Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2021.09.27 -2 5 41013

Na az meg a másik, a hétköznap reggeli csúcsban (fél 7 - 8 között) a másfél óra alatt 21 percig van menetrend szerint nyitva, és ebben bőven vannak olyan időszakok, hogy 3-4-5 percig nem jön semmi, csak hát a modern technika miatt itt is úgy van, hogy lezárjuk időben, mert mi van, ha egyszer 300-zal jön egy TGV a semmiből.

Előzmény: Ashi Valkoinen (41011)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.09.27 0 1 41012

"Valamit ki kéne találni hogy lehet gyorsabban lezavarni egy ilyet, hogy ne szívjanak az utasok annyit.

 

Ennyi..."

 

A hatóságnak meg kell arról is győződnie a helyszínen, hogy a vonat alá kerülő ember nem idegenkezűség miatt került oda, ahova.

Előzmény: General Specific (40986)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.09.27 0 1 41011

Az itt OFF Rákosrendezőn a fél államadósságot be lehetne szedni egy nap alatt...

Előzmény: r1232 (40971)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.27 0 0 41010

Az OFF Kőér utcai átjáróban a gyalogosoknak nincs fénysorompó, csak labirint korlát. 

Előzmény: General Specific (40986)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 2 41009

Megtörtént eset: 

Rákosfalva megálló Gödöllői HÉV-en HÉV beérkezik Gödöllő felől, utasok szállnak le a peron Örs felöli végén sima gyalogos átjáró van, szokás a hévről leszállva már a vonat előtt átmenni, vezérek vérnyomásának emelése céljából mert nagyon sietünk ám nem kell kivárni azt a kb. fél percet ameddig a vonat kihúz a megállóból. Főleg akkor jó ez ha a másik irányból is jön vonat. Gyógyegér leszáll a hévről már ép indulna és szemből a jön de ő megy mint a vaklégy csak előre, mert ő aztán nem ár. Rásípol az örs felé menő vonat vezére, hogy vigyázzon mert egyrészt ő is menne másrészt jön szemből is egy, fel se nézett csak bemutatott a nemzetközi egyujjassal a vezérnek és  besétált a szemből érkező vonat elé. Az eredményt láttam a balesetet nem, 10 perccel később értem oda akkor már a tűzoltók vágták a kerítést a két vágány között, hogyki bírják szedni. Később volt vele riport is, túlélte pár hónap alatt összelegózták és megúszta maradandó nélkül. De több esze nem lett mert 4 évvel később már egyetemistaként Sopronban szaladt át soksváso úton pont egy kamion elé, azt is túlélte de azóta két műlába van.

Előzmény: extrémgörkoris (41003)
Dash 9 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 41008

"6.2.1.1. „Figyelj!” jelzést kell adni:

a) használhatatlan útsorompóról történt értesítés esetén, az útátjárójelzőnél,

b) Fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőnél, ha az fényjelzést nem ad,

c) Mellékvonali ellenőrző jelző előtt, ha az útsorompó használhatatlanságára utaló jelzést (Hívójelzést) ad; d) Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az továbbhaladást tiltó vagy „Hívójelzést” ad,

e) útátjáróhoz való közeledéskor, ha a sorompókezelőt vagy a jelzőőrt nem lehetett értesíteni az indítandó vonat számáról és előrelátható indulási idejéről és erről a vonatszemélyzetet értesítették,

f) az útátjárójelzőnél, ha adását személy-, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi,

g) olyan útátjáróknál, ahol a vonatok menetrendjében a Menetrendi segédkönyv 3. táblázat 7., valamint a Szolgálati menetrend 2. rovatában az állomás (szolgálati hely) neve után fordított helyzetű fekete V betűt ábrázoló „Λ” jel van és adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, vagy ha az útsorompó használhatatlanságáról értesítették,

h) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor a ráhaladás előtt,

i) a „Pályán dolgoznak!” jelzőnél,

j) sorompóval felszerelt vagy jelzőőr által fedezett nyíltvonali útátjáróhoz való közeledéskor — Írásbeli rendelkezés nélkül is — az F.2. sz. Forgalmi Utasítás 15.9.5. p. a)-f) alpontjaiban előírt esetekben,

k) mindenkor, ha adását személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi, l) a „Vasúti átjáró kezdete”, „Két-vagy több vágányú vasúti átjáró kezdete” (András kereszt) jelző hiányáról történt értesítés esetén az útátjáróhoz való közeledéskor.

