Keresés

Részletes keresés

Schenouda Creative Commons License 2022.05.31 0 2 16542

Boszorkányhajók...

Annaem Creative Commons License 2022.05.31 0 2 16541

        

        

        

Schenouda Creative Commons License 2022.05.30 0 2 16540

Annyi képet hozol, hogy nekem már külön keresnem sem kell (ami mindig fárasztott).

Van itt kutyafejű, levágott emberfejjel, fogaskerék, más vészjósló gépezet, és persze hajók mindenfelé...

Előzmény: Annaem (16539)
Annaem Creative Commons License 2022.05.30 0 1 16539

         

         

         

Annaem Creative Commons License 2022.05.30 0 1 16538

                        

          

          

Annaem Creative Commons License 2022.05.29 0 1 16537

Annaem Creative Commons License 2022.05.29 0 1 16536

      

                   

Annaem Creative Commons License 2022.05.28 0 1 16535

       

       

       

Annaem Creative Commons License 2022.05.28 0 2 16534

          

                                 

                

Annaem Creative Commons License 2022.05.28 0 1 16533

   

  

Annaem Creative Commons License 2022.05.27 0 1 16532

         

         

         

Annaem Creative Commons License 2022.05.27 0 1 16531

  

 

Annaem Creative Commons License 2022.05.27 0 1 16530

       

       

       

Annaem Creative Commons License 2022.05.26 0 2 16529

     

     

     

Annaem Creative Commons License 2022.05.26 0 2 16528

       

       

       

Annaem Creative Commons License 2022.05.26 0 2 16527

     

Schenouda Creative Commons License 2022.05.25 -1 4 16526

Platón Atlantiszának leginkább ellenzői, már akiket egyáltalán komolyan lehet venni, az ilyen fórumokon bóklászó, magukat a tudomány nagyköveteinek hívő, fogadatlan prókátorokon kívül, azok talán az ókori szövegek és nyelvek, irodalmak tanulmányozói, klasszika filológusok lennének. Ezek képviselői, a fő áramlat két évszázada heves ellenzői Atlantisz létezésének: kezdve a francia Henri Martintól, Susemihlen át a német Nesselrathig De azért nem nehéz észrevenni, hogy a legnagyobbak, mint Felix Jacoby óvatosan nyilatkoznak az ilyen kérdésekben.

Ők úgy hiszik megfejtették Atlantisz rejtélyét, de még hogy! Két megfejtésük is van!

 

1. Az egész Platón kitalációja, ujjból szopott mese. Egy fikció, hogy egy utópikus államot leírjon.

2. Atlantisz nem akkor és nem ott süllyedt el, ahogy az Platón leírta, hanem a Földközi-térség keleti felében. Kréta és a Szantorini sziget vulkánjának kitörése az i.e. 2. évezred közepe táján volt az amiről az egyiptomi papok beszéltek Szolónnak.

 

Valójában azt sem értik vagy érzik, hogy a kétféle megfejtés üti egymást: ha egyszer kitalált történet, úgy hogy vonatkozhat a krétaiakra másfelől?

Aki járt már egyetemi "dolgozószobákban" láthatta ezek silány érdeklődését, fásultságát. Az érveik csupán arra jók, hogy egymást erősítsék, ill. a tudományos nyelvezetükkel elkábítsák a laikus érdeklődőket. Igazából nincs a kezükben semmi, érveik jó része belemagyarázás, ha nem szimpla hazugság, ami csak itt, csak és most Platón Atlantisz beszámolójára érvényesek...

 

Wilhelm Brandenstein egy szakmabeli volt, a grazi egyetem professzora, ókori nyelvek szakértője. 1951-ben kiadott egy könyvet Atlantis – Größe und Untergang eines geheimnisvollen Inselreiches címmel. Brandenstein megvizsgálta Platón szövegét! Mellesleg Krétával hasonlította Atlantisz leírását, de itt nem ez az érdekes.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Rito%C3%B3k_Zsigmond_(filol%C3%B3gus)

 

Ritoók Zsigmond magyar klasszika filológus határozottan dicséri Brandenstein álláspontját az 1954-ben írt recenziójában: "Brandenstein a szakmabeliek határozott elzárkózása ellenére sem indul ki abból a többiek által eleve posztulált tételből, hogy az elbeszélés Platón kitalálása, hanem elfogulatlanul igyekszik tisztázni a kérdést." (megvastagítás tőlem).

Brandenstein kimutatta, hogy az Atlantisz-történet nem egy mítosz, nem egy mese, nem egy allegória, hanem egy történeti hagyomány. A nagyszerű Brandenstein mindent megcáfolt, amit addig a klasszika-filológia ravaszul felépített Atlantisz ellen. Méghogy regényt akart írni Platón!

Beszél az elképzelt vidékek és utazások íróiról, mint Euhémerosz vagy Jambulosz. De tudjuk ez egy műfaj volt, mint a barokk vagy a krimi, és csak Platón halála után 50 évvel lép fel az első ilyen kitalált vidékre utazó író.

Platón korában olyan utópikus történeti regényről - fejti ki Brandenstein -, amelynek eseményei kitaláltak, szó sem lehetett!

Ritoók így zárja recenzióját: "...Brandenstein elgondolásai... pillanatnyilag a legelfogadhatóbbak, mindenesetre sokkal valószínűbbek, mint azok elképzelése, akik szerint Platón az egészet mintegy az ujjából szopta volna."

Természetesen Brandenstein könyve nem lopta be magát a kollégái szívébe. Nem tették ki az ablakba.

De mit is várhatnánk ettől a belterjes társaságtól? Ha majd bebizonyosodik, hogy létezett Atlantisz az Atlanti-óceánban: ők biztosan nem fognak elnézést kérni. Hanem majd azt mondják: mi nem tévedtünk, mert a "tudomány" vezetett minket, s az adatok és tények arra vihettek csak, hogy Platón szigete sosem létezett. (igen, mindig meg fogjátok szolgálni a fizetést, vagyis az azoktól kapott fizetést, akik tényleges munkával töltik a mindennapjaikat...)

Arról nem is beszélve, hogy mára a klasszika filológia mint "szakma" válságban van: sok az eszkimó és kevés a fóka elv érvényesül. Victor Davis Hanson és John Heath 1998-ban könyvet is adott ki erről Who Killed Homer? címmel ("Ki ölte meg Homéroszt?"). Már az is sokat elárul a klasszika-filológusok új nemzedékéről, amit a prológusban írnak:

