Ha a Lengyelek az utolsók, akkor mit gondolsz a Görögökről? Ott is jó áron vannak az autók. Volt olyan autó, amit kinéztem a mobile.de-n, 'Német' kereskedő hirdette München-ben, de mire leinfóztam kiderült, hogy Görög import.... Kiváncsiságból rákerestem és hát, a keresett tipusból nagy a választék és a Német árakhoz képest 15-20%-al olcsóbbak! Nem kimondottan 1 autó, hanem az egész lista.
Látom van itt aki ellenzi a Lengyelországi autókat.
Nem tudom, nekem nincs tapasztalatom velük. Annyi viszont van, hogy amíg nem adtam el az autómat olyan email-eket írtam Németországi kereskedéseknek, hogy beszámolnák e az itt magyarországon forgalomba helyezett autómat?! Természetesen mindenhonnan nemleges válasz érkezett, volt ahol burkoltan és volt ahol kerek perec megmondták, hogy "Kelet-Európából" származó autót nem számolnak be.... Pedig egy gyári fényezéses, 10.000km-ként szervizszámlákkal (nem csak pecséttel) igazolt futásteljesítményű hibátlan autóról volt szó - amit az első ember aki eljött személyesen megnézni el is vitt.
Ellenben láttam már olyan Németországból, albán-török kereskedőtől származó Passatot, amit tolni sem mernék, nem hogy beleülni. Szóval ez érdekes dolog. Úgy vagyunk mi a Lengyelekkel, Románokkal, Szlovákokkal mint a Németek velünk. Pedig nálunk is vannak jók, náluk is vannak szarok.....
Amúgy rétegmodellről van szó, amihez van értő szerelőm.
Kérdés: Németországban leveszik a rendszámot, ha az autó külföldre kerül eladásra, eddig OK. De mi van azokkal az országokkal, ahol nem veszik le (ilyen ugye pl. UK, de mint kiderült Lengyelország is)? Akkor ha teszem azt feb. 1.-én keltezett az adás-vételi papír és az autónak szemtember 1.-ig van érvényes műszaki vizsgája, akkor Magyarországon meddig közlekedhetek vele legálisan?
Azért azt vedd figyelembe, hogy ez csak a biztosítás ára, online vásárolva, a visszaigazolást postán kiküldve.
"Ausschließlich Postversand!"
Erre még jön kb 30 euro ügyintézési díj a Zulassungsstellén, nagyjából ugyanennyi a rendszám legyártása és mivel a piros rendszám adóköteles, ne feledkezz meg az adóról sem, ami járműfüggő.
Összehasonlításul: a Sanya által linkelt oldalon 30 napra 75 euro a piros rendszám biztosítása online. Nekem legutóbb helyben vásárolva 128 (!!) volt.
Szóval csak körültekintően, lehet ám szívni rendesen, ott sem mennek a szomszédba egy kis bürokratáskodásért.
a ketnyelvu adasveteli csak azert kell, hogy ne kelljen hivatalosan fordittatni az okmanyirodanak.
mindket nyelv egyiket erti valamelyikotok, te a magyart az elado a masikat. es akkor orom van.
ha varsz egy kicsit en jovo heten kezdek es a pesti kolleginak beszelnek lengyelul veluk lefordittatok egy szokvanyos ketnyelvu adasvetelit, akkor lesz egy magyar lengyel.
en amikor keresgeltem eleg jo aron lattam lengyeleknel is autokat, es beszeltek angolul a kereskedok annyira amennyire en.
Nem. De angolul meg németül igen. Ellenben van Magyar-Lengyel ismerősöm, ha nagyon szükséges.
Mondjuk éppen ezért tréleres dologra gondoltam, oda akkor nem kell nagyon beszlgetni az eladóval, csak addig amíg megbeszéljük hogy hol és mikor találkozunk. Az autó átnézéséhez nem kell lengyelül tudni. Az árat meg 'elmutogatjuk'... :)
Most ott járok, hogy 3 nyelven (angol/német/lengyel) küldözgetem az email-eket azoknak amelyik elsőre tetszik és írtam nekik hogy ha lehet akkor angolul vagy lengyelül válaszoljanak... 'Drágább' autót nézek (3MFt körüli), azok tulajdonosai hátha vannak olyan értelmi szinten, hogy az anyanyelv mellett tanultak angolt vagy németet.... Sokat könnyítene.
A T5 2.5 hamarabb öregszik sokkal mint a T4. Váltóproblémák, motorproblémák, meg ahogy írtad a belső minősége sem az igazi. Ezt már limitált élettartamra csinálták.
10-ért nem kapni multit.Csak multiról tudok válaszolni,szerintem a legjobb választás.2.5 174le.1.9-es gyenge.
bécsi dombon fel felé 1700kg-os bmw vel a tréleren,gyorsul még 5 ben:-)
Most multit akartam én is,de vito lett belőle.90-et mentem 2.5-ös multival,váltó baj,kuplung baj volt.200e-nél kezdett romlani.Most 430e van benne.A porlasztók még gyáriak.
Volt nekem 2,5TDI motoros VW-m (nagyon nem vagyok képben VW motorok terén, nem tudom a T5-ben milyen van), egy Remscheid-Hanau-Bp úton Hanauban elhalálozott a motor. Az ékszíjtárcsa szétesett, odacsapott a bordásszíjnak, az átugrott, szelepek belevertek a dugókba...
Egy miskában állt meg a történet úgy, hogy akkor már volt pofám eladni az autót. Az új tulaj aztán két évig nem panaszkodott rá, de én kifogtam.