Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.11 0 0 17178
Előzmény: Rooger Preed (17175)
ratt_724 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 17177
A 88-as út után nincs kiépítve a déli oldal (majd a Szeleste elkerülő részeként) ezért amíg az nem készül el, addig a Csorna felőli 1 km az csak 2X1-es.
Előzmény: radio100jozsi (17176)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.06.11 0 0 17176
A váti elkerülőn mi ez a félpályás kétirányú forgalom a képeken?
Előzmény: Rooger Preed (17175)
Rooger Preed Creative Commons License 2009.06.11 0 0 17175
vmezo Creative Commons License 2009.06.11 0 0 17174
Hamarosan tervezik a 21. sz. főút szakaszait – kihirdetésre került a tervező 2009. 06. 10.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a 21. sz. főút 1+300 - 48+100 km szelvények közötti szakasz előzetes (környezetvédelmi) vizsgálati dokumentációjának elkészítésére, illetve a 21. sz. főút 1+300 – 7+850 km és 9+850-15+050 km szelvények közötti szakaszok négynyomúsítása engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítésére.

A kiírt tenderre négy pályázat érkezett. A nyertes az Utiber Kft. lett, a szerződéses összeg: 143.850.000.-Ft + Áfa.

kofy Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17173
Régészkedés, lőszermentesítés: NIF feladata (pontosabban felelőssége), vagyis a kivitelezőnek "tisztán" kell átadni a terepet. Úgyhogy ezeket a dolgokat megcsinálhatják eredményhirdetés előtt is.
Előzmény: AcidMan (17170)
haasz.janos Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17172
ezek voltak a tervezett eredményhirdetési dátumok:

M0 körgyűrű 51. sz. főút – M5 autópálya közötti szakasz – 2009. május 25.
M0 körgyűrű M6 autópálya - 51. sz. főút közötti szakasz – 2009. július 20.

az elsőt néhány héttel elhalasztották, mondta a nif, amikor a múlt héten rákérdeztem, hogy mi van már. de elvileg ebben a hónapban meglesz.
Előzmény: Törölt nick (17166)
AcidMan Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17171
Öööö, vegyük úgy, hogy nem kérdeztem semmit. :-)
Előzmény: AcidMan (17170)
AcidMan Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17170
A régészkedéshez egyébként van bármi köze a kivitelezőnek?
A ráckevei hídnál szerintem már az eredményhírdetés előtt elkezdték turkálni a földet. Hm?
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17169

Az 51-es úti csomópontnál irtják a növényzetet.

 

 

a régészkedéshez??

 

mert tudtommal ott még nincs kijelölt kivitelező...

 

(vagy van, csak az még nem hivatalos... :-))

Előzmény: Fricy (17167)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17168
Sajtóközlemény - Forgalomba helyezzük a Vát elkerülő szakaszt 2009. 06. 10.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. örömmel tájékoztatja a lakosságot, hogy a 86. sz. főút Vát elkerülő szakaszt 2009. június 10-én forgalomba helyezi.

Az új nyomvonalon megépült szakasz 4560 m hosszú, melyből 1040 m 2x1 forgalmi sávval, míg 3520 m 2x2 forgalmi sávval került kialakításra. Az útszakasz jelentős része megegyezik a leendő M86 jelű gyorsforgalmi út nyomvonalával. A beruházáshoz kapcsolódóan az útépítési munkálatokon túl megépítettünk két patak-hidat, valamint két közúti felüljárót, melyek közül az egyik egy korszerű külön-színtű csomópont részét képezi, továbbá két körforgalmi csomópontot is létesítettünk.
A Kőrispatak hídja vadátjáró funkciót is ellát egyben, ezen kívül további három hüllőátjárót is építettünk.

A beruházás legfontosabb célja volt Vát község átkelési szakaszának tehermentesítése. A kiváltott útszakaszon a közlekedés biztonságának növekedése mellett csökkenni fog a lakókörnyezet zaj, rezgés, levegőszennyezése. Az új utat igénybe vevők tapasztalni fogják az utazási komfort növekedése mellett azt is, hogy a közlekedési idő jelentős mértékben csökkenni fog.

A beruházás adatai:

Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Kivitelező: Teerag – Asdag AG.
Szerződéses ár: 2 677 290 728 Ft + Áfa.

Mindenkinek jó utat és balesetmentes közlekedést kívánunk!
Fricy Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17167

Az 51-es úti csomópontnál irtják a növényzetet.

A Ráckevei Duna-ágnál lévő híd mellett régészkednek.

Előzmény: Törölt nick (17166)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17166

az M0D-ről van valakinek infója?

 

- elkezdték-e a zépítést az M1-M6 szakaszon?

 

- mi van a függőben lévő 2 lávmitenderrel?

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17165

A mi 86-sunk nem matrica köteles már ma is?

 

3 rövid szakaszon...

 

persze aki ezeket érinti, az kénytelen megvenni a matricát, deazé a matrica árát ne hasonlíccsuk már az eútdíjhoz...

 

aki sokat szaladgál, az majd akár a 10xesét is fizetheti a mostani matricának...

