E91,ja tényleg nincs 1580 pontosan :). Akkor valószínű ez lesz az. Kíváncsi leszek mennyiben változik meg majd az autó ilyen normál gumival.Csak előre fog menni azért parázok és kérdeztem,mert első a biztonság és ez csak egy egyszerű normál gumi,nehogy baj legyen.
Köszi!Majd kicsit körbenézek e témában.Az a poén amit belinkeltem az Atu oldaláról gumit tegnap még 52 euró volt ma meg 72,de az is lehet több sört ittam a kelleténél és benéztem (2 volt) :) .
Máshol jóval olcsóbb pl ez a gumi,atu drága lehúzós banda.
Ez is megfelelne akkor,mert enne jók az adatai nagyon.
Az a baj annyi féle fajta van,hogy az ember azt se tudja merre és természetesen a legjobbat szeretné.Pl ez itt adatok alapján az egyik legjobb,árban meg jóval a többi alatt van.Én Michelin-re esküszöm,de Goodyear rft-vel vettem az enyémet és nem csalódtam benne.Annyi,hogy most rft nélküli gumit fogok venni,mert írtátok ég és föld a normál meg az rft közti különbség komfortban.Defektjavító készletem van kettő is a kocsiban,ha baj lenne,megjegyzem vagy tíz éve kaptam utoljára úgyhogy ilyen időszakonként belefér.
Én is a Ventus Prime 3-at vettem, ugyanazon okokból kifolyólag mint amit te is felsoroltál. 23k/db volt postázva a 17" 225/45. Egyébként nagyon meglepett, hogy mennyire csendes, de lehet csak a téli gumi után tűnik annak.
Ebben nem nagyon vagyok otthon és nem tudom mennyire való egy ilyen gumi egy 1.6 tonnás autóra.Valami rémlik,van olyan megjelölés,hogy XL,gondolom ez valami erősített változat lehet.
Úgy döntöttem, hogy olajat cserélek , de most megcsinálom én, mert látni akarom, hogy milyen az 5W-30 olaj, ill. ha feltöltöm és megnézem a nívót akkor lesz mihez viszonyítanom.
Realoem-en néztem a cikszámokat, gondolom az pontos:
- az olajszűrő tartalmazza az olajleeresztő csavarhoz kellő tömítést? Igen, nem, gyártó függő? Lehet, hogy külön kell rendelni: 88002288327 Inspection kit I Value Line ?
- motorolaj: azt tudom, hogy 5W-30 LL-04 kel, de pontosan mennyi? Kell-e más specifikációt is nézni?
Sosem volt olyanom, én csak LI-t használtam, szereltem. Állítólag elég, az új AL sokat is tud, jókat is mondanak róla. Én a több fej híve vagyok, jobban lefedi az autó sziluettjét, így a LI-re tettem :)) és be is vált eddig nekem is, meg akiknek adtam, azoknak is.
Az az aggasztó, hogy 95% M0 és főútak...Az a baj , hogy nem tudom , hogy mennyire híg az 5W-30... Az off autóban dci motorhoz 5w-40 fullszint ennyire nem híg. Na de akkor is, mi a fenétől ilyen magas a szint?
Sokat használod városban rövidebb utakon? Mert olyankor a gázolaj ami regeneráláskor belekerül felhigítja, és nem megy annyt üzemmelegen az autó, hogy rendesen kipárologjon belőle. Nekem is volt hasonló az előző, itt OFF autómmal, ott 360 km autópálya megoldotta a dolgot.
Hirtelen ötlettől vezérelve kimentem megnézni , az a gumis ékszíjtárcsát, az köszi patent állapotban van. Ha már ott voltam megnéztem az olajat is, mert hétfő óta áll az autó gondoltam most valós képet kapok. Annyira lett valós a kép, hogy max. fölött van a szint 1,5 cm-rel, bár igazából annyira folyós-maszatos minden, hogy elég nehéz megmondani, de max. fölött van bőven az tuti.
Olajcsere óta 4000 km-t tettem bele, dpf hiba nincs (gondolom regenerál).
A múltkor is volt már hasonló problémám, akkor mikor észrevettem, rá két hétre olajat cseréltettem.
Aggaszt, hogy esetleg a gázolaj hígítja a a motorolajat. Kiolvasással megtudhatok bármit is ami erre a problémakörre utalhat? Mit javasoltok? Esetleg azonnal olajcsere?
"Ugye nem ritka, hogy valamit itthon 40ért árulnak közbe meg 5ezerért meg lehet venni kínából hasonlót vagy akár ugyan azt azonos vagy éppen más néven."
annyira nem vont a dolog, hogy drágát vegyek, akkor semmilyet se. igazából még sose kaptam gyorshajtási büntit, csak meglepődtem, hogy mostanság van ócsóért is míg régen nem volt, de ha az ócsó xar akkor nem érdekes a dolog. Ahol rendőr általában mér errefelé ott úgy sem tudnák nagyon gyorshajtani. Pályán meg megvagyok a 145km/h val.
8 éve blokkolózok, forgalmaztam is, beszereltem is, elmondom, hogy szokott ez menni:
kérdenek fórumon, olcsó Kiyó? - ne vedd, xar - á, biztos jó az - megveszi (vagy már addigra megvette) - beszopja - beszopja még1x - :))
innentől 2 eset van: 1) jön, télleg xar, vesz jobbat 2) eltűnik, elkussol, nem ismeri be, hogy xart vett.
csak el kell olvasni a gagyik leírását: érzékelés 200-2000m... de fele olyan volt, hogy az SCS-103-at nem is érzékelte - na az a CAM-t se fogja, 100m-en meg tuti nem. Közelre blokkolni nehezebb, mint 1 km-re.
Én már nem foglalkozom vele, most jót teszek a forgalmazóknak, mert a drágát ajánlom - de az műxik, az olcsó meg nem, ilyen 1ccerű.
Van ennek topicja, ott kérdezd, rádrepülnek az ajánlatok rögtön :))
ui: igen, próbáltuk, 6 fejes kijók, blinderek lazán meg lettek mérve saját teszteken 10-ből 6-7x.
próbáltad? azért nézegettem ezeket az olcsókat mert kb ugyan annak tűnik mint a Kiyo. Ugye nem ritka, hogy valamit itthon 40ért árulnak közbe meg 5ezerért meg lehet venni kínából hasonlót vagy akár ugyan azt azonos vagy éppen más néven.
hát akkor lehet maradni kell az igo trafitérképnél és kész. Amúgy se túl esélyes, hogy bemérnek az 51-esen ahol a 90es tábla mellett jó ha 70el tud menni az ember.
ezt tudom, a kérdés az, hogy vajon működik e. Mert ha működik a pár ezres mérő akkor a pár ezres blokkoló is működhet. Lehet veszek 2800ért egy ilyet játszani.
Ez a GPS alapú kütyü jó lehet (ha lehet frissíteni az adatbázisát), de ezért lógjon ott még egy vacak a szélvédőre tappancsolva (40 rugóért)? hisz ezt a funkciót az összes normális navigáció tudja már... meg persze az összes online-telós is.
"Tehát ha nem szeretnél blokkolót de detektort igen és az új trafikra is akarod hogy jelezzen (ami nem fix) akkor egy ilyesmire van szükséged"
Ugye tudod, hogy lézer esetében nincs szórt sugár mint radarnál, tehát ha a lézerdetektor bejelez, akkor már a lézersugár éri a kocsit, tehát be vagy mérve, onnantól már tökéletesen mindegy, hogy mit csinálsz, fékezel vagy sem. Nulla értelme van
Ha ilyen csíptetőset szeretnél akkor Valentine V1 vagy Whistler, de az új CAM-S1 lézerre nagy szerencse kell h jelezzen akármelyik mert alacsonyan lő a lézerrel így nem biztos h eléri a szélvédőt.
A radaros ellen (M0 dobozok + véda + külföld) ez jó ha nem akarod figyelgetni a táblákat meg a konzolokat.
De itt tényleg nincs időd lassítani, max arra jó h tudod h most mérnek-e vagy csak ijesztgetnek a kint hagyott autóval, de olyan helyeken tök jó ahol kint felejtették a 30as korlátozást és ha nem jelez akkor tudsz gyorsítani értelmes sebességre...
lézerrel bemér messziröl, aztán amikor közelebb érsz megnézi a rendszámodat ha nem kanyarodsz le vagy fordulsz vissza, mivel videofelvétel készül. Bár hallottam olyat is hogy visszaállnak videorol képrögzitésre.
radarokat mutatja a waze, lézer viszont kilométerekröl bemér, nem szoktam száguldozni de multkor pl egy 5 km egyenesben totál beláthato 15m széles uton mértek be 113al mert előztem egy 80al töketlenkedőt.
Nekem 2007 óta van bent a 4 fejes, és még nem fizettem. Pedig lett volna rá alkalom gazdagon: asszem most járok az 52-dik esetnél, hogy bejelzett... :))
Én is meglepődtem, amikor megláttam hogy lelopták, hogy ez még mindig divat, sikerült még a fényezést is szétkarcolniuk és az egyik lábát az emblémának bele is törték. Pedig csak 20 percre hagytam magára az autót, Budapesten egy abszolút biztonságos környéken.
van még ilyen, hogy lelopják? Úgy 25éve volt az jellemző, hogy lopkodták a kocsik emblémáit. Én azóta nem is hallottam ilyenről.
Szerintem veszek tesztnek 1 ilyen szürke carbont:
HA normális akkor veszek előre is. Bár az árát és a magyar posta árait ha figyelembe vesszük lehet meg kéne vennem a kettőt. Az fő dilemmám, hogy kínából 5 ért teljes szettet lehet rendelni, de nem tudom megítélni képek alapján, hogy milyen lehet:(
Nekem is kínai van a motorháztetőn 1 éve, miután lelopták az eredetit. Jól bírja, annyi a gond vele, hogy egy kicsit sajna ferde, de legalább ezt nem fogom sajnálni ha lelopják ismét :(
de ezek ugyan azok a 2000ft os kínai emblémák amikkel teli van a piac. Mondjuk lehet megér egy tesztet, ha meg ócska akkor megy a fiókba vagy visszaküldöm az eladónak.
