Belefutottunk ebbe a szerintem elég tipikus problémába...
Kivitelező valamit elcseszett a pince szigetelésénél (2 éves családi ház), és szépen nedvesedik, salétromosodik a fal. Kivitelezővel próbálok még anyázni egy sort, de őszintén szólva nem fűzök túl nagy reményt hozzá...:-)
Nézegetem az utólagos szigetelési módokat, alapvetően két technológiát találtam: a fémlemezeset, illetve az aquapol-nak, hydropol-nak nevezett bontás nélküli, kémiai módszert.
Tapasztalatokat kérdeznék: melyik módszerbe érdemes belevágni, előnyök/hátrányok, ár/rombolás/tartósság.... szóval minden érdekelne ezekről, illetve más működő technológiákról is...
Köszi előre is a hozzászólásokat!
Igen, már a netem én is néztem szakikat. De az utólagos vízszigetelés áraitól majd padlót fogtam. Lehet a jó öreg kavicságyos megoldás fog befigyelni, na de előbb derüljön ki mi is a probléma.
Az én problémám a következő. Két éve vettünk egy 1959-ben tégla-szilikáttéglából épült családi házat, amelyet szurkos papírral szigeteltek. 1986-ban hátulra tovább építették, ez is szurkos papíros és ez van gázszilikátból. A régi résznél a volt tulaj az eladás előtt kivülről vizzzáró vakolattal látta el a lábazatot. Beköltözésünk után egy évvel ennél a régi résznél a belső falon a padlótól egy pár centire felázás jelent meg. Sőt most a belvizes hatásokra azt veszem észre, hogy e felett jelennek meg vízpöttyök elszórva. Engem még az is aggaszt, hogy a belső válaszfalon is van felázás a szoba felőli oldalon. Mi lehet a probléma? Öreg a szigetelés? Nem jó a függőleges szigetelés?Esetleg az alappal van a probléma? Ami furcsa, hogy ez csak egy szobában jelent meg, a régi rész többi helyiségében minden rendeben. Akinek van ötlete, kérem segítsen!
Segítségetek kérném pince vízszsigetelésének javítását végző cég keresésében! A pincénkben megjelent a talajvíz, szivattyúznunk kell 3 óránként hogy ne árassza el a teljes pincét a víz. A pincében anno készült bitumenes vízszsigetelés de sajnos a jelen körülmények azt muttaják hogy rosszul.
Olyan kivitelezőt keresnék aki, megbízható, és garanciát vállal az általa elvégzett munkára, ha valaki tud ilyet kérem írjon nekem.
Van egy problámám. Egy 60-as években épült családi házat 4 évvel felújítattam. Utólagos szigetelést is csináltak. Most ismét vizesedik a ház külső és belső falai. Nem tudtunk ott lenni a felújításkor és igy nem lett ellenőrizve a szigetelés. Az egyik sgédmunkás mondta a napokban- aki akkor ott segédkezett, hogy az új belső ajzat szgetelést/kátránypapirt/ nem hozták egybe a régivel. Most lehet újból valamit csinálni?
van egy probémám, ami ugyan nem falszigetelés, de vízzel kapcsolatos. Egy új épületnél - amihez sok bontott téglát használtunk - a külső tornác és a járda is bontott téglával lett leburkolva. A tornác teljesen rendben van, de a járda - ahol a hajnali pára lecsapódik - hónapok óta nem tudott annyira kiszáradni, hogy az impregnáló szert rá lehessen kenni. Van olyan anyag, amit a vizes téglára is használhatok? Esetleg valamilyen vegyszeres módszer a szárításra? Elég kemény, kb. 80 éves téglákat használtak, de mivel állandóan vizesek, egyes helyeken már most látszik a morzsálódás, tehát a télen egészen biztosan fel fog fagyni a teljes felület. Nagyon sokba került a járda, félek, az egészet fel kell szedni tavasszal és újra rakni, ha nem sikerül az impregnálást megoldani. Ráadásul az épülethez nem illik semmilyen más burkolat, mert egy régi parasztház mintájára épült.
Köszönöm a választ! A vakolat mindenképpen lejön egy sávban, mert meg kell keresni a fugákat a téglák között. A függőleges szigetelés hová kell és miből célszerű csinálni?
dorka2010. Szia rengeteg lehetőséged van!Utólagosan szigetelni de a beütős lemezt csak akkor ajánlom ha beton vagy tégla alapod van.Cégünk rengeteg utólagos szigetelést csinált az elmúlt hónapokba garanciát adunk a munkáinkra.Pl(szivárogtatós elvezetéssel,aknába vezetve.
Valaki tudna abban tájékoztatást adni hogy kb. milyen áron vállalnak vízszintes szigetelést? Én műanyag lemezeket szeretnék beüttetni, mert hallottam hogy erre is van lehetőség, az nem korrodálódik. Egy 160 m2-es házról lenne szó.
