Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Egy második szomszédban lakó kolléga mesélte, hogy iskolájukban (vendéglátós) a szakácstanulók abból főznek, amit éppen tudnak hozni otthonról. No, az az iskola már NGM (Mondjuk ez szeptember végi helyzet volt, azóta nem került szóba.) Van oktatótermük, amit bezárattak, mert életveszélyes állapotban van.
Van ám szopás a köbön ott is... Nem akarok történeteket írni, mert 5 perc alatt be lehet lőni a helyet, de a kora kádári rendszerben voltak hasonló elmebeteg dolgok.:-)
Nem tudom, mi a jó megoldás, mi maradtunk a Klebelsbergben, csak remélni merem, hogy az NGM-ben jobb lesz a többieknek, hogy valami életközelibb fenntartás lesz.
"A sajtótájékoztató előtt tartott programozási bemutató órával kapcsolatban úgy fogalmazott: látszik, hogy van az a korosztály és van az a módszertan, amellyel játékosan, okosan nagyon hasznos és tudatos lépéseket lehet tenni a digitális kompetenciák megerősítésére."
Jajjjjj. Ez mekkora baromság. Nézzük már meg, hogy kik voltak a diákok... Az nem egy találomra kiválasztott osztály volt.
"Ne menjünk el szó nélkül" amellett, hogy az OECD-mérések alapján a magyar gyerekeknek szükségük van fejlesztésre a digitális kompetenciák terén, ezért ennek nem csak a köznevelésben, hanem a pedagógusképzésben és -továbbképzésben is hangsúlyos szerep kell, hogy jusson."
B.... m... és felismerte! Húúúú.
"Czunyiné Bertalan Judit kifejtette: a digitális szakadékot - amely az informatikai eszközök és tudás, valamint a rendelkezésre álló lehetőségek között van - "módszeresen, tudatosan" fel lehet számolni a köznevelés intézményrendszerében"
Ha jól emlékszem, a KLIK-et is azért hozták létre, hogy megszűnjön a szakadék a különböző iskolák között.
Jelentem, sikerült! Már csak a digitális szakadék a probléma. Előbb-utóbb mindenki és minden ezen az oldalon lesz. Ezzel már észre sem vesszük a szakadékot.
Nagyon tudnám értékelni, ha a kormányzat olyan hozzáállással intézné ezt, mint a labdarugás fellendtését. Nyomatná az oktatási infrastruktúrába a pénzt, no és a "tanár akadémiákba".
Az se lenne kidobottabb pénz, mint a fociakadémiáké!
Az infrastruktúráról meg annyit, ha jó lenne, akkor a PISA teszten legalább el tudták volna kezdeni a NET.es feladatot.
Mondjuk az is baromság volt, hogy a művészeti szakközepekben is a fenti óraszámok voltak, de nem taníthattak második nyelvet...
Ki fogja tanítani? Hát majd azt mondják, hogy lesz fél év fizika, lesz fél év kémia, stb. Nem természettudomány lesz, hanem a fenti 4 tárgy. A változás: egy jegyet kapnak.
Nem. Az a hírmorzsa van, hogy a szakgimnáziumokban bevezetik a természettudomány tantárgyat. 2 óra/hét, amiben benne van a fizika, kémia, földrajz, kémia tővel-heggyel. Erre hogy lesz tanár?
"Itt van például, aki szerintem az egyik legtehetségesebb politikus, nemcsak a nők között, hanem általában. És akiből cserebogár is lehet akár. Aki az oktatási ügyeket viszi. De ha most azt mondaná, hogy úgy érzi, képes a miniszteri feladatok ellátására, azt mondanám neki, hogy még korai, még ne vállalja. Szerintem is alkalmas, de várjunk vele."
a tesitanárok meg ellenőrzik, szólnak, és semmi. én óraadó vagyok, bemegyek, megtartom az órámat, és távozom. csak most kellett volna, és üres. erről meg eszembe jutottál, hogy jobb is így, mert legalább nem kap senki ragtapasz allergiás rohamot, és nem csukják le az összes tanárt kuruzslásért.
komolyan ne tettesd már magad hülyébbnek, mint ami vagy.
ha nem tör fel a cipő, nem nézek bele a dobozba, és ha egy gyerek mondjuk pofára esik a salakon, és ki kell tisztítani, fertőtleníteni kell, és le kell ragasztani ... nem folytatom.
Na ez a baj.
Neked bizony ezt időnként ellenőrizni kell, a hülye fakabát sem fogadja el védekezésnek, hogy azért hiányzik a rendszám a kocsiról, mert nem ellenőriztem induláskor...
1. a suliban tanítok, a kölykökkel futottam, amikor feltört a cipő, a következő órán is futást terveztem, szal ez bezony olyan baleset, amit ott és akkor kellett (volna) orvosolni.
2. ha nem tör fel a cipő, nem nézek bele a dobozba, és ha egy gyerek mondjuk pofára esik a salakon, és ki kell tisztítani, fertőtleníteni kell, és le kell ragasztani ... nem folytatom.
3. jeleztem. te persze jelentetted volna - hiába, a stílus maga az ember :)
4. szilyék is jelezték, nekik is milyen hasznos volt.
Figyu... ez a te problémád, hogy leugrasz a sarki drogériába tapaszért. Ha kötelező a suliban az elsősegélyláda, amit baleset esetén lehet használni (a te eseted nem az), akkor ott baj van, azt jelenteni kell.
az a helyzet, hogy te vagy egy betokosodott agyú komcsi, ez az összes hsz-edből látszik (csak a központosítás, minden jó, amit a párt elrendel, de ha meggondolják, akkor te is).
amúgy ma feltörte a cipő a sarkamat a suliban, gondoltam teszek rá egy ragtapaszt az elsősegélydobozból, és láss csodát nem volt benne. se betadin, se semmi. na jó, volt egy csomag gézlap, és egy tekercs pólya. ennyi. de nem egy kocsiba való kis műanyagdobozt képzelj el, hanem egy komoly alumínium cuccot.
Már bocsánat, de a töritanárok gyakorlatilag testületileg betokosodott agyú komcsik voltak mindig is. Ők voltak a legfontosabbak a Pártnak, mert ők hazudhatták bele a gyerekek fejébe a meghamisított múltat.