Keresés

Részletes keresés

Gulper Creative Commons License 2010.11.05 0 0 35552

"... A Bznek egy nagy előnye van ..."

 

Ahogyan visszaemlékszem, a rokonaim szerint volt egy másik előnye is, könnyebb volt felszállni rá. Ez még kiskoromból származó információ, amikoris a nagyanyám háza előtt közlekedő MDmotokat Bézék váltották fel. Ez nekem óriási csalódás volt, visszafejlődésként értékeltem. De az érettebb felnőttek nem a tengelyeket, meg a fogyasztást számolták, hanem örültek, hogy könnyebben fel tudnak kapaszkodni.

Előzmény: kozma555 (35550)
hmsoft Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35551
Most a fa alkatrészekre gondolsz?

Á, azok túl fogják élni az összes járművet. :) Nem, hanem a korróziós tartalékkal alig rendelkező, könnyű szekrénykonstrukcióra gondoltam, amely ugyan hozza a típuskönyvben említett élettartamot (illik hoznia, elég jól csengő nevek szerepelnek ott a rajzok "aláírás" rubrikájánál), de különösebben túlteljesíteni nem tudja.

hm
Előzmény: kozma555 (35549)
kozma555 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35550
A Bznek egy nagy előnye van.Szart sem eszik gázolajból.
Nagyatád-Somogyszob oda vissza max 3 liter a gép szerint,ez 17km.Vagyis 100km kb 18liter 40km/h-s sebességnél,60nál olyan 25-27 liter.Egy 140km-es 60/80km/h-s szóló Bz 50 liter.
kozma555 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35549
"Mellesleg a kompromisszumok egyike vezetett oda"

Most a fa alkatrészekre gondolsz? :)
Előzmény: hmsoft (35547)
mdbz Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35548

"A helyett a Bz-k-be raktak d-10 motort mint a 10-15 éves ikarus buszokba"

 

Szerintem frisíteni kéne kicsit az ismereteidet.

Előzmény: Viktor1980 (35545)
hmsoft Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35547
A Bz-k mindig a mellékvonalakra volt jellemző

Akárcsak az MD. Nem véletlenül kellett az MD tervezésekor kompromisszumokat vállalni, nem keveset, azért, hogy beleférjen a megrendelő által támasztott tengelyterhelési értékbe. Mellesleg a kompromisszumok egyike vezetett oda, hogy a járművek kiszolgálták az idejüket és az élettartamhosszabbításuk csak aránytalanul nagy beruházások árán volna megvalósítható.

hm
Előzmény: Viktor1980 (35545)
vrobee Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35546
Az Md-k (és szerintem bármelyik négytengelyes, talán még a téglák is) tényleg sokkal nyugodtabban futnak, mint a Bz-k. Ha a vasúti mellékvonal szociális szolgáltatás (elsősorban az ott dolgozó vasutasoknak, másodsorban a még meglévő utasoknak), akkor persze ahhoz a Bz tökéletesen megfelel. Ha szeretnénk minimálisan is versenyképes szolgáltatást nyújtani, akkor nem.

Az Md-k, ha jól sejtem, annyira kiszolgálták az idejüket, hogy a felújításuk gyakorlatilag újjáépítés lett volna, amit azért talán már mégse...
Előzmény: Viktor1980 (35545)
Viktor1980 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35545
A Bz pótkocsija az tényleg pattog rendesen a megszűnt de most majd újra nyíló 45 vonalon is lehetett tapasztalni. De amikor még 2007 előtt mikor Bátaszékről Fehérvárra járt egy Md-mot annak semmi ilyen gond nem volt még jobban is ment mint a Bz. Kár hogy leselejtezték az Md-ket Bátaszék és környékéről. Csak egy környezet védelem szempontjából egy új motort kellett volna bele tenni meg a kocsikat felújitani és futhatna még. A helyett a Bz-k-be raktak d-10 motort mint a 10-15 éves ikarus buszokba és megvan oldva a mellékvonali, de nem csak a mellékvonal hanem ahol nincsen felsővezeték és fővonal ott is Bz fut mint a Balaton északi partja vagy Fonyód-Kaposvár, Nagykanizsa-Szombathely, stb. A fővonalakra kellett volna az Md-ket meghagyni és felújitani nem pedig leselejtezni. A Bz-k mindig a mellékvonalakra volt jellemző
Előzmény: Törölt nick (35539)
vrobee Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35544
kérdés, mi számít problémának...
Előzmény: koller andor (35543)
koller andor Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35543
Utazom hetente a 147-n, semmi probléma velük.
Előzmény: vrobee (35542)
vrobee Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35542
Hasonlatokba most nem süppednék bele, de hogy a Bz-k futása nem a legjobb, az szerintem nyilvánvaló.
Előzmény: koller andor (35540)
Gulper Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35541
Utána olvastam :)) 2007-ben így írtam le a 147-est:
"Minden sínkötésnél nagyot huppanunk, látványosan hullámzik a panoráma terem a Bzx végén. Olyan 10-20 centi le-fel mozgásokat vélelmeztem, de utóbb egy vonalzót kézbe véve, ebből hajlandó vagyok jócskán engedni. Tulajdonképpen élvezem az enyhén berogyasztott térdekkel végzett fel-le hullámzást. A tornamutatvány közben azon csodálkozom, hogy a nagyot döccenő kötésekhez képest elég gyorsan megyünk, 40 km/óra körülinek saccolom a tempót. És az is érdekes, az erős függőleges elmozdulások mellett nem észlelek vízszintes kilengéseket"
Előzmény: Törölt nick (35539)
koller andor Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35540
Nem tudom, hogy a nikkelbolha miként pattog, de a Bzx biztosan nem.
Előzmény: Törölt nick (35539)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35539
A Bz-nél a pótkocsi végén na ott lehet érezni, mikor pattog mint a nikkelbolha. A 147-es vonalon a 9 méteres síneken 30-40-es tempónál pl. mint a nikkelbolha úgy pattog.

