Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34130

Igen, ez a szopacs a bontós dolgokkal.

 

De ha még saját kezüleg vennénk is ki a bontóban, tehát tudnánk az alvázszámot, akkor sem biztos hogy a fiat megadja a kódot.

 

Az egyik fiatunknál nem kaptunk kártyát az autóval, olvastam mire való, úgy gondoltam, kell.

Személyesen kellett bemenni, és úgy is csak pár hét után adták meg a kártyát, tizenvalahány ezer forintért....

 

Talán egy évre rá betolyt az ECU, bontós lett betéve, onnantól hajamra kenhettem a kódkártyát, amit addig sem használtam semmire.

Amúgy is jó játéknak tűnt, a gázpedállal... hokizni

Sört érő dolog lenne, ha valaki tényeg megtuná mondani a megoldást, mert most a bontós kulcs fel van kötve a kormány alá :)

Előzmény: GPS (34129)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34129

 

ha eleve van távirányítás integrálva a kocsiba akkor azt ki kellesz szedni a gép agyából,mert egyszer valaki vagy valami megviccel vele.

 

Új kód tanításakor általában a régi kód teljesen törlődik, érvénytelenné válik.

Persze, új kódot csak a régi kód ismeretében lehet betanítani (különben a tolvajok ezzel kezdenék a "munkásságukat")

.

Előzmény: zasti78 (34127)
bubus66 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34128

Szia igen ezt szerettem volna már én is megkérdezni, ha nincs kód kártya akkor valahogy meglehet tudni, hogy mi volt a kód?

Előzmény: zasti78 (34127)
zasti78 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34127

Hali mindenk

Most én kérdezek:Ahogy babráltam a kábeleket hétvégén aláltam egy fehér színű vezetéket. Pontosan a kormány oszlop burkolata alatt.Nem szedtem le a műanyagot de ahogy,és amennyire kintről látszik. 1db ér valami kis műanyag lapon.

Mondjátok hogy valami hőmérséklet jeladó vagy valami bent felejtett cucc,éa hogy nem a távirányító egység antennája az.

Aki szedte már le a kormányoszlop burkolatát találkozott már ilyennel?

egyáltalán 1 db vagy 2 érpárról van szó?Csak ezért nem bontom le.

Hétvégén turkáltam a gép agyában egy picit,és elviekben át lett írva az órája is 8400km nél,de nem vissza hanem picit előre pár km-errel. Lehet óra csere volt.

A program szerint 2 db kulcs lett felprogramozva,és egy távirányító. Érdekes,mert azt nem kaptam meg az autóval,és az eladó sem tud róla semmig,ugynúgy mint a kódkártyáról.

 

Úton van a távirányító egység,most jött az üzenet a telefonra,holnap mehetek érte,és ha eleve van távirányítás integrálva a kocsiba akkor azt ki kellesz szedni a gép agyából,mert egyszer valaki vagy valami megviccel vele.

 

zasti78 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34126

Aki érteni akarja az érti,lényeg hogy elég zagyva így de nem baj.

Legközelebb amikor lehúzod a kábel csatlakozót,nézd már meg az érintkezőket nincsenek- e korrodálva.

Ahogy szavaidból kiveszem,ha az autó ha folyamatos sebességgel halad kevesebbszer jelentkezik a probléma.

Elképzelhető kontakt hiba (korrózió a csatlakozón(kon))esetleg törött vezeték,(vagy testelés)és ahogy a gumi bakon mozog a motor előjön a hiba.

Egy ilyet kideríteni nem biztos hogy egyszerű lesz neked.

 

Vidd el szakemberhez de "SZAKEMBERHEZ"!

Esetleg amikor beindul az autó,próbáld meg mozgatni erősebben a csatlakozót,csoport kábelt,hátha szerencséd van és leáll olyankor is a motor.Ha igen akkor ott a probléma,ha nem ne kisérletezz tovább,

Gondolom nem vagy felszerelkezve mérőműszerekkel.

