte ők is lefikázták. Utána már nem. Nagyon megy. Ki kell probalni.
Jah, biztos 165nel gombnyomasra indul a V8-as. Hat, 160 felett en mar a sajatomra se mondom hogy beleragaszt az ulesbe, pedig az megiscsak erosebb. Persze ilyenkor mindig eszembe jut egy autos cikk, ahol egy regi 1,4-es corsarol irtak, hogy az mar 135 Nm, es meg sem erzi ha 4 felnott ul benne. Muhaha, hat persze.
Régebben töltöttem Metabondot a motorba. Semmi de semmi változást-javulást nem vettem észre. Ezzel együtt nem tartom kizártnak, hogy a surlódó felületekre jótékony hatással volt. De ezt leellenőrizni nem tudom.
OFF: Szerintem biztos, hogy van leszabályozás benne, még ha GTI is... szerintem. Van 6 sebességes is, 2001-2002-től asszem, amivel 8 sec alatt van 200-on! (127mph). Ne mond már, hogy egy ilyen motor ereje 8 sec után kiverzik +5 km/h után...
A 3L-nél 165-nél megtorpan a gép (nah ezt fogom kimérni, hogy ez 165 óra/ vagy valós kmh), majd bizonyos gombnyomás és 10 sec után tovább ragadsz a székbe és húz tovább szépen. 900kg/145nm. Hitetleneknek tartanék bemutatót, mennyire nagyon megy, ha nem kímélném a kocsit. Olvassatok át a topikunkba, van pár beírás ezzel kapcsolatban.
ON:
A kérdésre válasz: lejtőn:
1) ha utána egyenes van, akkor simán gurulsz (Lupo kipuplungol, no motorfék), és az egyenesben mielőtt komolyan lassulni kezd (90-80 alá), akkor nyomod kicsit, hogy tartsa.
2) Ha a lejtő után emelkedő jön, és sebsséggel tartható, akkor kisgázzal gyorsítasz neki, (csak annyira, hogy ~2 liter alatt maradjon a pillanatnyi) hogy lendületet vegyen, és ahogy lassulsz az emelkedőn, veszed vissza szép lassan, hogy elkopjon a többlet. Ha nem érsz át vele, és nagy az emelkedő, akkor nincs mese, nyomni kell. Ilyenkor belemegy az 5 literbe simán a pillanatnyi mutató, (imádkozol, hogy átérj hamar).
3) Lejtőn, ha hosszú, akkor mindig motorfék (akár manuálisban is visszatéve 4-be)= 0 fogyi (Lupon elég kicsit megpöccinteni a féket, és visszeengedi a kuplungot) Már csak azért is, mert ezzel kíméli a féket, tárcsát, ami a súlyspórolás miatt itt vékonyabb (és nem olcsó).
OFF: Szerintem biztos, hogy van leszabályozás benne, még ha GTI is... szerintem. Van 6 sebességes is, 2001-2002-től asszem, amivel 8 sec alatt van 200-on! (127mph). Ne mond már, hogy egy ilyen motor ereje 8 sec után kiverzik +5 km/h után...
A 3L-nél 165-nél megtorpan a gép (nah ezt fogom kimérni, hogy ez 165 óra/ vagy valós kmh), majd bizonyos gombnyomás és 10 sec után tovább ragadsz a székbe és húz tovább szépen. 900kg/145nm. Hitetleneknek tartanék bemutatót, mennyire nagyon megy, ha nem kímélném a kocsit. Olvassatok át a topikunkba, van pár beírás ezzel kapcsolatban.
ON:
A kérdésre válasz: lejtőn:
1) ha utána egyenes van, akkor simán gurulsz (Lupo kipuplungol, no motorfék), és az egyenesben mielőtt komolyan lassulni kezd (90-80 alá), akkor nyomod kicsit, hogy tartsa.
