Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Itt arról volt szó, legalábbis eredetileg onnan indult a beszélgetés, hogy egy normális remot, ami teljesítményben gyakorlatilag a Csörgő kategóriája, annak lenne létjogosultsága.
A Pupos nagyon vén, nagyon elhasznált és karbantartás 0 volt....
Az off mozdony meg amúgy is egy feszített üzemű,( ha ment akkor nagyon, ha nem akkor nagyon nem...) jószág. A karbantartás vagy inkább karban nem tartás azért folyamatos volt, de szintén elöregedtek. Erősebbek, a fűtésük jobb, kevésbé macerás volt mint az ontopic kedvencünknek...
Drukkolok hogy kibírja az utat, gondoltam befizetek a menetre, de meggondoltam magam: bent szorongani a "hozzáértők", a rajongók között a vonaton, hallgatni a baromságokat, csillagászati áron inni a lidlis langyos sörnek nevezett lópisát...-:)
A konyhához meg semmi közöm ( ilyenkor sajnálom hogy nem noszis vagyok...) , vagy ha igen akkor fintorogni a masina harmatos teljesítményén....-:)
Kis régi történet: Ha a pl. a 8234-et váltottam, vagy a 824-es gépét, akkor az első kocsiban dekkoltam a peronon, és hallgattam, illetve csekkoltam hogy húz, 1-d-ben mennyire gerjed fel ( igen, a a motorok hangján lehetett hallani ! ), hogy pörög ki, a turbó állapotáról is meg lehetett győződni, mert "hazafelé " a hosszú orra volt a kocsik felé....
Röhögni fogsz, de egyébként igen. Került elő néhány pár száz üzemórás motor, amik szükségáramforrások gépei voltak. Nem nagy munkával át lehet őket alakítani vasúti üzemre és gyakorlatilag olyan, mint az új.
Most egy kicsit megzavarodtam, ezek szerint eljutottunk oda, hogy a vonali nosztalgiaüzem tönkreteszi a nosztalgia járműveket, az anyagolás viszont kíméli őket?
Ne legyél már ennyire kretén! :-D Biztos vagyok benne, hogy az ex-225 jól fel lesz készítve az útra, és semmiféle probléma nem lesz vele! A tulajdonos elemi érdeke is ez, hiszen profittermelés céljából tervezik üzemeltetni.
Ne, mert majd ott is elkezdi firtatni, hogy nem döglik-e be az autópályán... Menjen inkább gyalog! Akkor biztosan odaér. De ha mégsem, akkor sem fogja hiányolni senki sem... :-)
Még mielőtt szétszednének a többi fanok ( mert annak tartom magamat is...) drukkolok neki, de sajnos vagy inkább szerencsére nem hajtom már őket, de .......A hírek, illetve ahogy látom-hallom őket sajnos nem sok jót jósolok egy terhelt, igazi hajtós személyvonatozásnak.
Tolatgatni, anyagolni, kitolózni nem ugyanaz az mint pl. egy jó kis ablakossal döngetni.....
Szerintetek a 209-es pupi kibirna a Tapolcai utat ha ilyen rossz allapotban vannak a puposok????Mert eleg rossz allapotban vannak mint tudjuk,gyengek es gyakran megfekszenek!!!!Velemeny????😐😐😄
Én emlékszem 2004-ben a 233-asra, sőt, fotóm is van róla néhány. Az a svájci óra 70-nél is olyan füstoszlopot hányt, mint egy szénerőmű. Persze 70-ig is csak jó hosszú távon sikerült gyorsítania a 4-5 kocsit...
A 400-as púposok főgépcsoportja 800kW-ra van állítva. Volt többféle elképzelés a villamos fűtésre is (a motor vihogva tudja a plusz teljesítményigényt), de "drága az, nem kell" alapon elmaradt.
Sajnos a két gépnél is a részletekben lakik az ördög (pedig bitang jó masinák lehettek volna, ha csak egy kicsit is igényes munkát végeznek az átalakítók), úgy a tervezést, mint a kivitelezést csúnyán összecsapták, hitvány munka lett. Maga a főgépcsoport viszont hibátlan (azt egyben hozta a Zeppelin PS).
Volt is erre terv. PA4 motort bele, nagyobb villamos teljesítmény (amihez a villamos gépeket ki is mérték), de aztán, mint sok már értelmes elképzelés, ment ez is a levesbe. Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony.
Szép nagy agglomeráció a Bp-Miskolc vagy a Bp-Nyíregyháza (Fekete Vonat) viszonylat :)
A háború előtt csak a MÁVAG-Ganz-Északi Jjü hármasnak volt egy becsatornázott bejáró útvonala a ceglédi oldalból, de azonkivül nálunk ez a agglomerációból bejárás ismeretlen volt, mert maga az agglomeráció volt az iparvidék (pl, Újpest)
A világháború előtt az utazott akinek muszály volt és aki anyagilag megengedhette magának. Az erre az utasmennyiségre specifikált járműállományra - amit a háború alaposan megtépázott - ömlött rá ez a hatalmas utasterhelés 1950-től, amit végül úgy orvosoltak, hogy felpörgették a Cak szekrényes járműcsalád gyártását - de csak 56 után.
Bárcsak még időben "púposnak kinéző remotokat" csináltak volna az M40-esekből, ahelyett, hogy a korántsem világszám/sikertörténet, gyenge, de legalább piszok karbantartásigényes VFE motorokkal nyűglődnek, elvérzésig.
Ha a nyolcvanas években egy max. hatvanhattonás, villamosfűtéses lomot reszeltek volna - a VFE motor szigorú kihajítása mellett - a göncökből, a sóhajtozás helyett most más is lenne ebben a topikban.
Az egykabinos, százas, fűtésre alkalmas, mellékvonalra beengedhető mozdony nagyon sokat dobott volna a máv dízelüzemén. Mert egy olyan mindenre jó.