Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

irreverzibilis Creative Commons License 2023.06.04 0 0 37442

ja és azon ritka topicok egyike ez ahol nem szokás beszólogatni

Előzmény: RWCsabi (37440)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.06.04 0 0 37441

1,4-es Ceed-em van!!!

Előzmény: RWCsabi (37440)
RWCsabi Creative Commons License 2023.06.04 -2 0 37440

Elraktározni, ha majd egyszer veszel egy ilyet, hátha pont ez lesz a baja?

Aha...

 

Na jól van.

 

Van egy alkatrész a motortérben, ha szemben állunk a kocsival, a hengerfej jobb oldalán. Egy elektromos csatlakozó megy rá, és két cső.

Ez a szelep ( nevezik benzingőz visszavezető szelepnek, ütemszelepnek, vagy lélegeztető szelepnek is ) vezeti be az tank feletti, kaniszternek, vagy benzingőz tárolónak is nevezett alkatrészből a tárolt benzingőzt a fojtószelep elé. A kivánt időben, a kivánt üzemállapotban. Ez a szelep (ami egy mágnesszelep) időnként nyitott állapotban ragad, és így nem csak a meghatározott pillanatokban, hanem mindig érkezik némi plusz benzin, gőz formájában az égéstérbe amitől a benzin-levegő arány eltolódik, dús irányba. A felső szonda így mindig dúsat fog mutatni, amit a legtöbb szerelő, lambdaszonda hibaként azonosít.

Holott a szonda, szegény, csak megmutatja, amit tapasztal. Adatelemzéskor ha a rövid, és hosszútávú korrekciót -eltérítést- megvizsgáljuk, biztos hogy látható lesz a normálistól nagyon eltérő érték.

 

Teszek ide egy képet róla. 

Nem cselélném ki vakon, hanem a szeleptől a fojtószelpház felé tartó gumicsövet elszorítanám, közben pedig ránéznék a felső szonda jelére.

Szinte biztos, hogy visszaáll a "normális" értékre.

 

Jó így?

Üdv, Csé..

 

 

 

irreverzibilis Creative Commons License 2023.06.04 0 0 37439

Nekem még nincs,de elraktároznám az infót,szóval?!

Előzmény: RWCsabi (37438)
RWCsabi Creative Commons License 2023.06.04 0 0 37438

Előletek?

Többen is vagytok ezzel a problémával?

 

Előzmény: irreverzibilis (37437)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.06.04 0 0 37437

és miért titkolod előlünk?

Előzmény: RWCsabi (37436)
RWCsabi Creative Commons License 2023.06.03 0 0 37436

Szia! Azthiszem én tudom mi az autód baja.

 

Előzmény: Halatel67 (37428)
njani1 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 37435

Köszi.

 

Akkor ez elvileg jó lehet: 5x114.3 ET40 és 7Jx16 és ha jó az agyátmérő? Azt nem tudom az ET szám  és a felni szélesség mennyire térhet el.

 

Előzmény: Ervin 1 (37434)
Ervin 1 Creative Commons License 2023.05.30 -1 1 37434

Szia,

 

A gyári méret (16") 6,5J*16H2 ET50   5*114,3  agy átmérő: 67,1mm

 

(17") 7J*17H2 ET53  5*114,3 agy átmérő: 67,1mm

 

Előzmény: njani1 (37433)
njani1 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 37433

Sziasztok!

 

Téligumit szeretnék venni használtan felnivel, de nem találom(nem is értek nagyon hozzá), hogy milyen alufelelni méretek jók még az autóra. Kia cee'd 2022-es.

Ha jól néztem a furat 5x114,3 és 16" esetleg 17"-os. Azt nem tudom milyen ET méretek jók hozzá és ezen kívül kell-e mást is nézni a méreteknél?

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2023.05.28 -2 0 37432

.

Don Tomato Creative Commons License 2023.05.25 0 1 37431

Sziasztok! (2010, 1,4 CVVT)

Én kétszer cseréltem eddig trafót (1-et, 1-et, nem az összeset), de előtte mindig kaptam róla hibakódot. Ha gyújtáskimaradás miatt rángat az autó, akkor szerintem a hibaüzenetnek is jönnie kell!

badamo Creative Commons License 2023.05.25 0 1 37430

Ha csak egy gyertyánál van hiba, és gyertya csere után is rángat akkor én átnézném a gyújtótrafókat és a kábeleket, csatlakozókat. Égéskimaradásos hiba, ami se lambdaszonda se gyertyacserével nem szűnik meg. Vannak olyan üzemállapotok, amikor jobban érezhető vezetés közben is, általában részterhelésnél vagy alacsony fordulatszámról történő gyorsításkor.

