Ez már 1 °C-kal közelebb van a jó megoldáshoz. De még mindig kevés... Túl sok az átszállás, kevés a közvetlen vonat. 9722 és 9738 továbbra is rossz, hogy nem Bp-ről indul.
A két expressz talán lehetne IC, és végig. Azon is érdemes elgondolkozni, hogy a gyorsok közül pár járhatna Keszthelyig. Ehhez nem körüljárás, hanem kimondottan "kisfordás" gép kéne, amely az érkezőre ráakad, és már viszi is "vissza". Ezzel a "kisszakasz" is jutna pár közvetlen vonathoz, Balatongyörök, és Vonyarcvashegy eléggé forgalmas.
A "nagyszakaszt" továbbra is gyorsok, és gyorsított személyek/sebesek vegyes váltakozásával szolgálnám ki nyáron. [Télen kb. 3 óránként kéne vonat, sebes, és gyorsított személyekkel.]
Szerintem a gyors vagy gyors, és akkor nem, vagy Füredtől személy. Mivel, ha jól látom 15p a menetidő-különbség a személy és a gyors között Füred-Tp között valószínű az utasoknak ez utóbbi lenne a jobb, pláne összehasonlítva az alternatívával, a fél-egyórás átszállással.
Persze, akkor meg az egésznek semmi értelme, mert oda a necipeljünksokkocsitFüredtől meg a helyiszemélyDezsőnek meg a Tapolcánakjáragyorsnak.
"Csajágon kereszt 9717-el, utána kenesén előzhetné S9712-őt így almádiban előbb lenne és gyorsan utascserézhetne és megkeresztezhetne a 9707-el. (Ha megjött 9707 és elindult a Ex. 1972 akkor bejöhet az addigra már a bejáraton lévő S9712-es almádiba.) Füreden a S9712 előtt 6 perccel álna meg a vonat így nagyon kényelmes kis csatlakozása lesz a továbbutazónak (amiből kétlem, hogy sok lenne pont ezen a vonaton) az expressz után érkező és 9:50-kor induló S9712-essel."
Ja, és mi lenne a Füred exp. szerelvénye, hogy az Szfv-on csak két percet áll? Dezső? Vagy közvetlen Pestről jövő Csörgő? És az utána Füreden áll egész nap?
Ez egy halál. Lehet, hogy Füredig jó, de utána katasztrófa. Csak úgy első blikkre:
1. Lehet, h a Füred utáni települések elfogadnák, de az oda utazó utasok biztos nem, hogy vagy Fehérváron fél órás + még egy Füreden, vagy Füreden 1 órás átszállás van a gyorsról. Akkor már sokkal jobb lenne, ha a helyi személyek a gyorshoz és nem a személyhez csatlakoznának Füreden. Persze, az meg a nyaralóknak nem jó, mert akkor azoknak kellene várni 1 órát...
2. Miért nincs délutáni közvetlen Pestről jövő személyvonat ill. délelőtti Pestre menő?
Ez nyári menetrend!
3. Miért áll Fehérváron a záhonyi vonat annyit? És szvsz sokkal kevesebb "közvetlen" utas van, mint ahánnyal kiszúrsz, hogy ez nem a Déliből indul. És mi van azokkal a "közvetlen" utasokkal, akik lefele mondjuk B.rendesen szállnak le, azok hogy jönnek vissza "közvetlenül"? És ráadásul visszafelé a közvetlen vonat a Délibe megy...
"Vagy annyira kevés utas lenne erre az "álomexpressz"-re, hogy mindenáron kellene még utasokat erőltetni rá?"
Szerintem kellene rá utast erőltetni... Vagy mehetne akár Szabolcs-Börgönd-Battyán felé is.
"Neked is csak azt tudom mondani, hogy nem kellene figyelmen kívül hagyni más vonalak menetrendjét, pl. a 7:21-kor induló komáromi személyvonat után 1 perccel nem fogsz tudni megindulni az "álomexpresszel" - egy menetrend készítése nem annyiból áll, hogy excel-táblába egymás alá írogatunk számokat..."
Körbenéztem, nem láttam. Majd keresek neki helyet a déliben. :)
"a Füreden túli települések elfogadnák, hogy az egyébként is hosszú eljutási idő még fél órás - egy órás átszállással növekedne meg Budapestről. Bár, ahogyan látom, még vonatszám szerint is mellékvonallá degradáltátok le a Füreden túli részt :-)"
Ha csak az a gond, Füreden is át kell szállni a személyekről, akkor ez a része könnyen megoldható. Főleg, ha valóban tiltakozás lenne a Füred alatti településeknél. A vonatok Sv-Tp. között végigmennek, a táblázatban szereplő menetrendi fekvésben. Így a mellékvonali ledegradálás is megoldódna.
Gyuri! Mikor lehetne kihozni a Déliből a Füred Expresszt? Úgy tudtam, hogy 55 körül és 16-kor.
Köszönjük a hasznos hozzászólásokat, észrevételeket. Főleg, pl. István Gyuri észrevételeit, aki konkrét fenntartásait is leírta. Az "Ó Istenem, csak be ne vezessék ezt" típusú egysoros hozzászólásokkal azonban nem tudunk érdemben foglalkozni. A menetrend azért lett publikálva, hogy értelmes emberek módjára megvitassuk.
M41 2305: a 29-es vonal 2012/2013-as menetrendi koncepcióját. Hát, koncepciónak nem nevezném, csak álomvilágnak - az, hogy az utasoknak jó lenne-e, az nyilván részben szubjektív kérdés, de nem hinném, hogy a Füreden túli települések elfogadnák, hogy az egyébként is hosszú eljutási idő még fél órás - egy órás átszállással növekedne meg Budapestről. Bár, ahogyan látom, még vonatszám szerint is mellékvonallá degradáltátok le a Füreden túli részt :-)
Abszolút nincs figyelembe véve, ha a többi vonalnál jelenlegi menetrendi struktúráról van szó, hogy pl. Tapolcán legyen csatlakozás, az "átlós" vonatok sem mozgatható a kényetek-kedvetek szerint (pl. a záhonyi vonat még csak KöKin van, amikor már Kelenföldtől vinnéd - ráadásul a Déliből indulókkal is kitolnátok), vagy Szombathelyről sincs még ott Tapolcán, amikor már onnan indulnátok.
Az "álomexpressz" menetrendje meg csak úgy "be van dobva" az excel-táblába... Ahogyan már írtam, a Déliből 8:54-kor nem fog tudni megindulni (8:51-kor menne egy "saját" vonatotok, pláne 8:56-kor is ott van a pusztaszabolcsi vonat). A balatonkenesei kereszt (9719) után a csopaki keresztre (19707) nem fog átérni. Vissza dettó pl. nem lehet felérni Csopakra, hogy félreálljon a páros, ütemes gyors elől, vagy kérdés, hogy hol menne a páratlan szegedi expressz Szabadbattyántól, ha lenne ez az "álomexpressz".
milcse: Sv: egyértelmű Miért is? Fehérvárról ott van mögötte a zsebes már, amiről leszállt annyi utas, hogy a fehérváriak felszállhassak - meg egy egyórás útra nem igazán fognak pluszban még helyjegyet is venni. Vagy annyira kevés utas lenne erre az "álomexpressz"-re, hogy mindenáron kellene még utasokat erőltetni rá? Neked is csak azt tudom mondani, hogy nem kellene figyelmen kívül hagyni más vonalak menetrendjét, pl. a 7:21-kor induló komáromi személyvonat után 1 perccel nem fogsz tudni megindulni az "álomexpresszel" - egy menetrend készítése nem annyiból áll, hogy excel-táblába egymás alá írogatunk számokat...
Csajágon kereszt 9717-el, utána kenesén előzhetné S9712-őt így almádiban előbb lenne és gyorsan utascserézhetne és megkeresztezhetne a 9707-el. (Ha megjött 9707 és elindult a Ex. 1972 akkor bejöhet az addigra már a bejáraton lévő S9712-es almádiba.) Füreden a S9712 előtt 6 perccel álna meg a vonat így nagyon kényelmes kis csatlakozása lesz a továbbutazónak (amiből kétlem, hogy sok lenne pont ezen a vonaton) az expressz után érkező és 9:50-kor induló S9712-essel.
Megállások: Déli: egyértelmű KLF: egyértelmű Sv: egyértelmű Almádi: Nem csak füredre utaznak és meg kell tölteni a vonatot utassal és Füred mellett ez is nagyon népszerű uticél. :) Arács: (Inkább Balatonfüred alsó) Szinte össze van nőve a két település, és az expressz célja, hogy Füredre lehessen jól és gyorsan eljutni, így szerintem remek megoldás lenne a településen belül két helyen is megfogni a vonatot. Füred: egyértelmű... :)
A mai 19723 klasszik szergejjel dobogtatta meg a vasútbarátok szívét (M62 231). Fotózták is Fövenyesen rendesen. A mozdonyvezető viszont nagy börhő volt, állandóan köröztek neki a kallerek, hogy ne menjen már százméterekkel túl a megállókon.
- Igaz. - Mivel jövőre is hasonló fejetlenség lesz várható sőt még Sv.-nek neki sem álltak, szóval szerintem lesz még 1-2 ilyen nyár. - Előfogat inkább... - Valószínű, hogy még a jövőhét folyamán.
azt pl. hogyan gondoljátok, hogy a Déliből a szuperexpresszetek 3 percre indul a másik vomat nyakán és Fehérvárig így megy mögötte? Meg még sok "apróbb" technológiailag kivitelezhetelen dolog, illetve más vonalak menetrendjének figyelmen kívül hagyása jellemzi ezt az alkotást.
Holnap mennek utoljára Pestre Csörgővel a a gyorsvonatok.
4 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
- hallottam olyan verziót, hogy marad a terelés aug. 29-e után is, és Szabolcsig fognak eljárni a Csörgők, a 44-esen. Ez igaz? - jövőre várható-e, hogy újra a Délibe járjanak a Csörgők? - a holnapi 19701-es gépe, hogy kerül haza? Gépmenet? Szerelvényvonat? Előfogat? - a nyári forgalomra kölcsön kapott gépek mikor térnek vissza eredeti honállomásukra?
