Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Azért ez az Isotwin már kicsit fejlettebb, mint a V4-es :)
Nem olyan nagy ez, megnéztem a prospektusát, fűtés üzemmódban 6,6-24 kW-os, melegvíznél fel tud menni 30-ig, van benne tároló, bár, hogy mekkora, azt nem találtam meg, szóval papíron nem egy rossz kazán. Csak eldugul...
Visszont van ez a Hajdú HGK24-es, ami egyszerű, mint a faék, de még tulaj nem írt róla itt, pedig kíváncsi lennék rá...lehet, hogy ennyire jó, hogy senki nem panaszkodik?
Most akkor hogy van ez a HMV készítés? A kombi kazán a fűtéskör vizét melegíti, és még kazánon belül a meleg fűtővíz átadja a hőjét a vezetékes víznek?
Nem egészen értem, mert ha amúgy nincs fűtés akkor a keringtető szivattyú sem kapcsol be, így a fűtővíz egész nyáron egy helyben áll (isszappal, kosszal együtt).
Szép is lenne ha nyáron belangyosodnának a radiátorok egy kiadós fürdés után :)
Igen, a HMV kazán oldali részére írta az eldugulást. Ezen a leválasztó szűrő segíthet. Ha pedig vacak anyagból van a csövezés, akkor kb semmi, és nem a kazánt kell okolni, hanem kidobni a csöveket.
Átfolyóshoz én biztos tennék vízlágyítót. Ugyanis a víz hiába 43 fokra van állítva, a hőcserélő falán ennél magasabb a hőfok, és akkor ott kiválik a vízkő.
Amúgy több mint 20 évig volt egy V4-esünk, azóta köszönöm nem kérek az átfolyósokból, a tárolós rendszert sokkal jobbnak tartom (pedig csak 2 vízvételi hely van nálunk, ami elvileg nem zárná ki hogy egy átfolyós is jól működjön).
Valójában az látszik, hogy vetettek egy bazi nagy kazánt, ráadásul nem is olcsót. Ennyiből egy kisebb megállt volna tárolóval, így meg van egy elcseszett rendszer...
Ugyanannyit, csak a 60 fokos vízhet a hőátadó felületnek mondjuk (nem tudom pontosan) 95 fokosnak kell lennie, ahol már képződik rendesen a vízkő, a 43 fokosnál meg mondjuk 55 fokos a hőátadó felület, ott nem keletkezik még vízkő.
Emellett ugye nekem beépített tárolós kazánom van, az sem mindegy, hgy abban a 40 liter víz az 60 fokon áll (s hül) vagy 43 fokon, ami kevésbé hül. (Bár itt csak pár százalék különbség lehet...)
Gyakorlatilag ha kicsit nyitom meg, akkor be sem kapcsol, a tárolójából szolgál ki (4l/percig), aztán 9 l/perc-ig úgy dolgozik, hogy a tárolót is fűti, meg adja a vizet, afelett meg a tárolóból meg közvetlen is nekem jön a víz...
Én szerintem, ha neked kell 10 liter víz/perc zuhanyzáshoz, akkor a kazán ugyanannyit dolgozik akkor is, ha 60 fokos vízhez mondjuk fele/fele arányban keversz hideget, vagy a 43 fokoshoz mondjuk épphogy egy kis hideget.
Ott értem, csak a kérdező írta, hogy neki azt mondták, hogy a radiátorból jövő szmötyi tömíti el mindig...azon meg nem segít a vízlágyítás (szerintem amúgy nem kell túlságosan felcsavarni a HMV hőfokát, és máris sokkal kevesebb vízkő fog kiválni belőle).
2. A HMV hőcserélő eldugulását a kemény víz okozhatja szerintem. Amúgy ez a kazán baromi nagy ehhez a lakáshoz (mondhatni szokásos túltervezés, a minimális 6.8kw kb az év 90%-ban elég)!
"A kivitelező szerint persze mindent előírás szerint átmostak, és különben is a kazánosok üzemelték be a rendszert. "
A beüzemelés a kazánra vonatkozik, nem a rendszerre, tehát ez ügyben a gyáriakat nem lehet cseszegetni. Viszont sok gyártónál már a garancia feltétele - úgy tudom - az iszapleválasztó, de ha nem, akkor sem éri meg kispórolni, erre a legjobb példa pont ez.
Nekem a műanyag csöves rendszerhez is raktak amúgy egy iszapleválasztót.
Nekem egy SD Senia Condens-em van másfél éve, semmi baja, pedig egy 20-25 éves vascsöves radiátoros rendszerre lett rákötve. Iszapleválasztót nem, de extra folyadékot tettek a rendszerbe. Egy brigád tervezte, szerelte, beüzemelte és szervízeli szóval ha gond lenne, tudom kinek szóljak.
Viszont ha nyáron ment tönkre és a HMV része a kazánodnak, akkor ott inkább a vezetékes vízzel van a gond, nem? A HMV hőcserélőbe hogy kerülne be a fűtés vize?
Ebből a szűrő beépítéséhez valahol meg kell bontani a kazán előtt a csövet, amihez vagy leeresztitek a rendszer azon részét, vagy olyan szelőt rendelsz, aki fagyasztásos módszerrel dolgozik, akkor max fél vödörnyi víz jön ki...
Az adalékotnehezebb betenni, ha nincs egy olyan törölközőszárítód, amin van leeresztési lehetőség, nálam van, én simán kiengdem az alján a fél litert, s a tetején beöntöm az adalékot.
