Kérdés!
Előzmény:
Múltkorjában itt körbejártuk több oldalról, hogy az NKH (vagy épp aminek hívják) megköveteli, hogy egy hajón legyen legalább két önálló hajtás.
Hogy miért jó és miért nem, illetve hogy vannak érdekes anomáliák most nem tartozik ide.
Viszont:
Nem is oly rég volt egy kép egy Missisipi gőzősről, amelynek a vég ott fityegett - a hajó méretéhez képest relatíve kicsi - Z hajtás.
A magam részéről eljátszottam a gondolattal, hogy az ilyen egygépes hajók esetén vajon járható út lenne-e egy kis Z-meghajtású habverő, ami a kívánt feladatot el tudja látni sőt, hátrázáskor még képes elég nagy oldaleltérítést is biztosítani?
Hogyan lehetne ezt pl ízlésesen megoldani, szinte rejtve?
Ezen egy kicsit elmorfondíroztam, és arra jutottam, hogy úgymond felhajtható, mint egy motorcsónak motor, de az randa, vagy ha kormánylapátos hajó esetén nem is kell nagy csoda, a középső kormánylapát helyett milyen jópofa lenne.
Aztán rájöttem, hogy alighanem jó nagy ellenállása lenne és semmit sem segítene.
Szóval a kérdés:
Esetleg valaki látott már hajócsavaros hajón kiegészítő jelleggel beépített kisméretű Z-hajtást? Vagy ez teljesen elborult ötlet, gondolat...