"pl. Kenesén amióta megáll a gyors (újra), érezhetően nőtt az utasszám"
hát igen, a meg nem álló vonatra nehéz volt azért felszállni, ha az ember nem brúsz villisz :-)
mellesleg egy csúcsidőn kontra holidőben ennyire eltérő, ráadásul erősen időjárásfüggő, ergo kiszámíthatatlanul változó utasforgalmú vonalra lehetetlen jó menetrendet készíteni.
A jelenleginél jobbat lehet.
- csak hétvégi vonat télen-nyáron kéne - csak füredig járó vonat kéne - csúcsidőn kívül Sv-i össze és szétcsatolás is kéne (30-cal közös vonatokkal), az utas tanula meg, hogy az első 3 kocsi délire, a második 3 az északira megy, de legyen is minden boxban kitáblázva - tartalék kocsi is kéne, amiket a nemtudomki illetékes a met.hu megtekintése után rácsatoltat/lecsatoltat előző este az érintett szerevényekre/ről, stb.
Hétfőtől elérhető és véleményezhető lesz a általunk készített 29-es menetrendterv, amit tervezünk eljuttatni a szakminiszterhez. Ide be fogom linkelni, hogy Ti is lássátok, olvassátok, szapuljátok, dícsérjétek.:-)
Füred Expressz benne van. Érvényes: sajnos csak 2012-től.
""Füred nem akar Expresszt vagy IC-t? Annak ismét itt lenne az ideje... Persze nem úgy, hogy a 970-et kivesszük és a helyére..." Mert most is csak úgy tolonganak az utasok a jelenlegi vonatmennyiségen...."
Kimondottan nyári időszakra gondoltam. 970-en szted nem utaznak? Monjduk 7-kor ütemen felül nem lenne jó egy expressz? 4 kocsival? Hagyjuk már... Nyáron vannak utasok a 29-esen főleg Balatonfüredig.
milcse (5910) "Inkább akasszanak kocsikat füreden, mert tényleg kevesebben utaznak Füred és Tapolca között. Vagy zárjuk be télre a 29-est..." Mekkora vonatokról álmodoztok télen, amikből még kocsikat is lehet leakasztani? Mert 3 kocsi si bőven elég alapból, ahhoz legfeljebb hétvégén kell erősítés....
"Füred nem akar Expresszt vagy IC-t? Annak ismét itt lenne az ideje... Persze nem úgy, hogy a 970-et kivesszük és a helyére..." Mert most is csak úgy tolonganak az utasok a jelenlegi vonatmennyiségen....
M41 2305 (5911) "Reggel fel este le. Télen bőven elég. Napközben ütemes személyek hordanák az utasokat fel Füredre és onnan lenne 979-9705-971. Ez akkor csak azt jelentené, hogy a napközbeni gyors nem megy végig, hanem Füreden ácsorog...hát nem túl gazdaságos....:)
A gond az, hogy jelenleg is iszonyúan pazarlók a szerelvényfordulók a 29-es tekintetében, még nyáron is (vö., a 30-ason van olyan szerelvény nyáron, ami napi 4x190km-t tesz megy)
"Állítólag téli időszakban Füred és Tp. között konganak a gyorsok az ürességtől. Kivéve talán a pénteken és a vasárnapot." Na igen, ha orrba-szája visszük a 6-7 kocsit 400 ülőhellyel, azon valóban jobban elveszik a 40 utas, mint a 200 ülőhelyen...:)))
M41 2305 (5912) "Az önálló füredi gyors, expressz vagy hívjuk aminek akarjuk ötlete is a javaslat része. Ez pénteki és vasárnapi napon közlekedne, sajnos az idén már nem fért bele." És mit csinál péntek estétől vasárnapig? Füreden ad terepet a "művészeknek/művészetnek"?
milcse (5913) "Tavasszal már jön a jó kis kirándulóidő elkezdenek lejárni az emberek a lenti telkekhez nyaralókhoz és ehez talán nem elég az eddig tavaszi időszakban Péntek és Vasárnap közlekedő vonat 1976-1973 (ha jól rémlik)..." persze hogy nem, de már ez a vonat is egy kisebbfajta csoda volt...:)
"Szept 1-től jöhetne a Szüreti/iskolába járós menetrend. :) Itt kéne pl. Péntek-Szombat-Vasárnap egy kis sűrítés nov 1-ig és kész..." Na, ha ezt sikerülne meghirdetni...:PPPP
"Utána jöhet a tél 3 kocsis csöris gyorsokkal..." Nyár kivételével is elég az alapból, én a sűrítésekkel operálnék....
milcse (5916) "Péntek-Szombat-Vasárnap kéne menni az ilyen vonatoknak, így talán kényelmesebben elférnének az emberek mert nyáron ezeken a napokon van igazán tömeg." Na ja, legalább hasznát is vennék...
" És Expressz kéne (pl. mint a Szegedi fonyódra) + 140 ft-ért és full 1 osztállyat." Na, azért vigyázzunk a bilivel...:))))
M41 2305 (5918) "mcq nem tudom mit szól a füredi akasztásos megoldáshoz. Kivitelezhető lenne?" Jelenleg nem, mert Füreden csak a forgalmista van. Kellene egy tolatásvezető, valamint egy kocsivizsgáló a gyors akasztásokhoz. Ezeket Tapolcáról nyugodtan át lehetne vinni, mert ott feleslegesen van 2 ember alapból... A gond még az összezárásnál lehet a páratlan vonatoknál. Vagy a kezdőponton kell tolatni magával az érkezett szerelvénnyel, vagy a végpont felől egy kihelyezett tartalékkal lehetne a Füredtől közlekedő kocsikat a vonat végére tenni. Ez problémásabb dolog... De a fő ellenérvem az, hogy télen, amikor 3 kocsis gyors elég, akkor nincs szükség rá, nyáron meg az utasok miatt probléma lenne, mert nem tudnák megjegyezni a nyaralók, kirándulók, hogy melyik kocsiba kell szállniuk....(a vonat végéről kocsik leakasztása nem ugyanaz a szituáció az átlagutas számára, mint a stokkozás, s két eltérő irányba továbbközlekedés...sajnos...)
De amennyiben a start alkalmazkodik az utasszámhoz, s télen 3, nyáron 6-8 kocsit megy, s közben fokozatosan bővíti a kapacitást, akkor nem szükséges a füredi akasztás....
V43 1279 (5922) "Igen. Az egyszeri utasnak elég egyszer csalódást okozni (aki teszem azt fél évente 1x menne le a Szepezdfürdőn lakó nagymamájához), utána már nem fog keresgélni meg utánajárni, hanem jön a busz meg az autó." Inkább utóbbi, mert azért busz se nagyon van, télen,s nyáron sem....
M41 2305 (5925) "Volt Bécs két éve. Meghalt. Szerintem nincs rá igény." Ezt nehéz megmondani, mert pl. a Keszthelyre menőt azóta is keresik...de pl. utóbbi 19804/19807 utasszáma azóta is megcsappant jelentősen, hogy nem megy el Sopronig sem, így az oda utazók átmentek a buszra...
István Gyuri (5926) "Mert ezt kérték a helyi önkormányzatok és ezért lett szétverve az eredeti struktúra." Hát, ha jól emlékszem, akkor inkább Tapolca nyafogott ezért, ki annyira nem is érintett a dologban...sajnos az önkormányzatok nagy része - akik miatt fontos volt az egyeztetés - cseszett eljönni...:(
milcse (5929) "Az önkormányzatokkal íméleznek vagy néha lemennek személyesen is és elmagyarázzák, hogy nincs utas és ezért fölösleges megfogni a vonatot?" Ezt nehéz megmondani, hogy van, vagy nincs utas, mert hidd el, ha megnézed a jegyeladásokat, akkor meglepő dolgokat lehet tapasztalni... pl. Kenesén amióta megáll a gyors (újra), érezhetően nőtt az utasszám, pedig azért a helyiek nem nagyon lobbiztak 2008-ban....
M41 2305 (5930) "Igen tudom, hogy Csopak pl. sokat lobbizott ez ügyben. De akkor sem kellene 2-3 felszálló utas miatt Szepezden meg Balatonrendesen megfogni a gyorsot. A jelenlegi koncepció, főleg a nyári tragikusan vicces." Nem kellett Csopaknak nagyon lobbiznia, az ottani megállás belefér... lentebb már problémásabb a dolog, de nem is a felsorolt 2 megállóról van szó... a 29esen ugyanis teljesen más a megállók utaseloszlása, mint pl. a 30ason....
milcse (5933) "Mivel csopaki nyaraló vagyok azt kell, hogy mondjam annyi utas van mint pl. Akarattyán. Így indokoltnak tartom a gyorsok megállását. Sőt ha lehetne alsóörsi megszűnne és helyette lenne a csopaki megállás." A szűk keresztmetszet a Csajág-Almádi a jelenlegi kétórás ütemek mellett..utána Almádi-Füred között már nagyon laza...belefér mindkét megállás...
M41 2305(5946) "Messze még a jövő év, de gyorsokban csak M41+X db Bko jöhetnek szóba, helyi személyekben pedig elsősorban Desiro. 1 egység 1 vonatra. " X=2?
"De koncepcióváltás lesz az 50-es vonalon is (ott már december 13-ától) megszűnnek az IR vonatok és Dombóvártól csak Bajáig közlekednek majd. Nem tudom mi a terv az ott szolgáló Uzsgyikkal. " Na ez így sántít, mert épp hogy Kecskeméttől akarják csak Bajáig járatni őket, ezzel egy többlet átszállási kényszert beiktatni.... Olyan ez, mint hogy Füreden át kelljen szállniuk a 29es utasainak... Ja, hogyha ez a koncepció....
M41 2305 (5947) "Egyébként véleményem szerint nyári időszakban úgy lenne jó mint tavaly. Két óránként gyorsok és az üres órákban két óránként személyek. Így óránként lenne eljutási lehetőség." Sv-Füred között ezt egész évben lehetne....
