Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2010.12.09 0 0 7800

És tána vegyen Audit :)

Előzmény: vwopel (7799)
vwopel Creative Commons License 2010.12.08 0 0 7799

Mindszenesetre ez 1 jó ötlet , svájci recept ;)

Előzmény: norbi.sz_80 (7798)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 7798

Egy tanácsom van annak, akinek gondja van az automata váltójával:

 

Vigye el Mindszentre!!! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Machado2 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 7797

90-es évek Ford váltói :DDD

Hogy tudtak ide süllyedni a Mustangok megölhetetlen C3-as Cruise-O-Matic-jaitól...

Előzmény: Manulu (7795)
MM. Creative Commons License 2010.12.08 0 0 7796

szerintem a legolcsóbb ha nézel egy bontott váltót. a ford alkatrészeknek a béka segge alatt van az ára. tudom mivel ezzel is foglalkozom többek között. egy tanács: ne az országban található 100 hivatalos bontóba nézelődj, neten keress rá, ford-klub, mondeo club. tuti fillérekért lesz hozzá.

automataszerelőhöz nem vinném mert abból a pénzből 3-4db külföldi papiros komplett autót veszel ilyen árból.

Előzmény: Manulu (7795)
Manulu Creative Commons License 2010.12.08 0 0 7795

Egy 1996-os Ford Mondeom van CD4E elektronikus 4 fokozatú automata váltóval.

A jelenség az, hogy D-ben nem csinál semmit. Motor felpörög, autó állva marad. Hátramenet rendben, 1-es, 2-es fokozatba kapcsolva működik. Ha 2-es fokozatból váltok fel D-be, akkor bizonyos fordulatnál viszi, s gond nélkül tudok 100-ig is gyorsulni, s haladni. Azonban alacsony fordualtnál újra csak felpörög, de nem hajt. Olajat ellenőriztem és rendben találtam. Ha valaki tud valamit...

Köszi

gallo Creative Commons License 2010.11.29 0 0 7794

Nem kétlem, h a mindszenti szerelő profi. Nem ismerem szerencsére, mert nem kellett váltót javíttatnom eddig.  Azért megkérdem Tőled: Te pénzt kapsz ezért? Mert már állatira unalmas h mindig ezt szajkózod.

Előzmény: Törölt nick (7793)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.29 0 0 7793

Ma voltam az egyik nagy Audi szalon markaszervizben videken ahonnan rendelem az alkatreszeket.Mondtam,hogy az automata valtom mar javitva volt.A szervizfonok mondta,hogy jott mar be sok Audi valtohibasan.Haaaat hova kuldik a valtot javitani??!! MINDSZENTRE!

  Ugyhogy aki csak ugat meg kontarokhoz viszi meg is erdemli!:):) Meg az infokert is a Szolnoki Robertet hivjak.

  

bxm Creative Commons License 2010.11.27 0 0 7792

Tisztelt urak !  van egy kis gondom szétszedtem egy ZF hp20 -as váltót mert a converter szimeringjénél elkezdte nyomni az olajat. most át tisztítottam és a szimering alatt van egy négyszögletű lemez és az alatt egy siklócsapágy ami szemlátomást meg van kopva más hibát nem találtam. De hogy ez mitől ment tönkre nem tudom viszont azt sem hogy milyen cikkszámon lehet ilyet rendelni. Ha valaki tuna segíteni a cikkszámban meg köszönném.

 

 

perszebal Creative Commons License 2010.11.25 0 0 7791

Kérlek küld át a telszámo mailben, előre is köszönöm.

Előzmény: gabika3375 (7790)
gabika3375 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 7790

Nagyon valoszinü hogy Mehatronik tehát a válto vezérlése a rossz! Ha jol tudom 300000 körül van a csere. De ha kell küldök egy telefonszámot ott érdeklödhetsz

Előzmény: perszebal (7789)
perszebal Creative Commons License 2010.11.23 0 0 7789

Sziasztok!

