Keresés

Részletes keresés

sikumegalifter Creative Commons License 2007.01.27 0 0 904
Üdv mindenkinek ma végre megérkezett a terepasztalom vagyis a lap és a az tarto szerkezet.Szakitva az itt látott asztalok készitésével én fém szelvényekböl csináltam az alapot /könnyü annak akinek a testvérének van bács-kiskun megye szinte legnagyob vaskereskedése/ na ez egy jo kis reklám is volt :-) tehát 40x40mm-es  könnyitett zártszelvény a keret 110cm x 230cm de van egy elönye nem fog vetemedni és nagyon stabil.Van 4 kereszt merevitö benne és 8 mm-es rétegelt lemez ráálltam és megse mozdult.A lábak nagyon egyszerüek faragott lépcsö korlát oszlopok nagyon egyszerüen az asztal alján van 6 hüvely amibe belecsusznak szállitáskor elönyös és mivel 1 mm logásuk sincs benne nagyon stabil.csináltam képeket de nem birom felrakni mert nem tudom lecsökkenteni  a méretét ,de lassan megoldom ezt a gondot is.igy ma már felrakom ill.tervezem  a pályát a lapon
alfalf Creative Commons License 2007.01.27 0 0 903
Jó pofa! Milyen a futása ?
Előzmény: tothocska (902)
tothocska Creative Commons License 2007.01.27 0 0 902

Jó napot kivánok!

Megmutatnám a legújabb jövevényt, hátha van aki még nem ismeri...

BR80 022 DRG Fotoansticht 191. a 300 db-ből.jpg

 

Ő egy BR80-as a Rocotól. psz.:022, DRG.  A modell a 300 darabos sorozat egyike.

Kellemes vonatozást mindenkinek!

BlackC Creative Commons License 2007.01.26 0 0 901

:) semmi gond :) nekem is megterhelő értelmesen fogalmazni néha :D

sajna énis többet álmodozom mint amennyit építünk, most kéne venni 2 also állitot meg egy angolváltót meg egy jó 16v ~ trafot

meg tervezek egy 6x5 m es L alaku terepasztalt wintrack el :) sose lesz megépitve, mert ha ekkora helyem lesz valaha (álmaim netovábbja) akkor jobbat terveznék:)

/kisajátítjuk a fórumot :), bocs mindenki, szoljatok ha kicsit kevesebbet dumaljak fölöslegesen/

 

ja trafo: milyet ajánlotok kiegészitőtrafonak? azaz zubehörtrafo, azaz váltó, jelző, világítás vezérlésre

 

üdv:BC

Előzmény: KQno (899)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.26 0 0 900
Pedig a hurok kapcsolása az 1969-ben magyarul is megjelent Helyes vágányon a TT vasúttal füzetben is benne van, ha jól tudom:-)))
Előzmény: BlackC (898)
KQno Creative Commons License 2007.01.26 0 0 899
Na, örülök, h így látod :) Amúgy elolvastam mégegyszer a leírásom és tényleg káosz, szal bocs mégegyszer. Aztán remélem legközelebbi kép már az építésről lesz, bár mostanság igencsak időhiányos emberke vagyok... De addig is ábrándozom :D
Előzmény: BlackC (898)
BlackC Creative Commons License 2007.01.26 0 0 898
hmm tök jó, van benne egy hurok ha jol látom. amikor én terveztem nemtudtam hogylehet hurkot kapcsolni még nem volt hozzá leirásom és inkább nem terveztem bele :)
Előzmény: KQno (897)
KQno Creative Commons License 2007.01.26 0 0 897
Hello!
Nos, gépen már nincsenek terveim (scannerem pedig épp üzemen kívül van) így kérésednek eleget téve, most (kb 5 perc alatt:D) összedobtam paint-tel a tervek (erősen torz és béna) vázlatát. Remélem így érthető mit is akartam :) JAh, amúgy azt hozzáteszem, h a vezérlés analóg lesz... Ez van... Digitális majd ha naaaaaaaaaaaaagy asztal lesz egyszer... Ami jelenleg csak álmaimban él sajna...Íme: ez lenne az
Előzmény: BlackC (882)
ho Creative Commons License 2007.01.26 0 0 896

"Úgyhogy kézi állításhoz a legjobb a rossz elektromos váltóállítómű (szerintem)."

 

Hacsak nem úgy romlott el az állítómű, hogy túl lett melegítve, és bele nem olvadt a műanyag mozgorész a tekercsbe. Én kölök koromban ilyeneket követtem el. :) Akkor az már nem mozog sehogy! :)

Előzmény: Benbe 3.0 (895)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.26 0 0 895
Üdv!

