Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2006.10.11 0 0 546
Erre nem kapsz választ, ahogy nézem. :)
Előzmény: Zozo___ (541)
JAMES Creative Commons License 2006.10.11 0 0 544
Folyamatosan áramlik. Egy átlag benzinpumpa kb 120 litert szállít óránként, azaz egy kisautó tankját háromszor átöblíti egy óra alatt.
Előzmény: Törölt nick (543)
JAMES Creative Commons License 2006.10.10 0 0 542
Van akinek a nagyon megy = képes növelni a sebességét néhány perc alatt :-)
Előzmény: Zozo___ (541)
Zozo___ Creative Commons License 2006.10.10 0 0 541

Meg mindig arrol az autorol beszelunk ami gyari adat szerint 14 sec alatt van 100-on? Most komolyan...

Előzmény: Jesu (540)
Jesu Creative Commons License 2006.10.10 0 0 540
Alig forog ott még a motor... Miért ne?

Ülj bele egybe és meglátod. Én 2 nagydarab (120 kg<) barátomat vittem (igaz a hátsó ülésekre alig fért be az egyikük :) ) el egyszer itt a Mecseken, és csak pislogtak, amikor hegynek fel egy komoly emelkedőn gyorsultunk. Előtte ők is lefikázták. Utána már nem. Nagyon megy. Ki kell probalni.
Előzmény: Zozo___ (539)
Zozo___ Creative Commons License 2006.10.10 0 0 539
Jah, biztos 165nel gombnyomasra indul a V8-as.
Hat, 160 felett en mar a sajatomra se mondom hogy beleragaszt az ulesbe, pedig az megiscsak erosebb. Persze ilyenkor mindig eszembe jut egy autos cikk, ahol egy regi 1,4-es corsarol irtak, hogy az mar 135 Nm, es meg sem erzi ha 4 felnott ul benne. Muhaha, hat persze.
Előzmény: Jesu (530)
Zozo___ Creative Commons License 2006.10.10 0 0 538
Meg1x, a 125 lohoz es a 0,34-es cw-hez teljesen hiheto a 205-os vegsebesseg, nincs itt semmi varazslat, sem leszabalyozas, sem osszeeskuves.
Előzmény: Jesu (534)
NeomatiK Creative Commons License 2006.10.09 0 0 537

Nem hazudok! :)

Majd ha szánok rá párezer forintot, kipróbálok még néhány szmötyit, hátha valamelyik tényleg hatásos.

1600 Ft körül lehet kapni a Wynn's fogyasztáscsökkentő adalékát. Kíváncsi vagyok, mit tudhat.

 

Előzmény: Törölt nick (536)
NeomatiK Creative Commons License 2006.10.09 0 0 535
Régebben töltöttem Metabondot a motorba. Semmi de semmi változást-javulást nem vettem észre. Ezzel együtt nem tartom kizártnak, hogy a surlódó felületekre jótékony hatással volt. De ezt leellenőrizni nem tudom.
Előzmény: Törölt nick (501)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 534
Teszt szerint 8,1s , gyári adat 8,3s. Érdekes módon a golf GTi is 127 Mph-nél vérzik ki. MI ez, ha nem korlát?
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 533
Nem ellenőriztem, megkövetek mindenkit, szarul volt írva 2 oldalon is: 0-60 mph a 8,3 sec. Nem a vége. A vége papír szerint a 127mph.
Degeczi Creative Commons License 2006.10.09 0 0 532
:-DDD

(gyk a "8 mp-es 0-200"-ra kb F1 szint, egy 600 lovas Porsche Carrerának is 10 mp kell hozzá...)
Előzmény: Jesu (529)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 531
bocs a dupláért, lagzott a net.
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 530
OFF:
Szerintem biztos, hogy van leszabályozás benne, még ha GTI is... szerintem. Van 6 sebességes is, 2001-2002-től asszem, amivel 8 sec alatt van 200-on! (127mph). Ne mond már, hogy egy ilyen motor ereje 8 sec után kiverzik +5 km/h után...

A 3L-nél 165-nél megtorpan a gép (nah ezt fogom kimérni, hogy ez 165 óra/ vagy valós kmh), majd bizonyos gombnyomás és 10 sec után tovább ragadsz a székbe és húz tovább szépen. 900kg/145nm. Hitetleneknek tartanék bemutatót, mennyire nagyon megy, ha nem kímélném a kocsit. Olvassatok át a topikunkba, van pár beírás ezzel kapcsolatban.