A tavalyival az volt a gond, hogy aki lentről ment nyáron BP-re, annak túl későn kellett átszállnia (Fehérvár ebből a szempontból sokkal rosszabb számukra, mint Füred)
r1232 (5966) "Télen Füredig sem kell nagy szerelvény. Elég lenne 4-5 kocsi, de ennyi is csak azért kell mert Fehérvártól/-ig azért használják." Na, ilyen max 1 vonat van, több tuti nem... a gond páratlanban van reggel, mert a fehérváriak eljönnek a 979-el a 909 előtt..
V43-1157 (5968) " tanúsíthatom, hogy van utas Füred és Tapolca között." De ha csak rájuk koncentrálunk, akkor felesleges a vasút...:(
"A téli menetrend idején 3 óránként biztosítanék Tapolcától Bp-ig közvetlen vonatot. Egy részét gyorsként, egy részét gy. személyként." Ezekre akkor kb. 1 kocsi kéne, abban elférnének bőven.... Pazarlás....
" tehát valamennyi vonat közvetlen legyen." Felesleges, akkor ugyanis végig kellene mozgatni értelmetlenül nagy kapacitásokat...
"A vonal fontos lépése lenne, hogy átszállásmentesen, közvetlen vonatokat biztosítani!" -de max nyáron kétóránként...plusz sűrítések a kismegállók kiszolgálására....
"[Az igaz, hogy a vonalon közlekedtem igen sokat a nyáron (sőt, ha minden jól megy, akkor rendszeres utas leszek téltől), " Na akkor majd meglátod a téli tömegeket...
r1232 (5972) "Láttam. Mindegyikre. Számítok? :-)" Érdekes, tavaszi útjaim során viszont épp a személyeknél volt Alsóörsön szinte 0 forgalom...meg is lepődtem rajta....
Gondoltam erre is... :D Hópihe jel lenne és frankónk havas napokon mennének a szánkós vonatok... :)) Egyébként erre nem lehet felkészülni és talán elég lenne erre a téli menetrend is.
Tapolcáról sem hiszem, hogy napi 3 gyorsvonat indokolt télen. Talán 2 igen. Reggel és este.
Megsúgom. Szezonon kívül a reggeli vonatok konganak. Nem úgy a napközbeniek, azon többen vannak. Pont azokat a vonatokat nyírnád ki, amin utas is lenne.
Ez a kettévágott szigetüzem eléggé őrült ötlet... Sőt, ha finoman akarok fogalmazni, agyvérzés. Még télen is. Ezzel garantáltan ismét sok utas menne el, és mivel sokat dolgoztam gyakornokként Tapolca felé télen is, tanúsíthatom, hogy van utas Füred és Tapolca között.
A téli menetrend idején a helyi személyekben járhat desiro, ha már ennyire meg vagytok érte húzatva (bár igen sűrűn megesik, hogy a klíma megy rajtuk télen, mert a fűtésre nem lehet rávenni őket...) A téli menetrend idején 3 óránként biztosítanék Tapolcától Bp-ig közvetlen vonatot. Egy részét gyorsként, egy részét gy. személyként.
A nyári szezon idején érdemesebb elfelejteni a desiro-t, és a helyi személyeket is, olyankor érdemesebb a gyorsok, és a gyorsított személyek (vagy a feltámadni készülő sebesvonatok) rendszerében gondolkozni, tehát valamennyi vonat közvetlen legyen. A vonal fontos lépése lenne, hogy átszállásmentesen, közvetlen vonatokat biztosítani! Iszonyat tud lenni, amikor bőröndökkel, kerékpárokkal kényszerítjük átszállásra a sok utast! Lentebb írtam is a problémát, és egyfajta menetrendi javaslatot. A régi menetrendek is pont erről szóltak. Most rengeteg az átszállás. Akkor mi is a visszafejlődés??
Unalmas már ez a korszerű-nem korszerű szöveg. A desiro egy elcseszett valami, és ha valahová nem való, az pont a 29-es vonal. Nagyon fenékbe rúgni már a Startot, hogy szedje végre rendbe a személykocsikat!
[Az igaz, hogy a vonalon közlekedtem igen sokat a nyáron (sőt, ha minden jól megy, akkor rendszeres utas leszek téltől), általában a besorozott Ao, és Bo kocsik tiszták és kulturáltak voltak, beleértve a mosdókat is. De egy üléshuzat-csere legalább kellene, mert a PVC-re - hiába tiszta, és egyebek - már nem lehet építkezni, pl. a Bkv is lecserélte őket a fővárosban].
Egyébként véleményem szerint nyári időszakban úgy lenne jó mint tavaly. Két óránként gyorsok és az üres órákban két óránként személyek. Így óránként lenne eljutási lehetőség.
SzVÖR-t nem mellékeltünk a miniszternek, nem is az Ő asztala a szerelvényösszeállítás. Messze még a jövő év, de gyorsokban csak M41+X db Bko jöhetnek szóba, helyi személyekben pedig elsősorban Desiro. 1 egység 1 vonatra. De koncepcióváltás lesz az 50-es vonalon is (ott már december 13-ától) megszűnnek az IR vonatok és Dombóvártól csak Bajáig közlekednek majd. Nem tudom mi a terv az ott szolgáló Uzsgyikkal.
Mivel csopaki nyaraló vagyok azt kell, hogy mondjam annyi utas van mint pl. Akarattyán. Így indokoltnak tartom a gyorsok megállását. Sőt ha lehetne alsóörsi megszűnne és helyette lenne a csopaki megállás. Alsóörsön látott már valaki 10 embernél többet felszállni egy gyorsvonatra?
Igen tudom, hogy Csopak pl. sokat lobbizott ez ügyben. De akkor sem kellene 2-3 felszálló utas miatt Szepezden meg Balatonrendesen megfogni a gyorsot. A jelenlegi koncepció, főleg a nyári tragikusan vicces.
Az önkormányzatokkal íméleznek vagy néha lemennek személyesen is és elmagyarázzák, hogy nincs utas és ezért fölösleges megfogni a vonatot? Vagy néha ki kellene ültetni a polgármestert a vasútállomásra...
Nem is ez a baj. Hanem ott a menetrend ahol ottvan pl egy 92-es kis jelzés a vonatnál alatta meg egy lábjegyzet amit meg elsem olvas az utas...
A 29-re kéne minden évszakra külön menetrend.
Tavaszi: Április 1-től Május 30-ig. (kirándulós...) Nyári: Június 1-től Augusztus 31-ig. (nyaralós...) Őszi: Szeptember 1-től Október 31-ig. (kirándulós, szüretelős...) Téli: November 1-től Március 31-ig. (telelős, semmitnemcsinálós, kihalt balatonos...)
Nincs (Kapcsolásra kötelezett dolgozó nem teljesít szolgálatot), szolgálattevő van csak.
Ha nem küldenek ki valakit a szét- és összeakasztásra, akkor csak a vonatszemélyzet tudná megoldani, persze ehhez legalább 10 perces tartózkodás kell (oda-vissza séta, szét- és összekapcsolás, fékpróba, papírmunka).
M41 2305: Nem tudom miért csináltak jó pár gyorsból mindenhol megállót Füred és Tp. között. Mert ezt kérték a helyi önkormányzatok és ezért lett szétverve az eredeti struktúra. Ezért írta mcg, hogy ezt (pláne, hogy a nagyobb helyekre sem menne le a gyorsvonatod) hogyan nyomná ne Füred a többiek torkán. Szerintem sehogy.
A tavalyi jobb volt. A gyorsok gyorsok voltak a személyek meg személyek. Nem tudom miért csináltak jó pár gyorsból mindenhol megállót Füred és Tp. között.
"Miért péntek és vasárnap? Ettől kapok én is hülyét meg az utas is..."
Igen. Az egyszeri utasnak elég egyszer csalódást okozni (aki teszem azt fél évente 1x menne le a Szepezdfürdőn lakó nagymamájához), utána már nem fog keresgélni meg utánajárni, hanem jön a busz meg az autó.
Korábban volt közvetlen vonat (napi egy) a Tapolcánál jóval nagyobb Ózdról és Makóról is. Aztán ezek meghaltak mert az utasok nem "szavaztak". Tapolcáról sem hiszem, hogy napi 3 gyorsvonat indokolt télen. Talán 2 igen. Reggel és este.
Pl. ki lett találva, hogy Csopakról menjünk el vonattal Badacsonyba. Délelőtt a 19722 piros vonatocska DE csak Füredig megy onnan pedig semmi jó csatlakozás... Aztán ejtve is lett a dolog ennyit a vasútról... :)
Miért péntek és vasárnap? Ettől kapok én is hülyét meg az utas is... Péntek-Szombat-Vasárnap kéne menni az ilyen vonatoknak, így talán kényelmesebben elférnének az emberek mert nyáron ezeken a napokon van igazán tömeg. És Expressz kéne (pl. mint a Szegedi fonyódra) + 140 ft-ért és full 1 osztállyat.
Ezt nem Füred dönti, döntötte el. Régóta kell már egy koncepcióváltás a vonalon. És "a vasútra a pénztárnál szavazhatnak az utasok", idézném Foma olvtárs kedvenc mondását. Tényleg felesleges üres gyorsokat lerángatni Tapolcára télen, hangsúlyozom télen!!! Nyáron megmaradna a mostani koncepció.
"Állítólag téli időszakban Füred és Tp. között konganak a gyorsok az ürességtől."
Jó, ezt aláírom, mert tényleg nincsenek tömegek. Akkor is lehetne szerintem más megoldást találni ahelyett, hogy tavaly/idén volt még x vonatpár pesti gyors aztán hirtelen meg semmi. A lentebb írt akasztásos módszer működhetne.
