Keresés

Részletes keresés

gstibb Creative Commons License 2004.01.12 0 0 165
Üdv mindenkinek! Csatlakoznék én is ehhez a túramotoros fórumhoz. Jelenleg egy GS 500-as Szuzit "hajtok", Vácszentlászlón élek, a hovatartozás végett. Tegnap meglátogattam a kicsikét, mert a szülőknél alszik a garázsban. Eléggé meglepődtem mikor nem volt gyújtás. Lemértem az akksit, 4V! Tudom, hogy ez nem ide tartozik, de ha vki vhol tud motorhoz való töltőt HELP!!!
Egyébként a józan motorozás híve vagyok, a túrázás nem a száguldásról szól.
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.12 0 0 164
a MOTORBIKE az enyém
Előzmény: cbr 600 (163)
cbr 600 Creative Commons License 2004.01.12 0 0 163
Motoros udvozlet mindenkinekJa kepet mar en is probaltam berakni es nem ment:(Na valoszinu,hogy csak en vagyok ilyen bena de legyszi vki mondja mar el hogyan kell!Koszoke!Ja es Kecso hol talalhato a te forumod?Koszi elore is mindenkinek jo motorsimogatast!en ma leveszem a ponyvat es kielvezem a gyonyoru mocim latvanyat!TAVASZT AKAROK!Boccs,bekattantam
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.12 0 0 162
Akkor most utáltok? :)
Majd visszaveszem magam ameddig tudom! Ezzel a 400-assal olyan durvát úgysem tudok alkotni.
Előzmény: BIKE-R (161)
BIKE-R Creative Commons License 2004.01.12 0 0 161
"A másik nagy problémám, hogy szinte már személyes sértésnek veszem, ha egy autó megelőz :) sajna ezt nem is szoktam hagyni (tudom én hogy hülyeség... :( )."

Csapatban motorozáskor talán nem fognak az autósok a konvojba befurakodni, és akkor ez az eset nem állhat fenn. Viszont, ha ezt nem hagyod, azzal nem csak magadat, hanem a csapattagokat is veszélybe sodorhatod :((((

A tempóval kapcsolatban az a véleményem, hogy pályán 120 - 140 km/h, országúton viszont 100-120 körüli az ideális CSAPATTAL!!!

Előzmény: KecsŐ (153)
Alejandro DeSilva Creative Commons License 2004.01.12 0 0 160
Allat! :)
Előzmény: KecsŐ (156)
zzr Creative Commons License 2004.01.11 0 0 159
"A túrák sebességétról kérdeznék valamit"

Az utazó csomagtól függően 120-140 km, azt hiszem ez se nem kevés, se nem tarthatatlan.
Az én felszerelésem (tanktáska, 30 doboz, 2 személy) amúgy is behatárolja a azáguldást. A kanyartempóról csak annyit, hogy a azezon elején full kezdő kategóriájú "versenyző" annyit tanult a gyorsabbaktól, hogy a Kékes - Gyöngyös szakaszon alig fél percet "kapott" utolsó, augusztusi túránkon.

üdv
kutya

Előzmény: KecsŐ (153)
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 158
Két féle motoros van:
- aki már esett
- és aki esni fog
Előzmény: k75rt (157)
k75rt Creative Commons License 2004.01.11 0 0 157
Tehát az ország egész úthálózatát?

Egyébként borultam én is nem is tudom hányszor, de szerencsére még csak a régi motorjaimmal. sokat tanultam belőle.

