Légszűrő mögötti olajfolyásom nekem is volt. Mármint a Xantiámnak :) '94 Image. Szelepfedél tömítés csere megoldotta a problémát. Fékezéskor néha csakugyan viccelődik a Xantia. Enyém néha inkább kissé megemelkedik a fékpedál elengedésekor.
Hátsó lámpák fehéredése témához: enyémek is ilyenek és nekem egyértelműen az okozza, hogy a csomagtartó fényezése máli szét, a lakkréteg csordogál lefele a nedvességgel. Én motorolajjal szoktam áttörölgetni pár hetente. Újra kéne fényeztetni a csomagtartót, de ehhez hol pénzem, hol időm nincs... A fényszórók magasságát megéri egyszer jó beállítani, többet soha sem kell. Az a pár ezer Ft, nem sok, ha tényleg értenek hozzá és nem a te autódon tanulják.
"Azok ugyan gyári felnik, de az S2 Xantiáé amúgy.:)" Van egy plakett vagy inkább matrica a vezetőoldali ajtó mögött és ott az van feltüntetve, h. 15-ös kerekek.
Az autó 1994 év végi. kiderítem majd az orga számból, de sztem S1a. Anyósoldaon lévő csodakapaszkodó csak s1aban volt, ha jól tudom.
Fenékejtésre az egyetlen mód a fékszelepcsere lenne?
Azok ugyan gyári felnik, de az S2 Xantiáé amúgy.:) Ha ejti a fenekét, az a fékszelep. Nem normális, főleg a VSX-nél nem, de nem is vészes annyira, hogy aggódni kelljen miatta.
"leejti a hátulját effekt" sztem nem egyedi, nekem ugyanezt csinálja de csak ha nagyobbat fékezek, valószínű hogy fékezéskor előrebólint az autó, és iylen állásban fogja meg a fék, mikor elereszted a pedált akkor áll vissza normál helyzetbe.
Isten hozott itt (is)! Gyönyörű autó... Sajnos, én nem vagyok egy nagy szakértő, de elég sok anyagot sikerült összegyűjtenem róla, amit megtalálsz a PSA-topic honlapján.
A motorháztető 'S1a'-szériásra vall - cserélték, vagy '94 szeptember előtti a kocsi?
GSA-mat felváltván nem nehéz kitalálni, ha ebbe a topicba írtam, h. mit vettem :) A delikvens egy 1994 év végi Xantia. 2000-es benzines VSX kivitel(gyárilag 15"os felnikel :) ) klíma , abs, hydractive2 ...
Amire sürgősen szükségem lenne az egy olyan Xantiatulaj, aki érti a dolgát, mert sok kérdésem van ám és ezek között olyanok is, amik a topicon lassan lehetne megoldható. Azért leírok ide is 1-2-t. A legbosszantóbb problem az a légyszűrő mögötti tér alján lévő olaj megjelenése. Tippelek arra, h. a szelepfedél(ami ugye egyben van a légszűrőházzal) ereszti az olajat. Meg volt repedve és össze lett ragasztva. Én csak azt nem értem, h. hogyan kerül a légszűrő mögé??? elég sok mennyiségről van szó, ezért lenne sürgős. Olajat nem eszi. A legjobb megoldás lenne egy próbalégsűrő+szelefedél feltétele kipróbálásilag.
Másik a fékszelep. Legalább is erre gyanakszom. Főleg városban mikor nyomom a fékpedált(álló helyzet), felengedést követően leejti a hátulját. Ötlet?
Nameg a millió apróság amit a tulaj összegányolt. csavarok, izzók.... Esetleg bont valaki ilyet? Motorkód elvileg: XU10J2C/LZ(RFX) 2.0i SX,VSX Kat. (89kW) Inj.
Bocsi, hogy eltüntem, de a gépem füsté vált vala (béka poraira) Ez a tároló mélyéröl előbányászott meg oldi a javából ,,kicsi&szük" . Sajna a monitor a régi, most meg probálom a kapcsolási rajzokat kinyomtattatni remélve lesz egy jól használható anyag. S.Z.-nek, Már a fele megvan! Lámpa állítással kapcsolatban akit érdekel a Szentendrei út Bogdáni út sarkán az ESSO-kút mosója mellett dolgozik egy szakibácsi (müszeres fényszoróállitás, üveggravir, lámpa-autópolir stb) Üdv ,,A''
mar megvan, nekem s1-es Xantiam van, arra a gumik 185/65 r14-esek gyarilag, az s2-nel olvastam en is, h r15-osok. Mar fel is tetettem a nyarigumikat, jol mukodnek eddig. A teli gumijaim 175/65 r14-esek voltak. Igazabol arra lettem volna kivancsi, hogy szamit e, hogy teli vagy lyukacsos a felni.
