Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 232141

> Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.

 

Elvileg a légtelenítés azért válik szükségessé, mert ha felmelegszik / forr a fékolaj, akkor abból válnak ki gázok, ahogy vegyileg kezd lebomlani. Tehát nem a szabad levegő beszivárgásáról van szó.

 

Ha valaki nem fékez nagyokat vagy tartósan és nem hagyja tűző napon órákra a hidrós bicajt, akkor lehet, hogy sosem kell légtelenítenie? Szokták mondani, hogy tárcsával inkább röviden de nagyobbakat fékezzünk, közben kigurulásokkal, minthogy folyton behúzva tartsuk akár kicsit is.

Előzmény: Friczy (232129)
etomcat Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 232140

> nem érzem hogy ez lenne a gond, sokkal inkább az hogy  "ez ilyen"

 

Gondolom szándékosan ilyen, mivel alacsonyabb kategóriás alkatrész családról van szó és ha mindene kezes lenne, ki venne nagyobbat? Shimano esetén kb. így van a a hegyi / trekking bicaj piac leszalámizva az OEM ipari hulladéktól a verseny műremekekig:


SiS -> Tourney -> Altus ->  Acera -> Alivio -> Deore -> D. XT -> D. SLX -> D. XTR
(Aki nem versenyez, de igényes, annak is elég az Alivio.)


Az országúti / fitness bicajok részlegén viszont az utóbbi időben nagyon felhozta a japán az alsó kat. cuccokat is, egy mai hobbista S. vagy akár C. szett simán kinéz úgy mint egy 2-3 éves U / DA:

 

Tourney 7 seb. -> Claris 8s -> Sora 9s -> Tiagra 10s -> 105 11s -> Ultegra 12s -> Dura Ace 12s

( -> Pro / Di2)

 

Gondolom aszfalton nagyobb a konkurencia a Campa, a SRAM, sőt a kínai "Microshit" miatt, nem tudják úgy hülyére keresni magukat fapados szettekkel, mint az MTB piacon. Betartalomban 105 már amatőr versenyre alkalmas, csak csúnya a színvilága, azért vesznek szépséges Ultegrát.

Városi: Shimano Nexus agyváltó (láncos) 3/5/7 seb. -> Nexus (carbon szíjas) 8 seb.

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
várkonyi zalán Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232139

Meg a cipő talpa, mert volt nem is egyszer, hogy azzal is fékeztem.

Előzmény: XNC (232138)
XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232138

Nem is annyira a fék kopott, hanem a hátsó kerék gumija.........

Előzmény: XNC (232137)
XNC Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232137

Jó régen volt a kontrafék divat.

 

Minden esetre, amikor még ilyen kerékpárom volt;

akkor annyit fékeztem vele, mint az állat, és nem kopott ki a fék.

Előzmény: Nemo (232136)
Nemo Creative Commons License 2019.10.29 0 0 232136

Hosszú használattól a kontrafék betétje (dobja) ielkophat. Ilyenkor kontrázáskor nagy csattanással átraugrik a hajtókar. Ki lehet cserélni külön az elkopott dobot, jó eséllyel egy másik, használt kontrából kioperált perselyre, de venni is lehez.

http://www.fehervarkerekpar.hu/products/index/kategoria/Kontra_alkatreszek_267

Az agy borításának belső felülete sokkal tovább bírja, de ha elkopik, akkor új kontrát kell befűzni.

Előzmény: Tommmer (232117)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232135

Én is (az itt általában leszólt) marokváltóra cseréltem az asszony első váltókarját, mert előtte nem tudott váltani, és ez bevált.

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Ati_66 Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232134

Szia!

 

A lányomnak sikerült olyan bringát venni 8 éves kora körül amin tekerős markolat váltó, gripshift volt.

Mivel nem sokat kerékpározott így nem panaszkodott, de talán ezzel könnyeben tudnak váltan gyengébb kezűek is, de ezzel sem egyszerű, mert viszonylag sokat kell csavarni egy első váltáshoz.