ON:

A kérdésre válasz: lejtőn:

1) ha utána egyenes van, akkor simán gurulsz (Lupo kipuplungol, no motorfék), és az egyenesben mielőtt komolyan lassulni kezd (90-80 alá), akkor nyomod kicsit, hogy tartsa.

2) Ha a lejtő után emelkedő jön, és sebsséggel tartható, akkor kisgázzal gyorsítasz neki, (csak annyira, hogy ~2 liter alatt maradjon a pillanatnyi) hogy lendületet vegyen, és ahogy lassulsz az emelkedőn, veszed vissza szép lassan, hogy elkopjon a többlet. Ha nem érsz át vele, és nagy az emelkedő, akkor nincs mese, nyomni kell. Ilyenkor belemegy az 5 literbe simán a pillanatnyi mutató, (imádkozol, hogy átérj hamar).

3) Lejtőn, ha hosszú, akkor mindig motorfék (akár manuálisban is visszatéve 4-be)= 0 fogyi (Lupon elég kicsit megpöccinteni a féket, és visszeengedi a kuplungot) Már csak azért is, mert ezzel kíméli a féket, tárcsát, ami a súlyspórolás miatt itt vékonyabb (és nem olcsó).


Előzmény: szutsg (528)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 529
OFF:
Szerintem biztos, hogy van leszabályozás benne, még ha GTI is... szerintem. Van 6 sebességes is, 2001-2002-től asszem, amivel 8 sec alatt van 200-on! (127mph). Ne mond már, hogy egy ilyen motor ereje 8 sec után kiverzik +5 km/h után...

A 3L-nél 165-nél megtorpan a gép (nah ezt fogom kimérni, hogy ez 165 óra/ vagy valós kmh), majd bizonyos gombnyomás és 10 sec után tovább ragadsz a székbe és húz tovább szépen. 900kg/145nm. Hitetleneknek tartanék bemutatót, mennyire nagyon megy, ha nem kímélném a kocsit. Olvassatok át a topikunkba, van pár beírás ezzel kapcsolatban.

ON:

A kérdésre válasz: lejtőn:

1) ha utána egyenes van, akkor simán gurulsz (Lupo kipuplungol, no motorfék), és az egyenesben mielőtt komolyan lassulni kezd (90-80 alá), akkor nyomod kicsit, hogy tartsa.

2) Ha a lejtő után emelkedő jön, és sebsséggel tartható, akkor kisgázzal gyorsítasz neki, (csak annyira, hogy ~2 liter alatt maradjon a pillanatnyi) hogy lendületet vegyen, és ahogy lassulsz az emelkedőn, veszed vissza szép lassan, hogy elkopjon a többlet. Ha nem érsz át vele, és nagy az emelkedő, akkor nincs mese, nyomni kell. Ilyenkor belemegy az 5 literbe simán a pillanatnyi mutató, (imádkozol, hogy átérj hamar).

3) Lejtőn, ha hosszú, akkor mindig motorfék (akár manuálisban is visszatéve 4-be)= 0 fogyi (Lupon elég kicsit megpöccinteni a féket, és visszeengedi a kuplungot) Már csak azért is, mert ezzel kíméli a féket, tárcsát, ami a súlyspórolás miatt itt vékonyabb (és nem olcsó).


