Az egyik kiemelt helyszín a Serfőző utca–Árpád fejedelem útja kereszteződése, ahol a nyáron halálos kimenetelű gázolás történt – tette hozzá a cég. Mint ismert, júliusban az Árpád hídon elgázoltak egy biciklist. A tragikus balesetet egy spontán kialakult verseny okozta, melyben egy Mercedes és két BMW vett részt. Mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt. A gázolás gyanúsítottja jelenleg is letartóztatásban van.
A Serfőző utcai kereszteződésben történt baleset TÖK MÁS, mint a racsézós eset! A topik fő témáját adó baleset semmiféle kereszteződést nem érintett, a bringás a védett kerékpárúton ment, fent a híd járdáján!!!
Ezen az 50 méteren, ha te gépjárművezetőként a szemközti, legutolsó járdaszigetet figyeled az előtte lévő kijelölt gyalogos átkelőhely helyett, akkor kérlek, ne vezess!
Az átkelőhely után pedig lehet nézegetni a járdaszigetet, de akit 50 méter távolságból ott látsz, az nem lesz ott, mire odaérsz, mert már rég eltekert.
A kereszteződés átalakítás elismerése annak, hogy a korábbi kialakítás szar volt.
Először van egy kijelölt gyalogos átkelőhely, majd picit lentebb a bringás átvezetés, de az a jobbra kanyarodóknak már jobbos ívben fekszik. Ha megfigyeli maga előtt az átkelőt, vagy épp jobbra néz, mert számít a bringásra, akkor a balról érkező bringás már nemigen fér be a látómezőbe.
Azt nem tudjuk, hogy a balra kanyarodó sávban a baleset idején állt-e valami más jármű, ami csökkenti a rálátást.
Nyilvánvalóan az autós hibázott, de az idei baleset után rögtön kiraktak két neonkeretes STOP-táblát. Ha picit visszatekerünk az időben, akkor látható a kereszteződés kialakításán, hogy a táblázottság a múltban még szarabb volt:
Ha megemelik az úttestet (helyes döntés), és biztonságosabb, az elsőbbségadást jobban kikényszerító kialakítást készítenek, az az indirekt beismerése annak is, hogy az előző kialakítás kockázatos volt, vagy az időközben megnövekvő kerékpáros forgalomhoz nem lett hozzáigazítva időben a kereszteződés kialakítása. Természetesen ebben az országban az sosem fordul elő, hogy egy, bármely közlekedőre ráhúzható hiba és szabályszegés megtörténte esetén tágabb kontextusban, a balesethez vezető okokat és lehetséges kockázati tényezőket is kielemezzék az eljárás során, neadjisten az útkezelői oldalon is történjen felelősségre vonás.
mind a mai napig nem tudom, hogy a Szabadság híd felől kerékpárral érkezve nekem melyik sávban kellene folytatnom az utam - a kerékpárnyomosban vagy a mellette hirtelen megjelenő kerékpársávban, mert az út kezelője a metrópótlás befejezése után fél évvel is ezt az össze-vissza csíkozást hagyja fenn. A kereszteződés előtti, elvileg kerékpáros és érvénytelenített forgalmi sávba az autók is felállnak, hiszen a túloldalon ott a tök logikus folytatásuk, a sárga csíkokról meg azt sem lehet elsőre eldönteni, hogy az ideiglenes felfestés maradt kinn, vagy az tényleg egy kerékpársáv, vagy egy ideiglenes kerékpársáv, miközben az ideiglenes forgalmi rendet okozó építkezés fél éve végetért.
"Azt fogja elősegíteni, hogy a bukkanót nézzék, ne a bringást."
Ezt mire alapozod? Nálunk van ilyen, ahol a gyalogosok járnak át, és kvázi majdnem zebraként működik. Egyrészt az autós jelentősen le fog lassítani, mert nem veri szét a verdáját, és így jobban lát, másrészt valóban az a hatása, hogy jobban figyel, harmadrészt a bringásnak is több ideje lesz, ha mégsem adják meg az elsőbbséget, negyedrészt pedig ha ne adj' isten mégis gázolás történik, sokkal kisebb lesz a kár (a mozgási energia a sebességgel négyzetesen arányos).
A Serfőző utca és a Nagyszombat utca között 3 sáv van (teljesen feleslegesen), szerintem az extra dél felé haladó sávot megszüntetik és bőven marad hely két kerékpársávnak.
Ha ott a bukkanó, akkor lassít (ha máskor nem, amikor másodjára jár arra)... Ettől még nem fogja elkerülni az ütközést, de kisebb sebességgel talán kisebb ütést mér az áldozatra.