Előzmény: KecsŐ (155)
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 156
Itt van k75rt reggeli meglepetése:
Előzmény: k75rt (149)
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 155
Miskolcon egy nem épp autópálya minőségű úton sikerült belemennem egy kisebb ugrató rámpa szerű gödörbe, az olyat dobott rajtam, hogy még a lábam is elemelkedett a lábtartóról. Hozzá kell hogy tegyem nem is 50-nel mentem. Valószínűleg a tapasztalatlanságom miatt elvesztettem a motor felett az irányítást, és a következő jobbos kanyarban a szembe lévő padkát sikerült eltalálnom. Utasom is volt, Ő szerencsére megúszta annyival, hogy koszos lett a nadrágja, és lehorzsolta a tenyerét. Én a vállam törtem. Mindanom sem kell, hogy a ruházatunk sem volt megfelelő: rövidnadrág, póló. Persze bukó volt rajtunk, nekem meg is karcolódott a fényezése. Remek volt... a törött moci elszállítása kb 1km-re haveromékhoz 5000, a javítás meg 1 hónapig tarott (nagyon lassan dolgozott a felnis). Én meg mehettem másnap zakkantan csinálni a számítástechnika szigorlatom szóbeli részét (egyébként meglett). Isteni szerencsénk, hogy éppen nem jött szembe semmi. Azóta nem szállítok szívesen utast. A magam életével még eljátszhatok, de máséval talán nem kéne. Az úthibál miatt már azóta is volt egy repülésem, akkor nem estem el, de a motor mindkét kereke a levegőbe emelkedett (hallottam ahogy felpörög a tapadását vesztett hátsókerék), mondanom sem kell, hogy beszaladt a sportszelet a gatyámba :).
Lehet száguldozni, csak nem mindegy, hogy hol. Az esetleges úthibákra majd a szervezőnek kell felhívni a figyelmet, és esetleg a fénymásolt térképekre is be lehetne majd jelölni a nem EU színvonalú útszakaszokat.
Előzmény: k75rt (154)
k75rt Creative Commons License 2004.01.11 0 0 154
Nyilván van egy tempó amit mindenki bír, és így is kell mennie az oszlopnak. Erről szól az együtt motorozás. A brutálkanyarvadászvesedonor uraknak viszont lehet jelezni a megállásokkor, hogy a következő szakaszon hol, és milyen hosszan (pl: Hetvehely és Kővágószőlős között 14 km kanyarvadász útszakasz, a többieket a Kővágőszőlős táblánál kell bevárni) lehet zúzni. A szakasz kezdetén, a túravezető megáll, és jelzi, hogy itt kezdődik, és a megbeszélt helyen pedig találkoznak. Így OK?
Hogy törted össze magad?
Előzmény: KecsŐ (153)
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 153
A túrák sebességétról kérdeznék valamit, mert én szerintem pont a: "Sőt, volt olyan rémisztő eset, hogy két kanyarvadász kielőzve a sort, előrement, aztán az út szélén ülve telefonáltak hogy - "hol b...tuk el az útvonalat?..." " típusba tartozom. Szeretek száguldozni, modjuk a motorom szélvédelme miatt ez tartósan 130-140-et jelent. Azonban ésszel próbálok menni, elég volt egyszer összetörni magam + a motort. Viszont 80-90-es tempókat, amiket itt írtatok (ha jól vettem ki) egy kicsit kevésnek találom. Szépen dinamikusan biztonságosan 110-120 körül lehet haladni (ha az útviszonyok megengedik). A másik nagy problémám, hogy szinte már személyes sértésnek veszem, ha egy autó megelőz :) sajna ezt nem is szoktam hagyni (tudom én hogy hülyeség... :( ). Tehát ezeket azért írtam le, mert biztos lesz még hozzám hasonló beállítottságú a csapatban és ezt is figyelembe kell venni! Kell majd rá valami megoldás!
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 152
Még így is beszúrásnak vette, úgyhogy elküldtem az e-mail címedre(ami itt az adataidnál jelenik meg)
Előzmény: KecsŐ (151)
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.11 0 0 151
A a képbeszúrás okoz problémát:
() a külső zárójel nem kell (csak azért van, hogy ne vegye ezt itt most képbeszúrásnak :) )
A képet pedig fel kell tenned valamilyen elérhető oldalra, (pl nekem szerencsém van, mert van saját regisztrált oldalunk, és egy barátom webserver-én tudjuk tárolni a cuccainkat) egy csomó ingyenes web oldal regisztráció van pár mega tárhellyel az pont elég a fórumos belinkelgetéshez.

Remélem a kérdésedre válaszoltam, és ezt nem tudtad hogy kell.

Előzmény: k75rt (150)
k75rt Creative Commons License 2004.01.11 0 0 150
Csak a kép nem ment át, a többi stimmel.:) Nem tudom hogy kell.

k75rt Creative Commons License 2004.01.11 0 0 149
Tényleg olyan túrákra írtam ezeket, amikben bennszülött a túravezető, és a mocizás nem több 1-2 napnál. 1-2 óránként úgyis megállunk, ennek pontos helyét, és körülbelüli idejét megadva nem hiszem, hogy nagyon el tud valaki keveredni, hacsak nincs műszaki vagy egyéb gondja. A modilkommunikáció korában pedig Ő is könnyen megtalálható.
KecsŐ! Szép a vas! Muszáj nekem is beindítanom ma! Legalább a hangját hallhatom!
Egy szép kis kép ide is befér: „Reggeli meglepetés” címmel.


