Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2006.07.11 0 0 169

OFF

 

András!

 

Megoldás hogy kérsz egy 2-es menetrendi pótlékot.

 

Vagy néz meg itt  http://www.mav.hu/megj.phtml?id=16242

 

ON

 

Elnézést!

Előzmény: m61019andras (167)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.11 0 0 168
Igen, valóban sok az "elképzeléseink", "reményeink szerint" szó. Sajnos én is elfelejtettem hangoztatni, hogy mindez eddig csak a fejünkben és legfeljebb saját papírjainkban lévő terv.
Amit pár hozzászólásban ezelőtt Kemenczei kollega írt, azt tulajdonképpen az alábbiakban helyesbíteném:

Jelen pillanatban csak a következők tekinthetők biztosnak, ezért kérek mindenkit, hogy a korábbi kinyilatkozásokat tekintse "Ubran Legend"-nek (aztán az is lehet, hogy végül nagy szerencse folytán még több is lesz(:-)) ), és az alábbiakat tekintse hivatalos információnak:

A Mocsolád-Tab-Siófok Helyi Érdekű Vasút 1906.10.23-án közlekedtette az első vonatot. Ebből az alkalomból megemlékezést kívánunk szervezni egy ezen dátum közelébe eső - pillanatnyilag még nem rögzített - hétvégén.
Jelenleg még a kiállítás anyagának gyűjtése, illetve a különböző más kísérőrendezvények (emléktáblaavatás, különvonat, stb) költségbecslése, a lehetőségek felmérése folyik. Szintén keressük a különböző anyagi forrásokat is, melyeknek a függvényében az elképzeléseinket meg tudjuk valósítani, valamint építjük ki kapcsolatainkat a különböző érintett, döntési jogkörrel rendelkező emberek felé.
Itt jegyezném meg, hogy a rendezvényeknek jelenleg még nincs fővédnöke. Erre a tisztre való felkérés csak azután történik meg, miután a programpontok összeálltak, ill. a költségek fedezetének nagy része rendelkezésre áll.

Bejczi Gábor
ideiglenes szervező


u.i. Robi! mail megy délután!
Előzmény: sínbohóc (158)
m61019andras Creative Commons License 2006.07.11 0 0 167
Megnéztem de nem látom a menetrendben.
Előzmény: Törölt nick (166)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.11 0 0 166
A Bz-s vonat amit éjszaka látsz, valószínüleg a Fónyód-Siófok-Fonyód között a mostani nyári menetrendben szereplő úgynevezett Bagoly járat egyike lehet, ami a dizsis fiatalokat hivatott szállítani külön díjszabás mellett.
m61019andras Creative Commons License 2006.07.11 0 0 165

Lenne egy kérdésem, de nem pont a topic vonalával függ össze, de hátha itt tudtok rá válaszolni.

 

Nyaralás alatt többször láttam este tizenegy felé egy szóló Bz-t elhaladni Siófok felől Fonyód felé, majd nem sokkal később vissza.

 

Ez szolgálati vonat?

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.10 0 0 164
Pontosan mettől-meddig közlekedtek a vonalon? Minden érdekel ezzel kapcsolatban, mivel nekem már csak gyermek kori emlékeim vannak....
Előzmény: mdbz (162)
mdbz Creative Commons License 2006.07.10 0 0 163
elképzeléseittek - elképzeléseitekkel
Előzmény: mdbz (162)
mdbz Creative Commons License 2006.07.10 0 0 162
A hozzászólásodban említett úriember nem hiszem hogy hathatósan tudna nektek segíteni. Javaslom, hogy elképzeléseittek keressétek fel a terület kommunikációs vezetőjét, Ő sokkal többet tud segíteni nektek. (a 62-es jubileumára pl M41 és IC kocsik is kerültek) Sínbohócnak igaza van, az MD ugyan majdnem 15 évig közlekedett a Sió vonalon, mégsem ez volt a jellemző jármű, sokkal inkább az ABy
Előzmény: Törölt nick (157)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.10 0 0 161
Igen szokott lenni, Bábonyban fát rakódnak.
Előzmény: Törölt nick (159)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.10 0 0 160
Ja és holnap végigutazom Kvár-Sfok a 38314-gyel.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.10 0 0 159
Tehervonat van még Siófok-Bábonymegyer, bár nem tudom mikor. M47 1222 (aranybulla)+ Eas (-y?)kocsik.
Előzmény: Törölt nick (148)
sínbohóc Creative Commons License 2006.07.09 0 0 158

Kicsit sok benne az "elképzeléseink szerint" meg "reményeink szerint", de úgy legyen!