   "Ezek a frissen kinevezett klasszika-szakosok okos, fiatal - és egyre inkább nem is annyira fiatal - férfiak és nők. Olvasnak latinul és görögül, és még a latinról és görögről is olvasnak franciául, németül és olaszul. Gyakran jártak Görögországban, és végigjárták Rómában. Általában képesek hexametereket fürkészni; tudnak valamit a retorikáról és az ideológiáról; és készek olyan francia teoretikusokat idézni, mint Michel Foucault.
   A legtöbb leendő klasszika-filológia professzor az Amerika által kínált legjobb egyetemek terméke. Sokan udvariasak és műveltek. A legtöbben kétségbeesetten félnek attól, hogy kilenc-tizenöt év hivatalos egyetemi klasszikus tanulmányok után nem találnak majd igazi állást - és a többség nem is fog. Azok, akik kikerülnek a doktori iskolából - jóval kevesebb, mint a bejutottak fele - pontosan azt tették, amit mondtak nekik, pontosan azt olvasták, amit kijelöltek, és szorosan a tanácsadóikról mintázták magukat. És buzgón publikálnak, lelkesen tartoznak egy új kritikai iskolához, és biztosak abban, hogy most már "elméletet tudnak csinálni". A potenciális görög és latin professzorok minden egyes új évjárata úgy néz ki, úgy beszél, úgy viselkedik és úgy öltözködik, mint azok, akik tanították őket.
    Így gyakran nagyon keveset tudnak a görögökről - és ritkán vagy egyáltalán nem úgy viselkednek és gondolkodnak, mint a görögök. Nagyon kevesen klasszicistaként sikeres karriert futhatnak be, de a legtöbben hellénként, a görög bölcsesség magyarázójaként és gondnokaként kudarcot vallanak. A közönség soha nem fogja tudni, kik ők, nem fogja elolvasni, amit írnak, vagy meghallgatni, amit mondanak.
   Ha az Amerikai Filológiai Társaság - a klasszika-filológusok hivatalos testvérszervezete - év végi éves kongresszusán zajló nyüzsgést figyeljük, megismerhetjük ezt a nagy szakadékot maguk az ókori görögök és a klasszika-filológus szakma között.
   Négy nap alatt több mint háromszáz előadást mutatnak be, és paneleket hívnak össze az ókori transzvesztitizmustól a triméterekig mindenről. Több mint ötezer egyetemi sajtóban megjelent könyv és monográfia lesz felsorolva vagy kiállítva egy hatalmas kiállítóteremben. Néhány száz munkanélküli doktorandusz átszellemülten áll egy kis krétatábla előtt, ahol körülbelül félóránként görög és latin professzorok állásajánlatai szerepelnek. Tucatjával bóklásznak ott, remélve, hogy a nekik kijelölt számok egyike felkerül a listára, ami azt jelenti, hogy az év nagyon kevés állást kínáló egyetemének egyikén - a nagy többség csak egy féléves vagy egyéves szombati szabadságot helyettesítő munkát kínál a legalacsonyabb egyetemi bérért - interjút kapnak. Úgy tűnik, egyetlen klasszicista sem veszi észre, akár dolgozik, akár nem, hogy a szálloda ajtaja előtt milliók vannak, akik semmit sem tudnak - és nem is érdekli őket - a görögökről, akik megalapították azt a kultúrát, amely biztosítja számukra a sehol máshol nem található szabadságot, bőséget és biztonságot. Olyan sok klasszikus tudományok doktora van, és olyan kevés a munkahely. Olyan kevés görögöt tanítanak, és olyan kevesen írnak róluk. Annyi új megközelítés, annyi új elmélet, annyi okos címet viselő előadás, könyv, cikk és panel; és még mindig szinte semmi munkahely - mert szinte nincsenek hallgatók -, mert a görögök iránt tényleg nincs érdeklődés sem az egyetemen belül, sem azon kívül. Ennyi erőfeszítés oly kevesekért, oly kevés sokakért. Bárcsak nekünk, akik a klasszikus világokat tanítjuk, lenne annyi egyetemi hallgató - vagy csak érdeklődő amerikai -, mint ahány professzor és végzős hallgató! De akkor olyan emberekre lenne szükségünk, akik görögként gondolkodnak és viselkednek, nem pedig klasszicistaként, hogy Görögországról tanítsanak minket." (1998)

Annaem Creative Commons License 2022.05.24 0 2 16525

    

     

    

Annaem Creative Commons License 2022.05.24 0 2 16524

    

 

        

     

Annaem Creative Commons License 2022.05.24 0 2 16523

      

 

 

Longvale Creative Commons License 2022.05.24 -1 4 16522

A Nazca-fennsík rajzolatainak és vonalainak felfedezésről (az akkor) temesvári Mandics György tudományos szakíró számolt be elég olvasmányosan A Nazca sivatag rejtélye c. 10 részes cikksorozatában (Ifjúmunkás, 1978/34-44. sz.) A sorozat első darabja ír erről:

 

 

PAUL KOSOK „CSATORNÁI"

 

   A prekolumbiánus (a spanyol hódítás előtti amerikai) civilizációk híres kutatója, Paul Kosok 1939-es perui expedíciójának a célja e terület demográfiai feltérképezése volt. Abból indult ki, hogy egy adott terület lakosságának o sűrűségét valamely történelmi periódusban úgy határozhatjuk meg, ha felmérjük az illető korszak mezőgazdasági termelését. A becslés egyik módja a vizsgált terület csatornahálózatának sűrűségét veszi alapul. Ezért Kosok csatornákat keresett és térképezett Peruban. Gyűjtőútjának vége felé járt már, amikor egy ismerőse felhívta a figyelmét arra, hogy az ország déli részén, Nazca város közelében is találhatók ilyen régi, eltömött, használatlan öntözőművek. A tudós, akit meglepett a híradás szerint leírt csatornák rendkívüli sűrűsége, tolmácsával, a Németországból Peruba kivándorolt nevelőnővel, Maria Reiche-vel a helyszínre sietett.

   A Nazca-sivatag, a csatornák lelőhelye, egy kb. 50 km hosszú, 15-20 km széles, 460 méter magasságban fekvő, vízszegény fennsík, melyet két oldalról 600-1700 méter magas emelkedések szegélyeznek. Kosok már első terepszemléje alkalmával meggyőződött arról, hogy „csatornái" sohasem szolgáltak vízszállításra. Folyókkal, víztárolókkal nincsenek összeköttetésben, mélységük csekély s a környező köves talaj kizár mindennemű mezőgazdasági tevékenységet. A „csatornák" úgy keletkeztek, hogy „alkotóik" egy adott területet megtisztítottak a feketés kövektől, miáltal a köztes területek világosabbaknak tűntek, amit a terület szélén kialakított tömör vonalak még jobban kihangsúlyoztak.

   A környékbeli gyér lakosság inka utakként tartotta számon e vonalakat. De Kosok professzor jól ismerte az inkák nyílegyenes, szerpentinek nélküli építészeti remekműveit, a maguk „szabványos" 8 méteres szélességével, kétoldalról beépített faragott köveikkel, asztallap simaságukkal, melyeken, a valamikori krónikás szerint, „az asszonyoknak, miközben rajtuk haladtak, még a fonást sem kellett abbahagyniok" (Cieza de León).

   Az egyetlen hasonlóság a toronyiránt való haladás volt Míg az inka utak a talaj egyenetlenségeit, a meredek emelkedőket lépcsőkkel, a szakadékokat nagyszerű hidakkal küzdöttek le, addig ezek az „utak" átugrották az akadályokat, folytatódtak, majd megálltak a semmiben, egymást a legleírhatatlanabb és értelmetlenebb zűrzavarban keresztezték.

   A tudós és fiatal tolmácsnője fáradhatatlanul járták a sivatagot, követték az egyes utakat, a megfejtés reményében. 1939 júniusában aztán véletlenül rájuk mosolygott a szerencse. Egy emelkedőn véletlenül felfedezték, hogy hihetetlenül nagyméretű rajzról van szó. A „csatornák” rajzvoltát éppen fantasztikus méreteik miatt nem látták meg eddig; hiányzott hozzá a szükséges perspektíva.

   Hosszú, nyílegyenes ábrázolás mentén haladtak, amikor a lebukó Nap pontoson a hatalmas „nyíl" csúcsa felett tűnt el a horizonton.

   — Maria, hányadika van ma? — kérdezte Kosok.

   — Huszonnegyedike — felelte a tolmács.

   — És a hónap?

   — Június.

   Kosok most már bizonyos volt, hogy egy bonyolult rejtély kulcsa került a kezébe. Jól ismerte a prekolumbiánus kultúrák csillagászati érdeklődését, az inka birodalom „inti huatana“-it, vagyis napkötöző köveit, melyek azt a szélső szöget jelölték, mely után a nappalok időtartama növekedni, illetve csökkenni kezd (vagyis a napfordulókat). A Déli félteke napfordulója június 21! A „nyíl” tehát a téli napfordulót, a vidék hajdani lakosainak életbevágóan fontos dátumot jelölt, hisz felfogásuk szerint, ha ezen a napon nem sikerül szertartásokkal, áldozatokkal a Napkorongot megkötözni, a Föld az örök sötétség korába jut.

   Az Egyesült Államokba való visszatérte után Kosok így jellemezte a Nazca-sivatagban talált vonalrengeteget: „a világ legnagyobb csillagászati évkönyve". Kijelentése a történelem-népszerűsítők legfelkapottabb jelmondata lett, valahányszor a Nazca-rejtély került szóba, később. Nem akkor, hiszen 1939-ban a világot jobban izgatta önnön sorsának rejtélye, egy kefebajuszos káplár országtérképeket átrajzoló ákom-bákomja, mint holmi régi indiánok csillagászati kriksz-kraksza.