én be se szoktam kötni a rádió antennáját. nincs se értelmes zene a rádiókban se értelmes minőség.
Persze minden esetben jobb ha az ember az igényinek pontosan megfelelő kocsit vesz, de ez csak úgy oldható meg ha újat vesz, vagy ha évekig keresi a megfelelőt így, hogy a sok egyedi extrának hála valószínűleg két teljesen egyforma 3 as nincs is az utakon.
Ha tízszer ennyit adnának amennyibe kerül ez a vacak,hogy szereljem fel,akkor is nemet mondanék,jelen pillanatban.100-as szorzónál jöhetne előre is nem bánom :).
Jól benne vagytok a zene témában látom :)
Na,ez az utolsó ami nekem fontos egy autóban,zörögjön benne valami azt kész,rádión kívül én mást nem hallgatok amúgy sem. De hát nem vagyunk egyformák.
Mindenesetre jól kivesézitek a témát :).
Szerintem jobb olyan autót venni ami az ember igényeinek megfelel,mint később" ciccezni miiccezni-xenonozni-álpájnozni stb-stb.Mee még visszamegyünk a nájkráderfények világába ittennék azt húúúúhaaaaaa ......:)
nem az ár a kérdés, hanem, hogy milyet érdemes venni. nem fog odaverni 10-20 ezer ha az autót meg tudtam venni, de ha az utángyártott ugyan olyan akkor nem szórnám a pénzt.
Atitdi(innen a fórumról) biztos tud gyárit jó áron! Azok a 2-3 ezer forintosak elég gagyin néznek ki, bár messziről úgy sem lehet észrevenni 😁 vagy tele van az internet bontott e9x -el, szerintem ott is találsz olyat ami nem kopott pár ezerért.
Ha szükségem van e91 re hátsó emblémára akkor érdemes foglalkozni ezekkel a kb mindenhol neten kapható 2-3ezres kínai dolgokkal vagy csak a gyári? Vicc, hogy googlben keresve olyan eladót nem is találtam aki gyári emblémát árul, de olyat aki kínait egy rakást.
Azért egy ilyen prémium márkánál lehetne alap a 6 hangszórós kivitel. Nem tudta mit vállalt az aki még az alap hifit sem rendelte meg, ami számomra amúgy sem biztosít élvezetes hangzást. Igazából én sem bömböltetem a rádiót, de szeretem ha szépen, tisztán szól és nem torzul be ha kicsit hangosabban hallgatom. Nekem a közepes hifi már kielégíti az igényeimet. Egyébként az lci-be mintha szebben szólna az alap is mint a simában.
Én raktam be magamnak Alpine Hifi upgarde-et e91-be. Teljesen meg vagyok vele elégedve. Stereót tekintve (első hangszórók) hozza a Logic7 szintjét. Nyilván összességéban gyengébb mert a hátsókat nem cseréled de a vezető oldalon nagyon kellmes. Ha térhatású hang kell sok sok hangszóróval akkor nem jó, de stereo zenélésre szerintem tökéletes.
a rádió és a hangrendszer nincs beírva, a többit nem figyeltem, de amúgy is elég kurta a lista, úgy emlékszem sima nyelvi dolgok leírása is hiányzik belőle
majd kiderül még. Érdekes, most kértük le haver szintén e91 es kocsijának az adatait és az extra listán nem írják se azt hogy milyen rádió se hogy milyen hangrendszer, meg úgy amúgy is alig van valami az adatok között. Mondjuk aza kocsi régebbi 3évvel, lehet akkor még nem vezették netre olyan alaposan.
Akkor maximum kicseréled az ajtóban lévő hangszórókat. Nekem az e92-ben alap hifi volt és találtam ebayen a komplett logic7 szettet 70 ezerért, utána kérdeztem és mondták hogy a hangszórók optikai kábellel vannak bekötve a logic7 Ben, így lemondtam róla. A hangszórókkal is az a baj, hogy kevés a hely és csak úgy tudsz berakni jobbat ha vágdosol. Van pár olyan hangszóró is ami bemegy a gyári helyére de kérdéses hogy azok mennyivel jobbak. Viszont úgy tudom hogy valaki innen a fórumról szerelt be alpine retrofitet csak nem tudom, hogy olvassa el még ezt a fórumot. Ő tudna róla nyilatkozni hogy milyen.
nekem is jónak tűnt, de majd ha itt lesz a gép és átmegy rajta pár cd akkor kiderül, hogy a magasakkal mennyire vagyok elégedett, arra elég háklis vagyok, nem törhetnek és elkülönült magasakat akarok hallani:)
Az extra listán Úgy van rajta, hogy hifi professional 677 , az a logic7. Aminél meg a 776 hifi van az a közepes aminél a tükörnél van csipogó is. Az alap meg a 6 hangszórós, én ahhoz ami a tiédben van nem nyúlnék mert az szépen szól (legalábbis nekem tetszett az enyémben)
igen, igazából azért se tűnt nekem rossznak a rendszer elsőre. Persze kb 30mp-t hallgattam valami fm rádiót. Majd alaposan áttesztelem, de szerintem maradhat. Mondjuk így, hogy be van kábelezve az egész kocsi hátra egy erősítőhöz és onnan a falakhoz, így egy rendszer csere se nagy meló, hétvégén délután meg tudja csinálni az ember magának, ha talál olyan rendszert ami értelmes áron ennél jobb. Sajnos ugye azt nem írják ezeken a képeken, hogy mely esetben milyen típusú csipogók vannak. Ami biztos, hogy az átlag gyári rendszerekhez képest amiket hall az ember (renault, skoda stb) klasszisokkal jobb ami benne van. Persze az is lehet, hogy nem is a gyári van benne, de ezt nem hinném, mert flottakezelőtől van a kocsi.
Ilyesmiről lehet szó, nincs csipogó. Az autó 2006-os, szóval eléggé az eleje, nem tom, később hogy voltak ezek a dolgok.
Tulajdonképp a többi gyári installhoz képest nem is rossz, csak ugye autó-hifit forgalmaztam és építettem sok évig, még a hőskorban, és még emléxem, milyen az, mikor valami jó :))
Sajna, az első ajtóban nincs hely egy normális hsz-nak, door-panelt gyártani nem akartam, szóval maradt ahogy Günter (vagy Juszuf?) összerakta anno :))
Igen, ha professional hifi van benne, akkor az extra listán így van rajta. De szerintem neked a tükörnél nem lesz hangszóró mert az alap hifinél ott nincs. Esetleges utólagosan be lehet építeni, kérdezd meg atitdi-t hátha van neki bontott szett. Nem tudom, hogy az alap hifiben van e erősítő ha van akkor is biztos másabb mint a professional, a hangszórók is szerintem erősebbek mint az alapban. A professional az elég szépen szól, az alap az sajnos elég gyenge, jobb hangszórókkal elég sokat lehetne rajta javítani.
Az extra listán mit ír? Professional? Volt pár e90em és amibe alap hifi volt abban nem volt csipogó amiben professional abban meg volt. Lehet, hogy csak a fejegységed professional? A hifi meg alap? Vagy a prof. fejegység csak prof. Hifihez van?
Az alap hifi 6 db hangszórók, a professional az 8, a logic7 12. De az extra listán meg tudod nézni, ott írja ha professional vagy ha logic, ha nem ír semmit akkor alap. Ha a tükörnél lévő háromszögben nincs hangszóró akkor biztos, hogy alap van benne.
van erre valahol valamilyen táblázat? este kerestem ilyesmit, de nem találtam megfelelő oldalt. Ez a legjobb még amit találtam, de annyira sokkal okosabb nem lettem (más kocsi is): http://babybmw.net/viewtopic.php?f=18&t=6354
Köszi, a keskenyebb gumit fogom venni már biztos, viszont úgy néz ki most mégsem kell még vennem. Itt ez az ember a 4kereket árulja 300ért jól látom? Mert ezt meg meg kellene venni. Gumi árban ad hozzá felnit is.
En ha konfiguralnek magamnak kocsit, hifibol biztos a maxosat tennem be, de a hasznalt piacot elezve ezzel kb egyedul vagyok. Mondjuk a 400k-1.2m felar mellett ez ertheto is.
Hát sajnos, a tömegigény itt is az első, mint mindenütt :(( Csak sajnos az utóbbi időben (mióta a multimédia összeforrt az autó fedélzeti renccerével, kb. 15-20 éve) megszűnt a lehetősége, hogy javítson rajta az, akinek az kellene :(( legalábbis beszűkült.
Igen az N45-nél cserélgetni kell a patront, mert egy idő után már nem feszít, de ez N54, elviekben semmiféle visszahívás nem volt és külföldi fórumokon sem panaszkodik senki láncproblémánál ennél a motornál. Semmilyen csörgés nincs, tehát vakon kéne megbíznom az emberben, aki természetesen szívesen cseréli az egész cuccot fogaskerekekkel meg tárcsákkal meg mindennel együtt.
Eccerű béjemvében olyasmit nem sűrűn találni... a neves cuccok persze jobbak.
Én meg pont a Logic7-től nem voltam elájulva, azt hallottam, elég tiszta volt, de nem volt benne erő, feszesség, meg se közelítette azt, amit abból a pénzből össze lehetett volna rakni.
Én is elégedett vagyok a hanggal egyébként. De ahogy néztem, a hangszórói nem is szabványosak, hanem 3 fül van, lehet ezeket egyáltalán másra cserélni BMW-n kívül?
majd tesztelgetem ha végre lesz rendszám a kocsin, septiben meghallgatva nem 2-3 ezres hsz kategnek tűnt hanem inkább 10-13ezresnek ami egy kocsiba már elmegy kb. , de talán az ember akkor lesz okosabb ha megnézi mi is van ott a színfalak mögött, mivel ugye nem újonnan rendeltem és az eladó cég ilyesmiről nem tudott nyilatkozni.
