Ha ehhez hozzáteszem, hogy a zasszony adta a nevet tényleg azt hiszitek én vagyok a kőbunkó mintapéldánya. Pedig én nem..., de komolyan nem. Békésen szoktam mendegélni, nem előzöm jobbról, meg ilyesmi, csak havonta max egyszer kattanok meg (de ki nem).
na ma az expivel jöttem a városba. Király volt, úgy döntöttem méltó leszek a rendszámomhoz (GTT - Ge*i tahó terepjárós), aztán ahol feltartottak előztem, padka, szántóföld, park, csak a leállósávot és járdát hagytam ki, mert ott bárki elmegy.
Csak úgy zúgot a V6:-) és rebbentek szét a riadt verebek (2t alatti jószágok).
valakit nem érdekel a nagyon szép állapotu, abszolúte hibátlan 275/70 16 méretű Bridgestone Dueler inkább országúti mintázatu, elképesztően halk és kifinomúlt futáskultúráju használt, de még mindíg jelentős profilmélységgel bíró gumijaim, sporttársi áron ?
99.12.havi exploreren volt nem ér bele semmibe, én személy szerint nem szeretem a nagyobb méretü gumikat, vettem rá 245-öst, régivel sokkal stabilabb volt, de én kíméletesen bánok a ződdel nekem elég ez is. Mint tudjuk ekkoriban a gyári méret 255/70 16 volt.
Na végre ez frankó volt.... tanksapkám meg rég nincs.mert rá van amplikálva egy cső hogy a felesleget (mert ugye termelem a benzint)rálocsoljam a sok tdi,pdtdi.crdi,hdi meg a farkam tudja milyen dízelfűnyírókra._)))
Én napi autónak használom az explorert, a V8-as nálam általában 14 és 16 liter között fogyaszt, bár csak országúton volt már 13 alatt is, szóval biztosan kibaszott hülye ember vagyok. Hülye ember vagyok, mert járhatnék háromhengeres Suzukival is, és akkor 3-4 litert fogyasztana az autóm. Hülye ember vagyok, mert nem baszom el a pénzem hitelekre, nem veszek 19 millióért részletre Touareget vagy Q7-et, hanem vettem 2 millió alatt egy lelakott 12 éves fostalicskát, amiben ezerszer jobb érzés tehénkedni, mint egy takarékos dízel díszterepjáróban aminek a hangja is meg a szaga is hányás. Hülye ember vagyok, mert most éppen megtehetem, hogy betankolok 60-70 litereket a kocsimba 450 km-enként és meg is teszem. Hülye vagyok, mert nem azért vettem ilyen autót, hogy ne járjak vele, csak csorgassam a nyálam utána meg sóvárogjak a Passat TDI-ből egy kis benzingőz után.
Majd ha megjön az eszem vagy nem telik rá, szépen eladom a picsába. Addig meg hadd élvezzem már...
Vagy Ti minek vettetek ekkora buflák benzinkillert, ha sírni jártok ide?
Ma mentem sokat a városban kb 100km és + 20l lett a vége,azaz 60l volt benne,és mire hazaértem lett benne 80l..... ennyi szerintem ez a reális ettől a kocsitól!!
Sajnos városban ritkán tudom használni a tempomatot, mert azt 40 alatt nem lehet bekapcsolni, mire odajutnék meg már majdnem fékezhetek. Amivel próbálok spórolni a fogyin az az, hogy nem gyorsitok ész nélkül és próbálom a motorféket használni az üzemi helyett.
Ez a 3000-es fordulaton nyomatékcsúcs környékén történő autózás érdekes, lehet benne valami ráció, de a tapasztalatom az az, hogy a sebesség növekedésével a légellenállás miatt exponenciálisan nő a fogyasztás.
Mivel, mint a korábbi hozzászólásomban irtam, nagyon keveset használjuk az autót, eztért a gáz kb. sose térülne meg nekünk.