Annál a balesetnél az áldozat az Árpád híd felől jött. Az autósnak egy 50 méteres, nyílegyenes szakasz volt, hogy lássa, hogy az orra előtt megy keresztbe a biciklis. A telefont nyomkodó sofőrnek tehetsz oda bármilyen táblát...
A csomópontban a BKK megemeli és leszűkíti az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, ami
elősegíti és arra ösztönzi a gépjárművezetőket, hogy lassabban haladjanak át a kereszteződésen.
Azt fogja elősegíteni, hogy a bukkanót nézzék, ne a bringást.
Továbbá piros útburkolati jellel teszik láthatóbbá mindkét kanyarodósávban a kerékpárút átvezetését, taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolatot kialakítva biztosítják az akadálymentes és biztonságos gyalogosközlekedést. A fejlesztés során kicserélik a háromszögsziget aszfaltburkolatát és korszerűsítik a közvilágítást.
Ezt pedig mindenhol alapból meg lehetne csinálni, főleg a piros bekenést, ahol elsőbbsége van a bringásnak. A közvilágítás átalakításának és a kölcsönös beláthatóságnak is alapból meg kellene történnie minden kerékpárút építéssel egyidejűleg. Ha van akkor fát-bokrot vágni-nyírni jelzőlámpairányító-dobozt odébb rakni, reklámtáblákat kibaszni.
Ezt most úgy kell érteni, hogy az Árpád fejedelem útját leszűkítve kerékpár-sávot hoznak létre? Megszüntetik a parkolást vagy keskenyebbek lesznek a sávok? Ez utóbbi az olcsóbb megoldás, csak sárga festék kell hozzá.
Alapesetben csak a vagonok két végébe rakhatod a bringát, bár lehet, hogy csak a komplett szerelvény két végébe, ezt nem tudom pontosan. Ez elég hülye játékszabály, mert ha mindenki oda zárja le a kempinget, amiért fizetni se kell, senki nem tud majd se fel se leszállni. Ez a jobbágybérlet mindezt csak fokozta.
Az úri helyekre (Bp-és környéke) ugye jellemzően egyterű hernyók járnak, ott sokkal több tér van illetve ha van direkte bringakocsi, akkor egyszerű a helyzet. Lezárod a bringát és ha csak lehet melléülsz, vagy egy ronaldinho ül mellé és szétbarmolja.
Attól függ, milyen kocsiban utazol. A Flirt kocsikban utastérben (szem előtt) van a bicikli, de úgy emlékszem, nem igazán van semmi, amihez lakatolni lehetne. Ahol külön kocsiban vagy elválasztott részen van, ott azt hiszem, van mihez lakatolni.
nem biztos, hogy ez a jó topic de ez elégé pörög. kellene nekem nfo, vonaton mennyire biztonságos/lehet bicajt szállítani? értem ezalatt hogy le tudom saját lakatommal lakatolni, vagy a kaller/máv lakatolja le? gondolom kulon vagonba utazik a bringa es en mas ellophatja-e? figyel erre vki?soha nem csinaltam ilyet ezért kérdem. köszi ( sima vonattal se nagyon utazok)
13. § (1) e) * „Kerékpárút”; a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és akétkerekű segédmotoros kerékpárlakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos.
Vagyis a segédmotorosok bátran hajtsanak rá – városon kívül – a kerékpárútra, de arra figyeljenek, hogy számukra itt más szabályok érvényesek. A KRESZ 26. § szerint ugyanis legfeljebb 30-cal mehetnek, szemben a többi útra érvényes 40 km/órával.
Tegnap, egy sötét helyen (Lupával szemben, az ártéri erdőben) jött szemből egy nagyon szemfolyató fény, majd átváltott elviselhető sárgásra. Innen is köszönöm. Nem hiszem, hogy automata kapcsolt volna. Ha mégis lenne ilyen automatika, fizetnék érte. Ja, és kötelezővé tenném.
Nem tudom, mekkora motorkerékpárok használhatják a bringautat. Ma egy igen terebélyes jött szemből olyan helyen, ahol még egy gyermeknek való bringával is gáz találkozni. Az Omszki tónál lévő felüljáró az.
Legszívesebben egy ketrecben kifüggesztve mutogatnám azt a tervezőt, aki azt a balesetveszélyes felüljárót kigondolta.
Mindegy, maradt köztünk úgy tíz centi, az elég - ha elég.
én a kutyákkal futottam éppen le a Virágos nyeregből a salakos úton ahol az autók is járnak. na jött egy bálna mercedes "terepjáró" kb. annyival, amennyivel futottam. :D inkább csak nem tudnak vezetni.