A meganeba nekem egy komolyabb aktív pio fejegység van, de passzívban megy (véleményem szerint tökéletes az erősítő része ahhoz hogy meghajtsa önmagában a hangszórókat) A magasak hivik a mélyközepek MAC-ek asszem (a hivi túl mély volt nem lehetett lehúzni tőle az ablakot így bele kellett nyúlni a szettbe.) Mély külön ott nincs is, nem is kell.
(nem csekély :D) tapasztalatom szerint a gyári hifikben legtöbbx a hangszóró a leggyengébb láncszem. Ft-ban kifejezve a 3-asban hátul 2-3 eFt értékű Philips hsz-k vannak, az első 10 centis se sokkal jobb, az ülés alatt lévő is gyengécske.
Előző Opel Vectrámban is ez volt a helyzet, de ott orvosoltam, 16-os komponens Focalokkal :)
Nyilván az elektronika se csúcs, de az még elmegy, jobb hsz-al egész elfogadható volt a Vectra is (abban egy OEM VDO fejegység volt, "szemre" kb. 20-30 eFt-os árkategória, kb. 10 éve)
A BMW-t nem bontottam még szét, nem ismerem az elektronikái lelkét, csak a hsz-kat.
ez a Fiio X3 milyen kis pofás darab. Én úgy vagyok vele hogy ha szar a rendszer és alig jobb még akkor is inkább a cd. Amúgy most kicsit megfülelve ezt a gyári BMW dolgot nem is rossz. A Rönómba megközelítőleg se volt ilyen a gyári, ott beültem és az első dolgom az volt hogy kicseréltem mindent. A professional és a business fejegység között mi a különbség? Itt csak a fejegység más ilyenkor vagy a hangszórók is?
Igen, én is emléxem, mikor még elég volt a Walkmann, de akkor csúcs volt a 80 cm Sony TV, ma meg már a konyhában is nagyobb LCD van :))
Haladni kell a korral, és pont a arra céloztam, hogy egy "gyári" autó-hifit teljesen felesleges 256 mp3-nál jobbal etetni, mert nem adja ki úgyse a silány renccer.
Ezt sajna tapasztalom, mert nekem a Fiio X3-ról a master FLAC is alig jobb az autóban, mint ugyanonnan a 256 mp3 :(( - persze, amíg "gyári" a hifi lánc.
persze, elviselhető, de minek elviselni ha igazából semmi szükség arra, hogy elviseld. Nekem van úgy 15cd a kocsimban és elégedett vagyok vele. "pár" éve még walkmannal járkáltunk az utcán úgy, hogy volt a táskánkban max 2-3 kazi és senki se sírt hogy nincs a zsebében 1500album.
Ebben igazad lehet, ma tudtam megnézni a kocsit és a riogatásokkal ellentétben az a gumi ami rajta van nálam még vagy 2 évet kihúz, így nem veszek semmit:) Így legalább lesz időm kitalálni, hogy akarok e 17es felnit a 16 helyett.
Attól függ, hogy mivel kell "dolgozni". Kocsiban CD (gyári), mert az van benne, itthon meg flac, mert nem keresgélek cd-ket meg sok olyat hallgatok amiket a világ végéről kellene akár megrendelni.
Bocsánat, úgy látszik ma szétszórt vagyok. Szóval a kérdés az, hogy a képen látható feszítő rugó kiállásából következtetve, ránézésre meg lehet mondani, hogy valóban megnyúlt-e a lánc? Nyilván valamennyit igen újkorához képest, de engem az érdekel, hogy csereérett-e vagy ezzel még elmehetek 100.000 km-t? Sajnos csak ilyen homályos képet sikerült készíteni.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2010-es 35i motorral szerelt autómon a szerelőm azt vette észre, hogy megnyúlt a vezérműláncom. Hangsúlyozta, hogy ő márkafüggetlen szerelő, nem BMW specialista, tehát lehet, hogy csak más típusokhoz képest látja nyúltnak, BMW-nél ez normális lehet. Szelepfedél éppen lent volt, ezért lőtt egy képet, amit itt fogok megosztani. A kocsi nagyon keveset futott 57.000 km (dokumentáltan), ennyire kevés kilométeren nem kellene történnie, de jobb megelőzni a hibát. Utánanéztem, és az N54 kódjelű motoron elég sok meghibásodhat (injektor, turbó, HPFP), de a láncra senki nem panaszkodik.
Hát ez gusztus kérdése, én elviselem a 205-ös gumit is, ami a lényeg, hogy esőben sokkal (!) jobb, mint amennyivel szárazon rosszabb, 225-össel azért már figyelni kell, hogy fel ne ússzon, 205-ösnél ez nem gond, nem hatják meg különösebben a nyomvályúk sem esőben.
Aztán persze aki a 19 collos 245-ös /25-ösre esküszik, annak nem szóltam :)
Szóval akkor eredetileg nem engedte be a kormot sem? Olvasom német oldalakon, nem kifejezetten E90, hanem korábbi típusoknál csak azt írják, hogy az AUC szenzor CO, NO2, szénhidrogének, stb. ellen véd, kormot sehol sem írnak.
Lehet, hogy érdemes egy szenzorcserét végezni, bár persze nem jelzi, hogy bármi baja lenne.
Pff, a világ összes pénzét rá lehet költeni erre az autóra :)
Én még ezt nézegettem tavaly télen de aztán lemondtam a rádió cseréről (professional, nincs navi). Ez valami svájci cég, de attól még lehet hogy kínai alkatrészekből rakják össze ők is. Boltban meg tudtam nézni, de autóba beszerelve sajnos nem láttam és meghallgatni sem tudtam. Végül azért nem vettem meg én sem mert annyi felesleges funkció van benne amit nem használnék,így nem adok ennyit érte. Kis hazánkban eltalálok gps nélkül is ha meg néha kell arra ott a régi garmin vagy telefon sygic, zenét meg feldobom egy mp3 cdre és annyi.
A renccerek tudásáról volt szó, ott hoztad fel, hogy a Prof CD nem tud semmit... nyilván nem tud navigálni, meg persze fehér pamutot kímélő mosni se, mert nem erre készült. Amire készült, azt tudja.
Aki navigálni akar, ne ezt válassza - de nem mondja rá, hogy "nem tud semmit"
az automatikus belső keringetést használjátok? Nálam mintha nem csinálna semmit. Ha megyek egy kormoló VW dízel vagy egy busz mögött, ugyanúgy érzem a szagát, mintha nem kapcsolnám be.
Mennyire érzékeny ez a cucc? Koromfelhőt csak nem kéne beengednie, nem?
"teljesen meg vagyok vele elégedve, amit tud azt mindig tudja."
Tudom miről beszélsz, nekem a kisebbik autóm olyan fapad, hogy még ABS sincs rajta. :) Nem is nagyon romlott el rajta semmi, mert nincs minek.
A jobban felszerelt autóknál viszont pont a Fordnál is olyan érzésem volt, hogy inkább ne lapátoltak volna bele annyi mindent, csak néhány dolog legyen, de az működne normálisan.
Egy kis Audinál meg olyan, hogy na igen, azért ez nem véletlenül kerül annyiba amennyibe. Ami benne van, az működik és nem idegesítő.
le is tettem erről, a kínainak nem bízom a fejegységében, a nagy gyártók fejegységei meg nem illenek a kocsiba.
inkább veszek egy tapadós vackot, már csak az a kérdés, hogy ezek közül mely lenne értelmes. Ha még tudtok ilyesmit akkor megírhatnátok a márkét és típust. Ezek mind menetrögzítővel rendelkező gps gépek, a garminhoz még lehet wifi kapcsolatos tolatókamerát is rakni, bár kicsit túlzásnak érzem a készülék árát is és a vagy 50ezres tolatókamera árat is.
" .... Gyakran szoktam kiskategóriás bérautót használni külföldön, jelentős különbség van a multimédia vagy vezetéstámogató rendszerek között. Ugyanazokat tudják papíron, mégis a valóságban az egyik egy használhatatlan vacak, gyakran ordító hibákkal. A másik meg teljesen szuper. ... "
Nekem most egy kiskategóriás saját autóm van (Ford Fiesta), teljesen meg vagyok vele elégedve, amit tud azt mindig tudja.
Mit nem tud? Hisz szól... a rádió is, CD-t is jácc, meg még mp3-t is CD-ről... bár tudom, a mai kor gyermeke nem tud zenét hallgatni, ha nem tud választani 50 ezer mp3 vagy több száz GB-nyi közül...
Én már attól is rosszul vagyok, hogy elterjedtek ezek a taccsszkrínes xarok az autóban, 25 olyan funkcióval, ami nem kell soha, viszont ha bekapcsolom, 15-20 mp, mire feléled :((
"Van.... de (miért) jó az nekünk ha az elektronikus kütyükkel egyébként is túlzsúfolt autókba még több hibaforrást építenek be a gyárak?"
Hát, egy Professional CD tényleg kevés hibaforrással rendelkezik, mert szinte semmit nem tud. :)
Lenne ilyesmikre igény, nem is lenne megvalósíthatatlan, de úgy látszik még mindig nem állt rá egy komolyabb cég, aki valamilyen szinten automotive eszközt tudna fejleszteni.
De ez legkevésbé az oprendszer hibája.
Gyakran szoktam kiskategóriás bérautót használni külföldön, jelentős különbség van a multimédia vagy vezetéstámogató rendszerek között. Ugyanazokat tudják papíron, mégis a valóságban az egyik egy használhatatlan vacak, gyakran ordító hibákkal. A másik meg teljesen szuper. Mindez akár konszernen belül is pl. egy VW és Audi között.
