Témát zárom,én biztos megkerülném a dolgot,mert soknak tartom a nyomást továbbra is ! 530-as a lakom, 3,1bar nyomás van benne,jó a rugózás és a mover is ehhez a nyomáshoz lett beállitva //dözskerék és gumi közötti távolság,ami hozzá való sablommal lett beállitva // ,ennyit erről , üdv.az öreg
UI :Nekem TYRON betét van a gumimban,ha kimenne a levegő belöle ,úgy az segit megállni biztonságossan
Tervben van Törökszentmiklós, mert "papírbolt"-Márton csupa jót mondott róla. Gondoltam ott vetjük be élesben az új lakót. Ráolvastam a neten és szimpatikusnak tűnik a hely. Péntektől-Vasárnapig gondoltuk, mert hétfőn már más dolgounk van.
Én egy bp-i Opel márkaszervzben dolgozom, így az autóvásárlásnál elég nagy dolgozói kedvezmény illetett meg. Ezt arra használtam fel, hogy belekértem a Combóba az összes gyárilag rendelhető extrát, ami a listán szerepelt. Így az ülés is a jobbikból való, bár ránézésre nem lehet formailag megkülönböztetni a teherautóétól, de mégis valamiért kényelmesebb. Én elégedett vagyok vele. A leghosszab egyhuzamban levezetett távom Bp-Salzburg 550km után nem fájt semmim. Mivel 15 éve Opeleket javítok, nem véletlenül döntöttem a Combo mellett, és benzines 1.4-es motorral vettem, mert sajnos a most kapható dízel motorokkal nincs túl jó tapasztalatom. Ez gyenge, de legalább üzembiztos és keveset kajál.
Odáig rendben van, hogy sokallod a 4,5 bar-t, mert én is sokallottam.
DE!
- A gyár ennyit ír elő, márpedig szerintem egy lakókocsi gyárban is vannak gumisok, akik nyilván legalább annyira vágják a szakmát mint a Lajos meg a Géza az útmenti gumisműhelyben.
- Én laikmus vagyok, ergó nem tudok a gyári előírásokkal vitatkozni, ráadásul ötödszörre megyek ki lehasalni szemüveggel meg nagyítóval a bódém alá, de sehol nem látok a gumin olyan számot, ami űberelné az előírt normát.
- Peginek is ennyivel műkszik a bringája mégis teker és nem repül vele. :))
Akkor most mit csináljak?
Engedjek ki egy kis levegőt a gumiból az utcára és akkor max nem működik a móverem, de ringatózom mint egy amerikai autó, vagy ne engedjek és vigyek a következő útra feszületet és amig én vezetek az asszony imádkozik, hogy ne legyen dúrrdefekt? :))))))))
SOCI,,,,,,,,,,,""minnél nehezebb egy lakókocsi, annál nagyobb guminyomást írnak elő n"",nem egészen igy van ez!csak nehogy úgy járjál mint a teve hajcsár a sivatagban,minél csorsabban hajtod a tevédet annál jobb a hütése/mondták neki// ,végül addig hajtotta a szerencsétlent,mig össze nem eset és kilehelte a lelkét,erre szólt a tevéhez ,mivan veled MEGFAGYTÁL !
A bicajom gyári értéke is 4,5 Bar. (Nem kell valami nagy csodára gondolni, egy belépőszíntű trekking. Gepida Alboin 100-as.)
Először én is hitetlenkedve fogadtam, de ennél az értéknél ideális vele tekerni.
A lakó alatt lévő gumit meg a gumin található max. érték fölé nem fújatnám, mert abból komoly problémák lehetnek. Függetlenül a gyár által előírtaktól. Hiába festi vagy matricázza fel a gyár a lakót, hogy pl. 3,5 Bar, ha maga a gumi nem bírja.
Ami viszont rá van írva max nyomás, arra nyugodtan fel lehet fújatni. (Gumis ismerőstől tudom)
Nekem az a tapasztalatom, minnél nehezebb egy lakókocsi, annál nagyobb guminyomást írnak elő neki. Természetesen az ikertengelyesek kivételt képeznek ez alól, mert ott dupla a kerék is.
Nem érzem se lágynak, se pattogósnak, pont jól érezzük egymást :))...ezért nem térek el a gyári normától, amig gyári felszerelés van rajta. Gondolom nem véletlenül találták ki.
Egyébként pedig a Moverem sem működik rendesen, ha nincs rendesen felfújva a gumi.
A munkahelyemen egy Opel Combo teherautó a céges kocsim.
Borzasztóan kényelmetlen az ülése, állítható a magassága ugyan, de eddig nem sikerül eltalálni a jó üléspozíciót. Az üléslepja is nagyon rövid, nem tartaja a combom.