KecsŐ Creative Commons License 2004.01.10 0 0 148
Az útleírással kapcsolatban: Amikor BMW (autós) találkozóra mentünk, a szervezőktől kaptunk 1-1 fénymásolt térképet, amin be volt jelölve az útvonal a találkozó helyére. Ha valaki el is kallódott, a térkép alapján az is odatalált. Na az igaz, hogy így nincs sok improvizáció, de ezt úgy lehet kiköszöbölni, hogy legalább azokat a helyeket bejelöljük, ahol biztos átmegyünk/megállunk, és ott be lehet várni a leszakadozottakat.
A szállásfoglalást, pedig úgy is el lehetne intézni, hogy a foglalót a túra előtt elutaljuk a szervezőnek. Nem?
Egyébként előre láthatólag én is mennék márciusban, de gondolom úgy is pontosítunk.
KecsŐ Creative Commons License 2004.01.10 0 0 147
Sziasztok!
Nézzetek szét az én fórumomon, feltettem 1-2 mai képet :)
(Nem akartam már ide is belinkelni)
BIKE-R Creative Commons License 2004.01.10 0 0 146
Bárcsak az első útvonal bejárásánál tartanánk :)
Előzmény: zzr (145)
zzr Creative Commons License 2004.01.10 0 0 145

Szabvány nincs, de néhány dolgot érdemes szem előtt tartani:

1, Bejárni az útvonalat. Ez alól csak a távoli címek kivételek, ott - ha van - mások tapasztalatára kell építened.
Útikönyvek is jók, de csak félmegoldás. Pl.: Szlovákia : rapszódikus útjelzés és táblázás. Hiába tudod merre akarsz menni, elsőre úgyis elbököd. Térképpel csak egy kicsit, anélkül "halál fia" vagy.

2, Nem túl nagy számú, inkább 1-2 tartalmas programot tervezni. Amíg egy motor 70-80 km-es átlagot elér autópálya nélküli szakaszokon, 120-as utazó mellett, 5-6 motornál ez akár 50km/ó-ra is csökkenhet, ugyanilyen utazóval!!! (Példa: Bánréve - Dunaújváros: 7 motorral 4 óra alatt, kamionnal, 42 tonnával , 3 óra 50 perc alatt :-(

3, Szállás vagy fix háznál, nem túl vészes áron, (Lengyelo. 1000.-Ft alatt! :-) ), vagy sátor, ha mindenki bírja, és akkor este bármelyik kemping jó lehet.

4, Elsőre max 2 napra, és a közelbe szervezünk túrát. Csiszolódik ember és gép egyaránt...

5, Technika - Ebben az esőruhától, a térképtartón át, a defektspray-ig minden benne van. Egyszerűnek tűnik, de nem az. Erősen kell szelektálni, vagy egy egész busz holmi lesz 4-5 motorra.

6, Túra után be kell kapcsolni a telefont. Másnap jön egy-két sms, hogyaszongya: "köszi, csodás volt", te pedig visszagondolsz az elmúlt napokra, és olyan jól érzed magad, mint talán soha máskor...

üdv
kutya

BIKE-R Creative Commons License 2004.01.10 0 0 144
Egy kis olvasnivaló:

Zipzárban egymás után
Tanácsadó: Hogyan motorozzunk csapatban


http://totalbike.hu/route/csapatban/

k75rt Creative Commons License 2004.01.10 0 0 143
Bevallom ezek a gondolataim úgy születtek, hogy túrát még nem vezettem. Ezek csak elgondolások, ahogy én képzelem. ZZR! Légy szíves írj össze egy ilyen „műveleti sorrendet” ahogy Te gondolod! Erre jó a tél, hogy legalább egyeztetni tudjunk!
Hali!

Ui.: Jegesek az utak, kéz a biliben.

