Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.23 0 0 3620
ok
Előzmény: Rbatka (3619)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.23 0 0 3619
Ez már ki lett tárgyalva valamelyik PFT-topikban. 40-ről 80-ra emelik a sebességet.
Előzmény: Törölt nick (3618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.23 0 0 3618
köszönöm

itt már nagyon gáz volt a pálya? vagy azért lehetett haladni?
gondolom itt elég a 100-120 kph is
Előzmény: Lee kapitány (3617)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.23 0 0 3617
Környe páros végéig. Nove,ber tizenvalahanyadika a befejezés dátuma (tervezett).

Előzmény: Törölt nick (3616)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.23 0 0 3616
1. meddig lesz a felújítás? csak környe bejáratig vagy egészen oroszlányig?
2. speed?


köszi
Előzmény: Lee kapitány (3594)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.21 0 0 3615
Sínek, amiken a vágányok gurulnak...

Rbatka Creative Commons License 2008.10.21 0 0 3614
Úgy nagy általánosságban a kitérőkre vonatkozólag: nehezen tudom elképzelni, hogy a csúcssín úgy lett kifaragva, mint pl. ez itt, ami a képen látható.
Előzmény: SÜNÖCSKe (3613)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.21 0 0 3613
Igen, ez az! :)
Előzmény: Rbatka (3612)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.20 0 0 3612
http://www.voestalpine.com/etc/picprod/railway_infrastructure/switchsystems/heavyload_switches/spherolock/vae/en.PICPARSYSContentBeschreibung-1388-TextBlock2ColImage.jpg
Előzmény: SÜNÖCSKe (3610)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.20 0 0 3611
valami ilyet akart hitler is, dreimeterspur címén, a három méter széles betonlapokon mehetett volna autókonvoly is

egyébként a taiwani hsl is ehhez hasonló, több száz kilométeren át ballasztmentes
Előzmény: zugkraft aargau (3607)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.20 0 0 3610
Meg nem erősített információk szerint Spherolock-kal lesz fölszerelve Kiskunlacházán az új 4-es kitérő.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.20 0 0 3609
Annak tűnik. Az ötlet nem rossz, de kiváncsi lennék a tényleges élettartamára....
Előzmény: Milkabika (3608)
Milkabika Creative Commons License 2008.10.20 0 0 3608
Mi a nyavalya ez, instant vasút?

Előzmény: zugkraft aargau (3607)
zugkraft aargau Creative Commons License 2008.10.19 0 0 3607
Azt hiszem nagyon szeretnék előben is látni ilyet :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.19 0 0 3606
SÍNEK, AMIKEN A VONATOK (reméljük még sokáig) GURULNAK.
Előzmény: gmarc (3601)
Süldő Creative Commons License 2008.10.19 0 0 3605
Dehogyis voltak illumináltak a vasipari szakik. Csak a fejet túl kicsire, a talpat pedig túl nagyra hengerelték és fordítva lett beépítve! De viszont mennyire praktikus, ha lehajolsz pont jól tudod leolvasni az adatokat!
Előzmény: gmarc (3602)
gmarc Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3604
147-es, Fábiánsebestyén és Gádoros között.
Előzmény: kozma555 (3603)
kozma555 Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3603

Szia!

 

Ez melyik vonal?

Előzmény: gmarc (3601)
gmarc Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3602
 Ej-ejj, a részeg hengerészek... :-)))
gmarc Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3601
rg7 Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3600
És ha minden jól megy, akkor lesz egy másik kiágazás is a 65-ösön Királyegyházánál.
A kő idáig fog jönni, hogy cementté váljon.

http://www.pecsinapilap.hu/?id=35299
http://www.mfor.hu/cikkek/Kiralyegyhazan_epit_cementmuvet_a_Strabag.html
Előzmény: Törölt nick (3599)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3599
Köszi!
Előzmény: rg7 (3598)
rg7 Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3598
A BÜKKÖSDKŐ Bányászati Kft. kőbányájába.

Gúglimap.
Előzmény: Törölt nick (3597)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3597
Hová vezet majd az iparvágány? Elég ritka dolog manapság az ipv-építés.
Előzmény: zugkraft aargau (3587)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3596
Milyen kitérő?
Előzmény: zugkraft aargau (3587)
Süldő Creative Commons License 2008.10.18 0 0 3595
Ez milyen harci pozició? Szép látvány, persze tisztes távolsából!
Előzmény: Lee kapitány (3584)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.17 0 0 3594
Ha már Tatabánya- Környe:

1., Itt valóban ködbe veszett a vágány.(A fekete 21-es szelvénynél.)

2., A Platov bontott, majd gyorsan visszarakta a vágánymezőket(Persze ez utóbbit csak ideiglenessen). Bánhida elött.

3., Tatabánya bejárat, eddig (innentől) lessz az átépítés.

eMPet Creative Commons License 2008.10.17 0 0 3593
Sebességduplázás lesz a 12-esen 40-ről 80-ra TTB és Környe között.

