Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 17095

Szerintem a régi csomópontokat is átépítik teljesen, mert csak épp hogy be vannak kötve az útba most, meg töltéseket se nagyon látni most az út körül.

 

 

????

Előzmény: _roadrunner_ (17092)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.23 0 0 17094

miért, még nem szélesítik?!?!    :-))

 

szerintem alá: http://www.nif.hu/hirek/240

Előzmény: Dr.Eam (17093)
Dr.Eam Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17093
Tudja valaki, hogy mikor kezdődik az M0D szélesítése M1-M6 között? A szerződést aláírták már a Colas-sal?
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17092
M2
A helyzet rosszabb, 19 km-ről van szó, ennyi a Budapest (M0) - Vác-dél csomópont közötti szakasz, amire elő van írva, hogy 2x2 sávos autóutat kell belőle csinálni.
Ennél is rosszabb a helyzet, mert M0-tól a Dunakeszi csomópontig (4 km) és a Göd csomópont körül már most is kész van 2x2 sáv elválasztva, azaz nettó 14 km főútból lesz autóút + 2 új csomópont kerül 53 milliárdba, úgy hogy kisajátítani nem is kell.
Szerintem a régi csomópontokat is átépítik teljesen, mert csak épp hogy be vannak kötve az útba most, meg töltéseket se nagyon látni most az út körül.
Mindenesetre ha igaz, akkor felháborító. Mi kerül ezen ennyibe? Hol fog ennyi pénz megtérülni?

Ráadásul, ahogy mondod, személygépkocsiknak is fog kelleni matrica is egy full kiépített autóúton. Kizárt, hogy addigra autókra is bevezetnék az elektronikus útdíjat. Így a forgalom se lesz annyi, hogy megérjen bővíteni.
Előzmény: Törölt nick (17089)
Hanzi13 Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17091
Jó, 2/A-t még úgy ahogy elfogadom, mert a sok idióta újságíró általában kevésbé tájékozott, nem tudják, hogy már közel egy éve átnevezték...

De azért ez az A/2 komolyan mondom már odabasz... Miért nem tudják használni az eszüket?...
T.Pisti. Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17090
uniospenz.hu - 2009.05.21
Elengedhetetlen az A/2-es út korszerűsítése

Kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá alakítják és új csomópontokkal bővítik a Budapest-Vác között futó A/2-es utat. A 2010-ben kezdődő, nettó 53 milliárd forintos fejlesztésre a Megyeri híd átadása óta megnövekedett forgalom, illetve a szaporodó súlyos balesetek miatt van szükség.

A kormányhatározatban is előírt fejlesztés során kétszer két sávot alakítanak ki a meglévő útpálya felújításával, illetve új sávok építésével - mondta Fazakas Orsolya, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt kommunikációs vezetője, majd hozzátette, hogy két új csomópont, illetve az ezekhez kapcsolódó bekötő utak teremtenek majd kapcsolatot a 2. számú főúttal úgy, hogy a bekötő utak külön szintben keresztezik a Budapest-Vác vasútvonalat.

A kommunikációs vezető közlése szerint a jelenleg kétsávos út kiszélesítése, a kétoldali burkolt padka megépítése, illetve egy 3,6 méter széles elválasztó sáv kialakítása révén a jelenleginél biztonságosabb körülmények között lehet majd autózni a főváros és Vác között. A nettó 53 milliárdos, uniós forrásból finanszírozott beruházás engedélyezési eljárása folyamatban van, a kivitelező kiválasztására az építési engedély birtokában közbeszerzési pályázatot írnak ki.

A 2/A út forgalma jelentősen nőtt a Megyeri híd átadása óta, s ezzel megugrott a súlyos kimenetelű balesetek száma is - mondta Winkler-Virág András, az Állami Autópályakezelő Zrt. kommunikációs vezetője, aki aki kitért arra, hogy a viszonylag keskeny pályán a kétirányú sávokat sem szalagkorlát, sem betoncsík nem választja el egymástól, így az autósok "büntetlenül" és felelőtlenül száguldanak, előzgetnek, vagy akár meg is fordulnak az úton. A korábban "halálútnak" nevezett M0-áson a sávokat elválasztó betonelemek telepítése óta nagymértékben csökkent a balesetek száma, tehát az A/2 korszerűsítése is elengedhetetlen.





Ez a teljes cikk. Ennyit tudok.
Előzmény: Törölt nick (17089)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17089

 

M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2!  M2! 

