Amennyire kivettem különböző újsághírekből, a kínaiak nem fogják finanszírozni ezt sem, továbbá a Szovjetuniót Béccsel Szlovákián keresztül fogják összekötni. Amennyire tudom, Kosicéig már van széles nyomtáv.
Amúgy is értelmetlen a V0, hiszen Dunaújvárosig ma is megvan, csak költeni kéne rá, meg össze kéne kötni a 142-essel, oszt jónapot. Minek egy felesleges zöldmezős vasúti beruházás, mikor a meglévő pálya karbantartására és üzemben tartására sincs pénz.
A Kürtös - Hegyeshalom és Kelebia - Hegyeshalom viszonylatok piatt például. No meg a Záhony - Hegyeshalomért, mert a szlovák terv épp annyira a jövő zenéje, mint a V0.
Zöld utat kérnek a zöld fuvarozásnak – A hazai logisztikai szakma útdíj-mentességet javasol az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 kilométeres körzetére
Bevezetésével párhuzamosan egy modern, fenntartható közlekedési rendszert kell kiépíteni: fejleszteni szükséges a vasúti eszközállományt, hálózatot – megépíteni például a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrűt, a V0-át –, illetve átalakítani a vasúti infrastruktúra-használat díjszámítási módszerét és korszerűsíteni a vasút működését meghatározó előírásokat, szabályzatokat.
Nem tudom, ha visszaállítjuk a cigány kubikosokat és egész nap kosárral hordják a földet a töltésekbe, még úgy sem biztos, hogy nem lehetne olcsóbban, több hasznot hajtóan ennyi munkahelyet teremteni.
Objektív, OK, de szerintem mindannyian tudjuk, hogy az egész dolog a munkahely-teremtésről szól, akkor meg felesleges a vonatokat számolgatni, ez meg fog épülni akkor is, ha csak naponta 1 tehervonat használná...
Az eredetileg becsült 300 milliárd forintnál többe kerül a V0 vasúti gyűrű építése a költség-felülvizsgálat után. Azért jelentettek be 360 milliárd forintot, mert abban már szerepelnek a tervezési, az ingatlanvásárlási, a közbeszerzési, a mérnöki, a projektmenedzselési és tartalékolási kiadások is. ...
... Fontos feladatként említette az államtitkár a nemzetközi vasúti árufuvarozás fejlesztését, aminek leglátványosabb példája a Budapestet elkerülő V0 vasútvonal terve. Ennek elkészülte a legversenyképesebb tranzitországgá teheti Magyarországot Közép-Európában - tette hozzá. Schváb Zoltán szerint a vasúti szolgáltatási színvonal folyamatos emelésére jó példa többek között a korszerű motorvonatok folyamatban lévő beszerzése és az ingyenes WIFI-elérés kialakítása számos járaton. ...
Ráadásul nem valami bőkezűen van 140-nél gyorsabb személykocsink se.Ugye,remekül lehet azért hülyíteni mindig a népet hogy átépítik 160-ra ezt vagy azt a vonalat..csak épp 0 a 160-at üzembiztosan tudó személykocsik száma.
Ezt úgy hívják, hogy menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztés. Nem ott megy gyorsan a vonat ahol ez menőnek tűnik (mert magas presztizsű vonal, vagy Budapest közeli, vagy kétvágányú), hanem ott ahol van miért sietni. Mert sietéssel elérhető egy pók, éppen áthelyezhető a kereszt a következő állomásra ahelyett, hogy várna a vonat stb. Nem lesz pénz a jövőben olyan pazarlásra, hogy minden vonalat a 0. kilométertől a végállomásig/országhatárig azonos, magas sebességre fejlesszenek. Minek olyan helyre 200, ahol a következő állomáson 10 percet kell várni keresztre vagy pókra?
Félegyhéza - Szeged egy vágány 200? Pusztaszabolcs - Rétszilas egy vágány 200? Szentgyörgy - Nagykanizsa egy vágány 200?
Az meg külön érdekes, hogy a Dombóvár - Kaposvár - Gyékényes szakasz maradna egy vágány és 80, eszükbe se jut az eredeti 100-as pályasebesség visszaállítása és a kétvágányúsítás.... Bár ezen a szakaszon a 100 és Kaposvár - Gyékényes között a térközi közlekedés is csodákat tenne...
A legnagyobb forgalmú vonalon meg eszükbe se jutott, hogy Tata - Hegyes között 200? Bezzeg Hatvan - Miskloc közé mehet a 200...