 

Segítséget, tanácsot kérnék. Audi A4 2005 Multitronic válto rakoncátlankodik. A tünetek így néznek ki. Néhány hónapja kezdődött, hogy a műszerfalon a "P R N D S" visszajelző ahelyett, hogy az aktuális sebességfokozatot irja ki, PIROS háttérrel inverzen világít. Később már vilogni is kezdett. Mostanában hol villog, hol világít. Nagyon ritkán reneltetésszerüen jelzi, monjuk, hogy D fokozatban használom, de ez tényleg nagyon ritka. Hozzáteszem, használtan vettem a kocsit, váltoolajat lecseréltük. A szerelöm azt mondta, hogy nem kell foglalkozzak a jelenséggel, hibaüzenet nincs a comuterében.

Kíváncsiságból megkérdeztem márkaszervizet is, ott már nem biztattak ennyire. Azt mondták, hogy vezérlőegység vagy váltocsere szokott a vége lenni a dolognak.

 

De persze a villogás még nem annyira zavart, mert müködésében semmilyen rendellenességet nem észleltem. Most néhány hete viszont már olyat csinált, amit eddig nem tapasztaltam, hirtelen gázadáskor egy bizonyos fordulatszám fölött mindha "üresbe ugrana" egy manuális váltós auto, tehtá a fordulatszám felpörög viszont az auto nem gyorsul. Sőt nem is akar menni, csak ha visszalassitok nullára és ujraindulok. Illetve néha ha rükvercben nagyobb gázzal indulnék, akkor is csak felpörög, de nem akar elindulni.

 

Tájékozodtam audi forumokon és ismert jelenség, a leirások szerint többnyire ECU  probléma, és elméletileg vannak erre szakosodott cégek, akik ECU-t javitanak a váltócserénél hogy is mondjam, szóval jóval kedvezőbb áron. Sajnos csak küldöldi cégeket találtam.

Az érdekelne, hogy volt-e valakinek hasonló probléméja és hogy mi volt vagy lehet a megoldás erre a problémára.

 

Előre is köszönöm az segítő hozzálszólásokat.

puskely Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7788

Üdv a fórumozóknak!

Egy autómata váltós Ford Explorerem van. Röviden leírom a történetem, hátha tud valaki valami tippet mondani.

A váltót kb. egy évvel ezelőtt szerelték, elvileg teljesen fel lett újítva kb. 400ezerért. Én a nyáron vettem az autót, az előző tulaj nem sokat használta. Kb. 3000 km után történt egy kis problémám. Folyamatos emelkedőn autó, szépen kapaszkodott, a váltó váltogatott vissza stb. egyszer csak nem akar menni, felbőg a motor és egy hatalmas fehér füstfelhőbe burkolóztunk. A váltóból jött ki az olaj ész nélkül, és a katalizátoron elégve jött a füst. Helyben egy műhelybe vittük a kocsit ahol megállapították, hogy a kuplungharang alól folyik az olaj. A váltó szerelővel felvettem a kapcsolatot, mivel 1 év garanciával csinálta a váltót. Egy szimering ment ki amit ott ki is javított. Amikor elmentem az autóért és elindultam haza fele pár km után elkezdett villogni az overdrive visszajelző lámpa. Ekkor felhívtam a váltóst, ő azt mondja, hogy valószínű a csatalakozók érintkezésével van baj, azt nézzük meg. Azokat leellenőriztük, de azóta is így működik a vas. Ha villogó lámpával állok le, a következő indításnál tök mindegy, hogy az 1 óra vagy 1 nap, ugyan úgy indul, azután egy idő után megszűnik a villogás, ha így állok le, akkor így is indul és egy idő után kezd el villogni. Szóval eléggé össze-vissza működik ez a visszajelző. A váltóssal nemigazán lehet normálisan beszélni, folyamatosan elektromos csatlakozásokat hajtogatja, mert a váltó működik, akkor annak nincs semmi baja szerinte.

