Elraktározni, ha majd egyszer veszel egy ilyet, hátha pont ez lesz a baja?
Aha...
Na jól van.
Van egy alkatrész a motortérben, ha szemben állunk a kocsival, a hengerfej jobb oldalán. Egy elektromos csatlakozó megy rá, és két cső.
Ez a szelep ( nevezik benzingőz visszavezető szelepnek, ütemszelepnek, vagy lélegeztető szelepnek is ) vezeti be az tank feletti, kaniszternek, vagy benzingőz tárolónak is nevezett alkatrészből a tárolt benzingőzt a fojtószelep elé. A kivánt időben, a kivánt üzemállapotban. Ez a szelep (ami egy mágnesszelep) időnként nyitott állapotban ragad, és így nem csak a meghatározott pillanatokban, hanem mindig érkezik némi plusz benzin, gőz formájában az égéstérbe amitől a benzin-levegő arány eltolódik, dús irányba. A felső szonda így mindig dúsat fog mutatni, amit a legtöbb szerelő, lambdaszonda hibaként azonosít.
Holott a szonda, szegény, csak megmutatja, amit tapasztal. Adatelemzéskor ha a rövid, és hosszútávú korrekciót -eltérítést- megvizsgáljuk, biztos hogy látható lesz a normálistól nagyon eltérő érték.
Teszek ide egy képet róla.
Nem cselélném ki vakon, hanem a szeleptől a fojtószelpház felé tartó gumicsövet elszorítanám, közben pedig ránéznék a felső szonda jelére.
Szinte biztos, hogy visszaáll a "normális" értékre.
Téligumit szeretnék venni használtan felnivel, de nem találom(nem is értek nagyon hozzá), hogy milyen alufelelni méretek jók még az autóra. Kia cee'd 2022-es.
Ha jól néztem a furat 5x114,3 és 16" esetleg 17"-os. Azt nem tudom milyen ET méretek jók hozzá és ezen kívül kell-e mást is nézni a méreteknél?
Én kétszer cseréltem eddig trafót (1-et, 1-et, nem az összeset), de előtte mindig kaptam róla hibakódot. Ha gyújtáskimaradás miatt rángat az autó, akkor szerintem a hibaüzenetnek is jönnie kell!
Ha csak egy gyertyánál van hiba, és gyertya csere után is rángat akkor én átnézném a gyújtótrafókat és a kábeleket, csatlakozókat. Égéskimaradásos hiba, ami se lambdaszonda se gyertyacserével nem szűnik meg. Vannak olyan üzemállapotok, amikor jobban érezhető vezetés közben is, általában részterhelésnél vagy alacsony fordulatszámról történő gyorsításkor.
Más autótípusoknál előfordul motorvezérlő hiba, aminek ugyanezek a "tünetei", de a KIA-nál nem jellemző.
Injektor hiba? Pontosabb típus meghatározás jó lenne, de gyanítom 1.4 CVVT. A kivett gyertyák megvannak? A színük, állapotuk beszédes lehet egy szakavatott szemnek.
Sziasztok. van egy 1.4 kia ceed. rángat sokat fogyaszt. Gyertya csere meg volt. Injektor tisztítás is! De hiba maradt! Elvittük szakszetvízbe mondták lambda szonda hiba. Kicserélték. 90 ezer ft!!! 😖😖 de a hiba maradt. A számítógép “túl dús” hibát ír ki. Nincs valakinek tapasztalata ilyen hibával? köszönöm
Hátsó lamdaszondát cseréltek? Akkor ha jól értem most nincs check engine lámpa visszajelzésed.. Nekem már folyamatosan ég, nem időszakosan, alacsony gázállásnál 2-es, 3-as fokozatban beránt néha. Próbálkoztam eddig (egy angol nyelvű videóban ajánlották), légszűrőház, légszűrő ellenőrzése, hiba keresése, hogy hol szívhat fals levegőt, vákuumcsövek ellenőrzése, map szenzor tisztítás. Egyelőre nálam nincs megoldás. Kérlek számolja majd be a tapasztalatokról! Köszönöm
Azért az izzítógyertya is elég fontos. Volt egy 1.1 Crdi Rio-m, a 3 hengeres. Indítómotor hidegben is egész fürgén tekert a még gyári (7 éves, AGM) akkuval, könnyen indult fagypont alatt is, pár fordulatra beröffent (gombos indítás), de köpött egy erősen gázolajszagú füstöt. A 3 izzítógyertyából 2 volt totál halott (kb. 200e km-nél), azaz csak egy működött (!), csere után megszűnt az (elégetlen) gázolajos köpet. Járulékos haszonként megszűnt a kis terhelésnél rendszeres csörgés is, aminek okát egy évig kerestük. A szerelőm mondta, hogy a modern dízelek szükség esetén ráizzítanak menet közben is, nem csak indításkor, ezért is kell más izzítógyertya, mint a régi autókba.
