Keresés

Részletes keresés

ho Creative Commons License 2007.02.09 0 0 1248

Modellfigura-lábak olcsón eladók! :) Nemkomolyanna...

Előzmény: tothocska (1243)
Gashpy Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1246
Nem hülyeség, ha a nagynál fényjelző, a kicsinél alakjelző van. Arra is van példa, hogy egy vonalon belül váltanak. ld 35-ös vonal: Tabon fény bejárati jelzők vannak, míg Karádon már alakjelzők...
Előzmény: BlackC (1239)
csttom Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1245

Szevasz Szuszidi!

Tetszik amit a LED-es világításról írtál. Hol szerezted be, és milyen méretű a piros/fehér LED?

 

csttom

Előzmény: Szuszidi (1238)
kozma555 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1244

Vegyétek meg a 16m-es TT-s terepasztalom!!!!!

(Csak)350.000Ft! :-)

Tényleg sürgősen,de fájó szívvel meg kell válnom tőle...

kozma555@freemail.hu

tothocska Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1243

Szia!

 

Szerintem a valóságban sem ment a modernizáció egyszerre és egy csapásra. Tehát tökéletesen életszerű az, hogy pl van egy kétvágányos villamosított fővonalad, az állomásán fényjelzőkkel, ugyanakkor az állomásról elágazik egy mellékvonal, kicsit elhanyagolt, kicsit ergya, és ráadásul  karos jelzők bólogatnak a pálya mellett...És ott nem Desiro jár, hanem Ferkeltaxi, vagy egy gőzös donnerbüchsékkel (ha jól írom). És a felső állomás akár 60 évvel korábban is épülhetett, mint a fővonali állomás...

 

Az én tervem a leendő asztalommal az, hogy játsszam ( amikor építem) aztán játsszam a pályán közlekedő vonatocskákkal. Valszeg a szerelvényösszeállításnál figyelni fogok személyvonatoknél a vasúttársaságok egyezőségére, de tehervonatoknál ennek nincs túl sok jelentősége. A tehervagonok olyan keveredésben vannak, hogy szinte mindegy miket rakok össze egy szerelvénnyé. Persze pl a BR 89-es szász gőzös után nem fogok IV korszakos autószállító vagont akasztani. Bár már itt tartanék...

Most vettem egy marék konténert, azzal az a tervem, hogy egy konténerrakodót építek, és az lesz az életkép, hogy egy konténer leszakadt a daruról, két láb lóg ki alóla, körülötte kis piros festék, mentőautó, tűzoltó, stb... ( Pajtát akasztott gazdurammal nem tervezek, bár az sem rossz!) De ez még arrébb van.

Mindenkinek jó vonatozást kívánok!

Feri

Előzmény: BlackC (1239)
kozma555 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1242
Ha megírtad volna a címed,akkor ma küldtem volna az ARAL meg a Zkz cementsiló-kocsit.
Előzmény: stones (1241)
stones Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1241
Hali!
Hány mm-es LED?
Előzmény: Szuszidi (1238)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1240
Mindennek meg van a maga szépsége, ez egy sokrétű hobby. Én TT-ben leszűkítettem a vágyaimat, így sem elég a pénz rá:-))) Z-ben viszont DB AG, és mai vasút, vagyis az V. koszak a tárgy. Miért? Nem pusztán anyagi vonzatok játsznak szerepet, a környezetet is igyekszem maivá alakítani, hogy minden stimmeljen. Ez is egy szempont, és a vasútmodellezés egy nagyon komplex valami, itt lenni kell elektrotechnikusnak, finommechanikai műszerésznek, asztalosnak, és a könyezet kialakítsához művésznek is, ráadásul egyszerre is!:-)
Előzmény: BlackC (1239)
BlackC Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1239

a korszakokhoz szóllanék hozzá:

a nemmeghatározottkorszakotgyűjtő k véleményét osztom:) és hogy a gőzös épp nosztalgiavonat:) arra viszont mindenképp akarok majd figyelni, hogy a kocsik és a mozdony egy vasúttársaságé legyen adott szerelvényen belül, persze nemzetközi forgalomban vegyíthető. Egyelőre 5db személykocsim 5 teherkocsim és 6 mozdonyom nem teszi lehetővé hogy ilyen vonatokat állítsak össze, ez még soksok pénz modellvásárlásrafordítása után jöhet szóba sajnos.