Előzmény: zzr (140)
k75rt Creative Commons License 2004.01.10 0 0 142
Simán lehet, hogy nincs igazam. A "mindenki eggyel mögötte lévőt nézi" elv csak akkor megy, ha komolyan vesszük a "mindenki" kifejezést. Persze lehet csatlakozni a túrához késöbb is, de ebben az esetben a szervező már nem felel a szállásért. Nem külföldi túrák ezek, ezért nem gondoltam jobban megbonyolítani a szervezést.
Tiszta jég az út.:-(
Előzmény: zzr (140)
freewinder Creative Commons License 2004.01.10 0 0 141

Szervezőként 15-20 iskolás gyerekekkel voltam többször kerékpáros táborban. Ekkora bandára már nagyon kellett figyelni, de szerencsére utólag fényképekről mindig meg tudtam nézni a tájat is :-)
Tudom, mi már felnőttek vagyunk - de talán nem is annyira...

Kezdésnek én is egynaposra mennék. Esetleg azzal lehet fűszerezni, hogy a szervező kinéz egy alkalmas szállást. Nem foglal le semmit, csak közzéteszi a címet. Aki akar, foglal, lemegy előző nap. Ha rosszidő miatt lemondja, Ő bukta, nem a szervezőnek kell magyarázkodnia.

Előzmény: zzr (140)
zzr Creative Commons License 2004.01.10 0 0 140

"A szervezőnek nem sok dolga akad szerintem: "

Nos hadd osszam meg veletek - Nyári szlovák kirándulásunk 3 hónappal (!) előtte fix volt. A végső jelentkezés 10 nappal az indulás előtt volt.

Ehhez képest az utolsó este még jelentkeztek (persze hogy olyanok, akik már az elejétől tudtak róla) és még az indulás hajnalán is jött egy SMS hogyasszongya: Sorry, de mégse...

Ha 5 - nél több motor van, már meg is híusul a "mindenki eggyel mögötte lévőt nézi" elv, mert egy mindig van akit magával ragad a táj, v. a kanyarok, én pedig elölről max 2-3 motort látok mögöttem.

Sőt, volt olyan rémisztő eset, hogy két kanyarvadász kielőzve a sort, előrement, aztán az út szélén ülve telefonáltak hogy - "hol b...tuk el az útvonalat?..."

Szóval - szervezni nem túl bonyolult (bár vannak erős buktatók, főleg külföldi út esetén, hidd el) viszont egyben tartani 10-nél több embert négy-öt napig, háát az már cifrább.

Ennek ellenére megéri, csak az első ismerkedő utat, "házon belül" egy nap alatt kell megcsinálni, ott nem lehet nagy gubanc.

üdv
kutya

u.i.: A pécsi túrában benne vagyok. A kedvenc útvonalunk a közelben a Dunaújváros - Dombóvár - Pécs szakasz. Főleg a Sásdi "hullámvasúttal" !

Előzmény: k75rt (133)
cbr 600 Creative Commons License 2004.01.10 0 0 139
Szerintem is oda kell figyelnunk arra,hogy a csapat meg veletlenul sem szakadjon szet hisz azert megyunk,hogy EGYUTT faljuk a kilometereket,az elore megtervezett utvonaltervet pedig olykor ha van ido megszakithatjuk rovidke vagy akar hosszabbacska improvizalt szakaszokkal persze csak ha mindenkinek megfelel!Lassan ugyis osszeverodunk es a rutin majd idovel jon magatol!!!
BIKE-R Creative Commons License 2004.01.09 0 0 138
Kipróbáljuk :) Az első túra után már úgy is tapasztaltabbak leszünk sok mindenben :)
Előzmény: k75rt (137)
k75rt Creative Commons License 2004.01.09 0 0 137
Le lehet írni az útvonalat is, de így elvész az improvizáció izgalma. Viszont be lehet tartani aszt a szabályt, hogy mindíg a mögöttünk haladót figyeljük,és a csapat így egyben marad. akkor is, ha valaki lassabb.
Előzmény: BIKE-R (135)
cbr 600 Creative Commons License 2004.01.09 0 0 136
Eza marciusi tura ez egyenesen KIraLY es en is benne lennek csak legyszi szoljatok elore mert nekem egy kicsit korulmenyesebb eljutni a talalka helyere!Bocs,hogy kicsit el voltam veszve de nem tudtam irni!Mielobbi tavaszt mindenkinek!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!