Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Közben azért sikerült pár képet találni még a High Line-ról, és a hozzá tartozó vasúthálózatról. Nagyon érdekes egy történet.
Elhiszem, hogy New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi procedúra, viszont ennek ellenére elképesztő változásokon ment át a West Side Highway (tudom, ma már sok neve van, de így egyszerűbb) és a 10th Ave közötti rész és persze feljebb a Riverside Park és környéke is.
De pl. most hétvégén találtam a gépemen pár képet egy építészeti tervről, ami teljes egészében befedné/eltüntetné a West Side Yard-ot is egy komplett kis városnegyed felépítésével.
Ma olvastam egy picit a 2nd, 3rd, 6th és a 9th Ave Elevatedről, érdekes történetük van nekik is, nyilván ahogy írod is elvitték a show-t a New York Central magasvasútja elől, de szerintem nem volt kisebb a jelentősége, sőt, csak aztán jött a közúti fuvarozás.
A High Line csak tehervonal volt, a GCT és az ahhoz is tartozó magasvonal "elvitte a show-t". A tehervasutazás amúgy sem annyira népszerű Amerikában, az expresszek aratnak.
Amerikában, különösen New Yorkban egy bontás-építés eszetlenül bonyolult jogi eljárásokon keresztül zajlik.
Nagyon jó, ahogy a második rész is, én picit sajnálom, és nem is igazán értem, hogy hogyhogy nem maradt fenn több kép, illetve régi videó a High Line-ról , és a 60.-ik utcai teherpályaudvarról sem.
Mondjuk elég érdekes, hogy a St. John's terminal épülete egészen 2018-ig meg tudott maradni eredeti valójában, és csak utána bontottak le belőle és építették át.
Miközben pl. az 1955-ben bezárt 3rd Ave elevated-ről egész jó videókat lehet fellelni. Bár ott is vannak érdekes hiányosságok.
Azt láttam, de olyat is láttam már, hogy 1998-as újságban 1954-ről szóló cikk volt. :D Szóval ebből nem következett az év, a fotón lévő GP30-as is a 60-as évek elejétől volt, csak kicsit szűkítette az időszakot.
Jól látszik, hogy milyen okos döntés volt kifejleszteni a biztonsági orrszekciókat. Egy ilyen baleset után is a fülke sértetlen. Európában nem tudom mi történne egy ilyen eset után...
Amerikában több olyan mozdony is volt, ami függőleges orrúnak készült, de egy közúti ütközés (és mozdonyszemélyzet halál vagy súlyos sebesülés) után ferde, erős acél orrvédőt szereltek rá.
Egyik ilyen volt egy nagyon korai (az első?) EMC mozdony, a másik egy PRR villamos mozdony.
olyan mintha jövőre a trabantoknak kötelező lenne utánfutót húzniuk, mert nem felelnek meg a ma érvényes hátulról jövő ütközés biztonsági előírásainak :)
Nem tudom volt mar ilyenre mashol precedens, a VIA Rail-nek kormanyilag megparancsoltak hogy a rozsdamentes acel szerelvenyek elejere es vegere ures kocsit allitsanak be elovigyazatossagkeppen utkozesbiztonsagi okbol. Ezzel allitolag a paklikocsi hozzaferhetetlenne valik, es a kilatas az utolso szalonkocsibol takarva lesz: