Keresés

Részletes keresés

BlackC Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1349

csíkosháTTú!

bocsáss meg hogy kijavítalak, DE!

e-mail ben is és itt is, hibásan DonnerbüSCHen t írtál, ami pedig helyesen DonnerbüCHSen,

ésméghozzá a kocsik nagy zajkeltéséből származtatott gúnynevet takar, a donner a mennydörgés, a büchsen re nem találtam idevágó kifejezést, szakszótáram nincs sajnos, (olyan volt hogy persely szelence hengertok)

büschen szó az én kéziszótáramban nincs is

/ez a sor azoknak akik nem tudnak németűl: ha így írjuk akkor már "bühzen" nek mongyuk (amugy meg "büsen" lenne)/

 

építőszándékú megnyilvánulást hallottak, köszönöm figyelmüket

 

/ha hibáztam volna a Tillig katalógus az oka! :D/

 

üdv:BC

Előzmény: Törölt nick (1338)
Traincontroller Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1348

Ki lehet cserélni a világítást,és akkor már alaphangon,kb 3 V-nál "megszólal....

 

 

Üdv:

Train(controller)

Előzmény: Törölt nick (1316)
Gashpy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1347
"Modell besitzt Kupplungsaufnahme nach NEM 358 und Kurzkupplungskinematik"

Ez még nem az új kapcsoló. Ez annyit tesz, hogy a modellnek NEM 358 szerinti kapcsolóbefogatója és KK.kinematikája van (ami lehetővé teszi a rövid kapcsolást)

Ebbe be lehet pattintani az eszerint készített kapcsolókat. Ez lehet akár az új Tillig kapcsoló, de akár a régi kivitelű kapcsoló, vagy más (pl Fleischmann Profi-Kupplung 9545 cikkszám), de ha kedved tartja, akár a hagyományos N-es horgot is.
Ezek közül a Tillig és a Fleischmann tudja elég közel húzni a kocsikat.
Előzmény: Törölt nick (1343)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1346
Előzmény: Szuszidi (1345)
Szuszidi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1345
Hmm én meg szenvedek itt két hete!! De azért kösz a rajzot!
Előzmény: Törölt nick (1329)
Gashpy Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1342
Ez mondjuk teljesen igaz! A legegyszerűbb, ha marad a kollega a szokásos 43-44 mm-nél. Attól lejjeb csak extrém esetben szabad menni. (Meg ha valaki nagyon lökött. :-)))) )
Előzmény: RhB (1324)
Tájfun Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1341
Mond. Sok mozdony bánta, mert a nagyfrekis szűrést nem lehetett 100%-osan megoldani azokban az időkben.
Előzmény: Törölt nick (1339)
Tájfun Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1340

Te áldott lélek:))

Az a panel mindig teljesen pontosan akkora, mint amekkorát a kocsi megkíván, ha akarod, belemegy az még a "Z" méretű mikrohangyáidba is simán. :)))

Csupa SMD cucc.... Szóval ON  :))

Előzmény: Törölt nick (1334)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1339

PIKO Costant Lux?

Ha mondd Neked még valamit ez a megnevezés...

Előzmény: Tájfun (1337)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1338

Miért ne?

A Taurust azt el lehet követni gond nélkül. A kocsiba a világítás ugye meg ismert honlapon létezik, 3teng. REKO kocsiban pár hozzászólással lejjebb, de van Bi30 (Donnerbüschen) kocsiba való is._)))))) Ezek elé lehet dekodert rakni, van N-es funkciódekóder is.

Előzmény: Törölt nick (1335)
Tájfun Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1337
Én meg kb ugynannyi több éve nem értem, minek az a kondi oda a bejáratba, a "váltóáramú" kivitelhez???? ( A graetz-híd modellvasutas környezetben megharagszik, ha váltó villanyt kap? Mintha pont ővégette álmodta meg Dr Graezt, az elmés kis ötletét:))) )
Előzmény: Törölt nick (1329)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1336
Digiben nincs sok, mert nem lenne értelme. Meg nagyon bizonytalan a felsővezetékről az áramszedés, mivel egy ponton van csak vezeték/áramszedő kapcsolat. (Kivéve a régi, világháború előtti ősvillanygépeket.)
Előzmény: Törölt nick (1333)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1334

"...és ráadásul ki-be kapcsolható."