Ha erre tud valaki valami megoldást, jelezheti. A váltó egyébként működik rendesen, pl. álló helyzetben a kúszása meg van, az olaj nem büdös, az overdrive funkció is működik, csak nem lehet villogás közben tudni, hogy be van e kapcsolva, csak a fordulat változásból érzékelhető.

vwopel Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7787

"" most meg rádugják a diagműszerre, és már löki is a hibát.:)))))""

 

pont így lököd Te is a hibát . sztem nem értettél meg :-(

Előzmény: VÉNYOLC (7786)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7786

"El kell vinni szakszervízbe minden autót amikor baja van nem a ,,maszekhoz,, aki vagy ért hozzá vagy nem és akkor adott lesz minden tudás, szerszám, stb. Ja ,h azt ki is kell fizetni??"

 

Kicsit el vagy tévedve! Ki beszélt itt pénzről? Biztos csak felületesen olvastál, mint ez általában jellező a topikolvasókra.

 

1, igenis a kőműves jó példa, de ha azt akarod akkor nevezhetjük butának is, de akkor meg sokan megsértődének.

2, csipkebokor vessző

3, ha egy szerelő elvállal egy autót javításra, akkor nyilvánvaló, hogy ért hozzá, nem??? Vagy el kellene kérni az ösze bizonyítványát, oklevelét, esetleg tesztkérdést kéne föltenni neki?

4, a Citroenes példa pont jó erre: sok szerelő még az alapokkal sincs tisztában, pl. hogy az első kerekeket fogja a kézifék( figyelem vizsgán is soxor a hátsókat nézik!!!)

Mondok még1et: egy egyik ember azt mondja az ő udvarába BX be se teheti a lábát, utálja mint a szart. Kérdem miért? Azért mert nehéz szerelni, minden be van rohadva rajtuk, meg túl drága hozzá az alkatrész, az az "olajtartály" a kerekeknél, 100.000 ft....... aki ért hozzá, tudja miről van szó.

 

 

"Az építőipar régen munka volt most meg szórakozás , modern anyagokkal dolgoznak , nem azon agyal a festő mennyi enyvet keverjen a cuccba ,h meg álljon a falon , stb"

 

Pont fordítva: régen volt művészet autót szereleni, fülre beállítani stb. most meg rádugják a diagműszerre, és már löki is a hibát.:)))))

 

 

Előzmény: vwopel (7781)
GalloG Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7785

Az előttem szólónak részben igaza van, részben nem. A Te érvelésed szerinti márkaszervizes javítás körébe a váltó csere is bele tartozik, mint hibaelhárítási mód, így el kell fogdani, hogy ez a márkaszerviz javítási ajánlata, olyan áron amilyenen. Az persze a másik oldala, hogy miért van ilyen eltérés ugyan arra az alkatrészre, ugyan annyi munkaidény esetén, ugyanolyan márkaszervizek között (szerintem is ránézés alapján megállapított lehúzás).

 

Viszont sok esetben a márkaszervizben ugyan úgy nem tudják megtalálni a hiba forrását, megjavítani az autót csak sokadikra (most tekintsünk el az automatától, amit sok helyen nem javítanak, csak cserélnek), viszont sokkal többe kerül a próbálkozás. Az egyszeri ember meg úgy nézni, hogy ha már mindenki csak próbálkozik, akkor az olcsóbbat fizeti ki. Régen megszűntek a márkák által előírt kötelező tanfolyamok, és a fakultatív továbbképzésekre pedig a legtobb (márka)szerviz tulajnek eszébe sincs beíratni az embereit. Ha meg néha adak, aki megtenné, annak az emberei koránt sem biztos, hogy a fix és alacsony fizetésére hajlandóak munkaidőn kívül is foglalkozni az egésszel. Sajnos ez a kis hazánkban lévő általános mentalitás.

 

A kifejezetten automata javító helyek meg azért elég rendes pénzeket mondanak, amiért elvárhatja a kuncsaft a rendes munkát. Én pl. nem tudom, hogy itthon melyik az a műhely, akinek vagy automatához próbapadja. Mert én látatlanba olyanhoz mennék elsőre, akinek van, mert az szerintem komolyan veszi a dolgát. Persze egy bizonyos javítási díj alatt elfogadható, hogy keménypontos tesztelés legyen (a kocsiba szerelve, a felhasználónál derüljön ki, sikerült-e a javítás), viszont sok esetben egy rendes váltójavítás ár után is a kocsiban derül ki, ha nem sikerült, nem a (nem is láétező) próbapadon.

