Keresés

Részletes keresés

seeman Creative Commons License 2008.08.27 0 0 255

 Elvakult fanok akadnak mindkét térfélen. De olyan is előfordul, hogy valaki mindkét technológiát használja párhuzamosan és kijön mindkettővel. Ilyen pl. nálunk Ahmet fórumtárs.

 Egy ideig megpróbáltam én is az analóg-digi kettősséget vinni, de aztán maradt az utóbbi. Most további egyszerűsítéseket tervezek. Egy digi váz 2 (max. 3)  jó kis kompakt objektívvel és kész. Újabban nagyon megválogatom azt is, hogy egyáltalán mit fényképezzek le. Az időveszteség az, ami pótolhatatlan (képfeldolgozás, rendezés). Festeni és rajzolni is kell valamikor! :) Na meg munkahely is van.

 

Előzmény: Mr.Dimitrij (251)
moTmeN Creative Commons License 2008.08.27 0 0 254
szepek-szepek (a maguk modjan), de a leveleket valahogy meg mindig foltnak latom, meg a kozeli fakon is, igy meg nem hozza a tajkep-elmenyt, szerintem. persze ha ertelmes meretben (ertsd byte), nem 4 megabyte meretben rakod fel, akkor talan lehetne valamit komolyan is mondani a kepre. igy akar lohetted volna egy expobol is, az aljat-tetejet levagva, egy disznozsirral bekent kitobival is... (koltoi tulzas)
Előzmény: DIE_ROBOTER (241)
r1 Creative Commons License 2008.08.27 0 0 253
Termeszetesen igazad van, en is igy latom, de amikor valaszolunk egy olyan hsz-ra amiben valaki nagyon elmegy az egyik iranyba, azt ugy probaljuk egyensulyozni, hogy kb. ugyanannyit elmegyunk a masikba. Ettol aztan a mi valaszunk is egy baromsag lesz onmagaban nezve.:)
Előzmény: nord (249)
Carvi Creative Commons License 2008.08.27 0 0 252
Jelen esetben a "vastag" AA nyilván szükséges, sőt, nélküle kifejezetten pocsék lenne a kép minősége. De mennyivel jobb lenne, ha elég lenne egy "vékony" is - na ehhez kell alaposan túlmintavételezni, azaz növelni a felbontást az egekbe... :)
Előzmény: madgie (248)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2008.08.27 0 0 251
Hetekig vitáztunk (?) egy hardcore velviás őrülttel egy másik fórumon, de senki nem tudta meggyőzni. Be kellett látnunk, hogy fotosop-huszárok vagyunk, nem fotósok. :-)
Előzmény: seeman (250)
seeman Creative Commons License 2008.08.27 0 0 250

 :))

 Sokat mosolygok az ilyen "érvelésen". A tónus és színdinamika kivételével a digi már megelőzte az analógot. Némi sejtésem van a dologról. Kb. 4-5000 keretezett diát és ugyanennyi negatívot őrzök egy szekrényben (kisfilmest és rollfilmest vegyesen). Meg persze analóg nagyításokat (18X24-től 40X50-ig). Egy jól exponált, normálisan (nem szuperül!) kidolgozott digi fájlról készített 30X40-es print porig alázza a kisfilmesről készítettet. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a nega-poz technológia legújabb kidolgozási színvonala már nem ismerős nekem. Bedarált magába a digi világa.

Előzmény: Mr.Dimitrij (226)
nord Creative Commons License 2008.08.27 0 0 249
Én azért egy kicsit árnyalnám a képet... egy átlagosan bevilágított nappali, vagy árnyékban izgő-mozgó gyerek, és máris szinte semmire se elég az ISO100, 200, 400, főleg ha nagyobb gyútávú obit használunk.
Előzmény: r1 (247)
madgie Creative Commons License 2008.08.27 0 0 248
A vastag AA-tól gyenge lesz a képminőség? Bizti? :)))
Előzmény: r1 (247)
r1 Creative Commons License 2008.08.27 0 0 247
Szia!
Latom felkeszuletlenul ert a bejelentes.:))
Oruljunk inkabb egyutt, ennek is es az F30-unknak is.
En Carvi 229-es hsz-aval ertek egyet es meg tobb pixelnek is orulnek. Kevesbe orulok viszont a magas ISO erteknek, mert felek, hogy a feny nelkul fenykepezok kedveert egyre erosodik a kikapcsolhatatlan zajszures, ami eszi a reszleteket es a szineket mar alacsony ISO-nal is. Masok a pixelszamot okoljak a gyenge kepminosegert, en pedig a magas ISO-t segito zajszurest es a vastag AA filtert.
Előzmény: klep (224)
madgie Creative Commons License 2008.08.27 0 0 246
Azt nem te csináltad a repülőnapon?
Előzmény: Törölt nick (244)
tux Creative Commons License 2008.08.27 0 0 245
Nagyon szép mindkettő.
Előzmény: DIE_ROBOTER (241)
nord Creative Commons License 2008.08.27 0 0 243
Jaja! :))
Előzmény: madgie (242)
madgie Creative Commons License 2008.08.27 0 0 242
Ezé' én is szarrááztam vón' :)
Előzmény: DIE_ROBOTER (241)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 241
Előzmény: nord (236)
norbi31 Creative Commons License 2008.08.27 0 0 239