Mint írtam, építettünk már be egy párat, vége az volt hogy vagy ki kellett szedni és visszarakni a gyárit vagy a tulaj eladta az autóval együtt. Szedtem is már szét botrányos az anyagminőség és összeszerelés egyaránt. Az egyéb hiányosságokat meg nem sorolom mert reggelig írnám. Videókon egyébként tényleg impozánsak tűnnek.
tarstopicon vki vett egy ilyet, 4500 pozitivos embertol, ezeken a gondokon kellett atragnia 'mnagat:
"
Ma megvolt a készülék tesztje és vannak problémák.
1. A telefont párosítva a telefonhívások során egyik mikrofon sem működik, ha a hívást visszaadom a telefonnak akkor a telefonon keresztül már hallanak, de önkényesen visszaveszi a készülék a telefontól a hívást, újra meg kell nyomni a gombot, hogy megint a telefonon lehessen beszélni.
2. A mikrofonok más alkalmazással sem működnek. Hangrözítő se vesz fel semmit és a decibel mérő se hall zajt.
3. Ha a telefon csatlakoztatva van Bluetooth-on keresztül, nyugalmi helyzetben videó és Mp3 hallgatásakor szabályos időközönként elhallgat a zene egy pillanatra. Elég idegesítő. Bluetooth kikapcsolásakor ez megszünik, rádiónál nincs ilyen gond.
4. A DVR kamera nem 24FPS videót készít, hanem kb. 2-3Fps-al fényképeket és lejátszáskor nagyon gyorsan játssza le, valamint a kamera élő képe jól néz ki, míg a felvétel tükörképe a valóságnak.
Pld. autópályás felvételnél úgy néz ki mintha angliában lennék mert úgy néz ki mintha a bal oldali pálya szakaszon mennék.
5. A hangminőség menet közben nem az igazi. Szükséges lenne a mélynyomó hozzá. Csak álló helyzetben kielégítő.
6. Ez a hiba nem teljesen a készülék hibája mert a műszerfal döntöttsége miatt nem merőlegesen látni a képernyőt valamint a napsütéses idő miatt az erős fényben nem látni jól a kijelzőt. A kijelző színösszeállítása ezt méginkább fokozza. A sötét hátérben nem elég kontrasztos pld. a rádió feliratai.
7. A Waze alkalmazás valamiért a telefonom mobil netjének wifis megosztásával nem működik.
8. 720p-s mp4 videóklip lejátszásakor a videó akadozik, a hang nem."
Kicsit eltérve a navis témától, használ valaki 18x8 ET20-as felnit 225/40/18 vagy 235/40 18 gumival? Kíváncsi lennék mennyire életképes variáció ez E9X-en.
De ne tegyünk már úgy mintha a 2005-ös E90 egy tizenmilliós vadonatúj modell lenne.
Miért lenne ördögtől való dolog egy utángyártott fejegységet belerakni?
Így videók alapján az adott fejegység nem tűnik _annyira_ rossznak.
Legalábbis amit 200+ eFt-ért árultak a Porsche Hungáriánál, annak sokkal szarabb kontrasztja volt, feketéje nuku, az még rezisztív touchos volt, átgondolatlan gagyi menükkel.
Ennek a UI-a sem mérhető egy gyárihoz képest, a feketéje sem lenyűgöző úgy mint egy mai modern OLED-es telefonnál pl. De már sokkal jobbnak tűnik, mint amit pár éve árultak ilyen kategóriában.
A gyári Portable navi van egy ismerősnek a 318d-jében, na az lehet hogy rosszabb választás lenne. Lehet hogy van már újabb verzió abból is, de annak még elég gyenge a kijelzője, ha jól emlékszem rezisztív, kb. tizenéves technika. Egy átcimkézett Garmin, nem tappancsos az ok, de ott csücsül a műszerfal közepén, ezért simán betörik az ablakot, csak ezért se merném belerakni. Ebben biztos jobb egy integrált változat.
A szolgáltatásai minimálisak, közelében sincsenek egy ilyen kínai utángyártott izének, pedig ha jól tippelem árban hasonló lehet.
"2.) Android. Pont ez a baj. A gagyi android rendszer nem való autóba, itt sokkal megbízhatóbb platformra van szükség."
:)))
iPhone-od van igaz?? :)
Van már a piacon AndroidAuto rendszerű autó. Sőt Microsoft-os is. :)
Három éves a ciklus és 50.000,- Ft. Az frankó, hogy az ára megvan, csak a szolgáltatás hiányzik mögüle. :D Mindig bizakodva nyomkodom a szolgáltatások frissítését, de eddig nem kellett meglepődnöm . :(
Nekem marciusban azt mondtak, hogy az F szeria forgalominfoja itthon 2017 vegen 2018ban indulhat, ha eleri itthon az ezt a funkciot hasznalo autok szama a megfelelo tomeget, ez kb az emlitett idopontra lehet meg.
Elvileg itt netrol jon az info es oda is kuldik fel a kocsik adatokat es elofizeteses a szolgaltatas, ami addig el, amig van ervenyes verziokovetesi szerodesed a navi frissitesekre. 2 vagy 3 evre asszem vmi 50k. A fentiekbol latszik, hogy miert szukseges hozza a megfelelo auto mennyiseg. Tudjatok videken a Waze is kevebe pontos forgalom szempontjabol.
Véleményem szerint amennyire bele látok az iparági fejlődésbe, 2020 -ig nem fogja húzni a TMC, Itthon nem éri meg a BMW -nek erre az időre megvenni a jogokat, a felhasználók viszonylag alacsony száma miatt.
... dehogy tudja. Se a magyar TMC nem megy, se az RTTI. Az E90-emet váltó F30 LCI miatt leveleztem is ez ügyben a BMW Magyarországgal, és az RTTI-re azt mondták, hogy talán 2018-ban lesz itthon elérhető. Ez egy előfizetéses szolgáltatás, csak, hogy mindenki számára érthetetlen legyen. :)
A TMC-re azt mondták elavult... Aha, bárhol máshol jó, de itthon elavult. Valójában nem akar fizetni a BMW a TMC szolgáltatójának itthon. Velük is beszéltem. Siófok környékén viszont megjelennek az osztrák jelzések, és a TMC ikon. :D
Ráadásul az elmúlt pár hónapban még frissítés sem jött az éteren keresztül. Az időjárást tudom lekérdezni, meg RSS híreket a neten keresztül. Pedig ettől jelentősen szélesebb a ConnectedDrive szolgáltatása... Külföldön.
a postot láttam és meg is találtam neten, hogy a garminnak van kétféle ilyen készüléke is, de érdekes módon se itthon se máshol nem találtam rá árat. Még megközelítőt se:(
Gyári BMW navi esetén nincs TMC, (Talán már soha nem is lesz "HUN") de viszont LCI internetképes egységek esetén, hálózatról be tudja szerezni az infót.
Persze, pont ezt emeltem ki én is, hogy a PNA-k tudják a TMC-t itthon is kezelni szemben a beépített navival (de erre írtam azt is, hogy-mivel elég régóta ígérik már-nincs arról infóm, hogy kiküszöbölték e már ezt a hiányosságot az E9x-ben vagy még nem)
wayteq-ből én nem láttam menetrögzítős készüléket. A Mio nak van még 60 körül, de arra meg hekkelni kell az igo-t, ha meg már az ember kifizet egy térképet nem akar hekkelni rá másikat:(
Mivel van vele személyes tapasztalatom (E87-be és E90-be is építettem be) ezért egy kicsit vitatkoznék veled. (Sőt most beépítettem egy E46-ba is, igaz ott vennem kellett hozzá egy Brodit kiegészítőt is, mert ahhoz nincs a BMW-nek alaptartója, de a végeredmény szempontjából ugyanott lettem)
A linken nem egy E90 szerepel demo képnek abban azért az nem teljesen így néz ki.
Bármilyen szélvédőtappancsos megoldáshoz képest határozottan kulturáltabban néz ki, ha nincs benne a navi akkor van egy takaróelem a tartóra.
Nem lóg kábel sehol (nem is látsz kábelt) , működik a TMC Magyarországon is (mivel már nincs gyári navis Ex-em ezért nem tudom ott fejlődött e ez a kérdés, de korábban nem működött) , a navigáció az autó gyári hangszóróin szól(hat) , mint a beépített navi esetében.
Európát nem több DVD-n tartalmazza, nem kell cserélgetni a lemezeket és a frissítése is lényegesen naprakészebb mint a beépített navinak. (nyilván a winyós navira ez az érv már nem érvényes)
Garmin az eszköz, ez véleményem szerint azért jobb mint egy wayteq (vagy bármi más) , igaz ebben a kiszerelésben érezhetően drágább is
Az ilyen kijelentésekkel van itt a gond: "Ha így gondolod akkor te vagy a célközönsége ennek a gagyi szarnak." De lényegtelen.
Mivel sajnos a kínai gps beültetése fejegység cserével is járni így kihagyom. A toltatókameráról is hajlandó vagyok lemondani, mert van gyári radar. Inkább keresek valamit ami tud igo-t és menetrögzíteni is ls maradok a szélvédőre cuppantásnál, mivel a gyári helyre a drága prémium cuccok nem illenek be és 100-400ezerért meg ne éktelenkedjen valami egy beépítőkeret közepén. Ennek mondjuk a Navon A520DVR megfelelne. Android (igaz nincs rajta market). Cserébe van hozzá igo élettartam frissítéssel és menetrögzítő kamera, de sajnos arról nem vagyok meggyőződve, hogy ha magam felé fordítom a készüléket akkor helyesen fog állni a kamera és arról semmi infó vagy videó nincs a neten (nem találtam) hogy milyen képet rögzít. Ha nem találok semmi rendes infót akkor rendelek egy ilyet a mádiából vagy valahonnan, kipróbálom és ha nem jó akkor visszaviszem és kész.