Két gépláncot láttam, előbbi vadul dolgozott nem sokkal Környe előtt, utóbbi sütkérezett Tatabányán (1972-es gyártású gép).
Szárligeten 8-szintesre felpakolva több stócban állnak a használt vágánymezők + 2 kitérő betonaljastól, valamint Felsőgalla Budapest felőli kiágazó váltóját is ki van szedve.
A vonatpótló Oroszlány felé IK260 (hordósra tömve), visszafelé E95 volt.
rg7 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3592
Nekem is ez volt az első gondolatom, no meg az, hogy egy csomó energiát majd elfüstölhetünk megint...:(
Előzmény: bádoglovas (3591)
bádoglovas Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3591
Ráadásul Bükkösdtől kezd igazán emelkedni a pálya. Itt kell a lendület, hogy Abaligetig megmaradjon a 120 km/h. Így 6 kocsival már esély se lesz 100-ról felgyorsulni 120-ra Szilivel.
Előzmény: rg7 (3588)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3590
Ide kéne egy FKG. De legalább ötvenszer kéne végigmennie rajta.
Előzmény: Lion.71 (3589)
Lion.71 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3589

rg7 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3588
Mellesleg emiatt a kitérő miatt lesz a pályasebesség 100 km/h-ra csökkentve :(

?????????
Agyrém....
Félelmetes, hogy 2008-ban ilyet meg mernek tenni...
Előzmény: zugkraft aargau (3587)
zugkraft aargau Creative Commons License 2008.10.16 0 0 3587
Ez az izé itten egy űrtechnikájú iparvágány kiágazás lesz...

Mellesleg emiatt a kitérő miatt lesz a pályasebesség 100 km/h-ra csökkentve :( Vajon miért nem volt jó Bükkösd állomás valamelyik vágányába bekötni az iparvágányt, és miért kell nyíltvonali kiágazásként megépíteni???
Előzmény: bádoglovas (3586)
bádoglovas Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3586
Bükkösdön is valami hasonló készül:
Bükkösd
Előzmény: Törölt nick (3531)
Infós Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3585
Köszi, már láttam ilyet..
:))
Előzmény: Törölt nick (3581)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3584
Ez igen , no de ez???

Előzmény: Süldő (3564)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3583

Igen, amerikai technika, valami Mark nevű. A lézersugár más gondot is okozott: Pl. erős napsütésben nehézségek adótak vele, ezért festették a tetejét feketére (két vágányzár között). Visszaolvasva egy csomó kép van róla.

Egyébként azért ködben, esőben ugyanúgy tud dolgozni. Szerintem az igazi hibája hogy rövid bázishosszon mér és ez igényelné hogy minden aláverése kitűzés szerint történjen, viszont ezt pont a munkaprofilja teszi lehetetlenné. (Mindenesetre a gépláncvezető ezeketaz - általam vélt- problémákat sikeressen áthidalja.)

 

 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3582)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3582
Akkor jól tippeltem. A gépről, mintha még lenne is fotóm. Asszem ez az amerikai típusú lézteres aláverő, amit ködben, esőben nem tudnak használni.
Előzmény: Lee kapitány (3580)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3581
Képet nem tudok feltenni munkahevederről, de elmondom hogyan néz ki:

900-as laposhevederről van szó, melynek nem kör alakú furatai vannak, hanem hosszú "lyukak" kb 20 cm hosszúak. Alkalmazható olyan helyen, ideiglenes jelleggel, ahol a sínek nem szabványos illesztési hézaggal vannak éppen. A hosszú "furatba" a hevedercsavar elhelyezhető, bárhol is legyen a sín furata.
Annakidején a 80-as években Szentes-Tiszatenyő vonalon a sínvándorlásszabályozáskor használtak munkahevedert. Még 2000-ben is ott kallódott két ilyen heveder a szakaszon, lehet hogy most is megvan valahol.
Előzmény: Infós (3577)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3580

AG-871; A krumpliszedő géplánc AG-je. Amikor a Go-4 est használni kezdték az aláverőn csak egy szekrény volt, csak az egyik szálat tudta 2-2-2-2 kalapáccsal aláverni. Ez roppantúl lelassította a munkafolyamatot. A gépláncvezető ugyan talált egy átmeneti megoldást, de az igazi az volt, hogy megérkezett a másik munkaszekrény, de a mozgatás képessége -oldalirányba- bizonyos fokig megmaradt.

És erre miért is volt itt szükség: mert az ágyazatkotrást a kitérő farában végeztük-így nem férttek a kalapácsok a sínszál külső oldalára.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3568)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.15 0 0 3579
V43 1305 válasz | megnéz | könyvjelző 2008.07.27 19:15:14 Š (3279)

Az ötdik képen az a kis sárga, talán?

(Ugyan nem heveder, de annak szerepét tölti be munka közben ez és még sok társa.)

Előzmény: Infós (3577)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3578
Tipp: C-kapocs?
Előzmény: Infós (3577)
Infós Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3577
"Munkahevederről képet tud feltenni valaki?"
Az milyen? :o
Előzmény: Rbatka (3573)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3576

 

Nos ez egy általános összetétel a 106-son. Ez egy 900-as heveder?

Előzmény: Rbatka (3574)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3575
Az utolsó 4 kép mind-mind 34,5 kg-os sín méreteihez megfelelő hevederről "szól".
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3574
A közelebbi sínszálon látszódó heveder 600-as lapos heveder. A távolabbi 600-as szögheveder.














Akik még csak most kezdik tanulmányozni a hevedereket, azok meg se nézzék ezt a képet. Ez egy ellenpélda arra, hogy a 600-as heveder négylyukú. :-)
Kérdés, hogy miért.
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3573
Faheveder Kunszentmárton és Nagytőke között.













Műanyag heveder. Néhány századmásodperccel később már vörösen villog a fénysorompó(AS59) Kunszentmárton és Nagytőke között.

