Keresés

Részletes keresés

Matuska1985 Creative Commons License 2019.08.29 0 3 109055

Igen együtt utaztunk, ahogy már többször is. Ilyen desztinációra nehéz józan elméjű embert találni :D

Előzmény: mestska (109048)
Pepin Creative Commons License 2019.08.28 0 1 109054

Csak költségtérítést kérek. A 250 eurós követelést megpróbáltam kiadni a FlightRefound-nak, de nem vállallták. Azt mondták, hogy esélytelen, tiszta vis maior. Szerintem nem, de ők valószínűleg jobban tudják. 

Az átfoglalást olyan hajnal kettőkor csinálták meg. A lányom hívta őket Pestről és nagyjából a harmadik hívásra sikerült neki. (Itt is kavartak, hogy nem is maradt ki a gép, meg mindenféle baromságok, de a lányom nagyon határozott tud lenni.)

Előzmény: giornalista (109051)
gambl-R Creative Commons License 2019.08.28 -1 1 109053

A két dolog nem üti egymást. A 250€ nektek is járt volna a költségek megtérítésén felül.

Előzmény: giornalista (109051)
Flower2000 Creative Commons License 2019.08.28 -1 1 109052

nagyon ügyes vagy

Előzmény: giornalista (109049)
giornalista Creative Commons License 2019.08.28 0 1 109051

na baszki, hát akkor kitartást. de te is költségtérítést kérsz, vagy a 250 eurót próbálod behajtani? illetve hogy tudták átfoglalni a jegyedet (mikor)?

Előzmény: Pepin (109050)
Pepin Creative Commons License 2019.08.28 0 0 109050

Jó neked. Ugyanez a gép, csak nekünk átfoglaltak vasárnapra. Megvolt a bejelentés, megvolt két reklamáló levél, a harmadikra már ráteszem CC-be a fogyasztóvédelmet. Pénz még nincs.

Előzmény: giornalista (109049)
giornalista Creative Commons License 2019.08.28 0 10 109049

Képzeljétek, sikerült a brüsszeli járattörlés kapcsán keletkezett teljes extra költségünket visszaszerezni a Wizzairtől. Okulásként álljon itt a teljes történet címszavakban, a lényeg vastagítva: 

 

előzmények: 

- június 19-én a Wizzair kb. 3 óra késés után törölte a CRL-BUD járatot;

- a törlést kb. 23:30-kor jelentették be;

- a törlés oka ismeretlen (valószínűleg vis maiorra fognak hivatkozni);

- a késést eredetileg azért szedte össze a BUD-CRL járat, mert aznap este történt, hogy Ferihegy órákra bezárt az 1-es pálya sérülése miatt;

- a BUD-CRL járat végül felszállt, de Kölnbe divertált, ismeretlen okból.

 

a helyszínen kapott support: 

- a Wizzair semmilyen segítséget nem nyújtott, a ticket office nagyon hamar bezárt;

- információs papírokat osztogattak, de az azon megadott telefonszámon nem tudták (nem voltak hajlandók) átfoglalni a jegyet, a hívásnaplót elmentettem;

- a Wizzair appjában a járatot a törlés után még nem mutatták töröltként, ezért nem tudtunk "átfoglalni", ha lett is volna ilyen lehetőség az appban. 

 

mit tettünk (öten voltunk): 

- a Brüsszel-Budapest járatok hamar beteltek a következő napokra, ezért alternatív megoldást kerestünk;

- végül az 5 utolsó jegyet vettük meg a másnap délutáni W6 EIN-BUD-ra (tehát Wizzair helyett Wizzairt vettünk); elektronikus számla 

- felszálltunk a Brüsszelbe tartó reptéri buszra; nyomtatott számla

- a buszról foglaltunk szállást a végállomáshoz közeli hotelben; nyomtatott számla 

- másnap reggel telefon a nyomtatott papíron megadott magyar telefonszámra, ahol "elismerték a törlést" és megerősítették, hogy jár a költségtérítés; 

- a hotel melletti pályaudvarról már tudtuk, hogy melyik vonattal megyünk Eindhovenbenyomtatott számla

- útközben némi evés/ivás számlákkal

- Eindhovenből ben reptéri busz EIN-re; nyomtatott jegyek

- EIN-BUD járat kis késéssel, de hazahozott. 

