Keresés

Részletes keresés

Bali00 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 47301

Az biztos hogy jól tartja, de egy alacsonyabb előremenővel azt a fél fokot 0.1-re le tudnád vinni és nem vennéd észre a padlón hogy mikor megy mikor nem.

 

 

Felújításkor a zárt előtérbe nem vertük fel az aljzatbetont hogy letekerjük oda is a padlófűtést…az egyik legnagyobb hiba volt a felújítás során.

Fűtés kikapcsolása után jó kis hűtőház lesz a benti hőmérséklethez képest😀

 

 

Háznál mondom mindig hogy ha építtetnék, valószínű a legroszabb, legtömörebb téglából építtetném amire rakatnám a 30-40cm szigetelést, mert ott a tégla is jó kis puffer lehet, a szigetelés alatt meg mindegy a hőszigetelési tulajdonsága.

Előzmény: kjapp (47299)
blackbile Creative Commons License 2023.12.06 0 0 47300

Ezt mire alapozod: "működik nálam a máshol 2-3 év alatt tönkrement (kilyukadt hőcserélő) kondenzációs kazán már 12 éve, mert mert így üzemeltetem és nem 23 fokos előremenővel folyamatosan" ?

 

miért rosszabb, ha kis lánggal ég folyamatosan, mint, hogy időnként nagyobb teljesítménnyel - nagyobb lánggal - rövid ideig...?

Előzmény: kjapp (47281)
kjapp Creative Commons License 2023.12.06 0 2 47299

Nem laknál? Egyéni ízlés kérdése, hányan laknának egy havi 3800 Ft/hó körüli gázszámlás házban (132 m2), amiben a használati melegvíz gázmennyisége is benne van, és nem 20 fokra fűtünk.

 

Nincs hőmérséklet ingadozás, csak ha azt a fél fokot annak számítjuk. Nem mondom hogy nem lehetne ezt finomítani, hogy 3-4 részletben fűteni alacsonyabb hőfokkal, hosszabb ideig. Az első évben próbáltam így-úgy ügyeskedni, hogy kevesebb legyen a fogyasztás, de nem mindegy 40 vagy 45 ezer egy évben a gázszámla?

 

Mellesleg csak arra akartam utalni a hozzászólásban, hogy a megfelelően méretezett és szigetelt padlófűtés beton tömege óriási pufferhatással bír, ezért nincs lényegében hőmérséklet ingadozás még egy ilyen, kicsit extrém fűtési programmal sem, mint ahogy mi üzemeltetjük a kazánt. Ez teszi lehetővé, hogy a 12 kW-os gázkazán kapcsolgatás nélkül tud üzemelni az ház nagyságrenddel kisebb hőigényénél is!  

Előzmény: Bali00 (47298)
Bali00 Creative Commons License 2023.12.04 -2 0 47298

Nem laknék abba a házba ami ilyen szigetelés mellett meg van küldve 39 fokos vízzel.

A hőingásról inkább ne is beszéljünk.

Nem lenne komfortosabb egy 28-33fokkal tovább húzni a fűtési időt, pénzt spórolva és komfortot növelve?

Én idén egyszer engedtem bele 38 fokot a padlóba de vissza is vettem mert 22.1-nél kapcsol a termosztát ami utána simán túlfűtött 22.5-22.7re, arról nem is beszélve hogy gázból mindjárt megette a 1,5-2 napi adagját.

Előzmény: kjapp (47281)
KZsolio Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47297

Szia,

 

Hány fok a max, amit be van állítva, vagy időjáráskövető van?

 

és a min fok, amin bekapcsol?

 

Ezeket is lehet állítani (legalábbis szerintem)

 

utókeringetésre azért áll át szerintem (laikusként) mert még nem érte el a min hőfokot, ahol be kellene neki kapcsolni.

 

ezen kellene feljebb állítani, vagy a kettő közötti különbségen (van olyan kazán, ahol csak azt lehet)

 

A radiátorokon zárni kellene az alsó torlókon, minél közelebb van a kazánhoz, annál jobban zárni, így a távolabbiak melegebbek lesznek.

 

ha időjáráskövető van akkor a lejjebb venni a hőfokot 1-2 fokkal.

 

Ezek a tippjeim.

Előzmény: vandorvandor (47291)
kormos* Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47296

Húzd le a csatlakozót a ventilátorról, szivattyúról, váltószelepről, gázszelepről stb... és nézd meg úgy mit csinál. Ha lehúzol minden csatlakozót és akkor is levágja a Fi relét, akkor az jó eséllyel panel. 