 

Ezen felül meg miért van, hogy minden szolgáltatóiparban érintett azzal fejezi be, hogy "hja', azt meg ki is kell fizetni...". Ha nem akar az ember elég pénzt adni, akkor az a duma, hogy olcsón ennyire értek hozzá. Ha többet szán rá (korrekt összeget a munkáért), akkor ennyi pénzért ennyi járt, viszont ebből még nincs szerszám/továbbképzés. Ha meg megad bármit, amit kérnek, akkor is benne van, hogy nem sikerül (elsőre, vagy egyáltalán), mert ez egy ilyen szakma... Semmi se jó senkinek.

 

Nekem pl. van MCSE végzettségem (informatikuskodásból élek, Microsoft célirányos papír), amit több cégnél kérnek, hogy egyáltalán pályázhassunk a munkára. Ez nekem benne van 1.3 millióban, de a munkadíjakon nem tudom érvényesíteni, csak ahhoz kell, hogy egyáltalán jelentkezhessek a munkákra. Ennek ellenére továbbra is 3 ezer egy komplett PC újratelepítés, mert ennyit lehet érte elkérni. Szóval nem 2 hét alatt térül meg a befektetés (ha egyáltalán), de attól még kellett. Szóval tudom, hogy milyen nehéz és mennyi idő megfinanszírozni a fejlődést, de sajnos elkerülhetetlen, és nem feltétlen lehet azonnal másra áthárítani. Ennek arányában 5 kilós kocsim van, nem 4 milliós, és nem igénytelenségből (mert mindig mindene rendbe van tartva attól, hogy régi), hanem azért mert abba kell befektetni ha korlátozottak az anyagi lehetőségek, amiből megélek, nem abba amivel menőzhetek ideig-óráig.

Előzmény: vwopel (7781)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7784

Az, hogy már nem vagyunk 10 millióan :)))

 

Igazából az a gond, hogy márkaszervízben nem javítanak váltót, holott nekik lehetne meg igazán a tudásuk és szerszámaik hozzá... Aztán a márkaszervízek majd 1 milliós eltéréssel mondanak árat egy ugyanolyan váltóra...

 

Nem tudják, mennyit húzzanak le a kliensről.

Előzmény: vwopel (7783)
vwopel Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7783

Mi a probléma ? :)

Előzmény: norbi.sz_80 (7782)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7782

Ebbe én is beleszólnék picit.

2 éve tönkrment a Multitronic váltóm egy Audi A4-ben, mentem vele több márakszervízbe is (természetesen Audi/VW/Skoda szervízbe), és kivétel nélkül csak azt tudták mondani, hogy nem javítanak automatát, hanem cserélni tudják...

A legviccesebb az egészben az volt, hogy volt olyan hely, ahol azt mondták, hogy a bele való váltó 1,7 millió Ft, viszont olyan is volt, ahol 2,6 milliót mondtak :)

 

Nem nevetséges???

Előzmény: vwopel (7781)
vwopel Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7781

""

 

Hiszen éppen ez az ami megdöbbent, nem tájékozottak. Ez olyan mint a kőműves, aki eddig csak téglával falazott, Ytongot nem tudott rakni.

Fogalma sem volt a technológiáról. Ez is megtörtént eset. Csak elő kéne venni a doksikat, és elolvasni.++

 

Na e pont ,,jó,, példa :-(

 

Az építőipar régen munka volt most meg szórakozás , modern anyagokkal dolgoznak , nem azon agyal a festő mennyi enyvet keverjen a cuccba ,h meg álljon a falon , stb

 

A autót viszont tizenéve szinte bárki megbütykölte aki meg tudta különböztetni a villáskulcsot a malteros kanáltól.....

 

El kell vinni szakszervízbe minden autót amikor baja van nem a ,,maszekhoz,, aki vagy ért hozzá vagy nem és akkor adott lesz minden tudás, szerszám, stb. Ja ,h azt ki is kell fizetni??

