Mint mondtam, megkísérlem védeni a 67V-t. Ennek apropókján idéznék a VEKE korábban már <a href="http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=340" target="_blank">említett</a> történeti áttekintéséből:
a 67V elindítása után a forgalom tovább csökkent: a csúcsidőben is csak negyedóránként, azon kívül 20-30 percenként járó, lassú, és megbízhatatlan busz helyett a környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is.20-30 percenként járó: a mondat első fele igaz, a másik kevésbé. Tény, és ez a
menetrendből is látszik, a 67V átlag követési ideje 20 perc, ez a nap nagyrészére jellemző.
Lassú: a sebesség kérdését már nem lehet ennyire egyszerűen kezelni: józan ésszel felfogható, hogy a tempó nem csak a busztól, hanem az azt vezető sofőrtől, az utasok számától és a forgalmi helyzettől is függ. Ezek a tényezők között vannak olyanok is, amelyekről nem a BKV tehet.
Megbízhatatlan: nem tudok statisztikai adatokat lobogtatni, de legutóbb az év elején kellett átszállnom egy másik kocsira amiatt, mert az első jármű technikai problémák miatt nem tudott továbbközlekedni.
...és a kedvencem, miszerint
a környékbeliek természetesen más útvonalon járnak nemcsak a belvárosba, de még a Thököly útra is. Annak ellenére, hogy a 67V a MÁV-telep (Mézeskalács tér) és az Erzsébet királyné útja, aluljáró között párhuzamosan jár a 69-es villamossal, reggel az iskolába- és munkábajárók többsége a buszra száll; ez egyrészt az aluljárónál leszálló tömeg nagyságából is látható (minden bizonnyal ez elkerülte a kérdéses mondatot író ember figyelmét). A második nagyobb tömeg a Hungária körútnál száll le, egyrészük szintén a 69-es vonalán száll fel a buszra. Végezetül egy nagyobb csoport -- tíz éve ugyanazok az arcok -- kitart a Keletiig.
Miért is? Egyszerűen azért, mert Rákospalota déli része és a Keleti között még mindig a 67-essel lehet a leggyorsabban közlekedni. Nincs olyan épeszű ember, aki a MÁV-teleptől elmenne a Bosnyákig, majd onnan a hetes buszcsaládba tartozó kocsik valamelyikével végigaraszolna a bedugult Thököly-n. Torlódás persze a 67V vonalán is van (Öv utca - ezt azonban a busz a villamossínen haladva (megteheti) megelőzi, illetve Mexikói út - Thököly sarka; itt sajna marad az araszolás), de összességében 25 perc alatt még így is el lehet jutni a Keleti pályaudvarig.
Összefoglalva a fentieket, a VEKE hangulatkeltése nagyrészt megalapozatlan; ezt az állításomat támasztja alá a reggelente és délutánonként tele lévő busz és a tíz éve gyakorlatilag változatlan (és bővülő) törzsközönség.