 

Előzmény: Senior.Gonzales (232133)
Senior.Gonzales Creative Commons License 2019.10.28 0 0 232133

Sziasztok,

 

segitítséget szeretnék kérni, mivel nem sok tapasztalatom van (nem őskori) MTB első váltóval.

Vettem a lányomnak egy új kerékpárt. Egy 3x8-as shimano altus M370 váltó fékváltókar szett kombóval van szererelve. Szépen vált, nem volt vele gond a kipróbálásnál (használt).

 

Otthon derült ki hogy a lányom nem tud váltani az első váltóval a nagyobb lánctányérokra. (később kiderült hogy még a feleségemnek is nehézséget okoz)

A gond az ergonómiával van, egyszerüen nem tudják ennyire hátranyomni ilyen erővel a kart. A bowden alapvetően simán jár, a problémát az első váltó rugójának legyőzése jelenti ezzel a karral.

 

Még nem cseréltem bowdent és nem pucoltam váltókar mechanikát, de nem érzem hogy ez lenne a gond, sokkal inkább az hogy  "ez ilyen".

 

Milyen első váltókart / váltót lenne érdemes kipróbálni, amit kisebb / gyengébb kezű emberek is hatékonyan tudnak üzemeltetni?

Van valakinek ilyen jellegü tapasztalata?

 

köszi szépen előre is.

Üdv,

Speedy

 

 

paddyjoe Creative Commons License 2019.10.26 0 0 232132

Ezt alapul véve, sikerült jócskán túltolnom. 4e környékén lett lánc meg sor cserélve, most 22e-nél járok. Ha csere lesz megy minden és a nagyobbik lánckerék elől. Kb. 110 kg-ot mozgat mindennel együtt, megérdelmi a frissítést, különben a lánc rövid idő alatt kuka lesz. Meg aztán a Sora tényleg nem visz kopottan új láncot ugrabugra nélkül.

 

Más.

A váltóban a kereket mikor szoktátok cserélni? Jelenleg még a gyári van, állapota megfelelő, érdemes lenne csapágyasra cserélni? Köszi!

 

Előzmény: rinceWIND (232111)
cobranco Creative Commons License 2019.10.26 0 1 232131
dhpage Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232130

véleményem szerint a bowdenes az nem igazi tárcsakfék, csak utánzat :)
ott a fő gond, hogy a hiányzó erőt (hidraulika) a puha fékbetéttel pótolják, ami bizony ilyen kellemetlen mellékhatást okoz.

Előzmény: etomcat (232122)
Friczy Creative Commons License 2019.10.25 0 1 232129

Normál használatnál a hidraulikus tárcsafékben sok évig nem kell olajat cserélni, légteleníteni. A feleségemnek vagy 8 éve van meg a bringája Tektro Auriga fékekkel, sose volt baja a fékezéssel, még betétet se kellett cserélni, nemhogy légteleníteni. És nem a garázsban áll, lánc- és sorcsere már volt rajta kopás miatt.

 

V-fékkel (illetve országúti patkófékkel) pedig már koptattam el felnit (alufelni volt, nem karbon), igaz, ahhoz is kell vagy 30ekm. De ha a fékbetétek cseréjéhez hozzácsapom a 4-5 évenknénti felnicserét is, akkor már lehet, hogy a hidraulikus tárcsa olcsóbb.

Előzmény: etomcat (232122)
Alexfux Creative Commons License 2019.10.25 0 0 232128

Ahogy mondod! Főleg sötétben volt tegnap izgalmas. Nagyon HHH-Fenyőgyöngye fílingem volt egy holdtöltés mászás után. :-)

Előzmény: SzeZo (232127)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232127

Bárcsak a Pásztó - Galyatető, illetve még inkább az azt követő szakaszt újítanák fel rendesen!

Egy-két rövid szakaszt megcsináltak, de a Galyatetőtől kezdődő lejtő még mindig horror a virsligumikkal.

Előzmény: Alexfux (232125)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232126

Azt hiszem, csak egy alapos teszt tudná kimutatni, hogy a tárcsa, vagy a V-fék jobb/rosszabb nedves környezetben.