Kosok hazautazása után — aki kutatási eredményeit ment el feldolgozni —, Maria Reiche a legháládatlanabb munkába fogott: igazolni kívánta Kosok feltevését: megállapítani a rajzok vonalainak és a csillagos ég elemeinek összefüggéseit. Ehhez elsősorban az összes vonalak pontos irányításának a felmérésére volt szükség. Emberfeletti munka volt ez: a rajzokkal bontott területnek csupán a Pampa Colorado és a Pampa de Jumana közti része kb. 150 négyzetkilométer! Hét évi kimerítő topográfusi munkájába került Maria Reiche-nak az alakzatok felismerése és pontos rögzítése. Eredményeinek első összefoglalója a Mystery on the Desert című kiadvány (1949), mely nem hozta meg számára a tudományos elismerést A szakemberek fanyalogtak: ugyan mit fedezhet fel egy nevelőnő? Pedig ekkorra már matematikus-diplomát szerzett, hogy könnyebben győzze a roppant feladatot. A bizalmatlanság ellenére Maria Reiche tovább folytatta munkáját. Nagy nehézségek és áldozatok árán sikerült Peru első helikopter-tulajdonosát rávennie, hogy együttműködjön vele a térképek légi ellen őrzésében.

   Az első fényképeket kötélen függve készítette, kezében az akkori súlyos fotóapparátussal, életének kockáztatásával. Később egy felfüggesztő-szerkezet könnyítette munkájában. Az első felvétel-publikációk hatása minden várakozást felülmúlt. Előbb a szakemberek, majd a nagyközönség is döbbenten vett tudomást a rajzokról. 1956-ra készült el az első részletes vázlatkönyv, mely meghozta a komoly érdeklődést, és a folytatáshoz szükséges ösztöndíjat. Kíváncsi régészek, kutatók zarándokútja kezdődött el, de a munka dandárját továbbra is Maria Reiche egyedül végezte. Helyzetét Disselhoff, a perui sziklarajzok kiváló szakértője jellemezte a legpontosabban: «mindenki csodálja, de alig segítik».

 

Előzmény: Schenouda (16520)
Schenouda Creative Commons License 2022.05.23 -1 3 16521

Jacques Bergiernek 1974-ben magyarul is megjelent egy érdekes könyve: Ipari kémkedés címmel. Hozzáteszem, hogy ez éppen az orosz megjelenést követte (mert mi mindig kullogtunk a szovjetek után, ők mutatták fel ilyen esetekben a "zöld" jelzést, de sok esetben nálunk azt is kicenzúrázták, ami a szovjeteknél mehetett). A 2. fejezet az alkimista titkokról szól.

Bergier tudta mit beszélt, tagja volt a háború alatt a francia ellenállásnak, kémkedett is. Az egyik unokatestvére tagja volt az orosz cári családot kivégző "nemzetközi" osztagnak. Már fiatalon szenvedélye lett az atomfizika, amit André Helbronnerrel kutatott 1934 -s 1940 között (de az egyik unokatestvére George Gamow atomfizikus volt). Szóval Bergier zsidó is, ellenálló is volt, úgyhogy ez útlevél volt 1944 márciusában Mauthausenbe: viszont túlélte.

Bergier legjobb barátja 1954-től, a flamand származású, szélsőjobboldali filozófus, Louis Pauwels volt. A Mágusok hajnalában meséli róla Pauwels:

   "Ezúttal 1945 júliusának egyik reggelén vagyunk. A még csontsovány, holtsápadt, khakiruhás Jacques Bergier lángvágóval éppen egy páncélszekrényt nyit fel. Egy kalanddal több. Az elmúlt években egymás után volt titkos ügynök, terrorista és politikai deportált. A páncélszekrény egy Constance–tó melletti gyönyörű villában van, amely az egyik nagy német tröszt igazgatójának a tulajdona volt. A kinyitott páncélszekrény feltárja titkát: egy különlegesen nehéz, port tartalmazó flaskát. A címkén ez áll: „Uránium, atomkísérletekhez”. Ez az első kézzelfogható bizonyíték arra, hogy Németországban atombombával kísérleteztek, méghozzá olyan messzire jutottak, hogy nagy mennyiségű tiszta urániumot követeltek hozzá. Goebbels nem hazudott nagyon, amikor a bombázott bunkerből terjesztette a romokban álló Berlin utcáin azt a hírt, hogy hamarosan a „megszállók” képébe robban a titkos fegyver. Bergier értesítette felfedezéséről a szövetséges hatóságokat. Az amerikaiak kétkedve fogadták, és kijelentették, minden atomenergia-kísérlet teljesen érdektelen. Ami persze tettetés volt. Valójában, miután Alamogordóban titokban felrobbantották az első bombát, az adott pillanatban éppen Goudsmith fizikussal az élén amerikai csoportot küldtek Németországba annak az atommáglyának a felkutatására, amelyet Heisenberg professzor épített még a Reich összeomlása előtt.

     Franciaországban semmi konkrétumot nem tudtak, de azért voltak áruló jelek. A tárgykörben jártasaknak például a következő: az amerikaiak mesés árakon vásárolták fel az alkimista írásokat és dokumentumokat.

    Bergier jelentést írt az ideiglenes kormánynak a nukleáris robbantásokkal kapcsolatos kutatások valószínű állásáról Németországban és az Egyesült Államokban. A jelentést minden bizonnyal a papírkosárba dobták, a barátom pedig megtartotta magának a flaskáját, s ha tehette, az emberek orra elé dugta és kijelentette: „Látjátok ezt? Elég volna, ha egyetlen neutron belekerülne, egész Párizs a levegőbe repülne!” Ennek a mulatságos kiejtésű kis manónak valóban remek a humorérzéke, mindenki csodálta a Mauthausenből frissen szabadult deportáltat, mert így meg tudta őrizni derűjét. A tréfa azonban hirtelen ízetlenné vált Hirosima reggelén. Bergier szobájában szüntelenül csöngött a telefon. A különféle illetékes hatóságok másolatot kértek a beszámolóról. Az amerikai hírszerző szolgálat kérte a híres flaska tulajdonosát, hogy sürgősen találkozzon egy bizonyos őrnaggyal, aki az istennek sem akarta elárulni a nevét. Más hatóságok követelték, hogy azonnal távolítsák el a butéliát Párizs lakókörzetéből. De hiába, mert Bergier elmondta, hogy a flaskában egészen biztosan nem tiszta uránium-235 található, és hogy még ha az volna is, az uránium kétségkívül nem éri el a kritikus mennyiséget. Különben réges-rég felrobbant volna. Elkobozták a játékszerét, soha többé nem hallottunk felőle."

 

Bergier a Visa pour une autre Terre c. könyvében ("Útlevél egy másik Földre", 1974), még szolgál egy további érdekes részlettel élete ezen szakából. A könyv 5. fejezete "A halhatatlanok" címmel.

Ez a fejezet egyébként hasonló dolgokat feszeget, mint a nemrég szemelvényezett Alekszandr Gorbovszkij a Történelem elzárt lapjai c. könyvben (Закрытые страницы истории, 1988), amit a kémregényíró Julian Szemjonovval írt. Vagyis abból is a KOPOGTATNI A HALHATATLANSÁG AJTAJÁN c. fejezet témája hasonló:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161027974&t=9000303

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161027312&t=9000303

 

Szóval Bergier A halhatatlanok fejezetben írta:

 

  "A mauthauseni koncentrációs táborban magam is tanúja voltam azoknak az eseményeknek, amelyekről most beszámolok. Ez 1944 tavaszán történt.

  Egy konvojnyi deportáltat kaptunk, akik nem voltak átlagosak: azt kérték, hogy koncentrációs táborba kerüljenek.

   Mivel Németországban - ellentétben azzal, amit ma mondanak - mindenki tudta, mi történik a koncentrációs táborokban, ez a hozzáállás enyhén szólva is meglepő volt. Ezért Ziereis, a táborunk fürherje azonnal kikérdezte őket.

   Hamarosan kiderült, mi történt. Az újonnan érkezettek így válaszoltak: "Mi Jehova Tanúi vagyunk. Azt mondták nekünk, hogy itt bűncselekményeket követnek el. Ennek közvetlenül akarunk tanúi lenni, és az Ítélet Napján, Isten jobbjára helyezve, személyesen fogunk neki számot adni."

   Ziereis nem sok mindentől félt, de összerezzent, és elmondta nekik;

   „Ez tévedés, azonnal szabadon kell engednünk benneteket.

   Erre a Jehova Tanúi kórusban feleltek:

   „Halál Hitlerre! Pusztuljon a disznó!