Nem vagyok ellendrukker, de egy 100 éves jubileumot nem közlekedő vonattal kellene ünnepelni, még úgy sem, hogy nem a napi szokásos Bz viszi.

Szerintem akkor ünnepeljen az ember, ha van mit, és van miből. Az előző adott, az utóbbi.......

Előzmény: Törölt nick (157)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.09 0 0 157

Elképzeléseink szerint az MD-t a Gépészeti Üzletág bocsátaná rendelkezésre a SZESZA Üzletág részére, remélhetőleg a BZmot bérleti díjáért, a fennmaradó rész mintegy szimbolikus támogatás jellenne meg a SZESZA és mi felénk. Az MD-t a Pécsi Gépészeti Területi Központ adná Fölvári úr hathatos közreműködésével, ami vagy Pécsről, de a cészerüség miatt az sem elképzelhetettlen, hogy Bátaszékről.

 

Hogyan kerül Kaposvárra? Ez a kérdés nem is kérdés: reményeink szerint a Pályakapacitás Elosztó Központ és a Pályavasút támogatása által. Bízzunk benne, hogy a szerelvény egyszeri ünnepi alkalomból történő forgalomba helyezését e Szakszolgálatok a pályahasználati és a futásdíj elengedésével lehetővé teszik számunkra.

Előzmény: sínbohóc (156)
sínbohóc Creative Commons License 2006.07.09 0 0 156

2) Ha menetrend-szerintibe ki tudják állítani, akkor azért nem kell fizetni

És hogyan kerül oda?

Előzmény: Gashpy (137)
antitaxxx Creative Commons License 2006.07.09 0 0 155

Kérdéseim a Kaposvár-Siófok vonallal kapcsolatban:

 

Úgy tudom, hogy a vonal építésekor 23,6 kg/m sínek voltak végig. Mely állomásközökben és mely időpontokban végezték a cserélését?

Milyen módszerrel? (kézi, gépi)

Milyen sínek épültek be?

Jelenleg milyen sínek vannak a vonalon? (1994-ben utaztam arra).

sínbohóc Creative Commons License 2006.07.09 0 0 154

 De ha nem hiszed, kérdezd meg mdbz-t.

Megkérdezhetem ugyan, de némi fogalmam nekem is van az MD-ről.

Csupán arra kívántam utalni, hogy a vonalra sokkal jellemzőbb járművek is vannak még, ugyanakkor a szervezők anyagi érveit el kell fogadnom.

Előzmény: KÖNIGNORBI (136)
earny Creative Commons License 2006.07.09 0 0 153
Iszunk Hányunk Belefekszünk
Iszunk Hányunk Megesszük
Fekve Szarunk mint a Tehenek
Előzmény: KÖNIGNORBI (151)
M41-2142 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 152

Én is gondolkoztam rajta sokat mikor mondta :))) De a TAPASZTALT kolléga a berúgás fázisaira gondolt. Már nem jegyeztem meg mivel nincs közöm ilyen téma. earny csöndbe vagy :D

Előzmény: KÖNIGNORBI (151)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 151
Ezek a rövidítések talán valami szexmagazinoké??? :)))
Előzmény: earny (150)
earny Creative Commons License 2006.07.08 0 0 150
Heheheeee Mindketten bevettétek! :P:P

Azt a két sört meg megisszuk valamikor, egy offtopik találkozó keretében... Lesz IHB, IHM és FSZT! :D
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 149
Igen volt rá példa. Még fotóm is van róla :)
Előzmény: earny (147)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 148

A kérdésaz volt, amire válaszoltam, hogy Kaposváron milyen látnivaló mozdonyok vannak, amiket érdemes fotózni.

