Na az meg a másik, a hétköznap reggeli csúcsban (fél 7 - 8 között) a másfél óra alatt 21 percig van menetrend szerint nyitva, és ebben bőven vannak olyan időszakok, hogy 3-4-5 percig nem jön semmi, csak hát a modern technika miatt itt is úgy van, hogy lezárjuk időben, mert mi van, ha egyszer 300-zal jön egy TGV a semmiből.
Rákosfalva megálló Gödöllői HÉV-en HÉV beérkezik Gödöllő felől, utasok szállnak le a peron Örs felöli végén sima gyalogos átjáró van, szokás a hévről leszállva már a vonat előtt átmenni, vezérek vérnyomásának emelése céljából mert nagyon sietünk ám nem kell kivárni azt a kb. fél percet ameddig a vonat kihúz a megállóból. Főleg akkor jó ez ha a másik irányból is jön vonat. Gyógyegér leszáll a hévről már ép indulna és szemből a jön de ő megy mint a vaklégy csak előre, mert ő aztán nem ár. Rásípol az örs felé menő vonat vezére, hogy vigyázzon mert egyrészt ő is menne másrészt jön szemből is egy, fel se nézett csak bemutatott a nemzetközi egyujjassal a vezérnek és besétált a szemből érkező vonat elé. Az eredményt láttam a balesetet nem, 10 perccel később értem oda akkor már a tűzoltók vágták a kerítést a két vágány között, hogyki bírják szedni. Később volt vele riport is, túlélte pár hónap alatt összelegózták és megúszta maradandó nélkül. De több esze nem lett mert 4 évvel később már egyetemistaként Sopronban szaladt át soksváso úton pont egy kamion elé, azt is túlélte de azóta két műlába van.
a) használhatatlan útsorompóról történt értesítés esetén, az útátjárójelzőnél,
b) Fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőnél, ha az fényjelzést nem ad,
c) Mellékvonali ellenőrző jelző előtt, ha az útsorompó használhatatlanságára utaló jelzést (Hívójelzést) ad; d) Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az továbbhaladást tiltó vagy Hívójelzést ad,
e) útátjáróhoz való közeledéskor, ha a sorompókezelőt vagy a jelzőőrt nem lehetett értesíteni az indítandó vonat számáról és előrelátható indulási idejéről és erről a vonatszemélyzetet értesítették,
f) az útátjárójelzőnél, ha adását személy-, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi,
g) olyan útátjáróknál, ahol a vonatok menetrendjében a Menetrendi segédkönyv 3. táblázat 7., valamint a Szolgálati menetrend 2. rovatában az állomás (szolgálati hely) neve után fordított helyzetű fekete V betűt ábrázoló Λ jel van és adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, vagy ha az útsorompó használhatatlanságáról értesítették,
h) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor a ráhaladás előtt,
i) a Pályán dolgoznak! jelzőnél,
j) sorompóval felszerelt vagy jelzőőr által fedezett nyíltvonali útátjáróhoz való közeledéskor Írásbeli rendelkezés nélkül is az F.2. sz. Forgalmi Utasítás 15.9.5. p. a)-f) alpontjaiban előírt esetekben,
k) mindenkor, ha adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, l) a Vasúti átjáró kezdete, Két-vagy több vágányú vasúti átjáró kezdete (András kereszt) jelző hiányáról történt értesítés esetén az útátjáróhoz való közeledéskor.
6.2.5. A vonat indul! Egy rövid hang (●).
A vonat indul! jelzést a tolómozdony nélkül, légfékezéssel közlekedő nem személyszállító vonat mozdonyvezetője indulás előtt és rendkívüli áthaladás közben, a személyszállító vonat mozdonyvezetője pedig rendkívüli megállás esetén, indulás előtt, valamint rendkívüli áthaladás közben köteles adni."
Így igaz, sőt még a villogó fehér sem szabad jelzés, mert olyan vasúti átjáróban nincs. A villogó fehér csak a berendezését bekapcsolt állapotát jelzi, hogy üzemel, de még ilyenkor is jöhet vasúti jármű bizonyos szabályok betartása mellett pl. vmax. 15 km/h szükség esetén elsőbbséget is kell adnia a közúton érkezőnek stb. Időnként mikor nyáron uborkaszezon van a médiában szokás betenni ilyen híreket, hogy fehéren villogott mégis jött a vonat és micsoda balesetveszély, és ott a fotó a vágányzár alatt anyagoló szerelvényről. Az a képen nem látszik, hogy gyökkettővel megy és, hogy fedezve volt az átjáró, ameddig be nem halat, lezárhatja a tolvez kézzel ameddig egy gombot nyomva tart a bizt. ber doboznál addig villogó piros fényre vált a fénysorompó, amint elengedi kapcsol vissza fehérre. Amint behalad az átjáróba már nincs balesetveszély, akkor elengedi, hiszen neki dolga van a szerelvény mellett.