A BX é csak 14"-os a Xantiáé 15" -nem fog összejönni. 15-ös lemezfelnit én is keresek 3db-ot és tetőtartót is ha valakinek van felesleges, vagy véletlenül belebotlik az ne kíméljen!
Xantia-val kompatibilis a BX felnije, a kerdes az az, hogy a BX felni teli, nincsenek rajta lyukak, elvileg erre tennem a nyari gumikat, ami most fent van teli gumi lyukacsos felniken van, szamit-e vmit az hogy lyukacsos a felni vagy sem? A teli felniben az lenne a jo, hogy lefujnam feketere, es ratennek egy szep gyari disztarcsat, igy jol nezne ki. Otlet, velemeny, tanacs?
koszonom, ha esetleg mas van meg vhol, vkinek, szivesen olvasok rola. mennyi kulonbseg van egyebkent az s1 es s2 kozott a felszereltsegen es az egyeb aprosagokon tul?
A teljesítmény-adat természetesen nem fedi a valóságot: a 2.0 TCT motor tud éppen ennyit. A V6/3.0 (egész pontosan 2.946 ccm) 194 LE-s.
A fényezés szeritem nem lehet gyári, amit mutat az is, hogy az S1-es széria ellenére - amiken mindig fekete a lökhárító - itt fényezett. Én kétlem, hogy bármely autót is kihoztak volna gyáriként ilyen fényezéssel.
Igen csábító modell egyébként, csak hát ezt fenntartani... elég szigorú lehet.
Egyébként nem tudja valaki,hogy ez a fényezés gyári dolog? mert én nem igazán tudok kiigazodni rajta.. ha a motort meg a felszereltséget nézem egyértelműnek találom,hogy ez így jött le a futószalagról,de ha belegondolok nemtom egyáltalán akkoriban ilyen fényezést tudtak-e már produkálni:D
ha valaki útba igazítana meghálálnám:)
mellesleg 2,9-es motor 150LE-vel elég vicces,nemde?:)
Ma voltam pécsett az Allianz Hungária Pécsi Autó - Motor Show-n,rengeteg örült és gyönyörű verdát láttam,és sok xantia-val is sikerült fotózkodni a mai napon:P
Volt 1 a pécsi tesco parkolóban,szegény nem volt valami tiszta.. meg volt 1 a kiállítás parkolójában,szép felnivel,és szintén ott egy bordó! És végül egy gyönyörű darab a pécsi wario autókereskedésben,bivaly motorral ( sajnos:() ,fent van használtautó.hu-n is!
A bal oldalon a legbelső (piros) lámpát átalakítottuk ködzáró+helyzetjelzőre (21/5W); a jobb legbelső pedig csak helyzetjelző, vagyis 5W. Egyébként így a szabályos, meg nem hiszik azt mögöttem, hogy egyfolytában fékezek. A meglévő négy mellett így jön ki a hat hátsólámpa.
A két középső is duolux-izzót kapott, vagyis két izzószálast (szintén 21/5W). Értelemszerűen az ötösök a helyzetjelző fényt adják, a 21-esek meg a plusz két féklámpát.
Polírkrém+Polírozógép-> 1 nap polírozás.. nagyon fárasztó
és még csak a jobb oldal van készen! Holnap jön a bal!
De megérte,mert így már nem kell folyton szilikonnal kennem,hogy szépnek hasson ( ha hosszú távon nem kapott szilikont úgy nézett ki mint azon a képen amit utoljára tettem be,az ,,ilyen volt valaha,,) ráadásul még tisztábban is világít!
Nemtudom mi történhetett egyébként vele,mert a műanyag felület tiszta érdes volt,talán a nap szívta ki? De rengeteg xantia-t látok ilyen lámpával.. mindnek a nap szívná ki? furcsa..
Egyébként a hat hátsó/négy féklámpa alatt pontosan mit is értettél?:)