Épp' egy hete lepődtem meg rendesen, hogy sűrű ködben kb. háromszorosra nőtt a féktáv az országútival (jó, nem V-fék, de felnire ható). Ugyanakkor azt is elmondhatjuk, hogy a tárcsafék is sokat veszít erejéből vizes körülmények között. Talán az lehet a tárcsafék előnye, hogy távolabb van a felverődő víztől, de ennek ellenére ez is sokkal gyengébben dolgozik esőben, latyakban. Száraz körülmények között viszont már többször örültem, hogy működött a tárcsa-satu és nem kellett kéretlenül találkoznom félvak, agyament autósokkal.

Előzmény: etomcat (232122)
Alexfux Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232125

Apropó Kékes.

 

Újítják fel a Mátraháza-Kékes utat. Aki arra szeretne menni, erre készüljön.

 

De ha készen lesznek, akkor lehet majd lefelé csapatni. :-)

Alexfux Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232124

" csak hát az olajcsere, a légtelenítés bonyolult, a költségek magasak..."

 

Nekem jó ideje (2015?) hidraulikus tárcsafékeim vannak (Merida Speeder T2-D). Én nem értek a bringákhoz, a klasszikust idézve "Én csak vezetem, nem tudom, hogy mitől megy".

De nem rémlik, hogy nagy pénzeket kellett volna fizetnem a tárcsafékek miatt. Persze tudom, hogy minden relatív.

 

Én azért vettem tárcsafékes bringát, mert szeretek hegyre menni és ha onnan legurulok, akkor a 115kg-os tömegem tud lefelé haladni. ÉS nem baj, ha azt a lendületet valami meg tudja fogni. És persze a eső sem ront a fékhatáson, de esőben a legritkábban bicajozom.

 

Most jöttem a Kékesről, nagyon megnyugtató érzés volt, hogy elég hamar meg tudok állni, ha kell.

Előzmény: etomcat (232122)
alnibell Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232123

"Legkevésbé a görgős fék kopik, mivel az alig lassít valamennyit szegény. Hajrá BuBi..."

 

Ha kellett állóra fékeztem a Shimano görgős fékkel az első kereket. Illetve nem, mert az agyban van egy csúszásgátló.

Előzmény: etomcat (232122)
etomcat Creative Commons License 2019.10.24 -1 2 232122

> fékhatás és kopás tekintetében még a tárcsa a legjobb kompromisszum

 

Mechanikus tárcsafék esetén koszos (saras) környezetben megdöbbentően gyors tud lenni a kopás és a fékhatás megszűnése, hacsak nem drága automata utánállítós típus. Hidraulikus tárcsafék automatikusan utánállít, csak hát az olajcsere, a légtelenítés bonyolult, a költségek magasak... Esős országban viszont nélkülözhetetlen a tárcsa, angoloknál imádják.

 

Legkevésbé a görgős fék kopik, mivel az alig lassít valamennyit szegény. Hajrá BuBi...

 

> a legdrágább megoldás a v fék, nem csak a pofák kopnak, hanem a felni is.

 

Ez nem csak a hőre széteső karbon felnik reklámozása miatt lett kitalálva, hogy ekézik a felni fékeket? Akár az egyfalú alut is évek munkája elkoptatni, fémet a gumi betéttel. Egy Magura az nagyon jó fék, de pl. a SRAM-nak is van hidraulikus patkóféke országútikra!

Előzmény: dhpage (232121)
dhpage Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232121

fékhatás és kopás tekintetében még a tárcsa a legjobb kompromisszum. dobféknél nem lesz akkora fékerő és nagyobb lejtőnél elmelegszik.

a legdrágább megoldás a v fék, nem csak a pofák kopnak, hanem a felni is. és a legkisebb dzsuva hatványozott kopást idéz elő.

Előzmény: Tommmer (232117)
dhpage Creative Commons License 2019.10.24 0 0 232120

el kell költeni a pénzt...
a kalászi pl. szerintem tök jó lett, nem vágtak ki semmit és használható. ami gond, hogy nem elég széles (na meg a vékony aszfalt). és itt rögtön felmerül, hogy ha a partin szélesíteni kell a szabvány miatt, akkor a kalászin miért nem tették meg?