   Muszáj volt megtartani őket. Mindannyian a krematóriumban haltak meg. De nem szeretnék Ziereis helyében lenni, akit személyesen lőttem le a felszabaduláskor, amikor magyarázkodnia kellett a tisztességes arc előtt.

   Vagyis nem vagyok hajlandó gúnyt űzni Jehova Tanúiból.

   De azt állítják, hogy 144.000 Halhatatlan már köztünk van.

   A köztünk élő halhatatlanok hagyománya nagyon régi. Már Kínában is beszéltek a Halhatatlanok szigetéről, ahol a múlt bizonyos bölcseihez lehetett csatlakozni.

Minden civilizációban alapvető hagyomány, hogy a halhatatlanok egy kis kisebbsége köztünk él. A leghíresebb legenda ezen a területen nyilvánvalóan a bolygó zsidó legendája. Az egyik kevésbé ismert, de talán szebb formája ez: az Úr Századik Neve, a Kimondhatatlan Név, egy kardra van írva. Amikor a bolygó zsidó találkozik ezzel a karddal, újra útnak kell indulnia (azt mondják, hogy létezik ennek a kardnak egy fekete analógja, a Fekete Rend kardja, az S S szimbolikus kardja, amely a Sátán titkos nevét viseli rúnaírással).

    A bolygó zsidó természetesen Eugène Sue-t és Alexandre Dumas-t is megihlette. De jelentős számú röpiratot is ihletett, amelyek e sorsszerű halhatatlannal való találkozásokról számolnak be. Az emberek leírják őt, és mások, mint Gustave Meyrinck azt mondják:

   „Ha embernek látod őt, még nem vagy ébren. De ha Nyilas-szimbólumként látod őt a csillagos égen, akkor tudd, hogy csodatevőnek választottak.

   A bolygó zsidó legismertebb megjelenései 1542-ben Hamburgban, 1575-ben Spanyolországban, 1599-ben Bécsben, 1623-ban Ypresben, 1640-ben Brüsszelben és 1644-ben Párizsban történtek. A hamburgi megjelenésnél találkozott vele Paulus von Eisen, Schleswig protestáns püspöke. 1602-ben megjelent egy névtelen röpirat, amely ezt a találkozót írta le.

   Ez az első alkalom, hogy megjelenik a ma már klasszikusnak számító legenda a vándorló zsidó Ahasverusról, egy jeruzsálemi suszterről, aki, amikor Krisztus a keresztútján meg akar pihenni az ajtaján, eltaszítja magától. Jézus ekkor azt mondja neki: "Én akkor pihenek, amikor akarok, de te állandóan menetelni fogsz, amíg vissza nem térek."

    Az 1602-es röpiratot ismeretlen helyen nyomtatták, szerzője ismeretlen. A röpirat számos kiadást ért meg. A tizennyolcadik, majd a tizenkilencedik században a vándorló zsidó egyre ritkább lett. New Castle-ben azonban már 1790-ben, Salt Lake Cityben pedig 1868-ban jelent meg. E látogatás során adott először interjút a Desert News mormon riporterének, O'Gradynek. Saint-Germain-des-Prés-ben még nem nyilvánult meg, de minden reményt felcsillant, mivel Saint-Germain-ben a halhatatlan rózsakeresztes megnyilvánult.

    Szerintem túlságosan leegyszerűsítő lenne a vándorló zsidó legendáját az örök antiszemitizmusnak tulajdonítani. A köztünk titokban élő Halhatatlanok hagyománya nem függ az antiszemitizmustól, és elég természetes, hogy egy Halhatatlan tanúja lehetett a történelem első számú eseményének, a keresztre feszítésnek.

    Nemrég egy zsidó drámaíró, David Pinsky, zsidó szemszögből vette elő a bolygó zsidó legendáját: az ő bolygó zsidója nem bűnös, hanem halhatatlan kereső, aki ott akar lenni, amikor a Messiás eljön. Ez közel áll Meyrinck változatához.

   A halhatatlanság legrégebbi legendája a sumér Gilgames eposz. A hős a tenger fenekén talál egy növényt, amelynek nedve visszaadja a fiatalságot, és a végtelenségig meghosszabbítja az életet. Ez az elképzelés nagyon hasonlít a modern biológiához. Olyan tudósok, mint René Quinton, úgy gondolták, hogy a halhatatlanság titka a tengerben rejlik.

   Azóta - a bolygó zsidó révén - a fizikai halhatatlanság legendája, a köztünk élő halhatatlanok kisebbségének elképzelése olyannyira elterjedt, hogy az eddigieknél komolyabb vizsgálatot érdemel. Tudomásom szerint az egyetlen komoly vizsgálatot a halhatatlanság elérésének egyszerű módjáról nem sokkal a második világháború előtt Roger Sherman Hoar amerikai szenátor végezte el. Abból az elképzelésből kiindulva, hogy az öregséget a nehézvíz felhalmozódása okozza a szervezetben, Hoar arra következtetett, hogy a hosszú élet elixírje egyszerűen egy olyan anyag lehet, amely a verejtékkel és a vizelettel eltávolítja a nehézvizet a szervezetből, a könnyű vízzel szemben. Egy ilyen anyagot a távoli múltban empirikus úton találtak (vagy földönkívüliekkel való kapcsolat révén szereztek), és a titkot a halhatatlanok alacsony létszámú társadalma őrizte..."

 

Lentebb Franz Xaver Ziereis:

Schenouda Creative Commons License 2022.05.23 -1 4 16520

Jacques Bergier Les extra-terrestres dans l'Histoire c. könyvének ("Földönkívüliek a történelemben", 1970) 3. fejezetét adom magyarul.

Ebben Bergier egy perui rejtélynél áll meg. Könyve több ilyet tartalmaz, melyek mind-mind egy lehetséges bizonyítékai vagy csak arra mutató jelek, hogy a távoli múltunkban idegen űrhajósok látogatták meg földünket. Már az ember megjelenése is utalhat rájuk, s azóta is figyelnek, ellenőriznek ill. manipulálnak minket.

A 3. fejezet nagyrészt a perui Nazca fennsík vonalaival és ábráival foglalkozik. Bergier természetesen tudja, hogy a rendhagyó elmélete csak egy a tucat közül, de mégis el kívánja mondani benyomásait ezekről a vonalakról. Megpróbálja elhelyezni ezeket az időben is.

Ahol az inkák előtti kor fejlett orvostudományról beszél, az a mocsikákra vonatkozik, kiknek civilizációja az i.sz. 100 és 800 közt virágzott a perui tengerpart közelében. De ők is rejtélyes módon felszívódtak, mint a tiahuanacóiak. Nekik volt az Ó-Amerikában a legfejlettebb fémművességük is.

 

 

 

 

3. A Nazca látogatói

 

Les visiteurs de Nasca

 

 

  A perui Nazca-fennsík talaján látható gigantikus alakokat csak 1947-ben fedezte fel Kosok és Reiche, akik átrepültek az ország felett. Valójában csak fentről láthatóak, és akár légi vagy űrjárműről történő munkavégzés közben is készülhettek. Különösen a német régésznő, Maria Reiche tanulmányozta ezeket, és könyvet is írt róluk.

  A Nazca-fennsík körülbelül hetven kilométer hosszú és két kilométer széles. Apró kovasav- és vaskavicsok borítják, fekete patinával bevonva. Ezeket a kavicsokat ki tudja, hány évezreddel ezelőtt mozgatták, hogy összetett elrendezést alkossanak, amely felülről tökéletesen látható, a földről pedig teljesen lehetetlen észrevenni.

  Ez az elrendezés egyenes vonalakat és nagy trapéz alakú tereket tartalmaz, ami a levegőből nézve hasonlít az egyik repülőterünkre. De vannak óriás spirálok is, hasonlóan ahhoz, amit a távcsövek a spirálködökben mutatnak nekünk. Találunk nem emberi lényeket, istenségeket vagy idegeneket ábrázoló nagyméretű figurákat is: választhatsz.

  Egyáltalán nem világos, hogyan készülhettek ilyen tökéletesen arányos figurák, miközben a földön dolgoztak. Másrészt, ha a munkát felülről, egy rögzített ponton lebegő repülő szerkezetből irányítanák, nem lenne probléma. De nem valószínű, hogy a régészek egyhamar elfogadják ezt a hipotézist.