Az a baj a kézi állítókkal, hogy törnek.
Tudom, mert a legutóbb, mikor egy elektromos elszállt, egy a pulthoz közeli kitérőre egy ilyet raktam, mert már nem volt más itthon. Pár nap után a kitérő állásnál átszakadt a kulisszajárat műanyagja. Úgyhogy kézi állításhoz a legjobb a rossz elektromos váltóállítómű (szerintem).

B
Előzmény: sikumegalifter (872)
szvoby-tt Creative Commons License 2007.01.26 0 0 894
Van ellenállása, nem mindíg megy 100% vissza a helyére, de siklást nem okozott eddig.
Előzmény: umbriel73 (883)
BlackC Creative Commons License 2007.01.26 0 0 893

1890 egy zacsi, kb4-5 rétegben van benne, naggyábol 15x15cm egy réteg, amit utána ollóval lehet szétvagdosni, kicsit célszerű megnyujtani -többre elég és jobban is néz talán ki- , a vékony fámon nincs annyira megnyujtva, a többin igyekeztem széthuzkodni, de ugymeg elég sok lehullott belöle, de nem tul sok, és összegyüjtve a lehullott részt szoroanyagnak kiváló

kb a feléböl jött ki a 4 fa nekem

heki

 

Üdv:BC

Előzmény: TTbakter (884)
RhB Creative Commons License 2007.01.26 0 0 892

...egy alpesi alagútbejáratról kéne fotó!

 

Tegnap belekukkantottam egy-két svájci vasutas újságba, és úgy tűnik, egy kicsit félrevezettelek, amikor azt mondtam, hogy a svájci alagútprofil teljesen más. Bennem - talán nem meglepő módon :-))) - az RhB alagutak képe élt, aminek tényleg más a profilja, de a normálnyomközű alagutak között van teljesen hagyományos is, mint amilyen fotót betettem a vinyei alagútról. Szóval nyugodtan használhatsz olyan alagútbejáratot, mert bár találtam szokatlan profilút is, de minek dolgoznál fölöslgesen. Emlékeim szerint a németeknék is a hagyományos alagútprofil van.

 

Majd megpróbálok keresni fotót, de nem igérem, hogy lesz időm beszkennelni...

 

Előzmény: TTbakter (874)
jakoa Creative Commons License 2007.01.26 0 0 891

A helyzet az, hogy nekem először BTTB váltóim voltak, újak, de akkor még a modellezés során a vonatbaleseteket gyakoroltam a legtöbbet, ezt a váltók is megsínylették. Ezután a jelenség hasonl volt, mint amit a Tillig váltónál írtatok.

(Sajnos még nem láttam ilyet.) A Berlinernél én a fix sinszálat fogóval kicsit lesoványítottam, így a mozgó rész egy kicsit kijjeb tud menni és a vagonok kerekei nem tudnak a résbe befurakodni.

A másik hibaok a mozgó rész geometriájából adódott. Nem volt pérhuzamos a fix résszel, emiatt a kicsit keskenyebb nyomtávú kerekek le tudtak futni róla. (szintén fogó volt a megoldás.

A harmadik gond szintén geometriai volt. A mozgó rész közepe lefelé lehajlott. Ekkor a vonatkerekek "át tudtak ugrani" rajta. Megoldás szintén fogó volt.

Előzmény: szzo (888)
alfalf Creative Commons License 2007.01.26 0 0 890

Nekem van BR 86-os kasznim! :)  ( szerkocsi is van, de BR 23-as )

 

email: patches@t-online.hu vagy MSN: alf_bet@hotmail.com

Előzmény: V42 534 (887)
szzo Creative Commons License 2007.01.26 0 0 888

Egyetértek!

Régi Zeuke mágnese is jobb, mint a lapos BTTB. Igaz ez a változó polaritás érintkezésére is. BTTB-ből volt pár megoldás, de egyik sem igazán megbízható.

A Zeukét be mertem rakni árnyékpályaudvarra, mert megbízom benne, jelenleg is használom.

Tillig íves váltóval nekem is rossz tapasztalataim vannak, én először azt hittem, a kocsik nyomtávja, nyomkarimája, műanyag kerék keresztmetszeti geometriája stb. nem tetszik neki, de feladtam. "Örülök", hogy másnál is a váltó konstrukciós (?) hibája jött ki.

üdv:

z

Előzmény: jakoa (886)
V42 534 Creative Commons License 2007.01.26 0 0 887

Sziasztok! Tegnap kaptam egy ismerőstől egy komplett TT készletet, benne a BR 56-os gőzössel de sajnos a szerkocsija hiányzik. Lehet-e ilyet beszerezni valahol illetve alkatrészeket hozzá? Esteleg van-e valakinek ilyen gép vagy BR 86-os romos állapotban amit eledna nekem alkatrészbázisnak. A motor, fogaskerekek, ütközők nem kellenek, ami fontos lenne szerkocsi, csatlórudak, hengerek, futókerék. esetleg egy BR 86-os kaszni.

