Keresés

Részletes keresés

Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5687
Egy másik terrakotta szobrocska töredéke ugyaninnen, ugyanebből az időből
Előzmény: Kara-Indas (5686)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5686

Az arszakida időkből származó terrakotta figurák az iraki--török határról

 

Magasság: 16 és 19,3 cm

Előzmény: Kara-Indas (5685)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5685

"A köpenyeg összefüggése a török käpänäk szóval vitathatatlan"

 

 

Candys (Gk. kandys), name probably of Iranian origin used by Greek authors for a Persian garment; the name may be reconstructed as Old Persian *kandu­- (beside Median *kanzu-ka-, in Elamite kan-su-ka, Par­thian qnjwg, etc., “cloak”; cf. M. Schwartz apud I. Gershevitch, TPS, 1979, p. 149 n. 37) or as Old Persian *kantu- (lit. “covering” from *kan- “to cover” [H. W. Bailey apud G. Thompson, Iran 3, 1965, p. 122 n. 13] or from *kam- “idem” [O. Szemerényi, Stud. Ir. 9, 1980, p. 53] or “coat thrown round the shoulders” from *kan- ­“to throw” [Hinz, p.72]). (The identification with Polish kontusz “a great coat,” as suggested by Widen­gren, p. 237, is linguistically anachronistic and there­fore unacceptable.)

 

 

A TESz szerint (i. m. 616. o.) török eredetű szó:

 

1494 körül: kepenyegh et aranpartha vlnarum

1510: kepanyekh

 

Csagatáj këpënek

Oszmán kepenek

Kirgiz kebenek, kemenek (b/m hangátmenet!)

Üzbég käbänäk

Mongol kebeneg

 

A lengyel kontusz összevetése az ókori szavakkal nem anakrinizmus a szarmata kapcsolat miatt

Előzmény: Kara-Indas (3176)
Epstein dr. Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5684

Ismétlés a 2838. hsz.-ból:

 

Az örményeknél mára kikopott a használatból, és már csak a Datjan összetétel 1. tagjaként él, de egykoron létezett a Dat személynév, amelyet minden valószínűség szerint megint csak a parthusoktól vettek át:

 

From Parthian word dat 'gift', 'award', 'tribute'. This name is used as a constituent in a number of names (Varazdat, Mihrdat, Trdat etc.). It is out of use now only the surname Datyan can be met.

 

A latin datum és datio főnevekkel a kapcsolata további vizsgálatra szorul :)

Előzmény: Kara-Indas (5656)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5683

Szül. 975. júl. 15.

Megh. 1018. dec. 1.

 

Szerintem abszolút kortárs...

Előzmény: cyprus_people (5682)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5682

Nem vitatom, hogy Thietmar mit ír, csak azt, hogy keveri a szezont a fazonnal, nem értette meg Widukindet sem rendesen....

Nem kortárs!!! 

Előzmény: Kara-Indas (5681)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5681

Thietmar szerint Géza „igencsak kegyetlen volt, és sokakat ölt meg hirtelen felindulásból. Mikor kereszténnyé lett, indulatosan lépett fel tusakodó alattvalóival szemben e hit megerősítéséért, és a régi bűnt az Isten iránti buzgalomtól felbuzdulva elsöpörte. Ez a mindenható Istennek, de [más] istenségek különféle hiú képzetének is áldozott, s midőn főpapjától szemrehányást kapott ezért, magáról azt állította: elég gazdag és hatalmas ahhoz, hogy ezt megtehesse.”

 

Valahogy nem rémlik, hogy II. Gézának még külön meg kellett volna keresztelkednie felnőtt korában. Hacsak nem volt anabaptista már a XII. század közepén...

Előzmény: cyprus_people (5679)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5680
hungár (hun)
Előzmény: Kara-Indas (5678)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5679
Szerintem már megbeszéltük Thoroczkay fordítását.)
Előzmény: Kara-Indas (5676)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5678

"Szent László egy óráig sem volt magyar..."

 

Szerinted milyen nemzetiségű volt?

Előzmény: cyprus_people (5677)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5677

Szent László egy óráig sem volt magyar...

 

A bátyja felesége Sarolt igen.)

Előzmény: Kara-Indas (5674)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5676

"A főpap Géza érseke és nem püspöke volt..."

 

Hogy szól a forrás?

 

 

"Géza fejedelemnek nem volt érseke..."

 

Állítottam az ellenkezőjét?

 

 

Előzmény: cyprus_people (5672)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5675
227-194=33!
Előzmény: Kara-Indas (5664)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5674
Ha az eredetet nézzük, akkor inkább hun-avar, ha a szokásos, az uralkodó népről történő elnevezést fogadjuk el, akkor valóban lehet magyar. De épp a külföld, vagyis a külső szemlélők még ma is az előbbit használják.
Előzmény: cyprus_people (5669)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5673
Két éven belül a múzeumban ki fogják javítani a dátumot...
Előzmény: Kara-Indas (5660)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5672

Thietmar merseburgi püspök szerint Géza-István arra hivatkozott az őt megrovó főpappal szemben," 

 

Nagyon pongyola...

