Az a helyzet, hogy mint irtam fel labon allo helyzetbol szinte teljesen nyujtott testtel estem hanyatt. A ruham allapotabol itelve a vallam es a sisak ert le, a farmerom tiszta maradt hatul, de a dzsekim valla saros lett. Mivel 186 magas vagyok, 100 kilo es egy 250 kilos gep allitott legipalyara el lehet kepzelni a lenduletet :DDD
Talan, ha a combomat kapja el a tank meg esetleg meg is tudtam volna fogni (vagy eltori a labam), de a terdem alatt kapott el kozvetlenul es eselyem nem volt.
Egyszeruen a hanyatteses utan nem is alltam meg, hanem mivel a sisak miatt nem fordultam at a fejemen, igy a vallamon fordultam at es vagy 3 meterre a motortol alltam meg. De szerintem ez csak azert lehetett, mert nagyon szerencsetlen helyzetben kapott el a gep.
Na meg a sisakom is csak egy 400 CHF (kb 60.000 Ft) -os kozepkategorias volt, a landolas pedig erdes beton (kocsikihajto). Valoszinuleg simabb feluleto aszfalton kevesbe serult volna. Itt kb 2 centi mely recezes volt, hogy a kocsik ki tudjanak jonni.
A hatamat meg megvedte a motorosdzseki. Azt szoktak mondani, hogy ha bena vagy, akkor legalabb jo ruhat vegyel :)))) Azt vettem :DDDD
A motorfelemelős témához: létezik egy amcsi oktatófilm, ami a rendőröknek tanítja a motorozást. Tudni kell, hogy ott Harley-ket kellett felállítani, ami kb 400-450kg. Ma már aszem nem csak Harley-k vannak szolgálatban. Egy amcsi srác mondta, hogy a motoros rendőr felvételin a beugró feladat volt, hogy egy eldőlt mocit kellett felállítani. Ha ez nem megy, akkor nem veszik fel. Mondjuk a mocis rendőrök amcsiban nem 1,50 magasak és 40 kiló:)
Viszont tény, hogy nem csak erő kell hozzá, hogy egy motort felállítsunk. Egyetértek azzal, hogy ez is megtanulható és létezik rá egy megfelelő technika. Nekem nem szokott gondot okozni a motor felállítása, igaz, hogy csak 150 kg. De egyszer a benzinkuton fellökte a kutas, aki kb 180 magas és 90-100kg volt, de nem tudta felállítani. Mikor kimentem, azt monda, h segít. Leesett az álla, mikor odamentem és felrántottam (165cm 70kg) Egyébként egy 600-as KLR volt, ami elég magas, féloldalt ülve ért le a lábam.
Az én technikám : elsőfék be, moci hirtelen felránt, h ne legyen ideje a telónak szépen berugózni. Ha lassan emeled, akkor először csak a telót nyomod össze és pont mire kikészülsz, az szépen ki akar rugózni. Na akkor csúszik be a sportszelet:)
Ezt a technikát 200kg-ig teszteltem, afölött nincs tapasztalat.
Hattal???
Nekem tuti beleakadna a fenekem :DDDD
En siman lehajoltam megfogtam es felkaptam... 2 sec volt az egesz. Meg csak meg sem huzta a hatamat :D Olyan ideges voltam, hogy szerintem ha meg vagy 50 kiloval tobb az sem tunt volna fel :DDDD
A kiscicam nem mart meg.... Csak azt mondta, hogy 5 honapja egyutt jarunk, tehat itt az ideje tovabbfejleszteni a kapcsolatunkat.... Ha van baratnod, akkor egy ido utan te is "lefekteted", nem? O is csak ezt csinalta es legalabb volt olyan rendes, hogy nem menet kozben tette meg :DDDD
Egyebkent szerintem egy choppert sokkal nehezebb felallitani...
Látod, megmaradt a vadmacskákban ez ösztön. Még a gazdáikat is képesek megmarni, pedig te eteted minden nap :)
Egyébként is kényes dolog az eldőlt motor felállítása. Állítólag az USA-ban a rendőröknek külön oktatják a motor felállítását. Ha jól tudom háttal kell állni a motornak, le kell egy kicsit guggolni, megragadni az ülés környékén, és így kell felállítani, mert ebből a pozícióból tud az ember a legnagyobb emelőerőt kifejteni. (Nem tudom, hogy ez mennyire urban legend, vagy nem, talán majd Vitger megerősíti, vagy cáfolja)
Szalltam le rola, oldalsztender mar ki volt hajtva, bal labamon alltam, a jobb eppen az ules felett volt amikor megcsuszott a hatsokerek.
A szender visszacsuklott, a tank elkapta a labamat es repultem :)
Az egyetlen mazlim az volt, hogy (nem tudom miert), de nem vettem le a sisakot leszallas elott. Normal esetben ugyanis azzal kezdek. Igy viszont csak a sisakbol tort ki egy darab amikor megprobaltam "atfordulni" rajta...