 

6.2.5. A vonat indul! Egy rövid hang (●).

„A vonat indul!” jelzést a tolómozdony nélkül, légfékezéssel közlekedő nem személyszállító vonat mozdonyvezetője indulás előtt és rendkívüli áthaladás közben, a személyszállító vonat mozdonyvezetője pedig rendkívüli megállás esetén, indulás előtt, valamint rendkívüli áthaladás közben köteles adni."

 

 

Előzmény: superconductor (41005)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 0 41007

Így igaz, sőt még a villogó fehér sem szabad jelzés, mert olyan vasúti átjáróban nincs. A villogó fehér csak a berendezését bekapcsolt állapotát jelzi, hogy üzemel, de még ilyenkor is jöhet vasúti jármű bizonyos szabályok betartása mellett pl. vmax. 15 km/h szükség esetén elsőbbséget is kell adnia a közúton érkezőnek stb. Időnként mikor nyáron uborkaszezon van a médiában szokás betenni ilyen híreket, hogy fehéren villogott mégis jött a vonat és micsoda balesetveszély, és ott a fotó a vágányzár alatt anyagoló szerelvényről. Az a képen nem látszik, hogy gyökkettővel megy és, hogy fedezve volt az átjáró, ameddig be nem halat, lezárhatja  a tolvez kézzel ameddig egy gombot nyomva tart a bizt. ber doboznál addig villogó piros fényre vált a fénysorompó, amint elengedi kapcsol vissza fehérre. Amint behalad az átjáróba már nincs balesetveszély, akkor elengedi, hiszen neki dolga van a szerelvény mellett.

 

Azt is világosan leírja a kresz mit kell tenni ha semmilyen jelzés nincs, meg kell állni szét kell nézni és ha biztosan nem jön semmi vasúton akkor átmehetsz.

Előzmény: dave_dömper (40999)
nohab Creative Commons License 2021.09.27 -3 4 41006

egy pirosnál nincsenek "körülmények" . Átment, vagy nem?

 

 

Az imént írt Fótújfalu jó példa. Bejár a páros vonat a megállóba, legalább 30 méterrel meghaladja az átjárót, de az ócska biztber miatt az még piros marad addig, amíg a vonat a megállóban az utascserét el nem végezte és indulás után a vonat vége meg nem haladta a megálló kb. közepét. Piros a jelzés? Igen. Jöhet vonat? Nem. Van értelme a piros jelzésnek? Nincs.

 

Egyébként az állomáson benn álló vonat épp egy érkező keresztező vonatra (akár nem személyszállitó vonatra, szokott is ilyenkor teher jönni, most nem volt) is várhat a másik irányból

 

Beállított vágányutat írtam, amíg a bent álló vonatnak van vágányútja, addig a keresztező vonat max. a bejárati jelzőig jut. De biztonsági okokból ilyenkor általában már bejáráskor is az ellenvonatnak van állítva a vas.

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (40998)
superconductor Creative Commons License 2021.09.27 -2 0 41005

Köszönöm a válaszokat és a példákat!

Ha jól értelmezem dave_dömper mondatait, akkor a hangjelzés adása előtt álló vonatnál át lehet haladni, utána nem. Tehát a nem biztosított átjáróban átkelők nem szabálysértők.

Viszont ha a vonat a másik irányból érkezik, a szituáció teljesen ugyanaz lesz, a fénysorompó viszont az elhaladásig biztosan tiltó jelzést fog adni, és az ott átkelők viszont szabálysértők.