  A Nazca-komplexum tanulmányozása folytatódik. Például huszonhárom, száznyolcvankét méter hosszúságú egyenest azonosítottak egy központi négyzetből, amelynek minden oldala három méter széles. Bebizonyosodott, hogy e vonalak közül kettő a napfordulónak megfelelő égtáj felé, egy másik pedig a napéjegyenlőségnek megfelelő másik égtáj felé irányul. A többi húsz sor megmagyarázhatatlan. Talán egy olyan típusú számológép, mint amilyen a Stonehenge-ben található. Ez még mindig bizonyításra szorul.

  Az egész egy olyan kozmodromot sugall, legalábbis egy nyitott elmének, amely egyben az űrből érkező látogatók tiszteletének szakrális helye is lenne, és amelynek ábrázolása része az űrrepülőtér építésének. A nagy technikai eszközökkel rendelkező lények minden bizonnyal a talajhatású gépek segítségével mozgathatták ezeket a köveket. A köveket aztán egy halomba gyűjtötték, és nyilvánvalóan szentnek tekintették őket, mivel évezredekig nem mozdították el azokat.

A nem emberi alakok, amelyeket a térség lakói nem láthattak, mivel nem rendelkeztek légi járművekkel, mégis hatással voltak művészetükre, és ezek megtalálhatók a kerámiákon. Nincs okunk feltételezni, hogy a Nazca-kultúrának nevezett kultúra, amely i. e. 300 és i. sz. 400 között élt, felelős a Nazca-nyomokért. Akár azt is mondhatnánk, hogy Hódító Vilmos építette a Stonehenge-et.

Peru rejtélyei túlságosan sokfélék ahhoz, hogy pontosan tudnánk, melyikük felelős a Nazca-útvonalért.

  A perui legendák szerint Manca Capac félisten, a birodalom alapítója a föld belsejéből érkezett a történet szerint „csodálatos nyíláson” keresztül. Állítólag még kettő vezet más világokba a Földön belül. Ezek az ajtók állítólag egy Tampou-Tocco nevű dombon találhatók, Cuzcótól huszonöt kilométerre délkeletre. Magától értetődik, hogy ezek az ajtók követhetetlenek maradtak, és a babonás rettegés megakadályozza, hogy felkutassák azokat. Manco Capac állítólag kővé vált és örökre megmaradt. Megkövült testét nem találták meg, de a spanyolok a konkvisztádorok idején látták az őt követő tíz császár múmiáit.

  Manco Capacot nem könnyű datálni, de úgy tűnik, hogy viszonylag új keletű ahhoz az ismeretlen néphez képest, amely a Marcahuasi-fennsíkon építette azt a civilizációt, amelyet Daniel Ruzo barátom fedezett fel és tanulmányozott. Ez a civilizáció legalább i.e. 10.000-re nyúlik vissza, ha nem régebbre. Ez a civilizáció, amely a világ legrégebbi civilizációja, különös emlékműveket hagyott hátra a sziklába vésve, olyan technikával, amelynek köszönhetően a képek az évszakokkal együtt változnak. Így a télen öregemberként megjelenő karakter nyáron ragyogó fiatalemberré válik. Valószínűleg innen ered a halál és a feltámadás napmítosza, amely oly sok vallásban megtalálható.

  Az i.e. 12.000, azaz valószínűleg a Marcahuasi civilizáció ideje és a i. e. 3500 közé, amikor Manco Capac valószínűleg elhelyezhető, bármit lehet tenni és bármiről lehet álmodni, különösen a Nazca-utak építéséről.

  Nagyon heves vita folyik a Tiahuanaco fantasztikus romjainak időbeli elhelyezkedéséről és Nascával való lehetséges kapcsolatáról. Posnanski fantasztikus kort tulajdonít nekik: a dél-amerikai kontinens megjelenése előtt. A helyi legendák szerint Tiahuanaco már akkor épült, amikor még nem voltak csillagok az égen. Egyes fanatikusok Tiahuanacót egy elveszett megalitikus birodalom központjának tartják, és talán igazuk is van.

  Tiahuanaco gigantikus megalitjai négyezer méteres magasságban, egy holdbéli, jeges, gyakorlatilag növényzet nélküli vidéken találhatók. Nagyon megdöbbentő egy ilyen embertelen helyen egy hatalmas civilizáció nyomait találni. A Tiahuanaco építményei, amelyekből négy van, egyenként négyszázötven méter szer ezer méteresek. Vannak itt piramisok, oszlopok és a híres „Nap kapuja”, amely három méter magas és három méter hetvenöt centiméter széles, és amelyet egyetlen, körülbelül tíz tonna súlyú andezittömbből faragtak ki. A napkapu olyan jeleket tartalmaz, amelyekről úgy gondolják, hogy egy vénuszi naptárat, űrhajókat és földönkívülieket mutatnak. Természetesen ezek az értelmezések még mindig vitatottak.

  Tiahuanacóban egy szobrot is találtak, amely egy meglehetősen nyugtalanító kinézetű, vörös kőből készült, hét és fél méter magas és másfél-másfél méter vastag emberi lényt ábrázol. Azt mondták (lásd Denis Saurat műveit ugyanebben a sorozatban), hogy ez az életnagyságú szobor egy óriást ábrázol. Ki tudja?

  Mindenesetre Peruban is valami rendkívül különleges dolog történt, akárcsak a Közel-Keleten. A komoly régészek a Tiahuanaco építését i.u. 1000 és 1300 közé teszik. Érveik nem jobbak vagy rosszabbak, mint a romantikus régészeké; sőt, a régészek hevesen reagálnak a romantikusok túlzásaival szemben, akik valószínűleg valóban kissé túlzásokba esnek.

A klasszikus történelem szerint az inka császárok a következőképpen követik egymást: Manco Capac 1105-ig; Sinchi Roca 1105-1140; Lloque Yupanqui 1140-1195; Mayta Capac 1195-1230; Capac Yupanqui 1230-1250; Inca Roca 1250-1315; Yahuar Huaccac 1315-1347; Viracocha inka 1347-1400; Pachacuti 1400-1448; Toupac Yupanqui 1448-1482; Huayana Capac 1482-1529; Atahualpa és Huascar 1529-1533.

  Ezzel a kronológiával kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy Manco Capac nem egy közönséges történelmi alak: úgy tűnik, hogy kívülről jött, és nem lehet behelyettesíteni az időben.

A klasszikus történészek szerint e császárok közül egy vagy több volt az, aki Tiahuanacót építette. Erre azonban nem szolgáltatnak bizonyítékot. Az inkák nem írást, hanem quipu-kat, színes, csomózott madzagokat használtak az információk továbbítására. A spanyolok soha nem találtak senkit, aki hajlandó lett volna felolvasni nekik a quipu-kat, és azok, amelyek ránk maradtak, teljesen megfejthetetlenek maradtak.

  De azt kell mondanunk, hogy azok a bizonyítékok, amelyek a Tiahuanacót 250.000 évvel ezelőttre datálják, nem meggyőzőek. A kettő között vannak történészek és ismeretterjesztők, akik megőrizték a hidegvérüket. Mint például Catherine és Lyon Sprague de Camp, akik az Ancient Ruins and Archaeologyban írják:

  «Mit tudunk valójában Tiahuanaco elveszett birodalmáról? A kultúrának két szakasza volt ott. A korábbi és egyszerűbb, a Tiahuanaco I. a keresztény korszak előtt jelent meg. A későbbi, birodalmi Tiahuanaco II. i.sz. 500 és 1000 között emelkedett ki, több évszázadon át messze földön elterjedt, és az inkák megjelenése előtt elbukott. Amikor az inkák meghódították a Titicaca-tó környékét, Tiahuanacót már elhagyatottan találták; legalábbis ezt mondták a spanyol krónikásoknak. A régió népe az aymara indiánok, egy komor, csendes nép, amely még mindig burgonyát termeszt és lámákat terel a kietlen fennsíkon, ahol a nap vakítóan süt és az éjszakák fagyosak. Az inkák azonban lemásolták legalább a Tiahuanaco népének megalitikus kőépítményeit. A krónikások által gyűjtött legendák tartalmaznak utalásokat a tiahuanacói birodalomra. Van egy hivatkozás "Vilcas, Huaitara és Tiahuanaco királyaira". Lehet, hogy Manco Capac és az Amauták inka előtti birodalmáról szóló legendák egy része Tiahuanaco történelmének valós eseményeihez kapcsolódik. De hogyan? Nem tudjuk megmondani…» (1964).