Par lila folt rajtam, melykarcok a motoron.
A spoilert kiegyengetik, lakkozzak es uj matricat kap. Nekem uj sisak es 2 het santikalas....
Azt viszont egy eletre megtanultam, hogy ha a kicsikem azt mondja, hogy fekves, akkor nincs eselyem :(
A felallitas csak azert volt erdekes, mert a vagy 30-40 kiloval konyebb ZR-7S -t nem tudtam elozoleg felallitani, amikor azzal borultam fel. Bar akkor magamat is alig birtam labraallitani ugy rohogtem :DDDD Egy hetig fajt a hasam utanna :DDDD
ria-ch:
Csak nem eldőlt a kicsike? Pedig azt mondják a nagymacskák mindig talpra esnek.
Freewinder:
A trafi Nagyorosziban volt, rögtön a városhatár tábla utáni balos kanyar végén, ahol kezdődik a lejtő. Azért rafkósak ezek a rendőrök :)
Ősszel egyetlen nagyobb túrát sikerült a BMW-vel tennem, de azt hiszem az dunakanyar egyik lexebb részein: Bp-Dobogókő-Pilisszentlászló-Esztregom-Szobra át komppal-Zebegény-Kóspallag-Vác-Bp. Kár, hogy kicsit nyálkás volt az út, nem mert az ember kanyarvadász módon menni. De majd tavasszal..... :)
KecsŐ:
Azt most nem részletezném, hogy a szombat délelőtti városi forgalomban miként haladtam, miközben a kocsisor állt :) Pedig én még (úgy érzem) a szelídebb fajtából való vagyok :))))
A Vác-Rétság szakasz annyira jó, hogy még autóval is élvezetes! Gondolom azon a tájon láttál trafit, különösen Rétságon szeretnek mérni, mert végig 40-es van.
Be akarom járni azt a környéket, még gyerekkoromból van olyan emlékem, hogy Nosztra, Szokolya, Kóspallag környékén gyönyörű dimb-domb erdei utak vannak.
Azt hiszem en meg varok egy 2-3 hetet, de legkesobb marcius kozepen kihozom a boltbol a szepseget :) Addigra ki is tudom javittatni amit multkor megtortem rajta :DDDD Csak nem vihetem serulten az utcara...
"Már csak annyit kellene finomítani a dolgon, hogy előbb megbeszéljük, aztán megyünk - együtt :-)"
Totálisan igazad van! Gondolom többünknek is elvette az eszét a beigért jóidő, és már nem ki- és bemenő byte-okban hanem KILOMÉTEREKBEN kezdett számolni :)
Én csak egyszer vittem ki szombaton, de akkor beleseggeltem 210 km-t. Egy kis szolid Budapest-Vác-Drégelypalánk-Bánk-Acsa-Aszód-Budapest kört nyomtam, de utánna jól esett egy forró fürdő :) Pedig jobb időt igértek szombatra.... Még a nap sem sütött :(
A sebességgel csak óvatosan, a túra alatt sikerült találkoznom trafipaxxal.
Azon mulatok én is, hogy milyen sokan kint voltunk, de mindenki csak egyedül. Utána meg jól "megbeszéljük". Már csak annyit kellene finomítani a dolgon, hogy előbb megbeszéljük, aztán megyünk - együtt :-)
Persze ilyen rajtaütés-szerű jóidőre nem lehet tervezni. Ízelítőnek jó volt, könnyebben fogom viselni a jövő heti fagyot, hózáport, főnököt, stb. :-)
Mi a legalkalmasabb időpont arra, hogy a férfiember lekapja az idomokat, újonnan vett bukóvasat tegyen fel, apróbb hibákat javítson ki, és átnézze A-tól Z-ig a paripát?
Hát a február!
És mi történik, ha leszedi az idomokat?
Másnap 17 fok lesz!
Szenvedtem. De mára vége! Délután 5-re elkészült! Két órán át le sem szálltam! Találkoztam 1-2 sorstárssal, majd’ leestünk a gépeinkről a nagy integetéstől! Tudom, hogy nem tart örökké a meleg, de a mai nap, a tél legszebb napja.
Voltam kinn 3szor is, de mindíg csak 1-1 kis gurulásra, összesen csak 150km-et mentem :( egyedül nem volt olyan jó, + le is vagyok gatyásodva nem volt della benzinre.
Heh, de ezalatt a 150km alatt minden rosszat megcsináltam, amit inkább le sem írok, mert nem vinnétek magatokkal túrázni (jó, hogy még van jogsim)!
Ez összesen annyiból áll, hogy ha hét elején azt mondják "stabil 18-20 fok hétvégére" akkor mindenki kap egy emilt, és már gurulunk is. Legalábbis szerintem ennél jobban hiába is készülünk rá, márciusban ez erősen időjárásfüggő.