 

Természetessen Arnold úr a Sió vonalon nem járnak M41 mozdonnyal továbbított vonatok. a sió vonalon Bzmot a személyszállításban, a teherszállításban pedig az M40 300 -as mozdonyok dolgóznak.

 

Az M41-esek amin éppen kötözködöl a Kaposvár-Fonyód vonalon továbbítják hosszú szerelvényeiket.

 

Csak helyesbítettem, de azért meglátogathatnál, a két sör még áll.

 

Üdv: Kemenczei

Előzmény: earny (147)
earny Creative Commons License 2006.07.08 0 0 147
lencsevégre kaphatunk a mellékvonalakon éppen erőlködő Clasik M41-et (11-13 kocsival) vagy újabb társát a Remot M41-et (5-8 kocsis vonatokkal).

He? A sió vonalon csörgő? Nem is tudtam... Na azt majd elmegyek megnézem. :)
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.08 0 0 146

Szevasztok!

 

Igen van itt bőven fotózni való érdekesség. Állomásunkon teljesít szolgálatot az orsszágossan elkészült 2 darab remot M40-es, ezek rendszerint állomási tartalékként, illetve a vonali tólatos tehervonatok vonóerejeként szolgálnak.

ezeken kívül van itt még számos Bz motorvonat, illetve lencsevégre kaphatunk a mellékvonalakon éppen erőlködő Clasik M41-et (11-13 kocsival) vagy újabb társát a Remot M41-et (5-8 kocsis vonatokkal).

 

Az érdekességek közzé tartozik az állomáson kiállított múzeúmi műemlék ABymot 473 motorkocsi, illetve a 376 642 gőzős.

 

Ezeken kívűl egy lelkes vasútbarát közösség is várja a vasút irán érdeklődőket az egykori Kaposvár-Textilműveknek hívott megálló épületében (ma Kapostüskevár) berendezett állandó, barátságos, de szerény- érdekes élményeket nyújtó Vasúti Emlékmúzeumba.

 

Nyitva: Szombat-Vasárnap 10-13, 14-17 óráig

 

Belépőjegyárak: Felnőtt 120 Ft, Gyerek 80 Ft, MÁVosoknak Arcképes Igazolmány bemutatása mellett díjmentes.

 

Telefon: 30-244-8188

 

Üdvözlettel: Kemenczei Róbert

Előzmény: poznamokus (140)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.07.08 0 0 145
A szén valószínűleg a téli fűtéshez ( őrházak, forg.irodák, várótermek stb....) volt kiszállítva. M62-ről sem szabad megfeletkezni a vonalon, hisz a 88350 sz. és 88351 sz. menetrendszerinti tolatóssal közlekedtek Tab állomásig ('92-ben ott kezdtem az M62-247-es gépen). Továbbá az M44-esek a '90-es évek elején még végig mentek a vonalon a tol.tehervonattal! Akkor a vonal sebessége 60km/h, 50km/h és 40km/h-ás lassújelek voltak!!! '93-as menetrendben a legrövidebb menetrendszerinti menettartam (régi Bz-vel) 2óra 30 perc volt!Mikor N.kanizsa PFT. átvette a Karád-Siófok közötti vonalrészt, még a mérővonat leközlekedése előtt 1-2 nappal levették a sebességet (???) 40 km/h-ra..... Kaposvár VF-en az első állomásított BC mot-ok: BC mot450, BC mot451, BC mot452 (1934.09.22.), BC mot462 (1944.01.22.), BC mot468 (1934.09.22.), BC mot471 (1934.09.22.). Ezt követően selejtezték (1935) a BCa mot 06201-06207 psz. gőzmotorkocsikat. Az M43-asok a '70-es évek végén váltották le a gőzösöket (376), akkor még napi 2 pár tehervonat volt. Ma M40-301-es továbbítja Kisbárapátiig a 88380/88381 sz. tol.tehervonatot, heti 3 alkalommal (kedd, csütörtök és szombat).
Előzmény: Gashpy (142)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 144

Elnézést az előző hozzászólásban szereplő OFF ért.