 

Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy (ha ez tényleg így van) nem minden annyira fekete-fehér. Nyílt vonalnál, beláthatatlan szakaszokkal természetesen teljesen egyetértek a piros jelzésen áthaladók büntetésén. De azért azt is vegyük figyelembe, hogy egy gyalogos általában csak a saját életét veszélyezteti, míg egy autós, teherautós sokkal nagyobb károkat tud okozni. És hatásosabb egy kivédhetetlen 10 ezres büntetés, mint egy könnyen megúszható 300 ezres. Járművel átkelésnél (ha minden ideje, stb. megvolt a tilos jelzés érzékelésére) viszont teljesen indokoltnak tartom a 300 ezret is.

nohab Creative Commons License 2021.09.27 0 1 41004

Sok éve nem kötelező kürtölni a füttyoszlopnál.

Előzmény: dave_dömper (41002)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 0 2 41003

Csak egy hipotetikus kérdés: van egy vasúti megállóhely. Bent áll a vonat. Az egyik végén útátjáró fénysorompóval, a másik végén legyen egy gyalogos átkelő, fénysorompó nélkül.

Bent áll a vonat, a leszálló utasok elkezdenek a vonat előtt átmenni, a biztosítatlan részen

 

 

Szőny megállóhely.

 

van egy vasutas dolgozó által kezelt kapu. Csak a vonat elhaladása után nyitja ki, addig állnak a túloldali peronon a leszállók.

Előzmény: superconductor (41000)
dave_dömper Creative Commons License 2021.09.27 -6 0 41002

Tudtommal minden átjáró (légyen az biztosított, avagy nem biztosított átjáró) előtt, az odaérkező vonat (bármilyen vasúti kármű számára un sip(fütty)oszlop van kihelyezve és amikor a vasúti jármű az átjáró

felé haladtában ezt a pontot eléri, hangjelzést kell adnia éppen az átjárón közlekedők figyelmeztetés - felhívása céljából (akár járművekről, akár gyalogosan, vagy akárcsak kerékpárral közlekedők számára

is. Az innentől bekövetkező esemény felelőssége nem a vasúti jármű vezetőjét terheli. A megállóhelyről

induló vasúti jármű esetében is ez a helyzet, a vasúti jármű vezetője hangjelzést köteles adni és ezzel figyelmeztetni az előtte lévő gyalogos átjárón át - közlekedőket arra, hogy a vasúti jármű át fog haladni

az átjáró. Még abban az esetben is, ha valaki akkor, éppen ott tartózkodik.

Előzmény: superconductor (41000)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2021.09.27 0 2 41001

71-es vonal, Fótújfalu mh tökéletes példa.

 

https://www.google.hu/maps/@47.6147508,19.1920736,91m/data=!3m1!1e3?hl=hu

Előzmény: superconductor (41000)
superconductor Creative Commons License 2021.09.27 0 1 41000

Csak egy hipotetikus kérdés: van egy vasúti megállóhely. Bent áll a vonat. Az egyik végén útátjáró fénysorompóval, a másik végén legyen egy gyalogos átkelő, fénysorompó nélkül.

Bent áll a vonat, a leszálló utasok elkezdenek a vonat előtt átmenni, a biztosítatlan részen. Ők most szabálysértők vagy sem? A vonat mögött a fénysorompó tilos jelzésén hasonlóan áthaladók egyértelműen azok.

Bár a helyszín képzelt (lehet van ilyen), de pl. a budapesti HÉV esetén mindennapos a vonat mindkét végén előforduló szituáció. Hol kellene büntetni?