 

a sok bumburnyák meg nem fogja érteni, hogy miért olyan qrva drága a fuvar, miért drágul minden...

 

 

Előzmény: Törölt nick (17163)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17164
Előzmény: FAndrás (17161)
FAndrás Creative Commons License 2009.06.10 0 0 17161
Nem tudtok abba segíteni hogy hol tudok olyan térképet találni neten amelyiken fent van a Balatonfüzfő és M7 köti Autóút?

Köszi
Fricy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17160
Kiírták a közbeszerzést az M7 pusztazámori csomópontjának teljes értékűvé való átalakítására.
http://www.nif.hu/hirek/255
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17159
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 17158

Az auchan melletti M5 szakaszon nincs változás a seb. korlátozásban

Előzmény: radio100jozsi (17146)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17157

hát a békaevőknél télleg jól megvágják a zembert, ahhoz képest a matricák ára szinte röhejesen kevés, különösen svájcban...

 

nálunk ugye a teherautós sztrádahasználat úgy van kikényszerítve, hogy a főúthálózat kisebbnagyobb szakaszaira is matricahasználatot írtak elő nekik, úgy kitanálva, hogy ne nagyon tudjanak csikicsukizni, inkább egy baszóggymeg dünnyögéssel megveszik a matricát és felhajtanak a pályára...

 

a franciáknál nem matricás a rencer, ott ezt nem tudják eljátszani...

(monnyuk különösebben nem is izgat, egyék meg amit főztek...)

 

 

Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.

 

nesze neked spanyolviasz: NO TOLL!

 

katasztrófa, hogy mennyire elment egész ajrópa balrafele...

(nincsenek is jobboldali pártok, egyik baloldalibb, mint a másik, a széljobb is inkább nemzetiszocialista, mint jobboldali...)

 

 

a 2vh után (germánia, itália már a ború előtt) a nyugateu országok intenzív pályaépítésbe fogtak, úgy, hogy az ágazat (még) nem biztosított erre elegendő fedezetet, hisz nem volt még annyi autó, és a sarc is kisebb volt, ennek ellenére szépen invesztáltak a jövőbe.

 

mostmeg az egész a visszájára fordult: a forgalom óriási, irdatlan adóbevételt biztosít az ágazat, önjáró módom képes biztosítani a fejlesztés/üzemeltetés költségigényét, de hiába: a feneketlen bendőjű szociális hálónak semmi nem elég, csak hápog, mint a kaukkfióka: mégtöbbpézt, mégtöbbpézt...

 

noszahát, akkor üssük azt a lovat, amelyik húz...

 

Előzmény: T.Pisti. (17156)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17156
"a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat..."

Faterom kamionos, szóval tudom mi a dörgés és vannak olyan vállalkozók akik MEGPARANCSOLJÁK a sofőrnek, hogy ne sztrádán menjen, hanem közúton. Példa az előző cége: Franciaországba menet elég sokszor közutat kellett használni, hogy úgy spóroljanak a pálya díjon. Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.
Előzmény: Törölt nick (17154)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17155

pontosan...

 

annyit korrigálnék, hogy a bevételt sarcot nem az M5/M6 üzemeltetők teszik zsebre, hanem állambácsi, aki lízingdíjat fizet az üzemeltetőknek...

Előzmény: hotrod25 (17151)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17154

tudtommal csak A2->86 viszonylatban van hozzánk átterelődés útdíj miatt, a román-olasz, és román-baltikum viszonylatok azért tesznek kerülőt felénk, hogy elkerüljék a barbáriákat... (szrbijját és ukrániát)

 

namost csakazé bevezetni eútdíjat, hogy a 86ról visszatereljük a forgalmat az A2-re, és ezzel egyfüstalatt jól megszivassuk a hazai fuvarozókat is, konkretén kibaszott hüje ötletnek tűnik...

 

 

ez kb. olyan szintű ötlet, mintha minden autósnak alanyi jogon havonta kiküldenénk egy szép kerek összegű bírságcsekket, ezzel biztosítandó, hogy egyetlenegy gyorshajtó se ússza meg a büntetést...

 

 

a megoldást én inkább arrafelé keresgélném, hogy úniós szinten kijelencsük:

 

nem kell semmiféle útdíj, semmiféle matrica, hiszen az autóssarcok BŐSÉGESEN fedezik a közutas kiadásokat...

 

a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat...

 

 

a központi elhelyezkedés meg nyilván nagyobb tranzitterhelést jelent, de egyben jó üzleti lehetőséget is, amit csak a nagyonhüjék nem tudnak kihasználni...

(sanszos, hogy mi ebbe a kategóriába tartozunk. pl. a forma1 is kizárólag nálunk veszteséges üzem)

 

 

lassacskán el kéne dönteni, hogy únió akarunk lenni, vagy kicsinyesen önző országocskák gyülekezete, akik ahelyett hogy vállalnák kötelezettségeiket (pölö. a kijelölt úniós tranzitutak megépítését és üzemeltetését), inkább azon ügyködnek, hogy hogyan tolják át a szart a másik portájára...

 

sógorék, nyasgem.