Üdv zas

 

 

 

Egyébként nekem nem tiszta még most sem honnan húzgálod le a csatlakozót.Biztos hogy a motor vezérlő az?

Előzmény: busstam94 (34124)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34125

 

Bocsánat nem jól írtam, tehát az a lényeg hogy nem forog a motor újra indításkor.

 

Drágajó barátom: amit fennebb írsz, az azt jelenti, hogy hiába önindítózol - a motor NEM FOROG ! Vagyis áll egy helyben, mozdulatlanul - hiába az önindítózás.

 

Biztos, hogy ezt akartad mondani?

Vagy azt, hogy "Önindítózáskor a motor forog ugyan - de nem indul be"

 

Melyik legyen?

.

Előzmény: busstam94 (34124)
busstam94 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 34124

Bocsánat nem jól írtam, tehát az a lényeg hogy nem forog a motor újra indításkor. Nem vagyok egy nagy autó zseni nézzétek el nekem :)

 

A hiba nem most keletkezett hanem körülbelül október-novemberben így a hidegre nem gondolnék.

 

Ami még fontos lehet hogy ez a probléma úgy indult hogy mentem a városban 50-el szépen folyamatos gáz adásnál aztán egyszer csak berángat nem reagál a gáz adásra, 3mp múlva mintha semmi baja nem lenne.

Utána ez fokozódott a leállással. Utána már a 3 lámpa közül a műszerfalon akku, olaj, és azt hiszem befecskendezés utóbbi nem is villan ki. Amint leveszem a vezérléről a kábelt és visszapattintom már ki is villan és indul.

 

Azt is észre vettem, hogy általában ez a probléma akkor jelentkezik mikor a városban közlekedek, tehát megállok az autóval, váltok. Ha például folyamatosan megyek vele 5.ben és olyan 90el szépen megy 30-40 kilométert de amint lakott területre érek és megállok egy lámpánál és el akarok indulni kb. a 3. sebesség foknál megint berángat és megáll.

 

A hideg meleg probléma azért érdekes mert ez hidegen melegen csinálja.

 

Reggel elindultam pöccre indult az autó kifordultam az utcából és már meg is adta magát, elvitte a szerelő hív délutan hogy kész, hazajöttem vele 2-3 óra múlva mennem kellett volna a páromért munkába de kifordultam a parkolóból és már meg is adta magát. Ekkor megint szerelő, megint hívnak hogy kész és hogy 25 kilométert ment vele 120al is ezt képpel bizonyította. Megint elhoztam de körülbelül 2-3 km után egy lámpánál megint megadta magát. Mivel most Pesten tartózkodom így gondoltam hazaviszem és az ottani Fiat szervízes barátomra bízom a dolgot. Így neki vágtam a 150 kilométernek vele ami alatt kb 10-szer állt meg és a kábeles trükkel indult újra. Ez alatt az út alatt volt hogy 30-40 kilométeren nem jelentkezett a baj.

zasti78 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34123

Itt nálunk -30 fokban nem csak a tankba keletkezik vákum a jegesedés miatt, de gyakran (pláne sok kis városi kocsikázásnál)

a kipufogó is fagyott befagy.

Tünet ugyan az, hiába nyomod a gázt, szép lassan leáll, pár perc és megint indul.

Előzmény: zasti78 (34122)
zasti78 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34122

Szia

Hibakódot kitudsz olvasni?

 

Ha olyan mint ha kifogyna belőle a benzin-t hogy érted?

Mert ha szó szerint akkor először nézd meg nincs -e befagyva a tanksapkán a szellőző. Olyankor csinál ilyet.Esetleg benzin pumpa, (de olyankor előfordulna , néha megy néha nem, találomra.(de kizárt hogy mindig 10 perc legyen)

Bemelegszik a motor mikor leáll,vagy még hideg, és mindig kb ugyan azon a hőfokon adja meg magág, vagy össze vissza?