Előzmény: Lee01 (47293)
Lee01 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47295

Szia !

Igen néztem, de nem találtam semmit, másik elosztóba és konektorba is be lett dugva ami másik biztosítékra van kötve, de sajnos ugyan az

Előzmény: nixon70 (47294)
nixon70 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47294

Hali!

A kazán dugvilláját gondolom nézted.

Másik dugaljba fázishelyesen bedugva próbáltad?

Előzmény: Lee01 (47293)
Lee01 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47293

Sziasztok !

Egy kis segítség kellene. 
Adott egy Fondital Antea kc 24-s kondi kazán. Melegvízhez és fűtésre használjuk.Tegnap késő délután óta leveri a FI relét, de csak azt. Külön biztosítékon van de azt nem veri le. A hiba előtt rendesen működött, forróvizet csinált,a melegvíz nyomásával nem volt baj, és a fűtéssel sem.
A hiba után leszedtem az előlapot és megnéztem a kazánban futó vezetékeket, nem látok rajtuk sérülést. Megmozgattam a kábeleket és újra bekapcsoltam. 3-4 óra ideig ment is rendesen, majd megint leverte. Így úgy gondolom, hogy a ventilátornak és a szivattyúnak sincs baja mert nem ad ki fúra zajt.
Most kapásból leverei, ahogy vissza van dugva a konnektorba. Pár gázost felhívtunk de senki nem ér rá megnézni. Persze legjobbkor. Amúgy Bp-pest X ker.
Van esetleg valakinek tippje, hogy merre keressem a hibát ? Attól félek ha kijön egy kazánra szakosodott szerelő akkor a kontakt hiba miatt nem tudja merre kezdje a keresét és mindent is kicseréltetne.

Köszönöm ! 

vandorvandor Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47292

Az alábbi módosításokat érdemes meglépni Ariston Genus One 24 kazán esetén?:

maximális fűtési teljesítmény: 55% --> 80%

fűtési kör utókeringetés: 3p --> 5p

a szivattyú sebesség kontroll: moduláció --> gyors

 

fogalmam sincs mik ezek az értékek, csak hallottam róla.

Előzmény: vandorvandor (47291)
vandorvandor Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 47291

MVM-nek is sikerült meglopnia úgy, hogy a kazánom folyamatosan rossz és baromira elegem lett, ezért nem használtam a fűtést (csak a klímát), eltűntem, elnézést. Hallani nem akarok már gázról, meg Aristonról. De megjött a hideg :( Szóval. Radiátorokon nincsenek termo fejek, sima szelepek vannak. A radiátorok melegek (ha éppen működik ez a szerencsétlen), de a tetejük jóval melegebb, mint az aljuk. Mindegyik maxra van kinyitva. Tegnap megint elkezdtem kicsit foglalkozni a fűtéssel. Légtelenítettem a radiátorokat (nem voltak levegősek), utána a kazánt is 2x. Ariston Genus one bal felül van egy kis fekete gagyi műanyag "zár",  ezt kicsit kinyitottam és utána kezdtem a légtelenítés funkcióval. Leesett a nyomás 0.9re rátöltöttem 1.5ig, majd újra légtelenítés és mikor 1.3-ra visszaesett megszakítottam. Ezek után a kazán 4!!!! órát ment úgy, hogy a nyomásom 1.3-ról csak 1.8-ra ment és nem állt ki fűtési szivattyú utánkeringetésre. Nagyon büszke voltam magamra. Feleségem megmosta a kezét (HMV) és eddig tartott a csoda. Utána megint elkezdte a a fűtési szivattyú utánkeringetést. Kikapcsoltam, lefeküdtem aludni. Reggel 20 fok lett a házban , ezért megint megpróbálkoztam működésre bírni. Nem volt sikeres, ezért kihúztam az áramból.  Majd visszadugtam és elindítottam. Csodák csodájára működött, egészen addig, míg le nem állítottam. Gondoltam semmi baj, megint áramból kihúz-bedug és jó lesz. Nem lett jó. Megint kiáll fűtési szivattyú utánkeringetésre, hogy rohadna meg :)         

Előzmény: Keeper83 (47188)
vastibor483 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47290

Szia. 