 Köszi előre is!

jakoa Creative Commons License 2007.01.26 0 0 886

A megoldásoddal az a gond, hogy nem szorítja oda a mozgó részt a sinekhez. Ezt mind a kézi, mind az elektromos megoldja. Előbb-utóbb lesz egy holtjátéka a szerkezetnek, mert kitágul a luk. Ezután, ha egy kis rés van a mozgó és a fix rész között, könnyen kisiklik a vonat, főleg kitérő állásban.

Nem tudom, hogy nektek mi a tapasztalat, de nekem a régi Zeuke váltók sokkal megbízhatóbbak, mint az újabb BTTB-k. (Tillig tapasztalatom nincs).

Előzmény: sikumegalifter (867)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.26 0 0 885
Mégegyszer a rendelésről:

Szóval, ha valakinek megtetszik valami ebből a halberstadt-i boltból
www.modelltrain.com
akkor a következőkre kérném a Nagyérdeműt:
- "bettina" tárggyal írjon nekem egy e-mailt, benne lehetőleg a bolt által adott cikkszámmal jelölje meg a modellt (hadd ne én keressem meg!).
- én elküldöm a megrendelőt Halberstadt-ba
- visszaigazolják, hogy mennyi az annyi, én visszaírok a kollégának, hogy ez mennyi forintban.
- valamilyen úton-módon, de max 4-5 napon belül el kéne juttatni hozzám a pénzt, forintban, ami a modell(ek) ára + 30Euro DHL költség + 3500Ft banki költség.
- én átutalom a boltba pénzt, és innen kezdve nincs más dolgunk, mint várni a DHL-t.

Praktikus dolgok ezzel kapcsolatban:
- mivel a postaköltség tetemes, így érdemes összeállni az Uraknak, és összehangolni a rendeléseket, így oszlik a posta, és a banki költség is!
- Bettina-ek két hétig tartják a megrendelt cuccot, ha addig nem fut be hozzjuk a pénz, törlik a megrendelést. Ezért kértem, hogy a válaszom után 4-5 napra jusson el hozzám a pénz, mert a hazai bankrendszerben újabb 3-5 nap, mire Németországba kijut az átutalás.
- pénz Halberstadt-ba érkezésétől kb. egy hét - 10 nap, mire itt a csomag.
- modellek átvétele személyesen a műhelyben, vagy el is tudom postázni, de akkor a hazai postaköltséget is a vevőnek kéne fedeznie.

csíkos
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 884

Megint én!

Azért kérdeztem, mert én Noch márkával próbálkozom, ennek ára (ha jól emlékszem)

7-800 Ft. Ezt a Heki-t nem ismerem, az árára kíváncsi lennék.

 

Hétfőn leszek!

Jó hétvégét, üdv:

 

TTbakter

Előzmény: BlackC (882)
umbriel73 Creative Commons License 2007.01.25 0 0 883
Igen, erre! Nagyon jóóó... Ha kézzel megpróbálod elhúzni a váltó közepén lévő csúcssínt, vagy mi a neve, akkor van ellenállása nálad? És visszaugrik az eredeti állásába, ha elengeded?
Előzmény: szvoby-tt (866)
BlackC Creative Commons License 2007.01.25 0 0 882

nem Noch, Heki-flor al van; már erősen  készülőben van a fakészítés ezen módjának kifejtése és felpakolása a weblapomra,de nem igérek semmit mert akkor sose csinalom meg:) (a weblapot) és a tárgyemelő készítése is fennelsz ugyanakkor. ha készvan (van látogatható része) tutira kikürtölöm mindenhol ahol csak tudom=)

(a fakészités nem egyedi modszer de azér felrakom énis, a végeredmény viszont sajátos)

 

KQno: az elejét még értem a végére belezavarodtam:)) majd tegyél fel képet a tervekről:)

 

ez az ívesváltós dolog egyrejobban aggaszt, max elő a jolbevált dremel-multit és vagy megoldom vagy eltünik a váltó a sok marástól:D

 

: BC

Bill Nagith Creative Commons License 2007.01.25 0 0 881

Ezek szerint a régi típusú íves váltónál is fennáll ez a probléma.Sakk-matt.

Azért remélem nem egyenes ívet tettél be?:)))))

Előzmény: szvoby-tt (871)
Bill Nagith Creative Commons License 2007.01.25 0 0 880

Az észrevételem a Tillig  I profilos ú.n. modellsínes váltóira vonatkozott Ezeknél a váltóknál a csúcssín valahogy nem vékonyodik el annyira mint a régi tipusú váltóknál, és kis mélyedés sincs kiképezve a találkozási pontnál. /Lehet hogy rosszul emlékszem és ez utóbbi a régi típusú váltóknál sincs/.