 

az nagy őrültség ha a középső szinten a nagyállomást korszerű fényjelzőkkel a felső mellékvonali részt pedig alakjelzőkkel kívánom elkészíteni?

/remélem nem irtam sok érdektelen hülyeséget/

 

Üdv:BC

Szuszidi Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1238
Jó estét mindenkinek nem tudom kinek, van tapasztalata a ledes világítás kialakításában, én nekiláttam a dolognak fehér ledet sikerült szereznem ellenállással 80 Ft. Nagyon könnyű beszerelni, mert pont akkora a led mint a régi izzó helye. Egy ici pici forrasztás és már meg is van, ha egy kicsit ügyik vagyunk, akkor a mozdony másik végébe meg olyan ledet szereltem, ami fehér az egyik irányba s piros a másikba (próba képen) s az is mükszik! (az 100 Ft /db ért vettem) Teljesen analóg mozdonyokról van szó! Most hogy így beindultam megpróbálom a kocsikba is ezt a dolgot s azt is remélem meg tudom oldani 1 kondi segítségével ha áll a szerelvény az állomáson! Remélem az is sikerül de jelzem felétek! Bocs ha zavartam vagy már ismeritek a trükköket! Üdv mindenkinek!
sikumegalifter Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1237
Jo estét mindenkinek nem tudom tud-e valaki segiteni,de probálom beregisztrálni a sogort és mikor végzünk azt mondják jön egy e-mail.Ez az e-mail már két napja nem jön mi lehet az oka?
Gashpy Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1236
DR(G) rézből készített pályaszámokat használt. Tudomásom szerint...
Előzmény: RhB (1222)
BerlinerTTNoHAB Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1235
Véleményem szerint nem kóser egy bizonyos időbeli terepasztalt építeni,mert ha meglácc valami olyat,ami elvileg nem illenne abba a régi- vagy új "világba",akkor egész életedben csak átkozni fogod magad!!!! ;)
Gashpy Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1234
Azért majd igyekszem tenni érted valamit...
Előzmény: norbi145 (1230)
RhB Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1233

Korábban nem akartalak még jobban összezavarni, de rákényszerülök... :-)))

 

A 2. világháború után a DRG-ből nem rögtön jött létre a DB ill. DR. Néhány évig a megszállási övezetek szerint feliratozták a kocsikat, tehát pl. DR Brit-US-Zone. Ez a DR nem az a DR (NDK-s), hanem a már említett DRG-ből elhagyott Gesellschaft miatt! Ebben a korszakban (30-as évek végétől a háború végéig) a teherkocsikon DR felirat, a személykocsikon pedig a szárnyas embléma van. A DB ha jól emlékszem 1948-ban vagy 49-ben jött létre, az NDK-s DR is ilyen tájban...

Előzmény: Holgery (1231)
Bill Nagith Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1232

TT-ben szerintem nagyon beszűkíti a saját  lehetőségeit az, aki csak egy bizonyos korszakot szeretne modellezni,mert viszonylag kicsi a választék.Az is igaz hogy  rengeteget lehet vele spórolni, mert az ember nem vágyakozik annyi minden után.

Lehet hogy ez nem profi hozzáállás, de én nem szeretnék lemondani sem a gőzösökről, sem pl. a modern négytengelyesekből álló teher vagy személyvonati szerelvényekről.A terepasztalomat megpróbálom majd optikailag két részre bontani /pl. egy heggyel/ és így elválasztani a korszakokat.Ha megérem és majd átdöcög egy 89-es  a modern rendezőpályaudvaron, majd nosztalgiavonatnak gondolom. A kompromisszumok úgy gondolom nem itt kezdődnek.

Előzmény: Holgery (1231)
Holgery Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1231

Eredetileg az volt az elképzelésem, hogy II. ep. vége, III. ep. eleje legyen a modellezett idöszak. Ide elvileg lenne egy rakás modell ami passzolna.