 

1, a termosztát internet alapú időjárást követ 

2, igen "okos termosztát"

3,valahol olvastam,hogy azért érdemes maximalizálni ,hogy induláskor ne fullgázon kezdjen

4, ebben bízom én is,csak nem igazán venni észre ,hogy változtatná a fordulatot

Előzmény: KZsolio (47287)
vastibor483 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 47289

Szia, nincs hőcserélő a rendszerben, csak kazán szivattyú van. A szivattyún két beállítási mód van ,normál 1,2,3 illetve modulációs 1,2,3 ... csak ahogy írtam nem igazán veszem észre hogy modulációs üzemben használva bármi változás lenne a fordulatszámban. (nincs rajta semmi visszajelző ) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (47288)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.12.02 0 0 47288

4-eshez egy rutin kérdés: ugye a primer körre gondolsz? ha beépített szivattyúja van a kazánnak, akkor remélhetően a modulációs üzemet választja.

ha hőcserélőd van és szekunder köröd, az külön történet.

Előzmény: vastibor483 (47283)
KZsolio Creative Commons License 2023.12.01 0 0 47287

szia,

 

1, Ha van külső hőmérő a kazánhoz, akkor lehet, de azt árnyékos helyre kell rakni, (nem lesz egyszerű, hogy jó is legyen).

 

2, okostermosztáttal a lehet többlépcsős a hőfok, a kazánon szerintem állandó, (nálam így van)

 

3, nem kell, állítja az magát.

 

4, szintén nem lényeges szerintem, állítja azt a kazán magának.

 

Nálam tavaly lett cserélve két helyen is kondenzációsra+okosvezérlésre, plusz klíma.

 

gázfogyasztás 30-50%-al csökkent.

 

Ügyhogy megérte.

 

 

Előzmény: vastibor483 (47283)
Zöldár Creative Commons License 2023.11.30 0 0 47286

Érdekesmegoldás!!

Előzmény: kjapp (47281)
vastibor483 Creative Commons License 2023.11.30 0 0 47285

Köszönöm. 

 

Elvileg van rajta modulációs üzem,de nem vettem észre semmi változást. Lehet egyen szivattyú van benne és maga a kazán (bosc 2500w) nem tudja lekezelni.

1,ha mégis csak modulálna ,akkor gondolom legmagasabb fokozat és majd csinálja magától

2, viszont ha nem modulációs,akkor???

Előzmény: Zs:) (47284)
Zs:) Creative Commons License 2023.11.30 0 0 47284

1 időjáráskövető

2 ahogy komfortos, jó hőszigetelés esetén mindegy

3 ha vissza lehet....

4 modulációs üzemben

Előzmény: vastibor483 (47283)
vastibor483 Creative Commons License 2023.11.30 0 0 47283

Üdv mindenkinek.

 

Előre elnézést a kérdésekért, de teljesen laikusként teszem fel..

 

 kondiskazán+radiátorok... 

 

1, időjáráskövetés,vagy fix előremenő?(aránylag alacsony hőfokra állítva-a visszatérő miatt ez is modulálni fog )

 

2,folyamatos ,állandó hőfokbeállítás,vagy több lépcsős? ( szinte mindig van otthon valaki, de estére visszább venni,napközben kicsit feljebb...(1-2 fokokat csak)

Termofejek helyiségenként van minden radiátoron.

 

3, a kazán max teljesítményét (24kw) érdemes visszább venni,ha az is elég?

 

4,Keringtetősziv. alacsony ,vagy magas fordulaton érdemes használni? 

 

Köszi mindenkinek aki kicsit is tud segíteni.

 

Előzmény: siletto (47282)
siletto Creative Commons License 2023.11.30 0 0 47282

Ebben igazad van, hogy az a legjobb fűtés, amit be sem kell indítani.

 

Mondjuk ez szerény országunkban eléggé fehér holló kategória, de Te vagy a kivétel!

 

A többieknek marad a puffer, meg az időjáráskövetés, meg az egyéb gépészeti csodák.

Előzmény: kjapp (47281)
kjapp Creative Commons License 2023.11.29 0 1 47281

"Mondanám még, hogy segítene egy jól méretezett puffertároló is, de egy normális padlófűtés betonja önmagában akkora puffer, amivel egy párszáz literes vizes tartály nemigen tud versenyezni."

A passzív házam hőigénye 1,5 kW körül van. Van egy 12 kW-os sokat szidott kondenzációs kazánom, amivel az alulról 20-30 cm-rel PS-sel szigetelt padlófűtésemet táplálom. Egy +3 fokos átlaghőmérsékletű (tehát manapság hidegebbnek mondható) téli napon  megy 2 órát egyben 39 fokos előremenővel és a többi 22 órát áll, mert akkora a padlófűtés pufferhatása (tehetetlensége) hogy a lakásban (ha aznap borult az idő) max. 0,5 fokot csökken a léghőmérséklet.