A probléma oka az lehet, hogy az előző hozzászólásomban említett vagonok és mozdonyok kereke közvetlenül az ívből túl nagy szögben éri el a csúcssín végét.

/Nem tudom szakszóval hogyan hívják ezt a részt/.Ezért van hogy a rövid forgózsámolyos vagonok, mozdonyok esetében semmilyen probléma nincs.

 

Előzmény: BlackC (868)
KQno Creative Commons License 2007.01.25 0 0 879

Köszi szépen az ötleteket, de már nekem is megvan mit szeretnék látni, csak még meg akarom toldani egy egyvágányú mellékvonallal és azért érdekel a legkisebb ívsugár, mert annak nem tok akkora helyet hagyni. De ez pont belefér :) Amúgy az építés nekem is végig flexszel lesz... Egyrészt könyebb, másrészt nagyobb teret az ötleteimnek :) Amúgy az asztal egy egyvágányú fővonal, plusz ez a mellékvonal akkor mostmár. Alul egy szép széles álomás, ami az asztal végén ívben mászik egy szintet fel nyílt pályán, fent még meglátom... Lehet,  h kisebb állomás, vagy egy rakodó, ez lényegtelen... Abból lesz egy kiágazás biztosan, mert szeretnék egy kis kétvágányú fűtőházat. Alul pedig egy úgy kb 50%-ot a felső szint alatt futó (hegy gyomrában) futó mellékvonal lesz. A fővonal ovál, plusz fenti tekergő a fűtőházhoz, a mellékvonal meg egy kör tulajdonképp egy egyvágányú végállomással úgy, h a kört egy váltóval csinálom meg. Huhh, hát remélem, h érthető voltam :D
Jah, a wintrackkel próbálkoztam már, de nem tom... a papír+toll nekem még mindig jobban bejön :D De a program legalább szebb 3D-t csinál mint én:P

Előzmény: BlackC (876)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 878

Hi!

A fáid lombozatát Noch-os cuccal készítetted?

Előzmény: BlackC (868)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 877
BlackC Creative Commons License 2007.01.25 0 0 876

hello

 

kb ugyanekkora lesz az én asztalom is (210x105), én csak flexxel épitek, viszont aztmondom ha nem akarsz idiótán kinéző derékszögben törő szerelvényeket akkor vagy ne járass nagy kocsikat, tehát max rövid 2tengelyes kocsikbol állo vonat, vagy minimum 310es sugár alá ne menj (ezen minden elmegy, márcsak azért is célszerű tartani -gondolok itt pl BR52 es gőzösre-) , és ahol lehet minél nagyobb sugárral dolgozz, szerintem ugy lesz szép, és nem utolsó sorban biztonságosabb is -legalábbis remélem:)-

/persze a derékszög kis tulzással értendő/

tervek: ajánlani a wintrack et tudom, szerintem tervezz egyedit, a terveid mentése a demoban nem lehetséges, de van rá megoldás ha érdekel emailben küldök egy filet hozzá:) -őőő a 7es verziohoz van ez, és már a 8as van letölthető, szal a 7es kéne hogy mentéslehetőséget varázsoljunk, ha érdekel küldj mailt-

még mindig tervek: nagyon jo és ötletes, jo kiindulo alapú terveket ne azon a linken keress hanem van egy ilyen hogy: TT-Gleispläne - Modellgleissystem című kis kék "füzet", G. Feuereißen van itt kb mint író, ez bizony majdnem 3000ft, de sok ötletet lehet belőle meríteni, nekem bevált, még mostanban is nézegetem pedig már kifejlesztettem mit fogok építeni:)

/remélem senkit nem sértettem meg, hozzászólásaim kizárólag építő és véleménykifejtő szándékúak, a félreértések oka a szöveg kifejezőértékének alacsony mivolta lehet; ha hülyeséget irtam:elnézést!/

 

Üdv:BC

KQno Creative Commons License 2007.01.25 0 0 875
Köszi szépen! Adtál gondolkoznivalót bőven :)
Előzmény: sikumegalifter (873)
TTbakter Creative Commons License 2007.01.25 0 0 874

Íme életem első (készülő) terepasztala!

1. állomás

2. falu (3-4 ház)

3-4. gyár portával és raktárral

A-B. alagútbejáratok

C. hegyoldal, rajta alpesi panzió, a sarokban kilátótorony

E. hegyoldal, sziklás

F. vasúti híd

 

Jelenleg a hidat faragom, egy alpesi alagútbejáratról kéne fotó!

Amúgy mi a véleményetek?

Kalap síneket fektettem le, abból a készletből, ami gyerekkoromból maradt.

Igazándiból (mivel első asztal), azért kérdezek tőletek sokat, mivel ezen akarom megtanulni a modellezés alapjait, technikai fogásait. Szóval, értitek!

 

Véleményeket várok!

 

TTbakter

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!