 

HA!!! teszel a kocsiba a világítás elé egy funkciódekodert, vagy V46 021 kolléga világítását használod, de ebben a topicban ez OFF, mert a H0 méretű paneleket nehéz balahajtogatni egy TT kocsiba!:-))

Előzmény: Tájfun (1327)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1332

Aki nem találná:

www.vasutandmodell.hu/vil.htm

 

Nyákrajzot majd este teszem fel, mert nem odahaza vagyok.

Előzmény: Törölt nick (1329)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1331

:-))))

 

Lesz, rendelés alaTT van, kiabálok ha megjöTT.

 

Nem rosszak a zárfények, de van velük egy bajom! Nevezetesen, csak gépmenetben van értelme, ha vonatoto húz a mozdony, akkor nincs...

Előzmény: Törölt nick (1330)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1329

Több éve figyel a neten a kapcsolási rajz!

 

www.vasutandmodell.hu

Modellezés rovatban.

 

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Szuszidi (1323)
Tájfun Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1328

 

            *  *  *

Előzmény: stones (1320)
Tájfun Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1327

Nem akarlak elkeseríteni, de ne nagyon reménykedj, sőt, inkább semennyire:)

 

A Led-eknek van egy olyanja, hogy nyitófeszültség. Ez Led tipusonként más más, kb. 1.5 - 3.5 Volt között van. A Led úgy viselkedik, mint egy Zéner dióda, az elenállásod után annyi lesz a feszültség, amennyi a Led nyitófesze. Ha mondjuk 2,4Volt, akkor annyi.

A kondi is csak erre a 2.4 Voltra tud feltöltődni, akármekkora is a síntáp, így ha megszűnik a betáp, akkor erről a 2.4 Voltról fog esni a feszültség, és a Led-ek fénye kihúnynak egy pillanat alatt, mintha ott sem lenne. A kondit az ellenállás elé kell tenni, ez esetben a síntáp max. értékére töltődik fel, és a delej megszűnte után onnan kezd kisülni.

De nem elég 1 db dióda, Graetz híd kell az egész elé, mely 4db dióda.

Az 1000mikro csak arra elegendő, hogy villogás mentesítse a dolgot, úgy hogy ne űzz hiú ábrándokat, hogy 2 percig világítani fog. Ahoz majdhogynem Farad nagyságrendű kondi kellene.

 

Arany szabály, amit sajnos sok gyár sem tart be, hogy Led-eket nem kötünk párhuzamosan, mert eltérhet azonos tipus, azonos gyártmány ellenére is a nyitófeszük. Mindegyik elé ildomos ellenállást tenni.

 

A Stabilizátor problémát egy 7805-ös stab. kocka oldja meg, de az is csak addig, amíg a síntáp nem esik 6-7volt alá. Az ekörüli és a maximális sínfesz tartományban lesz konstans a fényerő.

 

Szoktak olyat csinálni analógban, hogy a mozdony motor pólusai elé tesznek diódát, kettőt párhuzamosan kötve, akár több ilyet is, sorban a motor pólusával. Egy dióda nyitó fesze 0.7 Volt, ennyivel kevesebb jut át a motor felé. Egy ilyen dióda páros enyivel csökkenti a motorra jutó delejt. Több ilyen dióda párossal szokták elérni, hogy a mozdony motorjára így nem jut feszültség 0.7,  1.4,  2.1 Voltig, de a pilácsok már égnek, akár álló helyzetben is... 

 

A digital üzem egyik hatalmas előnye, hogy ezt a problámát alapból megoldja. Minden lámpa teljes fényerővel világít, teljesen független attól, hogy áll, vagy épp bármilyen sebességgel mozog a vonat, és ráadásul ki-be kapcsolható.

Előzmény: Szuszidi (1319)
stones Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1326
R=12V/20mA, vagyis 560 ohm a kereskedelemben (negyed wattos "méretben")
Előzmény: Szuszidi (1323)
stones Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1325
nem garantált a hosszú élettartama a kapcsolásodnak!