Előzmény: szutsg (528)
szutsg Creative Commons License 2006.10.09 0 0 528
...és pl mik ezek a hasznos trükkök? Lejtőnél hogyan célszerű? Lefelé gyorsítasz, a dombra meg felgurulsz?
Előzmény: Jesu (507)
Degeczi Creative Commons License 2006.10.09 0 0 527
az órája szerint nyilván megy az is gyorsabban - de a gyári érték nem arra, hanem a valós végsebességre vonatkozik...
egyébként a 205 km/h egy 125 lovas géptól teljesen rendben van, többet várni irreális
(a 60 ló körüli alapverziónál ugyanez áll a 160-ra)
Előzmény: Jesu (525)
Zozo___ Creative Commons License 2006.10.09 0 0 526
Hat, pedig a gyar szerint biza 205 a vege, es 0,34 a cw. Hihetonek tunik.
Előzmény: Jesu (525)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 525
Csúnya lenne, ha a GTI csak 205-el menne. Egyezzünk ki abban, hogy 205-nél leszabályoz. :) Egyébként a karosszéria szinte ugyanez, kivéve, hogy elől komolyabb a spoiler és van egy áramlás megszakító "terelő" a tetején hátul, hogy ne legyen lamináris ráhajlás a hátsó ajtóra az eredeti lekerekítés miatt nagy sebességnél. Az egyébként egy ÁLLAT, így nagybetűvel. :) Imádnám Én is, de nem az Én pénztárcám (nem a 7-8 literes átlag miatt, a másik kocsim is megeszik ennyit). Most árultak (árulnak?) egyet hasznaltauto.hu-n. 3-4 éves, 4,5 milla. :(
Előzmény: Degeczi (516)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 524
Nem, dehogy. Nekem a fogykomputer összevissza mutat, többnyire elmegy +0,5 liter körüli értékre a tank kiürülésére, gondolom a "vacak" gázolaj miatt, de lehet vmi más hibája (is) van. Ezek az értékek mindig a tankolásnál mértből vannak számolva. Egyébként a sebességmérő nem csal nagyon, legalábbis nem jobban, mint bármilyen másik kocsinál. Minden kocsi +ban csal, erre törvény kötelezi a gyártókat. Ennek a gyári adata 92-93km/h, 100-as müszernél, ezt GPS-el ki is mértem, stimmel. 150-nél mérésem szerint ez felmegy 10-13 km/h-ra. Valószínű, hogy 190-200-nál lehet kb. -15-20 is megvan. De még mielőtt lefikázod, mutass még egy kocsit, ami nem csal ennyit 200-as műszernél. Szerintem nincs olyan.
Előzmény: Varshi (523)
Varshi Creative Commons License 2006.10.09 0 0 523
A lent írt fogy. adataid a fedélzeti számítógép adatai?
Előzmény: Jesu (522)
Jesu Creative Commons License 2006.10.09 0 0 522
Reagálnom sem kell, megszülitek a választ. ;) 0,29 a 3L! 0,30-0,31 az FSI és sima benzinesek meg az 1,4 pdtdi, 1,7 sdi változat. A 3L meg van ültetve gyárilag, spoilerek vannak, az alja teljesen burkolt, a kipufogó sem lóg be +sok apró más megoldás (illesztések, stb.).
Degeczi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 521
igazad van, azt tényleg könnyű félreolvasni
Előzmény: Varshi (520)
Varshi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 520

Ez világos, nem is erről írtam, hanem mindössze arról, hogy ő azt állította, a legkisebb légellenállású** (nem pedig azt, hogy a legkisebb légellenállási együtthatójú :) - ezt én is elnéztem elsőre ;)).

 

**: ezt pedig nem tudom megcáfolni, adataim nincsenek, és ha kisebb homlokfelületű a Calibránál mondjuk 20%-kal, akkor hiába jobb a Calibra Cw-je 10%-kal (0,26 vs. 0,29), mert a szorzat... nem kell tovább magyarázzam, ha jól sejtem, érted Te ezt. :)

Előzmény: Degeczi (519)
Degeczi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 519
a sebesség azonban négyzetesen szerepel benne, így végül (mivel ez a képlet a légellenállás leküzdéséhez szükséges erőt számítja, az erőből pedig a sebességgel szorozva lesz teljesítmény) sebesség harmadik hatványával arányos a szükséges teljesítmény

így könnyű kiszámolni, h 160 helyett 200 eléréséhez (1,25^3) kb pont kétszeres teljesítmény szükséges = csodák nincsenek, csak a skála végén elképesztően sokat csaló órák
Előzmény: Varshi (517)
Varshi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 517
Mondjuk a légellenállásban a (homlok)felület is számít... (lévén a vonatkozó képletben a szorzat tagja)
Előzmény: T.Adee (514)
Degeczi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 516
a hit csodákra képes (pláne ha gyárilag durván pontatlan km-óra is besegít...)

a 125 lovas sportverzió vége 205 km/h - miért erőlködnek, ha a pont fele olyan erős 3L is tudja ugyanazt :)
Előzmény: T.Adee (511)
Degeczi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 515
igen, annál nagyon sok autó értéke kedvezőbb, a megfizethetőek között asszem az Audi A2 a kiemelkedő 0,25-el
Előzmény: T.Adee (514)
T.Adee Creative Commons License 2006.10.08 0 0 514
0,30 as cW ? Hmm?

-Opel Kadett 1984
-Fiat Punto 1993
......stb

Ettől nem kell elájulni...
Előzmény: Varshi (512)
Varshi Creative Commons License 2006.10.08 0 0 512
Előzmény: T.Adee (510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!