a pöffenésről dízelnél amikor hidegindításkor pöffen egy büdöset szokták mondani hogy izzítógyertya ha mégse akkor meg tárják szét kezeiket a mesterek, meg emlegetnek motorgenerált kompressziót meg más ilyen borzasztó kifejezéseket jelentem ha valakinél ilyen lenne, meg van a megoldás: akksi csere a régi (talán négy éves) akksi még elindította az autót az említett tünettel, de az tűnt fel hogy mintha nem is tekerné az önindító meg rendesen a motort a mesterek mérték az akksit és aszonták hogy de az jó nos, kicseréltem újra, az önindító fürgén teker, a motor első tekerésre pöccre indul a pöffenés meg megszűnt
Az én gépkönyvemben 5W30 és 0W30 van, és még mások is, attól függően, hogy mennyi a legalacsonyabb hőmérséklet. 5W40 nincs a gépkönyvben. Csak az ACEA A3 vagy jobbat említik. Én mindig a Castrol Magnatec stop-start 5W30 A3/B4-et használom, a Bp. Mogyoródi úti Castrol mintaboltból. Máshol próbáltak már rábeszélni C3-ra, 5W40-re, de eddig még ellenálltam.
Az enyém is 2008-as volt. 1,6 G4FC. Ha jól emlékszem annak a füzetében benne volt az 5w40 is, de 15ekm /1év intervallummal. Ha jól tudom, akkor a későbbiekben 20ekm/1évre változott a csere intervalluma. Szerintem akkor kerülhetett ki belőle az 5w40. Egyébként megvannak a régi számláim 120ekm-ig és minden szerviz 5w40-et tett bele. Utána már én cseréltem, 5w30 Castrol Edge Titanium-ot töltöttem bele mindig. Nem rég adtam el 250e km-rel. Előtte márkaszervizben történt átvizsgálás. Se motorkopás, se olajfogyasztás, és láncnyúlást sem tapasztaltak.
az enyém 2008-as, akkoriban az összes szerviz 5w40-et töltött bele az érd m6 kivételével, azok akkor egyedüli kivételként 5w30-at használtak valamikor a 2010-2015 időszakban vált általánossá az 5w30 a márkaszervizekben is
Azért nem írja, mert nem is jó bele! Olvastam valahol, hogy itthon a szervizek (Kia és/vagy Hyundai, már nem emlékszem, de tök mindegy) is töltögettek 5W40-est, de a vezérlés nem szereti, idő előtti láncnyúlást okozott (ami amúgy is elég hamar bekövetkezik), szóval ne használjuk, az 5W30 való bele. (A biztosan hozzá való Total HKS sem véletlen 5W30…)
Ekkora eltérés a "meleg oldalon" nem sokat jelent. Amennyire melegszenek a nyarak, még talán jobb is a 40-es. A lényegesebb szám a hideg oldali, azt nem kéne módosítani.
Egyébként érdekes dolog ez az olajkérdés. Erőltetik a kereskedések az általuk kínált olajat, de eddig nem hallottam róla, hogy bárhol is tudnának szolgálni olyan olajjal, amit pl az enyémnek a könyve ír.
2016-os dízel, könyve szerint 0w30 API SN; ECT C2/C3 kell bele, de 5w30-akat akartak beletenni mindenhol. Fiam 1.0 T-GDI riojába sem igazán nyerő az általánosan használt olaj. A könyve szerint 0w20 kell bele, mégpedig ILSAC GF-6-os szabvány szerinti alacsony fordulatszám és nagy terhelés mellett előforduló alacsony sebességű előgyújtás (LSPI) miatt. Persze nem tarthatnak 10 féle olajat nagy tételben, de ha már ragaszkodnak hozzá a garancia miatt, akkor lassan el kellene hagyni már ezeket az általános olajakat, hiszen egyre több autóba kell a magas minőségű kenőanyag.
Szia. 5W40-es? Olaj. Érdekes. Nekem 2010-es évjáratú ED-hez 5W30 as olajat javasoltak. No és töltöttek bele. Acea A3-B4. SL vagy jobb. ( Ezek szerint az 5W40 -es is jó hozzá?? ( Az enyém benzines.).