Valami rendszerhiba lehetett, gondolom nem akartad 10x elküldenia hozzászólásodat. :-))
Na aa Voyiban már az új moci van a közös hengerfejes, az már nem fos. Legalábbis nem annyira. Én egyébként elégedett vagyok vele.
A 15 lityit az Expinél meg azért tartom jónak, mert ha a kisfeleségem használja csak a városban akkor 20 fölött fogyaszt. Egyébként 150-nél valszeg 20-at is megenne. Abban is igazad van, hogy ha 6000 km-et mennék 1 hónapban akkor mindjárt sok lenne a 15 literes fogyi, de nemhogy annyit nem megyünk, hanem kb. 300-at. Akkor meg majdnem mindegy.
Volt egy csodás alulmotorizált Zafirám 1,6i. Az 145-nél 10 lityi fölött evett. Pedig 0 km-esen kezdtem használni kb. 50000-ig, ez nem változott. Ja azóta a kipuffogóleömlője széttörött és valami 200eFt volt a javitás. Szerintem ilyennek nem kellene megtörténnie 100e km alatt.
nohat azt hiszem megint meg leszek kovezve de: nekem benne van a gaz en 9-10.000HUF bol ( kb ennyi gaz megy bele 153-165HUF /L ) eljarok 350-400 km-t. osszel - telen minden nap ezzel jarok napi 50km-t vagy egy 5.2GC vel na az 19L-t eszik :-)
nekem 130-150 nel autopalyan eszik 15-18 L gazt
a terepgumi nagyon sok + fogyit jelent. a kis gazallassal valo gyorsitas se jo, probaltad mar tempomattal gyoristani? egybol felnyomja 3000ig es ugy gyorsit ott a leggazdasogabb (150 kornyeken forog ot ott a legjobb a fogyi!!!! az amugy GPS szerint csak 140 ugy hogy nincs veszelyben autopalyan a jogi se!!!)
Udv.: C
ui.: ja a motrolaj qrva sokat szamit nekem ki van tarakritva a motor rendesen 10.000 nel azt mondta Biri01 (o cserelte) meg elmenne 5000-et tuti, nem sok koksz volt benne !!!
A szívem szakadna meg a kúton, ha napira használnám. Aki ezzel jár mindenhova az nem teljesen 100-as SZVSZ. Ebben a kelet-közpe európai szubkultúrában nem arra való, hazájában más szempontok szerint terveztkék, használták, de látjuk az a szemlélet merre vezet.
Nálunk ez inkább játékszer, vagy nevezhetjük hobbinak, szórakozásnak akárminek.
Megjegyzem imádom amiko azt írják egy kocsiról, hogy 90-nél ennyi 180-nál annyi a fogyasztása. Ez csak tartós autópálya használat esetén számolható, amúgy minden kocsi vegyesen fut, súlyozni lehet és érdemes is. Okfejtésem nyilván a pillanatnyi fogyasztásmérő nélküli kocsikra igaz, de a mieink ilyenek.
150 nél biztos nem eszik 20-at mert ot 3000 körül foroghat az pedig a nyomaték maximuma éppen, bár a légellenállás odabasz nagyon. Sokat ez városi gyorsulgatásoknál bír enni.
Ha szörnyűlködni akartok akkor érdemes az oriás terepjárókat, amerikás lakóautókat nézni , mert azoknak a szeme sem rebben 20 literes fogyasztásnál, 30 nál pislantanak egyet csak.
Sokszor volt már szó a fogyasztásról, szerencsére itt azért nem esünk egymásnak, hogy bíbí az enyém kevesebbet fogyaszt, meg jobban pörög, az ilyen, meg az olyan kocsikat tudtam legyorsulni.