 

ügyintézés a törlés után, már itthonról: 

- az 5 ember egy foglaláson volt, ezért tudta egy ember intézni a költségtérítést;

- a Wizzair honlapján tettünk panaszt a törlés miatt, kérve a törlés miatt keletkezett költségeink megtérítését (nem pedig a 250 eurót);

- 4-5 nap után kaptunk választ, ahol viszakozott a Wizzair, de bekérték a számlákat;

- a külön megvett EIN-BUD jegy visszatérítésre kapcsán azt írták, hogy az eredeti jegy árát kérhetjük visszavagy átfoglalást kérhetünk (kérhettünk volna);

az eredeti jegy 3000/fő volt, az EIN-BUD 60.000/fő, nem tűnt jó üzletnek... :)

- válaszlevelemben elküldtem a számlákat, Excel táblázatban összeírtam a konkrét költségeket, megadtam a számlaszámot, és jeleztem, hogy mivel nem tették lehetővé az ingyenes átfoglalást, ezért kellett külön jegyet vennünk, ezért ragaszkodunk a jegy megtérítéséhez is;

- ezek után 45-50 napig csönd, egyetlen válasz sem jött a Wizztől;

- én többször is írtam nekik közben, végig azt gondolom, hogy megfelelő stílusban, nem követelőzve, de világossá téve, hogy ismerjük a jogainkat és ragaszkodunk a költségtérítéshez;

- végül a 45-50 nap után újabb panaszt tettem a Wizzair oldalán, jelezve, hogy továbbra is várjuk a költségtérítést, illetve, hogy most már az elhúzódó panaszkezelés miatt is panaszt teszek;

- ezt követően 1-2 napon belül válaszoltak az eredeti claim-re, és bármiféle viszakozás nélkül jelezték, hogy elutalták a kért teljes összeget, 1500 euró fölötti összegről van szó;

a pénz pedig ma meg is jött a számlámra.

 

tanulságok: 

- megtapasztaltam, hogy igenis működik az, hogy törlés esetén, ha nem nyújtanak megfelelő tájékoztatást a földön, akkor a Wizzair megtéríti az alternatív hazaút árát;

- a számlákkal alátámasztott költségeket nem vitatták, Wizzair pontos egyezkedés fel sem merült;

- mit kértünk és kaptunk vissza: 5 főre CRL-Brüsszel busz, 1 éjszaka hotel (2 szoba az 5 főnek), Brüsszel-Eindhoven vonat, eindhoveni ebéd, Eindhoven-EIN reptéri busz, EIN-BUD repülőjegy;

- nem trükköztünk: csak azt kértük, ami tényleg járt, "erkölcsi kár" meg "szabadnap-térítés" és ilyenek fel sem merültek, nem nyerészkedni akartunk; 

- az egész folyamatot emailen intéztem, nem telefonálgattam

- azt gondolom, sok múlik azon, hogy milyen stílusban kommunikál az ember, a túlzott követelőzés talán nem segít, viszont az igen, ha "komolyan veszik" a "fenyegetéseket" és azt, hogy jogi útra fogod terelni az ügyet.

 

Az egész esetet megnézve az a konklúzióm, hogy bár a teljesen elégtelen helyszíni support elfogadhatatlan a Wizzairtől, az utólagos claim-elés ebben az esetben jól működött. Bár időbe telt, mire reagáltak, de végül nem vitatták a költségeket, nem húzták az időt, és nem próbáltak kibújni a felelősség alól. Emiatt továbbra is szívesen és bátran repülök majd velük, nem lesz bennem és az útitársaimban sem rossz szájíz. Viszonylag tudatos fogyasztónak tartom magam, ezért számomra nagyon fontos volt, hogy hogyan kezeli majd a claim-et a cég. 

