Keresés

Részletes keresés

FAndrás Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17161
Nem tudtok abba segíteni hogy hol tudok olyan térképet találni neten amelyiken fent van a Balatonfüzfő és M7 köti Autóút?

Köszi
Fricy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17160
Kiírták a közbeszerzést az M7 pusztazámori csomópontjának teljes értékűvé való átalakítására.
http://www.nif.hu/hirek/255
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17159
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17158

Az auchan melletti M5 szakaszon nincs változás a seb. korlátozásban

Előzmény: radio100jozsi (17146)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17157

hát a békaevőknél télleg jól megvágják a zembert, ahhoz képest a matricák ára szinte röhejesen kevés, különösen svájcban...

 

nálunk ugye a teherautós sztrádahasználat úgy van kikényszerítve, hogy a főúthálózat kisebbnagyobb szakaszaira is matricahasználatot írtak elő nekik, úgy kitanálva, hogy ne nagyon tudjanak csikicsukizni, inkább egy baszóggymeg dünnyögéssel megveszik a matricát és felhajtanak a pályára...

 

a franciáknál nem matricás a rencer, ott ezt nem tudják eljátszani...

(monnyuk különösebben nem is izgat, egyék meg amit főztek...)

 

 

Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.

 

nesze neked spanyolviasz: NO TOLL!

 

katasztrófa, hogy mennyire elment egész ajrópa balrafele...

(nincsenek is jobboldali pártok, egyik baloldalibb, mint a másik, a széljobb is inkább nemzetiszocialista, mint jobboldali...)

 

 

a 2vh után (germánia, itália már a ború előtt) a nyugateu országok intenzív pályaépítésbe fogtak, úgy, hogy az ágazat (még) nem biztosított erre elegendő fedezetet, hisz nem volt még annyi autó, és a sarc is kisebb volt, ennek ellenére szépen invesztáltak a jövőbe.

 

mostmeg az egész a visszájára fordult: a forgalom óriási, irdatlan adóbevételt biztosít az ágazat, önjáró módom képes biztosítani a fejlesztés/üzemeltetés költségigényét, de hiába: a feneketlen bendőjű szociális hálónak semmi nem elég, csak hápog, mint a kaukkfióka: mégtöbbpézt, mégtöbbpézt...

 

noszahát, akkor üssük azt a lovat, amelyik húz...

 

Előzmény: T.Pisti. (17156)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17156
"a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat..."

Faterom kamionos, szóval tudom mi a dörgés és vannak olyan vállalkozók akik MEGPARANCSOLJÁK a sofőrnek, hogy ne sztrádán menjen, hanem közúton. Példa az előző cége: Franciaországba menet elég sokszor közutat kellett használni, hogy úgy spóroljanak a pálya díjon. Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.
Előzmény: Törölt nick (17154)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17155

pontosan...

 

annyit korrigálnék, hogy a bevételt sarcot nem az M5/M6 üzemeltetők teszik zsebre, hanem állambácsi, aki lízingdíjat fizet az üzemeltetőknek...

Előzmény: hotrod25 (17151)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17154

tudtommal csak A2->86 viszonylatban van hozzánk átterelődés útdíj miatt, a román-olasz, és román-baltikum viszonylatok azért tesznek kerülőt felénk, hogy elkerüljék a barbáriákat... (szrbijját és ukrániát)

 

namost csakazé bevezetni eútdíjat, hogy a 86ról visszatereljük a forgalmat az A2-re, és ezzel egyfüstalatt jól megszivassuk a hazai fuvarozókat is, konkretén kibaszott hüje ötletnek tűnik...

 

 

ez kb. olyan szintű ötlet, mintha minden autósnak alanyi jogon havonta kiküldenénk egy szép kerek összegű bírságcsekket, ezzel biztosítandó, hogy egyetlenegy gyorshajtó se ússza meg a büntetést...

 

 

a megoldást én inkább arrafelé keresgélném, hogy úniós szinten kijelencsük:

 

nem kell semmiféle útdíj, semmiféle matrica, hiszen az autóssarcok BŐSÉGESEN fedezik a közutas kiadásokat...

 

a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat...

 

 

a központi elhelyezkedés meg nyilván nagyobb tranzitterhelést jelent, de egyben jó üzleti lehetőséget is, amit csak a nagyonhüjék nem tudnak kihasználni...

(sanszos, hogy mi ebbe a kategóriába tartozunk. pl. a forma1 is kizárólag nálunk veszteséges üzem)

 

 

lassacskán el kéne dönteni, hogy únió akarunk lenni, vagy kicsinyesen önző országocskák gyülekezete, akik ahelyett hogy vállalnák kötelezettségeiket (pölö. a kijelölt úniós tranzitutak megépítését és üzemeltetését), inkább azon ügyködnek, hogy hogyan tolják át a szart a másik portájára...