   Mindenesetre, miközben osztjuk ezt a nézőpontot, szabad egy kicsit álmodozni, és elképzelni, hogy a közel-keleti térségben, akárcsak Peruban, az Intelligenciák irányítottak. Ez az irányítás elkerülhetetlenül az Intelligenciáktól az emberiség felé történő bizonyos információátadásból állt. Ezért figyelhetőek meg a különböző abnormális jelenségek Palesztinában és Peruban is. Közülük a Nazca-nyomokat választottam, mert ezek nyilvánvalóan az űrbe irányuló jelek, és talán még egy égből működtetett konstrukció is. Ez kevésbé nyilvánvaló más csodák esetében, mint például az általunk említettek, vagy a hatalmas megalitikus erődítmény, Sacsahuaman esetében.

Ez azonban rendkívüli. A nyolc méterszer négy méter alapterületű és négy és hat méter magas, kétszáz tonna súlyú blokkokat olyan pontosan – és habarcs nélkül – illesztették egymáshoz, hogy lehetetlen egy késpengét közéjük illeszteni. Minden racionalizálás ellenére valóban hajlamosak vagyunk hinni a külvilágból vagy egy felsőbbrendű civilizációból származó technológiában. Ez a technológia mindenesetre sokkal magasabb szintű, mint az inkáké, akik nem ismerték sem az ívet, sem a kereket.

  Akárcsak a Nazca-ábrák esetében, bár kisebb mértékben, itt is olyan technikával van dolgunk, amely messze felülmúlja a helyi technikát, sőt messze felülmúlja azt, amit a helyi technika egy évszázaddal vagy egy évezreddel később mutatna.

  Elgondolkodtató, hogy ugyanez a felsőbbrendűség nem jelenik-e meg a sebészetben. Az inkák előtti peruiak elképesztően fejlett sebészetet ismertek, fejlettebbet, mint bármelyik ősi nép. Fogót és érszorítót használtak, és kokainalapú érzéstelenítőket alkalmaztak. A sebészeti bemetszéseket gézzel és vattával kötözték. R. L. Moodie orvostörténész az általuk végzett műtétek között említi az amputációt, a kimetszést, a trepanálást, a csontátültetést, a kauterizációt és „más, kevésbé nyilvánvaló eljárásokat”. Az ilyen jellegű műveleteket pontosan ábrázolják az inka és más Kolumbusz előtti kerámiák.

  Vannak jelek a hipnózis műtét előtti érzéstelenítésre való alkalmazására. Mindez annyira különbözik attól, amit más primitívekről tudunk, hogy el kell csodálkoznunk. Bolíviában még mindig létezik a papok és orvosok kasztja, akik a Collahu Aya nevű ősi titkok birtokában vannak. Sajnos nem beszélnek. Egész Dél-Amerikát beutazzák, hogy betegeket kezeljenek, és dobozokban olyan gyógyszereket visznek magukkal, amelyeket nem sikerült azonosítani. Ebben az esetben is a túlélésről lehet szó.

  A Nazcába látogatók, amennyiben ők érkeztek elsőként, olyan információkat hagytak hátra, amelyek számos, egymástól eltérő és különböző korú perui kultúrában láthatók.

  A magam részéről úgy vélem, hogy a Nazca minden más perui civilizációnál korábbi, és hogy a látogatók érkezése legkésőbb i.e. 15.000 körülre tehető, de ettől nem későbbre, inkább korábbra.

A legfantasztikusabb hipotézisek nyilvánvalóan még fantasztikusabb kérdéseket vetnek fel. Miért választották az Intelligenciák Palesztinát és Perut az ellenőrzés vagy beavatkozás helyéül? Bevallom, hogy jelenleg lehetetlen megválaszolni ezt a kérdést. Talán egy napon a geofizika tanulmányozásának kifinomultabb módszerei lehetővé teszik majd a Földet körülvevő sugárzási övek történetének megállapítását, és azt, hogy ezek az övek bizonyos közelmúltbeli időszakokban lyukakat mutattak. Jelenleg lyukak vannak a sarkokon, és egy lyuk Afrika felett, amely nyilvánvalóan semmilyen célt nem szolgál. Mindez azt feltételezi, hogy a sugárzási övek megzavarhatnak egy nagyszabású műveletet a Földön, ami a mi technikánk határain belül igaz, de egyáltalán nem igaz, ha a természeti erők nálunk sokkal magasabb szintű irányítását képzeljük el.

  Sajnos, csak a tudásunk és lehetőségeink határain belül tudjuk elképzelni. Máskülönben nevetséges jóslatokhoz jutunk, mint például a Holdra utazás egy vadludak által húzott űrhajóval, vagy a televízió, amelyet Wells az Mikor az alvó ébred című művében (1899) írt le, és amelyet a huszonharmadik században lehetségesnek tartott: tükröket használt, amelyeken a fény csöveken keresztül érkezett, és 1925-ben egyetlen postai barkácsművész sem akart volna ilyet.

Ezért a lehetőségeinkhez mérten megpróbálom elképzelni és leírni, hogy mi történt Nascában. Ha valaha kiderül az igazság, lehet, hogy nevetségesnek fog tűnni a leírásom, de nem tehetek róla.

Ennek a leírásnak két változata van.

  1 - Egy, a mi légpárnás járműveinkhez hasonló jármű, például az aerotrain használata a Nazca-nyomok megállapításához. Ez a két-három méter magasan a föld felett repülő gép, amelyet a lakosság bizonyára félelemmel vegyes csodálattal nézett, felszippantotta a köveket, majd a pálya szélére vetette őket, és a lakosságra hagyta, hogy halomba rakja őket. Ilyen technológiával a Nazca-útvonalakat valószínűleg egy hónap alatt ki lehetne építeni.

Ezt követően a valószínűleg távirányítású eszköz felszállt az égbe, és egy pályára állt űrhajó vagy űrkapszula visszaszerezte. Peruban sok ilyen jellegű legenda létezik, de a szakemberek, mint tudjuk, nem hajlandók komolyan venni a legendákat.

  2 - Egy másik változat azt feltételezi, hogy a nyomjelzéseket a helyi lakosság készítette, amely ha nem is közvetlenül az Intelligenciák, de legalábbis egy magasabb faj utasításait követte, amely képviselte őket. Ez felvet bizonyos problémákat: mivel az útvonalaknak csak felülről nézve van értelme, hogyan lehet megértetni a helyi lakossággal, hogy mit kell tenniük? J. Alden Mason, a Pennsylvaniai Egyetem nagy tekintélyű tudósa és emeritus kurátora szerint a Nazca-nyomok egy kicsinyített modellről, például egy rajzról készülhettek. De ki készítette volna a rajzot? És ez a hipotézis nem veszi figyelembe azt a hatalmas nehézséget, hogy egy terv vagy egy fénykép alapján kezdetleges rajzokat készítsenek. Megpróbálták, különösen a második világháború alatt, repülőterek építésére, és senki sem járt sikerrel, úgy tűnik számomra, hogy Mason professzor hipotézisét el kell vetni.

  Elképzelhetünk egy olyan jelenetet, amely nagyon hasonlít a Bibliában és a legendákban leírtakhoz:

Bizonyos számú csoda után egy hang hallatszik, az emberek összegyűlnek, és minden egyes munkás pontos utasításokat kap arra vonatkozóan, hogy mit kell tennie egy adott területen. Az egész műveletet egy helikopterről, egy léggömbről vagy más, egy fix ponton lebegni képes eszközről irányítják, amelyet még nem találtunk fel. A munka évekig, sőt évtizedekig tart, és amikor végre befejeződik, az Intelligenciák vagy képviselőik távoznak. Számos technikát hagytak hátra, különösen a platina megmunkálását, amelyet Peruban gyakorlatilag ősidők óta ismertek, és amelyet az európaiak csak 1730-ban sajátítottak el, a peruiakénál sokkal gyengébb módszerekkel. Ezt Bergsoe kutatásai pozitívan állapítják meg.

  Mi értelme volt ennek a sok munkának? Valószínűleg egyfajta űrrepülőtér építésére, ahonnan viszonylag egyszerű, optikailag önvezető gépekkel lehetne kihozni a Földön zajló eseményekről információkat gyűjtő felvevő készülékeket. A cselekménynek ez a része olyan, mint egy absztrakt rajz.