"a gond az, hogy szinte havonta kell tavasztól őszig aktualizálni a megfelelő kínálatot, de ez sem lehetetlen:)"
Ez ténylege egy olyan terület, ahol változik mindig minden... :) Télen majdnem semmi, Tavasszal már jön a jó kis kirándulóidő elkezdenek lejárni az emberek a lenti telkekhez nyaralókhoz és ehez talán nem elég az eddig tavaszi időszakban Péntek és Vasárnap közlekedő vonat 1976-1973 (ha jól rémlik)... Nyári menetrendet Június 15 körül kéne kezdeni, de inkább előtte egy héttel, mert már akkor is utaznak emberek és elég sokan. A mostani befejezés jó, de inkább aug 31. :) Szept 1-től jöhetne a Szüreti/iskolába járós menetrend. :) Itt kéne pl. Péntek-Szombat-Vasárnap egy kis sűrítés nov 1-ig és kész... Utána jöhet a tél 3 kocsis csöris gyorsokkal...
Az önálló füredi gyors, expressz vagy hívjuk aminek akarjuk ötlete is a javaslat része. Ez pénteki és vasárnapi napon közlekedne, sajnos az idén már nem fért bele.
De lenne. Reggel fel este le. Télen bőven elég. Napközben ütemes személyek hordanák az utasokat fel Füredre és onnan lenne 979-9705-971. Állítólag téli időszakban Füred és Tp. között konganak a gyorsok az ürességtől. Kivéve talán a pénteken és a vasárnapot.
Sokan ülhetnek füreden akik ennyire értenek a vasúthoz... Remélem tisztában van azzal Füred, hogy nem csak ők léteznek, akármennyire is szeretem füredet és akármennyit is fejlődött az elmúlt években...
Koncepcióváltás lesz. De már csak jövőre. A miniszter asztalán lévő javaslat szerint a gyorsvonatok a fővárostól Füredig és Füredtől közlekednének. Füred és Tapolca között ütemes, korszerű helyi vonatok járnának, ahogy Sv és Füred között is.
De jó hangulatos képek. :-) Odaképzelem magam a fűzfői strand halsütőjébe, ahonnan látom a vasutat és közben sült keszeget eszegetek egy jó sörrel. :-)
Sajnos nem tudom, hogy jelenleg hol tart a dolog. De a most "véglegesített" menetrend nagyon jól tudod Te is, hogy mennyire végleges. Ezért tetted Te is idézőjelbe. :-)
No, és ki lett módosítva a startos megrendelés - mielőtt tegnap "véglegessé" vált a teljes jövő évi menetrend? Mert most már csak a kiutalt menetvonalak lemondásával és a már kiutal menetvonalak (akár tehervonatok) közötti helyen lehet módosítást kérni...
Gyorsan azzal a lobbizással, mert ha jól számolom, akkor most hétfőn a jövő évi menetrend menetvonalai is ki lesznek utalva - bárki, bármit regél. Aztán utána már drága mulatság módosítgatni a menetrendben...
Vannak a leírtakban jó ötletek, de szerintem pl. 9738 Bp-ről tök felesleges. A "felejtsük el a Desiro-kat" mondattal természetesen nem értek egyet, a helyi személyben csak azt kéne járatni. Távolsági gyorsok, vagy gyorsított személyek esetében M41+ 4 Bko + 1 Ao elég télen, a 9711 azonban tényleg jó lenne a Bp. célállomással.
Hát igen jön a téli menetrend,kiváncsi leszek rá mennyivel kevesebb vonat jár majd a parton. Azt tudja valaki hogy hogyan lesz ezután is a déliből indulnak a csörgős vonatok,vagy ismét visszatérünk a fehérvári mozdonycserélgetéshez??
Nemsoká itt van újra a jó öreg (és katasztrofális) téli menetrend.
Nem lehetne a dolgon módosítani??? Mert a tervezet sem ezt mutatja, és bár a nyári elég jó, mégsem tökéletes.
Először is, nyáron: túl sok a helyi személy. -19722 naponta, de legalább szabad-, és munkaszünetes napokon igazán indulhatna Bp-ről (felejtsük el a desiro-t). 9712 indulhatna 25 perccel később. -9738 pedig szintén indulhatna a Déliből, legalább nyáron. Katasztrófajárat, katasztrófa csatlakozással. Visszairányban 19607 és 19723 nemtom miért, de túl sokat áll Fehérváron. 9725 szintén közlekedhetne Bp-ig, ahogyan 19711 is, naponta.
Ami a téli menetrendet illeti: A téli 9722-re nagy szükség lenne Bp-ről indulva. Maradhat gyorsított személy felőlem. 9738 pedig a fentiekben már említettek szerint, indulhatna Bp-ről (vagy legalább csak pénteken).
Visszafelé 9717 igen jó lenne gy.személyként Bp-ig. Sőt, nagyon, de nagyon, de nagyon. 9713 ne csak novemberig menjen végig, hanem örökké. Nagyjából ennyi, szerintem nem nagy átvariálás lenne, de mindenképpen hasznos (és jó is).
"keríteni kell valakit, akinek alkalmas eszközei vannak a vonatok továbbítására (és a kedvéért nem kell legózni az országban csörgők után, és nem okoz problémát az energiaellátás sem) :-))"
10-12 kocsis vonatok meg nem is mehetnének,mert sok peronra jó ha a 7 kocsi ráfér.
erre szoktam azt mondani, keríteni kell valakit, akinek alkalmas eszközei vannak a vonatok továbbítására (és a kedvéért nem kell legózni az országban csörgők után, és nem okoz problémát az energiaellátás sem) :-))
De ehhez az is hozzátartozik, ha nagyobb a vonat, mint ami a mozdony terhelése, akkor meg kell(ene) rendelni a nagyobb, vagy az előfogat gépet.
A megrendelésnél megjelenik a vonat terhelése, ergo a t. szolgáltató dolga, hogy arra alkalmatlan gépre ne fogadjon el megrendelést...de ugyi, ez nem így működik:)
Nyilván. De ehhez az is hozzátartozik, ha nagyobb a vonat, mint ami a mozdony terhelése, akkor meg kell(ene) rendelni a nagyobb, vagy az előfogat gépet.
Az is elég gyakori (minden nap láttam a héten), hogy dolgozó Szergej mögött hidegcsörgő megy gyorsba sorozva. Vajon ezek lerobbant gépek, vagy a szerelvénymeneteket egyszerűsítik le ezzel?
Ha az utóbbi, akkor túlzás lenne az M41-est is berúgni és így dinamizálni a menetteljesítményt?
És ha előzetesen azt mondták nekik, hogy ne is rendelj, mert úgy sincs? (Esetleg azért, mert közben rájöttek a TR-nél, hogy nem buli ugyanannyiért adni a Szergejt, mint a Csörgőt?)
Én azt mondom vissza a jó öreg Nohabokat!!!!! Tényleg azok miért nem járhatnak legalább 1-2 amik jó állapotban vannak,látom hogy mennek nosztalgiavonatozni meg építéseken segiteni ennyi erővel itt is járhatnának a Balaton parton nem??? Vagy az az idő már soha nem jön vissza????? Ebben ki az illetékes hogy visszahozzák őket rendesen menetrendszeri forgalomba???
Hétkocsis vonatot (pláne hoszabbat) már nagyon kedvetlenül és láthatólag nagy kínnal-keservvel gyorsítanak fel, és így sajnos sok késést tudnak felhalmozni.
A menetidőt lehet velük tartani, sőt még néhány percet be is lehet hozni, úgyhogy a késések oka nem ez, hanem inkább a megállóhelyi túltartózkodások, a késő keresztező vonatok, és ez halmozódik. A Szergejek sem mennek jobban, azok úgy 50-60-nál már "elfogynak".
Én is szinte naponta vonatozom az északi parotn, de úgy érzem, a remot csörgők - ha üzembiztosabbak is - ugyanolyan tohonyák, mint a classzikok voltak. Hétkocsis vonatot (pláne hoszabbat) már nagyon kedvetlenül és láthatólag nagy kínnal-keservvel gyorsítanak fel, és így sajnos sok késést tudnak felhalmozni. A Szergejek érzékelhetően dinamikusabbak: nem lehetne vajon Szegejeket nyomatni inkább főleg a mindenhol megállós "gyorsokra"?
Engem mondjuk marhára nem tudnának érdekelni a lakók. Meg kell gondolni, hová költözik az ember. Lehet menni tópartra, hegyre, kertvárosba, belvárosba, stb.
Egyre undorítóbb ez az egyre terjedőbb mai pláza-életmód (pláza-felfogás, pláza-igények, és az emellé csatlakozó oriási butaság).
Amikor hangtompító nélküli Szergejek álltak ott, akkor mit csináltak...?
Az egy más világ volt.
Amúgy meg pont lesz@rjuk, hogy a vasútbarátok mit szeretnének, sokkal kényelmesebb a hibái ellenére is a remot gépekkel dolgozni, megbízhatóbbak is. Elég, ha csak megnézed, idén mennyi fekvemaradás volt, amióta ezek dolgoznak, és mennyi előtte.
Ma láttam a déliben a 974-est, vagy nem tudom most mi a száma a 2323-assal. Az fordult 9701-re. Most tartották a fordát, mert tegnap fótóztam 9704-esen.
Közre játszik 1-2 dolog... Pl. a régi gépek magas zajszintje amit a Pöstiek nem bírnak, de a Parton nyaralók szerint is nagyon zavaró... (ÉPvek óta megy a panaszkodás...) Remot gépek talán 1 fokkal megbízhatóbbak mint a classikok, van rajtuk kondi így talán az MV.-nek aki vezet is elviselhető a szolgálat, és nem a melegre kell koncentrálnia ilyenkor nyáron amikor +ban egy üdülőövezetben rentgetek utas van, átjáró meg stb... Meg a 7-8-9 kocsis vonatokat nem vitetném classik géppel... Eljárt felettük az idő és úgy néz ki, hogy 2010-től vége a nosztalgikus classikcsörgős, szergejes kanyaroknak... :( Persze akadnak kivételek. :)
Megesik. Sokszor a sok utas meg biciklisek miatt jön össze sok késés. Megállónként vagy minden második megálláskor +1 perc az a végére elég jelentős késéssé összegződhet.