Leírtam az okokat is hogy miért nem jó, elmondtam PRO és KONTRA. Amennyiben meg csak navigációra van szükséged vegyél egy telefon tartót meg egy SYGIC applikációt a playstore -bol és akkor a probléma ki van pipálva.
Egyébként meg ha annyira fontos hogy egy navigáció integrálva legyen a gyári felületbe akkor olyan autót választok amibe gyárilag benne van.
Továbbá mélyen sajnálom, és hihetetlenül letaglózott az kijelentésed hogy az intellektualitás legmélyebb mocsarában dagonyázom.
... nem értelek. Ezek az aftermarket cuccok nagy része gagyi szar. Igenis nem mindegy mit raksz az autóba. Vagy a gyári megoldás a járható út, vagy valami nagyon exkluzív, de ez már sem energiában, sem anyagilag nem éri meg. Vagyis marad a vagy gyári vagy semmi elv.
Az illető fórumtárs pusztán csak állást foglalt a termékekkel általánosságban. Írhatta volna azt is, hogy kevésbé jó minőségű, de az nem annyira hangsúlyos.
Sokan a 1x éves autóba szeretnének jelenkori technológiát ültetni. Erre sem az autó, sem a készülékgyártók nincsenek felkészülve.
A "gagyi" Android meg csak annyira szar, hogy külön irányzat épül erre a rendszerre AndroidAuto néven, aminek elég nagy támogató tábora van, többek közt a BMW is, de ezek a fejlesztések csak évekkel később fognak megjelenni. Ez nem mobiltelefon piac, itt a számítógép körül van egy autó is, nem lehet olyan gyorsan és hirtelen változtatni.
Azt hiszem (kettőnk közül) nem én voltam az aki laza egyszerűséggel és nagyjából válogatás nélkül a "tapló paraszt" kategóriába sorolt mindenkit a fórumról.
Nem. De ha az elszállás, hogy elvárom, hogy normálisan szóljanak hozzám ha normálisan kérdezek akkor rád is pont igaz amit a színvonal drasztikus csökkenéséről írtam.
Itt a gyárira való lecserélés a gond, ehhez át kell építeni a fél autót, ennyit meg se munkában se árban nemér egy navigáció.
A kontraszt egy kicsit meglepő így nekem, mert a gagyi droid telefonjaimon se kicsi a kontraszt. Igazából ki fogom hagyni ezt lépést, de nem azért mert nem merem a gagyidroid navit beválasztani, hanem mert nem merem a gagyikínaidvd fejegységre kicserélni a cd-t és ugye sajnos ezek egybe vannak. Nézegettem a pio 2din beépíthetőek, de baromira ronda a beépítő kerettel és nem is dönthetem el, hogy milyen navi legyen benne. Az 1dinnel is ez a bajom, azért ez elég ronda ahhoz, hogy 100-200ezret kifizessen érte az ember: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=96411&stc=1&d=1188267051
Vagy van esetleg ilyesmi gép 100alatt ami tudhat mondjuk igo-t?
... az nem frankó. :/ Mindenesetre ne indíts parasztozással az első napodon itt a fórumon. :) Igen vannak egyszerű esetek, olyanok is, akiktől a kocsit elvenném, mert rontja a márka hírnevét, de sajnos ez ellen nem tudunk mit tenni.
Látom az index fórum színvonala ugyan olyan silány mint a hírportáljuké. Köszi, tapló parasztokkal a buszon is lehet beszélgetni, pont azért van autóm, hogy az ilyen tanulatlan emberekkel ne kelljen érintkeznem. Jó élmény volt itt fórumizni. 1 napig se tartott, de hát eléggé felhígult az utóbbi években a net mióta minden parasztnak van.
Az a gond ezekből csak a DYNAVIN ér valamit, mert normálisan van összeszerelve és van utólagos aktív FW támogatása, de ez kb 200.000 ft plusz költségek. Ezek a 100.000 rongy körüli szarok mindig fagynak tönkre mennek egyfolytában becsillan a kijelzője naposabb időben semmit sem látsz rajta a zene a Bluetooth minősége botrányos, a GPS egység megint olyan amilyen. Raktam már bele egy két autóba de mindig lebeszélem róla azt aki kikéri a véleményem.
Van sok videó, de nem tudni, hogy pont ilyen van e rajtuk, mivel úgy nézem, hogy ezt az előlapot kb egy helyen gyártják az összes ilyen készülékre. A Mekede mellett az Erisin és még pár gyártó szintén gyárt ilyet. Ugyan úgy néznek ki, ugyan az a processzor, ugyan az a felbontás, ugyan az a lézerfej és úgy kb minden alkatrész. Az android verzió között vannak különbségek és a hátsó csatlakozásokban.
Összességében mind így néz ki (engem inkább ennek a gyártónak a megbízhatósága érdekelt volna, hátha valaki már találkozott a termékeikkel)
1. Ha nincs gyári navim benne akkor bontsam szét a fél autót és 3-400ezerért rakjak bele bontóbol? Ez a megoldás?
2. Egy quad core android készülék mitől gagyibb szar mint az ennél sokkal, de sokkal butább gyári egység? Talán elkerülte a figyelmed, hogy android, tehát bármilyen android app használható, wifi és 3g támogatott. Majd minden kép és hangformátumot ismer és tudja klónozni a telefonod képét is. Ha ezt a tudást nézzük, akkor a gyári bmw navi amit az új kocsiba 3000euróért tesznek be egy igen nagy gagyi szar.
Ha a köv lehajtónál leint akkor azért jár a 20as csekk :D De én inkább 150 re lőném be a tempomatot. Egy rendőr ismerős mondta h az új cams1 50-nél 62-től büntet és a közhiedelemmel ellentétben nem 65-től.
Azaz kisebb ráhagyásokkal dolgozik mint az a táblázat ami minden ilyen autós-gyorshajtós cikkben megjelenik.
VIN dekóder megmondja, meg forgalmiban is benne van. N47D20A ás a D20O a gázos leginkább. AZ enyémnek hangja nem volt baja igen. Szervizakcióban cserélték. Nem visszahívásban, mert olyan nem is volt. A visszahívásnál értesítik a tulajokat, az akciónál nem, ott a tulajnak kell résen lennie.
Belgiumból jött, 2008-as és 177ezer van benne. Szervízkönyves és kimondottan patika állapotban van.
Ez a vezérműlánc dolog kicsit aggaszt, de semmi hangja nincs egyelőre. Nem tudom hogy a teljesítmény mennyire van ráhatással ezekre a vezérműlánc szakadásokra + ha jól tudom ezeket a kicsikat vissza is hívták ezügyben. Hogy ezen a kocsin ez megtörtént-e azt még nem tudom.
Fene tudja, emiatt viszont valószínűleg pont tartósabb a motor. Mikor olvastam, először a taxismercik ugrottak be, anno a 2 literes 115 lovas motorral. Viszont ez előrevetíti azt is, hogy az ilyen autók millió kilométereket szoktak futni... Nehéz ügy :) Itthoni autó? Milyen futást írnak?
Van info csak németül. Azt írják, hogy több variáns is van (122LE, 136LE stb.), ezek adott országok adózási rendszeréhez vannak passzintva, hogy ne csússzanak magasabb kategóriába. Állítólag szoftveresen "kivehető".
Én kifejezettem szeretem, ha kicsit nehezebb a szervo, nem az az "észre sem vettem, hogy megmozdult a kormány" típus. Ugyanígy vagyok a fékkel is, szerintem gáz, hogy a legtöbb autó már lassan arra is satuzik, ha behajlítom a kislábujjamat. Elég sokat vezetek kisebb kategóriás bérautókat, és mindig elcsodálkozom, hogy miért kell ezeket ennyire túlszervózni. Mondjuk a fék az E90-nél is elég érzékeny szerintem, bár lehet ez a vészfékasszisztens is, ha túl gyorsan teszem át a lábam vagy mittomén. Még megszokás alatt vagyunk, bár 3 hét alatt 3ezer km már belement :)
A kuplung egyébként lehetne finomabb, ja. A váltó, mint írtam, nem okés, szóval ott nem tudtam még mélyre ható következtetéseket levonni. Amiket tesztút alatt próbáltam, azokkal nem volt bajom, de az enyém nem okés.
Más kérdés: sperr ezekben extra szinten sem volt jelen, ugye? Csak az M3-as kiváltsága, ha jól értesültem.
Ha valóban 134 lenne és nem 122 nem is piszkálnám. Ha meg a nyomaték nem változott akkor meg pláne. Ez a kocsi csak A-ból B-be eljutni lenne hivatott nem száguldozni :)
Mondjuk ez a sok írás a vezérműlánc problémákról nem erősíti a vételi szándékom, de asszem bevállalom. Első BMW lenne első dízel autó. :D
Vissza lehet csinálni (szoftveres a dolog, ha jól rémlik), de utána ha tisztán akarod, jön mindenféle jogi hercehurca, forgalmi módosítás, emelt teljesítményadó, stb.
Az alvázszámból derült ki hogy benne van ez az opció.
Fura volt hogy 122 lóval hirdetik ezért néztem utánna. Ezek a neten fellelhető vin dekóderek az alvázszám alapján amúgy 105 kw-nak írják de opcióként fel van tüntetve ez a 843. Ezért nem tudom mi most a szitu.
Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 2008-as 318d-nél mit takar a "843 - Motorauslegung " opció?
Annyit már kiderítettem hogy ez valami gyári teljesítménycsökkentést jelez, de mégis mennyit? Honnan lehet ezt kideríteni? Gondolom alapból 143 lovas lenne, de hogy most mennyi az egy hatalmas kérdőjel...
És a legfontosabb, hogy lehet ezt a csökkentést "visszacsinálni"? :)
Igen itthon poor road-t nyomatnak, az elmelt hasmagasságot is jelent. Egy magyar 3-as komfortosabb, mint egy német normál használatban. Nekem német van, meg is érzem a BP-i utakat. Az enyémben sima sport van, az m sport az nagyon durva, azzal nem tudnék BP-n együtt élni.
