Keresés

Részletes keresés

Gen Creative Commons License 2000.04.13 0 0 62
T. Piritos!

Ez a topic nagyon nem arra valo, hogy nekialljunk vitatkozni, de az altalad eloadott legujabb verzio a baleset okarol nem is kicsit santit.

A sofor feleseget ugyanis NEM VITTE EL A HELYSZINRE KIERKEZO MENTO! Ha akkora nagy problema lett volna vele, hogy 100 metert a jardan kell menni annyira siet a sofor a helyszinre kierkezo mentohelikopter, vagy a mentok biztos ellattak volna es korhazba szallitjak.

Ez egyebkent mar az X-edik verzio az egeszrol es mind megbukik szep egymas utan.
Szo volt rola, hogy defektet kapott es azert ment fel a jardara, nem jott be.
Ez a "veletlenul" gazt nyomom a fek helyett verzio sem az igazi, annak tukreben, hogy tanuk allitjak az illeto mar kilometerekkel a baleset elott nem birt magaval es szaguldott mint egy allat, valamint, ha kiszamolod a "kisodrodas" es a megallas kozott eltelt idot tulsagosan sok az egy ilyen tevedeshez....

Előzmény: Pirítós (54)
nobodybuilder Creative Commons License 2000.04.13 0 0 61
Ha visszagondolok, ez az út már tíz-tizenkét éve is nagyon forgalmas, mondhatni zsúfolt volt, pedig hol volt akkor az autók (a jó, a gyors, az erős autók) száma a mostanitól! Emlékszem, van Szentendrén, a Pismány-hegy aljában például egy olyan kijelölt gyalogátkelőhely, ahol mindig szinte féltem átmenni a hegy felől a másik oldalra, mert beláthatatlan volt az út, az autósok pedig sosem kímélték a benzint. Igazán csak akkor volt elviselhető, amikor nyaranta a Duna áradása miatt néhol víz alá került és lezárták.

Itt az egyetlen kielégítő megoldásnak a sürgős útépítést tartom, a kérdéses forgalmat elviselő, széles, többsávos, a településeket – ahol csak lehet – elkerülő út kellene. Ahol nem lehet, ott legalább korlátokkal el kellene választani a sűrű gyalogosforgalmat az út forgalmától. Viszont mostanában olyan hihetetlen számokat hall az ember, ha útépítésről van szó, fényűzően lehetne felépíteni egy családi házat tíz méter rendes autóút árából, vagy egy méter autópálya árából. Ahogy sejtem, ez a téma nem fog magas prioritást kapni.

Ahogy látom egynémely vezetőt, nem ártana egy komoly pszichológiai szűrés sem az autóvezetői vizsga mellé. Pszichológiait írtam, nem a PÁV névem ismert tortúrára gondoltam. Nyolc vagy kilenc emberrel jártam kresztanfolyamra, egy közülük nyilvánvalóan idegbeteg volt, egy pedig folyton részeg és az értékrendje sem volt egészen normális szerintem (bár ez csak megérzés volt). Gondoljunk az Árpád hídi baleset okozójára, ő egy rendesen működő rendszer esetén már régen nem vezethetne, hiszen már több balesete volt, köztük halálos áldozatokkal végződő, ittas vezetéses és ittas gyorshajtásos, egy ilyen után nyomorodott meg ő maga is (ha jól emlékszem a hírekre). Igaz, hogy ez – ha igaz, amit Pirítós írt – nem előzte volna meg a mostani balesetet, hiszen most egy szükséghelyzetben lévő, amúgy rendesnek és normálisnak ismert férfi okozta azt, engem azonban megnyugtatna egy ilyen változás.

Azt gondolom, hogy amit ma kell tenni egy jogosítvány megszerzésért, az meglehetősen sok. Nekem sem tetszett, hogy rabolják az időmet mindenféle gátlás nélkül. Ugyanakkor bármennyire soknak tűnik is, nagyon keveset kap érte az ember cserébe, pont azt nem (és egyáltalán nem) tudja meg az ember (magáról, a társairól), hogy hogyan viselkedne vészhelyzetekben. A repülőgép-pilótáknak a szimulátor egy egészen kivételes égi ajándék, nagyon jó volna hasonló a közúti vezetőknek is, amiben a maga harminc órájából mindenki eltölthetne legalább ötöt, kifejezetten veszélyes helyzetekkel küzdve. Tudom, hogy ez tízmilliárdokba kerülne, akár csak öt helyen telepítve az országban, de ha csak két gyereket megmenthetne az elkövetkezendő ötven évben, akkor megérné. Nagyon meg.