A 16906 viszont egész Gárdonyig pontos volt,ott ácsorogtunk 22 percet,majd Kelenföldtől 10 perc késésünk volt,egész Ceglédig. Szép nagy tömeg volt...Zánkán már nem volt ülőhely,felszállt egy 100-150 fős csoport,természetesen kocsifoglalás nélkül.
Tegnap szvsz a 12978 gépe (M41 2321) bedöglött. Előfogat mozdonyként a 2327-es továbbította néhány perc híján 1 órás késéssel. 19701-esnek is megvolt a szokásos 25 perc késése.
Köszi. Mehetnénk busszal is,ami gyorsabb lenne,de szeretném végre kipróbálni az északi parti vonalat:-) A dízeles vonalak a gyengéim...És erre ráadásul még a táj is festői sok helyen:D
Ez szerintem változó és erősen függ az időtől is. Ha mész akkor úgyis ezzel mész (mint írtad) és nem hiszem hogy az alapján döntesz , hogy mennyien várhatóak (én nem tenném).
Csak érdeklődni szeretnék tőletek, mivel ti gondolom sűrűbben utaztok ezen a vonalon mint én: vasárnap vagy hétfőn mennénk az északi partról Szolnokra. Amit kinéztünk, a 10:06-os és a 11:38-as (azon át se kell szállni). Mit kell tudni a 2 vonatról?
Melyiket ajánljátok, ahol várhatóan kevesebb az utas, nem késik, és esetleg fülkés kocsik is vannak benne? És melyik nap célszerűbb utazni a kettő közül? Bocsi hogy infót kérek, de elvileg ezért (is) van a fórum, ugye... Nagyon köszi a segítséget!
Hát azért ez elég gáz... (Mármint, hogy csak Almádiban és Füreden lehet ÜCS-vel fizetni).
Nem szeretem azt, amikor kihirdetik, hogy van valamire lehetőség (és hogy milyen nagylelkű a Start) és gyakorlatilag meg nem működik vagy csak erősen korlátozva.
Köszi a kimerítő választ! Olyan magabiztosnak tűntél az írásaidban, ezért gondoltam, hogy ebben is legalább annyira tájékozott vagy! Én kérek elnézést érte. Hali
Üdv mindenkinek! Kis segítséget kérek! Melyek azok a vonatok amelyeket DESIRO-k csinálnak a Balaton parton? Aki tudja kérem írja meg! Kipróbálnám milyen rajta utazni!:-) köszi
Szerintem jármű van hozzá, a pálya vélhetőleg sok helyen nem járható de szerintem ha kipengeted a járhatóvá tétel költségeit akkor a dolog menne! Meg meg kell várrni valamilyen fagyos telet!
A kényelem érzet nem csak éppen az ülésen múlik, a továbbiak is fontosak! Egyebekben bármennyire is kritizálják egyesek ez bizony akkor is közkedvelt jármű! Ha meg tudtok jobbat írjátok le!
"Aki azt írja, hogy a Desiro fúj de csúnya, fúj de szar és fúj de kényelmetlen, annak általában azzal van baja, hogy a 29-esen is közlekednek a Dezsők."
Nekem a 2-es vonalon sem tetszenek a Desirok ott is csúnyának találtam őket, sőt kényelmetlennek... :) Ez van... Tudod hol nem lenne kényelmetlen? Székesfehérvár és Pusztaszabolcs között ahol 35 p a mentidő... Pl...
Aki azt írja, hogy a Desiro fúj de csúnya, fúj de szar és fúj de kényelmetlen, annak általában azzal van baja, hogy a 29-esen is közlekednek a Dezsők. Ez amolyan ellenlobbi. Próbálják rossz fényben beállítani ezeket a járműveket, merészen még a Bz-vel szemben is állítják. De hát szerencsére az utasok másként vélekednek. És hát ők szavaznak a pénztárnál.
Jogos, nekem egy Kecskemét-Lakitelek-Szolnok vonaton Tiszakécskétől csak feszengtem a kemény Usgyi üléseken, a Dezsővel meg a Hülyeség IC-el körbeutaztam Kelet-Magyarországon, még sem volt kényelmetlen.
Százszor inkább egy Desiro,mint egy Uzsgyi vonat.Utazzatok végig egy Dombóvár-Kecskemét távot.Na az a kész katasztrófa a kőkemény ülésekkel,nem a desiró!
"Lehet szeretni lehet utálni de véleményem szerint ez nem ebbe a topic-ba való,a 6342-esek gondjait,bajait, szeretetét,utálatát a saját topicjában kéne bemutatni,"
Pontosan!Partalanná vált a vita!Hiába van ide ezerszer leírva,hogy fapados,kénylemetlen mellékvonali jármű(ami igaz és az is,hogy iitt sokan ne szeretik),attól még többen választják pontosan azért amit Wsz olvtárs leírt.(alacsonypadló,légkondi,valamivel tisztább környezet,és a megjelenése miatt is) 2006-ban igenis sokan jöttek csak azért jöttek a személyvonattal mert Desiro volt,olyan családdal is találkoztam akik csak azért jöttek le Veszprémből Alsóőrsre kocsival mert hallották,hogy milyen új vonat közlekedik erre és lejöttek Tapolcára,majd vissza Alsóőrsre.4 éve dolgozom nyaranta többet őszi menetrendben kevesebbet Desiro-val.A mai napig bekopognak a vezetőállásra és megkérdezik,hogy melyik vonatokon közlekedik még ilyen vonat.Pedig nem mindíg 100%-os járművel sikerül kiállni a vonatra(légkondi,Wc,stb.)Ezért kéne eljutni odáig,hogyha valamilyen hiányosság van akkor nem kell kihozni a gépészeti telephelyről és kész.(erre úgyis kitalálnának vmit vezetőink,pl. nincs rá pénz). Egy szó mint száz!Lehet szeretni lehet utálni de véleményem szerint ez nem ebbe a topic-ba való,a 6342-esek gondjait,bajait, szeretetét,utálatát a saját topicjában kéne bemutatni,de lehet ott sem néznék jó szemmel. Indítványozom,hogy nyissunk egy Dulifuli topicot!:-))Ott lehetne mindent szidni,lehetne vitázni!:)
Urak! Véleményem szerint partalanná vált a vita Desiro ügyben. Tudomásul kell vennie minden hozzászólónak, hogy van aki kedveli ezeket a járműveket és kiáll mellettük és természetesen van olyan is, aki valamiért nem bírja a Desirokat.
Mindenki egyetért abban szerintem, hogy a Desiro mellékvonali jármű és, hogy a hazai karbantartási színvonal nagyon alacsony. De ezen vitatkozni szerintem felesleges, főleg hülyézni az utasokat meg másokat itt a topicban.
Volt vezetőváltás a MÁV-nál csak idő kérdése és biztosan lesz "tisztogatás" a Start-nál is. Szóval lehet, hogy már későn keressük a felelősöket bármilyen ügyben is.
Nálunk az utas: paraszt, elszállítandó súlyos teher, szerencsétlenek hülyék gyülekezete, ez is mit akar itt a vonaton kategóriába tartozik. Nyűg az utas. Nem tűnt fel? Látom nem és nem is érted.
Alakul ez! Ezek szerint az utasok szerinted "parasztok"! Na, látod ezek a vélemények kellenek a fórumba! Azt, hogy itt néhányan csak gyalázkodni tudják a másikat az már nem újdonság de, hogy a szolgáltatást igénybe vevőket is azért az nem semmi! Egyebként nálunk szólás szabadság van ez is egy vélemény, más kérdés, hogy milyen!
Mert a desiro nem fapados? Na ne röhögtesd már ki magadat! Azok az ülések marhán nem kényelmesek, csak olcsók aztán utazzon azon a paraszt, de nem 2-3 órát egy folyamban.
Nem kötelező mindenkinek örömködni! De a tények azért tények mint korábban meg lett írva! Egyebekben 30 éve a Bz-ket is ostorozták nagyban! Az utaztatás során azért az utasok véleménye is fontos lehet nem mindenki fog fapadosban utazni mert az milyen egészséges!
Mint írtam adott beíróktól idéztem mikor hasonló ügyekben kifejeztem nem tetszésemet! Minden esetre akik adott esetben eldöntik ezeket a megoldásokat azokat kellene hasonló szituációkba betenni aztán lenne idejük gondolkodni!
Az emberek írkálnak ez olvasható más fórumokon meg a válaszok is! A legújabb ötlet az IC pótjegy visszaváltása igénylőlapon, átutalással! Ne tudd meg mit mondanak erre!
Írkálj a startnak 712378 levelet és hátha annyira az agyukra mész, hogy még valami jó sül ki belőle. Pl. a dolgozók tudnak mindent, szép tiszta a vonat... De amíg 1 ember írogat mert a többi egyetlen ROSSZ utazás után inkább lemond a vonatról addig felejtsd el, hogy váltpzni fog valami.
Ha most néhány beirót idéznék: Ez nem panasz iroda! Irjál a Máv-Startnak panasz levelet! Csak azért sem mondjuk meg, hogy ezért ki a felelős! Hány hasonló eset van, hogy példát mondjak sok helyen nem ismerik a Startklub kártyát, Balaton mixet az első hetekben, stb, stb!
Te biztosan nem! De sokan mások igen, különösen az Sv-Tp viszonylatban, a jegyvizsgálókat is kérdeztem nem egyszer a tapasztalatokról. De hát az utasok már ilyenek többre értékelik a Desirot mint a Bo-t még ha sokan meg is magyaráznák nekik, hogy ez egy nagy . . . . !