Más autótípusoknál előfordul motorvezérlő hiba, aminek ugyanezek a "tünetei", de a KIA-nál nem jellemző.

 

 

Előzmény: gnrb (37429)
gnrb Creative Commons License 2023.05.25 0 0 37429

Injektor hiba? Pontosabb típus meghatározás jó lenne, de gyanítom 1.4 CVVT. A kivett gyertyák megvannak? A színük, állapotuk beszédes lehet egy szakavatott szemnek.

Előzmény: Halatel67 (37428)
Halatel67 Creative Commons License 2023.05.25 0 0 37428

Sziasztok. 
van egy 1.4 kia ceed. rángat sokat fogyaszt. Gyertya csere meg volt. Injektor tisztítás is! De hiba maradt! Elvittük szakszetvízbe mondták lambda szonda hiba. Kicserélték. 90 ezer ft!!! 😖😖 de a hiba maradt. A számítógép “túl dús” hibát ír ki. Nincs valakinek tapasztalata ilyen hibával? 
köszönöm

dokeee Creative Commons License 2023.05.16 0 0 37427

Meglepne. Nem tudom melyik típus, de szerintem a legkorábbi ceed-ben is lennie kell kontroll szondának.

Előzmény: MagZso 1102 (37426)
MagZso 1102 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 37426

Igen, az az egy lambda szonda van benne.

Nekem is égett folyamatosan a lámpa, de nem volt az autóval menet közben, sem alapjáraton semmi szokatlan. Gyorsult, nem rángatott. 

 

Előzmény: Don Tomato (37425)
Don Tomato Creative Commons License 2023.05.15 0 1 37425

Szia, köszi az infot!

Hátsó lamdaszondát cseréltek?
Akkor ha jól értem most nincs check engine lámpa visszajelzésed..
Nekem már folyamatosan ég, nem időszakosan, alacsony gázállásnál 2-es, 3-as fokozatban beránt néha.
Próbálkoztam eddig (egy angol nyelvű videóban ajánlották), légszűrőház, légszűrő ellenőrzése, hiba keresése, hogy hol szívhat fals levegőt, vákuumcsövek ellenőrzése, map szenzor tisztítás. Egyelőre nálam nincs megoldás. Kérlek számolja majd be a tapasztalatokról! Köszönöm

Előzmény: MagZso 1102 (37424)
MagZso 1102 Creative Commons License 2023.05.15 0 1 37424

Szia!

 

Most cseréltek benne lambda szondát hétvégén. Aztán majd várjuk a a továbbiakban fogja-e még produkálni a hibakódot. 

Előzmény: Don Tomato (37422)
dsgnuevo Creative Commons License 2023.05.12 0 0 37423

Sziasztok!

 

Ceed 2008 elektromos külső tükrök nem működnek. Biztosítékot cseréltem...

Hol lehet még a hiba?

Don Tomato Creative Commons License 2023.05.11 0 0 37422

Szia!

 

Jutottál aztán valamire a P2096-os hibakóddal kapcsolatban?

Előzmény: MagZso 1102 (37391)
gnrb Creative Commons License 2023.05.10 0 0 37421

Azért az izzítógyertya is elég fontos. Volt egy 1.1 Crdi Rio-m, a 3 hengeres. Indítómotor hidegben is egész fürgén tekert a még gyári (7 éves, AGM) akkuval, könnyen indult fagypont alatt is, pár fordulatra beröffent (gombos indítás), de köpött egy erősen gázolajszagú füstöt. A 3 izzítógyertyából 2 volt totál halott (kb. 200e km-nél), azaz csak egy működött (!), csere után megszűnt az (elégetlen) gázolajos köpet. Járulékos haszonként megszűnt a kis terhelésnél rendszeres csörgés is, aminek okát egy évig kerestük. A szerelőm mondta, hogy a modern dízelek szükség esetén ráizzítanak menet közben is, nem csak indításkor, ezért is kell más izzítógyertya, mint a régi autókba.