 

Két ok miatt írtam meg ilyen részletesen a történetet. Egyrészt hátha néhány hét, hónap múlva valaki hasznosnak találja a leírtakat, amikor saját claim-et kénytelen indítani; másrészt az eset idejében nagyon elégedetlen voltam a cég ügyfélkezelésével, de most pozitívan csalódtam bennük. Úgy korrekt, ha a pozitív kritikát is megkapják, nem csak a fikázást. 

 

(Végül pár "tag" a keresőmotorok kedvéért: wizzair járattörlés, wizzair kártérítés, wizzair claim, wizzair kárpótlás, wizzair költségtérítés, törölt járat kártérítés)

mestska Creative Commons License 2019.08.27 0 1 109048

Persze ezzel azok nincsennek kisegítve, akik dolgozni mentek volna...

 

Alitraveling oldaláról kiderül, hogy valószínűleg ugyanazzal a géppel mentetek volna (együtt utaztatok?), csak végül ő egy éjszakai Flixbusszal ment Belgrádból Pestre.

 

 

Előzmény: Matuska1985 (109040)
gambl-R Creative Commons License 2019.08.27 -1 1 109047

Turkish pl.

Előzmény: zalan98 (109046)
zalan98 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 109046

Köszi.

Ez kellemes helyzet.

Esetleg tudod-e, hogy ki az még, aki alkalmazza az EU261-et?

Előzmény: jr79 (109045)
jr79 Creative Commons License 2019.08.27 0 1 109045

Az Air Serbia nem uniós cég, de Szerbia alkalmazza az EU261-et.

Előzmény: zalan98 (109044)
zalan98 Creative Commons License 2019.08.27 0 0 109044

Szia!

 

Jól érte, hogy Nisből repültél volna Bpestre?

Erre is jár a 250 eur?

Az Air Serbia uniós cégnek minősül?

 

Előzmény: Matuska1985 (109040)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 109043

Reggel 0730as tul korai volt, 0930as pedig elvileg atszallassal, igy a vonat mellett dontottunk 21 leva volt, de eszement sok ido. A szerb oldalon 30cal ment vegig..

Előzmény: suirebit (109042)
suirebit Creative Commons License 2019.08.26 0 0 109042

Szia, és melyik busz lett végül Sofia- Nis között ?

Előzmény: Matuska1985 (109035)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.08.26 0 1 109041

hát igen, ez a különbség a low-cost és a legacy között, ezúttal low-cost jegyáron :-) 

Előzmény: Matuska1985 (109040)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.08.25 0 5 109040

Cegesre ment ki, lusta vagyok újat írni :) 

 

Összegezzünk.

 

Úgy gondoltuk kipróbáljuk az új Nis Budapest Air Serbia járatot, mert miért ne, ha már 16€ a jegy. A repülőgépet indulás előtt 7 órával törölték műszaki hiba miatt. A nisi repülőtérre 14:30-ra értünk. 2,5 óra múlva buszokkal szállítottak át a belgradi reptérre, ahol sorunkat kivárva átbookoltak a ma esti bécsi járatra, majd onnan Pestre. A légitársasag ezutan biztosította a transzfer lt a szállodához, amey Crowne Plaza****. Ott kaptunk vacsora, majd reggelit es ebédet később pedig visszatranszfert a reptérre. Ne maradjon le a 250€-s kártérítés se! 

Azért ez nem olyan rossz ajánlat egy 16€-s jegyért cserébe 🤣 

Minden elismerés az #AirSerbia dolgozóinak, akiken látszott végig, hogy a tőlük telhető legtöbbet hozták ki a dologból! Profizmus a köbön!

Persze ezzel azok nincsennek kisegítve, akik dolgozni mentek volna...

 

Természetesen a 250€ arra fogjuk használni, hogy már csak azért is kipróbaljuk az új járatot!

 

balou84 Creative Commons License 2019.08.25 0 5 109039

Off topik, de nem tudom hova lehetne írni.

 

Ha valaki ki szeretné próbálni kicsiben a business class élményt MAD-FRA LATAM Dreamlinerrel kb. 23.000,- Ft, FRA-MAD 31.000,- Ft. Közvetítő oldalakon még lehet rajta rendesen faragni.