A legegyszerűbb megoldás konyhanyelven: egy fehér ledet párhuzamosan, de fejjel lefele (69-es póz :) kötünk a piros leddel! Mindezt sorba kötjük egy ellenállással, melynek értéke 16V/20mA=800 ohm (810 ohm kapható a boltban). Kondenzátor nem kell! A két LED védi egymást.
Előzmény: Szuszidi (1319)
RhB Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1324

Egy kis kiegészítés egy ki-sem-merem-mondani-milyen-méretaránnyal foglalkozó valakitől:

 

Azt sem árt figyelembe venni, hogy az adott helyen milyen "műveleteket" szándékoznak végrahajtani, ugyanis ha pl. kézzel akar valaki a járművek között matatni, nem árt, ha az ujja befér a két vagon közé...

Előzmény: Gashpy (1309)
Szuszidi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1323
Igen csak egy irányban müködik! Azt meg elirtam 12 V igaz!!
Előzmény: Uplink (1322)
Uplink Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1322

Szerintem csak 1 irányba működik...

Nem -12V - 0 - +12 V az analógban a fesztartomány?? :

Mert ha igen, akkor csak az egyik irányba fog működni a kapcsolás...

A + kapocsnál lévő dióda ugyanis ellenkező polaritás esetén szakadásként fog funkcionálni..

Előzmény: Szuszidi (1319)
Uplink Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1321

Tudom, hogy nem mindenki műszerész, csak ez engem spec nagyon zavar.. :)

De ne izguljál ezen, mert a 'nem műszerész társadalom' :) kb 80%-a rosszul mondja ...

Poénnak szántam egyébként...

 

digit üzemnél akár állóhelyben is szépen világítanak a kocsik illetve a mozdonyok fényei, mert amíg analógban a trafó feszültsége az ami a mozdony sebességét meghatározza, addig digitben a hordozott jelsorozat. Ráadásul digit üzemmódban mindig van feszültség a síneken ami analógnál nem így van.

 

Mivel az összes fenykibocsátó alkatrésznek (LED, lámpa,stb) van egy bizonyos minimális feszültségértek, ahol világítani kezd, ezért nehéz az analóg módú alacsony sebesség mellett is  állandó intenzitású világítást megoldani....

 

Egy pl 12V os izzó (ilyenek vannak ált a Tillig mozdonyokban) alig pislákol 2-5V magasságában, de 12V környékén már rendes fénnyel világít (igaz, akkor meg a vonat fog 250km/h sebességgel száguldani)...

 

 

Előzmény: Törölt nick (1318)
stones Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1320
Megbocsáss, de a diódát nem sorba kell kötni a LED-del, hanem antiparalel! (párhuzamosan, de fordítva: a kétszínű LEDek is így működnek) Két sorba kötött diódát is ki lehet nyírni záróirányú feszültséggel...
Előzmény: Törölt nick (1301)
Szuszidi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1319
Így van nem mindenki műszerész! Akkor egy kis segítség analóg y kocsivilágításhoz! Tovább fejlesztve az előzőkhöz képest (még nem teszteltem, mert nem jutottam el a műszaki boltba). De elvben jó! A lényege hogy egy kondit teszek be így nincs ingadozás a fényerőben, illetve ha az állomáson megáll a szerelvény, akkor is világit kb.: 2 percig (számítások szerint még tesztelni kell). Van benne egy egyenirányító is, ami nem engedi a feszkot a sínbe vissza! Remélem működni fog a dolog, amit kipróbáltam beszámolok róla, ígérem! Illetve egy kis segítség kéne y kocsihoz (aszem ez a helyes megszólítása) Mitropa étkező és hálókocsihoz világítós fém kereket (8db) és forgózsámolyt + érintkezőt keresek reális áron)!! Rajzot is mellékelek. Aki hibásnak találja szóljon!
Led
Előzmény: Törölt nick (1318)
Uplink Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1317

"Ez olyan 6-8V körüli áram lehet."

 

Na JA, a V meg a viccet jelenti, nem ?????

 

:(

 

 

Előzmény: Törölt nick (1316)
Szuszidi Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1315
Szia Gmarc!
Ugy 1,4-1,7 ig mind jó!
Üdv
Előzmény: gmarc (1307)
Traincontroller Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1314

Sziasztok!

 

Ez hogy tetszik nektek?:)

 

 

Üdv:

Train(controller)

kozma555 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1313

Egyedi TT-s MÁV tartályok eladók.

kozma555@freemail.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!