Előzmény: extrémgörkoris (40998)
dave_dömper Creative Commons License 2021.09.27 0 2 40999

Mikor Moldova György megjelentette a vasútról szóló szociográfiát, "Akit a mozdony füstje megcsapott"

címen, akkor, abban egy fejezetet szentelt a különféle baleseteknek és több vezérrel is beszélt az efféle élményükről. Az egyikük nagyon ütősen nyilatkozott, amikor arra kérdezett rá az író, hogy nem kezdte-e

ki nagyon az idegeit a gázolás, amit - vétlenül - elkövetett (egy öngyilkos-jelölt lépett be elé, a pályára,

amikor már teljes képtelenség volt megállnia. Nagyobb vonatsebességnél sok - száz méter a fékút még

abban az esetben is, ha három kézzel, négy lábban próbál meg beavatkozni ilyen helyzetben. Ráadásul, fékezés első szakaszában alig - alig mérséklődik a sebesség, így teljesen tehetetlen egy ilyen szitu -ban

a vezér. A megkérdezett vezér vállat vont és csak annyit felelt : "A sinek között, egyidejűleg, egyszerre

csak a vonatnak van tartózkodni-valója:" Ez így igaz, sőt még a pályaszinti útátjárók esetében is így van

így igaz, sőt még abban az esetben is igaz, ha a sorompó fényjelzők már egy ideje vörös fényű, egymás

mellett felváltva villogó fényjelzést adnak és a sorompó - csapórudak vizszintes, leengedett helyzetben tartózkodnak. Sőt továbbmenve, ha a sorompó - fényjelzőn egyetlen villogó fehér fény tartózkodi,k és a csapórúd függőleges végállásban van, még ebben az esetben is, az átjárón áthaladást meg-előzően illik meggyőződni arról, hogy az útátjáró felé nem hközeledik / érkezik vasúti jármű. Szives elnézést kérek.

Előzmény: Hans1987 (40973)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 0 1 40998

egy pirosnál nincsenek "körülmények" . Átment, vagy nem? Egyébként az állomáson benn álló vonat épp egy érkező keresztező vonatra (akár nem személyszállitó vonatra, szokott is ilyenkor teher jönni, most nem volt) is várhat a másik irányból

Előzmény: nohab (40996)
váltókörzet Creative Commons License 2021.09.27 -1 0 40997

Teljesen egyetértek az átkelők bekamerázással, szerintem is ezt kellene csinálni. Mai technikai szinten, nem lenne túl bonyolult megvalósítani se.

Előzmény: Törölt nick (40995)
nohab Creative Commons License 2021.09.27 -1 0 40996

Ne keverjük a kétvágányú vonalakat az egyvágányúval, előbbieken sokkal veszélyesebb a piroson átkelés. Szemesen is meg a 30-on szerintem mindenhol máshol is már akkor is le van engedve a sorompó, amikor a páros vonat éppen megállt az állomáson; amikor emellett neki van beállított vágányútja, akkor a világon semmi veszélyt nem jelent átkelni a piroson. Én speciel nem szoktam, nem azért, mert veszélyesnek érzem, hanem mert tilos, de mielőtt a bitófára kívánjuk az elkövetőket jó lenne ismerni a körülményeket - ha necces volt amit csináltak, akkor nyilván megérdemelték.

Előzmény: Down under (40975)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 -1 1 40995

Civil autóból most is mérnek pl. éshát gondolom használják erre is. 

 

Az se lenne rossz ha minden vasúti átjáró be lenne kamerázva vagy legalábbis forgalmasabbak, és tilosba hajtót jelentenék is fel egyből aztán lehet nyomatni a médiában mindenhol, hogy ennyi és ennyi embert elkaptunk 300 ezres bírság is ment.

Előzmény: váltókörzet (40993)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40994

Csinálják azt is továbbra is, csak videó nem volt mostanában. 

Előzmény: váltókörzet (40993)
váltókörzet Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40993

Ezek a dashcam videók, ez is jó, de én most azokról beszélek amiket a rendőrök vettek fel, civilnek álcázott rendőrautókból és mentek is egyből a szabálysértők után kéklámpával.

 

Azért nem ugyanaz, amikor X nappal egy eset után kezdenek eljárást, aztán vagy kiderül, hogy ki vezette az autót vagy nem, meg mikor ott helyben már szedik is ki a forgalomból a delikvenst.

Előzmény: Törölt nick (40992)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 1 40992

Megy az most is Bp-i autósok közösségével is megvan az együttműködés, a felvett szabálysértéseknél. Van is kint ott több videó is, ahol mutatják, hogy pl .szembe megy autópályán, átmegy a piroson stb. és ott az eljárás indult felirat.