Előzmény: MGPB (28)
rút kiskacsa. Creative Commons License 2000.04.13 0 0 59
"Ne állj zokogva síromnál,
nem vagyok ott.
Nem alszom.
De ott vagyok az ezer szélben,mi fú.
Én vagyok a gyémántcsillogás a havon.
Én vagyok a napfény az érett gabonán.
Én vagyok a szelíd ősi eső.
Amikor felébreszt a reggeli zsivaj,
ott vagyok minden hangban veled,
a csendesen köröző madár szavában,
de én vagyok a csillag is, mely rád süt az éjszakában.
Ne állj hát zokogva síromnál,
nem vagyok ott.
Nem haltam meg."
(Ismeretlen)
Frigyes Mester Creative Commons License 2000.04.13 0 0 58

F.M.

Urby Creative Commons License 2000.04.13 0 0 57
Mióta soraidat olvastam, megállt az idő. Csak ülök és nézem a monitort. Nem tudok mit mondani.
Együttérzek Veletek

Urby

lumiere Creative Commons License 2000.04.13 0 0 55
Hosszú évek óta vallom: a legszörnyűbb dolog túlélni a gyermekünket; és még ha ilyen picik...
egy kétgyerekes apa
Pirítós Creative Commons License 2000.04.13 0 0 54
Nagyon fáj, ami neked fáj.
Két család ment tönkre egyetlen borzalmas felelőtlenség miatt.
Ráadásul a környezetemben ismerik az ír fickót is és azt mondják, hogy rendes pali, nagyon normális család volt az is. Állítólag valami baj volt a feleségével, azért rohant.
De akkor hívott volna inkább mentőt. Vagy a fene tudja, mit csinálnék hasonló helyzetben.
Az az ember most 5-10 év börtönre számíthat (Halált okozó közúti veszélyeztetés)
De a gyerekeket semmi sem adja vissza.
Nagyon, nagyon sajnálom.
Pirítós
Előzmény: MGPB (-)
Trebitsch Creative Commons License 2000.04.13 0 0 53
Nem lehet mit mondani ilyenkor.
Tartsatok ki.
salk Creative Commons License 2000.04.13 0 0 50

Csak ülök és nyelem a könnyeimet.

Azért ne adjátok fel.

salk

dalia Creative Commons License 2000.04.13 0 0 48
...
Erőt kívánok Nektek.
elnémultam, nincsenek szavaim.

dália

(milyen gyarló az ember. megváltoztattad a napomat. megváltoztattad az életemet. folyton rohanok. most megálltam.)

nobodybuilder Creative Commons License 2000.04.13 0 0 47
most tudtam meg MGPB bátyja révén, hogy ez a villám milyen közel csapott be, hogy kedves ismerősöm öccséről van szó. már meg sem próbálom leírni, hogy mit érzek.
iceberg Creative Commons License 2000.04.13 0 0 46
"...sírni kéne,énekelni,
éjnek lenni,nem is lenni,
csak ne kéne beljebb menni..."

Részvétem!

Olgy Creative Commons License 2000.04.13 0 0 45
Részvétem!
Heavy_D Creative Commons License 2000.04.12 0 0 44
.
snowman Creative Commons License 2000.04.12 0 0 42
Tudom, hogy minden szó felesleges most, de majd szólok a nagyimnak a "Nagymamám virtuális sírhantja"c. topicban, hogy próbáljon meg vigyázni a két kis csöppségre, ha találkozik velük odafent, az angyalok között. Hat gyermeket és számolatlan unokát nevelt fel tisztességgel, becsülettel, úgy hogy biztos vigyáz majd rájuk is. Oda egyébként mindenki vihet egy szál virtuális virágot eltávozott szeretteinek, sőt szólhat is hozzájuk. Odafent biztos látnak és hallanak minket.
Legyetek erősek.
kerekperec Creative Commons License 2000.04.12 0 0 41
Ôszinte részvétem.

Annyit szeretnék hozzátenni, hogy akkor én is a Pest felé tartó kocsisorban voltam, és nem egy felelôtlen autóst láttam, akik a tömeget elôzni szándékozván, a járdára hajtottak fel és úgy haladtak akár több száz métert is. Akkor persze még nem tudtam a tragédiáról, de önkéntelenül is eszembe jutott, hogy mennyire meggondolatlan és veszélyes cselekedet is ez néhány perc elônyért...

lore Creative Commons License 2000.04.12 0 0 40
Őszinte részvétem.
Sajnos környezetemben többször előfordult szomorú haláleset (csecsemő), de a szülők (rokonaim, köztük Édesanyám) később megtalálták boldogságukat és béke lett lelkeikben.