Nem vagyok egy nagyranőtt ember (178) de teljesen hátra kell tolnom a széket és leengedni az ülést, hogy ne a kormányt nyaljam, a derekemat a (fenekemet hátul)egyáltalán nem tartja, csak a hátam közepét.
Idővel fog-e idomulni ez a szék hozzám, vagy ez iyen és kész?
A guminyomás kérdése engem is érdekelne. Új vagyok a lakókocsizás terén, kb 1 hónapja vettünk egy 330-as Caravelair-t, a '87-es évjáratból, Érden a lakókocsiparkból. Egy ottani munkatárstól mondta, olyan 2,7-re kellene ezt fújni. Annyira is van, viszont üresen is és pakolva is úgy érzem, a kisebb úthibákon "pattog" egy kicsit.
Ez negyon jó dolog elméletileg. Gyakorlatilag egy hihetetlenül hitvány anyagból van, ami nekünk vadi új korától egészen 4 hónapig bírta károsodás nélkül... A gyártó által ajánlott szervízben lett beszereltetve, UV-t sem kapott egy percig sem és mégis úgy berepedezett ennyi idő alatt, hogy alig merünk bele fújni... kb 1-2 mm mély ! repedések a felület 100%-án !!!!
Még nemvittük vissza pedig garis, kíváncsi vagyok, hogy mit mond a gyártó....
Ugyan ez a szisztem USA-ból szállítással együtt is ennyibe jön ki...ha nem olcsóbban...
Nekem a lakó gépkönyvében 3.2 van írva, de azt én is sokallom egy kicsit. Most hogy felraktam új C-s gumikat (175R13 gyári méret) 2.5-re állítottam a nyomást, mert Takizse mondta, hogy engedjem egy kicsit rugózni a gumi oldalfalát is. Az autón a gumikat viszont én is a max terhelésre előírt nyomásra fújtam, ami 3,5. Lehet, hogy ez sok lett..... Visszaengedem majd az autót 2.6-ra, ha megyünk Törökszentmiklósra, meglátom hogy fog viselkedni. Gyárilag létezik az Opelhez erősített rugó és lengéscsillapító hátra, megpróbálok szerezni bele. A lakóra meg jövőre megy egy vonófejstabilizátor.
Soci,végül is mennyi a lakód súllya ? nem lehet,hogy valamit nem jól olvastál véletlenül,? Járd körbe ezt a dolgot,milyen a gumid ? C ,de mi a mérete , üdv, ,,öreg
Soci,,az a 4,6bar nem lesz egy kicsit sok,a MIG 21 vadászgépnék 10,5 bar a nyomása,//honvédségnél 350db cseréltem fél év alatt PÁPÁN//,plusz még ugye menetközben melegszik is rendessen ,ha levegövel van fújva,ha gázzal úgy nem változik a nyomás ! Nézz utána ,álltalában 2,5 bar a keréknyomás a lakónál,nehogy szétrobbanjon,mert akkor annyi lesz az oldalának.az ABBY is 2,5bar nyomás kell,üdv,,az öreg
Autónál ugyanannyira mint vontatás nélkül. A lakókocsinál pedig tipus és gumi függvénye. Nekem most a lakómon 4,6 Bar van előírva. Egyikbe sem kellett még ennyit nyomni.
A rángatásból pedig ne csinálj ügyet, minden lakókocsi rángat.
Gondolj bele: A vontató gödörbe megy ránt egyet a lakón ami még nem érte el a gödröt. Amikor áthaladsz és a lakó megy bele akkor az ránt egyet a vontatón. Ha folyamatosan szar az út, ami szinte mindenhol így van az autópályát kivéve, akkor a rángatás folyamatos lesz. Ez van! Mások a menettulajdonságok mint szólóban, vagy egy pici utánfutóval.
a lakon,2,5 bar max,különben szét fog rászkodni,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,a"" hajó ringást"" az elözökben leirtam,én igy tudom és ezt mindenféle képpen meg kellene oldanod ! üdv,, az öreg,,,,,,,,,,,,,
Az en automon ugyan ilyen vonoorog van, de az nem leveheto hanem motorosan nyilik ki es csukodik be a lokharito ala. Azert van rajta a dugalj, mert nincs egy gumilap zarodik ra a becsukott vonohorogra es arra nem lehetne felszerelni a dugaljat. A szerkezet annyira inteligens, hogy a bennfelejtett 13-7 es atalakitot is eszreveszi es addig nem csukodik be.
occó,neked mennyit érne,mennyit szánnál rá,ha megtudom lehet ,hogy csinálunk üzlettet,nekem csak itt áll,! Neked milyen az átmérőd a vonófejnél,ez alapból 50 mm ,de kisebb lakókokocsiknál 40mm,igy egy közbetét kell hozzá,az is van ! üdv,,az öreg