A 88-as út után nincs kiépítve a déli oldal (majd a Szeleste elkerülő részeként) ezért amíg az nem készül el, addig a Csorna felőli 1 km az csak 2X1-es.
Hamarosan tervezik a 21. sz. főút szakaszait – kihirdetésre került a tervező 2009. 06. 10.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a 21. sz. főút 1+300 - 48+100 km szelvények közötti szakasz előzetes (környezetvédelmi) vizsgálati dokumentációjának elkészítésére, illetve a 21. sz. főút 1+300 – 7+850 km és 9+850-15+050 km szelvények közötti szakaszok négynyomúsítása engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítésére.
A kiírt tenderre négy pályázat érkezett. A nyertes az Utiber Kft. lett, a szerződéses összeg: 143.850.000.-Ft + Áfa.
Régészkedés, lőszermentesítés: NIF feladata (pontosabban felelőssége), vagyis a kivitelezőnek "tisztán" kell átadni a terepet. Úgyhogy ezeket a dolgokat megcsinálhatják eredményhirdetés előtt is.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. örömmel tájékoztatja a lakosságot, hogy a 86. sz. főút Vát elkerülő szakaszt 2009. június 10-én forgalomba helyezi.
Az új nyomvonalon megépült szakasz 4560 m hosszú, melyből 1040 m 2x1 forgalmi sávval, míg 3520 m 2x2 forgalmi sávval került kialakításra. Az útszakasz jelentős része megegyezik a leendő M86 jelű gyorsforgalmi út nyomvonalával. A beruházáshoz kapcsolódóan az útépítési munkálatokon túl megépítettünk két patak-hidat, valamint két közúti felüljárót, melyek közül az egyik egy korszerű külön-színtű csomópont részét képezi, továbbá két körforgalmi csomópontot is létesítettünk. A Kőrispatak hídja vadátjáró funkciót is ellát egyben, ezen kívül további három hüllőátjárót is építettünk.
A beruházás legfontosabb célja volt Vát község átkelési szakaszának tehermentesítése. A kiváltott útszakaszon a közlekedés biztonságának növekedése mellett csökkenni fog a lakókörnyezet zaj, rezgés, levegőszennyezése. Az új utat igénybe vevők tapasztalni fogják az utazási komfort növekedése mellett azt is, hogy a közlekedési idő jelentős mértékben csökkenni fog.
A beruházás adatai:
Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Kivitelező: Teerag – Asdag AG. Szerződéses ár: 2 677 290 728 Ft + Áfa.
Mindenkinek jó utat és balesetmentes közlekedést kívánunk!
hát a békaevőknél télleg jól megvágják a zembert, ahhoz képest a matricák ára szinte röhejesen kevés, különösen svájcban...
nálunk ugye a teherautós sztrádahasználat úgy van kikényszerítve, hogy a főúthálózat kisebbnagyobb szakaszaira is matricahasználatot írtak elő nekik, úgy kitanálva, hogy ne nagyon tudjanak csikicsukizni, inkább egy baszóggymeg dünnyögéssel megveszik a matricát és felhajtanak a pályára...
a franciáknál nem matricás a rencer, ott ezt nem tudják eljátszani...
(monnyuk különösebben nem is izgat, egyék meg amit főztek...)
Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.
nesze neked spanyolviasz: NO TOLL!
katasztrófa, hogy mennyire elment egész ajrópa balrafele...
(nincsenek is jobboldali pártok, egyik baloldalibb, mint a másik, a széljobb is inkább nemzetiszocialista, mint jobboldali...)
a 2vh után (germánia, itália már a ború előtt) a nyugateu országok intenzív pályaépítésbe fogtak, úgy, hogy az ágazat (még) nem biztosított erre elegendő fedezetet, hisz nem volt még annyi autó, és a sarc is kisebb volt, ennek ellenére szépen invesztáltak a jövőbe.
mostmeg az egész a visszájára fordult: a forgalom óriási, irdatlan adóbevételt biztosít az ágazat, önjáró módom képes biztosítani a fejlesztés/üzemeltetés költségigényét, de hiába: a feneketlen bendőjű szociális hálónak semmi nem elég, csak hápog, mint a kaukkfióka: mégtöbbpézt, mégtöbbpézt...
"a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat..."