Vettem egy házat, amit át szeretnék alakítani. Ha már szétbontom, akkor felmerült, hogy a vízszigetelést is megújítanám. Kérdés, hogy ez szükséges-e. A ház a 30-as években épült, a 70-es években hozzáépítettek és utólagosan szigetelték az egészet. Jelenleg nem ázik, nem dohos. Megkapargattam viszont a vakolatot, és a kátránypapír szétmállik, kézbe véve porrá tudom morzsolni. Láttam egy másik házat, amit a 60-as években szigeteltek, és borzasztóan nedves. Simán felszivárog a víz a régi kátránypapíron keresztül. Ha már bontok-építek, megcsinálnám biztonság kedvéért. Viszont nem valami olcsó mulatság, ha nem fontos, akkor másra is tudnám azt a pénzt költeni. Van, aki azt mondja, hogy ha körbeásom a házat, sódert szórok bele meg teszek egy drain csövet, akkor nem muszáj lemezelni/fűrészelni. Mit gondoltok erről?
A sószennyezett vakolatot tégláig/kőig le kell verni , az átnedvesedett, problémás falmagasságig és felette kb. 50-60 cm vastagságig majd újravakolni. Az újravakoláshoz csakis akkor használj vízzáró vagy víztaszító vakolatot, ha az egyben páraáteresztő is. Pl: Lb Knauf: Eurosan WTA gúz és EP szárító vakolat, Aquanil szigetelő falszárító vakolat, de gyárt a Terranova és a Baumit is. Használhatsz lábazati alapvakolatot is VIP-REX UNI (falszárító, víztaszító) adalékkal. "A hungarocell" szerű anyaggal való lefedést felejtsd el mert ez meggátolja a fal szellőzését, és a nedvesség feljebb fog menni a falban mivel az útját lezárod és nem tud eltávozni. Ha falszárító és egyben víztaszító anyagot használsz akkor a falba jutó pára, ill. nedvesség nem gyülemlik fel a falban, hanem folyamatosan távozik a falból és szárad. Fontos, hogy a szárító vakolat vastagsága legalább 2-3cm legyen, ahogy a szárító hatás megfelelően tudjon érvényesülni. Ja és szellőztetni is kell folyamatosan, hogy a párás levegő távozni tudjon a helységből. Tegyél be egy páratartalom mérőt, hogy nyomon tudd követni a helység páratartalmát. Vakolás után ne burkold le a felületet hanem hagyd simán vagy valamilyen páraáteresztő festékkel fesd le, a 47-es hsz-ben a vakolással kapcsolatban leírtak ide is vonatkoznak. Remélem tudtam segíteni.
Tehát: Pince belmagasság 220cm, ebből földben 210cm, körben angolakna, maj ezen a ház. Ház felső padlószintje talaj +40cm kb. Nagy esők, magas páratartalom (kint 34fok 60% pára). Egyrészt nyilván helyenként átnedvesedett a pince fala az esőszések és a brutál magas talajviz miatt, de nem jelentősen, csak 3-4 helyen folt a falon. Erre én szellőztettem ahogy lehet, hogy száradjon. De az "okos" szerint a beengedett 34fokos 60% párás levegő beengedve és lehülve sokkal kevesebb nedvességet tud megkötni és igy 90%fölé emelkedett a páratartalom a 20 fokos pincében. Ezek után a pince padlószintjén a sarkokban, fal és burkolat találkozásánál lent a sarkokban gyöngyözött. De 1X a teljes pince metlachi burkolata nedves lett. Meg is ijedtem, hogy viz lesz, de ez tuti párakicsapódás volt, mert 30 perc fűtés bekapcsolással eltünt, és elő sem jött többet. Közben gyöngyözés megszünt, vakolat itt-ott felhólyagosodott és lejött ahogy szárad. A kérdés arra irányul igazából, hogy most hogyan legyen kijavítva a problémás terület belülről. Gondolom még várjak, hogy teljesen kiszáradjon.
Nem teljesen értem a probléma leírását. Ha jól értem a pincefalad vizesedik. A lábazatnál a fal melletti részeken mit értesz? A lábazat pince felőli oldalát vagy az már nem a pince hanem a lakótér? A pincefal teljes magasságban a földdel érintkezik vagy a felső része az épület lábazata? Milyen magas a lábazatod, ill milyen magasan van a lakórész padlószintje? Aki azt mondta hogy hiba volt szellőztetni az nagy baromságot mondott. A párának távoznia kell, ha kint nincs párás/esős idő akkor igen is szellőztetni kell. Olvasd át az előző hozzászólásomat is, szerintem abban is találsz hasznos infókat.