Üdvözlet Mindenkinek! A héten a Balatonnál nyaraltam, és szeretném megosztani Veletek kellemes és igen kellemetlen tapasztalataimat. Gyönyörű időt (20 fok levegő, víz 19) fogtunk ki, ami semmi másra nem alkalmas, mint, hogy vonattal utazzunk Badacsonyba, sétáljunk, esetleg bort kóstolgassunk. Az egész napot erre szántuk, autóval gyorsan átszáguldottunk Akarattyára (ugyanis Balatonvilágoson volt a szállásunk). A hazai üzletlánc parkolójában letámasztottuk a lovat, irány a megálló, és a két jegy vásárlása, majd a pofára esés. 265_Szergej barátom kinyomozta, hogy az Akarattyán 10.14-kor menetrend szerint Tapolcára közlekedő gyorsvonat vonógépe a 330-as Szergej lesz. Szóval mi ezért nem tartottunk a többikkel kocsival Fonyódra, majd onnan át hajóval Badacsony (ez volt az eredeti terv, de a Szergej az Szergej). A kedves hölgy a jegypénztárban kiállította a menetjegyeket, majd a tollat tőle elkérvén aláírtam az Üdülési Csekket. Ekkor jött a pofára esés, ugyanis közölte, hogy nem fizethetek ÜCS-kel. Kérdem miért? Csak az állomásokon lehet fizetni ezzel. Fejvakarás, rövid jövőkép elképzelés. Pénzzel fizetni nem kívántam (4000 Ft lett volna a jegy oda vissza), nosza ugrás vissza a kocsiba és irány Kenese. Végtére is csak az alagút és az ideiglenes híd marad ki, de sebaj, majd jut még elég a Balcsiból, kárpótol mindenért. Bevettük Kenese állomást, itt már rutinosan a jegypénztárban rákérdeztem az ÜCS-re. Itt is pofára estem, ugyanis nem csak az állomásokon, hanem csak Almádiban, ill. Füreden lehet ÜCS-kel fizetni. A pumpa itt már igencsak felment bennem, pedig nem is ültem a wc mellé, de az itt dolgozó két hölgy kedvessége a dühömet csillapította. Le a kalappal a kedvességük előtt, majd kérdeztem, hogy mit lehetne tenni az adott szituációban. Javasolták az Almádiig történő autózást, és az ottani vonatra szállást, ugyanis a vonat 30 percet késik, és ha panasszal kívánnék élni, akkor azt a panaszkönyvbe megtehetem. Megtettem. Ugyanis a <a href="http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14bc472b332e9f" target="_blank">következőket</a> olvastam.
A lényeget kiemelem: "A Balaton Mix jegyek valamennyi vasúti jegypénztárral rendelkező Balaton-parti településen, illetve országszerte az összes gépesített MÁV-START jegypénztárban megválthatók . ... Balaton Mix jegyét pénztárainkban Üdülési Csekkel is fizetheti." Eredetileg ezt akartunk venni, de időbeli csúszás miatt maradtunk a hagyományos jegynél. Ezekből a mondatokból nekem az jött le, hogy ha a Balaton Mix jegyet kifizethetem ÜCS-kel, akkor a sima jegyet is. Szóval a Balaton Mixet sem lehet fizetni ÜCS-kel. Magyarul a MÁV-Start átveri az utasokat a hirdetményeiben. Majd csodálkoznak hogy miért nincs utas.
Végül is Almádiig elmentünk kocsival, majd 3300 Ft-ért megvettük a két jegyet, és a fél óra késéssel megérkező vonatra felszálltunk. Ha kiszámolom, hogy kb 110 km-t vonatoztunk oda-vissza, akkor a jegy ára bőven elég lett volna a benzinköltségre. De a vonatozás volt a lényeg, csak nagyon bosszantott, hogy a fél Balatont be kell autózni azért, hogy vonatozhassak. Tudom, jön majd az, ha vonatozni akarok, akkor pénzért is vehettem volna jegyet. DE, nem azért igényeltem ÜCS-et, hogy pénzért fizessek. Az út jól sikerült, bort is kóstoltunk, és Szergejes vonattal is utaztam. Ilyet legutóbb 2003 nyarán tettem, de akkor a vonógép a 260-as őserő volt. A nagy utazás előtt 2 nappal ellátogattunk az alagúthoz és a löszfalhoz is. Jöjjön néhány kép:
Persze lehetne csinálni alacsony padlós Bhv-ét is, lehetne az össze Bz-:ét légkondival felszerelni, mindent lehet csak a meglevő értékekre kellene vigyázni első sorban! A gyorsban alkalmazásban van realítás mint a bajai vagy éppen a Győr-Pécs viszonylatban lehetne. Őseink sok mindent megoldottak pl a babakocsi felrakást segítséggel de megoldották, hogy legyen ülés a gőzmozdonyon mert, hogy elötte nem volt de ezen újítás ellen sokan tiltakoztak anno de azért bevált!
A légkondi, ilyesmi egy felújítási programon belül beépíthető a meglévő személykocsikba. Mivel a váz, és alváz örök életű, érdemes lenne kihasználni, más országokban meg is teszik. A dunakeszi járműjavító ismét külföldi személykocsikat újít fel. (A csíkos Bhv-t most nem említem, mert az egy félbehagyott valami, hiába lenne jópofa). Mindemellett új kocsikra is szükség van, pl. emeletesekre is. Ezektől sokkal jobban el lennének ájulva... A desiro-kat mellékvonalakra kéne áttenni, és több (fűtési kábellel ellátott) remot szergej kellett volna, és herkules vásárlás, emellett pedig a fentiek.
A babakocsi a többi kocsira is segítséggel felrakható, elődeink is mindig megoldották, pedig akkor még nem voltak ilyen könnyen emelhető babakocsik.
A bicikliszállítás desiro-n?? Na ne nevettess! Semmi rögzítési lehetőség, ráadásul max 2-3 kerékpár fér el!
Aki gyorsnak, és főleg IC-nek engedi ezt a sz*rt, még jó állapotban is, lenne pár ötletem a továbbiakra.
Példának, másoktól. 1: Német vasút (belsőről sajnos nincs). 2: Lengyel
3.-... Nálunk is akad azért példa, bár több ilyennek kéne lenni, és megőrizni az állagukat.
Szegény Dezsők mennyi kritikát kapnak nem is értem bezzek pár éve mekkora szám volt mikor megjelentek itt az északi parton mindenki el volt ájulva. Bár lehet a csörgőknél nem jobb,de egy Bz-nél mindenképpen komfortosabb. Pedig előbb utóbb ilyenek fognak itt is járni gondolom mert hát a mai személykocsik átlagéletkora már bőven 30év feletti örökké nem mehetnek azok sem. Apropó Csörgő! A classicok nagyon eltüntek a Balaton mellől mi az oka??? Már hiányzik az a jó dübörgős hangjuk. Tud valaki valamit?
Na itt van a kutya elásva,karbantartás stb.meg kell nézni az 5341-eseket a gyártó cég tartja karban(szerencsére) és nemigen van gond velük,de az 5342=a Dezsővel.
Ha már próbáltál babakocsival Bo-ra szállni akkor sok sikert hozzá! Az utas bizony a Desiron fog menni mert fel tudja könnyen tenni, szintén a biciklit is! A légkondit kihagytad mint utas csalogatót, meg ha fővonalakon is sokan inkább busszal járnak az mégis csak egyrészt ennek tudható be. Az üzemeltetési hiányosságokért pedig a kollegákat kérd számon!
A kérdés ez alapján csak ne legyen eldöntve... Ha a vonat pontos, és viszonylag gyors, időben a célállomáson van, nem koszos, akkor lesznek megelégedve. Mivel nem PVC-vel borított ülések vannak benne, érthető. Habár amilyen Bo/Ao kocsikon utaztam, egész tiszták voltak.
De ha a személykocsikra kicsit többet költenének, messze színvonalasabb járműveket lehetne csinálni, és ez a f*s, kicsi, műanyag sz*r elbújhatna mögöttük.
Az utasok meg nem értenek hozzá... Látszik, hogy Te sem. Ha fel lennének világosítva, hogy "melyik a tágasabb, kényelmesebb, több ülőhellyel rendelkező?", akkor meg-megfordulnának a dolgok.
De a desiro-n kerékpár sem szállítható, vagy csak jelképesen, és nevetségesen megoldva.
Amúgy legutóbb nem dicsérték annyira, amikor langyos, bűzös levegő keringett, és az ablakok be voltak szegezve... Az WC-ajtó meg az utastérbe nyílik, a rázkódástól néha önálló életre kelve... Ez a 2-es vonalon midnennapos, és megszokott. Előkerül ott is a "régi vonat, ami kényelmesebb volt". Élvezzed csak.
Nem tudjátok, mi megy a 2-es vonalon velük?! Ha rajtam múlna, eltakarodna mind a Balaton környékről. Kényelmetlen, szűkös, büdös, zajos! Ennyi!
Inkább 10x ülök le egy pl. Bo kocsiba. Ott legalább lehet normális levegőt is kapni. Mielőbb személykocsi tenderre van szükség, és ezeket a vackokat meg elfelejteni, takarodjanak a nyugdíjba készülő MD-k helyére, ahová valók!
Persze, panaszkodnak is néha, aztán kapnak egy semmit mondó levelet, aztán harmadnap megint légkondi nélküli Desiron utaznak akkor meg azt mondják, hogy ennyit ér a "panaszkodás"! Ez nem az utasokon múlna elsősorban hanem mindenkin aki az utaztatásban részt vesz! Csak, hogy az égvilágon semmi következménye nincs ha adott beosztottak hibásak ezen problémákban mint legszebb esetek a mozdony nélkül hagyott légkondis szerelvény!
teleszart WC, víz nélkül, rossz klíma és még lehetne sorolni."
---------------------
Ismereteim szerint vagy egy felsorolás miszerint milyen események megtörténte esetén szolgálatképtelen egy mozdony vagy egy motorvonat.
ameddig a személyzet MÉG IS inkább elviszi a vonatot, ha szolgálatképtelen (de megy) a mozdony vagy motorvonat akkkor cinkos.
Innen kezdve viszont ne panaszkodjon.
Változás csak akkor lesz ha a papíron szolgálatképtelen mozdonnyal, motorvonattal nem indulnak el.
Elmarad 4 vonat vasárnap délután az északi parton?
Maradjon el.
Balhé lesz belőle?
