Nekem is 2014 ceedem van az egyik menetfény tejesen meghalt a másik össze vissza villogót. A panel a lámpa aljában van tehát ki kell venni a lökhárítót is el kell mozdítani a helyéről . Az Aliexpreszen vagy az Ebayen lehet venni panelt 12000-15000 Ft. per darab utána a youtubon van videó a csere menetéről. Szegeden van valaki a Jófogáson hirdeti magát 30000/darab javítja őket de neked kell kiszerelni.Nekem a Kia Szabónál javították mind kettőt kb. 3 óra alatt 55000 Ft.a kettő nagyon korrekt és becsületes társaság.
Nemrég vettem egy 2013-as KIA Ceed JD-t. Extraként navigáció is van hozzá, amivel két gondom van.
A térkép a kereskedő elmondása szerint frissítve lett nemrég még gyári garancia keretein belül. Ehhez képest elég balga helyekre akart ma bevinni, nem létező utakon is. Hol tudom megnézni a navigációs szoftver és a térkép verzióját?
Továbbá a navi folyton elfelejti a hangbeállításokat. Minden egyes autó indítás után újra ki kell kapcsolnom a beszédet. Ez megoldható szoftverfrissítéssel?
Mivel Ceed vásárlása előtt állsz, gondoltam megosztom veled a tapasztalataimat. 2013-as évjárat 1,6 crdi 110 ps manuális váltó. 2017-ben vettem 89000-rel, a szervíz esedékes volt. Ez volt az első igazán jó kocsim. Előtte G Astra 2,0 DTI 2003. Ez idő alatt garanciában cserélték a két első fényszórót, mert az egyikben nem ment a led nappali menetfény. A tolatókamera is megadta magát, valamint a Gps szenzora, az antenna mellett. Kb. 150000 km után cserélni kellett az axiá csuklót is. Mindegyik garancia keretén belül. A motorral illetve a váltóval semmi gond nem volt. A motor dinamikus, nyomatékgazdag. Túlnyomórészben OMV Maxx Motion üzemanyagot tankoltam bele, 5,7 literes átlaggal. Napi 40 km-et járta vele munkába, de emelett hetente pályáztam is. Valamint a hazautak során (Ausztriában élek) is ezzel mentem haza. Pályán mindig 140-150 km/h között autóztam vele, imádtam. Exták: Navi, klíma 4x el.ablak, tolatókamera, parkszenzor hátul, el. tükör, tempomat, el.kézifék,multikormány start-stop(mindig kikapcsoltam), visszagurulás gátló,bluetooth kihangosító, eső ill. fényszenzor. Összegezve szerintem egy nagyon jó autó.Szerdán eladtam a kocsit :( 197000 km-rel. Szombaton hozom az új modellt 1,6 crdi 116 ps :).
Köszi a válaszokat a tetőcsomagtartóhoz, akkor a Menabo lesz az arany középút. Sajna a Lidl-ben csak tetőkorlátos verzió van, pedig mintha 2-3 éve lett volna tetősínes is. Na mindegy :)
"... a kuplung felső 3 cm-je kicsit holtjátékos..."
Nem tudom, mit értesz ez alatt pontosan, de a kuplungpedálnak, -karnak kell kis holtjátékának lennie, ez biztosítja elméletben, hogy felengedett állapotban még jottányit se emeljen ki, vagy terhelés ne kerüljön a kinyomócsapágyra - amennyire én tudom.
Nekem CD Ceed-hez Menabo Tiger van, bár még élesben nem használtam, mert nem volt rá alkalom (hurrá korona...), de teljesen jónak tűnik. Vettem hozzá zár szettet is külön. A Dacia Logan MCV-hez nekem is a Lidl-ben kapható Menabo volt, az tökéletesen üzemelt.
Értelek, csak attól tartok, hogy mivel a hiba nem jelentkezik állandóan, a szakszervíz elkezd mindent cserélni. Az autó már nem garis, így ez valószínű nem 10Ft-os próbálkozás lenne. Ezért gondoltam, hogy előbb érdeklődök itt, hátha egy hozzáértőnek van olyan ötlete, amit érdemes kipróbálni.
Nem kaptam választ az alábbi kérdésre, lehet azért mert nem egyértelmű, akkor szóljatok:
"2012-es, 1,4-es, benzines Ceednél az utóbbi 2 hétben többször előfordult, hogy indításkor az EPS visszajelző nem kapcsol ki, s valóban a szervo nem kapcsol be. Ez a jelenség 20-60 másodperc múlva megszűnt eddig (visszajelző kikapcsol, a szervo egy halk kattanással bekapcsol). Menet közben a szervonak semmi baja.
Mi okozhatja a jelenséget?"
Aksi cserélve, fullra töltve, a hibajelenség fennáll.
Szerintem nem megy minden tönkre, mert előtte megy minden tönkre folyamatában. Lengéscsillapító 160ezer km-t bírt, lengőkarok 230-nál adták fel, toronycsapágy a gátlóval együtt ment a kukába ofkorsz, kipufogónak nem volt baja, sem benzinesen a katalizátornak 300-nál, axiálcsuklók 280, féltengelycsapágy 310, szilentek 100-130. Ültem félmilliót futott i30-ban, nem volt elhasználódva sem kívül, sem belül.
Amit írsz, az olyan, mintha egy autókereskedő írta volna ("komplett futómű"). :D
3-400e km-nél minden tönkremegy, komplett futómű, lengókarokkal toronycsapággyal lengéscsillapítóval, együtt, kipufogórendszer, katalizátorral DPF-el, komplett motorfelújítás, akkor már kívül-belül elhasználódik, ér az egész autó pár százezer forintot, és többmillió lenne rendbetenni. Gazdaságilag értelmetlen, nem lehetetlen. Persze ettől még lehet járni vele egy darabig.
a lant letételének nem ismerem a pontos definiciojat :-)))
szerintem igen komolyan felhasznalasfüggö, hogy mikor teszi le.
turbot, feket le lehet amortizalni barom modon hasznalva igen gyorsan, "megfelelö" tüzelöanyaggal a befecskendezö rendszert plane (nincs az a szerkezet, amit nem lehet tönkretenni)
erre figyelve hasznalva, vezetve meg akár több is benne lehet 3-400.000 km-nel, mas tipusokbol (persze nem mindenböl :-) is vannak példák
Teljesen igazad van. Általánosságban véve azonban elmondható, hogy normál használat mellett, egy benzines 3-400 körül teszi le a lantot (nem örökre, csak egy motorgenerál idejére), a dízel meg kb. a duplájánál.