A lemezes módszer is használható, de ebben az esetben a műanyag lemezes besajtolás. Google-ben rákeresve találsz kivitelezőket akik nem csak fém hanem műanyag lemezzel is dolgoznak. Injektálás is megfontolandó lehet. Szakaszos falkibontás és szigetelés is jó alternatíva, de ügyes kőműves kell hozzá, vigyázni kell a fal stabilitására és visszafalazásnál is alaposan tömíteni kell habarccsal a fugákat, hézagokat. Kérdés még, hogy az aljzatbeton van e szigetelve, mert a víz a flakon kívül a padló alól is jöhet, bár onnan azért jóval kisebb mértékben. Bármelyik megoldást is választod a jelenlegi sószennyezett vakolatot tégláig/kőig le kell verni kívül belül (a lábazatot is) , az átnedvesedett, problémás falmagasságig és felette legalább 50-60 cm vastagságban majd újravakolni. Újravakolásra a szárító/felújító vakolatok a legjobbak, ezekhez sómegkötő gúzolót is lehet kapni, amivel pókhálósan, 50%-ban kell a falat előfröcskölni, majd ezután vakolni a szárító vakolattal. A nagyobb gyártók forglmaznak ilyeneket (Pl: Lb Knauf: Eurosan WTA gúzés EP szárító vakolat, de gyárt a Terranova és a Baumit is.) A sómegkötő gúz megköti a falaztba a vizesedés által felszívott és eltárolt sókat, a szárító vakolat pedi szárírtja és engedi szellőzni a falat. Ezek a vakolatok és gúzok elég drágák, ha az anyagiak nem engedik, akkor sima alapvakolatot lehet használni párateresztő adalékanyag hozzáadásával pl: Vip-rex hab vagy Uni, Vaporex stb. Googl-ben találsz bővebb infót. Vip-rex termékek kedvező árú beszerzésében tudok segíteni. Vakolás után fontos, hogy páraáteresztő mész alapú vagy szilikonos/szilikátos festéket kell használni, ill. gipszes glett helyett valamilyen páraáteresztő glettet.Tapétázni nem szabad, a falat a felújítás után is hagyni kell szellőzni. Érdemes venni egy páratartalom mérőt és 60% felett mindig szellőztetni. Ha az épületet esőzések alkalmában az átlagnál több víz éri (mögötte hegy vagy patak stb.) akkor érdemes körbe dréncsövezni, így nem reked meg a víz az épület körül és nem áztatja alulról a falakat. Ha hőszigetelésben is gondolkodtok (érdemes) akkor valamilyen légréses szigetelést kellene készíteni kőzetgyapottal vagy cellulózzal, megfelelő vastagságban (legalább 10-12cm, de én régi kőfalra 15-18cm körül tennék). Érdemes osztani-szorozni, mert a régi, problémás falak víz és hőszigetelése mindig problémásabb és jóval drágább, mint egy új falazat megfelelő víz és hőszigetelése.
Sziasztok! Most készülünk venni egy házat, ami nagyon vizesedik. Pince nincs, az alap ki van emelve. A ház nagy mészkövekből van építve, néhol téglából. Szigeteltetni akarjuk, de igazából nem tudjuk milyen módszerrel lenne érdemes. Néztük a lemezes módszert, de mivel mészkőből van ez nem jó megoldás, a környéken csinálták pár házon és nem sokáig volt jó, kioldódott a mész és megmarta a besajtolt anyagot és vizesedett tovább. Szeretném megtudni mit javasol. Hallottam olyat is, hogy méterenként kibontják az alsó sor követ, berakják a szigetelő anyagot és visszafalazzák. Ez megoldás lehet? Mit javasolna?
Segíséget szeretnék kérni a következő probléma megoldására:
Van családi ház alatti pincénk(padló kb talajszinttől 2.4méteren.
Mikor nagyon esős idő van átnedvesedik a fal itt-ott.
Négy éve lakunk itt ez eddig 5 alkalommal fordult elő.
Most azonban ennek a brutális esős időszak után lábazatnál fal melletti részeken
15-21 centi magasan gyöngyözve vizesedett a fal. Viz nem tört be.
Ez a gyöngyöző vízesedés a nagy meleg beálltával sem szűnt meg.(folyamatosan szellőztettem pedig(más szerint ez volt a hiba, mert a lehülő levegőből rögtön kicsapódott a pára).
Szóval a kérdés: A most kiszáradt falat, mely itt ott ledobta a dörzsis burkolatot, hogyan érdemes javítani/cserélni módosítani?
Szigetelés van a zsalukő talaj felöli oldalán, de szerintem hiányos.
Körül ásás nem megoldható. Belülről kéne valamit okozni.
Eddig jött 1 javaslat, hogy meglévő burkolat hibáknál kijavít vízzáró vakolattal, majd valami hungarocell szerű anyaggal lefedni és arra új belső burkolat egységesen mindenhol.
Hát szerintem úgy nem fog menni, az Ytong-fűrész csak átvágással megy könnyen. Ilyen esetben talán láncfűrésszel lehetne (láttam!!!!) vágni , de érdemes lenne vídialapkás láncot keresni, létezik ilyen, csak asszem jó drága.
olvastam a leírásod, én is belelkesedtem. A gondom az az hogy nem szeretném a benti padozatot felbontani és a vágás a benti szint alatt kb 40-50cm-rel lenne. Szerinted lehetséges? A jelenlegi vakolatot meghagyom "áldozati vakolatnak" és majd ha kiszárad leverem. Mivel az én falam keskenyebb így lehet rövidebb szakaszokat tudok vágni.