De tanácsaitok alapján látom hogy ez nem ilyen egyszerü, hisz lezárult egy világháború békekötéssel, ami alaposan felforgatta Európát. Különösen a bajor-szász vidéket. új vasúttársaságok jöttek létre, és új felségjelek kerültek a vonatokra. Amik még nosztalgia jelleggel sem futottak együtt.

 

Végig nyálaztam a Tillig katalógust, és az a helyzet, hogy DRG-hez alig van valami. Azaz elég örültség azt választani, legalábbis kizárólagossággal. Vegyíteni meg ugye, nem túl hiteles.

Mi a megoldás? Azt hiszem törekszem DRG-re, de ha van egy-két DB, DR, öBB modell, hát egy fene jöjjön, ha amúgy jól néz ki!

Előzmény: Törölt nick (1225)
norbi145 Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1230
Érdekelni, érdekelne, de sanaj, a dajcsot nem vágom :-( :-)..only inglis
Előzmény: Gashpy (1214)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1229
NemúgyérteTTem!:-))))

Csak azt akartam írni, hogy a két képen cca. ugyanaz, az erdetileg KPEV-nek gyártott T3 gépezet van, a BR89.xx. Most nincs előttem a JATT katalógus, mert ezt még ők fejlesztették, de a céget felvásárolta a Tillig, és a fém modelljei (mint ez is) átkerültek az MMS-hez (Modellbahn Manufactur Sebnitz).
Előzmény: RhB (1227)
RhB Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1228

a DRG egységesen a BR89 alá sorozta be őket.

 

Nem teljesen egységesen, minden típus más alsorozatba (100-as pályaszámcsoportba) volt besorolva...

Előzmény: Törölt nick (1224)
RhB Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1227

Khmmm...khmmmm...

 

Ki mondta, hogy a középső Epoche 1-es?

Előzmény: Törölt nick (1224)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1226
Szia!
Szép!
Nem ismerem a gyártót. De VT135, csak simán. Ha "könnyű" lenne, akkor LVT lenne, de akkoriban, amikor ennek az eredetiét gyártották, még nem jelölték könnyű motorvonatnak az ilyeneket. Csak egy külön jelölés volt, az S, a gyorsmotorvonatoknak, mint az SVT 137.
Előzmény: tothocska (1223)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1225
El kell dönteni, hogy melyik korszakot modellezed, vagy behatárolod-e egyáltalán? Ha a Karwendelhez igazodsz, akkor II. korszak, vagyis 1925-től 1945-ig. Ekkor a DRG-s új VT137 az igazi.
Előzmény: Holgery (1218)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1224
Khmm...

A két alsó kép porosz T3-as, csak a középen lévő az nem Ep. I-es. A felsőt nem tudom melyik C tengelyelrendezésű szertartályos, a DRG egységesen a BR89 alá sorozta be őket.
Előzmény: RhB (1222)
tothocska Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1223

Kedves Csíkos!

 

Szerintem egy VTL 135-össel gazdagodtam, azt hiszem a modellt a Hosse gyártotta, DR Ep.III., ha tévedek, kérlek javíts ki. Doboza sajnos nincs, de a modell eléggé jó állapotú!!

 

Szerintem a Jago BR18-asa egy jó(nehéz) kis modell! én szeretem az enyimet...

Előzmény: Törölt nick (1209)
RhB Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1222

Az alsó az porosz, a másik kettőről nem tudom eldönteni. Azért nehéz ügy, mert a DRG-n és a DR-en is "Deutsche Reichsbahn" felirat van, csak a (valóságban) a DR-esen fehér, a DRG-nél aranyszínű (rézszínű?) feliratokkal. A modellgyártók viszont néha trehányak, és az egyszerűség kedvéért a DRG-set is fehér felirattal csinálják. Lásd a régebbi Fleischmann gépeket...

 

Még egy kis kiegészítés: gondolom találkoztál már az "Epoche" (korszak) kifejezéssel. A porosz (és a bajor stb.) az Epoche 1 (vagy Epoche I), a DRG az Epoche 2 (ill. Epoche II), a DR pedig Epoche 3 és 4 (Epoche III ill. IV)...