(Munkahevederről képet tud feltenni valaki?)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3572
Valaha ezeket én is megkérdeztem.
(http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=79862676&t=9115539)

Azon a környéken van egy rakás fénykép, meg információ.
Ha kell fénykép, még tehetek fel.
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3571
Én voltam aki ki merte ezt jelenteni, a képek meg folyamatban vannak.
Előzmény: 5341 008-0 flirt (3570)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3570
Nos, van egy 106-os vonal. Azon van egy Kismarja körüli rész amit felújítottak az utóbbi időben. Valaki magyarázza már el részletesen ezt a részt: hogy 600-as helyett 900 mm-es szöghevedereket építettek be. A sínvégek lehajlását és a sínvégek elverődését csökkenti.
Ha minden igaz képek is lesznek, de aki tud képeket feltenni a magyarázathoz, azt is szívesen várom (várjuk). Köszi: )))
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3569
Keresztirányban mozgatható az egész?
Előzmény: Lee kapitány (3567)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3568
AG, vagy ASA 140-es sorozat
Előzmény: Lee kapitány (3561)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3567
Igen de  a közepének csak a felét, mert kénytelen hiszen a kalapécsok nem férnek el a sínszál külső oldalán.

Előzmény: Rbatka (3565)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3566

Igen. :-)

Na Melyik gép ez?

Előzmény: Süldő (3564)
Rbatka Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3565
Olyan érdekes, mintha az alj közepét is aláverné.
Előzmény: Süldő (3564)
Süldő Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3564
Sínen van ez rendesen?
Előzmény: Lee kapitány (3563)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.14 0 0 3563
Igen, igen, de melyik vonali tud ilyet csinálni?

Előzmény: Süldő (3562)
Süldő Creative Commons License 2008.10.13 0 0 3562
Kitérőnek a végén állunk. De a gép nem kiag, hanem vonali? Ha jól látom két kalapács van egy helyre szerelve? Várom az eredményhirdetést!
Előzmény: Lee kapitány (3561)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.12 0 0 3561

Ön(ök) nyert(ek).

De ha már kalapács, akkor milyen gépé?

És itt mi a "hiba"?

Előzmény: Süldő (3546)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3560

Margarint.

 

De igazad van !  ;()

Előzmény: papifan (3545)
eMPet Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3559
Tévedni tetszik, maaajd egyszer fog tovább innen Teltow-ból (S25 vá. Berlin mellett) Stahnsdorf-Wannsee (S1+S7) felé. :-)

Olyasmi, mint Újpest központnál (a végállomáson) a következő térközjelző már most előre berakva a (tervezett) Rózsa utcai megálló előtt.
Előzmény: Törölt nick (3549)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3558
Jól írtad.
Előzmény: Infós (3557)
Infós Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3557
A biztberesben a most beépülő nagysugarú kitérőkkel kapcsolatban merültek fel kérdések. Ha jól tudom, 2200 méter sugarút nem építenek be metszőkörívessége miatt, a jelenleg 120-szal járható új kitérők 1800 méteresek. :-)
Jól írtam? Vagy nem?
Infós Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3556
Nem feltétlenül.
A budapesti metrón is van ilyen permanens autostop, KőKin a kihúzók két végénél biztos.
(Meg van olyan is, amin alul egy súly van, egyébként egy vízszintes tengely körül könnyen elfordulhat. Amikor a jármű olyan gyorsan jön, hogy az autostoppot a tehetetlensége miatt nem tudja eldönteni, akkor fékezi csak be. Egyébként elfekteti maga előtt, de persze a kengyel elhaladása után visszaáll a bábu. :) )
Előzmény: Törölt nick (3549)
Infós Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3555
:-)
Előzmény: eMPet (3547)
Süldő Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3554
Szeretnék újra egy kéréssel fordulni felétek. Vaksüppedés mérőről van-e valakinek képe? Használat közben készűltnek kifejezetten örülnék!
Rbatka Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3553
Szerintem egyszerű anyagvizsgálat. Ultrahang, stb., talán szakítópróba is.
Előzmény: Süldő (3551)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3552
Nem tudom.
Előzmény: Süldő (3551)
Süldő Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3551
Milyen gyakran és milyen módszerrel vizsgálják a kalapácsokat?
Előzmény: Törölt nick (3548)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3550
Itthon én is őrizek egy letört aláverőgép-kalapácsvéget.
Előzmény: Süldő (3546)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3549
Régebben tovább is vezetett a vonal?
Előzmény: eMPet (3547)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3548
Az. Letörött az aláverőkalapács.
Előzmény: Süldő (3546)
eMPet Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3547
Autostopról jut eszembe:
Ha ezt használják, már régen rossz! :-)
Előzmény: BU 06-71 (3544)
Süldő Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3546
Kalapács! Belefáradt az aláverésbe.
Előzmény: Lee kapitány (3543)
papifan Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3545
Te mit kensz a kenyérre? Vajat vagy valyat? :DD
Előzmény: Lee kapitány (3543)
BU 06-71 Creative Commons License 2008.10.11 0 0 3544
Autostop berendezés? :-DD

Viccen kívül nekem valami szigetelt bigyónak tűnik...
Előzmény: Lee kapitány (3543)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.10.10 0 0 3543
Ez valyon mi lehet?  :)