 

Előzmény: VÉNYOLC (7774)
vwopel Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7780

"" 

 

De az is igaz, hogy mióta én ezt a fórumot olvasom, semmi értelmes tanácsot nem láttam, semmilyen kérdésre. Általában a "full felújítás kell és tuti jó lesz" beírások mennek minden hibára (felhasználótól, szerelőtől - nem tudom megyik nick melyik), aztán több "full felújíttattam sok pénzért, de továbbra sem igazán jó" beírás is születik valamiért... Azért az érdekelne, ez miért van.""

 

jár ide 10 ember ? 20 ? 30 ? 40?

 

10millióból ?

Előzmény: GalloG (7779)
GalloG Creative Commons License 2010.11.22 0 1 7779

No offense!

 

Tudom, hogy demagógnak hangzik, amit írtam, részben az is - elméleti jóvilág. Meg nagyon is tisztában vagyok azzal, mibe kerül az információ, oktatás. Meg azzal is, hogy nehéz hozzájutni.

 

Viszont a legtöbb gyártó igenis elad friss érvényes technikai dokumentációt. Igaz, nem magyarul, dehát a magyar nem világnyelv sajna, meg nem is olcsón - ők az átlag európai munkadíjakhoz árazzák gondolom a tudást. Ha az összesé együtt drága, akkor rá kell állni a leggyakoribbra (márkára, nem típusra), és azt megvenni, megtanulni, kitermelni.

 

Az írásodból úgy tűnik, azt gondolod, hogy az ügyfeleknek el kell fogadniuk, hogy az itthoni szakemberek sem anyagilag sem emberileg nem tudják megoldani a továbbképzést, ezért az eddig megszokott ár megfizetése után nem biztos, hogy meg lesz javítva a szerkezet, mert ez a piaci helyzet, ez van. Azért ez így egy kicsit erős. Mint ahogyan az is nonszensz, hogy az ügyfél váltóján, az ügyfél pénzén tanulja ki a mester az új dolgokat - ami vagy sikerül, vagy nem, de az ügyfél fizeti tetszik-nemtetszik.

 

A hazai árakról meg annyit, hogy ha sokkallják a vevők, ha nem - kifizetik, mert nem tehetnek mást. Azért 400e-1M HUF közötti átlagos javítási árak egy-egy automata esetében nem mondhatók alulfinanszírozásnak annak fényében, hogy pl. S400CDI-be gyári felújított váltó 1500EUR cseredarab esetén. Egy legegyszerűbb 4HP18-ra (amiben a fullos felújító szett 90 ezer, persze nem az eredeti ZF darabonként berendelve, hanem valami USA vagy angol felújító szett, de a váltó felújítók sem a ZF-től rendelik) is 250e HUF, ami azért 100-150e munkadíjat takar, plusz a le-fel szerelés ára  (ami újabb 50-100e műhelytől függően, ami meging csak tiszta munkadíj 1 max. 2 napos melóért). Ezen felül ne feledjük azt sem el, hogy az esetek ritka többségében a kuncsaft semmilyen számlát nem kap, így tiszta nettó bevételekről beszélünk.

 

Ne vedd az itt leírtakat magadra, mint ahogy az előző írásomat sem. De az átlag autós az átlag szerelőről ilyen tapasztalatokat szerez. Ha Te megfizethető áron dolgozol, és valóban meg is javítod, amit elvállalsz, akkor Te vagy a ritka kivétel, és Neked fura, hogy ítélheti meg így egy átlagember ezt a szakmát, mint én.

 

De az is igaz, hogy mióta én ezt a fórumot olvasom, semmi értelmes tanácsot nem láttam, semmilyen kérdésre. Általában a "full felújítás kell és tuti jó lesz" beírások mennek minden hibára (felhasználótól, szerelőtől - nem tudom megyik nick melyik), aztán több "full felújíttattam sok pénzért, de továbbra sem igazán jó" beírás is születik valamiért... Azért az érdekelne, ez miért van.

Előzmény: 409 (7778)
409 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 7778

"Az új Passat nem drága, amivel bevásárolni járnak meló után? Mégis megveszik. De az új leírást, tanfolyamot, szerszámot meg nem."