Előzmény: esencia (17150)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17153
A lényeg, hogy tranzit nem átok, hanem áldás, ha megfelelőek a feltételek.
Előzmény: hotrod25 (17151)
T.Pisti. Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17152
Elektronikus útdíj sztem még eléggé a távlatokban van nálunk. De tökéletesen működik Csehországban, Ausztriában, Németországban és még lehetne sorolni a többi NY európai országot. Nálunk is ez kéne.
Előzmény: esencia (17150)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17151

Szerintem meg a tranzit a gazdaság egyik húzóágazata lehetne, ha kihasználnánk az ország földrajzi elhelyezkedéséből fakadó előnyöket, és megfelelő kapacitású, nyomvonalú pályákat építenénk. Ehhez mondjuk nem kéne privatizálni a pályákat, sőt M5 M6-ot is vissza kellene szerezni, hogy a használati díjból befolyt hatalmas összegek az államkincstárhoz kerüljenek. Ha már a régió tranzitjának nagy része a mi leendő elsőrendű, gyors ap hálózatunkat használja, a raktárközpontok, lerakatok is nagyobb számban épülnének, sőt a kamionszervizek, mosók, vendéglők is profitálhatnának. Ugyanez a vasútra is igaz.

Előzmény: esencia (17150)
esencia Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17150
Az osztrákok, meg a 86-os ügyében teljesen igazad van. A kamion ugyanis arra megy, ahol leggyorsabban halad a legkevesebb útdíj mellett. Erre szolgálna az elektronikus útdíj, amire van már példa Nyugat-Európában. Ha egyszer megépül a rendszer az útdíj változtatásával lehet a forgalmat szabályozni. Pl kiderülne, hogy a hétvégén mit keres az a sok külföldi kamion az útjainkon.
Előzmény: Törölt nick (17149)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 17149

csorna: a sógorok mennyenek a büdös picsába!

 

31: azért itt is van kamion elég szépszámmal, bár kétségtelen, hogy a 86nak csak a töredéke...

(a sógorok mennyenek a büdös picsába!)

 

43: már épül, mit akarsz vele?

 

10, M0Ny: ezek miatt is szoktam időnként nyavajogni...

(teljesen nyilvánvaló, hogy ezeknek, meg a munkásnak nagyságrenddel több haszna lenne, mint az épülő M6 folytatásnak...)

 

 

M9 Dv-Sz: nehéz ügy...

igazából az lenne jó, ha itt épült volna már egy főút, akkor egyértelműen látszódna, hogy mekkora itt a forgalmi igény...

nekem úgy tűnik, hogy nagyon gyér, az autóúti vonalvezetés meg nagyon drága ilyen terepen...

 

M8:K-Sz: ez vót az eredeti hír, amin kicsit kiakadtam...

kinek? minek?

 

kell egy K-észak, nagykőrös, cegléd-dél elkerülő, oszt kalap kabát, az M8 ezen szakaszát a 441es tökéletesen helyettesíti még 30 évig...

 

 

 

tavasszal voltam csecsnyában, és ott bizonyosodtam meg arról, hogy autópályán kívül is van élet...

 

ugyanis a főút náluk nem egy zsúfolt, keskeny szarrakást jelent, hanem egy széles, jó minőségű utat.

ami lehet közlekedni.  (bár elkerülőkkel némileg hadilábon állnak, de nem 1xű a terep arrafele)

pályát meg oda kell építeni, ahol a jó minőségű és széles főút kapacitása már kevés...

Előzmény: hotrod25 (17148)
hotrod25 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17148
Ne engem akarj meggyőzni, én is örülnék, ha megvalósulna amit írsz, de az is biztos, hogy mindenkinek a lakhelye körüli közlekedési problémák megoldása a legfontosabb. Szörnyű lehet Csornán, vagy a 85,86-os mellett éjjel arra ébredni, hogy beremeg a ház egy elhaladó kamion miatt, azért ez a 31-re nem igaz. Ott van a 43, 10, M0 nyugat, de az M9 Dombóvár-Szekszárd, M8 Kecskemét-Szolnok is nagyon fontos több tízezer embernek, és nemcsak a gyors eljutási idők miatt (a 13e ej/nap csak az egyik, bár kétségtelen fontos szempont). Igaz az itt felsorolt útszakaszok belátható időn belül megvalósulnak, a 31-re pedig tervek sincsenek, de az újraaszfaltozás egy kicsit gyorsítja majd a tempót. 2013 után pedig ennek kell következnie.
Előzmény: Törölt nick (17147)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 17147

új nyomvonalat.

jászberényig.

onnan meg elkerülőket domándig.

ahol véget éra zút...

 

 

ez nem főúti nyomvonal, hanem a régi településösszekötő dúlőutak lettek főútnak kinevezve...

 

nagykátáig a 40kmből vagy 15km átkelési szakasz, miközben az ÁNF 12-13eEj/n...

 

a mendei útszéli CBA vásárlói reggelente km-es sort duzzasztanak vissza...

 

csúcsban a bekötő utakról több perces várakozás után lehet csak kihajtani rá...

 

 

ennyi elég lesz?

Előzmény: hotrod25 (17142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!