A főpap Géza érseke és nem püspöke volt...

A félreértett személy pedig II. Géza, akinek volt István nevű fia.... 

 

Géza fejedelemnek nem volt érseke... 

Előzmény: Kara-Indas (5661)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5671

AD 1= i.sz. 199

BC 1=i.sz. 198

BC2 =i.sz. 197

BC3 =i.sz. 196

BC4 =i.sz. 195 (Herodes január)

BC 5= i.sz. 194....

Ettől még lehetett akár BC6-ban is...=i.sz. 193.

Előzmény: Kara-Indas (5668)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5670
Talán elöttre...
Előzmény: Kara-Indas (5668)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5669

Csak Szt. László korára jutottak el oda az Árpádok, hogy pl. a hun-avar "bálványimádást" tilalmazzák."

 

Ebben az esetben logikusabbnak érezném  "magyar" használatát...

Előzmény: Kara-Indas (5663)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5668
A hagyományos kronológia tudtommal Kr. u. 7 tájára helyezi Jézus születését
Előzmény: cyprus_people (5666)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5667
Egyébként amit írsz, nem off itt, láthattuk Jézus édesanyjának "bizonytalan" származását, azonkívül Gáspár, tisztes nevén Gondopharész vagy még inkább (avar nyelven) Vindapharna indo-parthus király és II. Ardavan mint a háromkirályok "testülete" 2 képviselőjének az esetét...
Előzmény: cyprus_people (5662)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5666
Az i.sz. 227 nem más mint AD 29!
Előzmény: Kara-Indas (5664)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5665
Ilyen nehéz megérteni, hogy AD 1= i.sz. 199-el?
Előzmény: Kara-Indas (5664)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5664

Meglehetősen nagynak tűnik a differencia a hagyományos datáláshoz képest. Hogy Jézust 227-ben feszítették volna meg? :D

Kik munkálkodtak már megint az igaz történeti vonal kiradírozásán?

Előzmény: cyprus_people (5662)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5663

Egy ilyen összetett népességű és épp csak összekovácsolódóban lévő birodalom uránál persze érthető volt, hogy kezdetben maga kívánt lenni a megtesült türelem, legalábbis vallási tekintetben... Csak Szt. László korára jutottak el oda az Árpádok, hogy pl. a hun-avar "bálványimádást" tilalmazzák.

Előzmény: Kara-Indas (5661)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5662

Bátorkodnék megadni a levél/tábla helyes csillagászati datálását;

 

i.sz. 217. dec. 3! Ez a SEleucida éra 333-as éve (nem 332!) és ARsacida 268 Audnaios (IX) 17. napja

(Jézus születése i.sz. 194!, keresztrefeszítése i.sz. 227. ápr. 19!)

Előzmény: cyprus_people (5657)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5661
Thietmar merseburgi püspök szerint Géza-István arra hivatkozott az őt megrovó főpappal szemben, amikor az az Egyetlen Hit követésére szólította fel őt, miszerint elég gazdag ahhoz, hogy több istennek is áldozhasson...
Előzmény: Kara-Indas (5659)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5660
Szerinted akkor mi felel meg a 268. arszakida év, Audnaeus hónap 17. napjának?
Előzmény: cyprus_people (5657)
Kara-Indas Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5659

They were also fire worshippers...

 

 

 

Euagriosz az európai várkonyok tűztiszteletéről:

 

„Tisztátalan nép [a hunogurok], egyáltalán nem bírja a hellén nyelvet. Dyrrachium és Athén tartományainál fekszik a földje… »Mi avar népség vagyunk, mindenféle csúszómászók és négylábúak hasonmásait tiszteljük istenekként. Mindezekkel együtt a tűznek, a víznek és kardjainknak mutatunk be áldozatot. Azt hittük harc közben, hogy kezeitekben úgy villognak a fegyverek, mint fáklyák fényei. Magunkon kívül voltunk, azt vélvén, hogy a ti isteneitek vannak ott. Elküldöttünk hát szentélyeinkbe, elhozattuk jelentősebb isteneinket, és azokat állítottuk szembe veletek. Midőn azok a ti előttetek haladó tüzet meglátták, viaszként olvadtak szét«.”

 

 

A Szt. Lászlónak tulajdonított I. törvénykönyv, 22. fej.:

 

„Akik pogány szokás szerint kutak mellett áldoznak, vagy fákhoz, forrásokhoz és kövekhez ajándékokat visznek, bűnükért egy ökörrel fizessenek.”

Előzmény: Kara-Indas (5656)
cyprus_people Creative Commons License 2008.02.22 0 0 5658
Érdekes...
Előzmény: Kara-Indas (5654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!