Amúgy az egész autó keményre van hangolva: kemény kuplung, kemény váltási érzet, nehéz szervó. Nem egy női autó.
Futómű: aszondod ez így férfias? :D Nekem valahogy kicsit olyan disszonáns érzés, az ülések tök kényelmesek, az autó gyakorlatilag erőlködés nélkül, minimális szélzajjal, motor hang nélkül gurul 150-nél is, úgy érzed magad, mintha az elnöki limuzinban ülnél, akár halkan szólhat a zene, és csak utazol. És akkor rámész egy kicsit rosszabb útra, és oda a luxus feeling, ráz mint az állat... :)
Nézem realOEM-et, és kicsit meglepődtem, pl. gyakorlatilag 4 fajta első lengéscsillapítót ír:
- sima
- poor road package
- sport suspension settings
- M sports suspension
Tehát még sportfutóműből is kétféle van? Úgy sejtem, nekem M-es van. Van itt valakinek poor road package? Asszem az a Magyarország-Ukrajna vonal :D Azzal mik a tapasztalatok? Persze tudom ez teljesen szubjektív...
Nekem ugyanezt csinálta,kopott volt a tárcsa,lendkeréknek még semmi baját nem észleltem.Valószínű ez lesz nálad is,minden elkopik egyszer.Kérj ajánlatot Atitól Lukot javaslom,ha cserélni kell.
Kéttömegű gyanús. Tippre olyan 300k szereléssel. Vagy ha kuplung kinyomása nélkül is remeg, indulásnál, akkor motor/váltótartó bak, ami nem drága, mindenestül 60k körül lehet.
lassan alakul a bicikli :) Kapott gumikat, lopásvédelmet, szervizt, azt mondják 6-szor volt eddig szervizben, tehát a 135k futás akár valós is lehet. Valamint elég jó általános állapotban van, nem folyik, nem csöpög sehol, átnézték alulról is.
Hibalista, ami maradt:
- váltóhibát nem sikerült megoldani a kulissza alkatrészeinek cseréjével, ettől most azért félek. Még egy pár alkatrész van a váltóhoz, ami a reteszelésnél segíthet, azt következő héten még megpróbálom, ha lesz rá időm. Ha az sem segít, akkor gyanús a váltócsere. Megnéztem, az új ára 3800€, az asszem nem játszik. Bontottat mennyire nehéz ehhez szerezni? Az csak 325i-hez jó, vagy az összes benzineshez? Tanácsokat, ötleteket mindenkitől szívesen fogadnék, a hiba az, hogy az egyes és a kettes fokozat nem teljesen balra húzva kapcsolható, hanem kicsit ügyeskedve, beljebb. Az egyest különösen nehéz eltalálni, és mintha a többi fokozat is kicsit "odébb" lenne. Az autó használható, de a pikk-pakk kapcsolgatást városban el lehet felejteni. Nyilván ezért adta el a tulaj egyébként. Mi lehet a gond?
- a rádió kijelzője egy idő után elkezd halványulni, egyes pixelek simán csak eltűnnek. Kijelző csere segíthet? Lehet hozzá kapni külön? A teljes rádió ára gondolom szintén horror.
- a futómű betonkemény (M-Paket), átlagos vagy jó úton tűrhető, a Bükkben is jókat autókáztam vele (bár azért még tanulnom kell a kocsit nagyon), de pl. egy Gyömrői úton ezzel szenvedés a közlekedés, szó szerint pattogok az ülésben. Ami azért fura, mert pl. nagyobb sebességnél vannak egész rendes keresztbordák is, amiket úgy ki tud szűrni a futómű, hogy az ember csettint egyet elismerésében. Tipikusan városi tempónál sz@r úton viselkedik a legrosszabbul. Első körben lecseréltem a defekttűrő télieket sima nyáriakra, ez valamicskét javított a helyzeten, de nem sokat. Második körben, attól függően, hogy mekkora költség, szeretnék egy puhább megoldást, az sem baj, ha magasabb lesz tőle a kocsi, legalább nem ér le sehol. Tudom, hogy az emberek pont fordítva szokták, de én ilyen fura szerzet vagyok, ezzel kapcsolatban valami tipp?
Egyébként imádom a gépet, tele van olyan apróságokkal, amiket más márkáknál eddig nem tapasztaltam (ez az első prémiumautóm, C-E Merciket vezettem párszor, azok is nagyon tetszettek egyébként), vannak akik szidják a gyári hifit pl., én még ezzel is nagyon elégedett vagyok, mérföldekkel lekörözi az eddig autókban tapasztaltakat, na persze az is segíthet, hogy a hathengeres nem nyomja el azokat a frekvenciákat, amiket a négyhengeres motorok, azok eléggé elnyomják a basszust...
Képzeld Te nagyokos, párat már csináltam is...Te azt írtad " a szoftveres légtelenítés ámítás" erre reagáltam azt, hogy pumpálhatod nyugodtan a szekunder körből lábbal a levegőt...NEM arról volt szó, hogy olajcserénél levegős lesz, hanem hogy miért nem ámítás a szoftveres légtelenítés. Fogalmad sincs az egészről, és még egy nyilvános fórumon terjeszted is a hülyeségedet... Legalább ne azzal állj le ilyenről vitatkozni, aki nap mint nap ezt csinálja.
Hülyeségeket beszélsz, egy nyilvános fórumon... Ezért is veszélyes az internet. Majd ha a szekunder köröd is levegős lesz, pumpálhatod reggel 6-tól este 10-ig, nem fog jó lenni...Biztos a hülye BMW parasztvakításnak tette be a tesztmoduljába...
Visszatérve a fékolaj cseréhez... ez a szoftveres légtelenítés egy ámítás... ugyanúgy két emberes a dolog, egy szelepet nyit egy pumpál, közben az ABS szivattyú kerreg... de ha nem pumpálod a pedált akkor egy csepp fékolaj sem jön ki hiába dolgozik a szivattyú és nyitva a szelep! Akkor mire is jó? Mi lett volna más ha szoftver nélkül csináljuk? Kb. semmit...
Valamelyik kerekedben (akar tobben is) alacsonyabb a nyomas mint amit beallitottal.
Egy kuton (vagy gumisnal) nezzel kereknyomast es rogton kiderul. Erdemesebb gumisnal mert ha defekt legalabb tud segiteni a potlasban (a defektturo gumikat elmeletileg nem szabad javitani)
Bejött a figyelmeztető üzi a különböző időpontokra, megpróbáltam eltüntetni, máskor sikerült, most valamiért nem, ez mindig megmarad. Resetet nyomtam rá, és mégis...
Nemtom mikor kezdtük árulni, múlt héten vették meg.
Jött 1 tag vidékről, meg se nézte egyáltalán, kifizette és elvitte. De tényleg, a motorháztetőt sem emelte fel. Telefonon alkudott egy 100ast, ennyi.
Amúgy korrekt, mert 13x ezerrel lett meg, 182ezerrel lett eladva 2 év használata után. Ezalatt volt 2 olajcsere, ékszíjtárcsát cseréltük proaktívan. Amúgy semmi baja nem volt az ég világon.
3.25 volt, most 2.65ért ment el, tehát az árát is jól tartotta. (szerencsésen ment el, mert szerdán vették meg és pénteken lett volna rá véve 4 új gumi, így azt már nem kellett rákölteni :D)
Ami miatt sok érdkelődő nem volt szerintem, az az, hogy kevés extra volt benne (se navi, se tető, se xenon, se tempomat, csak automata váltó és bézs belső) Viszont tényleg makulátlan állapotban volt.
a wagonr egy filleres 15 eves modell, a tempomat kar meg oke, aprosag de legalabb egy kar, csupan
viszont a gyerekules miatt kikapcsolhato legzsak egy fontos biztonsagi extra amit 0 Euro lett volna belerakni a menube mint ahogy csomo autonal ez igy is van. Csak direkt szivatas, h nincs benne
2 gyors story A sporolasrol: skoda tempomat 80k extra. kar csere es rogton ment (15k volt a kar). WagonR+ szervo kormany 80-100k extra. Kormanyburkolat lebont, stekker osszefug es volt villanyszervo azonnal. Szoval ez nem bmw otlet. ;)
Szeretnék vásárolni egy 2007-2008 évjáratú touring 318d(144ps) vagy 320d bmw-t. Max 200000 valós kilóméterrel. Haœ esetleg tud valaki egy eladó megbízható, szép, költségmentes autót az kérem jelezze.
Szóval meg lehet,király!Csakis a kapcsolós megoldás jöhet szóba.Valaki csináltatott már közületek ilyet???Na,majd utánajárok jövő héten,sajnos elfelejtettem ezt míg otthon voltunk.
Hááááát vazzze tényleg vicc mint ahogy a tempomat is nem alap,mikor megvan hozzá minden,csak az a nyamvadt kb 1000 forintos @ar műanyag kapcsoló hiányzik.Tényleg egy vicc!!!Nem tudom mennyi lehet a felára pl ennek a tempomatnak,de tuti a lehúzás határait magasan veri.Főleg így,hogy csak ez a vacak kapcsoló hiányzik,aminek a költsége kb max 1000 forint.Hogy a havert idézzem aki tervező mérnök a BMW-nél."Nem értem ebből a káoszból xarból,hogy lesz a végén autó?"