Előzmény: Holgery (1221)
Holgery Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1221

Köszönöm a válaszaitokat!

 

Nem is tudom pontosan melyik T3-ra gondolok, beszúrok ide pár képet (ebböl lehet hogy nem is mind T3-as), amelyeken levö mozonyok TT-sek, tetszenek és gondolkodom hogy egyszer kéne valamelyikböl. De még tanulnom tapasztalnom kell, mi az amit inkább ne, mert nagyon kilógna a sorból.

Előzmény: RhB (1220)
RhB Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1220

Hogy van ez DR, DRG?

A porosz T3-at...

És egy asztalon megfér-e fent említett gépekkel? Vagy elöt idöben, földrajzilag?

 

Az első kérdésre Gasphy már válaszolt, én csak kiegészítem:

 

A porosz (és vele párhuzamosan a többi német "Länderbahn", a bajor, szász, württembergi, badeni stb.) az 1. világháború végéig létezett. Ezek egyesültek DRG (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) néven. A 2. világháború után a DRG szétvált az NDK és az NSZK vasútjaira, azaz a DR*-re és a DB-re. Tehát a három vasút, a porosz, a DRG és a DR kizárja egymást, pont egymást követő időszakokat jelent. Természetesen nem egy nap alatt festették ill.számozták és feliratozták át a járműveket, akár több év átfedés is lehet a külső megjelenés alapján.

 

Földrajzilag vegyes a kép: a DRG gyakorlatilag a korábbi tartományokat fedi le, tehát a porosz része a DRG-nak. A DR viszont a DRG kétfelé bomlásával keletkezett, de már kisebb területen, mint amikor az megalakult, mert akkor olyan részei is voltak, amik eddigre más országokhoz tartoztak (Lengyelország, Szovjetunio). Az NDK-nak egy része volt korábban porosz terület, de Poroszország egy része a későbbi NSZK területére esik.

 

Egy más kérdés, hogy a "porosz T3" nem egyértelműen a porosz vasút (KPEV) mozdonyát jelenti, sok esetben mint mozdonytípust jelölik ezzel a névvel. (Volt pl. württembergi T3 is.) Egy "porosz T3" lehet DRG, DB, DR és még ki tudja hova került belőle, gyakran elég slendriánul adják a megnevezést. Te a porosz "porosz T3"-asra gondoltál?

 

*Megjegyzés: az csak hab a tortán, hogy a DRG a 30-as évek végén megszünt "Gesellschaft" lenni, és csak Deutsche Reichsbahn lett a neve, tehát DR! Szóval itt is lehetnek kavarodások, sok forrásban ez a korszak DRB néven fut, de a DR is előfordul...

 

Előzmény: Holgery (1218)
Gashpy Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1219
DRG - Deutsche Reichsbahn Gesellschaft - A birodalmi vasút megnevezése
DR - Deutsche Reichsbahn - A németek szétosztása után az NDK-ban maradt vasútrész.
Előzmény: Holgery (1218)
Holgery Creative Commons License 2007.02.07 0 0 1218

Egyre jobban tetszik a Roco BR80-as! Irjatok még róla pozitívumokat!

Erkel utcában meg tudom venni? Vagy M&H-ban rendelésre?

Ennél is igaz hogy a Roco-nál szerényebb a belseje? Digitalizálás egyszerü, jól megy digitben?

Szóval érdemes kitüzni célként, hogy beszerezzek egyet?

 

Csíkos Mester! Hogy van ez DR, DRG? A Karwendelem DRG-és, akkor a VT137-böl is a DRG-éset kellene megvenni, nem? Az pedig a most kijövö új.

A porosz T3-at melyik gyártól lehetne beszerezni? Vagyis csinál-e valaki olyat mely, megüti azt a minöséget, hogy érdemest pénzt adni érte, és digizhetö?

És egy asztalon megfér-e fent említett gépekkel? Vagy elöt idöben, földrajzilag?

Előzmény: Törölt nick (1209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!