A Putyin is tud szépeket, utazzatok le vele egyszer Békéscsabáról Szegedre Csorvás és Orosháza, valamint Vásárhely és Kútvölgy között iszonyú, amit művel. Dől mindenfelé mint egy Samba táncos, a csukló nyikorog, billeg a vonat minden irányba. A szarabb pályaviszonyokat rosszabbul viseli mint a Bz. Sima pályán viszont mindkettő szépen fut. Nézzétek csak meg pl. a 120-as vonalon Szolnok-Tiszatenyő között, ott mindkettő jár szentesi személyként. Főleg Szajol-Tenyő között érdemes, új 160-ra is alkalmas pálya , egyik sem ugrál és simán fut mind a kettő.
Előzmény: Gulper (35536)
v_peti Creative Commons License 2010.11.03 0 0 35538
"Az egy 5147-es volt, ha jól tévedek. Az 5047/5147 120 km/h legnagyobb üzemi sebességét hazai környezetben csak ott lehetne részben kihasználni, ahol a mellékvonali jármű fővonalon is megtesz egy-egy szakaszt a viszonylata során. "

Pl. Esztergom-Győr: 5047
Balassagyarmat-Budapest: 5147

Előzmény: hmsoft (35537)
hmsoft Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35537
és csak két tengelyes ami nem egy menet stabil jármű

A háromlábú suszterszék és a kéttengelyes vasúti jármű voltaképp stabilan áll a lábain. Az utóbbi menetközben sem labilis. :)

Továbbá, a Talgo kocsik alatt szintén egytengelyű forgóvázakat használnak. Pár évvel ezelőtt a VG-ben állt egy hivatkozás arról, hogy japán vasúti szakemberek ugyancsak elismerik az egytengelyű forgóvázas megoldást. Mondjuk erre ellenérvként felhozhatod, hogy ezeket offtopic fővonalakra szánják, jellemzően hézagnélküli felépítményekre, amely pályaszerkezet nem jellemző a hazai mellékvonalak többségére.

Én javasolnék a Gysev-től motorkocsit ami tavaly ment különvonatként Csorna és Pápa között.

Az egy 5147-es volt, ha jól tévedek. Az 5047/5147 120 km/h legnagyobb üzemi sebességét hazai környezetben csak ott lehetne részben kihasználni, ahol a mellékvonali jármű fővonalon is megtesz egy-egy szakaszt a viszonylata során. Ez a járművek kisebb részére lesz igaz. A többi kénytelen lesz egy durván kétszer nagyobb teljesítményű erőforrást (419 kW) cipelni magával, amit majd még inkább részteljesítményen fog járatni. Az iker kivitel 128 ülőhelyére jut 840 kW, szemben a kb. ugyanennyi ülőhelyet felmutató Bzmot+Bzx+Bzx formációhoz, amely durván negyedekkora teljesítményű. A négyszeres teljesítményhez tartozó, jó gyorsulóképesség a meglévő infrastruktúrán hol lesz jelentős menetidő-csökkenésbe fordítható? Az iker kivitel 12,5 tonnás tengelyterhelése kicsit már sok a jóból. Vagy eleve azzal számolunk, hogy eredendően is be kellett volna zárni minden c alatti felépítményű vonalat? Vagy netán felújítani mindet, és akkor hajrá, százhússzal?