Előzmény: aamen (37420)
aamen Creative Commons License 2023.05.06 0 1 37420

a pöffenésről
dízelnél amikor hidegindításkor pöffen egy büdöset szokták mondani hogy izzítógyertya
ha mégse akkor meg tárják szét kezeiket a mesterek, meg emlegetnek motorgenerált kompressziót meg más ilyen borzasztó kifejezéseket
jelentem ha valakinél ilyen lenne, meg van a megoldás: akksi csere
a régi (talán négy éves) akksi még elindította az autót az említett tünettel, de az tűnt fel hogy mintha nem is tekerné az önindító meg rendesen a motort
a mesterek mérték az akksit és aszonták hogy de az jó
nos, kicseréltem újra, az önindító fürgén teker, a motor első tekerésre pöccre indul a pöffenés meg megszűnt

l.csaszar Creative Commons License 2023.05.06 0 1 37419

Az én gépkönyvemben 5W30 és 0W30 van, és még mások is, attól függően, hogy mennyi a legalacsonyabb hőmérséklet. 5W40 nincs a gépkönyvben. Csak az ACEA A3 vagy jobbat említik. Én mindig a Castrol Magnatec stop-start 5W30 A3/B4-et használom, a Bp. Mogyoródi úti Castrol mintaboltból. Máshol próbáltak már rábeszélni C3-ra, 5W40-re, de eddig még ellenálltam.

Előzmény: badamo (37418)
badamo Creative Commons License 2023.04.24 0 0 37418

Az enyém is 2008-as volt. 1,6 G4FC. Ha jól emlékszem annak a füzetében benne volt az 5w40 is, de 15ekm /1év intervallummal. Ha jól tudom, akkor a későbbiekben 20ekm/1évre változott a csere intervalluma. Szerintem akkor kerülhetett ki belőle az 5w40. Egyébként megvannak a régi számláim 120ekm-ig és minden szerviz 5w40-et tett bele. Utána már én cseréltem, 5w30 Castrol Edge Titanium-ot töltöttem bele mindig. Nem rég adtam el 250e km-rel. Előtte márkaszervizben történt átvizsgálás. Se motorkopás, se olajfogyasztás, és láncnyúlást sem tapasztaltak.

 

Előzmény: aamen (37417)
aamen Creative Commons License 2023.04.24 0 0 37417

az enyém 2008-as, akkoriban az összes szerviz 5w40-et töltött bele az érd m6 kivételével, azok akkor egyedüli kivételként 5w30-at használtak
valamikor a 2010-2015 időszakban vált általánossá az 5w30 a márkaszervizekben is

Előzmény: gnrb (37416)
gnrb Creative Commons License 2023.04.24 0 1 37416

Azért nem írja, mert nem is jó bele! Olvastam valahol, hogy itthon a szervizek (Kia és/vagy Hyundai, már nem emlékszem, de tök mindegy) is töltögettek 5W40-est, de a vezérlés nem szereti, idő előtti láncnyúlást okozott (ami amúgy is elég hamar bekövetkezik), szóval ne használjuk, az 5W30 való bele. (A biztosan hozzá való Total HKS sem véletlen 5W30…)

Előzmény: Airbag. (37415)
Airbag. Creative Commons License 2023.04.20 0 0 37415

Üdv,

A kezelési könyv nem irja hozzá az 5W-40 es olajat.

5W-30-as való bele,

Előzmény: János623 (37413)
cápaFeri Creative Commons License 2023.04.20 0 0 37414

Ekkora eltérés a "meleg oldalon" nem sokat jelent. Amennyire melegszenek a nyarak, még talán jobb is a 40-es. A lényegesebb szám a hideg oldali, azt nem kéne módosítani.

Egyébként érdekes dolog ez az olajkérdés. Erőltetik a kereskedések az általuk kínált olajat, de eddig nem hallottam róla, hogy bárhol is tudnának szolgálni olyan olajjal, amit pl az enyémnek a könyve ír. 

2016-os dízel, könyve szerint 0w30 API SN; ECT C2/C3 kell bele, de 5w30-akat akartak beletenni mindenhol. Fiam 1.0 T-GDI riojába sem igazán nyerő az általánosan használt olaj. A könyve szerint 0w20 kell bele, mégpedig ILSAC GF-6-os szabvány szerinti alacsony fordulatszám és nagy terhelés mellett előforduló alacsony sebességű előgyújtás (LSPI) miatt. Persze nem tarthatnak 10 féle olajat nagy tételben, de ha már ragaszkodnak hozzá a garancia miatt, akkor lassan el kellene hagyni már ezeket az általános olajakat, hiszen egyre több autóba kell a magas minőségű kenőanyag. 

Előzmény: János623 (37413)
János623 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 37413

Szia. 5W40-es? Olaj. Érdekes. Nekem 2010-es évjáratú ED-hez 5W30 as olajat javasoltak. No és töltöttek bele. Acea A3-B4. SL vagy jobb. ( Ezek szerint az 5W40 -es is jó hozzá?? ( Az enyém benzines.).

Előzmény: Papro65 (37412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!