 

faxom ebbe a sok hüje firkászba... :(((

 

 

1. télleg időszerű...

 

2. hun lesznek új csp-ok?

 

3. mi kerül itt 53mrd-ba??? 30km az egész, és csak egy fél főpályát kell építeni, a felüljárók, csp-k kész vannak...

 

4. a forgalomnövekedés nem igazán értem hogy van összefüggésben a híd átadással?

 

5. 2x2ben már matricás lesz? ennek biztos sokan nem örülnének...

Előzmény: T.Pisti. (17087)
anteus Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17088
talán kapcsolódik egy kicsit: a Vác-Gödöllő-Fót háromszögben minden utat felújítottak az elmúlt hetekben a Csomád-Őrbottyán közötti, egyébként botrányos állapotú szakasz kivételével. Nem tehetek róla, reménykedem, hogy talán elkezdik megcsinálni az átkötést a 2A felé (a gödi csomóponthoz) - balga remény, tudom...nem tud erről valaki valamit?
Előzmény: T.Pisti. (17087)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17087
vg.hu - 2009.05.22
Gyorsforgalmi úttá fejlesztik a 2/A-t

2009-05-22

Kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttá alakítják és új csomópontokkal bővítik a Budapest-Vác között futó A/2-es utat. A 2010-ben kezdődő, nettó 53 milliárd forintos fejlesztésre a Megyeri híd átadása óta megnövekedett forgalom, illetve a szaporodó súlyos balesetek miatt van szükség. MTI-Eco

ghosty9 Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17086
"mint a KTI munkatársai"

Fura, valahogy nem találom a dolgot a KTI honlapján.

Ellenben (az Index-cikk alapján) a levelük egy általánosságokkal dobálózó valami (tehát: konkrétumokat nyomokban tartalmaz), ránézésre sincs köze a tudományhoz, inkább csak írói munkásságuk része.

Persze én nem művelem még harminc éve a szakmát "magas színvonalon".
Előzmény: esencia (17083)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17085

a szolgálati autóra és ingyéparkingra mérget vehetcc...

 

de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ezeknek a parasztoknak eszébe sem jut, hogy előbb építeni kellene (P+R parkolókat és körutakat), és csak azután kapacitáscsökkenteni a belvárosban...

 

se a józsi, se a hungi nem csatlakozik rendesen a budaörsi-alkotáshoz...

talán ezeket is rendezni kéne, és akkor kevesebben választanák az erzsihidat...

 

Előzmény: esencia (17083)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.05.22 0 0 17084
Elmarad a műdugó.
Előzmény: esencia (17083)
esencia Creative Commons License 2009.05.21 0 0 17083

Gondolom Ikvay-Szabó jobban ért a közlekedésszervezéshez, mint a KTI munkatársai. Ezt el kell fogadni:)

Javaslom viszont az összes bulvárlap újságírójának, a híres oknyomozó riportereknek, hogy derítse ki a következőket? Van e Ikvay-Szabónak BKV bérlete, és ő fizeti e? Autóval jár e be a munkahelyére, ahol ingyenesen parkol, és az autó sajátja, vagy szolgálati? Itthon lesz e a kísérlet idején, vagy ekkorra tervezte adriai nyaralását?

Előzmény: Törölt nick (17082)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17082
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17081

fejlesztési program grafikon cseh módra

 

hát van hova fejlődnie még a nif móriczkáinak...

Roger Preed Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17080
Tegyük hozzá, hogy most a NIF az elővárosi vasútfejlesztéshez olyan részletes rajzokat tett fel, hogy ihaj. Az nem sért szerzői jogokat?

Amúgy - kivételesen :))) - csatlakozom Lacihoz. Miért nem lehet ezeket a terveket előre publikálni valamilyen szinten? Az átlagnál jobban érdeklődő állampolgár miért ne szerezhetne tudomást arról, hogy az M80-on hogy megy majd a várpalotai elkerülő és melyik életveszélyes csomópontot alakítják át a közeljövőben?

