Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2023.05.24 -1 0 14496

A gyári kép felirat "The fireman is hard at work ..." emberi fűtőt sugall, nem tudom, hogy a szerző tudásából származik-e, vagy csak hangulatfestő.

Előzmény: manhattani (14495)
manhattani Creative Commons License 2023.05.24 -1 0 14495

A Drury-féle gőzös biblia nem írja. De úgy saccolom, hogy mint 1913 és 16 között épült mozdonyok, már volt bennük "mechanical stoker".

 

Előzmény: segélyvonókészülék (14494)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.05.24 0 0 14494

A H10-es mozdony nem gépi tüzelésű volt? Nem találtam erről infót (Pennsy H8-H9-H10 sem).

Előzmény: manhattani (14493)
manhattani Creative Commons License 2023.05.24 -1 2 14493

Világvasutai: 5., befejező rész: A Long Island Rail Road teherszállítása

 

manhattani Creative Commons License 2023.05.03 -1 2 14492
Il Leone Creative Commons License 2023.04.11 0 1 14491

Közben azért sikerült pár képet találni még a High Line-ról, és a hozzá tartozó vasúthálózatról. Nagyon érdekes egy történet.

 

Elhiszem, hogy New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi procedúra, viszont ennek ellenére elképesztő változásokon ment át a West Side Highway (tudom, ma már sok neve van, de így egyszerűbb) és a 10th Ave közötti rész és persze feljebb a Riverside Park és környéke is.

 

De pl. most hétvégén találtam a gépemen pár képet egy építészeti tervről, ami teljes egészében befedné/eltüntetné a West Side Yard-ot is egy komplett kis városnegyed felépítésével.

 

Ma olvastam egy picit a 2nd, 3rd, 6th és a 9th Ave Elevatedről, érdekes történetük van nekik is, nyilván ahogy írod is elvitték a show-t a New York Central magasvasútja elől, de szerintem nem volt kisebb a jelentősége, sőt, csak aztán jött a közúti fuvarozás.

Előzmény: manhattani (14490)
manhattani Creative Commons License 2023.04.11 -1 0 14490

Köszönöm!

A High Line csak tehervonal volt, a GCT és az ahhoz is tartozó magasvonal "elvitte a show-t". A tehervasutazás amúgy sem annyira népszerű Amerikában, az expresszek aratnak.

 

Amerikában, különösen New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi eljárásokon keresztül zajlik.

Előzmény: Il Leone (14489)
Il Leone Creative Commons License 2023.04.10 0 0 14489

Nagyon jó, ahogy a második rész is, én picit sajnálom, és nem is igazán értem, hogy hogyhogy nem maradt fenn több kép, illetve régi videó a High Line-ról , és a 60.-ik utcai teherpályaudvarról sem.

 

Mondjuk elég érdekes, hogy a St. John's terminal épülete egészen 2018-ig meg tudott maradni eredeti valójában, és csak utána bontottak le belőle és építették át.

 

Miközben pl. az 1955-ben bezárt 3rd Ave elevated-ről egész jó videókat lehet fellelni. Bár ott is vannak érdekes hiányosságok.

Előzmény: manhattani (14478)
manhattani Creative Commons License 2023.04.06 -1 0 14488

A forrás megjelenésénél korábbi időszakról szóló cikkben írni kell az évszámot. Ez az esemény a forrás megjelenése évében történt. 

De jól van, beírom az esemény évszámát, a forrás megjelenésének időpontján túl is.

Előzmény: RhB (14487)
RhB Creative Commons License 2023.04.05 0 1 14487

Azt láttam, de olyat is láttam már, hogy 1998-as újságban 1954-ről szóló cikk volt. :D Szóval ebből nem következett az év, a fotón lévő GP30-as is a 60-as évek elejétől volt, csak kicsit szűkítette az időszakot.