az pont nem.

csak kíváncsi vagyok.

Előzmény: seeman (220)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 238
És azért ha őszinték vagyunk, erre egy bármilyen jó objektív egy FullFrame szenzoron esélytelen.
Előzmény: nord (236)
madgie Creative Commons License 2008.08.27 0 0 237
A lustaság egészséges és még csak el sem fáradsz benne :)))
Előzmény: DIE_ROBOTER (234)
nord Creative Commons License 2008.08.27 0 0 236
Tényleg jó!
Előzmény: DIE_ROBOTER (234)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 235
Ja ez 4 kép, kézből persze. Vettem egy jó drága állványt, még egyszer se vittem magammal sehová. :)
Előzmény: DIE_ROBOTER (234)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 234
Nem dolgoztam magam agyon vele, csak auto üzemmódban.

RAW, nyomtam rá egy batch-et LightRoom-ban, összevágtam, aztán GIMP-ben csináltam belőle jpg-t.

A terepen a gépet átállítani(és visssza) M-re mindennel együtt több ideig tartott, mint az utófolyamat. Persze annyi eszem még nem volt, hogy az egyik Custom Reset-be beletegyem a panos-s beállításokat, és akkor max a záridőt kell beállítani.

Igazából csak mindenkinek fel kellene építeni a folyamatot otthon, amit automatizálni tud, és akkor mennének szinte maguktól az ilyen jellegű panorámák. Csak lusták vagyunk, valódi tisztelet a kivételnek.
Előzmény: nord (230)
61antana Creative Commons License 2008.08.27 0 0 233
PTGui a legjobb szerintem.
Előzmény: nord (230)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 231
Én egy nagyon régi valami pixmaker pro-t próbáltam ki. Nagyon elavult és korlátozott, de amire kellett, jó volt.

Előzmény: nord (230)
nord Creative Commons License 2008.08.27 0 0 230
Neked melyik progi vált be leginkább az összerakáshoz?
Előzmény: DIE_ROBOTER (228)
Carvi Creative Commons License 2008.08.27 0 0 229

"A baj az, hogy az objektívek max. feloldóképessége ma már nem éri el a mai szenzorok felbontását sem"

 

És nyilván nem érték el az analóg időkben filmmel elérhető maximális és elméleti felbontóképességet sem.

 

Ha a szenzor felbontása messze túllép az optikai rendszer felbontóképességén, akkor túlmintavételezetté válik a rendszer, ami önmagában nem baj - legfeljebb csak pixelkukkoláskor okoz "problémát" -, cserébe elegendő lesz gyengébb AA filtert (mint aluláteresztő szűrőt) alkalmazni, vagy akár el is lehet azt hagyni, így összességében több esélye van annak, hogy a rendszer analóg részének, nevezetesen az objektívnek a leképezési képességeit a lehető leghűbben adja vissza a digitalizált kép.

 

És eljövend az az idő, hogy nem abban az aspektusban kell egy pl. 18-200-ast vizsgálni, hogy 6, 8, 15 vagy 30 megapixelesre szenzor elé teszi e a felhasználó, mert innentől fogva teljesen mindegy. Egyben lehetünk biztosak: a szenzorfelbontás növelése egyre inkább az optikai rendszer valós képességeit fogja megmutatni.

 

Amire pedig a 18-200 adott feladat - kimenet - szempontjából megfelel, arra nyugodtan tessék csak használni bármilyen felbontású vázon, szégyenérzés nélkül...