Mert ha roadrunner nem gyűjtené ezeket a dolgokat sok információhoz személy szerint hozzá se jutottam volna.
Előzmény: _roadrunner_ (17078)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17079
Hát ezt cseh példát elfogadnám én is idehaza, főleg ha egy download whole plan pdf / jpeg funkcióval ki lenne egészítve, esetleg a topográfiai térkép és az ortofotó réteget cserélgetni lehetne a nyomvonalrajz alatt, de már így is majdnem elégedett lennék.
Előzmény: Törölt nick (17077)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17078
Milyen szakma? Nem vagyok sem tervező, sem ügyvéd, sem szerzői jogvédő. Nem akarok jogszabály-keresési versenybe se bonyolódni.
Ez a topic nem a szerzői jogvédők fóruma, hanem az útépítés, úttervezés iránt érdeklődő szakmabelieké és laikusoké.
Azt kell látni, hogy egész egyszerűen erkölcsileg tarthatatlan, hogy közpénzből vett terveknél - többnyire minden ok nélkül - korlátozzák azok nyilvánosságát a tervezők szerzői jogaira hivatkozva.
Mindenesetre egyértelműen látszik a jótanácsodból, hogy ez az érv nem nagyon érdekel. (Azt sem értem, hogy miért gondolod, hogy attól lesz rendben a többi anyag, mert oda van biggyesztve, hogy honnan van.)
Nyilván vannak olyan jogszabályok, amelyek a közpénzzel való gazdálkodás módját és nyilvánosságot írják elő, meg olyanok, amelyek a szerzői jogokat védik és még ezeken túl is rengeteg.

Ha konkrét rajz sérti az érdekeidet, légyszíves fogalmazd meg az arra az esetre vonatkozó panaszaidat a megadott címre komplett szerződéses és jogszabályi háttérrel levezetve, mely törvény, melyik paragrafus, melyik pontjai alapján gondolod úgy, ahogy gondolod, a megjelölt jogszabályi helyeket idézve is. Legyen eleje, közepe és vége. Kié a jog, honnan van, mi védi, miért sérti, mi a teendő olyankor és mi van, ha nem stb. Amit eddig írtál az alapján nem tudom megállapítani, hogy jogszabályt sértene az oldal.

Ha itteni fórumozó létemre teljesen tisztában lennék a vonatkozó jogszabályi háttérrel, én azon törném a fejem, hogyan lehetne jogilag teljesen rendezetten a lehető legtöbb anyagot feltenni és ott tartani. Ha "csak" segíteni akartál, akkor leginkább ebben az irányban várom a segítséged.
Előzmény: Törölt nick (17076)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17077

köszi... :-)

 

a korlátozást csak nemzetbiztonsági okok esetén lehet elfogadni, pl. katonai létesítményeknél...

 

a kisajátítással kapcsolatban meg már korábban írtam, hogy ha a spekulációs felvásárlás probléma, akkor ott nem a spekulánsokkal van a baj, hanem a kisajátítási eljárással...

 

(ugyanis egy normális kisajátításnál kovács béla kisbirtokos pontosan ugyanannyit kell, hogy kapjon 1 hektárért, mint mr. spekuláns...)

 

 

érdemes tanulmányozni a csehek legnépszerűbb autópályás oldalát...

 

kb. ilyen interaktív nyomvonalrajzokat várnék a hazai utakról is:  http://mapy.ceskedalnice.cz/interaktivni-mapy/d3-st-2006/ 

Előzmény: _roadrunner_ (17072)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17076
Köszönöm az információt.
Nem tudom milyen mozgatórugóról írsz, de ha komolyan benne vagy a szakmában, akkor tudhatnád miről is beszélek...
Vagy ha a beleolvasol az 1999. évi LXXV. törvénybe, akkor ott kerekperec le van írva minden, amit a szerzői jogról tudni kell függetlenül mindenféle közpénztől.

Amúgy meg nem akarok nagyon ilyenen, mert úgyis mindenki azt csinál amit akar, de csak megjegyezni kívántam, hogy ha egy forrás fent van illik a többit is feltüntetni. Én csak jelezni kívántam, hogy vigyázni kell mindennel mit tesz ki a netre az ember...

Előzmény: _roadrunner_ (17072)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17075

let it be. amen.