Milkabika Creative Commons License 2008.10.10 0 0 3542
Kiállítási darab azt hiszem a Romkertben (lagalábis régebben volt).
Előzmény: Törölt nick (3540)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.08 0 0 3541
Sötéten villogó fénysorompó előtt meg lelassít 15 km/óra sebességre.
Előzmény: SÜNÖCSKe (3538)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.08 0 0 3540
Élőben nem láttam, de mintha hallottam volna, hogy Bp-en volt.
Előzmény: division by zero (3535)
BakcsiMate Creative Commons License 2008.10.08 0 0 3539
Mintha valamelyik Vasúthistória évkönyvben lenne utalás, hogy a Váci úti villamoshoz csatlakozó egyik (vagy talán valamelyik Vizafogó környéki) iparvágányban volt ilyen, és talán még az elbontás éve is szerepelt.
Előzmény: division by zero (3535)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.08 0 0 3538
A masiniszta meg kétszer meghúzza a sípot.
Előzmény: eMPet (3537)
eMPet Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3537
Regelspuriges Bogengleis, tehát ívsín, kanyarsín, szó szerint fordítva. :-)
Ez má' meg lassan olyan, mint hogy "a bedöntött kanyarban kék mozdony áll a piros szemafor előtt." :-)
Előzmény: Törölt nick (3532)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3536
Írtam neked az előbb.
Előzmény: fopalyamester (3534)
division by zero Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3535
Ilyen volt nálunk valahol?
Előzmény: Törölt nick (3532)
fopalyamester Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3534
Mail ment!
Előzmény: nyalábos líra (3526)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.07 0 0 3533
Igen, ez nekem is feltűnt. De így legalább illeszkedik a környezetéhez.
Előzmény: Törölt nick (3532)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.06 0 0 3532
Nagyon brutál, köszi hogy közzétetted.
Egyébként a tisztességes neve: Felfutósínes felépítmény.
Egyébként a képen nem látszik annyira kis sugarúnak ez a demo-pálya, meglátásom szerint olyan 200-300 m sug lehet.
Előzmény: eMPet (3528)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3531
A lényeget Infós leírta
Még annyival egészíteném ki, hogy a helyszín a bécsi U6-os Michelbeuern nevű állomása.
Előzmény: SÜNÖCSKe (3529)
Infós Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3530
tono60 olvtárs nyomán:

A képen a Spherolock típusú csúcssínrögzítő szerkezet látható. Ez ugyanazt a célt szolgálja mint a kampózáras, vagy a zárnyelves szerkezet. Feladatuk nem más, mint a símuló csúcssín rögzítése.
Tehát szvsz. nem is hidraulikus és nem is állít! Állítani a hajtómű állít, ami lehet Ganz vagy Alcatel de leggyakrabban a Siemenst használják hozzá (ha jól emlékszem, a K700-ast). A hajtómű az már lehet hidraulikus. És nagysugarú kitérőnél még "megspékelik" Hydrolink csúcssínmozgatóval is, és ez már valóban hidraulikával működik. És ilyenkor még tesznek fel külön csúcssínellenőrző szerkezetet is.
Előzmény: SÜNÖCSKe (3529)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3529
Ez micsoda?
Előzmény: Törölt nick (3527)
eMPet Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3528
"Kanyarsín" Berlin mellett Strausbergben:

Kissebb, mint 35 m sugarú íveknél alkalmazták, hogy a merev tengelyes teherkocsik könnyebben haladhassanak.
A belső ív hagyományos sín belső vezetősínnel, ez tartja kényszerpályán a teherkocsit. A külső ez a fura profilú.
A sín fejszélessége 110 mm, 1935-ös Hoesch gyártású. Ott a szovjet támaszpont iparvágányába volt beépítve, 2005-ben bontották el.
Elsőnek 1920-ban gyártotta a Maschinenfabrik Deutschland Dortmundban.
Egyébként az egész kóceráj kövestől le van ragasztva, hogy a színes-kő-tolvajok el ne vigyék.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.05 0 0 3527
Süldő topiktárs kérésére:
nyalábos líra Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3526

Szia!

Írnál egy levelet a mailcímemre, ha nagyon szépen megkérlek? Egy kis szakmai segítséget szeretnék kérni.

Köszönöm!

Előzmény: fopalyamester (3525)
fopalyamester Creative Commons License 2008.10.04 0 0 3525
Igen, ezekkel kínlódtam a hétvégén!
Előzmény: james 36 (3524)
james 36 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3524





Gondolom, hogy idevalók ezek a képek?
Mindenképpen jó helyre kerültek a reményeim szerint.

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3523
Ahá, ismerős helyszín. De a legrégebbit mégsem találtad meg, pedig ott van.
Előzmény: Törölt nick (3522)
Süldő Creative Commons License 2008.10.03 0 0 3521
Vaksüppedés mérőről van-e valakinek fényképe? Főleg ami a mérés közben készült! Ha megosztaná velem, annak nagyon örülnék!
educator Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3520
RER "B" vonal, Le Bourget és Drancy között.
Előzmény: Lee kapitány (3516)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.10.01 0 0 3519

Nincs semmi baj, majd elmeséled :)

Meg....a.....többi, mert a "telephelyemmel" már tele van a puttonyom... :S

Előzmény: Lee kapitány (3518)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3518

Szégyenlem is magam. :(

 

Előzmény: nyalábos líra (3517)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3517
:'CCCC
Előzmény: Lee kapitány (3510)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3516
Tehát pontossan?

Előzmény: educator (3515)
educator Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3515
(Utazzunk külföldre, mondjuk Franciaországba?)

Utazzunk. Sajnos menet közben ennél élesebbet nem tudtam, de jó a közelítés :)
Előzmény: Lee kapitány (3514)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3514

Hogy hol? Hát Síneken, amin a vonatok gurulnak... (csak éppen a másik - monjuk bal vágányon.)

De szóval a leerősítés kicsit elmosódott, az aljak közepe meg a kövektől nem látszik.

A kövektől nem látszik? Van e a közepe az aljaknak, nem-e csak acél, beton nélkül?

(Utazzunk külföldre, mondjuk Franciaországba?)

Előzmény: educator (3513)
educator Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3513
Hol járunk? (Tessék figyelni az aljakat :) )

Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3512

Ez konkrétan csak bemutató munka volt, ezért volt a helyszinilyen közel Osztrákiához.