Ha kb ugyan azon a hőfokon, akkor kezdenék tapogatózni, melyik alkatrész melegszik együtt a motorral, így lehet lassan szűkíteni a kört.

 

Ezekre meg kellene figyelni hogy könnyebben ki tudd deríteni az okot.

Gyújtás vonalon kismillió alkatrész lehet a ludas, az ECU-tól a rossz csatlakozóig.

 

főtengely forgás jeladó csinálta nekem ugyan így. Picit bemelegedett, és leállt a motor.(p 307 esen, de majdnem óramű pontosan)

(forgattyús tengely főtengely, mindegy melyik haldoklik, nem megy a motor)

 

Gyújtótrafó is döglődhet, rotor, győjtáselosztó fedél stb.  

 

Mikor leáll nem csatikat húzgálnék, hanem nézetnék(néznék )egy benzinnyomást, meg hogy van-e szikra,

 

Ezek utána lehet elindulni valamelyik irányba.

 

Immonál visszajelez, vezérlés ha elmászik, akkor mindig xar, nem 10 perc után.

Külföldi fórumon találkoztam ilyennel,  volt akinek a motorvezérlő bemelegedése után leállt, (de nem kell mindjárt nálad a legrosszabbra gondolni)

 

 

Előzmény: busstam94 (34120)
GPS Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34121

 

....utána nem indul be az önindító igen de a motort nem forgatja..

 

?????????????

.

Előzmény: busstam94 (34120)
busstam94 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34120

Sziasztok!

 

Én a segítségeteket szeretném kérni, mert sajnos egy autószerelő sem tudja mi a baja az autónak..

Először is egy 95-ös Fiat Punto 55 sx 1.1-es autóról van szó. A probléma az lenne vele, hogy az autó beindul megyek vele és egy idő után úgy csinál mintha kifogyna a benzin nem reagál a gáz adásra aztán csak megáll. utána nem indul be az önindító igen de a motort nem forgatja..viszont ha a vezérlőegységről lepattintom a kábelcsatlakozót és 5mp után vissza teszem pöccre indul az autó. Ezt mindig így játssza el sajnos..

 

Szerintetek mi lehet a baja, vagy volt már akinek ugyan ezt eljátszotta?

 

Immora gondoltam vagy vezérlésre

GPS Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34119

 

Milyen gyártmány/márka? 188 A4000 -es motorhoz passzol?

.

Előzmény: -=47=- (34118)
-=47=- Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34118

Sziasztok!

Lenne egy eladó gyári új Fiat 71771575 vezérlés készletem (vezérműszíj + vízpumpa + feszítőgörgők).

Ha érdekel, keress meg e-mailben, az árban megegyezünk:

macskabeka [KUKAC] gmail [PONT] com

 

 

 

Punto1964 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34117

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy fagyott-e már be valakinek a sebességváltója. 16 éves a Puntóm. Másodszor fordult elő. Ma reggel (pedig nem is volt hideg) meg sem moccant. 

Ötlet, jó tanács? 

Köszönöm előre is! :)

BádSzpenszer Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34116

Jogos.

Utólag jöttem rá amikor én is rákattintottam a képre.

Nem értem,hogy mit szarakodik az Index a képek méretével,de ez egy másik téma.

 

Erről volna szó:

 

 

 

 

 

Esetleg ha ez se lenne jó és nem látszana akkor a magnó feletti illesztésről van szó.

Előzmény: GPS (34115)
GPS Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34115

 

Na még egyszer tedd fel ezt a képet, mert most csak bélyeg-méretűre sikerült :-)))

 

Egyébként - és ezt most általában mondom !) - igen hasznos ha egy valamiről 2 képet tesznek fel - egy általánosabbat, ahol látszik hol van elhelyezve a kérdéses elem...és egy részlet-képet, közelről.