 

sógorék, nyasgem.

Előzmény: esencia (17150)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17153
A lényeg, hogy tranzit nem átok, hanem áldás, ha megfelelőek a feltételek.
Előzmény: hotrod25 (17151)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17152
Elektronikus útdíj sztem még eléggé a távlatokban van nálunk. De tökéletesen működik Csehországban, Ausztriában, Németországban és még lehetne sorolni a többi NY európai országot. Nálunk is ez kéne.
Előzmény: esencia (17150)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17151

Szerintem meg a tranzit a gazdaság egyik húzóágazata lehetne, ha kihasználnánk az ország földrajzi elhelyezkedéséből fakadó előnyöket, és megfelelő kapacitású, nyomvonalú pályákat építenénk. Ehhez mondjuk nem kéne privatizálni a pályákat, sőt M5 M6-ot is vissza kellene szerezni, hogy a használati díjból befolyt hatalmas összegek az államkincstárhoz kerüljenek. Ha már a régió tranzitjának nagy része a mi leendő elsőrendű, gyors ap hálózatunkat használja, a raktárközpontok, lerakatok is nagyobb számban épülnének, sőt a kamionszervizek, mosók, vendéglők is profitálhatnának. Ugyanez a vasútra is igaz.

Előzmény: esencia (17150)
esencia Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17150
Az osztrákok, meg a 86-os ügyében teljesen igazad van. A kamion ugyanis arra megy, ahol leggyorsabban halad a legkevesebb útdíj mellett. Erre szolgálna az elektronikus útdíj, amire van már példa Nyugat-Európában. Ha egyszer megépül a rendszer az útdíj változtatásával lehet a forgalmat szabályozni. Pl kiderülne, hogy a hétvégén mit keres az a sok külföldi kamion az útjainkon.
Előzmény: Törölt nick (17149)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17149

csorna: a sógorok mennyenek a büdös picsába!

 

31: azért itt is van kamion elég szépszámmal, bár kétségtelen, hogy a 86nak csak a töredéke...

(a sógorok mennyenek a büdös picsába!)

 

43: már épül, mit akarsz vele?

 

10, M0Ny: ezek miatt is szoktam időnként nyavajogni...

(teljesen nyilvánvaló, hogy ezeknek, meg a munkásnak nagyságrenddel több haszna lenne, mint az épülő M6 folytatásnak...)

 

 

M9 Dv-Sz: nehéz ügy...

igazából az lenne jó, ha itt épült volna már egy főút, akkor egyértelműen látszódna, hogy mekkora itt a forgalmi igény...

nekem úgy tűnik, hogy nagyon gyér, az autóúti vonalvezetés meg nagyon drága ilyen terepen...

 

M8:K-Sz: ez vót az eredeti hír, amin kicsit kiakadtam...

kinek? minek?

 

kell egy K-észak, nagykőrös, cegléd-dél elkerülő, oszt kalap kabát, az M8 ezen szakaszát a 441es tökéletesen helyettesíti még 30 évig...

 

 

 

tavasszal voltam csecsnyában, és ott bizonyosodtam meg arról, hogy autópályán kívül is van élet...

 

ugyanis a főút náluk nem egy zsúfolt, keskeny szarrakást jelent, hanem egy széles, jó minőségű utat.

ami lehet közlekedni.  (bár elkerülőkkel némileg hadilábon állnak, de nem 1xű a terep arrafele)

pályát meg oda kell építeni, ahol a jó minőségű és széles főút kapacitása már kevés...

Előzmény: hotrod25 (17148)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17148
Ne engem akarj meggyőzni, én is örülnék, ha megvalósulna amit írsz, de az is biztos, hogy mindenkinek a lakhelye körüli közlekedési problémák megoldása a legfontosabb. Szörnyű lehet Csornán, vagy a 85,86-os mellett éjjel arra ébredni, hogy beremeg a ház egy elhaladó kamion miatt, azért ez a 31-re nem igaz. Ott van a 43, 10, M0 nyugat, de az M9 Dombóvár-Szekszárd, M8 Kecskemét-Szolnok is nagyon fontos több tízezer embernek, és nemcsak a gyors eljutási idők miatt (a 13e ej/nap csak az egyik, bár kétségtelen fontos szempont). Igaz az itt felsorolt útszakaszok belátható időn belül megvalósulnak, a 31-re pedig tervek sincsenek, de az újraaszfaltozás egy kicsit gyorsítja majd a tempót. 2013 után pedig ennek kell következnie.
Előzmény: Törölt nick (17147)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17147

új nyomvonalat.

jászberényig.

onnan meg elkerülőket domándig.

ahol véget éra zút...

 

 

ez nem főúti nyomvonal, hanem a régi településösszekötő dúlőutak lettek főútnak kinevezve...

 

nagykátáig a 40kmből vagy 15km átkelési szakasz, miközben az ÁNF 12-13eEj/n...