Ennek en is utanajartam, megoldhato igen. Vagy a gombot kell belerakni es feltanitani vagy computerrel deaktivalni az utasoldali legzsakot, azt viszont vissza is csak computerrel lehet
amugy vicc, hogy meg ezert is penzt ker a bmw egy nyamvadt kapcsoloert, a legtobb autonal ez alap, hogy kapcsolhato egy sima fiat puntoban is, menüből
Király-király-király Ati ég és föld az autó :). Jelen pillanatban imádom!Több mint 2 ezret mentem vele az elmúlt két hétben.Már már furcsa,hogy nem kell izomból sebességet váltanom.:)
Fene se tudja,de mintha a fogyasztásom is kevesebb lenne mint előtte.Otthon "döcögve" kereken 5 literre jött ki a fogyasztásom,számolva nem amit a BC ír.Visszafelé Sopronnál tankolva normál üzemanyaggal Ausztria 140kmh,Németben (550km) 160kmh alatt "szédültem" :) ,de volt hogy 200kmh is elengedtem néha néha utazóba és így a fogyim 6.1-re jött ki.Szinte üres volt a pálya,nem tudtam ellenállni :).
Na,a másik az hogy lehet jól beszívom,lehetséges mennie kell majd a háztól idén.Nincs légzsákkikapcsoló és júniusban ismét apuka leszek.Két gyerekülés hátul,plusz a párom,ha sírós lesz a gyerkőc mint az első szülöttünk.Hááát nem tudom mennyire lesz élvezhető így az utazás az asszonynak? :)
Ez egyben kérdés is hozzátok,meglehet azt oldani valahogy,hogy ki lehessen kapcsolni a légzsákot az anyósülésnél??
ha a kormánykerék nem totál középen áll, amikor egyenesen megyek annak milyen oka lehet?
csak pár centi szoval nem olyan szembetünö, de miota felraktam a nyári gumikat mintha mégjobban elmászott volna balra. amugy a kocsi sik uton nem huz semerre.
Fordítva érteném, de tárcsa miatt a lendkereket is kicsit durva... 320D ED... kedvezményesen 205000 pénz + 80000 a kuplung tárcsa... nem könnyű a döntés..
Vmi 3.5 óra a normaidő, bár most nem néztem meg pontosan.
Mindenesetre ahhoz biztosan sok hogy megvárjam, tehát egy nap elmegy vele, nincs autó aznap.
Tehát ha pl. lendkereket cserélnek, de nem sokkal később úgyis szét kell szedni mégegyszer a kuplung miatt, akkor egy fél-teljes kuplung árát kidobtam csak a plusz szerelgetések miatt.
Pár hónapja téma volt a milyen márkájú fékek a jók.Magam részéről meg kell,hogy kövessem aki azt javasolta,hogy csakis a gyári a jó,akkor még nem értettem vele egyet.Barátom elől cseréltetett az audiján nemrég ATE-t,nem kérdeztem mennyit ment vele,de talán ahogy saccolom kb 20 ezret.Ezt nézd meg milyen egy @ar ez.Mindkét oldalon egyenletlen kopás,de nagyon,csupa barázda volt.Igazi @os (feltéve ha nem hamisítvány,mert nálunk minden elképzelhető).
Nekem is Ate van hátul,szintén kb 20 ezer van benne,tökéletes,de majd figyelem.
Hááááát......nem is tudom...... az a "viszonylag nagy bontás" kb 2,5 órás meló egy hozzáértőnek a megfelelő szerszámokkal.
Én decemberben cseréltettem komplett kuplungot az enyémnek is csak annyi volt a hibajelensége,hogy hidegen,vagy ha már túl sokat araszoltam a dugóban,akkor berázta kicsit a kasznit(picit kopott volt a tárcsa).Lendkeréknek semmi baját nem érzetem és semmi kopást nem láttam mint ahogy a kinyomószerkezeten sem(el is van téve a sarokba).Én véleményem az hogy talán egy próbát megérne visszatenni és csak a tárcsát kinyomószerkezetet-csapágyat cserélni a többi a szerencsén múlik.
Persze tisztába vagyok vele ez egy kicsit cigó munka,csupán egy vélemény volt.
Együtt szokták cserélni, de nem azért mert technikailag úgy muszáj. Viszonylag nagy bontással jár, aztán ha már szét van borítva érdemes mindkettőt cserélni.
Nekem 200ekm körül kezdett zörögni a lendkerék, a tárcsán még bőven volt kopóréteg, de megérte egyben elintézni.
A gyári féktárcsa azon ritka alkatrészek egyike, amit a BMW maga gyárt.
Kuplungtárcsát és kettős tömegűt tényleg párban cserélnek?
173e van a gépben, kuplung elég magasan fog már, de kettős tömegű bajok nem észlelhetők, nem remeg, nem ráz, nem csörög sem indításkor sem leállításkor...
Érdekelne, hogy automata váltóról mik a tapasztalatok. Természetesen E90/91-re gondolok. Nekem most egy E39 525D-m van, kézi váltóval, de cserén gondolkodom és a választék fele (E91 525D/530D), vagy még több automata. Szabad ilyet venni?
Mennyit megy el egy ilyen általában? Régen mindíg azt mondták, hogy automata BMW-t nem szabad venni. Igaz ez?
MAK felnikről mi a vélemény? Használható valamire? e90 mellé jött még egy kis egyes is, arra kellene valami a lemezfelni helyett. Egy 19es nyári szekérkerék volt alatta az előző tulajnál, de azt nyírta rendesen kanyar közben :)
Sziasztok Tudna valaki segíteni.Vettem egy új Bosch légtömeg mérőt kicseréltem töröltem az inapa-ban az adaptation-t is és még mindig ugyan az nem mutat értéket az Inpa mitől lehet ez ? Craly for Bmw app-all is le teszteltem ott meg maximumot értéket mutat alapjáraton de mar gyújtáson is tudtok ebben segíteni mitől lehet ? A régi légtömeg mérővel ugyan ez volt!
Már egy ideje próbálom megoldani a dolgot de nem igazán sikerül. Hátha itt valakinek lenne valami ötlete.
Az autóm egy 2008.05 E91 320D 177LE.
Mellékeltem 3 képet amin a hiba látható.
Olajcsere után nem tudtuk resetelni az olajszintet.
Azóta a generátor új, IBS kábel kicserélve gyári újra (számítógép először azt hozta hibának, de csere után sem javult a dolog), utána kapott egy komplett újra programozást utána sem lehetett resetelni. Olajszint érzékelő kicserélve újra! :-(
1 éve volt garanciális vezérlés cserén már akkor se nullázták a szervízbe azóta minuszba ment, de most mikor ismét kapott egy olajcserét nem reagállt csak 0-ra ugrott a programozás után.
Gyanakszunk még a vezérlés csere során megsérült kábelre is, de átnézve a kábeleket látható sérülés nincs rajtuk.
Valaki ha találkozott már hasonló problémával, és tudna ebben segíteni akkor megköszönném ha segítene.
Igen, én időnként szoktam, mert érzékeny vagyok a penészszagra. Pont tegnapelőtt fertőtlenítettem. Többféle megoldás van, nekem igazából a Loctite gázos klímatisztító vált be, ezt szinte bárhol kapni, egy kis fehér spray.
Autó beindít, klíma bekapcs, minden szellőző kinyit, majd belső keringetésre átkapcsol, aztán a Loctite kupak benyom (orr befog!), első ülés mögé betesz, ajtó becsuk, 15 perc járatás, és kész. Egy napig még tisztítószaga lesz az autónak, de ilyen időben hamar kimegy. Én már nem is éreztem ma.
Ha ez nem segít, akkor klímáshoz kell vinni persze.
a gyári M-Paketes ültetést "vissza lehet csinálni" valahogy? Annyira alacsonyan van az autó, hogy néhány fekvőrendőrön leér, valamint iszonyat kemény a rugózás.
Van egyszerű megoldás, mondjuk gátlócsere, amitől lágyabb, és főleg magasabb lesz, vagy ez ennél bonyolultabb? Most van benne 135k, gondolom előbb-utóbb úgyis cserések a gátlók, újakat nem dobnék ki.
Az utóbbi időben azt tapasztaltam hogy a 320d-ben kb 2000-2200 as fordulatig semmi ereje a motornak, felette viszont ugyanúgy húz mint korábban. Olyan érzés mintha be lenne dugulva valami benne...
Régebben volt már szó arról, hogy mi okozhatja a fordulatszám és sebesség mutató minimális indgadozását, csak nem találom. Adott fordulaton, fix sebesség mellett látni, hogy a 2 mutató picit remeg... mi okozhatja ezt? gond ez, vagy hagyjam a fenébe?
Aki követi a fórumot az tudja,hogy volt egy "kis" problémám az autómmal,amivel hónapokig szívtam sajnos és idáig kellett várnom,hogy megoldódjon.VÁLTÓCSERE oldotta meg a problémát.Bár nem szeretném elkiabálni,de úgy néz ki jó lett.Remélem így is marad,most jelen pillanatban jó az autó,hibátlanul teszi a dolgát,egy vagyont költöttem rá az utóbbi pár hónapban ezért is.Bízom benne,hogy most egy darabig békén hagy :).
Ez úton is köszönöm neked Ati,hogy te ajánlottad a váltót ami rákerült.Remélem többször ez ügyben nem kell keresnem :),vagy úgy 200 ezer km múlva nem bánom :).Az meg már hab a tortán,hogy egy régi kedves barátom testvére ott dolgozott abban a szervizben ahol kicserélték.Kicsi a világ :).
Na,én meg fő kritikusa az autómnak azt kell mondjam,hogy visszaszívom amikor szidtam.Mentem két barátom A4-el (2009170le-2012 143le) minden elfogultság nélkül mondom amit mondok,hogy az én 2009 E91 177le autóm magasan veri vezetési élményben az ajudit.Talán még masszívabb érzést is nyújt.Az igaz,hogy már a 2012-es faceliftes modell belülről sokkal dizájnosabb szebb szerintem.