 

Ezen a topikon nem annyira szokás - de máshol igencsak tapasztaltam - hogy a kolléga 5 centiről készít képet a kérdés tárgyáról (mert ugye ő tudja, hogy hol helyezkedik el az elem) - viszont a gyanútlan nézőnek fogalma sincs arról a makró-képről, hogy vajon hol lehet az, hol helyezkedik el, stb.

.

 

Előzmény: BádSzpenszer (34114)
BádSzpenszer Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34114

Urak!

 

Találkozott már valaki a képen látható esztétikai problémával?

Lehet kiesett valami karomféleség,hogy nem marad a helyén?

Milyen megoldást tudtok javasolni,hogy a helyére kerüljön a műanyag illesztés?

bubus66 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34113

Szia szívesen..

Előzmény: BádSzpenszer (34112)
BádSzpenszer Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34112

Szia!

 

Én meg a képeket köszönöm!

Sose lehet tudni mikor fog jól jönni...

Előzmény: bubus66 (34111)
bubus66 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 34111

Szia Köszönöm szépen közben én is lefényképeztem, és pont ,sőt akartam meg kérdezni.

 

 

Akkor már ne vesszen kárba a kép ha jól láttam a videón akkor ők azok.

 

 

 

 

Előzmény: zasti78 (34110)
zasti78 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34110

https://www.youtube.com/watch?v=T7Rcww8gcmw

 

15:38 nál ez a srác épp azt csinálja, és magyar.

Előzmény: bubus66 (34109)
bubus66 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34109

Oké köszi..

Előzmény: zasti78 (34108)
zasti78 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34108

Szemben állsz a kocsival(közel), gyújtótrafó irányában benézel,  majdnem a tűzfalnál lesz.(egy pici recézett fejű fekete műanyag "kupak" csak a vízcsövet keresd abban az irányban, és megtalálod.

Előzmény: bubus66 (34107)
bubus66 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34107

Szia köszi az megvan de állítólag van egy a fűtőradiátornál, az érdekelne.

 

Igen Punto II van.

Előzmény: ovoid (34106)
ovoid Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34106

Ha PII-d van.

Szembe állsz az ótóval és ott van a jobb kezed alatt a hűtő felső sarkában, egy buzi kis feket műanyag csavarka, hajlékony füllel, ami sokat kibír azért....

Jobb menetes....

Előzmény: bubus66 (34105)
bubus66 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34105

Sziasztok a vízhűtő légtelenítőt az egyiket a hűtőnél megtaláltam, a másikat hol találom valaki esetleg egy képel tudna segíteni valaki. Köszönöm előre is.

zasti78 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34104

Szia

Szerencsémre itt nálam nem volt káosz, csak Én balfaxoskodtam egy kicsit.

(Most vettem, fogalmam sincs még mi hol van,majd lassan bele jövök)

Előzmény: GPS (34102)
zasti78 Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34103

Szia

Ki derítettem. Nem volt min testet kapnia :)

A negatív ágát kapcsolgatja a modul ahogy sejtettem. 

Este rábukkantam a neten az Ecu pin, és csatlakozó  pin-kiosztásra.

Utána már nem volt nehéz kiderítenem 

Egyszerűbb mint gondoltam. Már kattogtatom a relét.

Még a benti biztosíték-tömböt sem kellett kivenni hozzá. 

(Bent)a biztosítékok alatt az alsó sorban balról jobbra haladva vannak a csatlakozók betűrendbe sorolva.

balo oldali A,(40 tűs), középső(EOBD 16 tűs) B, és ami nekünk kell a C, ami szintén 40 tűs csatlakozó.(amugy 2x20 van egymás mellett, és nekünk a fehéret kell kicsúsztatni.azon van a  8 as láb, de ez nem nehéz kitalálni, ugyanis meg van számozva a csatlakozóban minden sor.

magyarán:A kék csatlakozóból kell egy szálat kivinni a relé (nálam 86 os) lábára. 

