A beeső fénytől lehet látni az összeeresztési helyeket szerintem. Hengerezésnél nem muszály, nem kell több irányból festeni, ez főleg oldalfalnál elég macerás. Én a helyedben, ha már a festés jól takar, átfesteném az oldalfalakat újra, de egy kicsit hígabb anyaggal, mint eddíg.
Pár tanács hozzá:
Szerezz egy söprűnyelet vagy teleszkópos hosszabbítót, és a földről teljes magasságban tudsz festeni, ami gyorsabb is, és nincs kb. a fal felénél összeeresztés. Ne sajnáld a festéket a faltól. Ha kezd fogyni az anyag a hengerből, márts újra, mert ha minél nagyobb felületet akarsz egy mártással lefesteni, attól is lehet ilyen a fal.
Érdemes jobb minőségű, nem a legkeskenyebb cérnahengert venni. Több festéket vesz fel magába, és nem kell minden szoba festése után kidobni.
A bolyhos 300-700ft-os hengereket nem ajánlanám, max 1 szoba festésére jó/ némelyik annyira sem/
Egy átlagos magasságú 2,70-es szobafalon egy mártással egy jó minőségű hengerrel kb. két- két és fél henger szélességű felületet lehet lefesteni.
Egy-egy oldalfalat egyszerre, a lehető leggyorsabban kell lefesteni.
hát a glett sem full sima...., olyan nekem mintha a 2. réteg nem fedett volna, nem vonta volna be rendesen, (vagy én nem festettem volna be), Az első réteg után nem volt ilyen jelentős a foltosodás, akkor gondoltam na majd a 2. réteg. Lehet húzok rá még egy 3. réteget, hogy az egész egy folt legyen :D (volt aholmég este belejavítottam ott viszonylag normális, de csak majdnem üres hengerrel és vízszintesen, próbáljam meg így lefeteni az egészet még1x-er szerinted?)
Falfix után ez a 2. réteg, és egy elég halvány zöld szín, és csak akkor látszik, ha oldalról figyelem, szemben állva nem látszik hiba, a beeső fény szeintem, rosszul törik rajta valamiért. Az baj lehet, hogy előszőr nem a fény irányában vittem fel a festéket, hanem függőlegesen, és csak azután dolgoztam el. (ezt most olvastam valahol, hogy így kell..)?
Tegnap fejeztem be az egyik szobánk festését és reggel szomorúan tapasztaltam, hogy egyik irányból foltos lett. Mi az oka, hogy lehet kijavítani? Az ominózus falfelületen szemből mindenféle árnyalattól mentes, tökéletesen egybefügg, de oldalról, olyan mintha nem lenne az előző réteg "oldala" befestve. Hérával, hengerrel lett festve, új glettfelületre. Festés is 2 irányból volt....
Nem voltam benne biztos, hogy erre voltál kíváncsi. A lényeg: a glettrétegeket egymásra mindig merőlegesen kell felhordani, a frissen felhordott anyagba kicsit belehúzva.
A glettanyagok száradási ideje általában 12-18 óra, addigra köt meg szinte teljesen. Ha már úgy tűnik néhány óra után, hogy megszáradt, akkor is érdemes kivárni ezt az időt, mert még keményedik a glett.
Én nem raknék kültérre semmilyen tapétát sem, nem hiszem hogy tartós lenne.
Ha én nagyon ragaszkodnék hozzá, megpróbálnám Metylan extra erős tapétaragasztó és Mozaik csemperagasztó jó "izmos" keverékét, de szerintem nem tapétázni kellene.
Nagy fába vágtad a fejszéd! :) Az üvegszövettapéta kényes jószág :), némi rutin szükséges a felragasztásához. Szóval;
- sima, pormentes, alapozott felület az első (semmiképpen nem " szívhat" a fal)
- mi SEFRA termékekkel dolgozunk, de minden nevesebb gyártó készít üvegszövettapétákhoz spec ragasztót, ezek álltalában 12l-es kannákban kaphatók. Ne használj por alakú, otthon keverhető ragasztót, az gagyi, csak a vödrös. Higitani tilos!
- haladj helyiségenként, kezd a kazánházzal :). Vágd le előre az adott helyiségbe szükséges összes leeresztést 5-10 cm ráhagyással
- a mennyezettel kezd, kend be alaposan ragasztóval egy cérnahender segítségével. Szükséged lesz egy segítőre aki igazítja elötted a tapétát (előtte gyakoroljátok a létrával való közlekedést), álljatok egymással szemben kb 2m távolságra, az egyik sarokból induljatok az oldalfallal párhuzamosan simítsd bele a tapétát a friss ragasztóba alaposan, nem maradhat alatta levegö. Először a közepén húzz egy csíkot, majd mint egy "karácsonyfa ágai" srégen jobbra balra simogasd.(ehez a munkához vásárolj spec műanyag szerszámot, normális boltokban ajánlják is a tapéta mellé) Ha végigértél egy intarziakéssel vágd le a felesleges tapétát (ami az 5-10 cm ráhagyásból adódik)
- a következő leeresztést pontosan illeszd az előbbi mellé . . . és így tovább.