Előzmény: SzeZo (232115)
dhpage Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232119

de jó lenne, ha 60-at bírna autón egy fékbetét :D
egyébként nincs, mindenkinél más. sebesség, használati mód, időjárás, ezek mind befolyásolják.

Előzmény: Tommmer (232109)
alnibell Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232118

A Shimano-nak van görgős fékje is. Előre, hátra egyaránt.
Jó másfél évtizedig koptattam őket, de cserélni még semmit nem kellett bennük.
Zárt, a fröccsenő víz nem árt neki. S ami érdekes, alkalmanként belül zsírozni kell.

Előzmény: Tommmer (232117)
Tommmer Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232117

amugy visszaterve a fekre. abban tudnatok segiteni hogy melyik tip fek kopik a legkevesbe? idaig v fekes bringam volt, aminel ugye a fekpofa anyagtol fuggoen latom, hogy mennyire kopik, viszony ha kemenyebb lenne az anyaga felek, hogy a felnit baszna szet. ezert gondolkodok, hogy  a kov bringam nem v fek-es lesz.

tarcsafek? itt is szamolhatok hasonlo futasteljesitmenyre? dobfek? mennyire nehez egy dobfeken, kopo alkatreszt cserelni?

ill. azon gondolkoztam, hogy kov bringam agyvaltos lesz, es lattam olyan modelleket ahol kontrafek? van. gondolom az esobe, jo (v feknel ereztem hogy esos idoben hosszabb a fekut) viszont 1 kontrafek elkophat? ha elkopik lehet, cserelni, vagy az egesz kerek kuka?

Előzmény: Tommmer (232114)
Friczy Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232116

Vagy akár kiszélesíteni és megerősíteni a meglévő kerékpárutat a Szentendrei út mellett. Ez meg maradhat a montisoké. Egy árvíz után akkor is használhatatlan lesz országútival, ha sztrádát építenek oda.

Előzmény: SzeZo (232115)
SzeZo Creative Commons License 2019.10.23 0 1 232115

https://index.hu/belfold/2019/10/23/27_arteri_fat_terveznek_kivagni_kerekparut-epites_miatt_a_duna-parton/

 

Nem értem, miért nem hagyják a meglévőt úgy, ahogy van.

Nem lenne egyszerűbb a töltésen vinni az új kerékpárutat? Azt legalább ritkábban támadná az árvíz. A szúnyogkedvelők pedig tekereghetnének, sétálhatnának az erdőben.

 

Tommmer Creative Commons License 2019.10.23 0 0 232114

koszi mindenkinek, akkor beruhazok uj kopo dolgokra, fekre meg azt mondom oke, elkophat, lancon kicsit huzom a szamat de azt hozzatennem hogy telen/nyaron esoben  mindennap bicajjal megyek dolgozni, szoval ott is nagyobb terhelest, kapott mint egy atlag. nincs mese itt a csere [ideje]

várkonyi zalán Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232113

A rezonancia is okozhat zsibbadást. pl ha aszfalton bizonyos típusú gumiknál előfordulhat. Én is jártam így. A markolat kicserélésén is lehet gondolkozni pl. ergonomikusra. terepre én például karbon kormányt használok, ez is minimalizálja a kézfáradást, zsibbadást. A kesztyűnek itt nincs akkora szerepe mint sokan gondolnák, viszont esésnél és kézizzadásnál jól jöhet:)

Előzmény: duke81 (232098)
henngergely Creative Commons License 2019.10.22 0 0 232112

Nincs sarokszám (autóknál sem), a kopóalkatrészek futásteljesítményére. Erősen felhasználás, és környezeti terhelés függő. Értem ezalatt, minél abrazívabb (sáros, havas) a környezet, annál gyorsabb a kopás. Erős ember hajtja tapossa a pedálokat, vagy sem.

10.000 km egy átlagembernek több évi teljesítménye, ha innen nézzük az autós 50-60ezer kilométere sem átlagos évi futás. Ennek ellenére én elég jó eredménynek tartom, hogy ennyit bírtak.

Előzmény: Tommmer (232109)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!