Ez egy mobil Karbantartási egység melynek a lényege hogy egy elhatárolt munkaterület, amiben jóbb munkakörülmények között lehet futószalagszerű munkát végezni (pl csavarutánhúzás, műanyaglemez csere, stb...):

-nem kell lassúmenet a szomszédos vágány(ok)ra.

-jó, árnyékmentes megvilágítás

-halk, elektromos gépek (már ha megbírkoznak a feladattal...)

-külső körülményektől (csapadék, szél, hőmérséklet)viszonlag független munkaterület.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3511)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3511
Amúgy ez a gép mit csinál? Lassan már elgondolkozok a költözésen, mert minden olyan technika, amit még nem fotóztam a Dunán túl bukkan fel újabban.
Pedig lehetne a 80-as vonalat is építeni átfele.
Előzmény: Lee kapitány (3510)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3510

Sajnos nem jó hír Neked hogy (hozzád képest) az orzság túlfelén - Masonmagyaróváron dolgozik(ott).

A nagyobb gond hogy igéretemmel ellentétben topiktársnőt sem tudtam elvinni magammal. :(

Pedíg már odaút sem volt átlagos.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (3509)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3509
Engemet nagyon!
Előzmény: Lee kapitány (3500)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.30 0 0 3508
Méretadatok, lelőhely? Az alapján tudnám azonosítani őket.
Előzmény: Törölt nick (3507)
VT22 Creative Commons License 2008.09.28 0 0 3506
60 km/h-t ír.

Bár megnéztem a 147 és 130 vonalakat, mindkettőnél pontatlan.
Előzmény: 5341 008-0 flirt (3498)
L45H Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3505
Lehet, hogy ugyanarra gondolunk? :)
Előzmény: SÜNÖCSKe (3504)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.09.26 0 0 3504
Én tudom, én tudom!!! :)
Előzmény: Lee kapitány (3502)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3503

:) köszi

Amit mondtam neked, az is továbbra is áll =)

A többihez meg: szerinted? ;)

Előzmény: Lee kapitány (3500)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3502
Valami mindha hiányozna.

Előzmény: Törölt nick (3497)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3501
Sáránd-Létavértes között 60 km/óra az eng max.
Az már más kérdés, hogy van-e kint vmilyen lassújel. (Nem tudom)
Sztem a tengelyterhelés ott 20 t max.
Előzmény: 5341 008-0 flirt (3498)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3500

Az elkövetkező egy hétben nem, utána biztos, illetve ráérősebb vagyok- tehát jobban lessz idő nézelődni.

De addig is, ez érdekelne, mondjuk működés közben?

Előzmény: nyalábos líra (3499)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3499
ööö...lesz felétek valami mostanság? tudod...... =)
Előzmény: Lee kapitány (3494)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3498

Lehet hogy ez itt off, de ez hogy is van?

 

http://www.vpe.hu/takt/vonal.php?id=101019421

 

Eszerint a 107-sen 30 km/h a megengedett max. seb., gyakorlatilag nem igaz.

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3497
Ívkenő és az olajfuratok:

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3496
Köszönöm az infót, mindig tanul újat az ember.
(én kis buta meg azt hittem, mivel Arad-Körösvölgyi Vasúton voltak a Stefanau sínek, román hangzású gyárnak tűnt, bár tudom hogy akkor még M.o. volt Arad.)
Előzmény: kis59 (3492)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3495
Hölgyek-urak, van valakinek térképe, vagy táblázata, vagy akármije arról, hogy az országban melyik vonal egy-, ill. többvágányú, és hogy melyik térközös, ill. állomásközi közlekedésű?

Köszi!
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3494
A járművek alját eddig lustaságból nem néztem....majd legközelebb.Viszont árulkodó a drótkötél helyzete. Van ötletem arrol hogy csinálnám (persze ha Én sikló volnék). :)

Előzmény: nyalábos líra (3493)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3493
Érdekesek ezek a sikló kitérők, tanultunk róla. Avatatlan szemnek akkor válik értelmezhetővé a dolog, ha megnézi a járművek kerekeit :)
Előzmény: Lee kapitány (3491)
kis59 Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3492
Majdnem ugyanarról a vidékről van szó, Olmütz környéki kohászati üzemekről (Stefanau, ma Olmütz része, Tynec stb., Stefanau-ból viszont 3 is van (volt), de csak itt volt és van kohászat. Ugyanígy Teschen is nagy kohászati központ, eredetileg a legdélkeletibb szász vidék, de hol Csehországhoz, hol Lengyelországhoz tartozott, váltakozva.
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3491

Hegyi vasút! Az idén egyértelműen a Tarajka (részbeni)megújulása volt a fő.

Kicsit pályás szemmel nézve ahogyan a fekete cica is tette:

Érdekes kitérő szerkezetGabion jellegü ágyzat-megtámasztás .

Ez nekem nagyon tetszett, a tábla mellette már kevésbé: Nálunk is újra felütötte a fejét hogy az illegális átjároknál lévő ágyazatmegtámasztó betonaljakhoz tegyük ki-Tilos az átjárás! (biztos alu táblából...mert azt legalább elviszik és nem dobálják a sínek közé. )

Előzmény: nyalábos líra (3490)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3490

Hm, két és fél éve jártam arra, sajnos nem volt idő alaposabban körülnézni, mert sürgettek minket...... Pedig (hegyi)vasút-nézőben voltunk.

Előzmény: Lee kapitány (3489)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3489

Meg lett volna, de a felirat a hidacska alatti belső oldalon van és nem sikerült elovasnom.  A fényképről látszik hogy megpróbáltam, de nem voltak nálam olvasást segítő felszerelések (kréta, drótkefe...). Csak a gyártási év (1909) biztos. :-(

A híd megtalálható a Csorba tavi villamos Poprád tó megállóhely illetve a névadó között a kék úton. Javaslom ennek a környéknek a megtekintését.