- ha kész a mennyezet ugyan ez az oldalfal, haladj falanként. A külső sarkokon mindig át kell fordítani a tapétát, a belsőben mindig el kell vágni
- ha kész akrill tömítőpasztával húzd ki a belső sarkokat ( a mennyezetit is), nedves újjal húzd el a pasztát.
- a paszta száradása után festhetsz az elsőt kicsit hígabb festékkel ( a két réteg között várj legalább egy napot)
- ha hólyagos, levegős a tapéta ínjekcióstűvel nyomj alá ragasztót.
Végigolvastam a fórumot, nagyon sok hasznos infó van itt!
A hétvégén szeretnék nekifogni életem első tapétázásának, ráadásul üvegszövettapétával, ebben kérnék segítséget tőletek. 2xi glettelés, csiszolás alapozás már megvolt.
A fő kérdés, hogy a plafont hogy lehet megcsinálni?Mármint mitől nem fog leesni a tapéta miközben ragasztanánk fel?
Van aki azt mondta, hogy egy hosszú csíkkal csináljam meg az oldalfalat meg a plafont is, ne válasszam külön.Van már valakinek tapasztalata ebben?
Mikre kell még odafigyelni, van e valami spéci fortély trükk.
Ja és mégegy, szerintetek melyik a legtutibb, legerősebb ragasztó üvegszövettapétához?Nem akarok spórolni ezen, nem szeretném ha pár év múlva lejönne.
A radiátor és a lakkhenger ugyan az, csak a feje más. Az egyiknek szivacsos feje van, a másiknak meg olyan, mint a nagy hengereknek. Bocs, ha megkavartalak.Én külön szoktam megvenni a nyelet és a szivacsot, a radiátor henger nyelét/hosszabb/ szoktam a lakkhenger szivacsos fejével használni.
A hengerrel inkább megmaradnak az erezetek, mint az ecsettel, ráadásul a hengerrel egyenletesebben és vékonyabban tudod felhordani és eloszlatni a festéket. A zománcot annyira kell meghigítani, hogy ne legyen túl híg se, de ne maradjon sűrű sem. Ez általában kb. literenként fél deci higítót jelent/1:20/. Az erezet akkor marad meg, ha nem túl vastag réteget hordasz fel. Elégnek kell lennie az egy rétegnek is. Én még sosem hordtam fel egymás után két zománcréteget, és nem is vagyok a híve.
A hengerrel való festést, ha van rá módod kicsit próbálgasd előtte, meg kell szokni azt, hogy milyen erővel nyomd, és hogy oszlasd el,de ha belejössz, igényes felületet lehet vele elérni.
Két jó tanács:
A szivacsokat minden munkakezdéskor újat használj, nem érdemes mosogatni, és olyan szivacsot vegyél, aminek lekerekített a vége, könnyebb vele dolgozni.
Tudna valaki tanácsot adni, hogy vakolt kerítést milyen kültéri glettel simitsam, illetve milyen kültéri festékkel fessem le? (van e vélemény REVCO exterior, Caparol akril-homlokzatfestékről, termékekről?). Egyáltalán diszperziós vagy szilikát alapú festék jobb e kültérre?
Az ajtólap már gyárilag alapozva van, így ha nem sérült, és nem kerültek rá zsíros szennyeződések akkor csak zománcozni kell. A fa részekre a következő sorrendet ajánlanám:
1 beeresztés- lenolaj v olajfesték higító
2 gittelés /mélyebb hibákat/
3 simító tapaszolás /teljesen át kell húzni a felületet/
4 csiszolás
5 alapozás
6 enyhe csiszolás
7 zománcozás
Én szoktam a fehér zománcba fekete zománcot rakni, így később kezd el majd sárgulni, és egy kicsit jobban is takar. Felfestve úgyis fehérnek fog látszani. Az 5 literbe kb 1 teáskanálnyi. Az ajtólaphoz szerintem vegyél egy szivacsos radiátor hengert, és fektetve egy tiszta, nem poros helyiségben oldalanként át lehet hengerezni. Túl híg se legyen a zománc, mert nem fog rendesen takarni. Először ecsettel, a hengerrel nem hozzáférhető helyeket fesd le, majd mehet a henger.
Új háznál a "beállási" folyamat eltarthat 2-3 évig is. Hiába álltak a falak akár 1 vagy több évet, a hajszálrepedéseknél a vakolat repedezik általában. Használni kell a házat /fűtés stb./, így az első pár évben sajna ezekkel együtt kell élni.
Mit tanácsolsz, ilyen új ajtót hogy kell felületkezelni (MasterCraft):
Az én tippem:
A tokot és az ajtó fenyő részeit gondolom csiszolni, beereszteni valami olajjal (lenolaj) aztán glettelni (vagy glittelni?), alapozni (esetleg enyhén csiszolni) és két réteg zománc, az ajtólapot meg egy(?) réteg híg(?) zománccal, hogy az erezet is megmaradjon.