 

klassz letecky fotók az épülő új magyar csodáról: http://www.mecsek-autopalya.hu/photos/Presentation%20to%20M6_M60%2004_2009.ppt

(120MB)

Előzmény: T.Pisti. (17074)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17074
Jövőre kezdik építeni ha minden jól megy.
Előzmény: Törölt nick (17071)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17073
Úgy tudom, a 10-es út EIB-hitelből menne, csak a legtöbb térképen egy színnel - "egyéb forrásként" - vannak jelölve a PPP-ből és az EIB-hitelből épülő utak is. Ezzel együtt nem zárnám ki teljesen, hogy mégis volt PPP-s elképzelés a 10-es úttal kapcsolatban.
Előzmény: Törölt nick (17071)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17072
Ebben az esetben nemcsak hozzászólás tartalmával, hanem annak stílusával, indulataival is egyet kell, hogy értsek. Itt az adófizetők pénzéből ezek a tervek elkészültek és az adott cél érdekében megvásárlásra kerültek annak minden jogával együtt. Ha van bármilyen jog a tervrajzokkal kapcsolatban, azzal az adófizetőket képviselő köztulajdonban álló állami cég vagy szervezet rendelkezhet. De továbbmegyek, ezeknek a szervezeteknek képviselniük kell az adófizetők érdekeit, amelyek egyebek mellett a nyilvánosságról szól, amelyet korlátozni csak magasabb rendű cél miatt lehet (pl. kisajátításnál nem lehessen hasznot húzni a tervezett nyomvonal ismeretéről stb.). De olyan célból nem tarthatná vissza a tervrajzokat, hogy mondjuk könyvet szeretne kiadni és ebből nettó x millióval többet szeretne kasszírozni, mint abban az esetben, ha egyébként teljesen nyilvánosak lennének a tervek, azért mert a nyilvánosság mellett sokkal jelentősebb érvek szólnak. (A tervek megrendelőjének, azaz tulajdonosának azonban láthatólag ilyen céljai nincsenek, miközben a nyilvánossággal kapcsolatos kötelezettségét is igen korlátozottan látja el, bár láthatóan javul a helyzet - van honnan.)

Éppen közpénzből fizetett és mindenkit érintő tervek nyilvánossága miatt jött létre ez az oldal, melynek semmilyen anyagi haszna nincs ebből. Ha lenne is, az a látogatottságból adódhatna, ami pedig leginkább annak a plusz munkának az elismerése, hogy különböző helyen fellelhető tervrajzok itt egy helyen megtalálhatók.

Az látszik, hogy mi mozgatórugója az ellenoldal mondanivalójának, de sejtelmes utalásokkal, időszerűtlen célzásoknál többet vártam volna, még akkor is ha tudom, komoly érvet nem fog tudni felhozni.
Előzmény: Törölt nick (17068)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17071
remélem az M10 nem csúszik már tovább, mer - ha jól tévedek - az is pöpöpöbe ment volna...
Előzmény: T.Pisti. (17069)
_roadrunner_ Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17070
Mondhatnám, hogy na igen, minden rosszban van valami jó, de ez inkább altatásnak néz ki. Egy eredménytelenné nyilvánított tender már inkább meggyőzne, remélem az lesz belőle.
Köszönjük befektetők, bankhitelt mi is tudunk (még) felvenni, meg építeni is, nem kellenek ehhez külön közvetítők hatalmas extra profitért.
Előzmény: T.Pisti. (17069)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17069
magyarhirlap.hu - 2009.05.20
A befektetőknek is sok a bajuk a sztrádaépítéssel

Befektetői érdektelenség miatt hiúsulhat meg az M3-as autópálya továbbépítése, a beruházás a magán- és állami szféra együttműködésében, PPP-s formában valósulna meg. A válság miatt nehezebb bankhitelhez jutniuk a befektetőknek. Az állami költségcsökkentések miatt viszont időközben egy másik PPP-s sztrádának, az M44-esnek az előkészítését is felfüggesztette a szaktárca.

Putsay Gábor
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17068

de egyáltalán: egy nyomvonalrajznál, hosszmetszetnél hogy a faxomban lehet a szerzői jogot értelmezni??

 

a tervező megkapta érte a honoráriumot az adófizetőktől, mi a faxt akar még?

 

jogdíjat a kinyomtatott példányok után? vagy mit?

 

meg kitől? attól a néhány útbuzitól, akit ez egyáltalán érdekel?

 

ez nem a mónika só, hogy milliókat érdekeljen...

Előzmény: Törölt nick (17066)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17067

szerintem meg az az "érdekes", hogy egyáltalán felmerül: szabad-e nyilvánosságra hozni...

 

jó, tudom, ezt itt abszurdisztán, itt az a gyanús, ami nemgyanús...

Előzmény: Törölt nick (17066)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.20 0 0 17066
ez egy érdekes szemlélet
Előzmény: Törölt nick (17062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!