  Ami a figuratív részt illeti, amely nem emberi lényeket és furcsa tárgyakat ábrázol, különböző vélemények léteznek.

  Lehet egyszerű dekorációs tényként is ott van; a művészet keveredhet a technikával, és a repülőtereken gyakran ültetnek virágokat.

  Ez a figurális rész a korabeli feljegyzés szerint azokat az égi csillagképeket is jelölheti, amelyekkel a látogatók kapcsolatba kívántak kerülni.

  Végül, lehetséges, hogy az értelmezések teljesen tévesek, hogy amit a régészek „ismeretlen állatnak” neveznek, az a látogatókat jelképezi, hogy amit ők „bálnának” neveznek, az valójában egy űrhajó stb.

  Azt kell mondanunk, hogy egy régész, még egy kortárs is, aki látja a Holdra leszállt LEM jármű ábrázolását, habozás nélkül arra a következtetésre jutna, hogy az egy rovar. Az „absztrakt” ábrákat valószínűleg alaposan meg kell majd fejteni ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy a spirálok megfelelnek-e ismert ködöknek, ahogyan ez a Szibériában talált hasonló spirálok esetében is történt.

Eddig úgy tűnik, hogy ezek a számok egyedülállóak ebben a régióban. A perui műholdas megfigyelések minden bizonnyal érdekes információkkal szolgálnak majd. Remélhetőleg egy napon egy régészeti műholdat indítanak Peru fölé, amely számos fényképet készít majd.

A Nazca folyónál, Cahuachiban is találtak egy furcsa helyet, amelyet «fa Stonehenge»-nek neveztek. Fából készült, átlagosan két méter magas, több évezredes oszlopok és villás végű oszlopok gyűjteménye, amelyek fája különleges kezelésnek köszönhetően megmaradt. Mellette a Nazca-kultúrának megfelelő sírok találhatók. A legvalószínűbb, bár prózai hipotézis szerint ez az oszlop- és villatartó csoport egy nagy sátrat támogatott, amely egy sportpályát vagy találkozóhelyet fedett.

Hacsak nem valami egészen másról van szó. A naszkák fejvadászok voltak, amint azt kerámiáik és textíliáik is mutatják; talán fából készült Stonehenge-ük oszlopait és villáit minden győzelem után ellenséges fejekkel díszítették.

  Vagy talán valami, ami meghaladja a képzeletünket?

  Nem nyilvánvaló, hogy van kapcsolat a Nazca-nyomokkal. Úgy tűnik azonban, hogy a naszkaiak gondolkodásmódja nagyon különbözik a miénktől: ők például az egyetlen ismert nép, amelynek sírjai palack formájúak. Ezekben a sírokban búvársisakot viselő macskaféléket ábrázoló kerámiákat találtak. Természetesen csábító lenne azt gondolni, hogy ezek a kerámiák a Nazca látogatóit ábrázolják, de az igazság valószínűleg bonyolultabb.

  A naszkák nem emeltek piramisokat vagy ciklopikus megalitikus épületeket. Ezért nagyon valószínűtlennek tűnik, hogy az úgynevezett Nazca-kultúra, amely i. e. 300 és i. sz. 400 közé tehető, volt felelős a Nazca-utakért. Biztosan léteztek már. Ne felejtsük el, hogy az ember legalább tízezer évvel, ha nem többel korábban jelent meg Dél-Amerikában, mint Európában.

  A radiokarbonos kormeghatározás nem működik Dél-Amerika esetében, és a már idézett Alden Mason írja: „Ha egy radiokarbonos módszerrel kapott időpont egy régészeti szakértő számára teljesen ésszerűtlennek tűnik, és nem illeszkedik a szomszédos időpontokhoz, akkor jogában áll elutasítani azt, és megvárni a más módszerekből származó választ”.

  A kiváló tudós nem mondja meg, hogy igaz-e a fordítottja, hogy van-e jogunk elutasítani a klasszikus módszerekkel kapott dátumokat, ha azok nem illeszkednek a fizikai vagy kémiai adatokhoz. Néha azonban nagy a kísértés, hogy ezt tegyük.

  Az Andokban egy eddig ismeretlen, legalább húszezer éves faj koponyáit találták meg a masztodoncsontokkal közös sírokban. Tökéletesen elképzelhető tehát, hogy ezek az emberek mintegy tizenötezer évvel ezelőtt végrehajtották vagy látták végrehajtva a Nazca nyomokat.

Valószínűleg nagyon pontos lenne, ha a Nazca-nyomokat úgy tudnánk datálni, hogy számítógépes elemzéssel elemeznénk absztrakt részüket, ahogyan azt Stonehenge esetében is tették. Igaz, hogy ha olyan időpontot kapunk, amely nagyon korai az ismert civilizációk történetében, a régészek hevesen tiltakozni fognak, mivel az ilyen valóság nem illik bele az elméleteikbe. Kénytelenek voltak azonban elfogadni a paleolitikus holdnaptárt, amelyet Alexander Marchak gyűjtött össze kavicsokról és csontokról, és amely legalább 30 000 éves.

A Nazca-naptár – ha van ilyen – még régebbi lehet.

Az arany- vagy platina tárgyakat nem lehet radiokarbonos kormeghatározással datálni, és Peruban nagyon furcsa tárgyakat találtak. Olyan módszerekkel dolgoztak, amelyeket, ahogy J. Alden Mason írja, vagy Peruban találtak fel, vagy „nem tudjuk, honnan hozták be”.

  Szeretnénk tudni. És ne gondoljunk Egyiptomra, az egyiptomiak nem ismerték a platinát… Sajnos a spanyol fosztogatók a legtöbb ilyen tárgyat beolvasztották, és rudakat csináltak belőlük, amelyeket könnyebb volt visszahozni Spanyolországba.

  Valószínűleg könnyebb lesz megtalálni a naszkai nyomok főbb magyarázatait, még ha néhány részlet el is kerüli a figyelmünket, mint bebizonyítani, hogy bizonyos technikák Nascából terjedtek el. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a spanyolokhoz hasonlóan az inkák is hódítók voltak, akik elpusztították a korábbi civilizációkat. E kettős pusztulás miatt sokkal kevesebb információval rendelkezünk az inkák előtti civilizációkról, mint azt általában gondolják.

  Az inkák igazán ismert története nemrég, i.sz. 1438-ban kezdődik, Pachacuti császárral, aki egy félig legendás alak, Viracocha utódja volt, akinek fiát megdöntötte. Pachacuti hatalmas birodalmat kezdett építeni, amely egészen Ecuadorig terjedt, és amelynek központja Chilében volt. Ez az ötezer kilométer hosszú birodalom mintegy egymillió négyzetkilométeres területet foglalt magában. Pachacuti Nagy Sándorhoz, Dzsingisz kánhoz és Napóleonhoz hasonlítható. Hozzájuk hasonlóan ő is nagy romboló volt, iratokat égetett, városokat rombolt le, műemlékeket rombolt le és épített újakat.

  Utódai folytatták ezt a hódító politikát, és elfoglalták majdnem egész Dél-Amerikát. Aztán háborút indítottak egy civilizáció ellen, amelyet még nem sikerült megtalálnunk, és amelyet néha a Galápagos-szigetekre, néha a Santiago vagy a Floreana-szigetekre helyeznek. Ez utóbbi Thor Heyerdhal nézőpontja, de mint nála gyakran, a tények nem engedik meg, hogy zseniális fantáziája érvényesüljön.

  Nem tudjuk, hogy mi volt ez a szigeti civilizáció. Úgy tűnik, teljesen eltűnt, és ez nagy kár:   szeretnénk tudni, hogy vajon az égre mutató jeleket rajzoltak-e vagy sem.

   Pachacuti császár a valószínűtlen, de igaz százhuszonöt éves korában lemondott, és fiát ültette a trónra. Uralkodása alatt az inka birodalom magába olvasztotta a teljesen ismeretlen civilizációk maradványait. Aligha lehet elképzelni, hogyan nézhetett ki ez a birodalom a spanyolok érkezése előtt. A spanyol invázió idején az Inka Birodalom akkora területet foglalt el, mint Franciaország, plusz a Benelux államok, plusz Svájc, plusz Olaszország.