(Szemre a mérete olyan "i"-s jellegü volt.)

 

Előzmény: Rbatka (3487)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3488

Vagy 23 vagy 34 kilós, ezt még a vezetőségnek el kell döntenie.

Előzmény: Törölt nick (3483)
Rbatka Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3487
Bizonyosan megvolt a hasravágódás és "olvasgatás". :)
Előzmény: Törölt nick (3486)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3486
Lehet, hogy a "kisímániámnak" köszönhető, de én a heveder alapján "i" sínnek nézem. Merre van?
Előzmény: Lee kapitány (3485)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3485
Sínek, amiken (már nem) a vonatok gurulnak...

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.20 0 0 3484
Találtam már például TESCHEN feliratú sínt is. Erről a gyárról sem tudok semmit.
És az S.TARJÁN felratút Salgótarjánban gyártották konkrétan, vagy a Rimamurány-Salgótarjáni Vasművek valamelyik más gyárában?
És a PRVL feliratú, Pravalin-ban gyártott sínnek hol volt a szülőhazája?
De például az Arad-Körösvölgyi vasút sínjein STEFANAU 1876 P.S. felirat van, na az a gyár merre van?
Köszi.
Előzmény: kis59 (3470)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.20 0 0 3483
Mármint a felsoroltak közül mi?
Előzmény: nyalábos líra (3481)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.19 0 0 3482
Én nem is válaszolhatok? :P
Előzmény: Törölt nick (3473)
nyalábos líra Creative Commons License 2008.09.19 0 0 3481
Engem érdekel, kelleni fog.
Előzmény: Törölt nick (3475)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.19 0 0 3480
Igen.

Előzmény: Rbatka (3479)
Rbatka Creative Commons License 2008.09.19 0 0 3479
A geotextíliát felnyomja-e a növényzet? Különösen az akácfára gondolok.
!!!DELTA!!! Creative Commons License 2008.09.19 0 0 3478

Készvégekész ..!

 

gmarc Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3477
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3476
Köszi!
Előzmény: ajm (3474)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3475
Van eladó, ha érdekel.
(a többit magánban).

De ha valakit érdekel, tudok eladó alig használt 48 XIII-as kitérőket ócskavas áron, "I" és 48-as síneket, hozzávaló kapcsolószereket ócskavas áron, számlaképesen, (nem a MÁV-tól).
És nyíltlemezes betonaljakat 500 Ft/db áron (TU), de van U jelű is.
Előzmény: kopaszhaj (3471)
ajm Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3474
Tárnok és Szabadbattyán között kétvágányú.
Előzmény: Törölt nick (3473)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3473
Urak, a 30-as vonal Keleföld és Lepsény között végig kétvégányú? Ha nem, mely részein nem? Köszi!
BU 06-71 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3472
Jáááj, úristen... kőbányai úton söntölni kéne...
Előzmény: paca664 (3467)
kopaszhaj Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3471

Andris!

 

Vásárolt mostanság, nálatok bontott 23 kilós síneket valaki nagyobb mennyiségben?

 

Jöhet magánban is...

Előzmény: Törölt nick (3463)
kis59 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 3470
Üdv!
A Te verziód áll biztosabb lábakon, mivel az a Ruhr-vidék és ott is van Schottland, mint városrész. Amit én leírtam, az igaz, egy korabeli szakirodalomban bukkantam rá: Schottland - Emden - hajógyártás, kiszolgáló kohászat, vasúti járműjavító központ. De síngyártásról nem volt benne szó. Bár attól még lehetett. Egyenlőre passz....
Egyébként úgy rémlik, hogy a mai Lengyelországban is volt (az egykori porosz területen) Schott, de ehhez most egy régi térkép kellene. Ez olyasmi, mint nálunk a Dombvidék...:))
A Schottlandban azért is vagyok biztos, mert egy régi német barátom - a világtól elvonulva, a homokzátonyok között - ott szokott nyaralni...
eMPet Creative Commons License 2008.09.17 0 0 3469
Szénbányát is írtam, nem? Schottland legyen a te verziód szerint. :-)
És akkor a Wendel és társa?
Előzmény: kis59 (3468)
kis59 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 3468

Nem, az egy szénbánya.
Schottland ÉNy-Németország csücske, Friesland mellett. Egyébként tájegységnév, nem igazán használatos. (Schott egyébként homokzátonyt jelent németül. Ezen a területen csak egyetlen jelentős ipari részről tudok: Emden. Bár kis település, de jelentős volt a hajógyártás,valami kohászat is de a Westbahn-nak volt itt valami javítóbázisa, de erről biztosat nem tudok. Hogy síngyártás volt-e itt, azt nem tudom.

A terület ma használatos neve: Friesland
paca664 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 3467

Sínek, amiken a villamosok gurulnak zötyögnek (Dnyepropetrovszk):

 

 

gépészeti vonalbejáró Creative Commons License 2008.09.17 0 0 3466
1259. 05. 21.-én készült. Öntöttvas. :-)))))))
Előzmény: zugkraft aargau (3465)
zugkraft aargau Creative Commons License 2008.09.17 0 0 3465
Szerintetek ez miféle (milyen korú?) sín?

corniglia
eMPet Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3464
- Neu Schottland: Bochum-Stiepel mellett egy külszíni szénbánya.

Heinrich-Robert pedig Hamm-Herringen-ben alapított szénbányát.
1900-ban 8 mezőt adott el a "Les petit Files de Francais des Wendel&Cie." vállalatnak.
Üzemelt: 1901-1998-ig. Tehát a korábbi nevén volt "De Wendel".
Henri és Robert de Wendel a testvérpár tulajdonos.