Előzmény: manhattani (14486)
manhattani Creative Commons License 2023.04.05 -1 0 14486

Az évszámot úgy lehet megtalálni, hogy a legvégéig el kell olvasni az írást! :-)

"Don Phillips írása a TRAINS 1970. novemberi számából [2]"

 

Előzmény: RhB (14485)
RhB Creative Commons License 2023.04.05 0 1 14485

Biztosan bennem van a hiba, de nem látok évszámot. :D Vagy ennyire titkos volt? :-)

Előzmény: manhattani (14484)
manhattani Creative Commons License 2023.04.05 -1 1 14484
Geronimoo Creative Commons License 2023.03.15 -1 1 14483
manhattani Creative Commons License 2023.03.15 -1 2 14482
manhattani Creative Commons License 2023.02.22 -1 2 14481

Világvasutai: Vasúti legendák és a valóság. Különvonattal vitték-e Al Caponét Alcatrazba?

manhattani Creative Commons License 2023.01.18 -1 2 14480
manhattani Creative Commons License 2023.01.10 -1 3 14479

Világvasutai: Élet a High Line-on, a 33th Street Yard forgalma

manhattani Creative Commons License 2023.01.03 -1 3 14478

Világvasutai: A new yorki "High Line", a magasvonal,

az emelt pályás tehervasút Manhattanbe.

bakfitty61 Creative Commons License 2022.12.26 0 1 14477

Jól látszik, hogy milyen okos döntés volt kifejleszteni a biztonsági orrszekciókat. Egy ilyen baleset után is a fülke sértetlen. Európában nem tudom mi történne egy ilyen eset után...

Előzmény: BLGB (14476)
BLGB Creative Commons License 2022.12.22 -2 2 14476

Tegnapelőtti baleset:

 

https://railpictures.net/photo/820046/

 

Tegnapra a pálya helyreállítása:

 

https://railpictures.net/photo/820136/

 

Ha belegondolok, hogy menne nálunk...

 

Felvétel az esetről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=p5d3NGraRqA&t=61s

Geronimoo Creative Commons License 2022.12.22 0 1 14475

Talaltam: nagyon erdekes animacios bemutato az amerikai dizelmozdony alkotoreszeirol es mukodeserol: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cIQ0yIZgQeE

 

manhattani Creative Commons License 2022.12.19 -1 2 14474

Világvasutai: A Lehigh Valley Railroad, 5. rész

a vasút az I. világháború alatt, a gazdasági válságban, fellendülés és a II. világháború

manhattani Creative Commons License 2022.12.09 -1 1 14473

Világvasutai: A Lehigh Valley vasút története 4. rész,

a LV nagy vasúttá válik, a szabványosítás az I. világháborúig.

manhattani Creative Commons License 2022.12.01 -1 1 14472
manhattani Creative Commons License 2022.10.25 -1 0 14471

Amerikában több olyan mozdony is volt, ami függőleges orrúnak készült, de egy közúti ütközés (és mozdonyszemélyzet halál vagy súlyos sebesülés) után ferde, erős acél orrvédőt szereltek rá. 

Egyik ilyen volt egy nagyon korai (az első?) EMC mozdony, a másik egy PRR villamos mozdony.

Geronimooooo Creative Commons License 2022.10.22 0 0 14470

Teljesen olyan, nagyon talalo a hasonlat! :D

Előzmény: trebront (14469)
trebront Creative Commons License 2022.10.22 0 0 14469

olyan mintha jövőre a trabantoknak kötelező lenne utánfutót húzniuk, mert nem felelnek meg a ma érvényes hátulról jövő ütközés biztonsági előírásainak :)

Előzmény: Geronimooooo (14468)
Geronimooooo Creative Commons License 2022.10.21 0 0 14468

Nem tudom volt mar ilyenre mashol precedens, a VIA Rail-nek kormanyilag megparancsoltak hogy a rozsdamentes acel szerelvenyek elejere es vegere ures kocsit allitsanak be elovigyazatossagkeppen utkozesbiztonsagi okbol. Ezzel allitolag a paklikocsi hozzaferhetetlenne valik, es a kilatas az utolso szalonkocsibol takarva lesz: 

 

 

https://www.trains.com/trn/news-reviews/news-wire/via-need-for-in-depth-inspections-led-to-buffer-car-decision/

manhattani Creative Commons License 2022.10.11 -1 2 14467

Világvasutai: Így kezdődött

A vasutazás kezdetei Amerikában.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!