 

Megjegyzés: soha nem "dicsekedtem" azzal, hogy 8 megapixel van a Tokina 24-200-am mögött, és fordítva: soha nem is szégyenkezem amiatt, hogy a 8 megapixeles vázam elejére egy ilyen objektív van becsavarva... Nem is lenne okom egyikre sem. 15 és 30 megapixeles váznál ugyanez lenne a helyzet...

Előzmény: Digit79 (225)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2008.08.27 0 0 228
"A tájfotókhoz nem kell nagy felbontás, mert van lehetőség panorámázni. Épp a héten raktam össze egy jó kis tájfotót 15 képből - szép és részletgazdag az eredmény."

Ezt mostanában én is egyre inkább így gondolom. Állvány sem kell 3-4 expóhoz, simán mehet kézből. Szarozunk itt a képszélekkel, miközben az orrunk előtt a lehetőség. Ráadásul a panoráma miatt nagyobb gyutávú objektíveket lehet használni, amely kategóriában általában könnyebb jot találni SLR-hez.
Előzmény: klep (227)
klep Creative Commons License 2008.08.27 0 0 227
A tájfotókhoz nem kell nagy felbontás, mert van lehetőség panorámázni. Épp a héten raktam össze egy jó kis tájfotót 15 képből - szép és részletgazdag az eredmény.

Ami az lencsék feloldóképességét illeti, ezt már máshol is olvastam, hogy lassan elérjük a maximális felbontást...

Most csak hangosan gondolkodom, mert nem vagyok igazán jártas a témában, de józan paraszti ésszel ez nem tűnik logikusnak.

Nézegettem Canon G9-cel készített tesztképeket, amik optikailag szerintem jó képek, a gyenge láncszem inkább az érzékelő. A G9 frontlencséjének átmérője cirka 34mm, a területe pedig 908 négyzet mm. Na már most ha ez a 908 n mm kiszolgál 12mp-t, akkor egy 72mm-es frontlencsével rendelkező obi, aminek a területe 4071 n mm ki kellene, hogy szolgáljon cirka 54 megapixelt...

És mehetünk még tovább. Az általam egyik legjobb kompaktnak tartott Fuji F30 16mm-es frontlencséje gyönyörű 6mp-es képet ad. Ebből kiindúlva egy 72mm-es lencse képes 120mp-es felbontást átadni a szenzornak...

Kérdés: hol van a hiba a logikámban, ill. ha ez így megállja a helyét, akkor miért hallani több helyről is azt, hogy lassan az obik felbontsa eléri a végső határt?
Előzmény: Digit79 (225)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2008.08.27 0 0 226
Az elvetemült filmesek meg pont azt mondják, hogy a digisek csak ne válogassanak az obik közül, a legszarabb is kiszolgálja a gagyi érzékelőinket...
Előzmény: Digit79 (225)
Digit79 Creative Commons License 2008.08.27 0 0 225

Egyrészt nem mindenki profi (igényes) tájfotós.

Másrészt egyetértek veled, hogy rendes tájképekhez még a 25-30 MP is kevés lenne. A baj az, hogy az objektívek max. feloldóképessége ma már nem éri el a mai szenzorok felbontását sem, nem beszélve a nagylátóval készült digitális képek egyéb problémáiról. Egy jó fix telével, vagy makróval talán tényleg ki lehet csikarni a mai szenzorokból a maximumot, de biztos vagyok benne, hogy sokan a 18-200-ast fogják venni hozzá és büszkén fognak dicsekedni, hogy az ő gépük 15 megás.

Előzmény: moTmeN (222)
klep Creative Commons License 2008.08.27 0 0 224
Keresek jó ár/érték arányú márkás (lehetőleg Oriflame, vagy Avon) szemöldökfonó berendezést! Ugyanitt használt óraművek felvásárlása, csak hibátlan ketyegős érdekel!

Ami pedig az 50D-t illeti sajnálom, hogy 15mp lett. Gondolom, hogy az ISO 100-as képek a legkisebb élestíés hatására már zajongani fognak.
Előzmény: r1 (54)
G_ArchAngel Creative Commons License 2008.08.27 0 0 223
Angol arak:
D300 - 1000 GBP
50D - 1200 GBP

bator marketingesek dolgoznak a Canon-nal...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!