Gondolom ezekhez kapcsolódik, mást még nem találtam.


Előzmény: Törölt nick (3460)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3463
A romhányi vonal ha jól tudom 1909-ben nyílt meg, tehát a magasrakodó oldalában a romhányi vonal eredeti sínjét találtad meg.
Előzmény: eMPet (3456)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3462
"j" (28 kg/m) sín két vonalunkban volt:

Pécs-Harkány vonalon Pécs és Pellérd között (eredetileg is így építve),
Makó-Mezőhegyes vonalon végig (de ezeket csak 1925 körül építették be, mutatja a képen látható évszám is).

Tudomásom szerint "j" sín már csak Kiszombor két rakodócsonkájában van.

Előzmény: Törölt nick (3455)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3461
A kiszombori kerítés sínjei "eI" jelűek, 23,6 kg/m-es sínek.
(méretei nem egyeznek meg a "i" sínével, annak ellenére, hogy a tömegük megegyezik).
Ilyen sínekből épült az egész ACSEV-hálózat.
Mezőhegyesen a szertári vágányban még van a pályában kb 80 vfm "eI"
Előzmény: Törölt nick (3454)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3460
Megjegyzéseim:

1.képhez: míg ezt a sínt meg nem láttam Nagyszentmiklós Északi állomás első vágányában, nem is gondoltam volna, hogy a románok is gyártottak 34,5 kg-os sínt. Aztán mondta valamelyikőtök, hogy nem csoda, hiszen a resicai hengerművel együtt a hengersort is "megörökölték".

2.képhez: ugyanabban a vágányban volt ez a "I" magyar sín. Valszeg a Szeged-Temesvár vonalból nyerték ki. De mi lehet ott helyette?

3.képhez: melyik országban lehet ez a H WENDEL ? A képen látható kampós alátétlemezt előszeretettel használja a román vasút a 45 kg-os sínhez. Ugyancsak 45 kg6m-es, 1943-as KRUPP gyártmányú sínek is vannak Nagyszentmiklós környékén.
Előzmény: Törölt nick (3453)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3459
A RESICZA 1910 sín az 1910-ben megnyitott Lovrin környéki három HÉV-vonal valamelyikéből származik.
"i" rendszerű, 9 m hosszú.

Egyébként ez az év volt a "i" síneknél az a választóvonal, amikor áttértek a 12 méteres sínhosszra.
Előzmény: Törölt nick (3452)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3458
A NEU SCHOTTLAND 1870 sínekhez kapcsolódik:
ezek a sínek a valkány-Perjámos vonal eredeti sínjei voltak.









Előzmény: Törölt nick (3452)
eMPet Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3457
film=sín
eMPet Creative Commons License 2008.09.16 0 0 3456
Még tavalyról:
1,. Szarajevó 1887-es kisvasúti film, valószínű a Szarajevó-Belgrád vasútvonalból (pár utcával felette húzódott).


Idei nyári:
2., Romhány, magasrakodó oldala.
Tamasch Creative Commons License 2008.09.14 0 0 3449

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.14 0 0 3448
Nekem elmondta Bélamajor topiktárs tegnap személyesen, sőt elárulom, hogy 50 km/órával csattognak rajta!
Előzmény: Rbatka (3446)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.09.13 0 0 3447
Balatonfenyves, kisvasúti vontatási telep:
Rbatka Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3446
Fúj, ez már szinte visszataszító.. :) :(
Hol van ilyesmi?
Előzmény: Törölt nick (3436)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3445

Nekem annak tűnik, főleg a felső képen. De vajon miért vágták le a végeit? (Talán ez már második fekvési helye az aljnak.)

 

Előzmény: Törölt nick (3444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3444
Arra gondolok, de én betonaljnak néztem.
Tehát akkor vasalj az is, csak a végei le vannak vágva.
Előzmény: Lee kapitány (3443)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3443

Az alsó képen a vasalj mögött Én egy másik vasaljat látok 2-es számmal jelölve, lehet Te is erre gondolsz?

 

Más(ik): vasaljas kitérő.

Előzmény: Törölt nick (3440)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3442
Én 1882-nek nézem.
Előzmény: Törölt nick (3439)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3441
Elég súlyos.
Merre?
Előzmény: Törölt nick (3436)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.12 0 0 3440
Alsó képen a vasalj mögött milyen alj van?
Betonnak nézem, de elég furcsa arányai vannak, valami régi típus lehet.
A vasaljakon 48-as sín van?
Előzmény: Jacquemin (3435)
BU 06-71 Creative Commons License 2008.09.11 0 0 3437
Tyűha, ehhez képest a 28-as most feltúrt kőbányai úti szakasza maga volt a Mennyország.
Előzmény: Jacquemin (3435)
Jacquemin Creative Commons License 2008.09.11 0 0 3435

Vasaljas volt Pilisen a PFT csonka. Elbontották a földkúpot, így láttam meg a vasaljakat.

kettős vágányút Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3434
(....utána lógtam is az ablakban :D )
Előzmény: Lee kapitány (3433)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3433
Akkor ilyet láthattál:

Előzmény: kettős vágányút (3432)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3432
Martontól már nem tudtam aludni, így az ablakon való kinézelődés programpontját választottam :)
Előzmény: Lee kapitány (3431)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3431
Nos hát akkor nem értem.

