Szerintem készen nem lehet ilyet kapni. Azonban ha veszel egy hátsó agyat (akár kazettás, akár menetes lánckerékfogadóval), ami tárcsafékes és a tárcsafelfogatás a hagyományos 6 csavaros , akkor azt a "leszúrva" egy esztergályos tud már neked balmenetet vágni rá.
A Babetta racsni pedig épp bal menetes és épp jól illeszthető a mérete. Mivel baloldalon bal menet - szabadonfutós a rendszer ezért sima alátétekkel szépen lehet az együttfutást is állítani a meghajtáshoz.
Így kb 4000 Ft meg 1/2 óra esztergálással megoldható a probléma. A My1018 450W motor nyomatékát gond nélkül bírja nálam ez a szett.
Tud valaki olyan hátsó kerékpár agyat, amire mindkét oldalra feltehető lánckerékcsoport? Azaz mondjuk jobb oldalra egy normál - akár kazettás akár menetes - fogaskerékcsoport, bal oldalra meg egy balmenetes racsni egy fogaskerékkel. És a balmenetes racsni maga is érdekelne.
Ismer valaki ezzel kapcsolatosan beszerzési helyet?
Eddig nem volt panasz a gmailos címemre, másodjára a te leveled is megérkezett..:)
400-as átmérőben tuti nincs 5M-es fogastárcsa, le kellene gyártatni, de lefejtő maróval nagyon drága lenne. Én inkább kivágatnám lézerrel. 5 mm vastag acél lemezt tizedmilliméteren belül vágnak. Kellene egy kiküllőzött tárcsa középre, meg néhány karika mellé, hogy a széessége is meglegyen. Bár egy ekkora tárcsán olyan sok fog kapaszkodik, hogy akár egy 5 mm széles tárcsa is elég lenne, csak a szíj nem biztos hogy rajta maradna...
Nekem is van, ez egy elég jól használhatóakkutöltő, korábban majd feleennyiért adták.
Egy kapcsolóüzemű korrekt töltő, de én nem használom túl sűrűn ahhoz hogy véleményt mondjak róla. Egyszer rámértem, 14,4V-ig tölti az aksit méghozzá megfelelő karakterisztikával, utána átáll cseptöltésre, olyan 13-13,2V környékén. Nem kifejezetten ebringákhoz való, de ettől függetlenül még ezért az árért is elég korrekt darab. Nem árt ha van otthon egy ilyen. 8-10 óra alatt ha nagyárammal tölt végig, eléggé tud melegedni.
Kapható majd valami az Aldiban is nemsokára digit kijelzővel, azt nem tudom milyen. Annak ára kétezerrel olcsóbb lesz.
Ezeket az akkutöltőket azért gyártják, hogy a lemerített akkut külső áramforrásról is fel lehessen tölteni! Ilyen tekintetben jók a tapasztalatok; erre alkalmas az a töltő!
A szulfátlanítás egy külön fejezet, arra alkalmatlan! Valójában egy aktiváló funkció az amire képes, ez pedig abból áll, hogy az ólomszulfát-kristályok által elzárt felületeket hozzáférhetőbbé teszi!
Nagyon jó az ötlet, de Ferencnek 450...600mm-s átmérőben is kellene egy tárcsa! Ilyen átmérőben is létezik? Az e-mail címed csak kamu, vagy speciálisan a regisztrációkra megadott cím?
Ha lassító áttételre van szükség, szerintem a legjobb választás a HTD profilú fogazott szíjas hajtás. A hatásfoka vetekszik a legjobb ferdefogazású fogaskerekekkel, karbantartást nem igényel, csendes, és széles méretválasztékban lehet kapni. Kisebb nyomatékra elég az 5 mm-es osztású is. Ebben a méretben létezik fogazott rúdanyag, olyan széles darabot vágnak le, amilyenre szükség van. De az előfúrt tárcsák sem drágák, szíjból is olyan széleset vágnak, amilyet kérünk. Egy 22 fogú 30 mm széles HTD8M tárcsa netto 1500 Ft, egy 720 mm hosszú 8M szíj 3000 Ft.
A sárkányrepülőmben és az elektromos mopedautómban 8mm osztású HTD szíjakat használok, 35 mm széles szíjjal 20 kW teljesítményt vittem át, gond nélkül.