 

A 35 -ös egyelőre megmarad.

Egyrészt örvendetes, de halottam egy új +1000 km bezárási hullámról.

 

Szomorú,.

 

Nézegettem a VOLÁN menetrendeket, de árban olyan magas és menetidőben is hosszú az út.

 

Másik érv, eddig se volt divat, hogy a vidékieket foglakoztassák, de ha megnő a bérlet ára ezután már esély sem lesz rá.

 

Szurkolok, nektek!

Előzmény: f_k (143)
f_k Creative Commons License 2006.07.08 0 0 143

Királd esetében két iparvágánykiágazás volt.

 

Egyik a Péch Antal meg a kirádi bánya ipvk.

 

Szénbányászat kb 2000-ig volt.

 

Putnoki bánya egyik egysége volt itt 1996-os anyagban még szerepel az, hogy bányafát, meg vasanyagot adtak, le, a szén már ekkor is teherautókon lett elszállítva.

 

Iparvágánykiszolgálómenet még 1996 ban volt a Kirádi bánya jóvoltából.

 

Nagyon régen Kiskapudon volt rakodóvágány, Csokvaományon itt egy TSz még 93-94 körül adott fel valamit

 

Nagyvisnyó Dédesre 600 mm kisvasút vitt fát 1969-ig

 

Vízvételezés Mónosbélen, Nagyvisnyón, Kirádon volt.

Motorvonat is jéárt a 30-as években./1931-es menetrend/

 

Előzmény: Gashpy (142)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.08 0 0 142
OFF
a 87-es felső szakaszához.
Családom a héten szerdán Putnokról Szilvásváradra kirándult. 3 felnőtt+a 2 csemete (akik nem ismernek, azok kedvéért 6 és 2 évesek)
A menetrend kifejezetten "kedvező":
Vagy elmész reggel 7:20-kor,
vagy mész a következővel 13:20-kor.
Természetesen az elsőt választották, mert 1) meleg nap volt 2) valamit még látni is akartak 3) időben vissza akartak érni.

Természetesen ehhez még hozzájön az átszállás az egri szakaszon közlekedő csodára 1 megálló erejéig, mert ugye ki akar túl sokat kutyagolni a falu másik feléről a Szalajka-völgyig. (Elég séta az onnan is. Főleg visszafele...)

Nem csodálkozom azon, hogy a kihasználtság nem olyan szuper.
Viszont közvetlen buszjárat Putnokról Szilvásra (Egerbe) nincs! Akkor most majd lesz?

Kérdeztem a nejem, azt mondta, hogy nem volt a szerelvény üres. Volt aki Putnokról csak Királdig ment, de amire Sátára értek, minden ülés tele volt.

ON

Vissza a MTS-HÉVhez.

Elképzelhető-e, hogy volt valami kis szénbánya a vonal mentén?
Azért kérdezem, mert a 1907-1912 közötti forgalmi adatokban szerepel minden évben kb 6-900 t ásványszén, amit a vonalon adtak fel a saját vonalhálózatra.
Vagy ez csak a kintről érkezett szén elosztása volt?

További érdekesség, hogy a legkevesebb utast a fent említett időszakban Felsőmocsolád adta, mig az első 3 helyen alapvetően Tab és Siófok volt. Hozzájuk váltakozva Ádánd és Karád csatlakozott.

Előzmény: Törölt nick (123)
Gashpy Creative Commons License 2006.07.08 0 0 141
Pontosabban te _is_.

(Meg a Norbi, a Robi, a Gabi, a Domonkos és a két barátja, stb.)
Előzmény: Törölt nick (139)
poznamokus Creative Commons License 2006.07.08 0 0 140
Üdv! Kaposváron van valami fotóznivaló? Vasárnap átutazóban töltünk ott egy órát, aztán érdekelne, hogy mit lehet látni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!