Azt is világosan leírja a kresz mit kell tenni ha semmilyen jelzés nincs, meg kell állni szét kell nézni és ha biztosan nem jön semmi vasúton akkor átmehetsz.
egy pirosnál nincsenek "körülmények" . Átment, vagy nem?
Az imént írt Fótújfalu jó példa. Bejár a páros vonat a megállóba, legalább 30 méterrel meghaladja az átjárót, de az ócska biztber miatt az még piros marad addig, amíg a vonat a megállóban az utascserét el nem végezte és indulás után a vonat vége meg nem haladta a megálló kb. közepét. Piros a jelzés? Igen. Jöhet vonat? Nem. Van értelme a piros jelzésnek? Nincs.
Egyébként az állomáson benn álló vonat épp egy érkező keresztező vonatra (akár nem személyszállitó vonatra, szokott is ilyenkor teher jönni, most nem volt) is várhat a másik irányból
Beállított vágányutat írtam, amíg a bent álló vonatnak van vágányútja, addig a keresztező vonat max. a bejárati jelzőig jut. De biztonsági okokból ilyenkor általában már bejáráskor is az ellenvonatnak van állítva a vas.
Ha jól értelmezem dave_dömper mondatait, akkor a hangjelzés adása előtt álló vonatnál át lehet haladni, utána nem. Tehát a nem biztosított átjáróban átkelők nem szabálysértők.
Viszont ha a vonat a másik irányból érkezik, a szituáció teljesen ugyanaz lesz, a fénysorompó viszont az elhaladásig biztosan tiltó jelzést fog adni, és az ott átkelők viszont szabálysértők.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy (ha ez tényleg így van) nem minden annyira fekete-fehér. Nyílt vonalnál, beláthatatlan szakaszokkal természetesen teljesen egyetértek a piros jelzésen áthaladók büntetésén. De azért azt is vegyük figyelembe, hogy egy gyalogos általában csak a saját életét veszélyezteti, míg egy autós, teherautós sokkal nagyobb károkat tud okozni. És hatásosabb egy kivédhetetlen 10 ezres büntetés, mint egy könnyen megúszható 300 ezres. Járművel átkelésnél (ha minden ideje, stb. megvolt a tilos jelzés érzékelésére) viszont teljesen indokoltnak tartom a 300 ezret is.
Csak egy hipotetikus kérdés: van egy vasúti megállóhely. Bent áll a vonat. Az egyik végén útátjáró fénysorompóval, a másik végén legyen egy gyalogos átkelő, fénysorompó nélkül.
Bent áll a vonat, a leszálló utasok elkezdenek a vonat előtt átmenni, a biztosítatlan részen
Szőny megállóhely.
van egy vasutas dolgozó által kezelt kapu. Csak a vonat elhaladása után nyitja ki, addig állnak a túloldali peronon a leszállók.
Tudtommal minden átjáró (légyen az biztosított, avagy nem biztosított átjáró) előtt, az odaérkező vonat (bármilyen vasúti kármű számára un sip(fütty)oszlop van kihelyezve és amikor a vasúti jármű az átjáró
felé haladtában ezt a pontot eléri, hangjelzést kell adnia éppen az átjárón közlekedők figyelmeztetés - felhívása céljából (akár járművekről, akár gyalogosan, vagy akárcsak kerékpárral közlekedők számára
is. Az innentől bekövetkező esemény felelőssége nem a vasúti jármű vezetőjét terheli. A megállóhelyről
induló vasúti jármű esetében is ez a helyzet, a vasúti jármű vezetője hangjelzést köteles adni és ezzel figyelmeztetni az előtte lévő gyalogos átjárón át - közlekedőket arra, hogy a vasúti jármű át fog haladni
az átjáró. Még abban az esetben is, ha valaki akkor, éppen ott tartózkodik.
Csak egy hipotetikus kérdés: van egy vasúti megállóhely. Bent áll a vonat. Az egyik végén útátjáró fénysorompóval, a másik végén legyen egy gyalogos átkelő, fénysorompó nélkül.
Bent áll a vonat, a leszálló utasok elkezdenek a vonat előtt átmenni, a biztosítatlan részen. Ők most szabálysértők vagy sem? A vonat mögött a fénysorompó tilos jelzésén hasonlóan áthaladók egyértelműen azok.
Bár a helyszín képzelt (lehet van ilyen), de pl. a budapesti HÉV esetén mindennapos a vonat mindkét végén előforduló szituáció. Hol kellene büntetni?