 

 Valahol nagyon eltévedtél!!!! Ez így, színtiszta demagógia! Abban igazad van, tanulni kell, hihetetlen mértékű az autóipar fejlődése, szinte követhetetlen mértékben. Viszont azzal nem vagy tisztában, hogy ez mibe kerül. Ha ezt megjelenítik a munkadíjakban, akkor meg az a szöveg, hogy felháborítóak az árak. Tanulni nem tudsz a hazai árszinvonalon, mint ahogy az eszközöket sem tudod ezen beszerezni. A változások olyan gyorsak, hogy egy-egy eszköz mire kitermelné az árát, már kidobhatod, elavult.

 Abban is igazad van, ha valaki nem ért valamihez, abba ne kezdjen bele, de egy automata váltót pl, hogyan fog másként megtanulni valaki? Ezt sehol sem tanítják, ami irodalom fellehető róla az régen túlhaladott, a gyárak nem adnak ki dokumentációkat az újakról, ( mint ahogy sok egyébről sem) azt mondják hozzák vissza a rosszat, majd ők felújítják. Ez tetszene amikor a hazai árakat sokalljátok???

Bizonyára vannak olyanok akik rendre megvehetik az új Passatot, de azért az átlag ettől messze van.

 

Részemről ennyi.

Előzmény: GalloG (7777)
GalloG Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7777

Sajnálatos módon itthon senki semmit nem akar megtanulni. Se az elején, menet közben meg már pláne nem. Sőt, sokan a meglévő tudást is mástól "ellopva" szerezték, nem önerejükből tanulták. Aztán abból akarnak megélni nyugdíjig, és sajnos a sok egyszeri kuncsaft miatt, akik mindent elhisznek, ez többnyire sikerül is.

 

Én maximálisan elítélem az olyan embet (szakmától függetlenül), aki nem naprakész a saját területén. Ha nincs ideje, pénze vagy energiája ezt megoldani, akkor váltani kell másra, ahol a meglévő pézn/idő/energia elég aktuálisnak maradni. Azt mondják, hogy drága a doksi, célszerszám, stb. Nade ebből élnek! Az új Passat nem drága, amivel bevásárolni járnak meló után? Mégis megveszik. De az új leírást, tanfolyamot, szerszámot meg nem.

 

Ez autó javítás körében eléggé költség- és időigényes, ez igaz. Viszont az átlag munkadíjakból azért kitelne a költség, az idejéből meg szánjon már rá annyit, hogy versenyképes maradjon a megszerzett tudással...

Engem hány és hány autószerelő kioktatott már minden féléről, meg, hogy mit piszkálok bele, nem az én szakmám. Aztán ráfáztak, mert a bajt nem tudták megoldani. Mikor meg mondom, hogy én megcsináltam utánuk, amit tuti nem lehet, akkor "hja' neked van rá időd". Igen ám, de mondom Te pénzt kaptál a (munka)idődért (!), mégse sikerült (!!!), én nem érdeklődésből csináltam meg, szabadidőben (kevesebb idő alatt, mint az addig kifizetett sikertelen munkaórák). Szóval a lustaság és érdektelenség mindent megöl, így az autójavítást is. De a pénzt mindenki elkéri. Én meg azt mondom (vevőként, eladóként egyaránt), hogy sikerdíj van. Ha nem tudom, nem kérek pénzt. Viszont ha nem tudják, akkor nem is fizetek, úgy fogjanak neki... Ezért általában magam csinálok mindent, mert senki nem meri felvállalni, hogy ingyen próbálkozzon (mert persze abban általában egyik sem bízik, hogy sikerül megcsinálnia...). Pláne mikor megmondom, hogy a végén csak azt fizetem ami valóban rossz volt, a próbából belerakott többi cuccot sem nem kérem, sem nem fizetem. Én nem tehetek róla és nem finanszírozom, hogy nem tudják megállapítani, valójában mi a rossz.

Előzmény: VÉNYOLC (7774)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7776

Nekem személyesen a Xantia motor ECu-vel volt kísértetiesen hasonló. 5.2 Motronic. Qva ritka. Időnként rángat, szét akarja szakítani az AL4-et. Diag kis műhelyben. ECU csere kell. Basszameg 450. Be a Könyves K. körútra, akkor még Nagy-hoz. Nagy szupi diag. Előzményt nem mondtam. Húmmögés, a gép még a bosch rendelési számot is kiírta, külön a belevalő EPROM típust. Össz 470.-.