(Szóval, a probléma sajnos összetettebb annál, hogy milyen járművet használsz. Van néhány további tényező, amelyekkel még nehezebben boldogulnál.)

hm
Előzmény: Viktor1980 (35531)
Gulper Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35536
Meglepő mérési eredmény. Az Uzsgyi bír különös zajokra fura táncokat előadni, de a térdhajlító gyakorlatokat Bézé döccenéseknél szoktam végezni. Bár én nagyon keveset utazom mostanában vonattal. Sajnos. Legközelebb majd erre is figyelek, ha eszembe jut :)
Előzmény: manhattani (35535)
manhattani Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35535
A Vámosgyörk-Jászapáti meneteken teszteltem őket, a Bz viszonylag simán futott, a Putyin meg keményen döccent a sínillesztéseknél.
Előzmény: Gulper (35533)
ROCOman Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35534
"Ez így tulajdonképpen nem igaz." © Torgyán József.
Előzmény: Viktor1980 (35531)
Gulper Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35533
"... négytengelyes forgóvázas Putyin meg jobban ráz, mint a Bz ..."
Engem nem ráz jobban :))
Előzmény: manhattani (35532)
manhattani Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35532
>és csak két tengelyes ami nem egy menet stabil jármű.

Viszont forgóvázas. A négytengelyes forgóvázas Putyin meg jobban ráz, mint a Bz, ami persze lehet a rugózás miatt is.
Előzmény: Viktor1980 (35531)
Viktor1980 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 35531
Sziasztok a bz-vel kapcsolatban nem valami szép jármű és csak két tengelyes ami nem egy menet stabil jármű. Én javasolnék a Gysev-től motorkocsit ami tavaly ment különvonatként Csorna és Pápa között. Az négy tengelyes az már szerintem gyorsabb is meg jobb és arra átszállnának a buszról az emberek.
Előzmény: manhattani (35528)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35530
Olyan is történt már, h a megszüntetett 129-es Murony-Békés vonat helyett járó busz, mikor késett 10 percet a gyorsvonat nem várt hanem elment üresen. Az a kb. 10 ember velem együtt, aki meg arra akart átszállni ott állt megfürödve. A vonat legalább megvárta az átszállókat kivéve mikor elcseszett menetrend volt és lyukban jött és ment (vagyis akkor ért Muronyba mikor vonatmentes időszak volt). Azon lehet vitatkozni, h az ilyen elcseszett menetrendek hozzá nem értés és hülyeség agy tudatos lépések voltak az utas elriasztásra.

Ha még párszor sikerült megjátszani ezt a pótlóbusz nem várja meg a vonatot inkább üresen elmegy játékot akkor nem csoda, h senki sem használta, megszokta mindenki ,h jobb bemenni Csabáig majd onnan visszabuszozni Békésre.

Közbe azért szép csendben Muronyból Békésre a buszközlekedés is leépült. A vasútra már egyik se jár be, ami van az semmire se jó, mert a menetrend szar se munkába járásra se iskolához nem passzol. Megy egy busz kora reggel egy késő délután meg egy mikor este. Békéscsaba kivételével minde irányba leépült az utóbbi időben. Mezőberény és észtő felé is kevesebb jár, de ott még elfogadható.
Előzmény: Komlósfecskés (35513)
erdőszéli Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35529
egy véletlenül elkapott vonat, így mindenszentek délutánján.
manhattani Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35528
>Nem lehetne a dizájnon is változtatni? :) Szerintem a Bézék egyszerűen rondák.

Dehogy rondák! Egy Bz majdnem olyan szép, mint egy busz! Csak ne azon a nyamvadt sínen menne :-)

A Bz ölég jól formatervezett jármű, nincs azzal semmi baj. Az emberek nem azért mennek tömegesen a busz felé, mert ronda lenne a Bz. Más miatt :-)
Előzmény: Tzp (35519)
fautas Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35527
Igaz, és ez legalább valódi fotó, nem olyan festett kép, mint az enyém.
Engem zavar ezeken a vonatokon, hogy a kocsik között nincs átjárás (már ha van legalább két kocsi).
Előzmény: Slijepac Most (35526)
Slijepac Most Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35526
Szerintem ennél szebb külső nem is kéne nekik.
Előzmény: fautas (35522)
Tzp Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35525
:D Most értettem csak meg a képeket. Korábban kevés alkalommal néztem Bézét, így most csak néztem a harmadik képet, hogy a festés mennyivel kerekebbé teszi a vonatot, ferdébbnek tűnik az eleje. Kicsit gyanús volt, ugyan, de a második kép meggyőzött, hogy az eredeti is ilyen. De most fogtam fel, hogy a második is már módosított :)

Szép munka amúgy :) Jól látszik, hogy ha kicsit ferdébb lenne az eleje, mennyivel fogyaszthatóbb lenne a külseje, megszűnne az a kegyetlen kockasága.
Előzmény: fautas (35524)
fautas Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35524
Egy teljes órát dolgoztam rajta, te meg csak az átfestést
veszed észre, a plasztikai műtétet nem :(
Előzmény: Tzp (35523)
Tzp Creative Commons License 2010.11.01 0 0 35523
Az átfestés árnyalanyit javít a küllemen :)
Előzmény: fautas (35522)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!