Hiányoltam egy olyan topicot, ahol vasúti fényjelzőkről szerepelnek képek - ezért hát nyitottam egyet. :-) Jöhetnek ide fotók mindenféle elő- és fő-, ismétlő- és tolatójelzőről: a lényeg, hogy ne ábrák, hanem valódi képek legyenek, és minél több különféle jelzésképet láthassunk rajtuk. :-)
"Vasútőr topictárs olyan jelzőt keres, mely akkor is két fénnyel (sárga-villogó sárga)ad 40-re jelzést, ha a jelző után egyenesben vannak a váltók,de a következő 40-t jelező jelzőig nincs meg még a 40-re lassításhoz szükséges fékút sem."
Igen, így van. Én láttam már ilyet, igaz, az nem teljes értékű megoldása a problémának, de azért akkor is arról szól, amit mondtam. :-)
"Helyszín: Balatonszentgyörgy, V4 jelző. Ha Kanizsa felé megy az ember, akkor egy sárga vagy zöld lehet a kijárat, függően a szabad térközöktől. Keszthely felé pedig sárga-zölddel járhat ki. Ezzel szemben négy fény van a jelzőn. Vajon mennyire lehet megoldani, hogy három fényre redukálják a jelzőt?"
Ezen már én is gondolkodtam. :-) A felvetés teljesen jogos, ugyanis az a jelző soha nem ad két sárgát, ezért felesleges a négy fény. Amúgy pedig áramkörileg nem is igényelne semmi különös hozzányúlást, csak a fényeket kellene máshogy bekötni. Mindenesetre valószínűleg nem fárasztották magukat ezzel. :-)
Vasútőr topictárs olyan jelzőt keres, mely akkor is két fénnyel (sárga-villogó sárga)ad 40-re jelzést, ha a jelző után egyenesben vannak a váltók,de a következő 40-t jelező jelzőig nincs meg még a 40-re lassításhoz szükséges fékút sem.
Egyébként szerintem nincs ilyen, legalábbis az F.1. utasítás nem említ ilyen szituációt.
Egyszer gyere el hozzánk Kelenföldre! :) Szinte az összes 30a/40a vonalak felé menő egyenes vágányútra, ha a következő vörös, negyvennel ad jelzést.
Más: Helyszín: Balatonszentgyörgy, V4 jelző. Ha Kanizsa felé megy az ember, akkor egy sárga vagy zöld lehet a kijárat, függően a szabad térközöktől. Keszthely felé pedig sárga-zölddel járhat ki. Ezzel szemben négy fény van a jelzőn. Vajon mennyire lehet megoldani, hogy három fényre redukálják a jelzőt? (mert ugye minek a második sárga...) Vagy áramkörileg ennyire bonynolult lenne megoldani?
Olyan bejárati jelző, melynek nincs előjelzője??? Hól láttál te ilyet? Mert én minden vasútvonalat megjártam már többször is, de ilyennel még nem találkoztam.
Amúgy tudtommal állomásközi közlekedésre berendezett vonalon a kijárati jelző nem tud mutatni egy sárgát, és nem ad sose előjelzést a következő állomás bejárati jelzőjére.
És egy másik kérdés: adott egy állomás, nem biztosított bejárati jelzővel. Ennek a jelzőnek nincs előjelzője, csak a helyén egy F (fékút eleje) tábla. Az előző állomás kijárati jelzője adhat zöld előjelzést ezen állomás bejáratára, vagy onnan csak sárgával járhat ki vonat?
Olyan jelzőről tudtok-e, amely egyenes váltó(k) esetén is két fénnyel ad 40-es előjelzést, mert a következő jelzőig akkor sincs meg a fékút, ha nem megállni kell addig, hanem csak 40-re lassulni?
Tökéletesen egyetértek. A vörös-fehér árboccal próbáltam utalni erre, de persze attól, hogy nem végig fehér árbocos még lehetne térközjelző. Jogos a kiigazítás.
Alapesetben önműködő, amikor nem neki áll az irány, akkor vörös fény látható rajta. Menetirányváltáskor ill. térközfelszabaduláskor automatikusan jön meg a szabad fény. Akkor ad még vöröset, ha Tapolcáról engedélyezik a Tapolca-Repülőtér kiágazó váltójánál lévő doboznak a kulcskivételt. Akkor lehet ismét szabadra állítani, ha a kulcs vissza van rakva és vissza van véve a hozzájárulás a kulcskivételhez. De az szerintem fedezőjelző.
Ide is beírom, nehogy a "nagytopikban" elvesszen a lényeg:
Győr állomáson elkezték az új bizt.berhez állítani az új kijárati jelzőket. Érdekes módon azonban némelyik magasabb lesz az elődjénél. Ld.: kép. Pedig sem a Barros-híd nem lett magasabb, se a perontetők nem lettek lerobbantva. (Bár még bármi lehet;-) Mondjuk ha jól láttam lesz jelfeladás minden vágányon, az talán kompenzálja ezt a jelenséget.