Faterom kamionos, szóval tudom mi a dörgés és vannak olyan vállalkozók akik MEGPARANCSOLJÁK a sofőrnek, hogy ne sztrádán menjen, hanem közúton. Példa az előző cége: Franciaországba menet elég sokszor közutat kellett használni, hogy úgy spóroljanak a pálya díjon. Szóval egyértelműen olyan megoldást kéne kitalálni, hogy automatikusan sztrádán menjen a forgalom ott ahol lehet.
tudtommal csak A2->86 viszonylatban van hozzánk átterelődés útdíj miatt, a román-olasz, és román-baltikum viszonylatok azért tesznek kerülőt felénk, hogy elkerüljék a barbáriákat... (szrbijját és ukrániát)
namost csakazé bevezetni eútdíjat, hogy a 86ról visszatereljük a forgalmat az A2-re, és ezzel egyfüstalatt jól megszivassuk a hazai fuvarozókat is, konkretén kibaszott hüje ötletnek tűnik...
ez kb. olyan szintű ötlet, mintha minden autósnak alanyi jogon havonta kiküldenénk egy szép kerek összegű bírságcsekket, ezzel biztosítandó, hogy egyetlenegy gyorshajtó se ússza meg a büntetést...
a megoldást én inkább arrafelé keresgélném, hogy úniós szinten kijelencsük:
nem kell semmiféle útdíj, semmiféle matrica, hiszen az autóssarcok BŐSÉGESEN fedezik a közutas kiadásokat...
a cél meg az, hogy minden autós és minden kamionos a legmodernebb infrát használja, ami rendelkezésre áll, és ne dőlőutakon kerülgesse a drága pénzért megépített pályákat...
a központi elhelyezkedés meg nyilván nagyobb tranzitterhelést jelent, de egyben jó üzleti lehetőséget is, amit csak a nagyonhüjék nem tudnak kihasználni...
(sanszos, hogy mi ebbe a kategóriába tartozunk. pl. a forma1 is kizárólag nálunk veszteséges üzem)
lassacskán el kéne dönteni, hogy únió akarunk lenni, vagy kicsinyesen önző országocskák gyülekezete, akik ahelyett hogy vállalnák kötelezettségeiket (pölö. a kijelölt úniós tranzitutak megépítését és üzemeltetését), inkább azon ügyködnek, hogy hogyan tolják át a szart a másik portájára...
Elektronikus útdíj sztem még eléggé a távlatokban van nálunk. De tökéletesen működik Csehországban, Ausztriában, Németországban és még lehetne sorolni a többi NY európai országot. Nálunk is ez kéne.
Szerintem meg a tranzit a gazdaság egyik húzóágazata lehetne, ha kihasználnánk az ország földrajzi elhelyezkedéséből fakadó előnyöket, és megfelelő kapacitású, nyomvonalú pályákat építenénk. Ehhez mondjuk nem kéne privatizálni a pályákat, sőt M5 M6-ot is vissza kellene szerezni, hogy a használati díjból befolyt hatalmas összegek az államkincstárhoz kerüljenek. Ha már a régió tranzitjának nagy része a mi leendő elsőrendű, gyors ap hálózatunkat használja, a raktárközpontok, lerakatok is nagyobb számban épülnének, sőt a kamionszervizek, mosók, vendéglők is profitálhatnának. Ugyanez a vasútra is igaz.
Az osztrákok, meg a 86-os ügyében teljesen igazad van. A kamion ugyanis arra megy, ahol leggyorsabban halad a legkevesebb útdíj mellett. Erre szolgálna az elektronikus útdíj, amire van már példa Nyugat-Európában. Ha egyszer megépül a rendszer az útdíj változtatásával lehet a forgalmat szabályozni. Pl kiderülne, hogy a hétvégén mit keres az a sok külföldi kamion az útjainkon.
Ne engem akarj meggyőzni, én is örülnék, ha megvalósulna amit írsz, de az is biztos, hogy mindenkinek a lakhelye körüli közlekedési problémák megoldása a legfontosabb. Szörnyű lehet Csornán, vagy a 85,86-os mellett éjjel arra ébredni, hogy beremeg a ház egy elhaladó kamion miatt, azért ez a 31-re nem igaz. Ott van a 43, 10, M0 nyugat, de az M9 Dombóvár-Szekszárd, M8 Kecskemét-Szolnok is nagyon fontos több tízezer embernek, és nemcsak a gyors eljutási idők miatt (a 13e ej/nap csak az egyik, bár kétségtelen fontos szempont). Igaz az itt felsorolt útszakaszok belátható időn belül megvalósulnak, a 31-re pedig tervek sincsenek, de az újraaszfaltozás egy kicsit gyorsítja majd a tempót. 2013 után pedig ennek kell következnie.