Pénz nuku, garázsba betol. Kis P309 vesz, szükségüzem. Esténként irány a garázs, oszcilloszkóp, fagyasztás, hevítés. Szar.

Végül egy hiányzó testkábelt kellett pótolni!!! Amit féltengely gumiharmonika cserénél felejtettek el visszatenni. ECU hibátlan volt!

Előzmény: VÉNYOLC (7775)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7775

basszamegakutya:(

Előzmény: Törölt nick (7773)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7774

"A 20 éve automatát javító ember nyilván nem tudja az elektromos váltók baját megmondani, mert megél a mechanikus javításokból is"

 

Hiszen éppen ez az ami megdöbbent, nem tájékozottak. Ez olyan mint a kőműves, aki eddig csak téglával falazott, Ytongot nem tudott rakni.

Fogalma sem volt a technológiáról. Ez is megtörtént eset. Csak elő kéne venni a doksikat, és elolvasni.

Előzmény: GalloG (7772)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7773

Pilóta barátom mániákus Espace tulaj. Persze óttómata.

Egyszer elkezdett genyáskodni a cucc. Valami japán váltó volt benne. Pesti mágus levette 2 kilóra. 2 nap műlva ugyanúgy rángatott, lement vészüzembe időnként. Diagnózis: minden tyar, teljes generál kell.

A Balaton mellett volt egy szupermágus, annak a váltónak a guruja. Levitte lábon, alig ért oda vele. Szétdönt, minden csere. Bő 400-ért.

Utána 3 hétig boldogság, eufória. Az első esős napon tökönszúrás. Rángat, megkergült.

Elmúlt a víz, megjavult a váltó.

A lényeg: a váltó oldalán volt valami szenzor. Annak a gumipipája beázott. Attól hibbant meg.

De ezt végül ő maga találta meg egy aknáról.

Előzmény: VÉNYOLC (7771)
GalloG Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7772

Az automata váltó javítás egy túlmisztifikált dolog itt kis hazánkban, ezért aki ért hozzá, az félti a tudást, azért nem ír ide be értelmes dolgot, aki meg nem ért hozzá, az meg azért nem ír, hogy ne derüljön ki a kompetencia hiánya.

A 20 éve automatát javító ember nyilván nem tudja az elektromos váltók baját megmondani, mert megél a mechanikus javításokból is úgy ahogy (nagy sírás közepette általában), mint ahogy a 20 éve autót szerelő sem tud a mai injektoros benzin és dízel motorokhoz szólni általában, ahol még fékbetét cseréhez is diag cucc kell.

 

Persze mindig van kivétel, így aztó/váltó szerelőknél is. De azoknál meg két eset van: vagy (itthoni szokások/márcék szerint) elfogadható áron dolgozik, ezért el van havazva fél évre előre, vagy van helye és ideje, de osztrák árszinten méri az egészet, ami miatt sokan infarktust kapnak az ajánlattól (ami általában nem is sok, az alkatrészárak, szerszámigény és szakártelem alapján, csak itthon hozzászokva sem vagyunk, és kifizetni se akarjuk, ha telik rá, akkor se...).

Előzmény: VÉNYOLC (7771)
VÉNYOLC Creative Commons License 2010.11.21 0 0 7771

Igen, sajnos ez van, 5 napig még csak ötlet sem jött erre hibajelenségre, pedig egy 12 éves technika.

Sőt van olyan 20 éve praktizáló szerelő aki még csak nem is hallott  ilyen olajszámlálóról.

Legtöbben csak a mechanikus részéhez " értenek", mert nem képzik tovább magukat.......

 

Kíváncsi lennék a mindszenti szerelő mit mondott volna:)

 

Ez olyan mint a mi hidrós autóink, ezer éve autószerelőként dolgozók még az alapokat sem tudják,

( tapasztalat, sajnos)

volt már olyan aki azt mondta indítsam be a motort, hadd termelje a levegőt:)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (7770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!