Az utolsó tankolás 605 km-re volt 72 liter. Mindíg tele tankolom. Benzinből soha nem sikerült 15 körül etetni vele. Jártam E85-el abból olyan 430km-re volt elég a tank. Az kb 200 Ft tehát pont nem éri meg. Álltalában hétvégén használom, dugóban soha, ritkán megyek 2500 fölé. Megjegyzem OD-ban 2500 az 130 körül van.Talán kicsit több is.
Nem tudom mitől eszik ennyire keveset, mikor a hozzá legközelebb álló GC szintén a 4 literessel biztosan többet fogyaszt igaz az csak 184 LE.
Az asszon C4( Audi 100 '91)-e szintén V6 az 2.8 bármilyen körülmények között stabíl 10-et fogyaszt. Úgyhogy a maruti nagyon gazdaságtalan ezek szerint arányaiban.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Ja, és egy dízel voyagerrel tényleg nem szabad hasonlítgatni! Egy dízel keveset eszik, főleg kézi váltóval ezt tudjuk. ( Cserébe kerreg, meg ugye az a VM motor egy fos ).
De egy 2 tonnás benzines V6-os, 3,4-es busz azért nem az aerodinamika csodája, a négykerék + 1 liter, a nagy kerekek esetleg még egy....
Sok a 15 liter szerintem, ha ennyit eszik az összes, akkor is. Meg tegyél meg havi 6000 km-t ilyen fogyasztással...pfúúúúúúúúúúúú.
Én nem a 15 litert sokallom, hanem a körülményekhez képesti fogyasztást csak!
120-nál ne egyen már ennyit, mert egyszerűen pazarlás. Ha nyomkodod, az más.
De cammogva ne egyen egy kocsi 15 litert, mert aránytalan.
Nekem egyébként tetszik az Explorer, kizárólag ezek a fogyasztási adatok riasztanak el tőle. Én a sajátomról is azt hittem a vásárláskor, hogy 15-16 között fog enni, és gázbeszerelés lesz a sorsa mindenképpen. Aztán jött a meglepi, ezért nem is raktam bele gázt eddig. Nem a nyálamat vertem, hanem értetlenül álltam a lassú tempó-magas benzinszámla ellentét előtt.
Valószinűleg nagyon hülye lehetek, ha örülök a 15l-es átlagfogyinak, de a tapasztalatom az az, hogy a nagyköbcentis autók igenis sokat esznek. Még akkor is, ha nincsenek hajtva. Szerintem egy 4 literes motortól automata sebváltóval, állandó összkerékkel, ilyen aerodinamikával, 70 kg-s gallytörővel, terepgumikon igenis jó! Aztán mindenki mondhatja az okosat, hogy a 3,4-es busza mennyit eszik, holott az is majd' 2 tonna. Képzeljétek el, a 2,5-ös dizel Voyagerem nekem is elmegy autopályatempoban 7 liter körül. És akkor mi van? Annak van valami formája amitől kisebb a légellenállása, van rajta 4 aszfaltgumi. Nem összehasonlitható. Egyébként Anyu 525-öse is 12 literes átalaggal megy. Volt egy 3000-es Monzám, az is 15 l-t evett. A 2,6-os A6-unk is 12-15 körül fogyasztgatott. Ennyi gyerekek. A teljesitményhez nafta kell.
Azt is tudom, hogy a Clio az 1,5-ös dizelmotorral elmegy 4 liter alatt, de az nem tetszik az asszonynak, mert 1. nem terepjáró, 2. nem automata, 3 nem tudja normálisan belepakolni a gyerekeket. Értitek! Egyébként szerintem ezt nem kell itt az Expi fórumon magyaráznom, mindenki tudja. Azzal is mindenki tisztában van, hogy sokat eszik, igy vettük....
Egyébként szerintem a 15lityi az Expinél nem sok. De ha valaki tudja, hogyan lehet csökkenteni jelentős befektetés nélkül, nyugodtan irja meg. Az az igazság, ha ennél kisebb gázadásokkal használnám, akkor már csak alapjáraton puffogna a ház előtt..... :-))