Mikor Moldova György megjelentette a vasútról szóló szociográfiát, "Akit a mozdony füstje megcsapott"
címen, akkor, abban egy fejezetet szentelt a különféle baleseteknek és több vezérrel is beszélt az efféle élményükről. Az egyikük nagyon ütősen nyilatkozott, amikor arra kérdezett rá az író, hogy nem kezdte-e
ki nagyon az idegeit a gázolás, amit - vétlenül - elkövetett (egy öngyilkos-jelölt lépett be elé, a pályára,
amikor már teljes képtelenség volt megállnia. Nagyobb vonatsebességnél sok - száz méter a fékút még
abban az esetben is, ha három kézzel, négy lábban próbál meg beavatkozni ilyen helyzetben. Ráadásul, fékezés első szakaszában alig - alig mérséklődik a sebesség, így teljesen tehetetlen egy ilyen szitu -ban
a vezér. A megkérdezett vezér vállat vont és csak annyit felelt : "A sinek között, egyidejűleg, egyszerre
csak a vonatnak van tartózkodni-valója:" Ez így igaz, sőt még a pályaszinti útátjárók esetében is így van
így igaz, sőt még abban az esetben is igaz, ha a sorompó fényjelzők már egy ideje vörös fényű, egymás
mellett felváltva villogó fényjelzést adnak és a sorompó - csapórudak vizszintes, leengedett helyzetben tartózkodnak. Sőt továbbmenve, ha a sorompó - fényjelzőn egyetlen villogó fehér fény tartózkodi,k és a csapórúd függőleges végállásban van, még ebben az esetben is, az átjárón áthaladást meg-előzően illik meggyőződni arról, hogy az útátjáró felé nem hközeledik / érkezik vasúti jármű. Szives elnézést kérek.
egy pirosnál nincsenek "körülmények" . Átment, vagy nem? Egyébként az állomáson benn álló vonat épp egy érkező keresztező vonatra (akár nem személyszállitó vonatra, szokott is ilyenkor teher jönni, most nem volt) is várhat a másik irányból
Ne keverjük a kétvágányú vonalakat az egyvágányúval, előbbieken sokkal veszélyesebb a piroson átkelés. Szemesen is meg a 30-on szerintem mindenhol máshol is már akkor is le van engedve a sorompó, amikor a páros vonat éppen megállt az állomáson; amikor emellett neki van beállított vágányútja, akkor a világon semmi veszélyt nem jelent átkelni a piroson. Én speciel nem szoktam, nem azért, mert veszélyesnek érzem, hanem mert tilos, de mielőtt a bitófára kívánjuk az elkövetőket jó lenne ismerni a körülményeket - ha necces volt amit csináltak, akkor nyilván megérdemelték.
Civil autóból most is mérnek pl. éshát gondolom használják erre is.
Az se lenne rossz ha minden vasúti átjáró be lenne kamerázva vagy legalábbis forgalmasabbak, és tilosba hajtót jelentenék is fel egyből aztán lehet nyomatni a médiában mindenhol, hogy ennyi és ennyi embert elkaptunk 300 ezres bírság is ment.
Ezek a dashcam videók, ez is jó, de én most azokról beszélek amiket a rendőrök vettek fel, civilnek álcázott rendőrautókból és mentek is egyből a szabálysértők után kéklámpával.
Azért nem ugyanaz, amikor X nappal egy eset után kezdenek eljárást, aztán vagy kiderül, hogy ki vezette az autót vagy nem, meg mikor ott helyben már szedik is ki a forgalomból a delikvenst.
Megy az most is Bp-i autósok közösségével is megvan az együttműködés, a felvett szabálysértéseknél. Van is kint ott több videó is, ahol mutatják, hogy pl .szembe megy autópályán, átmegy a piroson stb. és ott az eljárás indult felirat.
Az jó dolog, csak ha nem kap megfelelő sajtóvisszhangot, vagyis nem jut el a tömegekhez, hogy 300 ezer a büntetés egy ilyenért, akkor max csak azt tartja vissza akit megbüntettek.
Úgy meg azért elég sokáig fog tartani bármi változást elérni.
Ezért voltak pl. jók a pofátlanítós videók, nem tudom azt miért nem folytatják, főleg, hogy az tök ingyen volt a rendőrségnek és rengeteg emberhez eljutott.
Talán azért, mert az emberek lószart se láttak belőle?
Én pl. észre se vettem, hogy volt ilyen kampány.
Miközben a propaganda emojikkal tele volt az ország minden négyzetmétere egész nyáron, azt bezzeg nehéz lett volna nem észrevenni.
Esetleg egyszer ki kellene próbálni, hogy annyi helyen(!) és annyi ideig(!!) menjen egy ilyen közlekedésbiztonsági kampány, amennyi helyen és ideig a propaganda szokott menni, aztán utána beszélgessünk róla, hogy mi mennyit ér. Ne akkor amikor kirakják 3 plakáthelyre néhány napra, aztán szedik is le, mert kell a hely annak a k*rva fontos információnak, hogy "Soros".