  1523 körül az indiánok eléggé megszervezték magukat ahhoz, hogy megtámadják a birodalmat. Köztük volt egy Alejo Garcia nevű spanyol kalandor, aki egy hajótörés következtében jutott el oda, és ő volt az első európai, aki találkozott az inkákkal. Pizarro csak tíz évvel utána érkezett, és a korabeli krónikások szerint, ha Garcia képes lett volna megírni emlékiratait, mielőtt a csatában elesik, csodákat mesélt volna, hiszen az inkákon kívül más információforrásai is voltak. Paraguayban bekövetkezett halála minden bizonnyal a történelem egyik legnagyobb elszalasztott lehetősége.

Az inkák, legalábbis az uralkodó osztályuk, nem voltak kíváncsiak a történelemre, és úgy tűnik, nem foglalkoztak a meghódított országokban tapasztalt rejtélyekkel. Tisztában voltak azonban a Nagy Öregek visszatéréséről szóló próféciákkal, akiket sápadt arcú emberek és furcsa állatok fognak kísérni. Szerencsétlenségükre a spanyolokat összetévesztették a Külvilágból visszatérő félistenekkel, ami lehetővé tette, hogy száznyolcvan spanyol meghódítson egy tizenhatmillió lakosú birodalmat.

Ilyen hódításra nincs példa a történelemben. Megismétlődhet, ha a földlakókat valaha is összetévesztik egy másik bolygó ősi isteneivel.

  Sajnos, az inka birodalmat meghódító otromba fajankókat nem érdekelték a megalitikus városok vagy az ég felé irányuló jelek. Később egy pap, Barnabe Cobo 1653-ban megírta az új világ négykötetes történetét, amely ma az inkákról és az inkák előtti időkről szóló komoly információk fő forrása. Úgy tűnik, hogy a fantasztikus realizmus és az idegen beavatkozások tekintetében nem került sor e mű komoly vizsgálatára.

  Másrészt a huszadik század első felében a teremtés minden őrültje Peru megalitikus városaiba igyekezett. Szerencsére Nazca megmenekült tőlük, és 1949-ben jelent meg az első komoly könyv a témában, Maria Reiche tollából.

  Még mindig jelentős mennyiségű munkát kell elvégezni, amíg a Nazca-ról meglesznek azok az elemek, amelyekkel legalább a vitát el lehet kezdeni. Az általam felállított hipotézis komolynak tűnik, de nyilvánvalóan más felismerések is lehetségesek.

  Nagyon sajnálatos, hogy terjeszkedésük során az inkák legyőzték a chimu népet, amely előkelőbb nép volt, és amely olyan városokban élt, amelyek városrészekbe szerveződtek, amelyek maguk is jól strukturált utcákra voltak osztva, és bonyolult társadalmi életet éltek. A chimuk nagy érdeklődést mutattak a világ iránt, amelyben éltek. Nyelvük, amelyet yungának hívtak, számunkra ismeretlen. Fővárosukat, amelyet az inkák Kr. u. 1500-ban feldúltak, Chanchan-nak hívják; Párizs méretű volt, háromszázötvenszer háromszáznyolcvan méteres lakóépületekből állt. Volt egy szervezett központi kormányzat, de a vallásnak nem találták nyomát.

  Nem valószínű, hogy egy ilyen méretű városok építésére képes, erősen központosított kormányzat által irányított civilizációnak ne lett volna eszköze az információk rögzítésére, még ha ez az eszköz nem is az írás volt. De erről, illetve ezekről az eszközökről semmit sem tudunk. A város tele van geometrikus domborművekkel, és nem tudjuk, mit ábrázolnak. Nagyon is lehetséges, hogy nem az inkák, hanem a chimuk ősei készítették a Nazca-rajzokat, de ezzel nem vagyunk előrébb.

I.sz. 1000 és 1500 között városokat építettek, feltalálták a bronzkészítés technikáját és a fémek öntőformában való megolvasztásának módját. Mindezek a találmányok azonban viszonylag modernek, és számunkra inkább független felfedezéseknek tűnnek, mint elveszett titkok újrafelfedezésének.

A különcök mellett még mindig van néhány komoly régész, aki hisz a Tiahuanaco körül alapított megalitikus birodalomban. Ha ez a birodalom létezett, akkor nemcsak az inkák, hanem a chimuk előtt is létezett. E hipotézis számos pontja azonban továbbra is vitatható, különösen a technikák tekintetében. Például a Tiahuanacóban található megalitikus tömbök némelyikét réz kapcsok tartják össze. Ez egy nagyon eredeti technika, amely sehol máshol nem található Peruban. Ez is nyilvánvalóan a Nazca látogatói által hátrahagyott technikai titkok nyoma, de ez is egy zseniális, önálló találmány.

  Még csak most kezdjük felfedezni a Tiahuanaco földalatti járatait, ahol eddig még nem tettünk szenzációs felfedezéseket. De még nincs vége. Tudomásom szerint Nascában nem végeztek hasonló ásatásokat. Talán vannak kripták, ahol bizonyos tárgyakat tároltak, mielőtt a mennybe küldték őket. Jelenleg léteznek olyan elektronikus eszközök, amelyek az aknakeresőből származnak, és amelyek lehetővé teszik a barlangok vagy mesterséges üregek felkutatását. Remélhetőleg egy nap majd Perut is felfedezik velük.

  Meglepő, hogy a Nazca-nyomok egyike sem hozható kapcsolatba üstökössel. Az inkák különösen féltek az üstökösöktől, és egy üstökös megjelenésekor feladták a spanyolok elleni harcot. Nem felel meg ez az éggel kapcsolatos furcsa jelenségek emlékének?

  Másrészt, minden bizonnyal van kapcsolat a Nazca-utak és a Vénusz-naptár, sőt talán még a Naprendszer között is.

  Kísérleteket tettek arra, hogy a Peruból származó domborműveket és egyes kerámiákat a világ térképeként értelmezzék, amelynek középpontjában Tiahuanaco áll. Ez kapcsolódik mindazokhoz az elméletekhez, amelyek Tiahuanacóban akarják elhelyezni nemcsak a dél-amerikai civilizációk, hanem a világ összes civilizációjának eredetét. Hasonló munkát lehetne végezni Nascán is, de kétlem, hogy nyereséges lenne: a Nazca-jelenség furcsa, de úgy tűnik, nem vált elterjedtté.

 

Ha valaki még tovább érdeklődne a Nazca fennsík rajzolatairól, úgy magyarul még lenne pár olvasnivaló (csak a figyelemreméltóbbak):

Szeberényi Lehel: A titokzatos Nazca, Kortárs, 1989/9-10. sz. (2 részben: 31 oldalon)

V. Vjeszenszkij: Rejtélyes geometriai alakzatok a Nazca-sivatagban, Univerzum, 1977/8. sz. (14 oldalon)

Zelkó Zoltán: A kősivatag titka, 1982. (könyv)

Mandics György: A Nazca sivatag rejtélye, Ifjúmunkás, 1978/34-44. sz. (10 részben)

Előzmény: Schenouda (16498)
Annaem Creative Commons License 2022.05.22 0 2 16519

       

       

       

Annaem Creative Commons License 2022.05.22 0 2 16518

        

Előzmény: Annaem (16501)
Annaem Creative Commons License 2022.05.21 0 3 16517

       

       

        

Annaem Creative Commons License 2022.05.20 0 2 16516
Annaem Creative Commons License 2022.05.20 0 2 16515

       

       

       

Schenouda Creative Commons License 2022.05.19 -1 3 16514

Vagy tíz éve irkáltam az égből lehulló madarakról, ami akár a korunk magasfeszültségének a jele, az ókorban vagy az alkímiában a döglött galambok bírtak hasonló, nemzetközi jelentéssel. Szerintem a veszélyt jelezték a térben: egy vulkán bűzlő ásítását, gonosz varázslók mágiáját, valami feltűnését az égben vagy kabir elektromosságot...

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117595958&t=9000303

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117653995&t=9000303

Nolanus is adott ilyen képeket: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117646519&t=9000303

Van aki látott egy esetet: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117643474&t=9000303

Mások is felvetették ezt a lehetőséget: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117560325&t=9000303

 

 

Előzmény: Annaem (16512)
Annaem Creative Commons License 2022.05.19 0 3 16513

       

       

       

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!