Eddig is a gyalogosokat féltettem a legjobban, ezentúl még óvatosabb leszek és hiszem, hogy a topik hasznos a későbbi tragédiák megelőzésében (hiszen ez a célod). Ha csak egy pici gyermek életét is megmenthetjük azzal, hogy odafigyelünk és emlékezünk...

lore

snowman Creative Commons License 2000.04.12 0 0 39
@--/---, @--/---
:-(((((.
avantage Creative Commons License 2000.04.12 0 0 38
Reszvetem.
Remelem tenyleg sikerul valamit tenni az ilyen esetek megelozese erdekeben.
En biztos meg ovatosabb leszek ezentul.
boszton Creative Commons License 2000.04.12 0 0 37
Valóban, de ha még a felelősség legkissebb morzsája se vetődhet rám, akkor se akarok azzal a tudattal élni hogy tragédiát okoztam. Amikor azt mondtam hogy nem akarok vezetni akkor elsősorban arra gondoltam, hogy a közlekedési morál kényszeríti az embert arra hogy az alapvető biztonsági megfontolásokat figyelmen kívül hagyja. És ha ebből fakadóan bármi bekövetkezik, azért én vagyok a felelős. Tehát elsősorban a következményektől tartok és nem a sebességtől, ami természetesen környezetfüggően biztonságos vagy veszélyes. (Még az is meglehet hogy holnap is autóval megyek dolgozni, de az biztos hogy soha többet nem fogok úgy vezetni, mint ahogy.)

A megoldás a falvak esetében is az lenne, ha több normálisan használható út épülne. Például a távolsági forgalom autópályákra terelése, vagy sok-sok autóút építése, ami gyalogosforgalomtól elzárt. A jelenlegi megoldás hogy országos főútvonalakon minden falunál 40-el lehet menni (és minden szilvafánál van egy falu) csak előidézi az ilyen tragédiákat. A megoldás a gyorsforgalmi utak lakott területen kívülre vezetése. Ha például lett volna egy Esztergom-Visegrád-Budapest autópálya vagy autóút, akkor ez a tragédia sem következett volna be. Városokban a megoldás a magas minőségű és megbízható tömegközlekedés. (Amíg nem lehet felférni a villamosokra, és a buszok félórákat késnek, addig nem lesz számottevő az autósok tömegközlekedésre való áttérése.)

boszton, aki nem tud nem a topikra gondolni.

Előzmény: ZöPö (35)
ZöPö Creative Commons License 2000.04.12 0 0 36
Na igen, pl. a 4-es! Hogy útálok ott vezetni, pedig szívemnek kedves helyekre szoktam arra járni!

Ilyen volt a Todesstrecke, a Halálszakasz az M1-en is, amíg nem volt végig autópálya.

Előzmény: berku (16)
ZöPö Creative Commons License 2000.04.12 0 0 35
(Majdnem) mindannyian vezetünk a megengedett sebesség felett. Szerencsére azt a forgalomszervezők is felismerik, hogy nem biztos, hogy a merev "50 km/h" az ideális és optimális megoldás. Majdnem leírtam az Árpád-hidat példának, de az most nem igazán lenne jó. :-(

Vannak viszont olyan helyek, ahol valamilyen kérlelhetetlen állhatatossággal kellene kényszeríteni és ellenőrizni a betartását. A falvakon átvezető kétszer egysávos főutak, például... :-((

Előzmény: boszton (34)
boszton Creative Commons License 2000.04.12 0 0 34
Kedves MGPB!

Ha ez ér bármit is, sírtam a kis angyalaidért.

Gyakran vezetek és gyorsan is szoktam menni. Nem teszek őrültségeket de rádöbbentettél hogy ez sokkal kevesebben is múlhat mint a Te esetedben. Nem tudom hogy holnap reggel lesz-e erőm beülni a kocsiba. Még mindig remegnek a kezeim...

Ha bármiben segíthetek, csak szólj.

boszton

Előzmény: MGPB (28)
medwe Creative Commons License 2000.04.12 0 0 33
szörnyű
egyelőre nem találok szavakat
csak az indulatok...
runaway Creative Commons License 2000.04.12 0 0 32
Ha tudunk valamiben segíteni, szólj.
Előzmény: MGPB (28)
banya Creative Commons License 2000.04.12 0 0 31
zizi Creative Commons License 2000.04.12 0 0 30
MGPB Creative Commons License 2000.04.12 0 0 28
Köszönöm, hogy sokan kifejeztétek a részvéteteket, ismeretlentől-ismerőstől jól esik. Azért azt fontos tudnotok, hogy nem azzal a szándékkel írtam le az eseményeket (nem volt könnyű), hogy magamat sajnáltassam. Inkább azt szeretném elérni, hogy néhányunk fejében megfoganjon a gondolat, hogy nem úgy vezetünk, nem úgy élünk, ahogy kellene. A másik célom, hogy találjak olyanokat, akik akarnak és tudnak tenni valamit azért, hogy ne történjen meg ugyanez máskor, máshol. Az eredményekről majd hamarosan írok.
pipi Creative Commons License 2000.04.12 0 0 26
chinese Creative Commons License 2000.04.12 0 0 25
Őszinte részvétem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!