Előzmény: váltókörzet (40991)
váltókörzet Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40991

Az jó dolog, csak ha nem kap megfelelő sajtóvisszhangot, vagyis nem jut el a tömegekhez, hogy 300 ezer a büntetés egy ilyenért, akkor max csak azt tartja vissza akit megbüntettek.

 

Úgy meg azért elég sokáig fog tartani bármi változást elérni.

 

Ezért voltak pl. jók a pofátlanítós videók, nem tudom azt miért nem folytatják, főleg, hogy az tök ingyen volt a rendőrségnek és rengeteg emberhez eljutott.

Előzmény: Törölt nick (40985)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40990

Amíg a fakabátok ilyenekkel vannak elfoglalva, addig a valós, erőszakos bűncselekményekre nem jut idejük....

 

Szemes azért nem Siófok :) 

Előzmény: DJ. Bakter (40969)
váltókörzet Creative Commons License 2021.09.27 -2 3 40989

Talán azért, mert az emberek lószart se láttak belőle?

 

Én pl. észre se vettem, hogy volt ilyen kampány.

 

Miközben a propaganda emojikkal tele volt az ország minden négyzetmétere egész nyáron, azt bezzeg nehéz lett volna nem észrevenni.

 

Esetleg egyszer ki kellene próbálni, hogy annyi helyen(!) és annyi ideig(!!) menjen egy ilyen közlekedésbiztonsági kampány, amennyi helyen és ideig a propaganda szokott menni, aztán utána beszélgessünk róla, hogy mi mennyit ér. Ne akkor amikor kirakják 3 plakáthelyre néhány napra, aztán szedik is le, mert kell a hely annak a k*rva fontos információnak, hogy "Soros".

Előzmény: zjakabfi (40984)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 -1 2 40988

Piros az tilos.

 

Rákosrendezőn is megy át mindenki, ahol az a csoda ha néha felnyílik a sorompó. 

Előzmény: General Specific (40986)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40987

Pl.a Latinovits könyv szerint az ő gázolása után pár perccel már ment is tovább a vonat...

 

 

A vezér felvitte a vonatot a Keletibe (igen, ha jól emlékszem oda) és ő csak ott tudta meg ki volt akit elgázolt. 

Előzmény: zjakabfi (40978)
General Specific Creative Commons License 2021.09.27 -1 2 40986

Valamit ki kéne találni hogy lehet gyorsabban lezavarni egy ilyet, hogy ne szívjanak az utasok annyit.

 

Ennyi...

 

Nem tudom, volt-e már valaha olyan vizsgálat, ami a vezér felelősségét állapította volna meg, akármilyen csekély mértékben is.

 

Többeknek:

Kocsival sem nagy élmény gázolni, abból pedig még több van, és ott tényleg kettőn áll a vásár (felelősség)

 

De ha már ennyire offolunk...:

Ott van pl. a Kőér utcai átjáró Bp-en Köki és Kő-alsó között.

Vmax egyik vágányon 40, másikon 60, behatási pontok valahol a messzeségben, már akkor tilos, amikor még áll a  vonat Kő-alsón.

Eredmény? Kb mindenki átmegy gyalog. És akkor mindenki bűnös? Mindenkit tessék jól megbüntetni keményen?

Az a szabály, amit az érintettek 90-sok százaléka nem tart be, az nem jó szabály.

 

De ez itt mind erősen OFF...

Előzmény: Törölt nick (40980)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 2 40985

300 ezres csekkeket kéne szórni autósoknak, minden tilos jelzésen áthajtásért, annak lenne. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7koCGjXiffk

 

Itt pl. egész szép bevételt össze lehetne szedni.

Előzmény: zjakabfi (40984)
zjakabfi Creative Commons License 2021.09.27 0 0 40984

Pont idén volt ilyen közbiztonsagi kampány, lószart sem ér...

Előzmény: váltókörzet (40981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!