Igen, legyen balhé.
ameddig majd a végeken szolgálók úgy is megoldják valahogy elv alapján vezetnek a vezetők, és a végrehajtók tényleg megoldják, addig változás sem lesz.
Ember! A mozdonyvezetőnek az a dolga hogy az üzemnaplóba beleírja az észlelt hibákat és eseménylapot írjon ha kell a tapasztalt dolgokról.ENNYI ÉS NEM TÖBB! Intézkedni a felettesei jogosultak.
Eredetileg nem telesz.rva, víz és klíma nélkül tervezték. De ez bármely vonatra igaz lehet, akár a Railjetre is. Néhány hónapja pl. a Railjeten Győr-Bp viszonylatba utaztam: a wc telehányva, a padló ragadt az italtól, üvegek és dobozok szanaszét mindenfelé. De mivel nem ez jellemző a szerelvényre, nem erről panaszkodok itt (a szerelvény akkori állapotaért pedig egy valószínűleg jókedéjű német vagy osztrák csoport tehetett, nem pedig maga a tervező és a gyártó). Az esztergomi oldalon eddigi tapasztalataim szerint klimatizáltan és higiénikus mosdóval szokott közlekedni Desiró.
Ez azrán a válasz! Kezdődk újra a "csak azért sem mondom meg" történet? De ha nem mondom meg mert nem "publikus" akkor miért nem ütöm a vasat illetékes helyen, hogy megint jól kitoltak az utasokkal?
Az ügyeletes Desiro szidalmazás! Meg a szokásos kérdés hajszál pontosan ezek a hiányosságok kin múlnak? Azoknak reklamáljad, bizonyára pontosan tudod hol kellene keresni a felelősöket!
Vettük észre. A 9720 első nekifutásra a peron végéig jutott, aztán félóra helybetopi. Arról nem beszélve, hogy olyan állapotban küldték le őket, hogy az embertelen (teleszart WC, víz nélkül, rossz klíma és még lehetne sorolni). De ha nektek ez kell...
Látok itt még érdekes dolgojkat...reggel a 9719 személy Révfülöpön állt 65 percet...vajon mi történhetett vele? A 1975 is másfél óra késéssel indult Tapolcáról,gyakorlatilag a záhonyi helyett... A záhonyit inkább a Pesten túl utazók használják vagy csak "1-2 megállós utasok"?
a szerelvénye a 970 sz. gyorsból fordul, aminek ma a mozdonya megadta magát Zánka környékén, s a segélygéppel közel 1,5 óra késéssel ért be Tapolcára...
nem tudjátok miért indult a záhonyi gyors 40p késéssel Tapolcáról? Kicsit aggódom,mert 1 hét múlva ezzel megyünk majd haza Nyíregyházára.Rendszeres késő? Azt esetleg meg tudná valaki mondani-egy Milkáért:)-hogy az északi parton felszállók közül sokan szoktak lenni,akik nem Pestig, hanem Debrecenig,Záhonyig mennek???és hogy akad e fülkés,vagy csak halbi kocsik-e?
Ha minősíteni akarsz akkor a saját topicban tedd mivel ott nem vákaszolhatok rá,így bátran szövegelhetsz, válasz nélkűl! Itt meg nem akarom újra idézni adott témalörbeni gyalázatos hozzáállásodat topic gazda létedre!
Üdv! Érdeklődnék, hogy a vonalon van e még vágányzár vagy már minden vonat végigmegy? És a 19607-es vonat milyen kocsikból van kiállítva? És az a vonat Pusztaszabolcs felé megy? Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Nem kevés kollegád világosan megírta, hogy tőlük semmit nem fogok megtudni! Vagyis tudják a választ de mivel az érdeklődő ugye bár csak hülye lehet így a válasz az, hogy csak azért se mondjuk meg! Azért talán egyszer valaki felfogja a korábban írt érveket és szolgáltatóhoz illő módon válaszol!
Kimerítő pontos válasz! Azért talán tőbbre is futhatta volna! Úgy mégis mikor szálltok le a magas lóról? Ti az adó fizetők pénzéből éltek és nem a szolgáltatás meg termelt értékéből! Ennek folytán talán lehetne a szolgáltatást igénybe vevőket és nem vevőket korrekten tájékoztatni és sokadszorra leírva nem HÜLYÉNEK NÉZNI!
"Az, hogy nem való gyorsnak ez már korábban többször is meg lett írva többek által is! Egyebekben jól elmentél az írás másik részén, hogy a légkondis anomáliákért melyik szakszolgálat a felelős? MEG, HOGY EGYES MOZDONYVEZETŐ KOLLEGÁK AZON DICSEKVÉSÉN, HOGY EZT ÚGY SE MONDJÁK MEG SOHA! ! ! LAIKUSNAK!"
Ha folytatni akarod a hülyének nézést akkor inkább azt írd meg! Pontosan tudod adott szituációban ezért pontosan ki a felelős! Ha talán még nem tudjátok Ti szolgáltatók vagytok és ha szolgáltatásért fizetők ezt nem kapják meg akkor nem a lerázás lenne a válasz! Ezt már korábban is megírtam de a jelek szerint egyesek még mindig ott tartanak, hogy az utas örüljön ha egyáltalán felszállhat ha meg valamit nem kap meg az előre! kifizetett szolgáltatásért akkor meg jobb ha nem szól semmit! Gratulálok! Igazi utas barát hozzállás! Ezért mennek inkább a légkondis busszal!
Egyebekben jól elmentél az írás másik részén, hogy a légkondis anomáliákért melyik szakszolgálat a felelős?
Olvasni luxus? Megmondtuk hogy ezért a jármű üzemeltetője a felelős, a Start. De mintha a falnak mondanánk csak hajtogatod a magadét, de csak kiabálsz, fel nem fogod...
Itt a Desiro általános szidalmazása volt! Az, hogy nem való gyorsnak ez már korábban többször is meg lett írva többek által is! Egyebekben jól elmentél az írás másik részén, hogy a légkondis anomáliákért melyik szakszolgálat a felelős? MEG, HOGY EGYES MOZDONYVEZETŐ KOLLEGÁK AZON DICSEKVÉSÉN, HOGY EZT ÚGY SE MONDJÁK MEG SOHA! ! ! LAIKUSNAK! ERRE IRJÁL VALAMIT HA LEHETNE! ! !
Ezt a Desiro szidalmazást már elsütötted néhányszor, talán ha Te a nick névből itélve mozdonyvezető vagy akkor nem ká örömködni kellene hanem az általad is ismert helyeken reklamálni a szolgáltatás hiányosságai miatt! Mert a laikusok elöl el vannak titkolva! ! ! az ezen eseteket generáló szolgálati ágak beosztásai!
Múlt héten lefelé 19722-essel mentem, 971-essel volt szerencsém hazajönni.
A desiron először is nem ment a légkondi, fullasztó volt erősen. Az üléstől szétment a hátam. Az állandóan magától kinyíló Wc-ajtó miatt furcsa szagok keringtek az utastérben, az ablakok zárva voltak. A kapacitás arra az adott járatra elég volt akkor, de munkanapról beszélek, hétvégén nem tudom. Mindenesetre utoljára választottam ezt így.
Visszafelé a jó öreg gyorsvonati kocsik, kifogtam egy frissebb Bo-t, tiszta volt még, és kulturált. Az az ülés inkább mondható kényelmesnek, és noha nem volt, csak menetszél általi hűtés, inkább 1000X ezek a kocsik, mint 1x a desiro.
Részvétem a téli desiro-s gyorsok miatt. Őszintén.
Nem gázoltál bele, nem erről van szó. Én elismerem, hogy a "PV" rövidítést nem értem, illetve félreértem. Ugyanakkor a topic létrehozásakor megfogadtam, hogy senkitől és senki irányába nem tűröm el a személyeskedő, pláne lehülyéző hozzászólásokat. Eddig ez a topic mentes volt ettől de tudtam, hogy csak idő kérdése és ide is betéved egy-kettő. Örülök ha maradsz, de ha nem változik a stílus tényleg jobb, ha mész.
Hogy, megnyugodjál "nem fáj" hanem a hozzáállásod az OFF-olásnak nevezett témakörrő! Neked mint topic gazdának talán más álláspontot kellene képviselni! Egyebekben aki ide beírogat nem biztos oly annyira laikus mint ott a 30a-an gondolják néhányan, jót lehet derülni a laikusnak szánt "egyszerű" írásokon.
Látom fáj, hogy megkrételek fejezd be egy másik topik szét OFFolását, ezért elkezded itt is??? Nem vagy kitiltva onnan... Ettől függetlenül írhatsz oda. De te inkább engem csesztetsz egy olyan topikban aminek megint nem ez a témája. Szóval ha itt is megkér a topikgazda, hogy távozz, akkor ne lepődj meg. :))) Persze ha 29-es vonallal kapcsolatban van észrevételed szívesen várjuk!
Ó! Ó! Ó! Lankad az emlékezet? Éppen Te írtad, hogy kívül tágasabb! Az, hogy mi a hülyeség nyilván szubjektív megitélés de Te símán elmentél az idézett mondattal egyetértők mellett! Egy szavad nem volt arra, hogy azért ezek a megnyivánulások nem helyesek!
"kihelyezve" Talán ekkora bakit nem kellene elkövetni! Ha már arra van energia, hogy fórumból kizárni valakit mert felháborodik azon, hogy egyesek a közlekedő társak halálát kivánják!
M41 2305: Szombaton: hajnalban 3 egység szerelvénymenetben Pilisvörösvárról Székesfehérvárig Persze-persze. És hogy kerül szombaton hajnalban Pilisvörösvárra a Desiró?!
"Ha jól tudom az oldal szvör alapján készül, de néha lehet eltérést tapasztalni csomószor láttam Bko helyett Bo kocsikat, magyarán ne vedd készpénznek az oldalt."
1. Azért van Bo is szerepeltetve, mert bizony sokszor előfordul Bo kocsi is.
2. Készpénznek veheti az oldalt, hiszen az bőven kiderül belőle pl., hogy melyik vonat Bz, Desiro, vagy hagyományos szerelvény.