Érdekesség még:
Valószínűleg azért (is) működik nálam a máshol 2-3 év alatt tönkrement (kilyukadt hőcserélő) kondenzációs kazán már 12 éve, mert mert így üzemeltetem és nem 23 fokos előremenővel folyamatosan.   

Előzmény: Keeper83 (47275)
siletto Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47280

Én nem tudok róla, hogy megszűnne a H-árszabás. Az azért eléggé az eddigi energiapolitka szembeköpése lenne. 

Bár az emberek igazából már semmire sem számíthatnak, se villany, se gázárral nem lehet már tervezni. 

 

Pont ez a helyzet, hogy ha magasan marad a piaci gázár, esetleg kivezetik a rezsicsökkentést, ÉS marad a H-tarifa, akkor jó kényszermegoldás lehet egy hőszívattyú, de ha nincs H-tarifa, esetleg nem szökik 200ft/m3 fölé a gázár, akkor kb. sohasem térül meg a plusz befektetés, nem beszélve a járulékos fagyszelepekről, extra hőcserélős pufferekről, és egyéb ajánlott rendszerelemekről, amitől igazán jó lesz egy hőszívattyús rendszer.

Előzmény: Rendszer.hiba (47279)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47279

Minden gyártmánynál lesz olyan, aki szidja, s olyan is, ki dicséri. Ez a természetes. :)

Az enyém hat éve működik hibátlanul, pedig nem szokásom állandóan véle foglalkozni... Cipész cipője ... :))

 

Ha beépítesz a készülék és a rendszer közzé egy hidrováltót, akkor kiegyensúlyozottabb, takarékosabb fűtésrendszered lesz. Annak viszont nincs értelme, hogy a legalacsonyabb modulációra képes kondenzációst vadászd le.

 

Akkor érdemes hőszivattyúban gondolkodni, ha minimum 10 kWh-s szaldós elszámolású napelemes rendszered is van. A "H" tarifát hamarosan kénytelenek lesznek kifuttatni.

Sokat gondolkodtam én is rajta, de kiszámoltam azt, hogy ha a padlófűtés+radiátorok+melegvíz hőigényének kielégítésére lesz egy kondenzációs kazánom, 6 db hűtőfűtő klímám, s fenn van egy 8.2-es napelemes rendszerem, így a legbiztonságosabb, legpraktikusabb, leginkább megérősebb.

lyesmim is érdemes elgondolkodnod. Jah, és kiváló nyílászárók és jó hőszigetlés a legfontosabb a takarékossághoz.

Előzmény: siletto (47274)
siletto Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47278

Szia! 

 

Tisztában vagyok vele pontosan. De a hőszívattyúnál az annyi amennyi, nagyjából gyártófüggetlenül ugyanannyira modulálnak le, míg kazánnál ez azért nagyon változó, ahogy látom. 

 

A hőszívattyúnak más előnyei vannak.

 

 

A gázkazánnak meg ez, ahogy írtad, a megengedőbb méretezés mellett, ezért próbálom ebben a paraméterben megtalálni a legjobbat.

 

Már csak azért, mert egy egyszerűbb monoblokkos hőszívattyú is 2M+, míg a legdrágább Wolf kazán is "csak" fele, ami 2.1kW-ig tud lemenni. 

 

 

Előzmény: Keeper83 (47275)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47277

Ha kondenzációs kazán kerülne be, akkor vagy a kéményhez kellene hozzányúlni, vagy homlokfalra kitenni a kivezetést.

Nézem ezt:

https://www.e-gepesz.hu/cikkek/2182-gazkeszulekek-elhelyezese

Érvényes ez még?

Mert ha igen, akkor attól tartok, hogy akkor a kémény marad, mert a szomszéd házig talán van 10 méter, de kb 2 méterre van egy melléképületünk.

Egyébként azon a falon nincs ablakunk.

 

Most van gázkazán a konyhában kéményes kivezetéssel, de van egy vegyes tüzelésű is egy kb. 3m2-es ablaktalan kazánházban a lakóépületben. Oda is lehetne tenni a kazánt? Érdemes-e megszabadulni a vegyes tüzelésűtől? Jelenleg nem tervezzük használni.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47276

Erősen elgépelésgyanús.

A meglepőbb, hogy a Kondenzációs fali gázkazánok: BAXI Luna Platinum 1.12+ ERP fűtőkazán, kondenzációs, fali, 12kW (baxi-kazan.hu) oldalon is szerepel az idézett tartomány, de lentebb szerepl ez is: 

  • Fűtési hőteljesítmény 50/30°C
    13,1-2,2 kW
  • Fűtési hőteljesítmény 80/60°C
    12-2 kW

és a gépkönyvben is ezek a számok szerepelnek, a használati melegvízre meg 2,1 kW.