2) Ha a lejtő után emelkedő jön, és sebsséggel tartható, akkor kisgázzal gyorsítasz neki, (csak annyira, hogy ~2 liter alatt maradjon a pillanatnyi) hogy lendületet vegyen, és ahogy lassulsz az emelkedőn, veszed vissza szép lassan, hogy elkopjon a többlet. Ha nem érsz át vele, és nagy az emelkedő, akkor nincs mese, nyomni kell. Ilyenkor belemegy az 5 literbe simán a pillanatnyi mutató, (imádkozol, hogy átérj hamar).
3) Lejtőn, ha hosszú, akkor mindig motorfék (akár manuálisban is visszatéve 4-be)= 0 fogyi (Lupon elég kicsit megpöccinteni a féket, és visszeengedi a kuplungot) Már csak azért is, mert ezzel kíméli a féket, tárcsát, ami a súlyspórolás miatt itt vékonyabb (és nem olcsó).
az órája szerint nyilván megy az is gyorsabban - de a gyári érték nem arra, hanem a valós végsebességre vonatkozik... egyébként a 205 km/h egy 125 lovas géptól teljesen rendben van, többet várni irreális (a 60 ló körüli alapverziónál ugyanez áll a 160-ra)
Csúnya lenne, ha a GTI csak 205-el menne. Egyezzünk ki abban, hogy 205-nél leszabályoz. :) Egyébként a karosszéria szinte ugyanez, kivéve, hogy elől komolyabb a spoiler és van egy áramlás megszakító "terelő" a tetején hátul, hogy ne legyen lamináris ráhajlás a hátsó ajtóra az eredeti lekerekítés miatt nagy sebességnél. Az egyébként egy ÁLLAT, így nagybetűvel. :)
Imádnám Én is, de nem az Én pénztárcám (nem a 7-8 literes átlag miatt, a másik kocsim is megeszik ennyit). Most árultak (árulnak?) egyet hasznaltauto.hu-n. 3-4 éves, 4,5 milla. :(
Nem, dehogy. Nekem a fogykomputer összevissza mutat, többnyire elmegy +0,5 liter körüli értékre a tank kiürülésére, gondolom a "vacak" gázolaj miatt, de lehet vmi más hibája (is) van. Ezek az értékek mindig a tankolásnál mértből vannak számolva. Egyébként a sebességmérő nem csal nagyon, legalábbis nem jobban, mint bármilyen másik kocsinál. Minden kocsi +ban csal, erre törvény kötelezi a gyártókat. Ennek a gyári adata 92-93km/h, 100-as müszernél, ezt GPS-el ki is mértem, stimmel. 150-nél mérésem szerint ez felmegy 10-13 km/h-ra. Valószínű, hogy 190-200-nál lehet kb. -15-20 is megvan. De még mielőtt lefikázod, mutass még egy kocsit, ami nem csal ennyit 200-as műszernél. Szerintem nincs olyan.
Reagálnom sem kell, megszülitek a választ. ;)
0,29 a 3L!
0,30-0,31 az FSI és sima benzinesek meg az 1,4 pdtdi, 1,7 sdi változat. A 3L meg van ültetve gyárilag, spoilerek vannak, az alja teljesen burkolt, a kipufogó sem lóg be +sok apró más megoldás (illesztések, stb.).
Ez világos, nem is erről írtam, hanem mindössze arról, hogy ő azt állította, a legkisebb légellenállású** (nem pedig azt, hogy a legkisebb légellenállási együtthatójú :) - ezt én is elnéztem elsőre ;)).
**: ezt pedig nem tudom megcáfolni, adataim nincsenek, és ha kisebb homlokfelületű a Calibránál mondjuk 20%-kal, akkor hiába jobb a Calibra Cw-je 10%-kal (0,26 vs. 0,29), mert a szorzat... nem kell tovább magyarázzam, ha jól sejtem, érted Te ezt. :)
a sebesség azonban négyzetesen szerepel benne, így végül (mivel ez a képlet a légellenállás leküzdéséhez szükséges erőt számítja, az erőből pedig a sebességgel szorozva lesz teljesítmény) sebesség harmadik hatványával arányos a szükséges teljesítmény
így könnyű kiszámolni, h 160 helyett 200 eléréséhez (1,25^3) kb pont kétszeres teljesítmény szükséges = csodák nincsenek, csak a skála végén elképesztően sokat csaló órák