Előzmény: kettős vágányút (3430)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3430
Nem volt idegenvezetőm, és amúgy is, olyan szépen nyugodtan csicsikáltam Martonig, amíg fel nem ébresztett az a csúnya gonosz jegyvizsgáló bácsi - ja, párossal mentem... =)))
Előzmény: Lee kapitány (3427)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3429
Előttem van az arcod :D
Előzmény: Lee kapitány (3426)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3428
Jaj de ciki: LY vagy kis tájszólással: L.

Előzmény: Lee kapitány (3426)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3427
(Bár lehet volt "idegenvezetőd")

Előzmény: Lee kapitány (3426)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3426
És honnan tudtad mejik sárga-sárga mellényes vagyok?

Előzmény: kettős vágányút (3425)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3425
Láttalak ma a vonatról :D
Előzmény: Lee kapitány (3424)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3424
Az időjárással ma más gond volt:

Előzmény: Lee kapitány (3423)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3423

Igen, tudod akkor dolgozunk ha jól-esik...

 

A kép negyed nyolckor készült (reggel).
Előzmény: klapperes (3422)
klapperes Creative Commons License 2008.09.09 0 0 3422
Jól látom, esős időben készült a munka az I-es vágányban? :-(
Előzmény: Lee kapitány (3421)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.09.08 0 0 3421
Csak úgy:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3420
Off: az iwiwen írtam neked. ON
Előzmény: civil (3419)
civil Creative Commons License 2008.09.07 0 0 3419
zúzottkövet meg 1900/tonna + szállítás (16/tonna/km), homlokrakodó 8000/óra, darus tgk 7000/óra, a 800 ft bérre számolj még rá 1200-t állambácsinak (vagy számold a büntetés összegét), +hatósági engedélyek, tervezés, és a cég központi költségei.
Szerszámok, kisgépek vannak? Vágó, fúró, csavarozó... Vagy ezeket "kikölcsönzik" a pft telepről a hétvégére :)
Mi átlag 3-5% haszonkulccsal dolgozunk, mint a "csúcson" lévő építőiparban mindenki más. A fizetési morálról meg annyit, hogy minél nagyobb cég a megrendelő, annál inkább nem fizet.
Előzmény: Törölt nick (3413)
Infós Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3418
Igazából a négy pont helyén nem erre gondoltam, hanem vonalbezárásra...
Az az érdekeltségi kör, aki dönt, az korábban azt csinálta, hogy a döntéshozóknak mondta folyamatosan a fülébe, hogy nem lehet olcsóbban megcsinálni.. Most fordult a felállás, aztán majd visszafordul. Vagy ha nem is vissza, akkor a saját maguk által kinevelt emberek fogják ugyanezt mondani. Hogy ez reális ár vagy nem? Nem tudom. Ennyibe kerül, ez legalább biztos. Lehetne olcsóbban, hatékonyabban? Lehet. El lehet érni ezt? Kétlem. Az nagy bukás lenne annak, aki ezt akarná meglépni.
Előzmény: Törölt nick (3416)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.09.04 0 0 3417
A csendet megtörve itt egy képsorozat, aminek a címe az, hogyan cseréljünk új technológiával fatiplis betonaljat műanyag tiplisre.
1. kép: A fatiplibe nagyfuratú furóval belefúrnak.
2. kép: Véső és csipesz segítségével kiszedik a fatipli maradékát a betonaljból.
3. kép: A műanyag tipli a beépítés előtt
4. kép: A tipli első eleme bekerül a betonaljba
5. kép: A második elem is beépül
6. kép: A harmadik elem is a helyére kerül
7. kép: A bekerült műanyag tiplit a helyére ütik
Az eljárás előnye, hogy nem kell a betonaljat kiszedni a csere alkalmával.






Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3416
"Vagy több pénz kell, vagy...."

A négy pont után gondolom azt akartad írni, hogy: ....vagy picsán kéne rúgni egy csomó embert, és olcsóbb kivitelezőket kellene keresni.
Előzmény: Infós (3404)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3415
Igaz, köszi.
(de azért még mindig sok anyag van deponálva)
Előzmény: cecilke (3408)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3414
A gépláncz megcsinál egy éjszaka alatt (8 üzemóra) kb 3,5 vkm-t.

Nem kell a géplánchoz KIAG. Lakószerelvény meg a kivitelező gondja, engem mint megrendelőt az hidegen hagy. Benne van az árban.
Önűrítős kocsik meg akkor kellenek, ha követ akarok pótolni a vonalon. Nem mindig kell.

Mérővonat díját mailben elárulom, évente kétszer jön.
Gyomirtó díját nem tudom, az is kétszer jön évente.
Előzmény: Rbatka (3405)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3413
Betonaljakat lehet 600 Ft-ért venni használtan, a vasanyagot meg 70 Ft-os ócskavas árral számold.
Munkadíjat meg 800 Ft/óra, ennyiért már dolgoznak a szakmunkások is, akik igazán értik a dolgukat.
De ha kft-nek adod oda a melót, akkor azok felszorozzák az árakat és béreket legalább öttel.
Előzmény: Törölt nick (3412)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3412
OFF, lenne egy kérdésem,

egy régi felszámolt iparvágány (sinek felszedve) újrafektetése kb. 800 méter hosszban mekkora beruházás lehet? +1 váltó
a töltés megmaradt, de azon kívül mindent pótolni kellene

ON :)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.30 0 0 3411
Amellett vízzsákos pályarészeket aláveréssel, kőpótlással javítani, szvsz felér egy halottgyalázással....
kettős vágányút Creative Commons License 2008.08.29 0 0 3410

Ha az az a kettő, amire gondolok, ott a világon semmi műszaki "baj" nincs. Adminisztratív baj van.

Ha nem arra a kettőre gondol, amire én, az a kettő akkor is létezik, amire én gondolok.

Előzmény: Infós (3404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!