 

Előzmény: kormos* (47268)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47275

Az azért legyen világos, hogy egy hőszivattyú sem fog tudni lemenni 1 kW-ra a leadott teljesítményben úgy, hogy egyébként a méretezett hőigény 7+ kW. Hiába inverteres a kompresszor, a fordulatszám nem csökenthető a végtelenségig. Modulációban, időjáráskövetésben nagyjából hasonló dolgokat tudnak a gázkazánok a hőszivattyúkhoz képest. A gázkazánok általában toleránsabbak a nem tűpontosan méretezett fűtésrendszerhez való illesztés terén. Magyarul nem árt, ha a hőszivattyús rendszert egy hozzáértő gépész tervezi meg, aki utána hiba esetén elővehető. A legtöbb hiba itt szokott lenni. Persze ezt a gázkazánnál is így érdemes, de ott nagyobb a rugalmasság.

A hatékonysági paramétert leginkább költséghatékonyságként érdemes értelmezni, amit egy hosszabb periódusra (10-20-30 év) a készülékek becsült életciklusának figyelembe vételével végig érdemes megbecsülni: bekerülés (akár többször is), fenntartás, energiár.

Én 6-8 éve a házfelúításunk előtt előg alaposan megversenyeztettem a gázos (megvolt a gázbekötés) és a hőszivattyús megoldást. Végül nekünk új gázos rendszerünk lett, de gyakorlatilag minden úgy van kialakítva, hogy később egy hsz. is gond nélkül bekerülhet. Nálunk az is szerepet játszott, hogy csak most, szük 5 évvel a nagy felújítás után zárult be a termikus burok a homlokzati hőszigeteléssel, azaz eddig kb. 8 kW-os hőigény volt, ami idéntől kb. a felére csökkent (ezt egyébként hőmennyiségmérővel mérem is, nem csak találgatás). Erre az időszakra rugalmasabb megoldásnak tűnt egy kazános rendszer, majd annak halála után esetleg egy már jóval kisebb teljesítményű, így olcsóbb hsz.

 

Pontosan miért akarsz 1 kW környéki hőigény esetén is folyamtosan működő fűtést? A 35/30-as hőlépcsőből és a hőszivattyúből kiindulva felületfűtésről beszélünk. 1 kW-nyi teljesítmény esetén nem nagyon lesz még langyos sem az a felület, ha egyébként 7+ kW-ra is képesnek kell lennie egészséges felülethőmérséklet mellett. Ahogy olvasom egyébként ma már léteznek olyan öntanuló termosztátok (PID vagy még inkább TPI szabályzók), amikkel el lehet érni, hogy (az egyenletes hőleadás szempontjából) kvázifolymatosan üzemeljen a hőtermelő. Ezek elvileg megtanulják a helyiség hőigényét és a hőleadás rugalmasságát és ennek megfelelően ciklikusan kapcsolnak ki-be, hogy a lehető legpontosabbn tartsák a kért hőmérsékletet. Így nem baj, ha csak 2 kW-ra tud lemenni a hőtermelő, a termosztát elintézi, hogy - a példa kedvéért - átlagosan 50 % legyen kitöltési tényező az 1 kW-ot igénylő időszakban. Nem volt még tapasztalatom ilyennel, itt a fórumon volt már jobb, rosszabb visszajelzés róluk. Mondanám még, hogy segítene egy jól méretezett puffertároló is, de egy normális padlófűtés betonja önmagában akkora puffer, amivel egy párszáz literes vizes tartály nemigen tud versenyezni.

Előzmény: siletto (47270)
siletto Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47274

Sajnos nem tudok nyilatkozni, és maximálisan hiszek neked! 

 

Pontosítanám akkor úgy, hogy nem rossz kazán, de biztos nem lehet véletlen, hogy sok szerelő és szerelő mester óva int a Giannoni jellegű hőcserélős típusoktól, márkáktól. 

Előzmény: Rendszer.hiba (47272)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.28 0 0 47273

Bocs, ha nem ide tartozik, de... ha adott egy Computherm E300-as termosztát, amit elvileg tudok a neten keresztül felügyelni, tehát a be és kikapcsolási adatok valahol ott kell legyenek a neten... Le lehet vajon kérni, hogy mettől meddig kapcsolta be a kazánt?

Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 47272

Pedig a Baxi kazánok rendkívül megbízhatóak. 

Nem véletlenült azt szereltem be a saját családi házamba is, készülékszerelőként.

Előzmény: siletto (47270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!