De úgysem fogják sosem megtanulni, így minden marad a régiben. Maradnak a leaggott járművek, sínek, bárdolatlan alkalmazottak, garantáltan hozzáértésmentes vezetés és a bliccelők is. Mire fizetne az ember ennyit? Kisebb egységben meg nem kapható jegy... 50 Ft ezért a szolgáltatásért talán reális lenne, de az is nagy jóindulattal.
Elvileg azért kéne, mert igénybe vesznek egy szolgáltatással, amelynek az ellenértékét méltányosnak is találják. Nem?
De igazából nem az ellenőrökkel van a probléma, hanem azzal a filozófiával, amivel a BKV-t vezetik, és ahogy kommunikálnak. Képmutató dolog a bliccelőket említeni a BKV veszteségeinek egyetlen forrásaként, mintha az egész budapesti közlekedés jövője ezen az egyébként a BKV költségvetésében jelentéktelen tételen múlna...
Szerinted kötelességtudatból, vagy azért, mert tudják, hogy bevételek nélkül nem működne a BKV? Ugyan már. Az emberek korlátoltak és szűk látókörűek. Ha nem lenne ellenőr, végképp nem vennének jegyet.
Ezt így nem lehet számolni. Ha nem lenne ellenőr, akkor senki nem venne jegyet-bérletet. Úgyhogy bármennyire is szeretnéd védeni őket, a bliccelők okozzák a kárt.
Számoljunk csak!
420 ellenőr. Ez átlagbérrel számolva, közterhekkel kb 1 milliárd forint bérköltség. Emelett a 420 ellenőr és a családtagjaik ingyen utaznak. Ez is kerülhet vagy 1 milliárdba, ha a bliccelők tudnak 2-3 milliárd kárt okozni. Akkor most ki is okoz kárt a BKV-nak, és azon keresztül nekem, adófizetőnek, akinek a pénzéből finanszírozzák a BKV növekvő veszteségeit?
Csaknem hatmilliárd forint kárt okoztak a bliccelők tavaly a MÁV-nak, a BKV-nak és a Volánbusznak- írja a Népszabadság.
Hiába reklámozzák posztereken, hogy "lógni" nem helyes, hiába tartanak nagyszabású akciókat, s hiába segítenek olykor a rendőrök is, továbbra sincs az eddiginél kevesebb bliccelő a nagy tömegközlekedési vállalatok járatain. Az utazóközönség egy része, főként a fiatalok - legyen szó távolsági autóbuszról, elővárosi vonatról vagy éppen metróról - megpróbálnak jegy nélkül utazni: tavaly hatmilliárd forint kárt okoztak a BKV-nak, a Volánbusznak és a MÁV-nak.
A Volánbusz Közlekedési Rt. tájékoztatása szerint évente csaknem félmilliárd forint bevételtől esik el a cég a bliccelők miatt. A dokumentumok szerint ezt a hiányt a múlt évben 6275 utas okozta.
A MÁV-nak évente 2,5-2,7 milliárd forint kára származik a bliccelések miatt. A nagyságrend érzékeltetése okán a vasúttársaság illetékesei hozzáteszik: ennyiből öt új Desiro típusú, korszerű motorkocsit vásárolhatnának, vagy felújíthatnának három tucat elővárosi szerelvényt
A három nagy tömegközlekedési vállalat közül a BKV-nak okozzák a legnagyobb kárt a jegy nélkül utazók: minden évben két-hárommilliárd forintot villamosoznak, buszoznak, metróznak el a bliccelők. Évente átlagosan egymilliói utas ellen indítanak úgynevezett pótdíjazási eljárást. Naponta 420 ellenőr igyekszik rajtakapni a jegy nélkül utazókat.