Mivel mind a kettő cseréje után állítani kel la futóművet mert az excenteres csavar elmászik, és hiába szemre jól rakod vissza, padon mérve rengeteg volt benne, és ha ezeket letudod akkor egy darabig nem lesz gondod a hátsó nyikorgással. Plusz 99%-hogy be lesz rohadva a lemez lengőkar excenteres csavarja, és nem fogják tudni beállítani a hátulját normálisan, ha nem cseréled ki. Én beszoptam, azért írom le, hogy neked ne kelljen:)
Jah, és ha futómű állítás akkor a Pátkai Autószervizt javaslom, Nekem az előző offA8- at csak nekik sikerült frankón beállítani, full spéci Hunter padjuk van, és 10.000 az első hátsó állítás.
Jobbhátsóm dettó ugyanez :) Töktudja miért. Hallom hogy erőlködik, motor nyekereg benne de nem húzza fel. Kulcs ki/be és felhúzza. Valakinek van ötlete szívesen meghallgatom én is.
A bal első szőnyeg minden esetben tépőzárral van rögzítve?
Nincs valami patentos megoldás?
A tépőzár tönkrement, mindkét része. Próbáltam újat ráragasztani, de viszonylag hamar megadja magát... szőnyeg előrecsúszik, kuplungpedál elakad, lent ragad...szívás!
318-as BMW-ét keresek 2.5-3 millió körül dieselben,nem tudom hogy ennyiért mit kapni.A 105KW-os szimpatikus elsősorban a fogyasztása miatt,de kérdezném hogy melyik motoros ajánlott.
Tudtok ajanlani Bp.-n, vagy kornyeken olyan embert, aki tud E92 LCi lampakat programozni FRM2 modullal?
Most leszek otthon 2 hetig, es akihez vittem volna az autot, az pont nem lesz elerheto. A hibauzenetek(hideg-meleg teszt) megszuntetese, es az index felgyorsult mukodese az, ami miatt a 2-es modullal kicsit bonyolultabb a programozas.
Az udvarban áll, de így is rakattam bele. Nekem a Bearlock bevált, már ha manuális. Automatával nem nagyon lehet ilyen szempontból mit kezdeni, főleg, ha Joystick váltó van benne.
Ha úgy lenne megcsinálva, hogy leszedett állapotban beáztatni ebbe a szószba, és kompresszorral átfújni, szerintem úgy is lejönne. És a végén féktisztítóval átmosni, hagyni megszáradni. Így nem kéne hogy bármi a motorba jusson. Így szerintem kivitelezhető lenne.
A motorba megy de mar egy "cseppfojósított" formában. Ez az egy ami zavar ebben a tisztítási lehetőségbe. Szerintem válnak le a már elkoszolódott szívósorból is koromdarabok amiket ugyan úgy bedolgoz csak lassabban.
Úgy láttam nem is annyira a bőr, hanem az ugyanolyan színű műanyagok bevonata kopik le inkább. A világosszürke variánsok egészen durván lepukkantan tudnak tőle kinézni, mintha nem is BMW lenne... Igen, itt az a kulcs, hogy ha javítják, akkor ugyanolyan színű/mintájú legyen, különben ugyanúgy meglátszik. Valakinek esetleg jó tapasztalat más cégekkel?
Ha bőr akkor azt autókozmetikában újrafestik más megoldás nem nagyon létezik. Viszont ami pesten van Vajda Péter u.12 a Ganz Holding zrt nél lévő "Luxus autókozmetikát" nem ajánlom , az enyém is bézs de még a színárnyalatot sem találták el helyesen....
Sziasztok, végülis sikerült megtalálni és behozatni az autómat, egy ráncfelvarrás előtti E90 325i személyében. Az autó jó állapotban van, de azért vannak kisebb hibái. Mielőtt ezt találtam, megnéztem nem egy autót, és azt vettem észre, hogy a bézs és szürke belsős típusoknál nagyon gyakori a kopás az ajtók belső oldalán, a fogódzókon és a könyöklő környékén. Nekem is ilyen van, mert mindenképpen ilyet szerettem volna az egyenszürke vagy fekete belső helyett. Van erre valami tippetek, hogy ezt hogy lehet felújítani?
A másik, ami viszont nagyon zavar, az, hogy a váltó kulisszája ki van kopva, és határozatlanok a kapcsolási utak, valamint hátramenetbe csak nagy erővel lehet tenni. Ez kis híján eltántorított a vásárlástól, de azt mondták, hogy nem nagy kaland rendbe tenni, és a kulissza kb. 20 ezerbe kerül. Próbáltam rákeresni a neten, de a magyar alkatrészkereskedőknél nem találtam ilyet, az angol vagy a német nevét pedig nem tudom az alkatrésznek. Tudnátok ebben segíteni? Úgy hallottam, ez nem ritka hiba a típusnál.
Próbáltam de sajna nem hozott eredményt, még megpróbálom majd sonax karceltávolító szettel abban erősebb szemcséjű politúr van. Remélem legalább a barna festékét letudom vakarni... :(
Köszönöm! Ma megnéztem ,hogy hová kell rakni ,én azt hittem a meglévő modult kell cserélni ,de azon teljesen mások a csatlakozok. Ezt a Mulf 2-est külön kell még pluszban berakni a meglévő mellé?
SZia Llaci01! HA ezt az OCT 2 RS helyett akarod, akkor jó választás. Csilliárdszor jobb autó az E90 (szerintem), csak nem ezekkel a motorokkal. Benzines 25i-30i-35i lehet jó neked. A 25i-ből ki lehet autózni az RS dinamikáját, de pl a nyomaték miatt városi forgalomban gyengébbnek fogod érezni, viszont sokkal jobb vezetni, jobb a futómű, a kormányzás, fékek, minden... Nekem volt 25i manuál meg utána autómata, egyértelműen automata. Ha valami jobb a skodában egyértelműen, az a váltó. Mindenképp automatát javaslok, abban is van sport fokozat meg bele tudsz nyúlni kézzel is. Én nem vennék többet manuális bmw-t, bár az F-eseket nem próbáltam még csak automatával, de az e90 nek a gyenge pontja a manuál váltó. Ha nem sokat városozol elgondolkodnék hathengeres dízelben is, fényévekkel kultúráltabb és sportosabb hangja van a benzines RSnél is, az élmény meg más dimenzió...
320D-n kinek milyen a kipufogó vég? Nekem lefelé néz, de ahogy látom a hirdetésekben, szinte mindegyiken valami díszvég van. Lehet ilyet kapni valahol, vagy az a dobra van hegesztve gyárilag? Mármint tudom hogy lehet ilyen díszvégeket kapni, de a pont erre valóra lennék kíváncsi.
Gondolkozom CD táron. Az lenne a kérdésem, hogy most biznisz navi van benne. CD tárnak a hely elő van készítve, vagy vezetékeket kellene hozzá behúzgálni? Másik kérdés, hogy a CD-tár is olvassa e a DVD-t, mint a fejegység?
még egy dolog, a hátsó gumi méretem : 255/40 17 most a téli mérétem 225/45 17, mosr nyárra raknék alá a egy pogácsát és meg hagynám a 225/40 hátul.kérdés: megfogom érezni menettulajdonságbán vagy csak esztétika a hátul szélesebb kerék?
(gyári dolgokat szeretem, de most ezt lehet feláldozzon)
Sziasztok! 2006-2007 körüli E90 vásárlásán gondolkozok! 318 (129Le) vagy 320 (150Le) a jobb választás és miért? A másik kérdés pedig az autómatával kapcsolatos tapasztalatok, vélemények!? Köszi előre is!
Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy mi a különbség az m47n204d4 motor 122 le és 163 le változata között?? Természetesen a lóerő különbségen kívül. :) Köszi
Ha professional navid van akkor ott tudsz zenét másolni a HDD-re (Music collection > Options gomb > Music data import/export > Music import from USB) és fontoshogy a pendriveod FAT32-re legyen formázva.
Sziasztok! A kesztyűtartónál lévő USB mire tudom használni? A navigációmat ott frissitették, de most probálva nem ismeri fel a pendriveot...amin zene van
Megmondom őszintén nem tudtam, hogy a BMW ilyen kreténségeket csinál, hogy egy visszahívás keretein belül bőven gariidőn túli autók biztonsági és fő szériahibás alkatrészeit cseréli, de csak 1 ideig!? :)
Nem fogok vitatkozni ,de a tavaly februári akció mar nem érvényes ugyan ugy ahogy a decemberben lejart vezérlésmi akció sem! A szervizakció lényege az hogy időkorlát on belül van ! Ha visszahívás lenne arról az okmányirodán keresztul ertesiteniuk kellene az aktualis tulajdonost! Az hogy a visszahívás miatt a jofogas televan hatsolámpákkal megint neked mond ellent , hiszen a garanciaban cserélt alkatreszekkel a szerviznek el kell szamolni , tehet nem adjak oda hogy itt van hülyegyerek add el egy 20 asert! A kérdésem egyébként nem arra vonatkozott hogy haha tavaly volt rá akció hanem hogy a cseren kívül létezik e valami Javitas !
Nekem volt anno E46 mankókerekem az E91-hez (20d). Ezt a garázsban kipróbáltam, hogy ne éles helyzetben legyen esetleg meglepetés. És nem volt hiábavaló a próba. Ugyanis csak hátra lehetett feltenni, elől a féktárcsától vagy a terelőlemeztől (nem emlékszem pontosan) nem fért el. Vagyis ha első defektem lett volna, akkor először a hátsó jó gumi helyére fel kellett volna rakni a mankót, majd előre a lyukas helyére a jó hátsót... macerás lett volna.
Mivel féklámpa is érintett, ezt még a BMW is visszahívja.Nekünk is mikor voltunk a márkaszervizben karbantartáson, cserélték ingyen mindkét hátsó lámpát újra.
Nagyon sok lámpát megnéztem és ez nem a gagyi kategória hidd el. Kinézetre nekem jobban tetszik mint az LCI gyári xenon lámpa. Fényerőben egy jó izzóval hasonló mint a sima halogén. Nem xenon ez tény és nem is gyári mert vannak hibái, de nem gagyi!