 

https://travel-dealz.de/blog/bewertung-latam-business-class-787/

gambl-R Creative Commons License 2019.08.21 -1 1 109038

Emkékeim szerint, csak chaten keresztül.

Előzmény: tibi2626 (109037)
tibi2626 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 109037
Van tapasztalata valakinek, hogy Ryanair meglevő foglaláshoz utólag hozzá lehet adni csecsemőt?
suirebit Creative Commons License 2019.08.15 0 0 109036

köszi, várjuk a beszámolót :)

Előzmény: Matuska1985 (109035)
Matuska1985 Creative Commons License 2019.08.14 0 0 109035

Ugyanazt az oldalt neztuk, egy hetves kiderul

Előzmény: suirebit (109034)
suirebit Creative Commons License 2019.08.13 0 0 109034

a 9 órásbus a Lasta lenne ? vagy van másik is ?

https://www.balkanviator.com/en/bus-timetables/sofia-bul/nis-srb/25.08.2019

Előzmény: Matuska1985 (109010)
arom Creative Commons License 2019.08.09 -2 0 109033

Persze, ezt számolgatom. Az 5000 ft-os wizz jegyhez képest nem érné meg, de a mostni árakkal nem teljesen egyértelmű azért a dolog. A "nem biztos, hogy szétültet", meg a "biztos nem ültet szét" lenne itt a nem mindegy :)

Előzmény: Grizenstein (109031)
Grizenstein Creative Commons License 2019.08.09 0 0 109032

Én már mentem be úgy  jeggyel a biztonságin, hogy az elméleti indulási időn már bőven túl voltunk vagy egy órával.

2,5 órás késés volt kiírva, kimentem a kocsihoz, mert kint felejtettem valamit, aztán vissza (előtte megkérdeztem a biztonságiakat, azt mondták menjek oda hozzájuk, ha nem enged be a kapu és beengednek, de simán működött).

Persze lehet, hogy ilyen intelligens a rendszer, de kétlem.

 

Előzmény: Downunder1 (109029)
Grizenstein Creative Commons License 2019.08.09 0 2 109031

Nem biztos, hogy szétültet.

Szerintem add hozzá az ülőhely árát és a transzferét a Wizz jegyhez és kijön, hogy megéri-e.

 

Előzmény: arom (109028)
nugger66 Creative Commons License 2019.08.09 -4 0 109030

Közben pedig szorgalmasan imádkozál, hogy az évek óta keményen veszteséges és lélegeztető gépen haldokló  4x, 5x drágább jegyű Norvégok, ne épp a te utad előtt menjenek csődbe. 

Előzmény: arom (109028)
Downunder1 Creative Commons License 2019.08.09 0 0 109029

Ez számomra meglepő, azt gondolnám, hogy akinek már elment a gépe, az nem is engedik oda a biztonsági ellenőrzéshez. Már csak azért is hogy ne foglalja feleslegesen a kapacitásokat és növelje a sort...

Előzmény: Grizenstein (109027)
arom Creative Commons License 2019.08.09 -1 1 109028

Ne haragudjatok, ha nagyon buta a kérdés. Stockholmba mennénk, két gimis gyerekkel. A Wizz biztos szétültet, ha nem veszem meg a helyet, gondolom. És a Norwegian? Utóbbi ugye az Arlandára menne, lehet, hogy mindent összevetve jobban megéri? (Nagy csomagot nem vinnénk, Wizzre max egy priorityt vennék pluszban.) Köszi, ha tudtok segíteni. 

Grizenstein Creative Commons License 2019.08.09 0 0 109027

Szerintem BUD-on a biztonsági előtti kapu beenged simán bármikor (gondolom az nap éjfélig).

Nekem olyan volt már, hogy a "bádogterminál"-hoz vezető kapu nem engedett már be indulás előtt 29 perccel.

Máskor meg még indulás előtt 10 perccel is le tudtam menni.

 

Előzmény: Downunder1 (109020)
mestska Creative Commons License 2019.08.09 0 1 109026
Szerencsés voltál, CRL-en már többször láttam futó, késő, a kapun már át nem engedett utast.
Előzmény: Downunder1 (109024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!