 

a mendei útszéli CBA vásárlói reggelente km-es sort duzzasztanak vissza...

 

csúcsban a bekötő utakról több perces várakozás után lehet csak kihajtani rá...

 

 

ennyi elég lesz?

Előzmény: hotrod25 (17142)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17146
Eddig az Auchan mellet nem volt korlátozás, csak kifelé haladva az utána a bevásárló kp felől becsatlakozó sávtól (3 sávos rész) volt 100-as az M0 utánig, most akkor ott is lenne?
Előzmény: hotrod25 (17141)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17145
Igen, ezt kellett volna inkább megtiltani szerintem. Mit előzgeti egyik kamion a másikat azon a pár km-en a két 0-ás között.
Előzmény: hotrod25 (17144)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17144
Inkább az elôzést kellett vollna megtiltani a kamionoknak.
Előzmény: attus germanicus (17143)
attus germanicus Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17143

Nagyon erős ott a forgalom, abszolút indokolt a korlátozás, azt gondolom.

 

A legjobb persze a dinamikus sebességkorlátozás lenne, de az itthon egyelőre ismeretlen.

Előzmény: hotrod25 (17141)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17142

Én nem értem mit akarsz folyton ettől a 31-es úttól? :) Kiválóan, élvezetesen autózható Mende Sülysáp között 90 -el, csak 1 kanyarban kell kicsit lassítani.

Úgy tudom idén húznak rá egy aszfaltréteget a gyömrői bekötőtől Sülyig. Ennyi.

Előzmény: Törölt nick (17139)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17141
Az M5-ön 100-as korlátozást vezettek be mindkét oldalon a Nagykőrösi úttól egészen a lajosmizsei 142-es vasútvonal felüljárójáig. Ez kb. 12 km... Én megértem, hogy Ausztriában, Horvátországban a hegyvidéken, alagutakban seb. korlát van, de az alföldön, tök egyenes pályán ez csak szivatásnak tűnik. Tudom az indok a sűrű forgalom a két M0 között, de ha sokan vannak úgysem lehet 130-al menni, ha meg éppen kevesen, a 100 csak kiszúrás. Kiváncsi vagyok, ha kész lesz az M0 átkötés leveszik-e a táblákat? Van egy tippem...
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17140
Most csak a Bp felé tartó lehajtó ág van zárva, de ez hónapokig, mert a 3. képen látható leendő új híd az ap. másik oldalán lévő pillérjeit a régi lehajtó közepén kezdték építeni.
Egyébként Jóval nagyobb lesz a beruházás, mint ami a kis térképen látszik, ugyanis a szélesítést a Jet kút után kezdik, ami a csp gy/e ágain folytatódva egészen a kapaszkodósávig fog tartani.
Érdekes még, hogy a gödöllői vízválasztón egyik irányban sincs leállósáv a kapaszkodók mellett. Talán ez az egyetlen ilyen (Vmax=130) ap szakasz Magyarországon.
Előzmény: Törölt nick (17136)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17139

hurrá!

 

a 31est vajon mikor tervezik?

Előzmény: T.Pisti. (17138)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17138
Hamarosan tervezik az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét - Szolnok közötti szakaszát – kihirdetésre került a tervező 2009. 06. 05.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M8 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakaszának tervezésére.

A kiírt tenderre három pályázat érkezett. A nyertes Utiber-Tura-terv Konzorcium tervezésében engedélyezési terv és megvalósíthatósági tanulmány fog készülni, a szerződéses összeg: 959.000.000,-Ft + Áfa.
A konzorcium vezető tagja az Utiber Közúti Beruházó Kft., míg tagja a TURA-TERV Mérnökiroda Kft.

A tervezett M8 külterületi gyorsforgalmi út, autópálya. A szakasz hossza megközelítőleg 46 km (87+000-133+000 km sz.), a tervezési sebesség 130 km/h.
Fricy Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17137
Nem, csak a Nyíregyháza felőli lehajtó.
Előzmény: Törölt nick (17136)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17136

a gödöllői csp. teljesen le van zárva?

Előzmény: hotrod25 (17135)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.04 0 0 17135

Mai képek M31*M3:

 

haasz.janos Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17134
Elek vagy Kétegyháza felől a 4444-es érkezik be, ezt sikerült megjegyeznem
Előzmény: Törölt nick (17107)
Fricy Creative Commons License 2009.06.03 0 0 17133

Hogyan készült?

 

A Szabdság híd
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 17132

háát a fordítás télleg érdekesre sikeredett...

(csak nem a gugli transzléttel transzlálták? :-)

 

amúgy jók a kiadványaik, kár, hogy a mi illetékes elvtársaink nem éreznek magukban annyi ingerenciát, hogy nálunk is csináljanak ilyeneket...

Előzmény: _roadrunner_ (17131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!