De július 31-én változik a SzVÖR de az megjelenik majd a vonatosszeallitas.hu-n is.
Szombaton: hajnalban 3 egység szerelvénymenetben Pilisvörösvárról Székesfehérvárig majd onnan: 9720, majd 1 egység: 9725-9718-9731 A két egység ami lent maradt Tapolcán este fel: 19711
Vasárnap: mindhárom egység: 9720-19711, majd Bp-Pilisvörösvár szerelvénymenet
Classik nincs... :( Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar eljön ez az idő amikor már nehéz itt Classikot elkapni... :/ Első héten volt amikor még vágányzár volt amúgy semmi... :( 19702-17923 M62-3xx-al megy. Kb. ennyi lehet az érdekes. :)) Ha döglik valami akkor esélyes lehet classik gép, bár szerintem akkor is inkább előkerítenek egy M62-3xx-ast.
Sziasztok. Megyek pár napra Fűzfőre. Van valami érdekes szerelvény, amit érdemes fotózni? :-) Szergejes menet, esetleg régi festésű Csörgős vonat, classic?
Mászás volt. Az egykori kép megismétlése lett volna a cél (Hörgővel), de azóta eltelt egy kis idő és jól benőtte minden... :/ 11 év sok idő... :) nohab.hu-ról egy link: http://nohab.hu/020-38big.jpg Remek felvétel! :);)
Ha jól tudom az oldal szvör alapján készül, de néha lehet eltérést tapasztalni csomószor láttam Bko helyett Bo kocsikat, magyarán ne vedd készpénznek az oldalt.
Az egyébként nagyszerű vonatosszeallitas.hu oldal adatai mennyire naprakészek?
Összeállítottam magamnak egy táblázatot, amiben a vonatok révfülöpi indulásai szerepelnek (oda megyek majd nyaralni) és hogy az adott vonat milyen típus, hogy tudjam, mikor mit lehet fotózni ;) És pl. meglepve tapasztaltam, hogy ha hihetek a vonatosszeallitas.hu-nak, akkor 6:35 és 21:53 között nem jár Révfülöpön Desiro :O
Azonkívül szeretném megkérdezni, hogy a 9740 Bz-e?
M61-020 tapolcai személyvonatokkal Balatonakali-Dörgicsén, illetve Balatonfüreden. Közben M41-2212 halad át Fövenyesen a 974 sz. gyorsvonattal (Ovidius szerelvénye)Vonatok 2000-ből
2010.07.17. "Nem volt vasúti közlekedés Balatonalmádi és Balatonfűzfő között, mert a vonat elgázolt egy embert ezen a szakaszon tájékoztatott a Mávinform sajtóügyeletese.
Miklós Éva hozzátette: az eddigi vizsgálatok szerint a jármű egy holttesten haladt át. A rendőrségi vizsgálat idejére, reggel 7 óráig nem jártak a vonatok ezen a szakaszon, ám pótlóbuszokat sem állított forgalomba a vasúttársaság."
6:12-kor (60 perc ácsorgás után) eljöttünk a 9710-essel Fűzfőről miután a gázoló Bz-vel megvolt a kereszt. Ezen kívül még a 9719-et verte el az eset azzal Almádiban keresztezett a 9710. Szóval durván 6-tól már ment a forgalom....
Gondolom azért mert a Záhony-Tapolca ütemes a 100a-n, és az alap is csak 2. osztállyal megy, ami akkor jár, ha nncs nyári menetrend.,míg a Tapolca-Záhony ütemfeletti.
7 kocsi, ebből egy BDbh, egy A, és öt B. Menetrend szerint csak 2. osztály, tehát az A kocsiba is be lehet ülni. Ebben múltkor volt hely, az emberek nem mertek beülni :)
Biztos, hogy lesz rajta utas, főleg ha kifogsz egy jó kis csoportot, helyfoglalással. De érdekes, szép út, ha Nyíregyen szállsz fel, biztos lesz helyed.
Nem is téma, hogy egyik (1973?) gyors ma ütközött egy autóval a 44-esen? 2 páros nem tudom emiatt-e , de csúnyán elcsúsztott. Bár az első alapból a 30a-n megy.
Ahogy a déli parton már érdeklődtem,szeretném megkérdezni,hogy az északi parton milyen a kihasználtsága a Tapolca-Záhony vonatnak? Jövő vasárnapra terveztem erre a részre egy túrát.Mennyien szoktak lenni általában Pest irányába és mennyi kocsiból áll a vonat?
OFF Pontosítok. Dezső miatt se jönne el ide. 2-es vonal és ennyi. Ott van minden és az neki Magyarország. Többet nem mondok mert megint perrel fenyeget. On
Badacsony mh után az ívben Tapolca fele ahol nincsenek házak egy rövid szakaszon a sínek mellet, valahogy a hegyet belelehet venni a képbe, hogy a vonat is bent legyen úgy ahogy?
Ajaj, de még mennyire. Sok-sok végkielégítés meg amiről nem tud az ember, miket mostak, mosnak ki az állami kasszából. Ha csak a politika által ellopott pénzt tennénk egy bankszámlára, nos azzal valószínűleg az egész hazai felszíni közlekedést látványosan lehetne korszerűsíteni. Ehelyett ez a pénz luxusautókban, ofsore-cégekben és nyaralókban van.
Ez igen érdekes lehetett, csak a vonatszemélyzetet és az utasokat sajnálom. Gondolom a helyszíni vizsgálat eltartott pár emberöltőt.
Sajnos igen nagy a 'Jóisten állatkertje, s alacsony a kerítése. Ennél már csak az lehetett szebb eset, amikor az elgázolt autós felelősségre vonta a mozdonyvezetőt a jobbkézszabály be nem tartásáért. (Tán Bárdos Imre erről bővebben is tudna mesélni.)
Én csak egyen csodálkozok. Ha jól értettem a híreket, ezentúl a "B" kat. (úrvezetői) jogsi letételéhez megkövetelik a nyolc általános elvégzését.
Lehet, hogy rosszul tudom, de ezt már 30 évvel ezelőtt is megkövetelték!?
Emlékezzünk csak az egyik Moldova riportkönyvre. Ebben van az a részlet, amikor Tonhauser örnagy figyelmezteti az egyik (legalább) potenciális bűnelkövetőt: - Ne óberkodj Dezső, mert utána nézünk a nyolc általánosodnak és ugrik a jogsid!
Szombaton hajnalban 3 egység szerelvénymenetben Székesfehérvárig majd onnan: 9720, majd 1 egység: 9725-9718-9731 A két egység ami lent maradt Tapolcán este fel: 19711
vasárnap mindhárom csak: 9720-19711 majd Bp-Pilisvörösvár szerelvénymenet
Személyszerint ha rajtam múlna, akkor a Bhv, By, Bko, Bo, Ao, stb... kocsik most olyan színvonalúak lennének, hogy a desiro, flirt, és az egyéb műanyag ipari hulladékok elbújhatnának mögöttük.
Almádi páratlan váltókörzetében egy autó közel parkolt a sínekhez,és a bejáró Desiró előtt kinyitotta a hátsó ajtaját.Az autó ajtaja összegyűrődött,a Desiró karcolásokkal megúszta.
De már sokszor mondtam, hogy ennek az az oka, hogy a Start nem gondolkozik személykocsikban.... Azaz lehetne a jelenlegi kocsikból szuper járműveket csinálni. Van mozdony, kocsi, tehát eszközpark (csak mindez ész, és akarat nélkül).
Személyszerint ha rajtam múlna, akkor a Bhv, By, Bko, Bo, Ao, stb... kocsik most olyan színvonalúak lennének, hogy a desiro, flirt, és az egyéb műanyag ipari hulladékok elbújhatnának mögöttük.
Így csíkos Bhv pedig egy félbehagyott valami. A forgóváz kritikán aluli, s légkondi beépítése pedig elmaradt valahol. Helyette van a féktuskóporral eltömődött légkeringető...
És ehhez jön, hogy némelyiken még az utasvészhívó is rossz. Aztán ha valaki rosszul lesz, vagy bármi más gond van, és a jv épp nincs abban az egységben, akkor ki lesz a felelős? Nagyon bátor emberek ülnek az íróasztalok mögött a Startnál... Ha baj van akkor meg a vonatszemélyzete csesztetik.
Utaztam Desiron klíma nélkül, katlanok katlanja, ez jogos, csak, hogy így indult az indító állomásról vagyis tudtak róla, hogy nem megy benne a légkondi!!! Mégis elküldték! Azt mondja a kalauz Nyugati-Aq között, hogy ki van adva, hogy a légkondi nélküli Desirot is el kell küldeni 50 fokos melegben! Na, ezért ki a felelős? Meg a többször írt mozdony nélkül hagyott légkondis szerelvényért? Ha valaki tudja a választ írja meg, hadd tudjuk ki ma bűnbak a szenvedésért! Persze a jegyárát nem térítik meg a hiányos szolgáltatásért!
De nem is Fehérvár és Bp. közé! Nem lehet velük menetidőt tartani, és még a vizet is felforralja! Amíg nem lesznek normálisan karbantartva, addig ez felejtős. Egyébként azon is csodálkozom, hogy az NKH még nem vonta vissza az üzemengedélyüket, mert elég gázos a dolog...
Nem a gyorsba való! A mindenhol megállókba, hogy az egyszerű utas pótdíj nélkül is megismerje a légkondit! A gyorsba meg Bpmz való, más kérdés, hogy miért nem abból van összeállítva!
A menetrendet valaki, valakik megtervezik, elfogadják! Pontosan tudják a korábbi tapasztalatokból, hogy az utasok kedvelik, inkább odaérnek lassabban is de a környezet fontosabb, ezek tények! A Desiro szidalmazóknak meg annyit, hogy lehet mindenkinek adott véleménye de az utasok a voksot egyértelműen letették! 30 éve a Bz-ét is szidalmazták aztán kiderült, hogy esetleg a hozzáértésen is lehet javítani mint egyik társunk is beírta!