Köszönöm az ötletet, bár kínomban gondoltam a hanyatt ragasztott fogaszíjra, kiváltva a komolyabb műhelymunkát! Ha létezik megfelelő átmérőben, lehet, hogy kipróbálom.
Mivel ezek a szíjak nem nyúlnak, hála a vékony acélszálaknak, ezért csak nagyobb méretű jöhetne szóba. Addig is úgy tűnik, hogy elég jól tapadnak a fogak a sík alumínium felülethez.
A mosógép eredeti szíja már nem volt meg, de több típusnál is találkoztam hosszbordás
Úgy értettem Ferenc leírását, hogy azt a mosógép-szíjtárcsát hengerkeréknek vehetem. Ebben az esetben egy stabil alapra ragasztható a hajlékony fogasív; ezáltal az is stabil lesz, s az anyaga elég kopásálló ahhoz, hogy ilyen kis terheléseket elbírjon!
A ragasztás csak ideig-óráig bírja,fémen a hajlékony gumi nem örök élet.A fogmodulnak megfelelő késsel esztergán is kialakithazó a keresztbordás tárcsa.
Most aztán igazán megleptél! Természetesen ismerem a hossz-irányban bordázott laposszíjat a gépjármű-iparból, de egy pillanatig sem fetételeztem, hogy a mosógépeknél is alkalmazzák!
Pl.: Peugeot Partner vezérműszíjjal találkoztál már? Az fogazott szíj, s lehet, hogy még hosszabb is, mint amilyen Neked kell! Olyan csalafinta módon van feltéve a helyére, hogy érdemes lefényképezni a vezető- és feszítőgörgők (rövidítési lehetőségek) miatt is! Már egy jó ideje nem járok műhelyekbe, így nincs lehetőségem konkrét adatok begyűjtésére!
Köszönöm a segitséged! Az eredeti mosógép szíj alakja lapos, hosszirányban bordázott volt.
Úgy tudom, hogy laposszíjként kell rendelni. A szíjhajtásos módosítást ház körül talált anyagokból végeztem, mivel 1430 mm-es fogasszíjat nem találtam raktáron sehol. Erre a konstrukcióra ezekkel a kerekekkel nem tudok ékszíjat feltenni, ahhoz más típusú szíjtárcsákra lenne szükség. Itthon viszont csak collos fogasszíjakat találtam. Mivel a mosógéptárcsa futó felülete is sík, a bordás rész elég jól tapad. Egyedül a motor első szíjánál van túl nagy erő igénybevétel. A nagy kereket is jó lenne fogazni, de nem tudom, hogy oldjam meg.
Illetve a bordázással, fogazással a szíjhajtás veszteségeit is jelentősen tudják csökkenteni. Merthogy ott nem zömül az anyag, nem melegszik fel annyira stb, és tovább is tart - hála a benne lévő aramid és poliamid szálaknak.
A saját bordásszíjjas bringámon érzékelem, hogy bár klassz szíj van rajta, hogy fel tud melegedni egy fél óra intenzív tekerés alatt.
Először is ki kellene deríteni, hogy ez oxidos jellegű bevonat, vagy szándékos szigetelő bevonat van rajta - Litze huzal jellegű - , a kép alapján én nem tudoim megítélni.
Mindkét esetben a legegyszerűbb a csere.
De ha akarsz vele játszani, akkor - kéretik nem röhögni - ajánlok egy tabletta kalmopirint! Nyomd bele az oxidos részt, és irány neki a pákával. Arra vigyázz, hogy jól szellőztess, és ne szívd be a füstöt, mert eléggé durva! Garantáltan mind a lakkot mind az oxidációt feszedi!
Pákahegy: ezektől a pillanatpáka hegytől ne várj túl sokat! legalábbis az ilyen sima meghajlított vörösrezektől. Ilyen hőmérsékleten gyorsan oxidálódik. Vagy kell venni egy jobbfajta hegyet - és pákát is netán - vagy kell venni 4-es vagy 6-os merev rézdrótot 10 méterrel, és egy sablomban hajlítani hegyeket. 1 óra alatt 100 darab hegy előállítható a sablonnal együtt, és szinte ingyen lesz, jódarabig elég.