Ahol nincs vezeték ott a saru is hiányzik,vagyis 2 db saru is kell hozzá 0.5-1mm és 0.5-1.5mm kell(ha jó a szemmértékem) :)

 

A relé okés és körülötte is minden a biztosíték dobozban., Az egyik lábon állandó 12 nek kell lennie gyújtás ráadás után, a testet meg maga az ECU adja a behúzótekercs másik lábára.

(annyi a különbség, hogy vagy a relém más, vagy elírás van a rajzon, 85-86 fel van cserélve, de a lényegen itt nem változtat.)

Nálam hiányzott ez a vezeték, épp most kínlódok vele hogy átgyömöszöljem a tűzfalon.

Pontosan az ABS egység alatt jön ki a csoportkábel a motortérbe, még a kezem sem fér oda nem hogy Én ott valamit átdugjak.

Lehet fúrnom kell egyet a gázpedál és a kormány  környékére. az a leggyorsabb.

 

Lassan haladok, 4 ig melózok, utána a többi gyerek bolt stb, így csak 6-7 körül tudok nekikezdeni, de szerintem hétvégére befejezem lámpástól mindenestől.még 2x kell nekiugrani pár órára.

 

Ha valakit érdekel csinálhatok pár képet, (melyik csatlakozó melyik lábán van, motortérben, benti csatlakozónál, kapcsolónál , stb)

 

Az ECU pinkiosztás itt találtam meg ( https://www.fiatforum.com/punto-ii/236297-body-computer-pinout-here.html )

 

 

 

(bocsi nálam nem aktív a linkbeszúrás, és nincs előnézetem, mert rögtön visszavált szerkesztőre )

 

 

Előzmény: K-api (34101)
GPS Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34102

 

Elkezdtem keresgetni a biztosíték táblában a bekötését. Relé a helyén biztosíték a helyén(ezek gyárilag) kábel viszont nincs a 87 ,és a 86 os lábakon. 

a 87 es nem gond az megy a lámpákra.

 

Már tárgyaltuk itt régebben, hogy talán az autók semmilyen porcikáján sincs akkora káosz - mint a biztosíték- és relé-táblákon.

 

Régóta autózok, 20 autóm volt - de nekem még soha nem sikerült olyan bizti-táblával találkozzak, amelyiknek a kiosztása stimmelt volna bármilyen gyári- vagy egyéb rajzzal.

 

A rendetlenség ezen a téren olyan őrületes, hogy a legutóbbi autómnál a kiosztás még azzal a rajzzal sem stimmelt, amit a gyár maga ragasztott be a biztosíték-doboz kupakjába.

Csak ámultam, amikor kerestem a klíma-relét és a rajz-szerinti helyén az égvilágon semmi sem volt... viszont lejjebb, ahol a rajz szerint 2 relének kellett volna legyen, ott 3 relé volt, méghozzá úgy, hogy a középső volt a klímáé.

 

Totális a káosz ezen a téren, ne csodálkozz, ha a rajz szerinti bizonyos pontokon teljesen mást mérsz, mint az logikus lenne - nem a te hibád és még az autóé sem (hanem inkább a derék gyártás-logisztikusoké).

 

Fogalmam sincs mi a túróért nem lehet egy típushoz egységes kiosztást rendelni - de ha mégis módosítanak, legalább az eltérő, más kóddal jelölt változatok rajzai stimmelnének annak a kódnak a valóságával. De arra gondosan vigyáznak, hogy ez ne fordulhasson elő :-)))

.

Előzmény: zasti78 (34098)
K-api Creative Commons License 2018.03.19 0 0 34101

Hi Teljesen rendben van amit leírtál a reléről. Ha a tekercs egyik végére megy 12V a másikra semmi akkor a másik oldalon is 12V-nak kell lennie. Különben szakadt lenne a tekercs. Azt derítsd ki miért nem kap testet a másik oldal. Üdv Kapi

Előzmény: zasti78 (34098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!