Ezekből egyik sem olcsó, de gyakorlatilag nem kell adalékolni gyakran, nekem 3 éve van benne, az iszapleválasztót pár havonta űrítem, jön némi szmötyi belőle, de nem sok.
Szerintem a kondenzációs kazán nem lehet kérdés. A PRIME HT egykörös rendszernél jó választás lehet, a PLATINUM viszont nem csak abban jobb (és drágább) a PRIME HT-nál, hogy több kört képes szabályozni, hanem lényegesen jobb a modulációs tartománya (pontosan 1:10). Ha a radiátoraid egyáltalán nincsenek túlméretezve (ritkaság Magyarországon), akkor tényleg lesz az év 200 fűtési napjából 8-10 olyan napod, amikor nem fog kondenzációs üzemben dolgozni a kazánod (de ilyenkor is jobb hatásfokon, mint egy turbós), a többi időszakban, átlag 4-5 fokos külső hőmérsékletnél abszolút gazdaságos lesz. Feltétele ennek az időjáráskövető szabályozás (mindkét BAXI tartalmazza).
Másfél éves SD kazán 3-szor áll meg, a hiba oka a szerelők szerint, hogy szennyezett a rendszer, és eldugul a HMW hőcserélő. A szervizes természetesen mossa kezeit, és arra hivatkozik, hogy erre nem vonatkozik a garancia. A kivitelező szerint persze mindent előírás szerint átmostak, és különben is a kazánosok üzemelték be a rendszert.
Ötlete egyiknek sincs, hogy akkor most mégis mitől fog a dolog működni. Sőt a kivonuló kazán szerelő szerint nem lehet mit tenni, mert ha a kivitelező rendesen át is mosta a rendszert feltöltéskor, az is kevés, mert hosszú ideig és fűtési hőmérskleten válik ki valami a radiátorokból.
Rohadtul nem akartam megérteni az épületgépészet minden rejtelmét, és marhára unom már hogy itthon semmihez nem lehet találni egy normális hozzáértőt! Csak annyit kértem annó, hogy hozzanak össze egy átlagos, működő, bevált rendszert...
Kérdésem:
1. Most kicserélik a lemezes hőcserélőt (eddig savazták, fél éves volt mikor először megállt, csak javításra kifizettem már a kazán árának felét!). Mit építessek be, vagy milyen módszerrel tisztitassam ki a rendszert, hogy az új hőcserélő ne duguljon el? Csak olyan megoldás jöhet szóba, ami kompatilbilis azzal, hogy két kisgyerek van itthon meg egy újszülött, azaz most nem verethetem szét az egész lakást, vagy nem zümmöhet itt valami veszélyes csodagép napokon keresztül.
2. Minden SD kazán ennyire szar? 4 lakásos társasház, a kivitelező és a felhasznált anyagok mindenhol ugyanazok, de csak a mi kazánunk nem képes megbírkozni a feladattal. Ráadásul úgy tűnik nyáron áll meg, amikor fűtés nincs. Ez csak véletlen, vagy van valami elhárítható oka?
"rendszer:" ISOTWIN Condens F30E, 110nm új építésű lakás 8-15cm-el szigetelt, 30-as téglából épült ház. 3 szobai termosztát vezérel 1 hálók (radiátor) 2 nappali (padló+radiátor) 3 vizes helységek (padló+ törölköző szárító) Az előre menőt külső hőmérséklet szabályzó állítja be 40-55 között. (A padlófűtés termosztáton keresztül kap állandó 30C előre menőt...)
Kéne valami tuti tipp, ami megbízhatóvá teszi a rendszert!
Gázkazán cseréje előtt állok! Már mindenki ajánlott minden fajtát. A ház B30-as téglából épült 85 nm, 5 cm szigetelés van rajta. Az ablakok is pár éve lettek cserélve, új fajta lemezradiátorokkal egyetemben.
A tervező kondenzációs kazánt javasol. A gázszerelő szerint fölösleges pénz kidobás.
Addig sikerült eljutnom, hogy BAXI. Nézegettem a BAXI PRIME HT 240 kondenzációs fali kombi gázkazánt. Cimbora most vett egy BAXI Luna Platinum-ot, de nem tudom megérné-e nekem egyáltalán az extra pénzt a drágább kazán, mert se padló, se falfűtés. Vagy inkább csak a sima turbóst?
300 literes bivalens a tároló, két darab S+2.0 MIROTHERM síkkolektor ami összesen 2m2 felületű. Deltasol BS2 vezérlő, illetve egy Diemme szivattyús beltéri rész. A többi cső, bilincs, szigetelés.
Jelentem a múltkori gázórás plombaszínes sztorinak heppiend lett a vége, közölték, hogy nincs baja az órának. Szét sem kellett szedni. A meghurcolás miatt hozzáteszem nem kértek bocsánatot. Mindegy.
Gondoltam elmondom a szolár pályázatommal kapcsolatos eredményeket. Már egy hónapja megy a rendszer, és tegnap volt az első nap, amikor be kellett kapcsolnom a kazánt, hogy a 40 °C-ról amit a szolár produkált feljebb tornássza picit.
Verőfényes napsütésben lazán felviszi 60°C-ra a tárolót, ilyen hol napos, hol felhős időben kb 45-55°C közti eredményt produkál. Szóval részemről a Tigáz ....., nyáron biztosan nem fogok fogyasztani, csak 1-5 m3-t, télen majd elválik mit produkál.