Más: Valakinek nincs véletlenül AutoRoute v. hasonló térkép-CD-je? Nagyon sokat segítene vele.
Sziasztok!
Örülök, hogy felkeltettem az érdeklődéseteket:)))
A 2003-as motor ára 3.260.000-, de van még túltárolt 2002-es modell a kereskedőknél 3.150.000- DE ez sem mondható kevésnek:(
Én Pécsen a mecsekben egy tesztmotort próbáltam ki. A kanyarok igencsak gürcösek voltak, hogy ez gumi vagy beállítási hiba lehetett-e? azt nem sikerűl kiderítenem. Egy elég jó tesztet olvastam a www.k-bikers.hu Olvastátok?
Orulok, hogy a szepsegem masnak is tetszik :)))
Szerintem az egyik elsodleges ok, hogy otthon nem tul sok fut belole tenyleg az ar lehet. Ha jol tudom ott is 3 milla felett van.
A masik indok ami felmerulhet az az, amit a Krapeknos topikban mar irtam, hogy hegyi, erosen kanyargos utakon valo fogocskazashoz a kisebb gepek jobbak.
Egy jo motoros termeszetesen meg tudja hajtani a ZZR-t is a szerpentinen, de ugyanaz az ember egy kisebb Z1000 vagy ZX-es gepet sokkal konyebben. Nekem hegyekben nott az atlagsebessegem vele a nakedhez kepest, mert az egyenesben kemenyebben megugrik felfele, de a kanyarsebessegem meg kb ugyanaz vagy kicsit lassabb.
Szerintem akkor van ertelme igazan megvenni, ha nagy tavokat futsz es ehhez egy igazan kenyelmes, MINDENUTT hasznalhato turagepet akarsz. Nem ugrik meg ugy, mint a sportgepek, de a 270-es vegsebesseg mar a szaguldozos igenyeket is kielegiti.
Nem dontogetheto olyan konnyen es gyorsan, mint egy naked vagy sportgep, de attol meg en is (pedig nem vagyok tul meresz) elozgettem vele a motorosokat hegynek felfele :))))
Lehet vele ugy motorozni, mint egy chopperrel, lassan alacsony fordulatszamon, amikor a motor finom dorombolasa csak sejteti a benne levo erot... es ugy mint semmi massal, mert a sportgepek altalaban magas hangjaval szemben ennek mely, uvolto hangja lesz 8000 felett, amitol olyan, mint egy vadallat (ugy az erosebb, nagyobb fajtabol) :DDD
A spoilerezese nagyon jo. A nakeden, amit elozoleg vezettem 150 felett mar nem tudtam a vezetesre koncentralni csak arra, hogy honnan melyik "alkatreszemet" szereljem le, hogy konyebben elbujjak :)))) Ennel ilyen gond nincs. Probaltam esoben, szelben, -2 fokban es nem talaltam benne hibat, pedig a 186 centimmel es a pocakommal nehezen bujocskazok :))))
Szoval en osszesen 2 "hibat" talaltam vele :
1. a nagyon eles kanyaroknal erzodik, hogy nagyon nehez a motor eleje (szerintem a ZR-7S es a ZZR kozotti 30 kilos sulykulonbseg mind oda kerult) :D
2. de ez mar az en hibam, ha megcsuszik a hatso kereke amikor rakod le oldalsztenderre vagy valami miatt nem er le rendesen a labad, akkor eselyed nincs megtartani es akkor lehet imadkozni.
Felallitani viszont nagyon konnyu :) Alaforditod a kormanyt, azt megfogod egyik kezzel a masikkal pedig az ules alatt talalhato kapaszkodot fogod meg, megrantod es mar a talpan is van :))) vagy te ulsz le melle :DDDD
Sziasztok!
Szívesn olvasnék véleményeket a ZZR 1200-ről.
Nekem nagyon tetszik, kipróbáltam a motort és most vásárláson gondolkodom. Nagyon kevés fut az utakon, az árán kívűl esetleg más is szerepet játszik ebben?
Na hali!
Ha ilyen marad az idő a hétvégén van-e vkinek ideje, motorja (kedve tudom,hogy van!)ráadásul Pesten vagy a környéken lakik, 1-t picit közösen gurulni??? Tényleg picit pl. Szt. Endre,esetleg Visegrád?)Tudom- későn szólok, de hátha... 30/991 54 36
+ Úgy hallottam szombat 15 óra? Citadella?
üdv.
Igen tudok segíteni, nagyjából bármilyen motor alkatrészben (sőt ha már van kiválasztott alkatrészed, kedvezményt v. egyéb okosságot is tudunk.). De nem akarom itt reklámozni, a többit emilben.
Ma már alig volt 1 kis cucc, d.u. motorral voltam kiszállítani. KIRÁLY VOLT!!! Már nagyon hiányzott, 100-150 km összesen, de mindennél többet ért...